پایگاه خبری ستاره ها - آخرين عناوين موسيقی :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/art/music Tue, 24 Apr 2018 23:21:58 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Tue, 24 Apr 2018 23:21:58 GMT موسيقی 60 تنها خواننده باقی‌مانده از نسل دهه‌های ۳۰ و ۴۰ http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128595/ روزنامه ایران نوشت: خواننده و آهنگساز ایرانی، هنرمندی برخاسته از رادیو که سالروز تولدش با رادیو گره خورده‌؛ 4اردیبهشت. امین‌الله رشیدی امروز 93 ساله می‌شود و رادیو 78 ساله. به نوعی هر دو میراث‌دارهنر و موسیقی‌اند؛ دورانی که به حافظه تاریخ سپرده شد. برنامه رادیویی «گل‌ها» و ظهور آهنگسازان و خوانندگان بنامی چون: حسین قوامی، غلامحسین بنان، محمود خوانساری، روح‌الله خالقی، پرویز یاحقی، مرتضی محجوبی و... امین‌الله رشیدی به هنرش عشق می‌ورزد و هنوز هم با اشتیاق و سرزندگی به روی صحنه می‌رود؛ حتی قرار است در همین روزهای آینده با گروه موسیقی «عشاق» برنامه‌ای اجرا کند. اما به گفته او رادیو دیگر مانند آن روزها نیست و شاید این اقتضای زمان باشد: «رادیو رقیب گردن کلفتی به نام تلویزیون دارد و به قول معروف عقل مردم به چشم‌شان است، وقتی پای برنامه‌های تلویزیون می‌نشینند کمتر به رادیو توجه می‌کنند. البته درحال حاضر نه رادیو برنامه‌های سطح بالا و جذاب دارد نه تلویزیون. آن دوران رادیو وزنه ای بود و به موسیقی و موسیقیدان احترام می‌گذاشتند.نمی دانم چرا رسانه‌های ما به هنر موسیقی بی‌اهمیت شده‌اند. به قول حضرت سعدی:«هنرمندان را نکو دارد تا بی‌هنران راغب شوند و هنر پرورند و فضل و ادب شایع گردد و مملکت را جمال بیفزاید.» از نگاه این هنرمند پیشکسوت موسیقی«آثاری که امروز به گوش می‌رسد چه موسیقی پاپ و چه موسیقی سنتی تاریخ مصرف پیدا کرده است و آشفته بازار و بلبشویی است آن سرش ناپیدا. شاید به‌ گفته استاد فرهاد فخرالدینی خلاقیت در موسیقی مرده است، یا آنکه موسیقی و ادبیات سیاست زده شده اند!» او علت آن را این گونه بیان می‌کند: نمی‌خواهند اصل هنر موسیقی حفظ شود و نمی‌خواهند آثار با ارزش موسیقی شنیده شود. کلاً بی‌تفاوت شده‌اند. دیگر به حالشان فرقی نمی‌کند کار خوب یا بد چیست! مسئولان فرهنگی باید به‌گوش باشند و دلسوزی کنند تا شاید این اوضاع سروسامان پیدا کند. برای بازگشت به چهار دهه گذشته زمان زیادی لازم است اما من زنده و شناخته شده‌ام آن را غنیمت بدانید. خواننده «رسوای جهانم...» دغدغه‌اش از بین رفتن موسیقی است «پیش از انقلاب در تهران یا شهرستان‌ها به تعداد انگشتان دو دست هم کلاس‌های آموزش موسیقی وجود نداشت و آن هنرمندان بنام ظهور کردند اما امروز با وجود ده‌ها هزار آموزشگاه دریغ از یک موسیقیدان یا خواننده و آهنگساز خوب. به قول اخوان ثالث: «ای کاش می‌شد بدانیم ناگه غروب کدامین ستاره ژرفای شب را چنین بیش کرده ست؟» با این حال ناامید نیستم و اکنون که 93 ساله شده‌ام آرزو می‌کنم جنگ و ستیز که در دنیا به وجود آمده بویژه در خاورمیانه از بین برود، باید برای این تشنجی که در دنیا است کاری کنند. 60- 50 سال پیش این بساط و داعش نبود. نمی‌دانم چرا جهان چنین به هم ریخته است. آرزوی دیگرم، رسیدگی به وضعیت هنری من است. آقایان و متصدیان دلسوز رادیو آهنگ‌های مرا بگیرید و از آن استفاده کنید و غنیمت شمرید.» ]]> هنری Tue, 24 Apr 2018 14:37:20 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128595/ سمفونی امام رضا (ع) در اوکراین ضبط می‌شود/ انتشار مجموعه آثار http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128473/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر؛ شاهین فرهت آهنگساز و مدرس پیشکسوت موسیقی کشورمان ضمن تشریح تازه ترین فعالیت های خود توضیح داد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادم کارهای مربوط به آغاز ضبط سمفونی شماره ۱۸ به اتمام رسیده و من به زودی ضبط این سمفونی را با حضور یک اسپانسر آغاز خواهم کرد. البته تصمیم دارم همزمان با ضبط این سمفونی کارهای مربوط به سمفونی امام رضا (ع) را نیز انجام دهم که به اعتقاد من کار بسیار متفاوتی است و دوست دارم روزی شاهد اجرای زنده ای از این سمفونی باشم. البته کارهای مربوط به ضبط سمفونی امام رضا (ع) مانند همیشه در اوکراین انجام خواهد گرفت و ما بر اساس زمان بندی که درباره این پروژه انجام دادیم کارهای مربوط به ضبط را در تابستان امسال آغاز می کنیم. وی ادامه داد: کار دیگری که تصمیم دارم آن را به سرانجام برسانم انتشار مجموعه آثاری است که تاکنون در قالب سمفونی های مختلف منتشر شده. به هر حال برخی از این کارها طی سال های گذشته به صورتی منتشر شده که مخاطبان دسترسی به آنها نداشته و همواره از من می خواستند برای تهیه این کارها آنها را راهنمایی کنم. شاید باور نکنید که تعدادی از این کارها نیز هستند که من خودم آنها را ندارم و به جهت اینکه بعد از انتشار تعدادی از آنها را به دوستان هدیه می دادم اکنون خودم نیز این آثار را ندارم. برخی دیگر از این آثار نیز بودند که بعد از عرضه در بازار موسیقی و اتمام آنها دیگر منتشر نشده و عملا نایاب شدند که در این مورد می توان به سمفونی «دماوند» یا سمفونی«پیامبر» اشاره کرد که دیگر در فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی توزیع نشد. این آهنگساز در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: تدوین دوباره مجموعه سمفونی هایی که تاکنون از من منتشر شده، پروژه بسیار سنگینی است که تمایل دارم آن را مطابق با استانداردهای جهانی منتشر کنم. این در حالی است که علاقه مندم اگر امکانات فراهم باشد این آلبوم ها را غیر از ایران در بازارهای بین المللی نیز منتشر کنم که این نیازمند همکاری تمامی نهادها و مجموعه های مرتبط با این موضوع است که باید کمک های قابل توجهی در این زمینه انجام دهند. از سوی دیگر من واقعا نمی دانم چرا عده ای می گویند موسیقی کلاسیک در ایران طرفدار ندارد. اگر این موسیقی طرفدار ندارد پس چطور می شود برخی از این کارها با استقبال مخاطبان روبرو می شود؟ به اعتقاد من ما در نظام توزیع و پخش آثار موسیقایی مشکلات زیادی داریم که باید هرچه زودتر نسبت به رفع آنها اقدام کنیم. فرهت در پایان تصریح کرد: به اعتقاد من موسیقی کلاسیک در ایران می تواند دربرگیرنده شخصیت موسیقی کشورمان به حساب آید که باید بیشتر و بهتر از اینها به آن توجه کرد. این توجه نیز می تواند در موضوع پخش و توزیع آثار با کیفیت مورد بررسی قرار گیرد چرا که در نظام توزیع و پخش است که می توان به ارزیابی درستی از شرایط موسیقی کشورمان دست پیدا کنیم. ]]> هنری Tue, 24 Apr 2018 04:41:05 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128473/ سلفی خواننده پاپ و همسر جان در حال خوشگذرانی./عگس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128451/   ]]> هنری Mon, 23 Apr 2018 13:45:09 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128451/ برگزاری چند کنسرت متفاوت/ برای خارج از کردستان برنامه داریم http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128411/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر؛ صلاح خضری خواننده و پژوهشگر موسیقی منطقه کردستان با اشاره به تازه ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: طی روزهای گذشته کنسرتی را در شهر مهاباد برگزار کردم که این اجرای زنده با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. در این کنسرت گوشه هایی از مقام های مختلف موسیقی منطقه کردستان به ویژه شهرستان مهاباد اجرا شد که در این اجرا، گروه «وفایی» به عنوان نوازنده، همراهی بسیار خوبی با من داشتند. وی ادامه داد: ما برای معرفی هرچه بهتر موسیقی کردستان در سبک ها و گونه های کمتر شنیده شده، تلاش داریم تا غیر از منطقه کردستان در شهرهای مختلف کشور نیز کنسرت هایی را برگزار کنیم به همین منظور در سال جاری اجراهایی در چند شهر کشور برنامه ریزی شده که جزییات تکمیلی آن متعاقبا برای دوستداران موسیقی نواحی ایران اطلاع رسانی می شود. البته مانند گذشته برگزاری کنسرت در شهرهای سنندج، سقز و بانه نیز جزو برنامه های گروه ماست که امیدوارم بتوانیم در وقت مقرر برای برگزاری آنها اقدام کنیم. خضری در پایان درباره فعالیت های پژوهشی خود نیز بیان کرد: چندی پیش ضبط یک اثر موسیقایی ویژه با همراهی گروه «وفایی» مهاباد را انجام دادیم که با عنوان «سیدوان» در دسترس مخاطبان قرار می گیرد. این مجموعه همان گونه که قبلا هم اشاره کردم برگرفته از یک منظومه قدیمی منطقه کردستان است که روایتگر یکی از خان های کردی است که سه فرزندش را به دلیل اتفاق های مختلف از دست می دهد و همین امر منجر به دگرگونی شرایط زندگی پدر از جهات مختلف می شود. این اثر یکی از تراژیک ترین و کم نظیرترین روایت های فولکلور منطقه کردستان است که ما به همراه گروه «وفایی» مهاباد در قالب یک اثر موسیقایی گردآوری کردیم. این پژوهشگر که طی سال های گذشته با گروه «سازینه» به سرپرستی پیمان بزرگ نیا نیز فعالیت هایی را انجام داده است از برگزاری چند کنسرت مختلف با حضور هنرمندان مطرح موسیقی نواحی ایران همراه با این گروه خبر داد. ]]> هنری Mon, 23 Apr 2018 10:25:19 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128411/ آخرین قیمت سالن‌های کنسرت در تهران/ گران‌ترین تالارهای ایران را بشناسید http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128394/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری فارس، نرخ بلیت‌های کنسرت‌ها روز به روز در حال افزایش است؛ اخیرا سقف بلیت‌ برخی این اجراها به 300 و400 هزار تومان هم رسیده است. اما فارغ از سودجویی و سوداگری برخی تهیه‌کنندگان موسیقی و نبود ضابطه‌ای در این باره،‌ نرخ بالای اجاره سالن‌های موسیقی از اصلی‌ترین دلایل گرانی بلیت کنسرت‌ها است.  سالن‌های موسیقی در تهران زیر نظر نهادهای مختلف اداره می‌شوند و بخش خصوصی هیچ دخالتی در آن ندارد. به همین دلیل و با توجه به کمبودسالن استاندارد اجرای زنده در پایتخت و فضای مونوپل برخی سالن‌ها که تنها با برخی تهیه کننده‌ها و برگزار کنندگان کنسرت همکاری دارند، تعرفه قیمت ‌سالن‌ها به شکل قابل توجهی گران است.  در ادامه نگاهی به آخرین قیمت سالن‌های موسیقی در تهران خواهیم داشت که بر اساس تحقیقات میدانی خبرنگار فارس و گفت‌وگو با تهیه‌کنندگان و کنسرت‌گذاران فعال حوزه موسیقی به دست امده است:  *وزارت کشور: از 80 تا 120 میلیون تالار بزرگ کشور که در مجموعه وزارت کشور قرار دارد و زیر نظر این نهاد فعالیت می‌کند در حال حاضر گران‌ترین سالن ایران است. معمولا این سالن 3000 نفیر برای یک سانس رقمی نزدیک به 80 میلیون و برای دو سانس  120 میلیون تومان دریافت می‌کند. البته ممکن است این مجموعه برای برخی هنرمندان موسیقی‌های ایرانی و نواحی تخفیفاتی را قائل می‌شود. *مرکز همایش های برج میلاد: 50 تا 85 میلیون تومان مرکز همایش‌های برج میلاد که زیر نظر شهرداری تهران اداره می‌شود، برای هر سانس معمولا 50 تا 60 میلیون دریافت می‌کند که برای دوسانس در شب این رقم به 80 میلیون هم نزدیک می‌شود. البته این رقم در ایام نعطیلات و اعیاد ممکن است حتی گران‌تر هم شود. نکته دیگر اینکه اغلب سالن‌های شهر تهران برای خدمات نور و صدا و تصویر جداگانه پول دیگری هم دریافت می‌کنند.  *سالن میلاد نمایشگاه: 65میلیون تومان سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران نیز که پیش از این با رقم 57 میلیون تومان برای هر شب دراختیار برگزار کنندگان کنسرت قرار می‌گرفت، قیمت اجاره خود را برای یک شب و دواجرا به 65 میلیون تومان افزایش داده است. که این رقم مجدد با ارایه خدمات نور وصدا و تصویر و ... افزایش می‌یابد و گاها از مرز 70 میلیون تومان هم تجاوز می‌کند.   *تالار وحدت: 10میلیون تالار وحدت نیز با قیمتی حدود 10 میلیون تومان برای هر سانس اجرا همچنان رویه قبلی را پیش رو گرفته و هنوز تغییر قیمتی را نداشته است. البته برخی شنیده‌ها از افزایش 15 درصدی نرخ اجاره بهای این سالن حکایت دارد. با توجه به قیمت‌های اجاره‌بهای سالن‌ها، هنرمندان و تهیه‌کنندگان برای جبران هزینه‌ها،‌ نرخ بلیت فروشی را روز به روز بالاتر می‌برند. از طرفی متاسفانه نبود هیچ‌گونه مصوبه یا آیین‌ نامه‌ای در باره سالن‌های موسیقی باعث شده تا عملا مدیران عمدتا دولتی این مراکز به دلخواه خود قیمت را بالا ببرند. اتفاقی که ضربه مهلکی به صنعت نیمه‌جان موسیقی ایران خواهد زد. شاید به همین دلیل هم باشد که امروز کنسرت در مسیر تبدیل شدن به یک کالای لوکس قرار گرفته که تنها بخشی از جامعه با تمکن مالی بالا امکان بهره‌بردن از آن را خواند داشت و طیف پرشماری از مردم به خاطر این قیمت‌های سرسام‌آور عملا نمی‌توانند در یک کنسرت معمولی موسیقی هم حضور پیدا کنند.   ]]> هنری Mon, 23 Apr 2018 09:05:41 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128394/ تصاویر جدید از هواخوری بابک جهانبخش و پسرش http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128386/ به گزارش ستاره ها به نقل از پرشین وی؛ بابک جهانبخش در سال ۱۳۶۲ به دلیل تحصیلات پدرش در بوخوم آلمان به دنیا آمدنام او در شناسنامه علی جهانبخش است او نوازندگی را از ۵ سالگی آغاز کردبعد از تحصیل پدرش به ایران بازگشتند و به صورت جدی موسیقی را دنبال کرد.در ادامه عکس های بابک جهانبخش و پسرش را مشاهده کنید. بابک جهانبخش با انتشار این عکس در صفحه اش نوشت:دلم هواى تو کردهبگو چه چاره کنم … شروع از آلمان تا ایران بابک جهانبخش نوازندگی پیانو را از ۵ سالگی زیر نظر استاد آلمانی در مدرسه موسیقیآزاد شهر بوخوم آلمان آغاز نمود و بعد از تحصیلات پدرش و بازگشت به ایران، علاقه خودرا به موسیقی بیشتر دید و به صورت جدی تر موسیقی شرقی را دنبال کرد از کلاس تا آغاز حرفه ای اولین کسی که او را به خواننده شدن تشویق کرد مرحوم مجتبی میرزاده آهنگساز قدیمی بود او دوره‌های آموزشی جدید را طی کرد و در سال ۷۶ و در سن ۱۴ سالگی، مجوز رسمیخود را از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در آن زمان با تایید محمدعلی معلم همراه بود دریافت کرد هواخوری بابک جهانبخش و پسرش مشهور شدن بابک جهانبخش در سال ۱۳۸۲ تولید اولین آلبوم او شروع شد و در سال ۱۳۸۴ آلبوم چی شده را روانهبازار کرد و در همان سال هم به عنوان دومین پدیده سال انتخاب شد او با انتشار آلبوممن و بارون در ۲۱ تیر ۹۱ وارد مرحله جدیدی از فعالیت هنری خود شد ازدواج با مروارید شهریاری باباک جهانبخش متاهل بوده و با مروارید شهریاری ازدواج کرده است جهانبخش : سال ۱۳۸۸ در لندن کنسرت داشتم که همسرم یکی از عوامل برگزارکننده آن کنسرت بود، از آنجا با همسرم آشنا شدم. بعد با پدر مادرم به خواستگاری رفتم و در نهایت با یکدیگر ازدواج کردیم خانواده بابک جهانبخش بیوگرافی مروارید شهریاری مروارید شهریاری، متولد تهران و دارای مدرک مدیریت بازرگانی است، او در حال حاضریک شرکت بازرگانی و یک کتاب ترجمه شده تخصصی در حوزه بازگانی دارد طلاق و ازدواج مجدد بابک جهانبخش زندگی زناشویی بابک جهانبخش و همسرش مروارید شهریاری با وجود فرزندشانآرتا در نهایت به جدایی و طلاق انجامید، اواخر آذر ماه ۹۶ جهانبخش عکس جدید همسر خود بنام پریا را رسانه ای کرد عکس پریا همسر دوم بابک جهانبخش فوتبال ورزش حرفه ای فوتبال که یکی از اجزای مهم زندگی من است فوروارد و هافبک راست، پستتخصصی من بود و در آلمان هم که بودم در تیم بوخوم، بازیکن تیم های مختلف رده سنی پایین اش بودم در یک دوره حتی کاپیتان یکی از تیم ها بودم لباس تیم مان هم آبی بود عکس خانوادگی بابک جهانبخش همسر و پسرش استقلالی ام وقتی از بوخوم برگشتم به ایران، از آنجایی که همه خانواده من استقلالی بودند،من هم به این تیم علاقه مند شدم و بعد در مدرسه فوتبال این باشگاه هم ثبت نام کردم فوتبالم هم خوب بود و خوب هم پیشرفتکردم. ولی چون خلق و خوی من با بچه هاییکه آنجا بودند فرق داشت، بعضی بی احترامی ها در آن روزها به من خیلی فشار می آورد همین باعث شد که دیگر قید فوتبال را بزنم جالب اینجا بود چون همه میدانستند که من از آلمان آمده ام توقع یک یورگن کلینزمناز من داشتند و فکر می کردند که من یک آدم فضایی هستم هیچکس گلزنی هایمن را نمیدید و همیشه از من توقع داشتند که باید بهترین باشمهمسرم طرفدار پرسپولیس است بابک جهانبخش و پسرش آرتا رژیم غذایی بابک جهانبخش من ذاتا استعداد چاقی دارم؛ البته نه به این معنا که خیلی چاق شوم ولی اگر رعایت نکنم،خیلی زود تپل می شوم و به همین دلیل رژیم غذایی ام را معمولا رعایت می کنم به نظرم یک هنرمند لازم است که تناسب اندام هم داشته باشد پوشش و لباس خیلی برایم مهم است و حس می کنم بخشی از وجود یک انسان و مخصوصا یک هنرمند است؛البته خیلی اهل این نیستم که دائم به ظاهر و موهایم برسم و مدل‌ های مختلف را امتحان کنم.  من اتفاقا در بحث پوشش هم طرفدار سادگی و راحتی هستم ]]> هنری Mon, 23 Apr 2018 08:25:45 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128386/ رفتن ارکسترها به جام جهانی روسیه اتفاق بزرگی است / نغمه‌هایی برای نخستین بار http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128266/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری تسنیم؛  او را درست یک سال پیش در تهران دیدم. زمانی که برای نخستین بار قرار بود ارکستر سمفونیک تهران را رهبری کند. پژمان معمارزاده امسال هم به تهران آمد تا برای بار دوم به عنوان رهبر مهمان، به ارکستر سمفونیک تهران همکاری داشته باشد. او اجرایی موفق را پنجشنبه 30 فروردین 1397 در تالار وحدت روی صحنه برد. معمارزاده در این اجرا آثاری از گابریل فوره: اِلِژی (مرثیه) برای ویلنسل و ارکستر، گابریل فوره: پس از یک رویا برای ویلنسل و ارکستر، کامیل سن-سانس: سمفونی شماره2، فرانس لیست: پرلود، هکتور برلیوز: رقص مجارستانی؛ را رهبری کرد. این آثار برای نخستین بار بود که در ایران اجرا می‌شدند. حتی در ایران نُت‌های یکی از این قطعه‌ها وجود نداشته که، معمارزاده خودش این نُت‌ها را از فرانسه به ایران آورده است. به هر روی برای دومین بار با پژمان معمارزاده هم‌کلام شدیم تا گفت‌وگویی درباره‌ی فعالیت‌های یکسال گذشته‌اش داشته باشیم و در عین حال اوضاع ارکستر سمفونیک تهران را از دیدگاه او بررسی کنیم. در ادامه حاصل ساعتی گفت‌وگو با پژمان معمارزاده رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران را می‌خوانید: سال گذشته در همین روزها بود که به ایران آمدید و ارکستر سمفونیک تهران را رهبری کردید. پس از آن هم به فرانسه رفتید و فعالیت‌هایتان را در آنجا از سر گرفتید. از فعالیت‌هایتان در یک سال گذشته برایمان بگویید. سال پرباری و زیبایی داشتم. کنسرت‌های بسیاری برگزار کردیم. قرارداد بسیار مهمی برای ارکسترم در فرانسه امضا کردم. نام ارکسترم «ارکستر دول الیونس» است و در سال گذشته با یکی از استان‌های چسبیده به پاریس، قراردادی امضا کردیم که براساس آن کنسرت‌هایی تخصصی برای کودکان برگزار می‌کنیم. در سال گذشته حدود 2500 کودک آمده‌اند و اجراهای ما را از نزدیک دیده‌اند. در واقع ما کنسرت‌های آموزشی برای بچه‌ها برگزار می‌کنیم. در طول اجرا توضیح‌هایی برای کودکان ارائه می‌کنیم و در پایان هم بچه‌ها می‌آیند و هر سوالی که دارند را با ما مطرح می‌کنند. در سالی که گذشت کنسرت‌های مهمی هم در پاریس و در یکی از سالن‌های مهم این شهر داشتیم. این فعالیت‌ها به عنوان رهبر ارکستر بود. همچنین به عنوان مدیر هنری انجمنی که خودم تشکیل داده‌ام نیز کارهای مهمی کرده‌ام. در تابستان گذشته برنامه‌های مهمی را برگزار کردیم و برنامه‌های مهمتری برای تابستان سال آینده داریم. من اکنون در چهل سالگی هستم و به نوعی نقطه‌ی عطفی در زندگی هنریم را تجربه می‌کنم. پس زمان بسیاری را صرف کار و تلاش کردن می‌کنم. درباره برگزاری کنسرت‌هایتان برای کودکان بیشتر برایمان بگویید. ما حداقل پنج بار در سال یک روز کامل به اجرا برای کودکان می‌پردازیم. در هر ساعتی که اجرا می‌کنیم، میزبان 200 یا 300 کودک هستیم که برایشان برنامه اجرا می‌کنیم. در هر سانس برنامه را مقداری تغییر می‌دهیم تا برای خودِ نوازندگان جذابیت داشته باشد. همه‌ی قطعه‌ها را با توجه به سنِ بچه‌ها انتخاب می‌کنیم. بچه‌ها بلیتی تهیه می‌کنند یا برایشان رایگان است. برای بچه‌ها رایگان است. در واقع هزینه‌های ارکستر و هنرمندان و سالن را مسئولان آن استان تقبل کرده‌اند تا بچه‌ها به صورت رایگان این کنسرت‌ها را ببینند. اجراهایمان باید بسیار پرانرژی باشد تا بچه‌ها بتوانند استفاده کنند. ارکسترتان یعنی «ارکستر دول الیونس» چند نوازنده دارد. ارکستر کاملی است. اما چون ارکستر دولتی نیست، تعداد نوازندگانمان بسته به شرایط هر اجرا و بسته به قطعه‌هایی که اجرا می‌کنیم، تغییر می‌کند. وقتی سمفونی از موتزارت اجرا می‌کنیم، تعداد نوازندگانمان 30 نفر می‌شود. چون در زمان حیات موتزارت ارکسترها اینگونه بوده‌اند؛ البته به جز آخرین سمفونی‌های موتزارت که برای اجرایشان 40 نوازنده می‌خواستند. در تیرماه امسال کنسرتی بزرگ داریم که با حضور 70 نوازنده روی صحنه می‌بریم. اجراهایمان را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که هر اجرا نماینگر بخشی از تاریخ موسیقی باشد. از دوره‌ی اول موسیقی کلاسیک شروع کرده‌ایم و بعد دوره اول رمانتیک و در نهایت به موسیقی دوران 1900 می‌رسیم. در این دوره‌ها می‌بینیم که ارکسترها چطور رشد می‌کنند و در هر دوره چگونه به تعداد نوازندگان افزوده می‌شود. در اروپا با پیشرفت امکانات و تکنولوژی، ارکسترها هم بزرگ‌تر شده‌اند. با انقلاب صنعتی، ارکسترها هم وسیع‌تر شدند. چون درآمد مردم بیشتر شد. پیشتر از آن موسیقی مختص کاخ‌ها و کلیساها بود. اما آرام آرام و با افزایش درآمد مردم، استفاده از اجراهای موسیقی هم برای آنان فراهم شد. به فراخور این موضوع، سالن‌های بزرگتری هم ساخته شد.   تقریبا همین اوضاع در ایران هم بوده است. یعنی موسیقی تا دوره‌هایی تنها در انحصار دربار بوده و مختص شاهان بوده است. اصلا رویدادی به نام کنسرت در ایران، سابقه‌ای حدود 50 سال دارد. دقیقا همین طور است. ما در این پروژه‌ای که داریم سعی می‌کنیم مسافرتی در تاریخ موسیقی را برای مخاطبان فراهم کنیم. شما سال گذشته هم با ارکستر سمفونیک تهران کار کردید و به عنوان رهبر مهمان اجرایی با این ارکستر داشتید. امسال هم بار دیگر همین همکاری تکرار شده است. در این مدت تغییری در کیفیت اجرای نوازندگان دیده‌اید؟ من بیشتر نوازندگان ارکستر را می‌شناسم و از همکاری با هموطنانم لذت می‌برم. بنیاد رودکی در حال حاضر خیلی فعال شده و آقای صفی‌پور زحمت‌های بسیاری برای ارکسترها می‌کشد. حضور آقای شهرداد روحانی هم توانسته به پیشرفت ارکستر کمک کند. تلاش‌های بسیاری در حال شکل گیری است تا ارکستر را به استانداردهای جهانی نزدیک کنند. البته میزان دستمزد نوازندگان ارکستر در حال حاضر بسیار پایین است و با استانداردهای جهانی بسیار فاصله دارد. در ارکسترهای مهم دنیا، نوازندگان می‌توانند با همان دستمزدی که از ارکستر می‌گیرند، زندگیشان را بگذرانند. اما متاسفانه در ایران اینگونه نیست. باید در آینده این مشکل را هم حل کرد تا نوازندگان ارکستر مجبور به کار کردن در چندین بخش نباشند. سال گذشته من در جریان مشکلات ارکستر نبودم. مردم باید بدانند که نوازندگی در عرصه موسیقی کلاسیک به یک عمر تلاش و زحمت نیاز دارد. باید شبانه روز تلاش کرد تا آدمی بتواند خودش را به سطح ایده‌آلی در موسیقی کلاسیک برساند. نوازنده کلاسیک مانند کارش مانند یک ورزشکار بین‌المللی است؛ باید هر روز کار کرد و البته از هفت سالگی نواختن را آغاز کند. هر نوازنده حدود 20 سال از عمر خودش را سرمایه گذاری می‌کند تا به سطح اول موسیقی کلاسیک برسد. مردم این تلاش‌ها را نمی‌بینند. متاسفانه در ایران عزیز ما، مردم هنوز متوجه تلاش‌های نوازندگان ارکستر نیستند. باید تلاش کرد تا آینده‌ی فرهنگ و هنر ایران پیروز باشد. در سطح بین‌الملل که همه تلاش دارند محصولاتشان را ارائه کنند، برخی کشورها می‌توانند شخصیت‌شان را حفظ کنند و در عین حال در رقابت‌های تجاری هم موفق باشند. این کشورها، همان‌هایی هستند که بر فرهنگ و هنرشان تکیه دارند. در کشور ما استعدادهای بسیاری هست. باید این استعدادها را پرورش داد تا در نهایت ایران پیروز شود. هر روز که یک ورزشکار یا یک هنرمند در کاری موفق می‌شود، در نهایت به نفع کشور است. ایران در زمینه فرش شناخته شده است و برای خودش بِرندی جهانی محسوب می‌شود.   در حال حاضر ارکستر وضعیت مناسبی نسبت به سال‌های گذشته دارد. در سال‌های گذشته بیمه‌ی نوازندگان 18 روز در ماه رد می‌شد. اما الان به 30 روز در ماه رسیده است. در گذشته حقوق‌ها بسیار اندک بود و حتی با تاخیرهای چندین ماهه پرداخت می‌شد. اما الان وضعیت ارکسترها به ثبات رسیده و حداقل‌هایی مانند بیمه‌ی ماهیانه و حقوقی ثابت که به موقع پرداخت می‌شود؛ فراهم شده است. به حتم اوضاع از گذشته بسیار بهتر است. اما برای رسیدن به استانداردهای بین‌المللی هنوز کار داریم. انتظار ندارم که ارکسترها به حدِ ارکستر برلین برسند اما باید به جایگاهی برسیم که در حدِ ارکسترهای ژاپن و چین و کره باشیم. آمدن ارکسترهای دیگر به ایران را چطور می‌بینید. یا رفتن ارکستر سمفونیک تهران به کشورهای دیگر چه تاثیری در پیشرفت ارکستر خواهد داشت. هر چقدر همکاری‌های بین‌المللی در این زمینه بیشتر شود، به نفع نوازندگان ایرانی است. همین که ارکستر سمفونیک تهران همراه با تیم ملی به روسیه می‌رود، خودش اتفاق بزرگی است. البته برای حضور در سالن‌های بزرگ دنیا و اجرای آثار موسیقی کلاسیک، هنوز به تلاش و کار بسیاری نیاز داریم. سن متوسط ارکستر سمفونیک تهران 25 سال است و این نشان می‌دهد که نوازندگان جوان هستند و هنوز جای پیشرفت بسیاری دارند. به همکاری ارکستر من در فرانسه با ارکستر سمفونیک تهران فکر می‌کنیم. ارتباط‌های بین المللی می‌تواند به پیشرفت ارکستر کمک بسیاری کند.   برخی معتقدند که رفتن ارکستر سمفونیک تهران به روسیه، زیره به کرمان بردن است. یعنی در روسیه بهترین ارکسترها وجود دارد و خودشان سمفونی‌های معروف موسیقی کلاسیک را به بهترین شکل اجرا می‌کنند. اگر قرار بود که ارکسترهای ایران به روسیه بروند و سمفونی‌های چایکوفسکی را اجرا کنند؛ شاید قابل نقد بود. اما ارکسترها به روسیه می‌روند تا موسیقی ایرانی اجرا کنند. پس کسی نمی‌تواند مقایسه‌ای منفی داشته باشد. ارکسترها می‌روند تا قطعه‌هایی از آهنگسازان ایرانی را در روسیه اجرا کنند. با این انتخاب هنری، برنامه‌ی ارکسترها می‌تواند بسیار موفق باشد. فرض کنیم که ارکستر سمفونیک تهران بخواهد آثاری از موسیقی کلاسیک را در کشوری مانند روسیه اجرا کند. برای مثال یکی از سمفونی‌های چایکوفسکی را بخواهد در مسکو بنوازد. آیا نمی‌توان این اتفاق اینگونه دفاع کرد که؛ ارکستر سمفونیک تهران این اثر را در روسیه اجرا می‌کند تا ثابت کند ما هم می‌توانیم. ارکستر سمفونیک تهران کاملا توانایی اجرای آثار برجسته موسیقی کلاسیک را دارد. در دنیا سطح‌های بین‌المللی و مختلفی وجود دارد. ارکستر سمفونیک تهران سطحی عالی دارد اما هنوز جوان است. به زمان و امکانات نیاز دارد. آقای روحانی با ارکستر کار می‌کند تا ارکستر پیشرفت کند. کسی مانند من هم تلاش می‌کند تا هرچه که دارد را در اختیار نوازندگان ایرانی قرار دهد. من در فرانسه به یورو حقوق می‌گیرم. پس دستمزدی که برای رهبری ارکستر سمفونیک تهران می‌گیرم رقم چندانی نیست. شک نکنید که برای پول و به خاطر دستمزدش اینجا نیامده‌ام. برای همه‌ی مسئولان بنیاد رودکی مشخص است که من به خاطر عشق به ایران آمده‌ام. همان طور که آقای روحانی هم تمام تلاشش را برای فرهنگ و جانان ایرانی می‌کند.   یعنی رفتن ارکستر سمفونیک تهران به جام جهانی روسیه 2018 را مثبت می‌بینید. بله. من در مراسم رونمایی لباس‌های ارکستر هم بودم. به نظرم این اتفاق برای کشور ما بسیار مثبت خواهد بود. آدم‌های بسیاری زحمت کشیده‌اند تا این اتفاق رخ دهد. همه می‌خواهند کاری کنند تا کشورمان و موسیقی‌مان به سمت پیشرفت برود. سخن پایانی. من خارج از ایران زندگی کرده‌ام و اکنون هم ساکن فرانسه هستم. اما قلبم همیشه برای ایران می‌تپد. ]]> هنری Sun, 22 Apr 2018 09:55:45 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128266/ حرف های زیادی برای گفتن دارم/ بازگشت میان مردم‌ پس از سال‌ها http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128202/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر؛ بیژن خاوری از خوانندگان نسل اول موسیقی پاپ ایران پس از پیروزی انقلاب با اشاره به تازه ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: بیش از یک دهه پیش آلبومی را به هنرمندی آرش سزاوار برای انتشار آماده کرده بودیم که این اثر بعد از دریافت مجوز از مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده ارایه در بازار موسیقی شده بود اما با توجه به اینکه روی مباحثی چون گرافیک کار با مشکلاتی مواجه شدیم رسما انتشار این آلبوم به فراموشی سپرده شد. وی ادامه داد: تصمیم داشتم دوباره برای انتشار آلبوم دیگری اقدام کنم، اما به دلیل برخی از معذورات اخلاقی که با تولید کنندگان آلبوم قبلی داشتم و دوست نداشتم دلخوری در این زمینه پیش بیاید از انتشار آلبوم جدید هم صرف نظر کردم. خاوری خبر داد: مدتی است که به فکر تولید مجموعه ای جدید هستم که به احتمال زیاد تا ۶ ماه آینده در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد. این آلبوم دربرگیرنده ملودی های متفاوتی است که فکر می کنم می تواند مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. این خواننده موسیقی پاپ در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: سال ها فعالیت در موسیقی این نکته را به من آموخته که با تکیه بر دانش بزرگان موسیقی ایران آثاری را اجرا کنم که بتواند برای مخاطب خاطره سازی کند. من همواره دوست داشتم که هم در انتخاب شعرها و هم در تنظیم کارهایم بهترین کیفیت را ارایه دهم زیرا هم من و هم بقیه هم نسلانم آموخته ایم اجرای یک موسیقی درست و به جا بهتر از اجرای چندین ملودی است که در حافظه شنیداری مخاطب باقی نمی ماند. خاوری تصریح کرد: بسیار خوشحالم هنوز دوستانی دارم که من را فراموش نکرده اند و در کنارم حضور دارند که با پشتوانه معنوی آنها در موسیقی فعالیت کنم. گرچه هستند بسیاری از دوستان که دیگر ما را به فراموشی سپرده اند. همچنین خوشحالم از اینکه همان آثار چند سال گذشته هر از چندگاهی در ذهن مردم وجود دارد. وی در پایان گفت: من این بار هم تلاش خواهم کرد با خلق آثار جدیدتر و بهتر آهنگ هایی را به مردم تقدیم کنم که مورد توجهشان قرار گیرد. درباره این سال ها حرف های زیادی برای گفتن دارم اما تلاش می کنم که قبل از این انتقادها و گله ها به خلق اثر اقدام کنم. بیژن خاوری جزو اولین نسل از خوانندگان پس از انقلاب بود که با ترانه هایش در میان توده مردم جا باز کرد. بیژن خاوری یکی از اصلی ترین خواننده های تلویزیون در دهه ۶۰ و ۷۰ بود که با قطعه های «بهارآمد»، «مادر»، «عطر نرگس»، «دریا» و «باغ ارغوانی» با استقبال مخاطبان مواجه شد. ]]> هنری Sun, 22 Apr 2018 05:00:40 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128202/ سورپرایز همایون شجریان در اجرای تازه «سی» http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128192/ شهروند نوشت: نمایش «سی» همایون شجریان و سهراب پورناظری که‌ سال پیش‌روی صحنه آمد؛ براساس داستان‌های زال و رودابه، رستم و اسفندیار و رستم و سهراب تنظیم شده بود. امسال قرار است دوباره این نمایش اجرا شود. از تغییرات اصلی کنسرت نمایش سی باید به تغییر حضور همایون شجریان در نمایش امسال اشاره کرد. این خواننده صاحبنام و محبوب که‌ سال گذشته در نقش سیمرغ به اجرای برنامه پرداخت؛ گفته شده است که این‌بار در نقشی دیگر به صحنه خواهد آمد. البته هنوز گروه تولید نمایش اعلام نکرده‌اند که این نقش دیگر چه خواهد بود. سهراب پورناظری او اعلام کرد که هنوز درباره این جزییات چیزی قطعی نشده و نتیجه تغییرات در هفته‌های آتی اعلام خواهد شد. این درحالی است که در این ماه‌های اخیر بارها و بارها اعلام شده که مراحل پیش‌تولیدِ این اثر از بهمن‌ماه ۹۶ آغاز شده است و در چنین شرایطی این‌که سه‌ماه بعد از آغاز پیش‌تولید هنوز جزییات ایفای نقش هنرپیشگان و قطعاتی که اجرا خواهند شد، قطعی نشده است، بیش از این‌که ریشه در واقعیت داشته باشد، به یک شوخی دردناک پهلو می‌زند. در اخبار منتشرشده درباره کنسرت- نمایش سی آمده که سهراب پورناظری درحال ‌حاضر درحدود ٦‌ماه است که مشغول نگارش قطعات موسیقایی برای این اثر است. قطعاتی که بسان کنسرت نمایش‌ سال گذشته و البته مطابق با انتظاراتی که سابقه احترام‌انگیز سهراب پورناظری به وجود می‌آورد، به احتمال فراوان بهره‌مند از تلفیق حضور موسیقی نواحی، سنتی و معاصر ایران خواهد بود. با این‌که قطع به یقین در بخش‌هایی از این اثر می‌توان رنگ و بویی از موسیقی کلاسیک غربی را نیز چشید. در حقیقت همان‌گونه که تجربه ‌سال گذشته مخاطبان را به ضیافت نمایش و موسیقی دعوت کرده بود، پروژه جدید چند رسانه‌ای سی نیز تلاش برای ایجاد پیوندی مدرن و در عین حال خلاقانه بین اجزای مختلف هنرهای نمایشی و موسیقی در ایران خواهد بود که می‌توان آن را آغازگر رویکردی نوین در اجرای هنر چند رسانه‌ای دانست. برای این‌که از حجم و میزان و اندازه تغییراتی که سی امسال یا اجراهای ‌سال گذشته خواهد داشت باخبر شویم؛ بهترین گزینه نشستن پای صحبت‌های یکی از سازندگان خلاق این پروژه می‌تواند باشد؛ سهراب پورناظری موزیسینی که همکاری‌های پرثمرش با همایون شجریان در سال‌های اخیر قله‌هایی چند در موسیقی این مرز و بوم حاصل آورده است. سهراب پورناظری که یکی از تهیه‌کنندگان سی نیز هست، اما درباره چند و چون اجرای سی در دوره جدید سعی می‌کند چیزی بروز ندهد و این در حالی که حدود دو ماه به موعد اجرای پروژه مانده است، عجیب است.  سهراب پورناظری می‌گوید: هنوز به جزییات اجرای سی نرسیده‌ایم و همه چیز در حال حاضر یک کلیت است و هنوز جزییات آن مشخص نشده است. پورناظری در پاسخ به این سوال که آیا سی جدید براساس همان متن قدیمی اجرا خواهد شد یا متنی جدید برای اجرای جدید نوشته شده، گفت: اینها جزییاتی است که به ‌زودی اعلام خواهد شد و درباره تیم بازیگری، کارگردان و... اطلاع‌رسانی خواهد شد. جزییاتی که پورناظری می‌گوید، به ‌زودی اعلام خواهد شد؛ چیزی نیست که پروژه‌ای در این حد و اندازه سعی در پرده‌پوشی آن داشته باشد. این‌که مثلا بازیگر یا نویسنده‌ای در اجراهای جدید یک نمایش حضور داشته باشد یا نه؛ نه پرونده‌ای اسرارآمیز است و نه رخدادی منحصربه‌فرد که سازندگان پروژه سی چنین در پرده‌پوشی آن می‌کوشند. مثلا نغمه ثمینی با این‌که پورناظری به صراحت نمی‌گوید که در اجرای جدید نویسنده‌ای دیگر حضور خواهد داشت؛ اما خود ثمینی با اشاره به این‌که «قرار نيست من در این پروژه باشم»  درباره متن اجرای جدید را چنین پاسخ می‌دهد: قرار نيست من در این پروژه باشم. پروژه کاملا جديد است كه من نويسنده‌اش نيستم. ثمینی در پاسخ به این سوال که در این پروژه جدید، آیا متن همان متن قدیمی خواهد بود، گفت: من همکار این پروژه نیستم اما گفته می‌شود که قرار است پروژه از اول نوشته شود. از ثمینی درباره این موضوع پرسیده شد که اگر احتمالا متن شبیه همان اجرای نخست باشد، آیا مشمول حق مصنف می‌شود؟ گفت: قرار است شبيه نباشد و متن جدید كاملا متفاوت باشد. اصغر دشتی، کارگردان نخستین اجرای پروژه سی که در مردادماه ‌سال گذشته اجرا شد از جزییات و حتی کلیات اجرای جدید اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید: در اجرای جدید، با این پروژه همکاری ندارم و باید اخبار جزییات را از آقایان شجریان و پورناظری کسب کنید. دشتی در پاسخ به این سوال که آیا اطلاع دارید کدام یک از بازیگران اجرای قبل با این اثر همکاری خواهند کرد، ضمن اعلام بی‌اطلاعی از این موضوع تأکید داشت که من کارگردان اجرای نخست این نمایش بوده‌ام و در این اجرا هیچ همکاری‌ای ندارم؛ بنابراین باید از دست‌اندرکاران موضوع را پیگیری کند.اصغر دشتی که به ‌نظر می‌رسد در دور جدید از مجموعه دست‌اندرکاران تولید این اثر کنار گذاشته شده است، درباره اجرای نخست این پروژه گفته بود: این پروژه برای من تفاوت اساسی با دیگر پروژه‌هایی که به‌عنوان تئاتر روی صحنه برده‌ام، دارد. در کارهای دیگر ما به‌عنوان کارگردان همه چیز در حوزه اختیارمان است اما در این اثر برای نخستین‌بار تعدادی هنرمند گرد هم آمده‌اند و در یک تعامل سعی می‌کنند اثری چند رسانه‌ای ارایه کنند. ]]> هنری Sun, 22 Apr 2018 04:18:26 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128192/ منتظر چند غافلگیری باشید/ هیجان برای حضور پیانیست مطرح دنیا http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128116/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر؛ لودویکو اینائودی آهنگساز و پیانیست معاصر ایتالیایی  با اشاره به برگزاری تازه ترین کنسرت خود در تالار وزارت کشور بیان کرد: برای حضور در تهران بسیار هیجان زده و کنجکاو هستم به هر ترتیب پس از سال ها مطالعه درباره ایران در نهایت این اولین سفر من به این کشور است و منتظرم تا در این سفر ویژه فرصتی برای آشنایی بیشتر با سبک زندگی و فرهنگ مردم کشور ایران از نزدیک داشته باشم. وی ادامه داد: موسیقی که در کنسرت پیش رو همراه با گروهم اجرا می کنم، قطعاتی هستند که طی بیست سال گذشته تولید و ساخته اند. البته بعضی از این آثار به صورت سولوی پیانو و برخی دیگر نیز با همراهی گروهم اجرا می شود. من بر این باورم قطعاتی که در این کنسرت اجرا می شوند، به خوبی معرف شخصیت و موسیقی من هستند که امیدوارم بتواند مورد توجه مخاطبان ایرانی قرار گیرد. این آهنگساز و نوازنده بین المللی در بخش دیگری از صحبت های با ابراز خرسندی از تعداد زیاد طرفدارانش در ایران گفت: طی روزهای گذشته که آماده حضور در ایرانم از دوستانم شنیده ام که طرفداران زیادی در ایران دارم و می دانم که آنها منتظر دیدن کنسرت گروه ما در تهران هستند. به همین جهت واقعا خوشحال و هیجان زده ام که در این فرصت می توانم برای این طرفداران و مردم ایران کنسرتی را برگزار کنم. من فکر می کنم که موسیقی یک راه فوق العاده برای برقراری ارتباط با مردم و فرهنگ های مختلف در سراسر جهان است، بنابراین موسیقی و نیازی به توضیح بیشتری ندارد. لودوویکو اینائودی آهنگساز، پیانیست معاصر ایتالیا و خالق موسیقی فیلم های «طردشدگان»، «اینجا انگلستان است»، «من هنوز اینجام» و سریال «دکتر ژیواگو»  اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ برای اجرا در تالار وزارت کشور به تهران می‌آید. اینائودی  که آلبوم‌هایش با تک‌نوازی پیانو روی قطعه یخ بزرگ شناور در اعتراض به آب شدن یخچال‌های طبیعی در قطب شمال مورد استقبال قرارگرفته بود روزهای ۴ و ۵ و ۶ اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ در تالار بزرگ وزارت کشور به همراه ارکستر پنج‌نفره و با حضور تکنسین صدا، نور و بک لاینر روی صحنه می‌رود و نخستین کنسرت خود در ایران را برگزار می‌کند. وی در این اجرا قطعاتی چون «Night»، «Elements»، «Experience»، «Fly» را نیز  به اجرا درمی‌آورد.  کنسرت لودوویکو اینائودی به همت موسسه «ریتم نو» برگزارکننده دو کنسرت گروه آلمانی شیلر در ایران روی صحنه خواهد رفت. ]]> هنری Sat, 21 Apr 2018 08:43:15 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128116/