پایگاه خبری ستاره ها - پربيننده ترين عناوين تلویزیون :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/art/television Sat, 18 Aug 2018 19:31:05 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Sat, 18 Aug 2018 19:31:05 GMT تلویزیون 60 گریم‌های خیلی متفاوت عزت‌الله انتظامی /عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/138674/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرآنلاین: عزت الله انتظامی در نزدیک به ۱۵ فیلم قبل از انقلاب و حدود ۴۰ فیلم سینمایی بلند بعد از انقلاب به ایفای نقش پرداخت خود دارد و «راه آبی ابریشم» به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا آخرین اثر سینمایی بود که در آن بازی کرد. «حاجی‌واشنگتن»، «خانه عنکبوت»، «شیر سنگی»، «هامون»، «روز فرشته»، «روز واقعه»، «روسری آبی» و «دیوانه‌ای از قفس پرید» از دیگر آثار شاخص این هنرمند است که از او به یادگار مانده است. ]]> هنری Sat, 18 Aug 2018 04:20:18 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/138674/ پولاد کیمیایی: سینما روز به روز بی‌سایه می‌شود/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/138661/   ]]> هنری Sat, 18 Aug 2018 03:10:09 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/138661/ پرخرج‌ترین سریال‌های تلویزیون را بشناسیم http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/138682/ روزنامه صبا نوشت: رسانه ملی، طی سال های فعالیتش در عرصه تولید، سریال های زیادی را توسط تهیه کنندگان، کارگردانان و عوامل مختلف عرصه تلویزیون به روی آنتن برده که از میان آنها برخی عجولانه ساخته شده اند و کیفیت پایینی دارند، در نتیجه پس از چندی از ذهن مخاطبان پاک شده اند یا در نهایت در بازپخش های بعدی مورد توجه قرار نگرفته اند. اما به هر حال از میان انبوه آثاری که پس از انقلاب اسلامی، توسط تلویزیون تولید شده اند و تعدادشان هم کم نیست، برخی توسط نویسندگان و کارگردان هایی کاربلد به رشته تحریر درآمده و ساخته شده اند و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته اند. بی شک در میان کارگردان هایی که طی این سال ها با تلویزیون همکاری کرده اند، کم نیستند هنرمندان اسم و رسم داری که مرضیه برومند، محمدرضا هنرمند، رضا عطاران و سعید آقاخانی تنها برخی از هنرمندان مطرحی هستند که به تولید سریال برای تلویزیون پرداخته اند و آثار کم و بیش با کیفیتی را به مخاطب ارائه داده اند. البته باید گفت تنها با سود بردن از دانش نویسندگان و تجربه کارگردان های کاربلد و استفاده از بازیگران محبوب و حرفه ای نمی توان اثری ماندگار تولید کرد و آنچه باعث بالا بردن کیفیت اثر می شود هزینه ای است که برای تولید آن در نظر گرفته می شود. رسانه ملی با آن که همچنان از کمبود و نبود بودجه لازم برای تولید آثار مختلف رنج می برد، اما در برخی مواقع بنا به سیاست ها و برنامه ها، با اختصاص دادن مبالغ سنگین اقدام به تولید آثاری کرده که گاه مورد توجه مخاطبان قرار گرفته اند و گاه خیر! اما در میان لیست بلندبالای سریال های تلویزیونی، کدام آثار تولیدی سنگین یا به اصطلاح هزینه بالایی داشته اند و در عین حال توانسته اند نظر مخاطبان را جلب کنند و به نوعی سلیقه آنها را ارتقا داده اند؟ گزارش پیش رو در این باره است. سریال «امام علی (ع)» بی شک سریال «امام علی (ع)» به تهیه کنندگی محمد بیک زاده و کارگردانی داوود میرباقری یکی از بهترین آثار تاریخی تلویزیون است و کمتر اثری را می توان یافت که از لحاظ کیفی با این سریال تاریخی برابری کند. حتی اغراق آمیز نیست اگر بگوییم در کارنامه داوود میرباقری نیز اثری بهتر از سریال «امام علی (ع)» را نمی توان یافت. اغلب عوامل سریال «امام علی (ع)» از میان هنرمندان درجه یک سینما انتخاب شده اند و بازیگران خوش نام و زبده ای شخصیت های متعدد آن را بازی کرده اند. زنده یاد مهدی فتحی، داریوش ارجمند، بهزاد فراهانی، پرویز پرستویی، محمدرضا شریفی نیا، اصغر همت و زنده یاد حسین پناهی تنها برخی از بازیگران این اثر تاریخی هستند. شاید یکی از دلایل مهم موفقیت سریال «امام علی (ع)» فیلمنامه آن باشد که داوود میرباقری زمان زیادی را صرف نگارشش کرده و در جهت کامل تر شدن آن منابع موثق بسیاری را مورد مطالعه و پژوهش قرار داده است. فیلمنامه سریال «امام علی (ع)» سال 1370 در زمان ریاست علی لاریجانی مورد تایید قرار گرفت و در ابتدا «خاری در گلو» نام داشت. پس از تایید فیلمنامه این اثر، از میرباقری خواسته شد که آن را بازنویسی کند و پس از کش و قوس های اداری و سازمانی بالاخره نخستین اثر مهم تاریخی – مذهبی صدا و سیما در سال 1373 وارد مرحله تولید شد و ساخت آن حدود چهار سال طول کشید و یک سال بعد به روی آنتن رفت. به این ترتیب می توان گفت با تولید سریال «امام علی (ع)»، مسیر برای دیگر کارگردان ها در جهت تولید آثار تاریخی هموار شد و پس از آن بود که چند سریال تاریخی دیگر تولید شدند و به روی آنتن شبکه های مختلف سیما رفتند. آنهایی که سریال «امام علی (ع)» را دیده اند می دانند که هزینه زیادی صرف تولید آن شده است؛ از طراحی لباس انبوه بازیگران و هنروران گرفته تا ساخت دکورهای پر خرج و کم نقص. آن طور که رسانه های مختلف گفته اند سریال «امام علی (ع)» در طول مدت ساخت بیش از 10 بار دچار اصلاح برآورد شد و در نهایت با بودجه ای معادل 269 میلیون تومان به پایان رسید که نسبت به ارزش پول در آن سال ها رقمی بالا به حساب می آید. به این ترتیب می توان گفت سریال «امام علی (ع)» با کیفیت ترین اثر تاریخی تلویزیون یکی از پرهزینه ترین سریال هایی است که در رسانه ملی تولید شده است. سریال «یوسف پیامبر» سریال تاریخی – مذهبی «یوسف پیامبر» به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی مرحوم فرج اله سلحشور که در زمان تولید و پخش موافقان و مخالفان فراوانی داشت و با حاشیه های بسیاری همراه بود، یکی از پر هزینه ترین سریال های تولید شده توسط رسانه ملی است. مرحوم فرج اله سلحشور که بیشتر در عرصه بازیگری فعال بوده و در دهه های گذشته مقابل دوربین برخی از کارگردان های سینما رفته، در عرصه کارگردانی کارنامه بلندبالایی ندارد. او پس از ساخت دو سریال «مردان آنجلس» و «ایوب پیامبر» با تولید سریال «یوسف پیامبر» توانست مخاطبان زیادی را پای تلویزیون بنشاند. سریال «یوسف پیامبر» که در سال 1387 به روی آنتن شبکه اول سیما رفت، اثری پر خرج است و همان طور که از نامش پیداست درباره زندگی یوسف پیامبر و عشق زلیخا به اوست. این سریال یکی از پربازیگرترین آثار تلویزیونی است و مصطفی زمانی، بازیگر این سال های سینما، نخستین بار با حضور در این اثر پا به عرصه بازیگری گذاشت و نزد مخاطبان محبوبیت یافت. از دیگر بازیگران این سریال می توان به محمود پاک نیت، کتایون ریاحی، جعفر دهقان، عباس امیری، جهانبخش سلطانی، رحیم نوروزی، مهوش صبرکن، الهام حمیدی، پروانه معصومی و لیلا بلوکات اشاره کرد. با توجه به بازسازی لوکیشن هایی که اقلیم کشور مصر در قرن های گذشته را به یاد مخاطب می آورد و با توجه به لباس های فاخر شخصیت ها و هنروران آن، می توان حدس زد که سریال «یوسف پیامبر» اثری پر خرج است؛ هر چند هزینه دقیق ساخت این سریال در زمان تولید و پخش مشخص نبود و رسانه های مختلف اطلاعات ضد و نقیضی را درباره آن منتشر می کردند. به طور مثال در آن سال ها که سریال «یوسف پیامبر» به روی آنتن بود، مدیر روابط عمومی آن پس از کناره گیری از پروژه بابت اختلافاتش با سلحشور، به رسانه ها اعلام کرده بود که هزینه تولید این سریال بیش از 12 میلیارد بوده که فرج اله سلحشور در شبکه جهانی جام جم ضمن تکذیب این رقم، بودجه تولید آن را 7 میلیارد اعلام کرده بود. به طور دقیق تر می توان به گفتگوی مرحوم سلحشور با سایت خبری «سیمافیلم» رجوع کرد. سلحشور در آن گفتگو درباره رقم دقیق سریال این گونه گفته بود: «در آخرین اصلاح برآوردی که برای این کار در سیمافیلم صورت گرفته، مبلغ آن شش میلیارد و چهارصد میلیون تومان بوده است.» سریال «در چشم باد» سریال «در چشم باد» به تهیه کنندگی زنده یاد حبیب اله کاسه ساز، مسعود جعفری جوزانی، رضا انصاریان و عباس اکبری و کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، یکی از آثار تاریخی حماسی تلویزیون است که توسط سیمافیلم تولید شده و ضبط آن از سال 1382 تا 1387 به مدت پنج سال ادامه داشته است. سریال «در چشم باد» که نگارش فیلمنامه آن توسط جعفری جوزانی دو سال زمان برده، درباره وقایع سیاسی و اجتماعی سه دوره از تاریخ ایران در سال های 130، 1320 و 1360 است که بخش اول، پایان دوره قاجار و دوره پهلوی را در بر می گیرد، دوره دوم آن درباره جنگ جهانی دوم است و بخش سوم آن به اتفاقات اجتماعی و سیاسی پس از انقلاب اسلامی می پردازد و درباره فتح خرمشهر است. همه اینها گویای این است که پروژه «در چشم باد» تولید سنگینی داشته و هزینه های بالایی را می طلبیده است، به خصوص این که جعفری جوزانی همه بازیگران این سریال را از میان هنرمندان حرفه ای و چهره سینما و تلویزیون انتخاب کرده است و در انتخاب عوامل نیز وسواس زیادی به خرج داده تا در نهایت اثری با کیفیت را به روی آنتن ببرد که اتفاقا موفق بوده است. «در چشم باد» که آهنگساز آن حسین علیزاده، یکی از بزرگان عرصه موسیقی معاصر است، با بازی پارسا پیروزفر، اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، سعید نیک پورسحر جعفری جوزانی، فریبا متخصص، لاله اسکندری، رضا شفیعی جم، جهانگیر الماسی، محمود پاک نیت، مصطفی زمانی، محمدرضا هدایتی، هومن سیدی و ... یکی از بزرگترین پروژه های سریال سازی در تلویزیون است که برای ساخت آن از 480 لوکیشن استفاده شده و به بیش از 10 شهرستان و استان دیگر سفر انجام گرفته است. به گفته مسعود جعفری جوزانی، سریال «در چشم باد» 12 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است؛ جعفری جوزانی در گفتگو با یکی از رسانه ها در این باره گفته است «چندین بار شنیدم که می گفتند «در چشم باد» پرحرج ترین سریال بوده است؛ من به شما می گویم چنین چیزی صحت ندارد. اگر پول همه بخش ها را از فیلمنامه تا پایان تدوین پرداخت کنند، این سریال حدود 12 میلیارد تومان هزینه داشته که رقم ناچیزی است. وی در ادامه گفته: «حداقل بودجه این سریال برای کارهایی که انجام گرفت، می بایست 50 میلیارد تومان باشد؛ اما ما در این شش سال و تا پایان کار، حدود 12 میلیارد تومان خرج کردیم که بسیار اندک است. این معجزه فقط در ایران می تواند اتفاق بیفتد.» جعفری جوزانی سپس به این نکته اشاره کرد که اغلب عوامل سریال «در چشم باد» دستمزد واقعی خود را نگرفتند! سریال «مختارنامه» سریال «مختارنامه» به تهیه کنندگی محمود فلاح و کارگردانی داوود میرباقری محصول سیمافیلم است که تولید آن سال 83 آغاز شد و تا تیرماه 88 ادامه پیدا کرد. با این که داوود میرباقری پس از ساخت سریال «امام علی (ع)» سریال های تاریخی «مسافر ری»، «معصومیت از دست رفته» را کارگردانی کرده، اما «مختارنامه» نسبت به آثار قبلی او تولید سختی داشته و هزینه بالایی صرف آن شده است. سریال پربازیگر «مختارنامه» همان طور که از نامش پیداست درباره زندگی مختار ثقفی است، شخصی که پس از قیام عاشورا به خونخواهی امام حسین (ع) برخاست و انتقام او و 72 تن از یارانش را گرفت و در نهایت به شهادت رسید. داوود میرباقری بر اساس وسواسی که در آثارش به خرج می دهد، بهترین عوامل و بازیگران را برای سریال «مختارنامه» انتخاب کرده و تلاش کرده به این وسیله اثری متفاوت و جذاب را به روی آنتن ببرد. فریبرز عرب نیا بازیگری که کمتر او را در تلویزیون دیده ایم ایفاگر نقش مختار است و از دیگر بازیگران این اثر پرمخاطب می توان به مهدی فخیم زاده، رضا رویگری، فرهاد اصلانی، رضا کیانیانت، ویشکا آسایش، زنده یادان داود رشیدی و انوشیروان ارجمند اشاره کرد. گفتنی است سریال «مختارنامه» که فیلمبرداری آن در شهرهای تهران، قزوین، تاکستان، ورامین، آبادان، شوشتر، شهریار، آران و بیدگل، اسلامشهر، کویر سفیدشهر و شاهرود انجام شده، یکی از معدود آثاری است که برای طراحی صحنه و لباس آن زحمات زیادی کشیده شده است تا آنجا که داوود میرباقری به اتفاق عواملش شهرکی را در احمدآباد مستوفی ساختند. لوکیشن اصلی «مختارنامه» در احمدآباد مستوفی واقع در جنوب غربی اتوبان آزادگان تهران بود و دکورهای آن توسط محسن شاه ابراهیمی؛ مدیر هنری و جلیل فتوحی نیا؛ طراح صحنه و گروه ساخت و ساز، ساخته شد. اصلی ترین دکورهای مجموعه، شهر کوفه، مکه و مدائن بود که در زمین های کشاورزی منطقه احمدآباد مستوفی بنا شد. هزینه ساخت سریال «مختارنامه» که در چهل قسمت 60 دقیقه ای تولید شده، از سوی داوود میرباقری در همایش «قیام تا قیام» 20 میلیارد تومان اعلام شده است. به این ترتیب می توان این اثر تلویزیونی را یکی از پرهزینه ترین آثار تلویزیونی دانست. ]]> هنری Sat, 18 Aug 2018 04:59:41 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/138682/ تصاویری از هنرمندان معروف در منزل مرحوم عزت الله انتظامی/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/138777/ به گزارش ستاره ها به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ عزت الله انتظامی بازیگر سرشناس سینمای ایرانی متولد سال ۱۳۰۳ در تهران است . او بامداد دیروز ۲۶ مرداد ماه در سن ۸۴ سالگی در بیمارستان باهنر تهران درگذشت . بعد از مرگ او عده ای از هنرمندان معروف برای ابراز همدردی ذر منزل او حاضر شدند . تصاویری از حضور هنرمندان در منزل عزت الله انتظامی را در پرشین وی مشاهده کنید . هنرمندان در منزل عزت الله انتظامی در پی درگذشت عزت الله انتظامی چهره ماندگار سینمای ایران جمعی از هنرمندان برای همدردی با خانواده آن مرحوم مقابل منزل وی حضور یافتند.     منزل عزت الله انتظامی منزل مرحوم انتظامی هنرمندان در منزل انتظامی هنرمندان در منزل مرحوم انتظامی امین تارخ در منزل عزت الله انتظامی گوهر خیراندیش در منزل عزت الله انتظامی هنرمندان معروف در منزل عزت الله انتظامی ]]> هنری Sat, 18 Aug 2018 12:41:36 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/138777/ انتظامی: پدرم روزهای آخر علی حاتمی را صدا می‌زد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/138732/ به گزارش ستاره ها به نقل از برترین ها: عزت‌الله انتظامی، بازیگر سرشناس سینما و تئاتر ایران، جمعه، ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۷ درگذشت. از جمله آخرین تصاویری که از آقای انتظامی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود پیام تبریک او به مناسبت نوروز ۱۳۹۷ بود. در گفت‌‌وگوی مجید انتظامی با یک رسانه فارسی زبان، موسیقیدان و فرزند عزت‌الله انتظامی، او درباره چگونگی درگذشت پدرش و واپسین روزهای زندگی سخن گفت. مجید انتظامی: تقریباً دو، سه ماه پیش، شب که تنها در اتاقش بوده، از خواب بلند می‌شود به خاطر قرص‌هایی که همه خواب‌آور بود و برای اعصاب و اینها مصرف می‌کرد، سرش گیج می‌رود و با صورت زمین می‌خورد. از پیشانی‌ و بینی‌اش خونریزی می‌کند. بعد یک مدت طولانی تنها مانده بود و ما خبردار نشده بودیم. بعد از حدود دو ساعت که من پیدایش کردم، دیدم خونریزی کرده است. خودش نگران این بود که جایی از بدنش شکسته باشد. بالاخره ما با آمبولانس به بیمارستان بردیمش. عکسهایش را که گرفتند، جاییش نشکسته بود، اما خیلی ناآرام بود و بستری‌اش کردند. روز به روز حالش بد می‌شد و به خاطر ضربه‌ای که به سرش خورده بود ناآرام می‌شد. حدود بیست و دو، سه روزی بیمارستان بود. بعد به من گفتند که همین کارهایی که ما در بیمارستان می‌کنیم را می‌توانید در خانه انجام دهید. چون فقط یک سری دارو است و مصرفش هم خیلی طبیعی است و خودتان می‌دانید کدام را صبح بدهید و کدام را شب بدهید. ما هم چند تا پرستار گرفتیم و آوردیمش خانه. روز به روز حالش بدتر می‌شد و بهتر نمی‌شد. ما با دکتر تماس می‌گرفتیم و دکتر راهنمایی می‌کرد یا دکتری می‌آمد خانه و راهنمایی می‌کرد. ولی بالاخره از کلیه شروع شد که درست کار نمی‌کرد و دست و پایش ورم کرد. وقتی می‌خواستند رگ بگیرند، نمی‌توانستند. بعد ریه‌اش چرک کرد. دیگر آخرش مجبور شدیم که دوباره ببریمش بیمارستان که تو راه بیمارستان تمام شد. ​آیا در این روزهای آخر هوش و حواس‌شان خوب بود؟ آیا متوجه بودند یا بی‌هوش بودند؟ نه دیگر از آن زمین خوردن، بعضی وقت‌ها بله (هوشیار بودند) و بعضی وقت‌ها نه. یک چیزهایی را خوب به یاد می‌آورد، یک کسانی را خوب می‌شناخت، یک کسانی را نمی‌شناخت. یک چیزهایی را فراموش می‌کرد، بستگی به حالش داشت. نمی‌دانم مربوط به مصرف دارو بود یا بعد از استراحت خوب این طور می‌شد، ولی خب بیشتر وقتی صحبت می‌کرد راجع به کارش صحبت می‌کرد. راجع به حرکت‌ها و میزانسن‌ها، چون من به این نوع صحبت آشنا بودم، می‌فهمیدم که چه می‌گویند. ​یعنی در روزهای آخر ایشان در مورد نمایش‌های قدیمی که بازی می‌کردند صحبت می‌کردند؟ بله، اسم چند نفر را هی تکرار می‌کرد. چه کسانی؟ داریوش مهرجویی، غلامحسین ساعدی، علی حاتمی. اینها کسانی بودند [از آنها یاد می‌کرد]. در صحبت‌هایش من متوجه نمی‌شدم چه می‌گوید اما اسم اینها را می‌آورد. مهرجویی، غلامحسین ساعدی، علی جان، علی جان، علی جان... اینها را می‌شنیدم. ​یعنی علی حاتمی؟ بله بله، ولی نمی‌دانستم که با اینها راجع به چه چیزی صحبت می‌کند. مفهوم نبود برایم. آقای انتظامی برنامه خاکسپاری و تشییع برای چه زمانی برنامه‌ریزی شده؟ خانه سینما و موزه پدرم، مشترکاً تلاش می‌کنند که مراسم آبرومندی برقرار کنند. یکشنبه قرار است این برنامه از تالار وحدت اجرا شود و تشییع از آن شروع می‌شود و در بهشت زهرا ختم می‌شود. ]]> هنری Sat, 18 Aug 2018 08:54:17 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/138732/ توزیع «ساخت ایران ۲» ۲ ماه دیگر ادامه دارد/ دانلودهای غیرمجاز http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/138670/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر؛ منصور سهراب پور از تهیه کنندگان سریال «ساخت ایران ۲» درباره وضعیت تولید این مجموعه که به کارگردانی برزو نیک نژاد در شبکه نمایش خانگی توزیع می شود بیان کرد: تاکنون حدود ۱۳ قسمت از این مجموعه توزیع شده و حدود ۱۰ یا ۱۱ قسمت دیگر باقی مانده است. به گفته وی، احتمالا مجموعه ۲۴ قسمت باشد و به همین دلیل توزیع آن تا یک یا ۲ ماه دیگر ادامه دارد. وی درباره وضعیت فروش این مجموعه نیز یادآور شد: اکنون شبکه نمایش خانگی دچار یک معضل اساسی است و آن همان دانلودهای غیرقانونی است و متاسفانه به همین دلیل فروش مجموعه ما هم خیلی رضایتبخش نبود. سهراب پور در پایان اظهار کرد: از طرف دیگر وقتی قسمت جدیدی از یک سریال در شبکه نمایش خانگی توزیع می شود همان روز شبکه های ماهواره ای آن را نشان می دهند و اینها معضلاتی است که برای صاحبان آثار در شبکه نمایش خانگی وجود دارد. سریال «ساخت ایران» در فصل دوم به کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه کنندگی منصور سهراب پور و امیر پروین حسینی ساخته می شود. محمدرضا گلزار، امین حیایی، سحر دولتشاهی، سارا بهرامی، مهران احمدی و محسن کیایی از جمله بازیگران این سریال هستند. داستان فصل دوم این سریال هم در ادامه داستان فصل اول است؛ جایی که دکتر مخترع تصادف می کند و ساک همراه او که حامل اختراعات جدید در علم بشریت است دست فرد لاتی به نام غلام می افتد و او به دلیل دست یافتن به این اطلاعات ارزشمند به خارج کشور می رود ولی هیچ کس نمی داند که او دکتر واقعی نیست… ]]> هنری Sat, 18 Aug 2018 04:04:42 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/138670/ خاطره‌ یک کارگردان از عصبانیت عزت‌الله انتظامی http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/138667/ به گزارش ستاره ها به نقل از «خبرآنلاین»، مرحوم عزت‌الله انتظامی در فیلم سینمایی «خانه خلوت» مهدی صباغ‌زاده با این کارگردان همکاری داشته است. صباغ زاده ضمن ابراز تاسف و تاثر از درگذشت این بازیگر به بیان خاطره‌ای از او پرداخت و گفت: «یادم می‌آید یک روز در زیرزمینی که لوکیشن ما بود قرار بود صحنه‌ای را ضبط کنیم که آقای انتظامی و مرحوم نیکو خردمند بازی داشتند. قرار بود ایشان در آن صحنه شعری را بخوانند و همسرش که خانم خردمند بود وقتی پایین می‌آمدند متوجه می‌شدند که ایشان حالشان بد است.» او افزود: «من به آقای انتظامی گفتم این صحنه را طور دیگری بگیریم بهتر است و گفتم شما بنشینید و زیر آواز بزنید و حالت شیدایی پیدا کنید و بعد هم میز را بشکنید و تنگ آب که روی میز است را روی خودتان بریزید. اینطور همسرتان که در فیلم خانم خردمند هستند هم متوجه می‌شوند که حالتان بد است. وقتی این را گفتم آقای انتظامی قبول نکردند و گفتند مگر من فردینم که بزنم زیر آواز؟ برایشان بار دیگر منظورم را توضیح دادم و گفتم نمی‌خواهم با صدای بلند بخوانید همین زیر لب خواندن هم کفایت می‌کند اما باز هم ایشان قبول نکردند و به حیاط رفتند و مشغول راه رفتن شدند. چند دقیقه‌ای راه رفتند، خانم مهوش جزایری طراح صحنه با ایشان صحبت کردند قبول نکردند، آقای زرین‌دست صحبت کردند باز هم راضی نشدند، خلاصه چند دقیقه دیگر قدم زدند، صدایشان زدم و گفتم آقای انتظامی چه کار کنیم؟ با همان لحن خودشان گفتند آقای صباغ‌زاده ولمان کن بابا. خلاصه نیم ساعت بعدش آمدند و گفتند برویم و بگیریم.» صباغ‌زاده ادامه داد: «وقتی که آمدند آن صحنه را بسیار عالی و درجه یک اجرا کردند ولی دوست داشتند راجع به تغییرات فکر کنند و بعد از اینکه آمادگی‌شان را پیدا کردند برای ضبط آمدند. انتظامی از آن دسته بازیگرانی بود که می‌اندیشید. او کم آدمی نبود و روی همه نقش‌ها و کارهایش فکر می‌کرد.» ]]> هنری Sat, 18 Aug 2018 03:47:06 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/138667/ وداع با کارگردان ضد استعماری؛ آقای دُری سلام! http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/138728/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری ایسنا: این روزنامه‌نگار همچنین به نامه‌ای اشاره کرده که دری قبل از فوتش خواهان انتشار آن بوده اما بعد از عمل جراحی پیوند کبد تصمیم می‌گیرد فعلا انتشار آن‌را متوقف کند. در این مطلب استادی اشاره‌ای ضمنی شده است به دشواری‌هایی که مرحوم دری بر سر ساخت سریال «کلاه پهلوی» از سر گذراند تا این پروژه را بعد از چندین بار تعطیلی و تغییر عوامل سرانجام به آنتن تلویزیون برساند.   متن کامل این یادداشت چنین است: «آقای دُریِ نکته سنج، سلام! پنج شنبه چهارم مرداد ماه بود. میس کال «نوید» فرزندتان افتاده بود روی گوشی‌ام. خواب بودم. بیدار شدم و زنگ زدم و پیش از اینکه بپرسم ظهر پنج شنبه چه کاری با من داشته، حال شما را پرسیدم. گفت عمل جراحی تان را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید و به هوش که آمدید، به نوید گفتید به من زنگ بزند و بگوید ماجرای آن نامه‌ای که گفته بودید منتشر کنم را فعلاً متوقف کنم. گفت به هوش که آمده‌اید اول این حرف را زده‌اید! تعجب کرده بود. «چشم» گفتم و سلام رساندم و خواستم بیایم ملاقات که نوید گفت تا بیست روز آینده ممنوع الملاقات هستید. گفتم گوشی تلفن را از دسترس شما دور کند و نوید گفت گوشی‌تان دست اوست. خیالم راحت شد. آقای دُریِ کیف انگلیسی، سلام! سال ۱۳۷۹ است. در مرکز همایش‌های صدا و سیما مراسمی برگزار شده تا به شما و دیگر دست اندرکاران سریال کیف انگلیسی جایزه بدهند. پخش فیلم با مشکل مواجه شده و آقای جوانروح می‌رود در اتاق فرمان و مشکل را حل می‌کند. کت شلوار کِرم با پیراهنی قهوه‌ای بر تن دارید. جدی و مغرور هستید اما من هم روزنامه نگار پیگیری هستم و می‌آیم جلو یخ شما را می‌شکنم و شروع می‌کنم به گپ زدن درباره سریال «کلاه پهلوی» که شنیده‌ام می‌خواهید بسازید و شما هم البته در دادن اطلاعات درباره سریال «خِست» به خرج می‌دهید اما اصرارهای من نتیجه می‌دهد. چند شب بعد در آپارتمان‌اتان هستم. جایی در جردن. اتاقی دارید پُر از کتاب و نوشته و پشت سر هم سیگار می‌کشید و چای می‌خورید و درباره کلاه پهلوی حرف می‌زنید. هنوز تا سال ۱۳۹۱ که سریال به پخش می‌رسد ۱۲ سال زمان باقی مانده و در این دوازده سال تقریباً هر سال دیداری با هم داریم و هربار گپ و گفت ما تا نزدیکی‌های صبح ادامه می‌یابد. روزنامه‌ای که برایش کار می‌کنم نمی‌پذیرد که برای تهیه یک گزارش ۷۰۰ کلمه‌ای، برگه مأموریت از ساعت ۲۱ شب تا سه بامداد را امضاء کند. ایرادی ندارد! حالا من یاد گرفته‌ام هر بار که به دیدار شما می‌آیم، پشت سر هم عبارت «استاد» را خطاب به شما بکار ببرم. واژه «آقا» که مرسوم‌تر سینما و تلویزیون است را دوست ندارم. استاد واژه کار راهاندازتری است و هربار که آن را با سوالی خطاب به شما به کار می‌برم، می‌توانم مخاطب سخنرانی طولانی و جذابی از شما درباره تاریخ پهلوی باشم که در میانه این سخنرانی هر بار واژه «توجه می‌کنید؟!» را به کار می‌برید تا مطمئن شوید من شنونده خوبی برای حرف‌های شما هستم و البته حتماً حواستان نیست که از صحبت‌هایتان یادداشت برمی دارم و بعدها این نکات را در مطالبم به کار می‌گیرم. آقای دُریِ کلاه پهلوی سلام! پروژه‌ای که قرار است درباره تاریخ کشف حجاب و پهلوی بسازید حسابی دچار مشکل شده است. تهیه‌کننده پشت تهیه‌کننده می‌آید و می‌رود. مرتب دفتر عوض می‌کنید. گاهی می‌شنویم کار قرار است در تهران آغاز شود، گاهی صحبت از فرانسه است و هر بار برای یک خبر چند خطی، ساعت‌ها با هم تلفنی حرف می‌زنیم. حالا دیگر من هم موبایل خریده‌ام. میانه‌های دهه هشتاد است که نمی‌دانم کی و کجا کار سر از شهرک غزالی سر در می‌آورد. حالا گهگاه می‌آیم پشت صحنه و شما هم که کلاً معروف هستید به اینکه خبرنگاران را دوست دارید؛ در میانه کار گرم صحبت می‌شویم با هم و من کم کم یاد می‌گیرم در مراجعه‌های بعدی به پشت صحنه گوشه‌ای بایستم و خودم را به شما نشان ندهم تا از چشم غره همکاران شما که معطل پایان صحبت‌های شما با خبرنگاری جوان هستند در امان بمانم. نمی‌دانم کار کی به پایان می‌رسد؟ سال ۱۳۹۲ هم که سریال در مرحله پخش است، بخش‌هایی برای فیلم برداری به سریال اضافه شده است. «تب تعزیه» در تلویزیون بالا رفته و از شما خواسته شده صحنه‌هایی در این خصوص به سریال اضافه کنید. فیلم برداری مجدد کار در شهرک غزالی است و صحنه‌هایی تازه از سریال را ضبط می‌کنید. نقش «امیر حسین آرمان» پُر رنگ شده و یکی از بازیگران زن هم قهر کرده و حالا یک خانم دوبلور جای او آمده است تا یک سکانس فیلم برداری شود. از آبان سال ۱۳۹۱ جزو تیم شما شده‌ام به عنوان «مدیر روابط عمومی». برای سریال سایت و فیس بوک راه انداخته‌ایم و جریان منظمی از خبررسانی را ایجاد کرده‌ایم که حواشی را به حداقل برساند. به همین سادگی ۱۲ سال گذشته. شما کمترین دخالتی در کار ندارید اما نظرهای ارزشمندی دارید و حالا که پخش کار دچار افت و خیزهای مختلفی شده و دفتر شما هم در نزدیکی منزل سابق ما واقع شده، از فرصت استفاده می‌کنم و این همراهی با شما در شب‌های طولانی قبل از پخش سریال، هر روز تجربه ارزشمندی را به داشته‌هایم اضافه می‌کند. به شما می گویم: «شما می‌توانید یک سردبیر بالقوه باشید!» از آن مقطع به بعد هر بار به هر بهانه‌ای به شما زنگ می‌زنم و نکته‌ای از شما می‌پرسم که گاهی از دل آن مقاله‌ای در می‌آید. صراحت شما ستودنی است و این صراحت در فضای کاری شما مشتری ندارد اما به درد روزنامه نگاری می‌خورد. حتی تحلیل‌های اجتماعی دقیقی که دارید هم جذاب است و به کار می‌آید! پخش سریال در آبان سال ۹۲ خاتمه می‌یابد. به پیشنهاد من، در منزلتان هستم تا گفت و گوی آنلاین شما با مخاطبان سایت پس از پخش سریال را مدیریت کنم. این بار جایی در حوالی سعد آباد منزل دارید و شام میهمان دستپخت همسر گرامی‌اتان هستیم من و آقای کاردان و نواب صفوی. گفت‌وگو با مخاطبان تا صبح ادامه می‌یابد و حالا پایان کلاه پهلوی هم مانند آغاز آن برای من تا نزدیکی‌های صبح ادامه می‌یابد. به خاطرات سیزده ساله‌امبا شما فکر می‌کنم و تاثیری که شما در ذهن روزنامه نگاری جوان گذاشتید و او را به تاریخ علاقه‌مند کردید. آقای دری سلام! تلگرام و پیام‌هایی که در این مدت بین ما رد و بدل شده بود را می‌بینم. تازه در اینستاگرام فعال شده‌اید. مطالبی نوشته‌اید درباره مرحوم فردین و ملک مطیعی و دستور داده‌اید آن‌ها را منتشر کنم. جایی در مطلبتان نوشته‌اید: «شاید کمتر کسی بداند که شادروان فردین از خدا خواسته بود که سفرش به آن دنیا در ماه محرم واقع شود! و خدایش اجابت کرد و امروز ناصر دوست داشتنی در جمعه شب ِماه مبارک رمضان بسوی خالق خود پر کشید! باشد تا آن پیشانی کَبَره بسته‌ها، شلاق زن‌های حَد شرعی، آن کاتولیک‌تر از پاپ‌ها، سرهای فرو برده در گریبانشان را با شرم برون آورند و مشاهده کنند که تنها خداست که حق داوری دارد و چنانچه بخواهد به بندگانش عزت می‌بخشد، و تماشا کنند که پیکر ناصر ملک مطیعی چگونه بر شانه‌های ملت قدرشناس پرواز خواهد کرد تا به تاریخ به پیوندد و البته که برای رفیقش گفتنی‌ها دارد.» حالا باید سومین مطلب از این سری را درباره درگذشت شما منتشر کنیم؟ آن هم در آستانه ۲۸ مرداد و تاریخی که هیچ وقت یادمان نمی‌رود؟ تاریخی که شما در آثارتان به ما نشان دادید که چگونه بریتانیا در آن برای اینکه پیروز میدان شود، کیف پول دم خانه نمایندگان فرستاد و در شهری کوچک به نام سامان، به ساختارهای سنتی زندگی مردم حمله کرد تا «نفت» را بهتر و راحت‌تر تاراج کند؟ می‌توانم این تاریخ فوق را به روحیه ضد استعماری شما نسبت بدهم و از دل آن یک تیتر خوب دربیاورم؟ شاید خودتان هم دوست داشتید به جای قطعه هنرمندان، جایی در کنار شهدای ۲۸ مرداد آرام بگیرید. سید ضیاء‌الدین دری چندی پیش به دلیل عارضه کبدی در بیمارستان تهران بستری بود و برای پیوند کبد به بیمارستان شیراز منتقل و سه هفته قبل عمل پیوند کبد را با موفقیت پشت سر گذاشت اما او سرانجام دیروز (۲۶ مرداد ماه) به دلیل عوارض عفونی بعد از جراحی پیوند کبد درگذشت. ]]> هنری Sat, 18 Aug 2018 08:34:44 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/138728/ پیکر ضیاءالدین دری در شیراز تشییع شد/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/138748/ به گزارش ستاره ها به نقل از ایسنا، صبح شنبه (۲۷ مرداد ماه) پیکر سید ضیاء‌الدین دری، پس از طواف در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، با حضور جمع کثیری از هنردوستان، هنرمندان و مسئولان استان فارس و شهر شیراز تشییع شد. پیکر این هنرمند امروز به تهران منتقل خواهد شد تا پس از تشییع و تدفین به‌ خاک سپرده شود.   ضیاءالدین دری که ۲۷ تیر ماه و در شرایطی اورژانسی به بیمارستان پیوند اعضای ابن‌سینا در شیراز منتقل شده بود، صبح جمعه (٢٦ مرداد ماه) به‌ دلیل نارسایی مزمن کلیوی و ضعف عضلانی در این بیمارستان فوت کرد. به گفته‌ رییس بخش پیوند اعضای بیمارستان ابن‌سینا، عمل جراحی پیوند کبد دوم مرداد ماه بر روی این هنرمند انجام شده بود اما به دلیل ناتوانی و ضعف و نارسایی مزمن کبدی جان به جان‌ آفرین تسلیم کرد. مراسم تشییع ضیاء‌الدین دری روز دوشنبه (‌۲۹ مرداد ماه) از مقابل خانه‌ی سینما ۲ برگزار می‌شود. مراسم ترحیم این کارگردان هم روز پنجشنبه (اول شهریور ماه) ساعت ۱۴ تا ۱۵ و ۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود. ]]> هنری Sat, 18 Aug 2018 10:14:41 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/138748/ جمشید مشایخی: با انتظامی رفاقت دیرینه داشتم/اگر حرفی از روی عصبانیت گفتم قصد بی حرمتی نداشتم http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/138692/ به گزارش ستاره ها؛ جمشید مشایخی و مرحوم عزت‌الله انتظامی از سال‌ها پیش در دهه ۴۰ همکاری‌های مشترک‌شان را درعرصه تئاتر آغاز کردند و در ادامه در بسیاری از ساخته‌های سینمایی مرحوم علی حاتمی، در کنار هم به نقش‌آفرینی پرداختند. جمشید مشایخی این روز‌ها در بیمارستان بستری است و دوران نقاهتش را می‌گذراند. با این‌حال او که از فوت همکار و دوست قدیمی‌اش بسیار غمگین شده است، در گفتگو با خبرآنلاین از سابقه آشنایی و همکاری‌اش با عزت‌الله انتظامی گفت. جمشید مشایخی که صدای کم‌رمق‌اش خبر از ضعف جسمانی او می‌داد، درباره درگذشت عزت‌الله انتظامی گفت: «من تسلیت عرض می‌کنم درگذشت ایشان را که از همکار‌های قدیمی من بودند.» این بازیگر پیشکسوت درباره همکاری‌های قدیمی‌اش با مرحوم انتظامی بیان کرد: «ما از سال ۱۳۴۳ که ایشان به اداره هنر‌های دراماتیک آمد با هم دوست شدیم و خیلی همکاری‌های زیادی در طول سال‌ها با هم داشتیم. من از بقیه هنرمندان اداره هنر‌های دراماتیک که بعد‌ها اسمش عوض شد و به اداره تئاتر تغییر پیدا کرد، سابقه بیشتری داشتم و زودتر از همه آن‌ها به استخدام آنجا درآمده بودم. به همین خاطر همه دوستانم را می‌شناختم.» مشایخی ادامه داد: «رفاقت ما دیرینه بود، کار‌های زیادی با هم کردیم، ما تعدادمان زیاد نبود، علی نصیریان، عزت‌الله انتظامی، محمدعلی کشاورز، داود رشیدی و من. ما همه‌مان با هم رفیق بودیم.»   او درباره حاشیه‌هایی که درباره دلخوری و کدروتش با مرحوم انتظامی پیش آمده بود هم توضیح داد: «حالا که شما این مسئله را مطرح کردید، می‌خواهم صادقانه مسئله‌ای را بگویم، من در زندگی‌ام از حسادت و کینه متنفر بودم، من نسبت به همه همکاران و دوستانم که از سال‌ها قبل با هم همکار بودیم، شناخت داشتم، اگر هم حرفی در حین عصبانیت گفتم قصدم بی‌حرمتی به کسی در جمع نبوده است. من عاشق همه همکارانم و جوان‌های امروز سینما هستم و آرزو دارم همه‌شان موفق شوند.» بازیگر «کمال‌الملک» افزود: «من بار‌ها گفتم اولین کار بازیگری‌ام را با آقای علی نصیریان شروع کردم. ایشان به عنوان کارگردان و من به عنوان بازیگر. می‌خواهم این را به شما بگویم که این مسائل برای من نه تنها ننگ نیست، بلکه افتخار است که در کنار دوست و همکار قدیمی‌ام حضور داشته باشم. من هیچ وقت از این مسائل ناراحتی ندارم و همیشه هم می‌گویم هنرمند خاک پای مردم کشورش هست.» این بازیگر پیشکسوت در پایان درباره شرایط جسمانی و وضعیت سلامتی‌اش نیز گفت: «خدا را شکر این روز‌ها کمی حالم بهتر است.» ]]> هنری Sat, 18 Aug 2018 05:50:54 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/138692/