پایگاه خبری ستاره ها - پربيننده ترين عناوين سینما :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/art/cinema Wed, 17 Oct 2018 18:30:09 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Wed, 17 Oct 2018 18:30:09 GMT سینما 60 سلفی بازیگر معروف با بستنی/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144105/   ]]> هنری Tue, 16 Oct 2018 12:34:08 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144105/ سلفی بدون آرایش مهناز افشار /عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144114/ ]]> هنری Tue, 16 Oct 2018 13:05:10 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144114/ باران کوثری‌؛ دائم‌الممنوع‌التصویر! http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144110/ نهال موسوی در عصر ایران‌ نوشت؛  این روزها باران کوثری فیلم "عرق سرد" را بر پردۀ سینما دارد و بازهم تبلیغ این فیلم در تلویزیون به دلیل بازی باران کوثری با حاشیه‌هایی همراه شده است. سهیل بیرقی (کارگردان فیلم عرق سرد) اظهار کرده: «صداوسیما به ما اعلام کرده که تیزری را باید در اختیار آنها قرار بدهیم که هیچ صحنه‌ای از بازی باران کوثری در آن استفاده نشده باشد و از آنجا که با توجه به ساختار فیلم امکان ساخت چنین تیزری وجود ندارد، از تبلیغات تلویزیونی محروم هستیم.» زمستان سال گذشته نیز شرایط عجیب تلویزیون برای پخش تصویر این بازیگر در تیزرهای فیلم «شنل» خبرساز شد. پخش‌کننده «شنل» اعلام کرد پس از ارسال تیزرها به تلویزیون، مدیران صداوسیما به او گفته‌اند که در این تیزرها باید تنها یک پلان از باران کوثری وجود داشته باشد. در تبلیغ فیلم «عصبانی نیستم» نیز همین ماجرا تکرار شد. سوال مهم این است که چرا و به چه دلیلی این بازیگر ممنوع التصویر است؟ آن هم برای بازیگری که سابقه بازی در یکی از تحسین‌شده‌ترین سریال‌های دینی تلویزیون یعنی "صاحبدلان" را در کارنامه دارد. هیچ گاه جواب واضح و روشنی به این پرسش داده نمی شود و هیچ قانون یا آئین نامه مدونی هم برای مشخص کردن چهارچوب و سیستم وجود ندارد که بفهمیم تا چه حد این ممنوع التصویری‌ها به‌حق یا ناحق بوده است، یا حداقل از همان اول تکلیف صاحب‌فیلم روشن باشد. معمولا فقط در جلسات خصوصی به عوامل فیلم این نکته اعلام می گردد که دلیل پخش نشدن تیزر فیلم شما فلان است یا بهمان! باران کوثری بازیگری است که در فیلمی با مجوز وزارت ارشاد نقش آفرینی کرده است و باز با مجوز وزارت ارشاد این فیلم اجازه اکران پیدا کرده است، پس هیچ عمل غیر قانونی از این بازیگر سرنزده است که دلیل بایکوت تیزرهای فیلم مذکور را باران کوثری دانست. اگر استدلال این ممنوع التصویری‌ها گرایش های سیاسی باران کوثری باشد هم باز باید یادآوری کرد فعالیت‌های سیاسی باران کوثری عمدتا در زمان انتخابات ریاست جمهوری بروز بیشتری یافته است که آن هم حمایت از کاندیدای مد نظر خودش بوده است، آنهم در چارچوب انتخاباتی که در کشور مجاز بوده و حمایت از نامزد انتخاباتی که او هم از فیلترهای لازمه عبور کرده و کاندید ریاست جمهوری شده است، آیا طرفداری قانونی از یک کاندیدای رسمی ریاست جمهوری جرم یا عملی خلاف است؟این که یک بازیگر احساس مسؤولیت اجتماعی داشته باشد و نرخ مشارکت را بالا ببرد جرم است؟ بهرحال باران کوثری بازیگری است که در چارچوب قانون کشور جمهوری اسلامی ایران زندگی و فعالیت داشته است و هیچ‌گاه پا را از این محدوده خارج نگذاشته است. این را که به چه دلیلی رسانه ملی او را ممنوع التصویر می‌کند ما نمی دانیم اما یک نکته واضح است: باید به مدیران مربوطه صدا و سیما یادآوری کرد: فیلم سینمایی محصول سرمایه، زحمت و هنر مجموعه‌ای متنوع از فعالان حوزه سینماست که از سرمایه‌گذاران، هنرمندان و حتی عواملی چون مسؤول پذیرایی، حمل و نقل و ... را شامل می شود. تیزر تلویزیونی یکی از بهترین و مهمترین مواد تبلیغی یک فیلم سینمایی است و با هیچ معیاری نمی‌توان پذیرفت که امکان بیشتر دیده شدن آن را دریغ کنند به دلیل حضور یک بازیگر(هر کسی باشد فرقی نمی کند). زمانی که امکان دیده شدن یک فیلم گرفته می‌شود (تفاوتی نمی کند هر فیلمی که در چارچوب قانون تولید شده باشد) در واقع جلوگیری از نمایش نتیجه عملکرد و زحمات تمام آن اعضا تولید فیلم است. آیا این عادلانه است؟ اساسا این ممنوع التصویر بازی چه دست‌آوردی داشته است غیر از بی اعتمادی مخاطب؟ آیا با نشان ندادن کسی که در میان مردم جایگاهی دارد دل مردم را بدست آورده‌ایم یا دل چند مدیر که به هر دلیلی دستور ممنوع التصویری را صادر کرده‌اند و هیچ شفافیتی هم برای حکم‌شان صورت نگرفته است! از منظری دیگر و ساده‌تر باید گفت در سالی که حمایت از کالای ایرانی اولویت امور است آیا این اقدام صدا و سیما در تضاد با حمایت از یک کالای فرهنگی ایرانی محسوب نمی‌شود؟ بعد تحریر : سعی شد که در 2 نوع ممنوعیت دیگر این فیلم (!) ورود نکنیم (لغو کردن نمایش مردمی مشهد و تحریم سینماهای متعلق به حوزه هنری) والا این نوشته بسیار به درازا می کشید و مثنوی هفتاد من می‌شد. ]]> هنری Tue, 16 Oct 2018 13:09:08 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144110/ پرویز پرستویی به تماشای تمرین کشتی نشست/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144118/   ]]> هنری Tue, 16 Oct 2018 13:31:34 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144118/ ناگفته‌های "شجاعی" از «تنگه ابوقریب» / «متاسفانه جنگ را تجلیل می‌کنیم» http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144108/ به گزارش ستاره ها به نقل از ایسنا؛ محمدرضا شجاعی با اشاره به اینکه "حدود ۶ماه قبل از حمله به «تنگه ابوقریب» در جبهه بوده و سابقه حضور در جنگ را دارد"در گفت‌وگویی با ایسنا درباره تاثیر این حضور بر طراحی صحنه و لباس این فیلم بیان کرد: سابقه حضور من در جبهه و جنگ باعث شده بیشتر کارهایی که برای طراحی صحنه و لباس انجام می‌دهم از سر تجربه باشد، به همین دلیل شاید فعالیت در این زمینه برای من راحت‌تر از دیگرانی است که این تجربه را نداشته‌اند. او ادامه داد: در ایامی که در جبهه حضور داشتم فقط شاهد بخش کوچکی از اتفاقات و رویدادهای دفاع مقدس بودم و قطعا خیلی از مطالب را نمی‌دانم و لایه‌های مجهول زیادی برایم وجود دارد، به همین دلیل وارد هر پروژه‌ای که می‌شوم تحقیقات گسترده‌ای انجام می‌دهم و چون می‌خواهم واقع‌نگری در کارهایم داشته باشم، تلاش دارم تا جایی که امکان دارد با مطالعه و تحلیل‌های دقیق و درست وارد کار شوم.   این طراح صحنه و لباس که تاکنون تجربه کار در پروژهای متعددی در ژانر دفاع مقدس را برعهده داشته، در پاسخ به برخی انتقاداتی که درباره دور شدن از واقعیت در بیان این داستان مطرح شده است، توضیح داد: اینکه چقدر این فیلم منطبق با واقعیت است یا نه، یک مطلب حاشیه‌ای است. اصلی‌ترین نکته این است که ما چقدر یک مفهوم، قصه یا واقعیت باارزش را برای مردم تعریف می‌کنیم و انعکاس چه بخش ارزشمندی از جنگ را ارایه می‌کنیم. در این میان باید بگویم که کلیت این فیلم مطلوب خود من نبوده که بخواهم از آن دفاع کنم بلکه این کاری است از دستمان برمی‌آمد زیرا اگر دستمان باز بود، شاید چیزهای دیگری را هم بیان می‌کردیم. وی با تاکید بر اینکه "بعد از گذشت این همه سال امروز زمان آن است که یک تحلیل واقع‌بینانه نسبت به اتفاقات روزهای پایانی جنگ ارائه دهیم"، افزود: برای روایت اتفاق ابوقریب باید وارد ستاد فرماندهان و تحلیلگران جنگ می‌شدیم. اینکه چه شد در روزهای پایانی جنگ عراق توانست فتوحات عظیمی داشته باشد و شکست‌های زیادی را به ما بزند سوال مهمی است. در این روز ما حدود ده هزار اسیر دادیم. ما که در جنگ موقعیت خوبی داشتیم، پس چه شد که در تنگه ابوقریب با چنین چیزی مواجه شدیم؟   شجاعی اضافه کرد: تاحدی که در توانمان بود و اجازه داشتیم سعی شد در ساخت این اثر واقع‌بینانه عمل کنیم. اما اگر می‌خواستیم از منظر تحلیلگران جنگ وارد این داستان شویم و واقعیت‌ها را بگوییم، نباید اصلا فیلمی ساخته می‌شد یا آنکه مجوز ساختش داده نمی‌شد. بنابراین مجبور شدیم در سطح قرار بگیریم و از منظر یک نوجوانی که تازه وارد جنگ شده و فرمانبر است به جنگ نگاه کنیم تا فرماندهان آن. اما این حق مردم است که بدانند در اتاق‌های فرماندهی چه اتفاقی افتاده و نه آنکه در گردان‌ها چه گذشته است. درست است که این داستان همه واقعیت‌ نبوده یا نکته چندان ارزشمندی برای مخاطب امروز نداشته اما با این وجود باید این حرف‌ها زده شود تا اگر کوتاهی‌ای هم وجود داشته دوباره تکرار نشود. شاید بتوان گفت در حال حاضر تجلیل از رزمندگان به تنهایی کاربردی ندارد، این برای زمانی بود که می‌خواستیم در جوانان انگیزه ایجاد کنیم نه الان. طراح صحنه و لباس «تنگه ابوقریب» یادآور شد: انگیزه و ایده اولیه ساخت این فیلم از طرف آقای ملکان بود ومدتها روی آن تحقیق کرده بودند. اما پرداختن به این جزئیات در حقیقت عبور از خطوط قرمز و چیزهایی بود که قبلاً امکان بیان آن وجود نداشت. با این وجود پرداختن به این ریزه‌کاری‌ها و دقت در آنها برایم کار سختی نبود زیرا در شرایطی کار سخت خواهد شد که من به عنوان طراح کارم را بلد نباشم یا برای انجام کارم ابزار و امکانات لازم را در اختیار ندارم و یا در حالت سوم با تیمی کار کنیم که ضعیف و کار نابلد هستند اما هیچ کدام از این موارد برای ساخت این فیلم وجود نداشت. ابزار و امکانات در حد مطلوبی در اختیار ما بود، همه در کارشان مهارت داشتند و در نهایت می‌توانم بگویم کار بزرگی انجام دادیم نه سخت. شجاعی همچنین گفت: در ساخت این اثر، کارهای ساخت و سازی و دکور سنگین نداشتیم و بیشتر تاکیدمان بر چیدمان بود. سخت‌ترین لحظه در ساخت این اثر هم ساخت سکانس_پلانی بود که ۵ دقیقه به طول انجامید و نیاز به هماهنگی بسیار زیادی داشت.   این طراح صحنه و لباس فیلم‌های «بادیگارد»، «آرایش غلیظ» و «اخراجی‌ها» اضافه کرد: از دو منظر می‌توان به این کار نگاه کرد. اول از منظر کسانی که این کار را ساختند و دیگری از زاویه دید مخاطب. اگر از منظر مخاطب به این کار نگاه کنیم، این فیلم اثر چندان ارزشمندی نبوده چون باید حقایق دقیق و مطالب مهم‌تری به مخاطب داده می‌شد. شاید به این خاطر این اتفاق نیفتاد که ما خودمان به عنوان فیلمساز مهارتش را نداریم و بخشی دیگر به این خاطر است که هنوز ظرفیت آن وجود ندارد که برخی حقایق گفته شود. وی در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه «تنگه ابوقریب» گیشه‌ی خوبی داشت اما اگر بخواهیم بطور کلی بررسی کنیم، علت استقبال نکردن مردم از فیلم‌هایی در ژانر دفاع مقدس چیست؟ گفت: مردم ما غالبا توجهی به فیلم دفاع مقدس ندارند و اهمیت زیادی به آن نمی‌دهند زیرا هربار با مضامینی تکراری مواجه می‌شوند و حرف جدیدی را نمی‌شنوند. من منتقد این جریان فیلمسازی هستم اما علت اینکه من همچنان در این حوزه فعالیت می‌کنم این است که معتقدم تا همین حد هم که می‌توان درباره جنگ صحبت کرد ارزشمند است و چون نمی‌توانیم همه حقیقت را بگوییم نباید خودمان را سانسور کنیم. متاسفانه اکنون بیشتر از آنکه در پی تحلیل جنگ باشیم، در فکر تجلیل از جنگ هستیم. شجاعی درباره تاثیر حضور موسسه فرهنگی هنری اوج در ساخت این اثر هم توضیح داد:حضور سازمان اوج کمکی به تهیه کننده فیلم بود زیرا ساخت چنین آثاری از دست بخش خصوصی بر نمی‌آید با این اوصاف توانستیم با امکاناتی که در اختیارمان قرار گرفت در این اثر نوآوری‌هایی در فرم داشته باشیم. این طراح ادامه داد: هر کدام از ما به عنوان عوامل این فیلم افق و جهان‌بینی خاص خودمان را داشتیم اما برای ساخت یک اثر باید یک مطالبه‌ دقیق و عمیق از طرف دو قطب اصلی پروژه یعنی تهیه کننده و کارگردان وجود داشته باشد. ما در خیلی از پروژه‌ها وارد می‌شویم و می‌خواهیم کارهای بیشتری انجام دهیم اما استانداردهای مطالبه‌گری تهیه‌کننده و کارگردان خیلی پایین‌تر است و یا هنوز ظرفیت آن از طرف متولیان جنگ وجود ندارد. در «تنگه ابوقریب» آقای ملکان به عنوان یک تهیه‌کننده بسیار با سواد،‌ حرفه‌ای، دقیق و با جرات عمل کرد. بارها پیش می‌آمد که حضور آقای ملکان و آقای توکلی و مطالباتی که از ما داشتند، باعث می‌شد ما هم سر ذوق بیاییم.   به گزارش ایسنا، «تنگه ابوقریب» از سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر، ۶ سیمرغ دریافت کرد و این چنین رکورددار دریافت بیشترین جایزه از این جشنواره شد. در این اثر جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، مهدی پاکدل، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی نقش آفرینی کرده‌اند و از دیگر عوامل آن می‌توان به مدیر فیلمبرداری: حمید خضوعی ابیانه/ مدیر تولید: محمدرضا منصوری/ تدوین : میثم مولایی/ طراح چهره پردازی و جلوه های ویژه چهره پردازی : سعید ملکان/ طراحی صحنه و لباس : محمدرضا شجاعی/ طراحی و ترکیب صدا : امیرحسین قاسمی/صدابردار : رشید دانشمند/ موسیقی : حامد ثابت/ جلوه های بصری : جواد مطوری، حسن ایزدی، محسن خیرآبادی، محمد برادران/ جلوه های ویژه میدانی : محسن روزبهانی/ عکاس : محمد بدرلو/ محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه ای اوج اشاره کرد. ]]> هنری Tue, 16 Oct 2018 12:47:03 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144108/ فریاد من برای نفع شخصی نیست http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144103/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری ایسنا:‌ در پی اعلام نتیجه بررسی اعتراض‌های منیژه حکمت نسبت به وضعیت اکران «جاده قدیم» مبنی براینکه تخلفی صورت نگرفته است، منیژه حکمت در یادداشتی با عنوان «تخلف یا خیانت» خاطرنشان کرده است، آنچه نسبت به آن اعتراض دارد فقط برای فیلم خودش که این روزها بر پرده سینماها نمایش داده می‌شود نیست و مسئله‌ اصلی‌اش ظهور یک روند معیوب است. این کارگردان و تهیه‌کننده سینما در یادداشت خود نوشته است: « شورای اکران بعد از بررسی و درخواست مدرک و سند از من به خاطر تخلف در اکران فیلم «جاده قدیم» رای به عدم تخلف در این مورد داد. مسئله فیلم من نیست اصلا یک فیلم و یک سالن و یک سانس نیست. مسئله ظهور یک روند معیوب و فسادآور است که باعث شده فیلم‌های جدی ما در محاق قرار بگیرند. این شما را به فکر نمی‌اندازد؟ نمی‌خواهید فکری به حال این موضوع بکنید؟ از من می‌خواهید مدرک ارائه کنم. چه مدرکی؟ که چه چیزی را بر شما ثابت کند؟ روابط ناسالم پخش و اکران را؟ شما تبعات تصمیم‌های این شوراها را نمی‌بینید؟ عوارض این نابرابری و به حاشیه راندن سینمای جدی را مشاهده نمی‌کنید؟ فرض کنید من مدرکی بیاورم که نشان دهد سالنی را ناروا از من گرفته‌اند یا فیلم مرا در سانس‌های مرده نمایش داده‌اند، آن وقت شما چه می‌کنید؟ یک نمایش در یک سینمای خوب به من صدقه می‌دهید؟ این طور عدالت برقرار می‌شود؟ این نمایش مضحک ارائه مدارک و اسناد را تمام کنید. پول فاسد سینما را فراگرفته، آیا شما مدرکی دارید؟ سینما به نفع یک جریان انحصارطلب مصادره شده است. آیا سندی وجود دارد؟ اگر همچنان برای بهبود اوضاع منتظر سند ومدرک هستید، به شما بگویم بیهوده به انتظار نشسته‌اید. سندی وجود ندارد و اگر هم باشد، قطعا دست امثال من به آن نمی‌رسد. ولی این نشانه تبرئه شما نیست، خود بهتر می‌دانید که چه بر سر سینما آورده‌اید و فرجام کار کاملا روشن است، اگر نخواهیم کتمان کنیم. سازوکاری بنیاد نهاده‌اید که فساد می‌زاید و سینما را نابود می‌کند. در این شرایط طلب مدرک و سند بیشتر به شوخی می‌ماند. شما می‌توانید حکم برائت خود و دوستانتان را صادر کنید و از این عدالت‌پروری خوش باشید. اگر امثال من فریادی می‌زنند برای نفع شخصی نیست بلکه از آن روست که شاید تلنگری باشد برای شما قبل از اینکه همه چیز از دست برود، البته اگر هنوز اراده‌ای برای اصلاح باقی مانده باشد. فقط بدانید لاپوشانی ناکارآمدی و فساد تخلف نیست بلکه خیانت است.» منیژه حکمت اخیرا در نامه‌ای سرگشاده خطاب به محمدمهدی حیدریان ـ رییس سازمان سینمایی ـ مدعی شد «سینمای نجیب ایران در این دوره به مسلخ برده شده است.» به دنبال این اعتراض‌ها، ابراهیم داروغه‌زاده ـ معاون نظارت و ارزشیابی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری و رئیس شورای عالی اکران ـ طی دستوری به مدیرکل سینمای حرفه‌ای و رئیس کمیته انضباطی خواهان بررسی فوری و اعلام گزارش شد. این بررسی‌ها در نهایت به اینجا رسید که روز گذشته سخنگوی کارگروه اکران اعلام کرد: موضوع فیلم «جاده قدیم» در این کارگروه بررسی شده و تخلفی صورت نگرفته است. ]]> هنری Tue, 16 Oct 2018 12:20:03 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144103/ درخشنده: رئیس جدید باید تمام معایب و مشکلات سینما را بداند http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144120/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری صبا؛ پوران درخشنده؛ کارگردان و تهیه‌کننده سینما در ارتباط با تغییر رئیس سازمان سینمایی و ویژگی فرد جدید در این سمت، عنوان کرد: رئیس جدید سازمان سینمایی باید با تمام ریزه کاری‌های سینما در طول تولید و پخش آشنا باشد و فیلمسازان و اهالی این هنر را بشناسد و تمام معایب و مشکلات سینما را از تولید تا پخش جستجو کرده و بداند. وی در ادامه افزود: سینما در یک شرایط بحرانی به سر می برد، شرایطی که خیلی از فیلم سازان را دلسرد کرده و اعتراض همگانی را در پی دارد، این فیلم سازان مطالباتی دارند که مدت هاست به آن پاسخ داده نمی شود. به نظرم شخص جدید باید با صنوف ارتباط تنگاتنگی داشته و کسی باشد که تمام جزئیات کار را بداند و با سینما و شرایط جامعه و درد مردم آشنا باشد، همچنین به این موضوع توجه کند که در این شرایط، تعیین کننده فقط پول نیست که به هر طریقی وارد سینما شود. درخشنده همچنین به دلسرد شدن کارگردانان اجتماعی در تولید فیلم ها اشاره کرد و گفت: فرد جدید باید به فیلمسازان توجه کند و سعی در رفع دلسردی آن‌ها داشته باشد، فیلم سازی که با عشق فیلم اجتماعی می سازد چرا باید مجبور به ساخت فیلم های کمدی شود؟ این برای ما درد است. چرا باید فیلم سازان سینمای کودک ما در این ژانر دلسرد شوند و کجا هستند طالبی ها و کسانی که برای این سینما تلاش کردند؟ حرف من این است که فیلم سازان این سینما برای ادامه مسیر خود انگیزه پیدا کنند، نه اینکه پس از ساخت فیلم در چرخه پخش هم با مشکل مواجه شوند. کارگردان فیلم «هیس پسرها فریاد نمی‌زنند» به ایجاد ساز و کار درست در سینما اشاره کرد و گفت: از ابتدا تا انتها باید برای این سینما ساز و کار تعریف شود، در حال حاضر در کشور ما چه میزان به بحث vod پرداخته می شود؟ هر گوشه ای را که نگاه می کنیم با مشکلات عدیده‌ای روبه رو هستیم و من نگران از دست رفتن انگیزه کسانی هستم که با عشق مسیر این سینما را طی کرده‌ و تلاش کرده اند تا به دغدغه های درونی خود پاسخ دهند. او در خصوص جوان بودن فرد جدید نیز عنوان کرد: جوان بودن با شناخت داشتن متفاوت است، این فرد جوان باشد یا نباشد باید با بدنه سینما در تعامل باشد. مشکلات اصلی ما این است که فقط به گروه خاصی بها داده می‌شود و بقیه افراد را نادیده می‌گیریم. ما در همه بخش‌ها اعم از بخش بین‌الملل و بخش داخلی مشکلات زیادی داریم و باید در همه عرصه‌ها یک بازنگری اساسی داشته باشیم. کانون کارگردانان خیلی حرف برای گفتن دارد و باید ببینیم که گوش‌های شنوا کجاست؟ درخشنده در پایان افزود: همه مدیرانی که آمدند و رفتند و هستند دلسوزند، ولی باید به این نکته توجه کرد که دلسوزی مطلق کافی نیست و باید به تخصص کلان نگر کارآمد توجه کرد. همه مسائل ما در مبنای گذشته پیش می رود و باید به مواردی که در کارآمد کردن و بسترسازی مسائلی که با آن ها درگیریم وجود دارد، توجه داشته باشیم. ]]> هنری Tue, 16 Oct 2018 13:41:13 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144120/ دورخیز ستاره «شوالیه تاریکی» برای شکار دومین اسکار بازیگری http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144013/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر، با نمایش تریلر فیلم «معاون» ساخته آدام مک­‌کی،  شانس کریستین بیل برای دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد سال ۲۰۱۸ برای بازی در نقش دیک چنی از سوی منتقدان بسیار بالا ارزیابی شده است.   به نقل از گلددربی، بیل در صورت کسب جایزه اسکار در این فیلم، می‌تواند به هفتمین بازیگر مرد تاریخ سینما تبدیل شود که توانسته در دو شاخه بازیگری (نقش اول مرد و نقش مکمل مرد) جایزه اسکار را بدست آورد.  بازیگر «امپراتوری خورشید» که در سال ۲۰۱۰ با فیلم «مشت زن» جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد در صورت بدست آوردن جایزه اسکار برای فیلم «معاون» به این فهرست که نزدیک به دو دهه است 6 عضوش ثابت مانده‌اند می‌پیوندد؛ ۱- جک لمون، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «آقای رابرتس» (۱۹۵۵)، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «ببر را نجات دهید» (۱۹۷۳) ۲- رابرت دنیرو، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «پدرخوانده قسمت دوم» (۱۹۷۴)، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «گاو خشمگین» (۱۹۸۰) ۳- جک نیکلسون، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» (۱۹۷۵)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «دوران مهرورزی» (۱۹۸۳)، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «بهتر از این نمیشه» (۱۹۹۷) ۴- جین هکمن، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «ارتباط فرانسوی» (۱۹۷۱)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «نابخشوده» (۱۹۹۲) ۵- کوین اسپیسی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «مظنونین همیشگی» (۱۹۹۵)، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «زیبای آمریکایی» (۱۹۹۹) ۶- دنزل واشنگتن، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «افتخار» (۱۹۸۹)، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «روز تعلیم» (۲۰۰۱) بدون تردید یکی از دلایل شانس بالای کریستین بیل برای دریافت جایزه اسکار در فیلم «معاون» تغییر وزن اوست که بسیاری را شگفت‌زده کرده است. ستاره «شوالیه تاریکی» که تا به حال ۳ بار نامزد جایزه اسکار شده است به جز نامزدی اسکارش در فیلم «رکود بزرگ» (۲۰۱۵)، در دو نامزدی دیگر اسکارش، تغییرات وزن محسوسی همچون فیلم «معاون» انجام داده بود؛ بیل در فیلم «مشت زن» ۳۰ پوند (۱۳.۶ کیلوگرم) از وزن خود کاست و در فیلم «حقه‌بازی آمریکایی» ۴۳ پوند (۱۹.۵ کیلوگرم) به وزنش افزود و حالا برای بازی در نقش دیک چنی در فیلم «معاون» نیز ۴۰ پوند (۱۸ کیلوگرم) به وزن خود اضافه کرده است.   همه می‌دانیم که اعضای آکادمی اسکار مانند کریستین بیل که عاشق تغییرات وزن افراطی است (بیل در کنار فیلم‌های نامبرده در فیلم «ماشین کار» نیز بیش از ۶۲ پوند معادل ۲۸ کیلوگرم از وزن خود کاهش داد) به تغییر وزن از سوی بازیگران بسیار علاقه دارند و به آن توجه می‌کنند. از نمونه‌های برجسته این علاقه‌مندی، می‌توان به نقش آفرینی دنیرو در فیلم «گاو خشمگین» اشاره کرد. نقشی که برای دنیرو اسکار نقش اول مرد را به ارمغان آورد.  اما این تنها دلیل علاقه آکادمی اسکار به اعطای جایزه بهترین بازیگر مرد سال ۲۰۱۸ به کریستین بیل نیست. بیل در فیلم «معاون» در نقش دیک چنی معاون جورج دبلیو بوش که یک شخصیت واقعی است ظاهر شده؛ جالب است بدانیم از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۱۱ بار (نزدیک به ۶۰ درصد) جوایز اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد به بازیگران ایفاگر نقش افراد واقعی رسیده است، فهرست این نام‌ها بدین شرح است: آدرین برودی (ولادیسلاو اشپیلمان)، جیمی فاکس(ری چارلز)، فیلیپ سیمور هافمن (ترومن کاپوتی)، فارست ویتاکر (ژنرال عیدی امین)، شون پن (هاروی میلک)، کالین فرث (جورج ششم)، دانیل دی لوییس (آبراهام لینکلن)، متیو مک‌کانهی (ران وودروف)، ادی ردمین (استیون هاوکینگ)، لئوناردو دی­کاپریو (هیو گلاس) و گری اولدمن (وینستون چرچیل). ظواهر امر نشان می‌دهد شانس کریستین بیل برای کسب اسکار نقش اول مرد امسال بسیار بالاست هرچند در این راه بردلی کوپر هم‌بازی وی در فیلم  «حقه بازی آمریکایی» رقیب سرسختی برای بیل قلمداد می‌شود. گفته شده است بازی بردلی کوپر در موزیکال «ستاره‌ای متولد شده است» چنان خوب است که شاید اعضای آکادمی قید تمام این دلایل را برای اعطای جایزه اسکار به ستاره «شوالیه تاریکی» بزنند و تندیس جایزه بهترین بازیگر خود را به ستاره خوش سیمای فیلادلفیایی بدهند. ]]> هنری Tue, 16 Oct 2018 05:16:24 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144013/ اين فيلم‌ها قرار است در پاييز اكران شوند http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144010/ روزنامه اعتماد نوشت: با نگاه به تعداد فیلم‌هایی كه هرسال در سینما ساخته می‌شود به این نكته می‌رسیم كه یك تعداد فیلم از گردونه اكران بازمی‌مانند و فرصت نمایش به‌سختی برای‌شان فراهم می‌شود و واقع‌بینانه هم بخواهیم نگاه كنیم قرار نیست همه فیلم‌هایی كه در سینما ساخته می‌شوند فرصت اكران پیدا كنند برخی از آنها سر از شبكه نمایش خانگی درمی‌آورند برخی به تلویزیون فروخته می‌شوند و تعدادی دیگر به دلیل فقر كیفیت، راه به‌جایی نمی‌برند و بلاتكلیف می‌مانند. اما آن چیزی كه حائز اهمیت است اینكه یك تعداد فیلم‌های اجتماعی باكیفیت خوب و ساختاری منسجم هستند كه توجه منتقدان را به خود جلب كرده‌اند و باید در معرض عموم قرار بگیرند تا هم سرمایه‌ای كه برای این فیلم‌ها هزینه شده برگردد و هم فیلم‌ها مخاطبان خود را جذب كرده و موضوع خود را با آنها در میان بگذارند و به اصلاح روشنگری كنند اما فرصت نمایش پیدا نمی‌كنند و معلوم هم نیست چه زمانی در سینماها نمایش داده شوند. امسال تابستان كفه ترازو به نفع فیلم‌های كمدی سنگین بود ولی به نظر می‌رسید با آمدن فصل پاییز فرصت نمایش برای فیلم‌های اجتماعی بهتر فراهم شود، اما دوباره شاهدیم كه همان رویه تابستان در پیش‌گرفته شده و فرصت‌های طلایی اكران و بیشتر صندلی‌های سینما در اختیار فیلم‌های كمدی قرار می‌گیرد، نگاهی به سردر سینماها نشان می‌دهد فیلم‌های «لس‌آنجلس تهران»، «لازانیا»، «هشتگ»، «هزارپا» و «كاتیوشا» بر پرده یكه‌تازی می‌كنند... اما تا پایان سال جاری چیزی نزدیك به پنج ماه زمان باقی است و فیلم‌هایی كه سال گذشته تولیدشده‌اند فرصت دارند در این پنج ماه باقی‌مانده روانه سینماها شوند در غیر این صورت اكران‌شان به سال آینده موكول می‌شود. در گزارش زیر نگاه اجمالی داریم به فیلم‌هایی كه در پنج ماه آینده در سبد اكران قرار می‌گیرند. «كامیون» به كارگردانی و تهیه‌كنندگی كامبوزیاپرتوی سال گذشته در جشنواره فجر نمایش داده شد فیلمنامه این فیلم در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را دریافت كرد. این فیلم هنوز فرصت نمایش در سینماها را پیدا نكرده . بازی متفاوت سعید آقاخانی در فیلم كامیون با تحسین منتقدان همراه بود. «كاركثیف» جدیدترین ساخته خسرو معصومی هم در نوبت اكران قرار دارد و كارگردان این فیلم خبر از نمایش فیلمش در پاییز داده . حال چه بازه زمانی به نمایش این فیلم قرار است تعلق گیرد مشخص نیست. موضوع فیلم كار كثیف درباره كار و مهاجرت است و بازیگرانی چون پدرام شریفی، شاهرخ فروتنیان، مرحوم لوون هفتوان و... در این فیلم بازی می‌كنند. یكی از فیلم‌هایی كه در سكوت خبری محض در سینماها نمایش داده شد و كسی از چگونگی اكران این فیلم حرفی نزد و زود هم از پرده پایین كشیده شد فیلم «راه رفتن روی سیم» به كارگردانی احمدرضا معتمدی بود، اما این كارگردان فیلم دیگری هم در نوبت نمایش دارد به اسم «سوءتفاهم» كه بعد از نمایش در جشنواره فجر با واكنش به‌شدت منفی منتقدان همراه بود. عباس رافعی سال گذشته فیلمی با عنوان «بهت» را با جمعی از حرفه‌ای‌های سینما مقابل دوربین برد این فیلم با مدیریت فیلمبرداری محمود كلاری و با تدوین مستانه مهاجر و با موسیقی فردین خلعتبری و با بازی مهتاب كرامتی و رعنا آزادی‌ور ساخته شد. چگونگی اكران این فیلم تا به این زمان مشخص نشده و در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. طبق اخبار رسمی گویا قرار است فیلم «آستیگمات» به كارگردانی مجید رضا مصطفوی به‌زودی در سینماها نمایش داده شود و پیش‌بینی سازندگان حكایت از گیشه بالایی است كه این فیلم كسب می‌كند اما باید ببینیم كه با توجه به اینكه كمدی لس‌آنجلس تهران در سینماها نمایش دارد آیا از جانب سینما‌داران سانس‌های خوبی به فیلم‌های اجتماعی روی پرده تعلق می‌گیرد؟ یا همچون فیلم‌های «فراری» علیرضا داوود نژاد و «شماره 17 سهیلا» ساخته محمود غفاری قربانی اكران می‌شوند.مهتاب نصیرپور، محسن كیایی، باران كوثری، هادی حجازی فر، حسین پاك‌دل، سیامك صفری، حسام محمودی، بهنوش بختیاری، محمد شاكری و نیكی كریمی گروه بازیگران «آستیگمات» را تشكیل می‌دهند. «اردك لی »به كارگردانی بهروز غریب پور و تهیه‌كنندگی علی حضرتی یكی از فیلم‌هایی است كه ممكن است در ردیف اكران پاییز به نمایش درآید . اما هنوز چیزی قطعی اعلام‌نشده است. «اردك لی» نام دانش‌آموزی است كه به دلیل مهاجرت پدر و مادر خود از شهرستان به تهران در دوره محمدرضا شاه گرفتار یك نام غیرمتعارف می‌شود. در شرایطی كه بخش نگاه نو از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حذف شد، یكی از جوانانی كه سال گذشته فیلمش در این رویداد به نمایش درآمد و باوجود محدودیت‌ها توانست در این رویداد شركت كند و اتفاقا ساخته‌اش هم موردتوجه منتقدان قرار بگیرد «امیر» به كارگردانی نیما اقلیما بود. میلاد كی مرام، سحر دولتشاهی، هادی كاظمی و... در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. روح‌الله حجازی سال گذشته فیلم« اتاق تاریك» را مقابل دوربین برد. ساعد سهیلی و ساره بیات مهم‌ترین بازیگران این فیلم هستند، داستان این فیلم درباره فرهاد و هاله است كه فصل جدید زندگی خود را آغاز كرده‌اند و این سرآغاز تغییرات دیگری است كه آنها را در مواجهه با مسائل جدیدی قرار می‌دهد… اینكه چه زمانی قرار است این فیلم روانه پرده سینماها شود هنوز مشخص نیست. «شكستن هم‌زمان بیست استخوان» بانام بین‌المللی «رونا مادر عظیم» به كارگردانی جمشید محمودی این روزها در جشنواره بوسان نمایش داده می‌شود و امسال به عنوان نماینده سینمای افغانستان در جوایز اسكار انتخاب‌شده است. این فیلم هم یكی از فیلم‌های متقاضی اكران پاییز است. «مارموز» فیلمی به كارگردانی كمال تبریزی بانام گذشته «خودسر» و با بازی حامد بهداد، ویشكا آسایش، آزاده صمدی و ... كه در جشنواره جهانی امسال نمایش داده شد و موافقان و مخالفان خاص خود را داشت. این فیلم با دریافت پروانه نمایش اما هنوز زمان دقیق اكرانی ندارد. پیش‌بینی می‌شود از كمدی‌های پرفروش سینما باشد . این فیلم به نویسندگی آیدین سیار سریع با مضمونی كمدی و سیاسی روایتگر داستان زندگی شخصی به نام «قدرت» با بازی حامد بهداد است كه سودای رسیدن به قدرت را دارد. عبارت اینكه فیلم خوب راه خود را پیدا می‌كند در مورد فیلم «درساژ» كاملا صادق است. این فیلم به كارگردانی پویا بادكوبه و تهیه‌كنندگی روح‌الله و سمیرا برادری تاكنون بالغ‌بر پانزده حضور جهانی را در كارنامه خود ثبت كرده و همچنان هم در جشنواره‌های مختلف دنیا شركت می‌كند و جایزه می‌گیرد. سال گذشته بخش نسل جشنواره فیلم برلین از فیلم «درساژ» نماینده ایران تقدیر ویژه كرد.ضمن اینكه در جشنواره جهانی امسال هم جایزه بهترین استعداد به پویا بادكوبه تعلق گرفت. سازندگان این فیلم خبر دادند كه زمان نمایش این فیلم پاییز است . درساژ داستان زندگی دختری ۱۶ساله است كه در زندگی خود در دوراهی ایستاده است. نگار مقدم، ‌علی مصفا شبنم مقدمی و .. در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. «سراسر شب» عنوان فیلم آخر فرزاد موتمن است كه زمان دقیقی برای نمایش آن اعلام‌نشده اما فرزاد موتمن اعلام كرده به‌زودی این فیلمش در سینماها نمایش داده می‌شود. الناز شاكردوست، ‌امیر جعفری، افسانه چهره آزاد بازیگران این فیلم هستند. «آخرین بار كی سحر را دیدی؟» فیلمی به كارگردانی فرزاد موتمن نتوانست سانس‌های خوبی در سینماها داشته باشد حال باید ببینیم سرنوشت سراسر شب در اكران چه خواهد شد. علیرضا معتمدی پیش‌تر به عنوان نویسنده و منتقد فیلم در سینما فعالیت می‌كرده و «رضا» اولین فیلم سینمایی در كارنامه او به‌حساب می‌آید.«رضا» با همكاری بازیگرانی چون سحر دولتشاهی، ستاره پسیانی، افسر اسدی، سولماز غنی، پانته آ مرزبانیان، نسیم میرزاده، پانته آ رحیمیان، فروغ طایی و رضا داودنژاد و خود علیرضا معتمدی ابتدای سال 96 ساخته شد و تا به امروز فرصت اكران پیدا نكرد. «هایلایت» به كارگردانی اصغر نعیمی و تهیه‌كنندگی ساسان سالور درامی عاشقانه است كه مضمونی اجتماعی دارد و پژمان بازغی، جمشید هاشم‌پور ازجمله بازیگران آن هستند. سرنوشت اكران این فیلم چه می‌شود؟ شاید بتوان گفت یكی از فیلم‌هایی كه از سال گذشته تاكنون مهجور باقی‌مانده و نتوانسته فرصت اكران بگیرد و تاكنون حرفی از این فیلم به میان نیامده است.«گرگ بازی» است.«گرگ‌بازی» اولین فیلم عباس نظام دوست در مقام كارگردانی با شركت بازیگرانی علی مصفا، هانیه توسلی، نگار جواهریان، سعید چنگیزیان، سهیلا گلستانی و... ساخته‌شده است. فیلم‌هایی كه امسال ساخته شدند علاوه بر فیلم‌های ذكرشده، تعدادی فیلم هم هستند كه طول سال جاری ساخته شدند و سازندگان آنها مدعی هستند كه تمایلی به اكران در جشنواره فجر ندارند و بدون نمایش در این رویداد متقاضی اكران در نیمه دوم امسال هستند. «سال دوم دانشكده من» جدیدترین ساخته رسول صدر عاملی است كه مسعود ردایی تهیه‌كننده آن اعلام كرد این فیلم فصل پاییز در سینماها نمایش داده می‌شود و قرار نیست «سال دوم دانشكده من» برای نمایش در جشنواره فجر منتظر بماند. زمان اكران مشخصی برای این فیلم تاكنون اعلام‌نشده است. علی مصفا، شقایق فراهانی، ویشگا آسایش و.. در این فیلم بازی می‌كنند. فیلم «طلا» به كارگردانی پرویز شهبازی دومین فیلمی بود كه تهیه‌كننده آن اعلام كرد كه قرار است پاییز امسال در سینماها نمایش دهد، طبق اعلام محمد شایسته تهیه‌كننده فیلم، «طلا» بدون حضور در جشنواره فیلم فجر برای اكران عمومی در سال جاری آماده نمایش می‌شود.نگار جواهریان، هومن سیدی، طناز طباطبایی، هدی زین‌العابدین، احترام برومند و مهرداد صدیقیان بازیگران اصلی «طلا» هستند. فیلم «همچنان كه می‌مردم» اولین ساخته مصطفی سیاری كه چندی پیش در هفتاد و پنجمین دوره فستیوال ونیز به نمایش درآمد نیز گویا قرار است پاییز امسال در سینماها نمایش داده شود. در این فیلم نادر فلاح، الهام كردا و .. به ایفای نقش می‌پردازند. در چند روز گذشته با انتشار تیزر فیلم «قانون مورفی» به كارگردانی رامبد جوان و تهیه‌كنندگی محمد شایسته و با بازی امیر جدید امیر جعفری اعلام شد كه این فیلم قرار است پاییز امسال در سینماها نمایش داده شود. علیرضا شجاع نوری تهیه‌كننده فیلم «بنفشه آفریقایی» به كارگردانی مونا زندی در هفته‌های اخیر اعلام كرد كه این فیلم به‌زودی در سینماها نمایش خود را آغاز می‌كند، او جای موضوع این فیلم را در سینماها خالی دانست. در این فیلم فاطمه معتمدآریا، سعید آقاخانی و رضا بابك به ایفای نقش پرداختند . «شاه كش» به كارگردانی وحید امیرخانی یك درام معمایی اجتماعی است كه مهناز افشار نقش اول آن را بر عهده دارد. این فیلم سال گذشته با حواشی مختلفی روبه‌رو بود . امیرخانی پیش‌تر فیلم «در مدت معلوم»را ساخته بود كه موضوعی جسورانه داشت . به نظر می‌رسد كه این فیلم هم در تلاش اكران نیمه دوم سال باشد . «روزهای نارنجی» به كارگردانی آرش لاهوتی و با بازی هدیه تهرانی، علی مصفا، مهران احمدی و.. متقاضی اكران در فصل پاییز است. این فیلم تاكنون در فستیوال‌های مختلف خارجی شركت كرده و در خلاصه داستانش آمده: «آبان» زنی ۴۵ساله است كه واسطه استخدام كارگران فصلی است. «كارت پرواز» به كارگردانی مهدی رحمانی محصول سال 95 و با بازی آناهیتا افشار، ندا جبرئیلی، محمدعلی نجفی و .. داستان پرالتهابی را روایت می‌كند و به همین دلیل فیلم گرفتار حواشی شده و تا به امروز فرصت نمایش پیدا نكرده است اما به‌تازگی اخباری منتشرشده كه حكایت از نمایش این فیلم در سینماها در فصل پاییز دارد. در كنار فیلم‌هایی كه نام‌برده شد، فیلم‌های «گیلدا» به كارگردانی امید بنكدار و كیوان علی محمدی، «ماه‌گرفتگی» به كارگردانی مسعود اطیابی، «خانه دیگری» ساخته بهنوش صادقی، «آبجی» مرجان اشرفی زاده، «خماری» داریوش غذبانی، «به دنیا آمدن» محسن عبدالوهاب ازجمله فیلم‌هایی هستند كه تاریخ اكرانی از آنها منتشر نمی‌شود و اصلا معلوم نیست نمایش داده می‌شوند یا خیر؟ ]]> هنری Tue, 16 Oct 2018 04:59:29 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144010/ تیتراژ «قانون مورفی» را ساختم/ تقابل ۲ کاراکتر در «این و اون» http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144021/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر؛ مرتضی بهرامی کارگردان عرصه انیمیشن درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: در حال حاضر به همراه مقداد اخوان مشغول ساخت تیتراژ ابتدایی و انتهایی فیلم سینمایی «قانون مورفی» به کارگردانی رامبد جوان هستیم که فکر می کنم تا یک هفته دیگر کار ساخت این بخش به پایان برسد. کارگردان «یک لحظه عشق» درباره دیگر فعالیت هایش عنوان کرد: چندی است که کارهای انیمیت یک فیلم کوتاه ۷ دقیقه ای با عنوان موقت «این و اون» به کارگردانی پانیذ بنی سلیمانی را انجام می دهم که این اثر هم در روزهای پایانی ساخت است. بهرامی با بیان اینکه حدود ۱۰ روز دیگر کارهای انیمیت این اثر به پایان می رسد، اظهار کرد: این انیمیشن برای مخاطبان بزرگسال و درباره کاراکتری است که برای همه کارهایش یک چارچوب ذهنی دارد و طبق آن عمل می کند اما یک سری اتفاقات رخ می دهد که این چارچوب ها را به هم می زند. این انیماتور توضیح داد: در این انیمیشنِ بدون دیالوگ می بینیم که کاراکتر اصلی همه کارهای خود را همیشه به صورت منظم و مرتب انجام می دهد اما به یکباره کاراکتر دیگری اضافه می شود که برخلاف او عمل می کند. وی در پایان گفت: «این و اون» به یک اثر دانشجویی و برای پایان نامه است اما به نظرم کار خوبی از آب درآمده است. ]]> هنری Tue, 16 Oct 2018 05:55:27 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144021/