پایگاه خبری ستاره ها - آخرين عناوين هنری :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/art Wed, 20 Feb 2019 16:57:43 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Wed, 20 Feb 2019 16:57:43 GMT هنری 60 «رعنا» بر اساس خاطرات من ساخته شد/ سریالی که در زمان خود تابوشکنی کرد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154494/ به گزارش ستاره ها؛ «رسول نجفیان» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس من بالغ بر ۱۰۰ کار به عنوان نویسنده، کارگردان، بازیگر و آهنگساز انجام داده‌ام ولی در میان این کارها رعنا رتبه خوبی دارد و برایم خاص است. به طور کلی، کاری که همه چیزش حساب و کتاب شده باشد و به صورت حرفه‌ای ساخته شود، حتماً جایگاه خوبی در رزومه بازیگر دارد. رعنا هم جزو این کارهای خوب و منحصر به فرد است. وی ادامه داد: این سریال در سال ۶۷ توسط داوود میرباقری که از دوستان خوب من هستند، ساخته شد. ایده اولیه ساخت این سریال از خاطراتی که من برای میرباقری تعریف می‌کردم، ایجاد شد. به همین دلیل هم نام پرویز پرستویی در این سریال رسول نجفی است که اشاره‌ای به نام من دارد. به طور کلی، کاراکتر و شخصیت پرستویی در این سریال ایهام و اشاره‌ای به نام من داشت. به طریقی آنچه در این سریال می‌بینیم خاطرات من است. به همین دلیل بازی کردن در این سریال برایم خوشایند بود. نجفیان با بیان اینکه این روزها «رعنا» از شبکه آی فیلم پخش می‌شود، اظهارداشت: برایم خیلی جالب است که با گذشت چندین سال از ساخت این سریال باز هم خیلی از افراد به انحای مختلف تماس گرفته و گفته‌اند که این سریال از آی فیلم در حال پخش است. تا جایی که سر کار نباشم و وقت داشته باشم سعی می‌کنم آن را ببینم و تجدید خاطره کنم.   وی تصریح کرد: سریال رعنا در ۲۰ سال پیش یک نوع بدعت به حساب می‌آمد. این سریال در برابر کلیشه‌هایی که آن زمان خیلی رایج بود، ایستاد. پرداخت محتوای قصه بسیار خوب بود. شخصیت‌پردازی‌ها و ارتباط‌های دراماتیک، عالی از کار درآمد و در شیوه اجرا هم کار نویی ارائه شد. با توجه به این ویژگی‌هاست که بعد از سال‌ها هنوز هم این سریال بیننده دارد و زنده است. نجفیان با اشاره به این موضوع که این سریال درباره تاریخ معاصر است و بسیاری از افرادی که در این سریال بازی کرده‌اند، خودشان این دوره را تجربه کرده‌اند و به همین دلیل، احساس می‌کنم که شرایط به خوبی فضاسازی شده است، تصریح کرد: همانطور که می‌دانید شرایط الان با ۲۰ سال پیش خیلی فرق کرده است. یکی از مهمترین موضوعات این است که امروزه فضای مجازی را داریم که در آن زمان نبود. این موضوع تأثیرات متفاوتی در همه حوزه‌ها داشته است امّا یک موضوع دیگر این که، الان به دلایلی کار فیلم سازی راحت‌تر شده است. قبلاً از دوربین‌های بزرگ استفاده می‌شد و کارهای فنی با سختی صورت می‌گرفت امّا الان فناوری به کمک ما آمده است تا راحت‌تر کارها را انجام دهیم. وی ادامه داد: البته با توجه به این شرایط باید احتیاط کنیم که در دنیای اینترنت و فناوری دچار سهل انگاری نشویم. همانطور که گفتم الان به کمک تکنولوژی کارها سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود، امّا باید به اندازه کافی دقت داشته باشیم تا کارها با ظرافت انجام شود. کارها باید مانند ۲۰ سال قبل پلان به پلان بررسی شوند و برای آنها وقت و انرژی صرف کرد. نجفیان در پاسخ به این سوال که آیا خودتان پیش بینی می‌کردید رعنا در زمان خود تا این حد موفق باشد؟ گفت: از آنجایی که من خودم در جریان قصه بودم و متن را کامل خوانده بودم، می‌دانستم که کار خوبی ساخته خواهد شد. به خوبی واقف بودم ماجرایی که آمیخته به عشق باشد، جذابیت ایجاد می‌کند. الان که برمی‌گردم و به رعنا نگاه می‌کنم تصورم این است که در زمان خودش خیلی خوب ساخته شده و همین قصه و شرایط به خوبی به دل نشسته و کار خوب از آب درآمده است. هنوز هم معتقدم که رعنا کار خاص و منحصر به فردی است. نظر شخصی من این است که اگر تغییری در آن ایجاد شود، ارزش‌هایش را از دست می‌دهد. وی همچنین درباره ساخت قصه‌های تاریخی نیز گفت: اصولاً در فیلم سازی دو نوع کار داریم. یک نوع از کارها آن هایی هستند که نویسنده خودش یک قصه را می‌نویسد. در این موارد شما می توانید هر آنچه را که به ذهنتان می آید بنویسید و پرداخته کنید و اگر کسی به آن انتقادی کرد، بگویید که این نظر شخصی من است و می‌خواهم داستان این طور پیش برود. اما وقتی یک قصه تاریخی را می‌نویسید و درباره یک مقطع تاریخی صحبت می‌کنید نمی‌توانید هر آن چیزی را که دوست دارید، بنویسید. باید درباره آن مقطع تاریخی آگاهی داشته باشید. به طور کلی در کارهای تاریخی، دست اندرکاران نوعی مسئولیت دارند و در مقابل آگاهی مردم مسئولند، به همین دلیل کار سخت می‌شود. وی همچنین درباره اینکه ساخت آثار مرتبط با تاریخ معاطر دشوارتر است یا تاریخ کهن؟ گفت: فکر نمی‌کنم از این لحاظ تفاوتی وجود داشته باشند. به طور کلی همان موضوع مسئولیت در مورد هر دو نوع از این کارهای تاریخی صدق می‌کند. امّا کارهای تاریخ معاصر یک وجه جذاب دارند؛ عده‌ای از دست اندرکاران و بینندگان، آن دوره تاریخی را تجربه کرده‌اند و این موضوع جالب است. ]]> هنری Wed, 20 Feb 2019 13:06:10 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154494/ ابرقهرمان زن به دنبال رکوردشکنی در گیشه http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154488/ به گزارش ستاره ها به نقل از سی نما: فیلم ابرقهرمانی "کاپیتان مارول" (Captain Marvel) براساس آخرین برآوردها در افتتاحیه‌ی خود در آمریکای شمالی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار خواهد فروخت و پرفروش‌ترین فیلم گیشه در هفته‌ی اول از تابستان گذشته به این سو وقتی که "دنیای ژوراسیک: قلمرو سرنگون" (Jurassic World: Fallen Kingdom) ۱۴۸ میلیون دلار فروش کرد، شناخته می‌شود.   در اولین فیلم ابرقهرمانی مارول و دیزنی با شخصیت اصلی زن، "بری لارسن" در نقش "کارول دنورز" یا "کاپیتان آمریکا" بازی می‌کند؛ یک خلبان نیروی هوایی که دارای قدرت‌هایی ویژه بوده و خود را در مرکز نبردی بین دو گروه بیگانه که خطرش زمین را تهدید می‌کند گرفتار می‌بیند. "کاپیتان مارول" سه هفته‌ی آینده و در تاریخ ۸ مارس روی پرده می‌رود و این درحالی است که استودیوهای رقیب دیزنی که به آمار برآوردها دسترسی دارند معتقدند که فیلم با فروش بسیار بالایی مواجه خواهد شد. این فیلم به کارگردانی "آنا بودن" و "رایان فلک"، بیست و یکمین فیلم "دنیای سینمایی مارول" به شمار می‌رود و امیدوار است با رکورد فیلم پرفروش "واندر وومن" دی‌سی به کارگردانی "پتی جنکینز" و بازی "گل گدوت" برابری کند. آن فیلم در تابستان ۲۰۱۷ به نمایش درآمد و در اولین هفته‌ی اکران در آمریکای شمالی ۱۰۳ میلیون دلار فروش کرد و در پایان به فروش جهاینی ۸۲۱.۸ میلیون دلاری رسید که ۴۱۲.۶ میلون دلار آن به بازارهای داخلی اختصاص داشت. آخرین فیلم "دنیای سینمایی مارول"، "مرد مورچه‌ای و زنبورک" (Ant-Man and the Wasp) جولای سال گذشته در افتتاحیه ۷۵.۸ میلیون دلار فروخت. اما "جنگ بی‌نهایت" (Avengers: Infinity War) در اواخر آپریل گذشته ۲۵۷.۷ میلیون دلار و "پلنگ سیاه" (Black Panther) چند ماه پیش از آن ۲۰۲ میلیون دلار در افتتاحیه فروخته بودند. "ساموئل جکسون"، "بن مندلسون"، "جایمون هانسو"، "آنت بنینگ"، "جود لا"، "لی پیس"، "لاشانا لینچ"، "جما چان" و "کلارک گرگ" دیگر ستارگان فیلم "کاپیتان آمریکا" در نقش‌های مکمل‌اند. ]]> هنری Wed, 20 Feb 2019 12:15:51 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154488/ بازیگر استقلالی «پایتخت»:‌ با پول جایزه بازیگری موتور خریدم و پیک موتوری شدم http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154484/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام افشاری در پاسخ به پرسشی درباره ماجرای خبری که مبنی بر برنده شدن سیمرغ توسط او برای فیلم «به کارگر ساده نیازمندیم» پخش شده بود اما با اعلام نامزدها او حتی جزو آنها هم نبود، توضیح داد: جا دارد اول یک بیوگرافی از خودم بگویم. من از ۱۶ سالگی البته در شهرستان روی سن تئاتر بودم و این فضا را دوست داشتم. من با افتخار بچه همدان هستم. در فضای کارهای کودک و فانتزی ۴، ۵ سال فعالیت داشتم و بعد تصمیم گرفتم به صورت حرفه ای کار را ادامه بدهم و به تهران آمدم و شاگرد استاد سمندریان شدم. بازیگر «عصبانی نیستم» ادامه داد: زحمت و تلاشی پشت فیلمی که از آن نام بردی بود و جا دارد از اعتماد آقای منوچهر هادی تشکر کنم. به هر حال اعتماد کردن سخت است. آنها قرار بود یک شخصیت بومی انتخاب کنند اما با من روبرو شد و تمام محاسباتش بهم ریخت. من لهجه آذری بلد نبودم و ۴۰ روز تمرین کردم. در جشنواره هم مردم کار را دوست داشتند و مرا مورد لطف خود قرار دادند. اما آخر نشد. افشاری یادآور شد: حتی به من گفتند بهرام نیم ساعت دیگر که خبرها اعلام می شود تو مهمان فلان برنامه شو و اواسط مصاحبه خبر نامزد شدنت را به تو اعلام می کنیم، اما مصاحبه من تمام شد و خبری نشد. او افزود: مردم خیلی بهتاش فریبا را دوست داشتند. من دنبال چرایی این موضوع هستم. او کارهای درستی هم انجام نمی داد اما چرا دوستش داشتند؟ او در خانواده سنتی زندگی می کند اما اگر کاری هم مخالف خانواده انجام می داد صادق بود. این بازیگر در پاسخ به اینکه چرا استقلالی هستی، تاکید کرد: چون باید باشم! دوست ندارم در فضای فوتبالی کل کل کنم و به بقیه احترام می گذارم. من از باخت پرسپولیس در مقابل کشورهای خارجی خوشحال نمی شوم. در مقابل نظام سرمایه داری ما داریم دست خالی جلو می رویم البته استقلال دست خالی تر. افشاری درباره بازیگر شدنش گفت: من خودم قبلا فوتبالیست هم بودم اما نگذاشتند سراغ فوتبال بروم. اصلا فکر نمی کردم وارد هنر بازیگری شوم. در هر رشته ای که احساس می کنی می توانی در آن دیده بشوی، تهران نقطه اصلی است. من اگر ۴۰ درصد ۵۰ درصد از پیشرفت خودم را در شهر خودم داشتم به تهران نمی آمدم. اما چنین شرایطی فراهم نبود و من به تهران آمدم و خیلی زود تندیس بازیگری جشنواره تئاتر فجر را به دست آوردم. او  یادآور شد: با پول آن جایزه به میدان گمرک رفتم و موتور خریدم و پیک موتوری شدم تا خرج خودم را دربیاورم. حالا که فکر می کنم می بینم چرا باید کسی که بهترین جایزه بازیگری را گرفته برای بقا پیک موتوری شود؟ امسال هم بهتاش فریبا در سریال پایتخت دیده شد و مردم دوستش داشتند و اینگونه بهرام افشاری شناخته شد.   بازیگر «ایران برگر» با بیان اینکه نقش سختی را در فیلم آقای موتمن بازی می کنم و در این فیلم نقش یک نابینا را دارم، اظهار کرد: خود من مخاطب پایتخت بودم و از تمرین های تئاترم می زدم که «پایتخت ۱» را ببینم. من رفتم تست دادم و آقای تنابنده اعتماد کردند و اول در علی البدل و بعد در پایتخت این همکاری شکل گرفت. مردم خودشان را در پایتخت سهیم می دانند و امکان ندارد از خانه بیرون بروم و مردم مرا ببینند و نگویند «پایتخت ۶» چه زمانی پخش می شود؟ این هم خوشحال کننده است هم مسئولیت ما را زیاد می کند. ما در این شرایط، به سختی می خندیم و پایتخت پر از تمرین و ریزه کاری و جزئیات برای درآوردن صحنه های خنده دار است. افشاری درباره سختی های سری پنجم سریال گفت: به آقای مقدم می گفتم پایتخت تا پیش از این همیشه در طبیعت و جنگل بود تا به من رسید شد ترمیناتور و جنگ ستارگان! قسمتهای آخر ما فقط آهک نفس می کشیدیم و یک بار داشتیم دیالوگ می گفتیم، ناگهان وسط دیالوگ داد من به هوا رفت. همه ما را از عقربهای آنجا ترسانده بودند و من گفتم یک چیزی در کفشم است کسی کفشم را باز کند. بعد از بیرون آمدن آن هزارپای بزرگ همه با ترس راه می رفتیم. ولی تنها چیزی که برای من مهم بود باورپذیر بودن بهتاش فریبا و جواب دادن به اعتماد خانواده محبوب پایتخت بود. بازیگر «لانتوری» اعلام کرد: پایتخت جدید در راه است و قرار است یک سینمایی بسازیم.  او درباره رفاقتش با نوید محمدزاده و هوتن شکیبا در پایان گفت: نوید و هوتن درخشان هستند و قبل از هر چیز داداش های من هستند و چیزهای زیادی از آنها یاد گرفته ام. ما تلاش کردیم قدرت نه گفتن را تمرین کنیم. شرایطی می رسید که مثلا ۲۰ هزار تومان در حسابمان بود و کار میلیونی به ما پیشنهاد می شد اما قبول نمی کردیم چون دنبال ارزشی بودیم که بتواند ما را در مسیر نشان دادن استعداد و توانایی هایمان قرار دهد. نوید و هوتن دقیقا در همین مسیر قرار گرفتند. جوان های خوب دیگری هم در تئاتر داریم که به زودی از آنها خواهید شنید. ]]> هنری Wed, 20 Feb 2019 11:45:24 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154484/ اما تامپسون از «لوک» انصراف داد/پس‌لرزه‌های اتهام اخلاقی جان لستر http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154483/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر، بازیگر محبوب سینمای بریتانیا پس از این که متوجه شد جان لستر به کمپانی «اسکای‌دنس انیمیشن» پیوسته، از ایفای نقش در فیلم «لوک» خودداری کرد. به نقل از ورایتی، کمپانی «اسکای دنس انیمیشن» و خود تامپسون هیچ صحبتی در این باره نکرده‌اند، اما او به آرامی از فیلم جدا شده است. لستر که یکی از تاثیرگذارترین انیماتورهای کمپانی «دیزنی» بود، چندی پیش به دلیل بدرفتاری جنسی از این کمپانی کنار گذاشته شد. وی به دلیل شیوه ناشایست خود در رفتار با زنان و با وجود عذرخواهی از دیزنی کنار گذاشته شد. بسیاری از اعضای جامعه انیمیشن از دیزنی درخواست کرده‌اند که با وجود موفقیت‌های حرفه‌ای وی او را کنار بگذارد. جان لستر سپس در کمپانی «اسکای‌دنس» به کار گرفته شد و آن زمان مدیرعامل این کمپانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به شخصه تحقیق کرده و به این نتیجه رسیده که او بی‌گناه بوده است. خروج تامپسون از این پروژه نخستین مقاومت یک چهره سرشناس از کار کردن با لستر است. «لوک» درباره دو نیروی مخالف است که کنترل سرنوشت را در اختیار دارند که یکی «لوک خوب» و یکی «لوک بد» است. الساندرو کارلونی کارگردانی این فیلم را برای اکران در سال ۲۰۲۱ برعهده دارد. تامپسون به‌زودی با بازی در یک کمدی از «آمازون استودیو» با عنوان «لیت نایت» ظاهر می‌شود که مندی کالینگ آن را کارگردانی کرده و تامپسون در آن در نقش مجری یکی از برنامه‌های شبانه تلویزیونی که با عنوان «لیت نایت» شناخته می‌شوند، بازی کرده است.   لَسِتِر سال ۱۹۸۴ به پیکسار پیوست و از پیشگامان استفاده از انیمیشن کامپیوتری بود. او کارگردانی مجموعه «داستان اسباب‌بازی‌ها»‌ از سال ۱۹۹۵ را انجام داد و هدایت این کمپانی را در زمان ساخت تعدادی از به یادماندنی‌ترین فیلم‌هایش بر عهده داشت. وقتی پیکسار در سال ۲۰۰۶ به دیزنی فروخته شد، او هدایت کل عملیات‌های انیمیشن‌سازی این مجموعه را بر عهده گرفت. ]]> هنری Wed, 20 Feb 2019 11:37:22 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154483/ «نعیمه نظام دوست» در جشن تولد مادرش/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154481/  امروز اول اسفند ماه، مادرم تو به دنیا آمدی و همه دنیای من شدی، تولدت مبارک ای بهترین و تنهاترین بهانه برای زندگیم. سلامم را تو می فهمی تو ای گلبرگ زیبای شقایق ها نگاهم را تو می بینی تو ای مهر آشنا و یاور تنها سکوتم را تو می فهمی تو ای بانوی سبز خواب و رامش ها تو ای آن جاودان اندامه زیبا تو ای آن مرغک دریای طوفانی تو ای زن ای فروزان کلبه محزون سپید بانو، سیه پوش غم و بیداد تو ای بانوی خاموش سکوت و درد حلاجان تو ای زن ای فریبا آفرینش ای که دستانت تولد در تولد در ستاره می درخشاند سکندر را سحر بانو تو ای دست نوازشگر برای صبح فرداها تو ای مهتابک شبهای خاموشی تو ای یاور تو ای مادر تو ای خانه به دوش قرنها باور تویی تاریخ هر انسان ز آدم تا بشر هردم. ]]> هنری Wed, 20 Feb 2019 11:21:04 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154481/ ۴ بازیگر زن «سر میز شام» با سیامک صفری http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154479/ برنا نوشت: سر میز شام قصه چهار زن را دور یک میز روایت می‌کند که دچار آسیب روحی شده‌اند و هرکدام داستان خود را در این موقعیت تعریف می‌کنند. عوامل و مشخصات نمایش «سر میز شام» به شرح زیر است: نویسنده: گروه بازیگران کارگردان: سیامک صفری بازیگران: (به ترتیب ایفای نقش) الهام محمودی، پریناز کبیری، سمانه بنائی، الناز دیبا تهیه کننده:معصومه شرکایی سبک: درام اجتماعی اقتباسی عمارت نوفل‌لوشاتو - سالن ۲ مجری طرح: آکادمی هنرهای اجرایی افرا دستیار کارگردان: آرمین اشبگ مدیرتولید و برنامه ریزی: بهنام خندان طراح لباس: سیمین بابایی طراح صدا: محمدحسین غفاری مشاور امور رسانه ای: مریم شریعتی طراح پوستر و تیزر: امین یاوری عکاسان: ژوبین نریمانی، سوگل صدر ]]> هنری Wed, 20 Feb 2019 11:08:11 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154479/ رضا کیانیان: بلندگوی کسی نیستم و برای افزایش فالوئر نمی‌نویسم http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154475/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرآنلاین؛ رضا کیانیان برای مردم ایران فقط یک بازیگر نیست، او در همه این سال‌ها سعی کرده در قبال جامعه‌اش شهروندی مسئول باشد. شهروندی که برایش آنچه در اطرافش رخ می‌دهد اهمیت دارد. از آب دریاچه ارومیه گرفته تا جنایت سیستان و بلوچستان. او حرفش را می‌زند و حرف‌هایش معمولا دلواپسان را دلخور می‌کند. دلواپسان خارجی و داخلی. ولی می گوید این دلخوری‌ها برایش اهمیتی ندارد. او به عنوان یک شهروندِ مسئول، از حق شهروندی‌اش دفاع می‌کند و چه اهمیتی دارد برایش این هجمه‌ها و اتهامات. بهانه گفت‌وگو با او علی نصیریان بود. همبازی‌اش در فیلم «مسخره‌باز» که برای اولین بار در همه سال‌های بازیگری‌اش سیمرغ بلورین گرفت. از گلایه‌های همراه با خنده نصیریان روی سن فجر تا سینما و تعریف سلبریتی با رضا کیانیان به گفت‌وگو نشسته‌ایم.  راستش می‌خواستیم درباره جشنواره فجر و حاشیه‌هایش با شما صحبت کنیم. من که فقط سه تا فیلم از جشنواره امسال را دیدم. خیلی جدی درگیر سریال «عروس تاریکی» هستم و نرسیدم فیلم‌ها را ببینم. «مسخره‌باز» را که دیدید؟ بله دیدم. می‌خواستیم درباره بازی علی نصیریان از شما بپرسیم به بهانه «مسخره‌باز» و سیمرغ نقش مکملی که گرفتند. استاد کمی گله داشتند که بعد از ۴۰ سال سیمرغ درجه دو گرفتند و حالا الان اساسا این سئوال ایجاد شده که نصیریان از سیمرغ ارزش می گیرد یا سیمرغ از رسیدن به علی نصیریان! خب اینکه پرسیدید جوابش در سئوال شما هست! خب بگذارید طور دیگری شروع کنیم. جایگاه نصیریان در هنر ایران کجاست؟ جایگاه آقای علی نصیریان در هنر نمایش ایران، چه تئاتر، چه تلویزیون و چه سینما، جایگاه خاصی است و هیچ کس نمی تواند جای ایشان را بگیرد. در سال های دهه چهل که دوران نوزایی نمایش ملی ایران بود و هنر مندان و نظریه پردازان هنر نمایش  می خواستند هنر نمایش ایرانی را براساس داستان ها، ادبیات و فرهنگ ایران بازسازی کنند، ایشان یکی از مهم‌ترین هنرمندان و نظریه‌پردازان بودند؛ نمایشنامه نوشتند و روی صحنه بردند که این جریان را قوت بخشید. در کنار آقای بیضایی و خیلی از اساتید دیگر. جایگاه ایشان در هنر تئاتر جایگاه بسیار ویژه و بالایی است. در پیشبرد هنر تئاتر و بومی کردن آن، نوع بازیگری، نوع کارگردانی، نوع نمایشنامه نویسی و ...  ورود ایشان به سینما قبل از انقلاب بود و با موج نوی سینمای ایران همراه شدند. با فیلم های «گاو» و «پستچی»   و چطور یکی مثل علی نصیریان ، ۴۰ سال بدون سیمرغ می ماند؟ اینکه چرا آقای نصیریان تا حالا سیمرغ نبرده، مثل این است که بپرسید چرا اسکورسیزی فقط یک اسکار برده؛ مگر اسکورسیزی جایگاه کمی دارد؟ او نوع نیویورکی و هالیوودی سینمای آمریکا را متحول کرده و از بزرگ‌ترین کارگردان‌های معاصر آمریکا است. چرا فقط یک اسکار برده؟ کسان دیگری هستند که جایگاه او را ندارند ولی چندین اسکار برده‌اند.  آیا اسکار سهل‌انگاری کرده؟ این یک اتفاق و یک سلیقه است. بسیاری از فیلم‌های اسکورسیزی از قدیم‌الایام فیلم‌های بزرگی بودند. همه جهان می‌دانند. باید بگوییم داوران جشنواره فجر در طول تمام این سال‌ها قدر آقای نصیریان را نمی‌دانستند؟ چرا می‌دانستند و ارادت هم داشتند ولی اینکه چرا آقای نصیریان سیمرغ نمی‌برد به یک اتفاقات لحظه‌ای مربوط می شود. آقای نصیریان قبل از انقلاب هم در سینما بودند. مگر فیلم «پستچی» بد است؟ مگر ایشان بازی بدی کردند؟ بازی‌اش درجه یک بود. اما چرا جایزه نبردند؟ باز هم به اتفاقاتی که در آن زمان و آن لحظه تاریخی اتفاق می‌افتد برمی‌گردد.  استاد درباره سیمرغ نقش مکمل با خنده گفتند سیمرغ درجه دو. شما که سیمرغ نقش مکمل بردید به نظرتان این سیمرغ درجه ۲ محسوب می‌شود؟ نقش مکمل است دیگر. حالا آن لحظه هم آقای نصیریان این حرف را زدند، اینکه چرا خندیدند را باید از خودشان پرسید. من در این جشنواره زیاد نتوانستم فیلم‌ها را ببینم ولی از دوستانم شنیدم بازی‌های درخشان و خوبی وجود داشته و کار داورها کار سختی بوده.  الان خیلی‌ها اعتقاد دارند که می‌شد تجلیل مناسب‌تری از علی نصیریان انجام بگیرد. یک سیمرغ ویژه مثلا. من اگر جای داوران جشنواره فجر امسال بودم برای یک عمر فعالیت هنری به ایشان یک جایزه ویژه و سیمرغ می‌دادم. امسال جایش بود که این کار را انجام بدهند. حالا اینکه چرا نشده، من که در هیات داوران نبودم،  هیات داوران هم هزار گرفتاری و مکافات داشته. هیات داوران امسال اکثرشان آدم‌های موجهی بودند. من نمی‌توانم جای آنها تصمیم بگیرم چون جای آنها نبودم. همینطور از دور می گویم اگر بودم شاید این کار را می‌کردم چون نمی دانم اگر در آن مخمصه قرار می‌گرفتم چه اتفاقاتی می‌افتاد. شما این روزها دغدغه‌های اجتماعی زیادی دارید و فعالانه نسبت به اتفاقات مختلف موضع می‌گیرید و واکنش نشان می‌دهید. خیلی‌ها هم انتقاد می‌کنند که چرا سلبریتی‌ها اظهارنظر می‌کنند ولی شما از کاری که انجام می‌دهید سرد نمی‌شوید. شاید سخت هم باشد با این هجمه‌ها این واکنش‌ها. این چیزهایی که من می‌نویسم فعالیت سیاسی نیست بلکه یک فعالیت اجتماعی است. چون به نظر من تفکر سیاسی و اجتماعی دو تا است. وقتی ما یک شهروند یا هموطن هستیم، قاعدتا یک حقوقی داریم. حقوقی که قانون تعیین کرده. کار سیاسی درباره‌ی راهبردهای استراتژیک و تاکتیکی برای حال و آینده کشور است. اما بعضی از تفکرات اقتدارگرا همیشه می‌خواهند امور اجتماعی را با امور سیاسی مخلوط کنند که تا حرف اجتماعی می‌زنی بگویند این حرف سیاسی است و حرف سیاسی پیامد دارد. این تفکر که امور اجتماعی را با امور سیاسی مخلوط می‌کند، یک تفکر تمامیت‌خواه است. برای اینکه یک شهروند یا هموطن حقوق اجتماعی روزمره‌اش را نخواهد آن را با سیاست مخلوط می‌کنند و قاعدتا شهروند از ترس اینکه مبادا حرف سیاسی زده باشد، بعضی از درخواست‌ها یا بعضی از حقوقی که در قانون اساسی تصریح شده را ندید می‌گیرد و مطالبه نمی‌کند. ممکن است عده‌ای بگویند تو بازیگری کار خودت را بکن؛ من می‌گویم بله. من بازیگرم. درباره بازیگری ۵ کتاب نوشتم و منتشر کردم. کاری که من کردم یک نوع نظریه‌پردازی است. پس کار بازیگری‌ام را کردم. اما به عنوان شهروند هم حقوقی دارم. خیلی از گروه‌های اپوزیسیون ما هم که خارج از کشور هستند، افکار تمامیت‌خواه دارند. هم برچسب می‌زنند و هم تخریب می‌کنند ولی من کار خودم را می‌کنم و کاری ندارم که فالوئرم کم یا زیاد شود. در واقع پست‌های اینستاگرامی که گاهی می‌گذارم به خاطر دغدغه‌های اجتماعی است که خودم حس می‌کنم. من بلندگوی کسی نیستم، یک مسائلی است که قلب من را به درد می‌آورد و فکر می‌کنم از حقوق شهروندی من است، به عنوان یک شهروند می‌نویسم. همچنان که محیط زیست برایتان مهم است، سینما و به قهقرا رفتنش برایتان مهم است...؟ این به قهقرا رفتن هم خودش یک نوع قضاوت است. چرا می‌گویید سینمای ما به قهقرا رفته؟ سینمای ما بسیار سینمای پیشرویی است. یکی از سینماهایی است که بیشترین جوایز جهانی را برده. در جهان حرف برای گفتن دارد. کسانی در سینمای ما بودند که آدم‌های جهانی هستند و بودند. امسال هم شنیدم در جشنواره این همه بازیگر خوب، کارگردان خوب، طراحی‌های صحنه خوب و ... داشتیم. اینها همه نشانه‌ی رشد سینمای ما است.  خب اما بعد الان معنی سلبریتی در ایران اشتباه جا افتاده. سلبریتی لزوما هنرمند نیست. سلبریتی آدم مشهور است که می‌تواند ورزشکار باشد، دکتر باشد یا یک اینستاگرامر یا کارآفرین باشد. مثلا این خانم کیم کارداشیان در امریکا فقط معروف است، هیچ چیز دیگری نیست. با کارهای جنجال‌آفرینی که می‌کند معروف می‌شود. هنرمندها یا پزشکان یا سیاستمداران، به دلیل تخصص و کاربردی که در جامعه دارند معروف می‌شوند. یعنی قبل از سلبریتی شدن معروف هستند ولی کسانی شبیه خانم کیم کارداشیان، فقط معروف هستند. اینطور است که کلا هر چه آدم معروف است را سلبریتی می‌دانند. البته چند سال است در دنیا این واژه را به کار می‌برند. کسانی که سلبریتی بودن را  با متخصصین یک کاسه می‌کنند تفکر ضعیفی دارند و قدرت تحلیلی ندارند. هر فرد معروف را می‌گوید سلبریتی و همه را هم کنار هم می‌گذارند و ارزش‌هایشان را یکی می‌کنند. جایگاه یک هنرمند با یک ورزشکار یا یک پزشک و یک فیلسوف با هم فرق می‌کند.. همه را با هم یکی می‌ کنند و کلا به سلبریتی‌ها فحش می‌دهند، معلوم نیست از سلبریتی چه انتظاری دارند؟ اما من برایم مهم نیست. من یک آدمم. بازیگر هم نبودم با مردم سلام علیک می‌کردم، بازیگر هم شدم باز سلام علیک می‌کنم. معروف بودنم هم سعی می‌کنم تاثیری در رفتارم نداشته باشد. کار خودم را می‌کنم و سعی هم می‌کنم که حرف‌هایی که می‌زنم غیرقانونی یا برخورنده نباشد. من هم مثل هر آدم دیگری چون آدمم گاهی عصبانی می‌شوم یا تند می‌شوم یا خندان یا غمگین می‌شوم ولی ما چون بیشتر از یک آدم عادی دیده می‌شویم این ویژگی‌ها هم بیشتر دیده می‌شود. پس باید مواظب خودمان باشیم. سعی می‌کنم مواظب خودم هم باشم. البته گاهی هم از دستم درمی‌رود. ]]> هنری Wed, 20 Feb 2019 10:31:40 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154475/ درخواست «پیشونی سفید۳» برای اکران نوروز۹۸/«تورنادو» آماده می‌شود http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154467/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر؛ سید جواد هاشمی با اشاره به پروژه‌های سینمایی خود گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تلاش هستیم تا «پیشونی سفید ۳» را برای نوروز ۹۸ اکران کنیم، البته اگر این فیلم رقیب کودک و نوجوانی نداشته باشد که بعید هم نمی‌دانم، حتما نوروز ۹۸ روی پرده سینماها می‌رود. وی بیان کرد: فیلم سینمایی «تورنادو» نیز توسط حسین ابوالصدق در مرحله صداگذاری است و تصحیح رنگ آن نیز در حال انجام است. این کارگردان با اشاره به اینکه آخرین مراحل ویژوآل افکت این پروژه نیز به پایان رسیده است، توضیح داد: با پایان مراحل فنی «تورنادو» به زودی آماده نمایش می‌شود. هاشمی در پایان گفت: اگر تا پیش از جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان بتوانیم قرارداد اکران مناسبی برای این پروژه ببندیم، قبل از این جشنواره فیلم را اکران می کنیم، در غیر این صورت فیلم برای حضور در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوان اکران می شود. ]]> هنری Wed, 20 Feb 2019 09:30:21 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154467/ اولین جشنواره سنتورنوازی پایور برگزار می‌شود/ داوری پویا سرایی http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154462/ به گزارش ستاره ها به نقل از مهر، پویا سرایی نوازنده سنتور و مدرس موسیقی به همراه تعدادی دیگر از هنرمندان آثار شرکت‌کننده در اولین جشنواره سنتورنوازی استاد فرامرز پایور را داوری می‌کند. نخستین جشنواره سنتورنوازی با نام و یاد استاد فرامرز پایور نوازنده فقید موسیقی ایرانی روز جمعه سوم اسفند آغاز می‌شود. این جشنواره به همت انجمن موسیقی و با حمایت اداره آب و برق خوزستان و ارگاه سنتورسازی حمیدموسوی به مدت یک روز در سه گروه سنی در تالار آمفی تئاتر سازمان آب و برق به شکل سراسری آغاز به کار خواهد کرد. در این جشنواره محمود مشهودی دبیر اجرایی،اشکان کوثری از مدرسان و سنتورنوازان به نام اهواز دبیرهنری و سجاد کوراوند دبیر اجرایی جشنواره و پویا سرایی به عنوان اعضای هیات داوران حضور دارند. این در حالی است که در اختتامیه جشنواره سنتورنوازان، لوح تقدیر و هدایایی به نفرات برگزیده در هر گروه سنی تعلق خواهد گرفت. پویا سرایی از جمله هنرمندان فعال عرصه موسیقی است که طی ماه های گذشته فعالیت های متعددی را در عرصه موسیقی انجام داده است که از آن جمله می توان به تولید و انتشار آلبوم «آن – Moment» توسط کمپانی «ایسترن-وسترن ریکوردز» به‌صورت جهانی اشاره کرد. آلبوم «آن» متشکل از آثار بداهه نوازی و قطعات متعددی است که به هنرمندی پویا سرایی تدوین و نواخته شده و روی عموم پلتفرم‌های استاندارد انتشار موسیقی قرار گرفته است. کمپانی «ایسترن-وسترن ریکوردز» عضو رسمی اتحادیه تولید و نشر موسیقی است که تا کنون آثار شاخصی از هنرمندان خارجی و به تازگی اثر «غمنومه فریدون» اثر استاد حسین علیزاده را در سراسر جهان منتشر کرده است و به گفته دست‌اندرکاران تولید آلبوم، این نخستین بار است که یک اثر با محتوای سنتورنوازی با رعایت استانداردهای تولیدِ موسیقی، توسط یک کمپانی در خارج از ایران به‌صورت آنلاین و جهانی انتشار پیدا می‌کند. ]]> هنری Wed, 20 Feb 2019 08:46:34 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154462/ بازیگر زن مشهور از دنیای مارول کنار رفت http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154458/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری صبا: گوئینت پالترو بازیگر زن سرشناس فیلم «مرد آهنی» در گفتگو با ورایتی اعلام کرد که در حال برنامه ریزی برای بازنشسته کردن کاراکتر خود بعد از پروژه «انتقام جویان: آخر بازی» است.   به نقل از ورایتی، گوئینت پالترو بازیگر مطرح برنده جایزه اسکار که در یک دهه اخیر در دنیای سینمایی مارول در نقش پپر پاتز منشی مرد آهنی که سرانجام دلباخته او نیز می شود، حضور داشته است در گفتگو با ورایتی اعلام کرد که در حال برنامه ریزی برای بازنشسته کردن کاراکتر خود بعد از پروژه «انتقام جویان: آخر بازی» است. «انتقام جویان: آخر بازی» در این تابستان راهی پرده های سینما می شود. بازیگر فیلم «شکسپیر عاشق» در این باره گفت: من برای این شخصیت با این طرز لباس پوشیدن کمی پیر هستم. پالترو ۴۶ ساله در ادامه از تجربه فوق العاده این فیلم و همچنین دوستیش با جان فاورو کارگردان فیلم «مرد آهنی» به ورایتی گفت. گوئینت پالترو در این گفتگو از توضیح بیشتر درباره دنباله احتمالی این مجموعه اجتناب کرد. او درباره این سوال نیز که آیا ممکن است نقش کوتاهی به صورت فلاشبک در ادامه این مجموعه بازی کند، گفت: مفتخرم که بخشی از چیزی بودم که مردم به آن علاقه مند هستند، اگر آن ها از من بخواهند روزی به این فیلم برگردم و به من نیاز داشته باشند، من همیشه آماده هستم که برگردم. ]]> هنری Wed, 20 Feb 2019 08:19:24 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154458/