پایگاه خبری ستاره ها - آخرين عناوين موسيقی :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/art/music Mon, 24 Jun 2019 21:17:31 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Mon, 24 Jun 2019 21:17:31 GMT موسيقی 60 فرمان فتحعلیان اواخر تیرماه کنسرت می‌دهد/ اجرا با «ایلیا» http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/161775/ به گزارش ستاره ها به نقل از مهر، فرمان فتحعلیان از خوانندگان پیشگام موسیقی پاپ ایران که طی سال‌های اخیر یکی از کم‌کارترین هنرمندان حوزه موسیقی بوده است، روز جمعه ۲۸ تیرماه تازه‌ترین کنسرت خود را با گروه «ایلیا» در سالن همایش ایرانیان برگزار می‌کند. فتحعلیان در این کنسرت پس از مدت‌ها میزبان مخاطبان موسیقی پاپ است و قطعاتی از آثار منتخب آلبوم‌های خود طی سال‌های گذشته را برای تماشاگران اجرا می‌کند. این خواننده صاحب سبک موسیقی پاپ که نزدیک به سه دهه است در این عرصه فعالیت می‌کند از جمله هنرمندانی است که طی سال‌های گذشته با حاشیه‌هایی هم مواجه بوده است و کنسرت پیش رو می تواند فصل جدیدی از فعالیت‌های او در عرصه موسیقی باشد. «مقیم – ۱۳۷۸»، «راه عشق – ۱۳۸۰»، «مست و خراب – ۱۳۸۳»، «مردم بیگانه -۱۳۸۸»، «دیده بیدار- ۱۳۹۵» از جمله مجموعه های فرمان فتحعلیان هستند که تا به امروز در قالب آلبوم های مختلف به علاقه مندان ارائه شده است. ]]> هنری Mon, 24 Jun 2019 08:08:32 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/161775/ مشایخی: روحانی کارش را بلد نیست/ مدیران موسیقی از ریسک می‌ترسند http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/161677/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین؛ این روزها کمتر علاقه‌مند به موسیقی را سراغ داریم که از وضعیت این حوزه در کشور رضایت داشته باشد، از گسترش و روی کارآمدن خوانندگان پاپ از گوشه و کنار گرفته تا بی‌توجهی به موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی کلاسیک. در واقع توجه بیش از اندازه به موسیقی پاپ که بخش قابل توجه آن در چند وقت اخیر فاقد کیفیت مطلوبی هم بوده‌، جای خالی موسیقی فاخری که همواره برند و ارزش ایران بوده است را بیشتر از گذشته پررنگ کرده است. این مسئله را می توان در گزارشی که دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اجراهایی که در سه‌ماهه نخست امسال مجوز گرفته‌اند، مشاهده کرد. طبق این آمار در سه‌ماهه نخست امسال، ۱۲۳عنوان اجرای صحنه‌ای از دفتر موسیقی مجوز گرفته است. به نسبت مدت مشابه در سال گذشته، سهم موسیقی پاپ از این سبد بیشتر شده و از ۴۱ مورد به ۵۶ کنسرت افزایش یافته است. از بین همین ۱۲۳عنوان مجوز اجرای صحنه‌ای، ۵۶مورد پاپ، ۲۴مورد موسیقی سنتی، ۲۶عنوان موسیقی کلاسیک، ۱۰عنوان موسیقی تلفیقی و هفت مورد موسیقی نواحی بوده است. براین اساس در مقایسه با سال گذشته تعداد اجراهای صحنه در حوزه موسیقی پاپ امسال با افزایش محسوسی همراه شده است (۱۵ اجرا) در حالیکه موسیقی سنتی و کلاسیک خلاف پاپ عقب‌گرد داشتند و در سه‌ماهه نخست امسال با افت محسوس اجراهای صحنه‌ای همراه شدند. اتفاقی که می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد و از آن جمله می‌توان به اقبال گسترده مخاطبان موسیقی در ایران به موسیقی پاپ اشاره کرد که عاملی شده است پا روی دوش سبک‌های دیگر موسیقی گذشته و یک تنه در جایگاه نخست بیشترین اجراهای صحنه سال قرار بگیرد. به نظر می‌رسد که حوزه موسیقی روزبه‌روز رهاتر از گذشته می‌شود و هیچکس هم ارزش و اهمیتی برای آن احساس نمی‌کند. به همین منظور و برای بررسی وضعیت موسیقی کشور با نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر باسابقه گفت و گویی کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید. شیوه اجرای موسیقی کلاسیک در ایران مخاطب را زده می‌کند نادر مشایخی در ابتدای گفت ‌ گو و در پاسخ به اینکه وضعیت موسیقی کلاسیک در ایران را چطور ارزیابی می‌کند؟ بیان کرد: «موسیقی کلاسیک در ایران دچار مشکل است، من نمی‌خواهم بد ارکستر سمفونیک را بگویم اما اجرایی که می‌کنند چیست؟ موسیقی کلاسیک نیست، می‌آیند سمفونی بتهوون و ... را اجرا می کنند، باید بیایند بنشینند و درباره اینکه چرا چنین قطعه‌ای را درست کرده است، صحبت کنند تا ببینند چقدر با این اطلاعات سطحی ویکی پدیا متفاوت است. بتهوون را به عنوان یک آهنگساز حماسی می‌فهمند و او را به عنوان یک آهنگساز حماسی معرفی می‌کنند، در حالیکه اینطور نیست و طیف عاطفی که او در هر یک از سمفونی‌هایش به زیبایی اجرا کرده است، طنز است اما اصلا به این موضوع توجه نمی‌کنند. به کار بردن طنز در موسیقی و سمفونی صرف کار بسیار سختی است و بتهوون به خوبی آن را به اجرا در آورده است ولی به آن دقت نمی‌کنند.» او در ادامه در پاسخ به اینکه این عملکرد تا چه اندازه بر ریزش مخاطبان موسیقی کلاسیک در کشور تاثیرگذار است، گفت: «متاسفانه در ارکستر سمفونیک آثار کلاسیک مانند کارمینا بورانا را چهار دقیقه می‌نوازند، آخر این چه کاری‌است؟ اگر می‌خواهید یک قطعه کلاسیک را اجرا کنید تمام و کمال اجرا کنید، چرا به اثر اصلی وفادار نیستید؟ چنین کارهای غیرحرفه‌ای که انجام می‌دهند، باعث می‌شود تا علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک از اجراها ناراضی باشند و همین مسئله بر کاهش تعداد کنسرت‌های این سبک که اشاره کردید تاثیر گذار است. اینکه می گویند در کنسرت‌های ارکستر سمفونیک سالن پر از جمعیت می‌شود، اشتباه است، بروید نگاه کنید، مدام تعداد مخاطبان در حال کم شدن است.» این هنرمند افزود: «این مسایل با اخلاقیات ما ایرانیان در ارتباط است و یک اشتباه بزرگ داریم که مدام می‌خواهیم از روی دست غربی‌ها نگاه کنیم، نکته این است که به روز نیستیم به سراغ نسخه‌های قدیمی می‌رویم. ضمن آنکه رسپسیون در ایران در مورد بتهوون، باخ، موتسارت و... هیچکدام دارای ارزش نیستند و در واقع اصلا حرف این سه هنرمند بزرگ نیست.» باید زاویه افکارمان نسبت به مسایل در حوزه موسیقی تغییر کند تا آدم‌ها در یک پرسپکتیو دیگر بشنوند و یادشان بیفتد که شنیدن چیست، همه آدم‌ها بلد هستند چطور بشنوند. باید موسیقی را در پرسپکتیو دیگر بشنویم مشایخی معتقد است که باید افکارمان را در زمینه موسیقی تغییر دهیم و شنیدن را یاد بگیریم، از نظر او این اتفاق راهکاری برای بهبود وضعیت موسیقی در کشور است که درباره آن اینچنین توضیح داد: «باید زاویه افکارمان نسبت به مسایل در حوزه موسیقی تغییر کند تا آدم‌ها در یک پرسپکتیو دیگر بشنوند و یادشان بیفتد که شنیدن چیست، همه آدم‌ها بلد هستند چطور بشنوند. مانند آن است که یک کتاب را چند بار می‌خوانیم چون افکار مدنظر ما را به خوبی به نگارش درآورده است، آن‌ها را به یادمان آورده است و ما با آن ارتباط برقرار می‌کنیم. آدم‌ها فراموش کار هستند، در فرهنگ ایرانی که به نظرم کاملا استثنایی است ما روی این افکار و علاقه‌مندی‌هایمان خاک می‌ریزیم و به همین دلیل برای جمع‌آوری این خاک‌ها و رسیدن به افکار نیاز به یک جارو داریم که اجراهای موسیقی‌های مختلف است. موسیقی‌هایی که الگوی اجتماعی ندارند، الگوی اجتماعی را تا مخاطب می‌شنود آن را با یک هنرمند یا شخصیت دیگر مانند شجریان مقایسه می‌کند، در واقع از این طریق الگو می‌دهند، در حالی‌که ما نیاز به موسیقی داریم که الگوی زیبایی‌شناسی نداشته باشد تا نتوانیم از یک الگوی فراگیر که معتبر است استفاده کنیم و خود با شنیدن اثر یک الگوی فردی درست کنیم. این یعنی حمایت فردیت که چه بخواهیم و چه نخواهیم در جامعه در حال رخ دادن است و باید از آن حمایت کنیم.   باید عادت شنیداری مخاطبان را بشناسیم این آهنگساز در پاسخ به اینکه مخاطبان به عنوان یکی از سه ضلع موسیقی کشور تا چه اندازه در مورد اقبال قرار نگرفتن موسیقی های اصیل ایرانی و حتی کلاسیک نقش دارند؟ و برای آنکه سلیقه شنیداری‌شان تغییر کند چه باید کرد؟ گفت: «عادت شنیداری آدم‌ها بسیار مهم است، ما باید این عادت‌ها را بشناسیم و ببینیم تا چه اندازه آن‌ها را می‌توانیم مثلا در کنسرت موسیقی کلاسیک استفاده کنیم. کنسرت‌های کلاسیکی که در ایران دیدم هیچ شباهتی به کنسرت‌های کلاسیک اروپایی ندارد، سوالم این است که چرا من باید در یک کنسرت بنشینم، یک قطعه از بتهوون، یک قطعه موتسارت و یک قطعه از چایکوفسکی بشنوم؟ این‌ها هر کدام یک دنیایی هستند مگر می‌شود در یک کنسرت دو ساعته همه این‌ها را باهم تلفیق کرد و از هر کدام وارد موسیقی دیگری شد؟ بیایید یک پکیج خوبی را جمع آوری کرده که ارزش داشته باشد و آن را به مخاطبان عرضه کنید تا کنجکاو شوند، دور موسیقی جمعشان کنید و زیبایی‌های موسیقی را به جانشان بیندازید. نه آنکه یک لباس بپوشیم و روی صحنه برویم و مدام این احساس را داشته باشیم که از بقیه بالاتر هستیم.» مشایخی ادامه داد: «باید آنچه مخاطب نمی‌داند را در اختیارش قرار دهید تا مشاهده کند و بشناسد، مانند یک آلبوم عکس موسیقی را نشان دهید، موسیقی که به آن اعتقاد دارید و آن را درست و خوب اجرا می‌کنید، به نوعی که اجرا نکردنش عذابتان بدهد. موسیقی که به وسیله آن بخواهید افکار و زندگی مخاطب را تغییر دهید، این مهم است.» آقای شهرداد روحانی کارش رهبری ارکستر نیست و هیچ وقت در این حوزه فعالیت نکرده است، از یانی قطعاتی را اجرا می‌کند در حالیکه خیلی وقت است او دورانش تمام شده است، ایشان کارهای پاپ تنظیم و چند اثر را کپی کرده است، همین. باید سابقه افراد را جلویمان بگذاریم و ببینیم. کسی با چنین سابقه‌ای نمی‌تواند بتهوون رهبری کند، نمی‌شود. به کارنامه افراد نگاه کنیم و سپس به آن‌ها مسئولیت بدهیم ضلع سوم مثلث مسئولان هستند که مطمئنا نقش مهمی را در شناساندن موسیقی خوب به مخاطبان می توانند ایفا کنند، وقتی از مشایخی درباره اینکه مسئولان که به طور مشخص بنیاد رودکی، خانه موسیقی و ... تا چه اندازه برای تحقق این امر تلاش کردند، پرسیدیم، اینطور پاسخ داد: «به عنوان مثال می‌گویم به نظرم آقای صفی‌پور بلد است خوب کار کند منتهی بازخورد از طرف هنرمندان دریافت نمی‌کند. این قطعاتی که اجرا می‌شوند را فکر می‌کنند کلاسیک است در حالی‌که نیست و نمی‌دانند چون متخصص نیستند. مدیر باید خود از موسیقی اطلاع داشته باشد و اگر ندارد، باید مشاور هنری باسواد و متخصص در اختیار داشته باشد که او را راهنمایی کند. به عنوان مثال آقای طالبی در زمان حضورش در دفتر موسیقی به من پیشنهاد داد تا ماهانه اجراهایی از باخ را روی صحنه ببریم و این اتفاق خوبی بود که او موسیقی و آهنگسازان را می‌شناخت. به عنوان مثال آقای شهرداد روحانی کارش رهبری ارکستر نیست و هیچ وقت در این حوزه فعالیت نکرده است، از یانی قطعاتی را اجرا می‌کند در حالی‌که خیلی وقت است او دورانش تمام شده است، ایشان کارهای پاپ تنظیم و چند اثر را کپی کرده است، همین. باید سابقه افراد را جلویمان بگذاریم و ببینیم. کسی با چنین سابقه‌ای نمی‌تواند بتهوون رهبری کند، نمی‌شود، مثلا شما می‌توانید یک هفته‌ای زبان چینی یاد بگیرید؟ یکسری کارها امکان پذیر نیست.» مشایخی با ابراز تاسف از عملکرد برخی از مدیران، تاکید کرد: «متاسفانه یکسری افراد در مدیریت این بخش حضور دارند که در واقع اطلاعی از موسیقی ندارند، البته بیشتر اهل ریسک کردن نیستند و می‌ترسند، این مهم‌ترین کاری است که مدیر هنری باید انجام دهد اما برای ریسک کردن باید اطلاع داشته باشد تا بداند که روی چه کسی باید سرمایه‌گذاری کند. می‌ترسند که کار جدیدی کنند و نتیجه درستی نگیرند و جایگاهشان را از دست دهند.» ۳۰ شورای موسیقی و خروجی صفر او با اشاره به شوراهایی که در زمینه موسیقی تشکیل شده‌اند و کارایی که ندارند، افزود: «همچنین یک‌سری شورا تشکیل می‌دهند که خروجی‌شان صفر است و هیچ بازده و تاثیری روی موسیقی ندارند. زبان من مو در آورد آنقدر گفتم که موسیقی بدون کلام احتیاجی به مجوز ندارد! آخر نوربخش زنگ زد به من و گفت ما کاری که شما گفتید انجام دادیم و دیگر بد ما را نگو، گفتم که چه شده است؟ توضیح داد که مجوز گرفتن موسیقی بی‌کلام تمام شد. من هم پرسیدم چه زمانی بد شما را گفتم که پاسخ داد: «هر بار از تو می‌پرسند نظرتان درباره فعالیت خانه موسیقی چیست می‌گویی من آنجا چایی خیلی خوب و میوه های خوبی خوردم، همین و هیچ چیز دیگری ندیدم.» تمام این شوراها باید منحل شوند چون بی‌معنی هستند و کارایی ندارند. باید تنها دو مورد رعایت شود، اول اینکه کلمات و مسایلی که در اجتماع وجه خوبی ندارند در آثار به کار نروند و دوم اینکه خطوط قرمز سیاسی رعایت شود، همین و سایر مسایل در موسیقی آزاد باشد. این دو مورد هم نیازی به شورا ندارد و هر هنرمندی می‌داند.» حدود ۳۰ شورا داریم که هیچ کدام تاثیر کوچکی هم بر روند موسیقی نگذاشتند و اعضای آن‌ها هم تنها نام استاد را به یدک می‌کشند ولی وقتی پیانو می‌نوازد خارج می‌زند، متاسفانه هر آدم در جای درستی که باید باشند نیستند. مشایخی همچنین بیان کرد: «ما حدود ۳۰شورا داریم که هیچ کدام تاثیر کوچکی هم بر روند موسیقی نگذاشتند و اعضای آن‌ها هم تنها نام استاد را به یدک می‌کشند ولی وقتی پیانو می‌نوازند خارج می‌زند، متاسفانه هر آدم در جای درستی که باید باشند نیستند. هر کسی که رهبر ارکستر می‌شود بلافاصله و سریع یک چنین عناوینی دریافت می‌کند.» ]]> هنری Sun, 23 Jun 2019 09:47:05 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/161677/ درباره سام اصغری، نامزد ایرانی بریتنی اسپیرز http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/161638/ به گزارش ستاره ها به نقل از برترین ها؛ بریتنی در اواخر سال ۲۰۱۷ رابطه خود را با سام اصغری، در شبکه‌های اجتماعی، به طور رسمی اعلام کرد. این زوج هالیوودی از آن زمان تا به امروز همیشه در کنار هم دیده شده‌اند. آن‌ها از انتشار عکس‌های رمانتیک و دونفره خود ترسی ندارند؛ اما حقایقی از رابطه این دو ستاره وجود دارد که به احتمال زیاد از آن‌ها بی‌خبرید.      اگر دوست دارید که با حقایق زندگی نامزد ایرانی بریتنی اسپیرز آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه‌مان باشید. او متولد ایران است سام اصغری در سال ۱۹۹۵ در ایران متولد شده‌است. نام واقعی او در شناسنامه حسام می‎باشد. او کوچیک‌ترین فرد خانواده و صاحب ۳ خواهر بزرگ‌تر از خودش است. پدر او در ۲ سالگی به آمریکا بازگشت و به عنوان یک راننده کامیون کار خود را آغاز کرد تا مقدمات حضور خانواده را فراهم کند. به این ترتیب سام در ۸ سالگی به همراه مادر و خواهرانش به آمریکا مهاجرت کردند.  او یک مربی بدنسازی است سام اصغری از کودکی آرزو داشت که یک ستاره فوتبال شود، به همین دلیل در ۱۲ سالگی به باشگاه ورزشی لس‌آنجلس رفت تا در دانشگاه به‎صورت حرفه‌ای فوتبال بازی کند. او که مدتی در تیم فوتبال نبراسکا بازی می‌کرد به دنبال حذف از لیست این تیم، افسردگی گرفت و مجبور شد برای گذراندن زندگی خود، در یک باشگاه بدنسازی کار کند. او حرفه بدنسازی را جدی گرفت و به تدریج تبدیل به یک مربی بدنسازی حرفه‌ای و به دنبال آن، مدل شد.   او کاهش وزن زیادی داشت اگر چه اندام سام امروزه بسیار ورزیده و عضلانی است، اما افرادی که از قبل او را می‌شناسند، حتما می‌دانند که او از ابتدا چنین نبوده است. در واقع او قبل از زمانی که بریتنی اسپیرز را ملاقات کند، کاهش‌وزن زیادی داشته است. پس از این که سام از تیم فوتبالش بیرون آمد، به دلیل رژیم غذایی ناسالم‌اش، به خصوص مصرف زیاد فست فودها، شکلات و نوشابه، اضافه‌وزن زیادی پیدا کرد. اما درست ۶ ماه پس از آن، تصمیم گرفت که رژیم غذایی‌اش را تغییر دهد. او در عرض ۶ ماه توانست ۴۵ کیلوگرم از وزن‌اش را کم کند. رژیم غذایی او شامل ۲۵% پروتئین، ۱۵% سبزیجات و ۲۵% کربوهیدرات‌های پیچیده بود. او در طول روز ۱۵۰۰ کالری مصرف می‌کرد، ولی با ورزش چیزی حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ را می‌سوزاند. او بریتنی را اولین بار در موزیک ویدئو اش ملاقات کرد سام اصغری و بریتنی اسپیرز همدیگر را در موزیک ویدیوی سال ۲۰۱۶ بریتنی با نام «Slumber Party» ملاقات کردند. در واقع سام در آن ویدیو به عنوان مدل انتخاب‌شده‌بود. شاید فکر کنید که رابطه بریتنی و سام به سرعت شکل گرفت، اما واقعیت چیز دیگری است. بریتنی برای اولین بار سام را در حین فیلم‌برداری موزیک ویدئوی خود ملاقات‌کرد. اما پس از اتمام کار، او را از یاد برد. او در این باره می‌گوید: «من شماره سام را گرفتم، اما به کل او را فراموش کرده بودم. درست ۵ ماه بعد، زمانی که در حال تمییز کردن کیفم بودم، شماره او را در کیفم پیدا‌کردم. به نظر من او واقعا جذاب بود، از این رو با او تماس گرفتم و رابطه ما از همان جا شکل‌گرفت.» او حامی بریتنی است سام در هر شرایطی برای بریتنی یک حامی بود. او از گفتن این موضوع در شبکه‌های اجتماعی نیز هراسی ندارد. او بار‌ها گفته: «هر جا بریتنی به من احتیاج داشته باشد، کنارش هستم.» به عنوان مثال یک بار زمانی که بریتنی برای درمان بیماری روحی و جسمی‌اش روانه بیمارستان شد، سام در تمام مراحل کنارش بود. او جدا از مراقبت، به او انرژی نیز می‌داد و روحیه‌اش را نیز شاد می‌کرد. بریتنی برای قدردانی از محبت‌های او در صفحه اینستاگرام‌اش نوشت: «من بیشتر از یک سال است که با این مرد در ارتباطم. او در هر شرایطی مشوق من بوده‌است. او همیشه کمک می‌کند که من انسان بهتری باشم. در واقع او به من یاد داد که حس کنم خوشبخت‌ترین زن روی زمین‌ام.» او عاشق بچه‌ها است همانطور که می‌دانید بریتنی صاحب ۲ فرزند با نام‌های جیدن و پرستون است. شاید فکر کنید که سام علاقه‌ای به برقراری ارتباط با فرزندان بریتنی را ندارد، اما اینطور نیست؛ در حقیقت او عاشق بچه هاست. او گاهی اوقات فراغت خود را با آن‌ها می‌گذراند، مثلا با آن‌ها به استخر می‌رود یا این که اسکیت برد تمرین می‌کند. در هر صورت، فرزندان بریتنی هم مانعی برای رابطه عاشقانه آن‌ها نیستند و سام این موضوع را پذیرفته‌است.   او عاشق گربه است سام عاشق حیوانات خانگی، به خصوص گربه است. اگر به صفحه اینستاگرام او نگاهی بیاندازید، عکس‌های بچه گربه‌های او را خواهید دید. او حتی یک بار عکس دو بچه گربه را در صفحه‌اش منتشر کرد و از هوادارانش خواست تا برای آن‌ها اسمی مناسب انتخاب‌کنند. مطمئنا بریتنی نیز از این علاقه سام به حیوانات خانگی، استقبال‌می کند. سام در موزیک ویدیو‌های دیگری نیز حضور‎داشت موزیک ویدیو بریتنی اسپیرز، تنها ویدیویی نبود که سام در آن حضور پیدا کرد. او در موزیک ویدیو‌های مشهور دیگری، چون «Work from Home» فیفت هارمونی نیز به عنوان مدل حضور داشت. در واقع او آنقدر جذاب است که نه تنها بریتنی، بلکه ستاره‌های دیگری نیز به همکاری با او تمایل نشان‌دادند. ]]> هنری Sun, 23 Jun 2019 05:15:37 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/161638/ آلبوم پسرِ مدیری گران‌تر از شجریان و چاوشی! http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/161624/ خراسان نوشت: ورود فرهاد، پسر مهران مدیری به دنیای موسیقی خواه ناخواه با عنوان ژن خوب همراه است. عنوانی که به خودی خود حساسیت‌زاست و فرهاد مدیری برای در دام آن نیفتادن، باید بیشتر از دیگران مراقب باشد. از اولین آلبوم او که در دنیای موسیقی با نام «فرواگ» فعالیت می‌کند و به گفته خودش تولید آن سه سال زمان برده است، پنج‌شنبه سی‌ام خرداد رونمایی شد. در حالی که قیمت بالای نسخه الکترونیکی و فیزیکی این آلبوم 9 قطعه‌ای (20 و 25 هزار تومان) علامت سوال بزرگی ایجاد می‌کند که چرا قیمت این آلبوم حتی از خواننده‌های حرفه‌ای دیگر بالاتر است؟   20 هزار تومان برای 6 قطعه «نام من عشق است...» اولین آلبومی‌ است که با صدای فرهاد مدیری بعد از گذشت 9 ماه از ورود رسمی اش به دنیای موسیقی منتشر شده است. او سه قطعه از این آلبوم یعنی قطعه‌ای هم نام این آلبوم و دو قطعه «گل لاله لاله» و «خاطره» را قبل‌تر منتشر کرده بود. در واقع شش قطعه باقی مانده به نام‌های «تو»، «آی گلم»، «جمع اضداد»، «مرد چیچکا»، «دخترعمو» و «رنگ زردم» که بیشتر وام گرفته از ملودی‌های فولکلور مناطق مختلف هستند قطعه‌های جدید این آلبوم محسوب می شوند، در حالی که تنها آهنگ سه قطعه از این آلبوم آهنگ سازی شده است. با این شرایط به نظر می‌رسد با آلبومی با یک قیمت معمولی که بین 8 تا 12 هزار تومان به فروش می‌رسد مواجه خواهیم بود. حال این که چنین نیست و قیمت نسخه الکترونیکی و فیزیکی آن به ترتیب 20 و 25 هزار تومان است. قیمتی که تقریبا معادل با هیچ‌کدام از آلبوم‌های منتشر شده خواننده‌های معروف کشورمان نیست و می‌توان گفت هر قطعه تازه آن 3339 تومان برای مخاطب آب می‌خورد. گران‌تر از همه خواننده‌ها برای مقایسه بهتر به سراغ قیمت دیگر آلبوم‌ها رفتیم که اغلب خواننده‌های سرشناسی دارند و در یک سال گذشته منتشر شده اند. به طور مثال قیمت نسخه الکترونیکی آلبوم شش قطعه‌ای محسن چاوشی که تابستان سال گذشته منتشر شد هشت هزار تومان، آلبوم هشت قطعه‌ای «در وادی عشق» سالار عقیلی که ماه گذشته منتشر شد 14 هزار تومان و آلبوم 11 قطعه‌ای «ایران من» همایون شجریان و سهراب پورناظری که تمام‌تالیف است و طبق آمار موجود به همراه آلبوم محسن چاوشی جزو پرفروش‌ترین آلبوم های سال گذشته است با قیمت 12 هزار تومان به فروش رسیده. این در حالی است که قیمت اولین آلبوم خواننده‌های این عرصه در مقایسه با آلبوم فرهاد مدیری نیز بسیار پایین است. به هر حال شاید قیمت بالای نسخه فیزیکی آلبوم مدیریِ پسر را بتوان به حساب کمبود مواد اولیه نسبت به گذشته گذاشت اما نمی‌توان برای قیمت نسخه الکترونیکی آن توجیه دیگری داشت به خصوص این که با توجه به همان اصل ژن خوب، به نظر نمی‌رسد در جذب اسپانسر برای تولید آلبوم با مشکلی روبه‌رو بوده باشد. اتفاقی که شاید یک سر اصلی آن به نبود یک قانون مدون برای قیمت‌گذاری یک آلبوم بر اساس ظرفیت‌های آن در کشورمان برگردد و یک درمان قطعی را بطلبد. ]]> هنری Sun, 23 Jun 2019 03:37:25 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/161624/ معاشرت سهراب پورناظری با سعدی!/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/161421/ چون دسترس است نکته آموختن از جهاندیده دانشمندی مانند سعدی پس شیرینی معاشرتش را از دست ندهیم. آموختن از تجربه و دانش و فرزانگیش پایانی ندارد هزاران سپاس این قیمتی دُرِ لفظ دری را... زر و نعمت اکنون بده کان تست که بعد از تو بیرون ز فرمان تست پریشان کن امروز گنجینه چست که فردا کلیدش نه در دست تست به غمخوارگی چون سرانگشت من نخارد کس اندر جهان پشت من . #سعدی   ]]> هنری Tue, 18 Jun 2019 14:59:04 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/161421/ «آوای ایران» به آمل می‌رسد/ ازسرگیری پروژه موسیقایی سیامک آقایی http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/161257/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر، پروژه «آوای ایران» سیامک آقایی نوازنده سنتور، پژوهشگر و آهنگساز مطرح موسیقی ایران در شهر آمل اجراهای خود را از سرخواهد گرفت. در این کنسرت که ساعت ۲۱ روز پنجشنبه ۳۰ خرداد ماه در مجتمع ولیعصر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر آمل برگزار می‌شود، سیامک آقایی آهنگساز و نوازنده سنتور، محمود صالحی آواز، مهرزاد اعظمی کیا نوازنده کمانچه، پیام جوانی نوازنده بم تار، کامران منتظری نوازنده تمبک گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند. سیامک آقایی آهنگساز و نوازنده سنتور پس از برگزاری تور «باز عشق» که در بیش از ۵۰ شهر ایران اجرا شد، تور جدیدی را با عنوان «آوای ایران» از بهمن ماه سال ۹۷ در شهر یزد آغاز کرد. آقایی در این سلسله کنسرت تصمیم دارد آثارش را با خوانندگانی مختلف و متعلق به همان شهرها اجرا کند. وی پس از تجربه کنسرت «یورش» که شهریور ماه ۹۷ در تهران روی صحنه برد، تصمیم دارد رپرتوار «آوای ایران» را در ۱۲ شهر مختلف روی صحنه برود. در این پروژه در هر اجرا یک قطعه محلی از فرهنگ موسیقی آن منطقه هم اجرا می‌شود. ضمن اینکه قطعه محبوب «یاد باد» از جمله تصنیف‌هایی است که در رپرتوار این تور گنجانده شده است. یزد، تبریز، درود، بابل، اهواز، ماهشهر، رامهرمز، بهبهان، اصفهان، شهرکرد، بوکان و مهاباد از شهرهای هدف این پروژه هستند. سیامک آقایی پیش از درباره «آوای ایران» توضیح داده بود: «مدتی است علاقمند شدم که در کنار و شاید موازی با مفاد اصلی برپایی یک مجموعه کنسرت همچون رپرتوار و فضای موسیقایی آن پروژه به بار فرهنگی و تأثیراتی که می‌تواند در فضای موسیقی کشور بگذارد بیشتر توجه کنم و این موضوع مهم باعث تغییراتی اساسی چه در محتوا و چه در سیاست کلی کاری‌ام شده است. پروژه‌هایی همچون «یورش» با آن حال و هوای معترض برآمده از دغدغه‌های امروز جامعه ایران تا پروژه «باز عشق» با بیش از پنجاه اجرا در اقصی نقاط ایران در جهت حمایت از هنر نوازندگی ساز سنتور برنامه‌ریزی شده بود، این برنامه‌ها نمونه‌هایی از بینش جدید من بوده‌اند. حال در تداوم همین نگاه زمینه طرح پروژه‌ای دیگر تحت عنوان «آوای ایران» پدیدار شد.» این نوازنده و آهنگساز موسیقی کشورمان درباره نحوه همکاری‌اش با خوانندگان در پروژه «آوای ایران» نیز بیان کرده بود: «ماجرا از این قرار است که در پی اجراهای متعددی که طی این شش سال اخیر در سراسر ایران داشتم با استعدادهای گوناگونی در زمینه‌های متعددی چه در عرصه نوازندگی و چه در بحث آواز و خوانندگی آشنا شدم کما اینکه ایده تور «آوای ایران» از اینجا شکل گرفت و تصمیم گرفتم تا در این پروژه هنرمندان خوش قریحه این مناطق را با خود همراه کنم. اگرچه تمرین تک به تک جزئیات با حدود ۴۰ نفر کار سختی به نظر می‌آید ولی به لحاظ حسی و فرهنگی حال خوبی در من ایجاد کرده چرا که من به این شکل از موسیقی و آواز کشورم حمایت می‌کنم و از سوی دیگر این پروژه می‌تواند انگیزه‌ای برای سایر همکارانم هم باشد که به جای کار با یکی دو خواننده در تهران، به استعدادها و هنرمندان سایر شهرهای ایران بیشتر توجه کنند.» ]]> هنری Mon, 17 Jun 2019 07:04:06 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/161257/ موزیسین روس در تهران کنسرت برگزار می‌کند http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/161176/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری صبا: کنسرت یوگنی گرینکو موزیسین روس27 تیرماه سال جاری در سالن وزارت کشور برگزار می شود و بلیت فروشی این کنسرت از روز دوشنبه 27 خرداد ماه راس ساعت 14 در سایت ایران کنسرت آغاز می شود و علاقمندان می توانند بلیت های این رویداد موسیقیایی را خریداری کنند. کنسرت یوگنی گرینکو موسیقیدان اهل روسیه برای اولین بار در ایران برگزار می شود. این موسیقیدان سرشناس روس که با همراهی گروهش کنسرت های متعددی را در کشورهای مختلف برگزار کرده، تیرماه سال جاری برای نخستین بار برای علاقمندان موسیقی در ایران کنسرت برگزار می کند. ]]> هنری Sun, 16 Jun 2019 09:04:34 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/161176/ جزئیات یک پژوهش موسیقایی که کتاب شد/ تمرین‌هایی برای تنبور http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/161164/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر؛ رضا علی آبادی نوازنده و آهنگساز درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود گفت: انتشار کتاب «چهل تمرین انگشت‌گذاری برای تنبور» دومین اثر تألیفی من در حوزه تنبورنوازی پس از انتشار کتاب «مقام باستانی تنبور» بوده که به نوعی حاصل ۱۳ سال آموزش و تخصصی در عرصه نوازندگی است. من برای انتشار این کتاب نهایت تلاشم را انجام دادم تا مطالب آموزشی حوزه نوازندگی تنبور در ساده‌ترین شکل ممکن از سوی نشر «سرود» به اشتراک گذاشته شود. این کتاب ساعت ۱۷ روز ۳۱ خرداد ماه با برگزاری مراسمی در تالار رودکی تهران در اختیار مخاطبان و پژوهشگران موسیقی گذاشته خواهد شد. وی ادامه داد: هدف من از انتشار این کتاب ارتقای سطح کیفی انگشتان و نیز هماهنگی بیشتر بین دو دست راست و چپ است. ضمن اینکه در این اثر تلاش شده ضمن توجه به مبانی علمی و آموزشی حوزه نوازندگی تنبور فضایی را برای تقویت ذهن مخاطب نیز به وجود بیاوریم که فکر می‌کنم می‌تواند دربرگیرنده نکات جالبی باشد. به هر صورت من معتقدم با تمرین‌های متنوع این اثر پژوهشی حرکت به دستان مجاور و غیرمجاور سهل‌تر می‌شود و نکات دیگری چون افزایش سرعت، افزایش دقت و افزایش قوت انگشتان مورد توجه قرار گرفته است. این کتاب صرفاً جنبه آموزشی دارد و به عنوان کتاب مکمل در کنار تمرین‌ها و قطعات می‌توان از آن استفاده کرد. این نوازنده درباره آئین رونمایی کتاب «چهل تمرین انگشت گذاری برای تنبور» گفت: آئین رونمایی کتاب روز ۳۱ خرداد ماه با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و انجمن موسیقی ایران در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود. در این مراسم علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، امیر شریفی عضو هیأت علمی دانشگاه هنر، رضا صالحی نوازنده و پژوهشگر ساز تنبور، فرید الهامی نوازنده، آهنگساز و پژوهشگر و کوروش قزوینه نوازنده و آهنگساز پیرامون کتاب سخنرانی می‌کنند. انتشار آلبوم «تنیده در صدا» با همکاری زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبه‌ای و هومن شیرعلی نوازنده عود و برگزاری کنسرتی به همین نام در تالار رودکی، برگزاری چند کنسرت بداهه نوازی با همکاری هنرمندان شناخته شده موسیقی کشورمان در فرهنگسرای نیاوران، انتشار کتاب «مقام‌های باستانی تنبور»، انتشار آلبوم «مجموعه نظم‌های تنبور» با همکاری درویش جوانمیر منهویی از جمله فعالیت‌هایی است که این هنرمند در عرصه موسیقی انجام داده است. ]]> هنری Sun, 16 Jun 2019 07:44:39 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/161164/ ساناز کریمی درگذشت http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/161117/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین ، ساناز کریمی آهنگساز شناخته‌شده موسیقی که سابقه همکاری با خوانندگانی همچون رضا صادقی، محمد علیزاده، میثم ابراهیمی، و مسعود امامی را داشت، پس از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری کبد، در سن ۳۶ سالگی درگذشت. میلاد اکبری آهنگسازی که به عنوان تنظیم کننده همکاری هایی با کریمی داشته است، ساعاتی پیش خبر درگذشت کریمی را در صفحه خود اعلام کرد. کریمی آهنگساز، نوازنده پیانو و کیبورد ایرانی دارای مدرک لیسانس صنایع، دانشگاه فنی تهران بود. او یکی از آهنگسازانی بود که بیشترین همکاری را با رضا صادقی انجام داد. ]]> هنری Sat, 15 Jun 2019 12:57:50 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/161117/ سلین دیون یکی از ۸ خواننده میلیارد دلاری تاریخ http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/161115/ اعتمادآنلاین نوشت: رویا دیانت- بر مبنای گزارشی که در هالیوود ریپورتر منتشر شد، وقتی سال 2003 جان مگلن و رنه انجلیل همسر و مدیر برنامه‌های سلین دیون اعلام کردند در لاس‌وگاس مستقر می‌شوند، همه فکر کردند آنها دیوانه شده‌اند. به گفته مگلن به نوعی همه وقتی به پایان دوره حرفه‌ای کارشان می‌رسند به لاس‌وگاس می‌روند و پیش‌بینی‌ها این بود که سلین دیون با استقرار در لاس‌وگاس، به نقطه رکود خواهد رسید. اما او طی اقامت 16ساله‌اش در این شهر در مجموع 1141 برنامه اجرا کرد و در نهایت آخرین اجرایش را 8 ژوئن در سزار پَلیس انجام داد. او در دو دوره از 2003 تا 2007 با عنوان «یک روز جدید» و از 2011 تا 2019 با عنوان «سلین» در این شهر به اجرا پرداخت و در مجموع بیش از چهار میلیون و 555 هزار بلیت فروخت و 681.3 میلیون دلار کسب کرد. این دو دوره پرفروش‌ترین و پردرآمدترین دوره‌های کاری در لاس‌وگاس بوده است. سلین دیون در دوره دوم اجراهایش که از 15 مارس 2011 شروع شد، 427 برنامه اجرا کرد و یک میلیون و 741 هزار و 175 قطعه بلیت فروخت و درآمدی 296.2 میلیون دلاری را ثبت کرد. تنها در دور آخر این برنامه‌ها که از 14 مه امسال تا 8 ژوئن (سه هفته) برگزار شد، 68 هزار بلیت فروخته و 18.9 میلیون دلار کسب شد. این خواننده در دور اول اقامتش در لاس‌وگاس نیز بیش از دو میلیون و 814 هزار قطعه بلیت فروخت و 385.1 میلیون دلار کسب کرد. این تعداد بلیت در 714 اجرا در طول پنج سال به فروش رفت. او در دوره هشت‌ساله بعدی 427 اجرا داشت و در عین حال تورهای بین‌المللی خود را نیز برگزار کرد و 174.5 میلیون دلار از تورهای اروپا، آسیا و استرالیا به دست آورد. به طور معمول سلین دیون از هر شب برنامه طی دور دوم اقامتش در لاس‌وگاس نزدیک به 700 هزار دلار درآمد داشته که در مقایسه با رقم 540 هزار دلاری درآمد شبانه از هر اجرا در دوره اول اقامتش، 30 درصد بیشتر است. متوسط تماشاگران هر برنامه نیز در دور دوم به طور متوسط تقریباً 4100 هزار بلیت در هر اجرا بود که در مقایسه با 3900 بلیت در دور اول افزایش داشت. سلین دیون نخستین بار در دهه 1990 سه بار ترانه اول بیلبورد شد و سال 1997 برای آلبوم Falling Into You جایزه گرمی را دریافت کرد. در هزاره جدید هرچند ترانه‌های او در بیلبورد کمتر سروصدا به پا کرد، اما از نظر درآمدی او موفق‌تر ظاهر شد و در حالی که از آغاز سال 1990 تا پایان 1999 درآمدی 77.9 میلیون دلاری کسب کرده بود، درآمدش را تا این مقطع به حدود یک میلیارد و 100 میلیون دلار رسانده و یکی از هشت خواننده‌ای شده است که در تاریخ موسیقی درآمد میلیارد دلاری را تنها از راه فروش بلیت کسب کرده‌اند. دیون قصد دارد تور جهانی‌اش را از 18 سپتامبر در شهر کبک شروع کند و همزمان دوازدهمین آلبومش را با عنوان Courage (شهامت) به بازار بفرستد. ]]> هنری Sat, 15 Jun 2019 12:50:07 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/161115/