پایگاه خبری ستاره ها - آخرين عناوين دنیای هنر :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/art/art Tue, 23 Jan 2018 19:07:01 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Tue, 23 Jan 2018 19:07:01 GMT دنیای هنر 60 هنرمند سفارشی کار نبودم/ رفوزه شدن به خاطر نقاشی http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/122197/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر، نشست خبری نمایشگاه مروری بر آثار و زندگی علی اکبر صادقی با حضور علی اکبر صادقی، فرشته موسوی کیوریتور ارشد نمایشگاه، علی محمد زارع سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران و علی بختیاری انیماتور صبح امروز سه شنبه ۳ بهمن ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. در ابتدای این نشست علی محمد زارع سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران گفت: من به نوبه خودم به استاد علی اکبر صادقی خیر مقدم عرض می‌کنم و قطعا این نمایشگاه یکی از بهترین نمایشگاه‌های موزه هنرهای معاصر تهران خواهد بود. از خانم موسوی، آقای بختیاری و فرزندان استاد اشکان، آرش و افشین صادقی که در برگزاری این نمایشگاه ما را یاری دادند تشکر و قدردانی می کنم چون این دوستان با ایده‌های جذاب و فکر بکر روز به روز بر غنای هنر ایران می‌افزایند. موزه هنرهای معاصر در برگزاری نمایشگاه مروری بر زندگی استاد علی اکبر صادقی همکاری خوبی با بنیاد وی داشته و از حدود یک سال پیش این همکاری آغاز و فضای گالری را در اختیار این بنیاد برای نمایشگاه قرار داده است.کلاس هفتم به خاطر وقت زیادی که برای کشیدن نقاشی گذاشتم رفوزه شدم. پدرم دوست داشت مهندس و دکتر شوم اما من به دنبال علاقه خودم رفتم و بعد از گرفتن دیپلم در دانشکده هنرهای زیبا قبول شدم و همان زمان ویترای‌های خاصی را ابداع کردم در ادامه علی اکبر صادقی بیان کرد: خوشحالم که در میان شما هستم چون هر گاه در میان جوانان هستم احساس سرزندگی و جوانی دارم. من از ۱۵ سالگی نقاشی را به صورت جدی دنبال کردم و موضوعی که باعث خرسندی من است این بود که کلاس هفتم به خاطر وقت زیادی که برای کشیدن نقاشی گذاشتم رفوزه شدم. پدرم دوست داشت مهندس و دکتر شوم اما من به دنبال علاقه خودم رفتم و بعد از گرفتن دیپلم در دانشکده هنرهای زیبا قبول شدم و همان زمان ویترای‌های خاصی را ابداع کردم. وی افزود: در هنر هیچ گاه خودم را تکرار نکردم و همیشه با یک تکنیک و ایده جدید کار کردم. زمانی هم کارهای تبلیغاتی و تصویرگری کتاب می کردم و در روزنامه آسیا طراحی تیترهای روزنامه را انجام می‌دادم و حتی در زمانی که سرباز نیروی هوایی بودم تصویرگری کتاب «پهلوان  پهلوانان» از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به من پیشنهاد شد. سپس به کانون آمدم که فیلم انیمیشن بسازم به این ترتیب مدیر عامل کانون یک قصه از فیروز شیروانلو به نام «هفت شهر» به من داد و گفت «می‌خواهیم تو اولین کسی باشی که فیلم انیمیشن ایرانی می‌سازد.» صادقی ادامه داد: این فیلم طولانی بود و ساخت آن یک سال به طول انجامید چون من برای تولید آن مطالعه سینمایی زیادی انجام دادم. بعد از آن فیلم «گلباران» را به عنوان دومین فیلمم ساختم و در مجموع ۶ فیلم انیمیشن  ساختم و  بعد از آن سینما را کنار گذاشتم. فیلمی  به نام «من نه آنم»   را کارگردانی کردم که به اسطوره‌های ایرانی اشاره داشت. همچنین از سال ۵۶ نقاشی سورئال را شروع کردم و سپس نگارخانه سبز را برای هنرمندان افتتاح کردم و همیشه دوست داشتم که تجربیات جدیدی در هنر داشته باشم. وی اظهار کرد: در جوانی روزانه بالای ۱۳ ساعت کار می‌کردم و اکنون هم که ۸۰ سال دارم با عشق نقاشی کردن از خواب بیدار می‌شوم. قبل از انقلاب در دانشگاه چند ماهی سینمای انیمیشن و تصویرگری درس دادم اما فهمیدم که معلمی کار من نیست و پس از چند ماه انصراف دادم. این هنرمند عنوان کرد: من هنرمند سفارشی کار نبودم. هنر از نظر من سه بخش دارد که مبانی هنر، صنعت هنر و خلاقیت هنر است؛ مبانی و صنعت را می‌توان آموخت اما خلاقیت ذاتی است و قابل یادگیری و تعریف نیست. خیلی از نقاشان مثل ونگوک از نوجوانی خلاق بودند. وی اظهار کرد: من برای اینکه تجربیاتم را در اختیار جوانان بگذارم چند کتاب چاپ کردم و اکنون هم درب آتلیه من به روی همه جوانان باز است و هر کاری که از دستم بر بیاید برای نسل جوان انجام خواهم داد. در ادامه فرشته موسوی، کیوریتور ارشد نمایشگاه گفت: استاد صادقی هنرمندی است که از ۱۵ سالگی تا ۸۰ سالگی کار هنری انجام‌داده‌ و قطعا مجموعه بزرگی خواهد داشت. من به عنوان کیوریتور و همکارانم سعی کردیم که مرور کلی به کارهای صادقی داشته باشیم. دوست داشتم زمینه‌ای فراهم شود که وی را به عنوان هنرمند پرکار در دوران معاصر بنگریم به همین دلیل مجموع کارهای صادقی شامل باز نمودی از نقاشی دیواری و دوره میانی از رنگ روغن و ۴ فیلم او در نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد. وی افزود: این پروژه محدود به خود نمایشگاه نیست و پنل‌ها و کارگاه‌های آموزشی نیز در کنار نمایشگاه خواهیم داشت. استاد صادقی به طور غیرمستقیم تاثیر آموزشی زیادی برای نسل خود و جوانان این دوره بر جای گذاشته‌ است. بخش آموزشی در کارهای صادقی همیشه وجود داشته است. پنل‌ها و نشست‌هایی برگزار خواهد شد که اساتیدی چون ناصر فرهودی، جواد مجابی، بهمن نامور مطلق و چند تن دیگر در آن حضور خواهند داشت. موضوعیت یکی از پنل‌ها درباره جنگ است و جلسه‌ای با نقالان خواهیم داشت که کار پرفورمنس را انجام دهند. این نمایشگاه یک فضای مطالعاتی و علمی‌تر روی کارهای صادقی خواهد بود. موسوی ادامه داد: پنل‌ها و نشست‌هایی برگزار خواهد شد که فعالیت‌های صادقی را تخصصی‌تر مورد بررسی قرار می دهد. پنلی داریم با موضوع انسان‌شناسی و هنر که ناصر فرهودی این پنل را برگزار خواهد کرد، پنلی با نگاه به سوررئالیزم داریم که جواد مجابی و آیدا فیلبند در آن پنل خواهد بود و پنلی داریم در مورد اسطوره‌شناسی که بهمن نامور مطلق و حلقه اسطوره‌شناسی ایران آن را برگزار می‌کنند. وی افزود: همچنین نشستی روی موضوع انسان و جنگ برگزار خواهد شد زیرا یکی از کارکترهای مهم نقاشی صادقی، فیگور سرباز است اما این کارگاه با تاثیری که استاد از نقالی دارد با حضور نقالان که روی برخی از کارهای وی کار پورفورمنس اجرا می‌کنند، برگزار می‌شود. در ادامه این نشست علی بختیاری انیماتور بیان کرد: اهمیت نمایشگاه از لحاظ افق تاریخی بسیار زیاد است، نمایشگاهی که مصادف با ۸۰ سالگی علی اکبر صادقی است. امیدواریم با مرور آثار او بتوانیم گذشته و تاریخ را به درستی قضاوت کنیم. در این نمایشگاه فیاپ‌های انیمیشن صادقی مرمت شده و می‌توانیم نسخ کامل آن را ببینیم.می‌خواستم در موسیقی نیز فعالیتی داشته باشم به همین دلیل سه تاری خریدم و معلمی هم گرفتم که تمرین کنم اما تا  شروع به تمرین می‌کردم پسرم سیم را پاره می‌کرد و به همین دلیل از نواختن موسیقی منصرف شدم علی اکبر صادقی نیز بیان کرد: برخی از انیماتورها در ایران فیلم‌های انیمیشن خوبی داشتند اما به دلیل نبود اکران و بازدهی مالی سینمای انیمیشن رشد کافی نداشته است. باید در دنیا ریزبین بود و مطالعه کرد، نقاش باید نجاری هم بلد باشد، شغل دوم من نجاری است چون در کار من تاثیرگذار است. نقاشی ایرانی هنری متفاوت است و وقتی به کاشی‌کارهایمان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که پرداختن به رنگ فیروزه‌ای نشان از کویری بودن کشور ما دارد.   وی ادامه داد: من می‌خواستم در موسیقی نیز فعالیتی داشته باشم به همین دلیل سه تاری خریدم و معلمی هم گرفتم که تمرین کنم اما تا  شروع به تمرین می‌کردم پسرم سیم را پاره می‌کرد و به همین دلیل از نواختن موسیقی منصرف شدم. وی در پایان گفت: جعبه جادویی آبرنگی را که پدرم بعد از عمل لوزه برای من خرید و باعث علاقه‌مندی من به نقاشی شد، هنوز دارم و در نمایشگاه آن را خواهید دید. در پایان این نشست فرشته موسوی گفت: حدود ۲۰۰ قطعه از آثار علی اکبر صادقی در نمایشگاه در معرض دید قرار خواهد گرفت و با اقلام مختلفی در نمایشگاه از آثار وی روبرو خواهیم شد. آقای صادقی یک دوره یک‌ساله مجموعه شعر داشت که در نمایشگاه به نمایش خواهیم گذاشت همچنین ۳۰۰ پرچم  با نوشته‌هایی از شعرهای استاد صادقی در نمایشگاه نصب خواهد شد. ]]> هنری Tue, 23 Jan 2018 15:00:59 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/122197/ گرانترین تابلوی سهراب سپهری بر دیوار خیابان ولیعصر نقش بست http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/122191/ به گزارش  ستاره ها به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، تابلوی «تنه درختان» سهراب سپهری در چهارمین حراج تهران به قیمت ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به فروش رسید و همین امر سهراب سپهری را به گران‌قیمت‌ترین هنرمند ایرانی تبدیل کرده و حال نسخه ای از این اثر در خیابان ولیعصر(عج) و حوالی پارک ساعی روی دیوار نصب شده است. علی داوطلب هنرمند نقاش که نسخه ای از این اثر را روی دیوار نقاشی کرده است، درباره کار «تنه درختان» گفت: از آنجایی که کار سهراب سپهری اثری کاملا شناخته شده است لذا دقت نظر بالایی را می طلبید از سوی دیگر بزرگ شدن این نقاشی آن هم در ابعاد ساختمان کمی دشواری داشت که خوشبختانه با صرف زمان بیشتر رفع شد. وی افزود: کار روی نمای آجری به اجرا درآمده است به همین دلیل نیازمند زمان لازم برای زیرساخت بود و سپس کار به صورت رنگ آکرلیک به تصویر در آمد. داوطلب عنوان کرد: نزدیک یک ماه زمان برای اجرای این اثر معروف سهراب سپهری در ابعاد ۱۴ در ۲۰ متر وقت صرف شد. این نقاش اظهار کرد: اثر سهراب سپهری در ساختمانی اجرا شد که به لحاظ رنگ و نحوه اجرا با آن هارمونی داشت لذا فکر می کنم می تواند اثری آرامش بخش به دنبال داشته باشد. وی در پایان گفت: حین اجرای کار بارها دیدم که مردم ساعت ها می ایستند و کار را تماشا می کنند، این مساله برای من بسیار خوشایند بود زیرا این تشویق ها نشان دهنده اهمیت هنر برای مردم است. ]]> هنری Tue, 23 Jan 2018 14:25:54 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/122191/ نقاشی روی یک دیوار مسکونی با رنگ اسپری/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/122099/   ]]> عمومی Tue, 23 Jan 2018 07:09:06 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/122099/ نمایشگاه آثار نقاشی "رحیم نوه سی "/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/121884/     ]]> هنری Sun, 21 Jan 2018 11:19:54 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/121884/ تصویر خواننده لس‌آنجلسی در پوستر یک نمایشگاه!/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/121812/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری فارس: جمعه ۲۹ دی بیش از ۳۰ نمایشگاه در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت افتتاح شد. یکی از این افتتاحیه‌ها به نمایش نقاشی‌های زرتشت رحیمی هنرمند جوان اصفهانی اختصاص داشت. این نمایشگاه با عنوان «در غیاب ابراهیم» روز گذشته در گالری ثالث گشایش یافت. در پوستر این نمایشگاه، چهره ابراهیم حامدی خواننده لس‌آنجلسی به چشم می‌خورد. نعمتی، مدیر گالری ثالت درباره جزئیات این نمایشگاه به خبرنگار فارس گفت: مجموعاً ۱۱ کار در این نمایشگاه وجود دارد که سه پرتره (۲ پرتره از صادق هدایت و یک پرتره از ابراهیم حامدی) را هم شامل می‌شود.     وی افزود: «در غیاب ابراهیم» ربط مستقیمی به پوستر ندارد و درباره وضعیت بی‌ثباتی است که در آن بوده‌ایم و همه چیز دوره‌ای بوده، مانند کاراکتر‌هایی که یک دوره‌ای درخششی داشتند، اما با توجه به جوّ موجود زندگی‌شان عوض شده است. نعمتی ادامه داد: زرتشت رحیمی هنرمند موضع‌داری است و کارهایش همیشه یک اعتراضی دارد؛ کمی بین نقاشی و نقاشی خیابانی است. وی در پاسخ به اینکه نمایشگاه «در غیاب ابراهیم» اعتراض به چیست، گفت: این نمایشگاه اعتراض به موضوع مشخصی نیست، اما سبک و شیوه رحیمی این است که همیشه در مقابل هنر ایستاده و هنرش اعتراضی بوده است. اما اینکه بخواهد شخص مشخصی را بازنمایی کند نیست، همه این‌ها در یک ترکیبی قرار می‌گیرد. مدیر گالری ثالث در واکنش به این پرسش که آیا استفاده از شهرت خواننده مذکور برای جلب مخاطب بیشتر است یا خیر، پاسخ داد: فکر نمی‌کنم، چون زرتشت رحیمی آنقدر برای خودش اسم و رسم دارد که نیازی به این کار نباشد. این در حالی است که رحیمی ۲۸ ساله تاکنون فقط سه نمایشگاه انفرادی داشته است! ]]> هنری Sun, 21 Jan 2018 05:42:28 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/121812/ زشت‌ترین سلبریتی‌های جهان http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/121682/ به گزارش ستاره ها به نقل از برترین ها : اگر چه زیبایی ارثی است، اما می توان گفت که زیبایی و جذابیت هر شخص، تا حدودی به خود او نیز بستگی دارد. به عنوان مثال بسیاری از عادات ما می توانند زیبایی ما را تحت تاثیر قرار دهند. سیگار، مواد مخدر، عادات بد غذایی، عملی های زیبایی و... روی ظاهر افراد تاثیر منفی می گذارند.   این موضوع در دنیای ستارگان اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا آنها همواره زیر ذره بین هستند و اولین چیزی که باعث جذب یا دفع دیگران می شود، ظاهرشان است. ستاره هایی که نامشان را در ادامه مطلب آورده ایم، جزو زشت ترین ستاره های هالیوود شناخته شده اند.       ران پرلمن          ران پرلمن بازیگر فوق العاده ای است اما نمی توان او را جزو افراد جذاب به حساب آورد. او در بسیاری از فیلم‌ها نقش آفرینی کرده است که «پسر جهنمی» و «دشمن پشت دروازه‌ها» از مهمترین هایشان است. او همچنین در فیلم «حاشیه اقیانوس آرام»، «جانوران شگفت‌انگیز»، «زیستگاه آن‌ها» و سریال‌ تلویزیونی پرطرفدار «همانند فرزندان هرج و مرج» ایفای نقش کرده است.   او دهان بزرگ، چشم های فرو رفته، پیشانی کوتاه و  فک جلویی دارد، به همین دلیل خودش اعتراف کرده که نقش هایی که احتیاج به ماسک یا آرایش زیاد دارد را به چهره طبیعی خودش ترجیح می دهد. در واقع او در نقش هایی که چهره واقعی اش را می پوشاند، اعتماد به نفس بیشتری دارد. ران پرلمن هیچگاه چهره جذابی در هالیوود نبوده اما برای نقش های منفی چون آدم خلافکار بهترین انتخاب است.       میک جگر         میک جگر خواننده، ترانه‌سرا، تهیه ‌کننده موسیقی و فیلم، بازیگر انگلیسی و دارنده لقب افتخاری سِر و برنده جایزه‌های گلدن گلوب و گرمی است. او بیشتر شهرت‌اش را در جایگاه خواننده گروه «رولینگ استونز» کسب کرده ‌است اما با تمام این موفقیت ها، چهره زیبایی ندارد. این خواننده 74 ساله، به دلیل مصرف بیش از حد سیگار و مشروب، نه تنها حنجره، بلکه شادابی چهره اش را نیز از دست داده است. چین و چروک های پوست صورت او نه تنها نتیجه گذر زمان، بلکه به دلیل سبک زندگی اشتباه اوست.      هلن توماس         هلن توماس اولین خبرنگار زن کاخ سفید بود که در طول ماموریت خود 11 رئیس جمهور آمریکا را همراهی کرد. وی نزدیک به ٥۰ سال به عنوان خبرنگار در کاخ سفید مشغول فعالیت بود. او به دلیل بیماری، از مدتها پیش تحت مداوا قرار داشت و در نهایت در منزل خود در سن ۹۲ سالگی چشم از جهان فرو بست. او با وجود موقعیت اجتماعی بالای خود، چهره زیبایی نداشت. ابروهای باریک، شانه های پهن، بینی بزرگ و... به او ظاهری خشن و مردانه داده است که برای کمتر کسی جذابیت دارد.       فلیور فلاو         فلیور فلاو رپر مشهور، سعی دارد بار دیگر خودش را در دل هوادارانش جا کند. او در شوهای تلویزیونی مختلفی ایفای نقش کرده است اما همه اینها نتوانسته موجب محبوبیت اش شود که احتمالا دلیلش اخلاق و چهره اوست که خیلی به دل نمی نشیند.   چهره او با چانه ای که به هیچ جای صورت اش نمی آید و دندان های ترسناک و چشم های نامتقارن اش، باعث شده کمتر کسی به سمت او جذب شود. اگر چه نام او را در فهرست ستاره های محبوب نخواهیم دید، اما احتمال این که نامش در میان خشونت ها و جرم های مواد مخدر باشد، زیاد است.        کریستی بلچفورد         کریستی بلچفورد نویسنده نشریات مشهور، به دلیل قلم توانایی که دارد، شهرت جهانی کسب کرده است. او اعتقاداتی دارد که برای خیلی ها قابل قبول نیست. به عنوان مثال او پوشیدن دامن کوتاه برای زنان را گناه می داند یا این که معتقد است تجاوز و خشونت علیه زنان در دنیا رایج نیست. او همچنین متجاوزگران را افرادی شجاع و با دل و جرات می خواند و زنان را برای شکایت علیه همسرانی که آنها را مورد آزار و اذیت قرار می دهند، سرزنش می کند.   او افکارش را واقعیت می داند و در سخنرانی های خود نیز از آنها دفاع می کند. بلچفورد در جواب به افرادی که او را ضد زن خواندند، گفت: «زنان دروغگوهای بزرگی هستند. حرف های مزخزف آنها هیچ منبع موثقی ندارد.» اینطور به نظر می رسد که افکار منفی او بر چهره اش نیز تاثیر گذاشته است. ابروهای وی شکل او و چروک های پیشانی اش ظاهری خشن و نامهربان به او بخشیده است.        فیل اسپکتور         فیل اسپکتور موسیقی‌دان، تهیه‌ کننده موسیقی و ترانه‌سرای اهل ایالات متحده آمریکا است که از نخستین هنرمندان مؤلف موسیقی و از تأثیرگذارترین چهره‌های موسیقی پاپ به ‌شمار می‌رود. مجله رولینگ استون سال ۲۰۰۴ او را در رتبه ۶۳ از برترین هنرمندان تاریخ موسیقی جای داد. فیل اسپکتور سال ۲۰۰۹ به اتهام قتل عمد درجه دوی لانا کلارکسون به ۱۹ سال زندان محکوم شد و اکنون دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.   او حتی قبل از این ماجرا، زنان زیادی را به دلیل رد کردن پیشنهادهای او، با خشونت تمام مورد اذیت و آزار قرار می داد. علاوه بر شخصیت آزاردهنده او، او چهره نامطلوبی نیز دارد. موهای بلند و نامرتب، دهان کوچک و گوش های بزرگ... به دل هیچکسی نمی نشیند. در سال 2014، مجله «تلگراف» او را به عنوان زشت ترین چهره سال اعلام کرد.       دناتلا ورساچه         دناتلا ورساچه طراح مد ایتالیایی و خواهر بنیانگذار شرکت ورساچه، جانی ورساچه است که خود صاحب ۳۰ درصد از سهام شرکت ورساچه می‌باشد که مدتی به دلیل عدم علاقه به ایجاد تغییرات و اعتیادش به مواد مخدر، منجر به ورشکستی این شرکت شد. او یکی از مشهورترین افراد در دنیای مد و فشن است اما اگر به چهره او نگاهی بیاندازید، رد پای اعتیاد به خصوص کوکائین را در چهره اش خواهید دید. او درمان این درد را بوتاکس و عمل های زیبایی می داند. با این حال هنوز هم اثری از زیبایی در چهره او دیده نمی شود. دناتلا ورساچه معتقد است: «من اعتقادی به زیبایی طبیعی برای زنان ندارم.»        جیمی سویل         جیمی سویل مجری معروف و از سرشناس‌ترین مجریان شبکه خبری بی‌بی‌سی بود. گزارش شده که او در سال 2012،  حداقل 500 کودک و تعداد بی شماری از زنان، از 2 تا 75 سال، را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است. روان شناسان ثابت کرده اند که او مبتلا به روان پریشی است. در نشریات مختلف، به طور مکرر از جرم های او نوشته و او را به «فردی که هیچگاه جذاب نبوده» خطاب کرده اند. باطن جیمی سویل حتی روی ظاهرش هم تاثیر منفی گذاشته است. چشم های نامتقارن، دندان های نامرتب، موهای پریشان و... از او چهره ای منفور ساخته است.       ژاکلین ویلدن اشتاین         ژاکلین ویلدن اشتاین به دلیل عمل های زیبایی عجیب و غریب اش در اینترنت و شبکه های اجتماعی مشهور شده است. او میلیون ها دلار تنها برای تغییر ظاهرش خرج کرده اما گویا پایش را از آنچه باید در این کار فراتر گذاشته است. ابرو و چشمان کشیده، گونه های برآمده، لب ها و چانه های باد کرده... به جای زیبایی، او را تبدیل به فردی ترسناک کرده است. با این اوصاف، او در این مورد می گوید: «من از ظاهر خودم راضی هستم!» ]]> هنری Sat, 20 Jan 2018 05:37:19 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/121682/ پشت پرده سیاست‌های انتخاب عکس‌ در «گاردین» http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/121634/ به گزارش ستاره ها به نقل از ایسنا، «فیونا شیلدز» تاکید می‌کند «به دنبال  اصالت، کیفیت و تایید درستی یک عکس باشید و بالاتر از  همه این‌ها، صداقت داشته باشید. » مدیر سرویس عکاسی روزنامه و وب‌سایت «گاردین» درباره تغییرات عکاسی خبر در این روزها اظهار می‌کند «ما در حال حاضر فقط دو عکاس ثابت در گاردین داریم. اکثر همکاری‌های ما با عکاسانی است که طبق یک قرارداد موقت فقط هفته‌ای چند روز مشخص با ما کار می‌کنند یا عکاسان آزادی که شناخته‌شده و قابل اعتمادند. » او همچنین می‌گوید « اخیرا اینستاگرام را محل مناسبی برای شناسایی پروژه‌های مشخصی می‌بینم که می‌توانم تحسین‌شان کنم و حتی ریسک انتشارشان را بپذیرم. همچنین اینستاگرام راهکار مناسبی برای عکاسان جهت نمایش روش‌های زیبایی‌شناسانه متفاوتی است که  معمولا نمی‌توانند در یک پروژه عکاسی کوتاه‌مدت به نمایش بگذارند، اتفاقی که می‌تواند آن‌ها را از خستگی این پروژه‌ها خارج کند. » مدیر سرویس عکس گاردین را بیشتر بشناسیم «فیونا شیلدز» به عنوان مدیر بخش عکس گاردین پوشش خبری بسیاری از تاریخی‌ترین اتفاقات زمان ما را مانند حادثه ۱۱ سپتامبر، مرگ پرنسس دایانا، بهار عربی، حملات تروریستی لندن، جنگ‌های عراق و افغانستان و اتفاقات دیگر بر عهده داشته است. او با بیش از دو دهه تجربه سردبیری عکس در روزنامه‌های مختلف به فرد معتبری در این حوزه بدل شده است. به عنوان مثال او داوری جوایز جهانی «عکس سونی» و جایزه پرتره «تیلور وسینگ» را برعهده داشته و کاندیدای جایزه «پریکس پیکت» بوده است.   وبسایت عکاسی «لنز کالچر» به بهانه اینکه «شیلدز» قرار است به عنوان یکی از اعضای هیات داوران جایزه «اکسپوژر لنز کالچر» حضور داشته باشد، با او مصاحبه‌ای انجام داده که متن آن در ادامه می‌آید: فیونا، چه چیزی در ابتدا شما را به سمت عکاسی سوق داد؟  آیا در لحظه خاصی چراغی در ذهنتان روشن شد و دریافتید باید در این حوزه کار کنید؟ من در اصل به عنوان خبرنگار حوزه چاپی آموزش دیدم، و در ابتدا آینده‌ام را بعنوان یک نویسنده می‌دیدم. فکر می‌کنم علاقه من به عکاسی در آن زمان کاملا تفریحی بود؛ برای خودم عکس می‌گرفتم، اتاق تاریک کوچکی در آپارتمانم داشتم و به‌ طور پاره‌وقت در یک فروشگاه دوربین عکاسی کار می‌کردم. اما وقتی به عقب نگاه‌ می‌کنم، متوجه می‌شوم در واقع چیزی بیشتر از همه این‌ها در من وجود داشت. یکی از اولین مصاحبه‌های من به عنوان یک دانشجو، گفت‌وگویی با «تیم پیج» عکاس جنگ ویتنام بود. او به من بینش شگفت‌انگیزی از مهارتش و طبیعت واقعی عکاسی خبری داد. در اولین شغلم به عنوان مسئول امور جاری مجله به سرعت دریافتم بیشتر استعدادم در حوزه داستان‌گویی تصویری، صفحه‌بندی و ویرایش تصویر است تا ساخت یک داستان جذاب یا خبر فوری! بنابراین تلاش‌هایم را در این جهت متمرکز کردم و به نظر می‌رسد تصمیم خوبی گرفتم. به عنوان رییس بخش عکس یکی از رسانه‌های اصلی، احساس می‌کنید که مسئولیت مشخصی در فضای رسانه‌ای رو به تحول امروز، دارید؟ به طور قطع همینطور است؛ من احساس مسئولیت عمیقی برای نحوه ارائه داستان‌هایمان در گاردین دارم. در نظر گرفتن اینکه عکس‌های ما چگونه بر انسان‌هایی که در عکس‌ها هستند، تاثیر می‌گذارد موضوع مهمی است. اینکه این عکس‌ها چطور موضوعات سیاسی را شکل دهد و تغییر به وجود بیاورد. زمانی «گاردین» یک سازمان خبری در بریتانیا بود اما وبسایت ما اکنون توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان دیده می‌شود. فکر می‌کنم این موضوع قطعا انتخاب‌های ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد که به نظرم یک فرایند رو به تکامل است. خوانندگان و بینندگان ما تشویق می‌شوند تا مشارکت کنند، نظرات و صدایشان را به اشتراک بگذارند. این موضوع یک همکاری ارزشمند در جهت تنوع در روزنامه‌نگاری ماست. شما در پوشش خبری اتفاقات تاریخی بسیاری نقش داشته‌اید؛ به نظر شما رویکرد ما به این موضوعات تغییر کرده است یا نه؟ می‌دانم که روش انتشار عکس‌ها تغییر کرده مثل شبکه‌های اجتماعی، رسانه دیجیتال و غیره. اما کنجکاوم بدانم که آیا این تغییر در نحوه انتشار، پا به پای تغییر در طرز فکر جلو می رود یا خیر؟ تکنولوژی به سرعت انتشار اخبار سرعت بخشیده است، عکس‌ها تقریبا بلافاصله بعد از وقوع یک حادثه به دست ما می‌رسند. به این معنا که قوه تشخیص یک سردبیر عکس، برای انتشار عکس مناسب به فاکتوری حیاتی تبدیل شده است.  درست نیست اخبار را سانسور کنیم، اما در عین حال انتشار تصاویر صریح و خشن (به طور مثال) می‌تواند جایگاه افرادی را که درگیر ماجرا هستند، در معرض خطر قرار دهد و خواننده یا بیننده را به جای درگیر کردن با داستان از آن دور کند. علاوه بر این، در هر موقعیت خبر فوری، تصاویر به سرعت به شبکه‌های اجتماعی راه پیدا می‌کنند. ما به دنبال این هستم اخبار و گزارش‌ها را هر دقیقه به شکل آنلاین به روز کنیم، اما ریسکی در انتشار شتابزده عکس‌ها وجود دارد؛ ممکن است تصاویری که در ابتدا به عنوان مدرک و سند در نظر گرفته می‌شوند، بعدها به یک کلک تصویری یا ارائه نادرست اطلاعات تبدیل شوند. ارزشش را دارد چند لحظه صبر کنید و به دنبال تایید صحت تصویر باشید. آیا شما تغییرات حوزه شغلیتان را حس کردید؟ از دید من، بنظر می‌رسد تغییر مهمی در رابطه سازمان‌های مهم خبری و عکاسان رخ داده است. بسیاری از عکاسان که عادت داشتند جزو کادر اداری باشند، اکنون ترجیح می‌دهند به طور آزاد فعالیت کنند. اشکالی در این تغییر می‌بینید؟ چه فایده‌هایی در آن وجود دارد؟ ما در حال حاضر فقط دو عکاس ثابت در گاردین داریم. اکثر همکاری‌های ما با عکاسانی است که طبق یک قرارداد موقت فقط هفته ای چند روز مشخص با ما کار می‌کنند یا عکاسان آزادی که شناخته‌شده و قابل اعتمادند. اعتماد یک فاکتور مهم در این رابطه است. هر عکاسی که از طرف ما مامور می‌شود، در واقع نماینده گاردین است. بنابراین اهمیت دارد که آنها متوجه جریانات باشند و در راستای ارزش‌های سازمان عمل کنند. این فهم و درک به هر آژانسی که با ما در حال فعالیت و همکاری باشد، قابل تعمیم است. همچنین ما باید اطمینان حاصل کنیم که هر عکس تایید شده‌ای، دارای اصول درست روزنامه‌نگاری باشد، یا دستکاری شده‌ یا ساختگی نباشند. صادقانه بگویم، تشخیص یک عکس با دقت فتوشاپ‌شده تقریبا غیرممکن است. بنابراین رعایت این اصول ضروری است و در یک لیست شرایط و ضوابط به تمام همکاران ما ارسال شده است. دوست دارم نگاهی داشته باشیم به یکی از مجموعه عکس‌هایی که توسط گاردین منتشر شده است.   می‌توانید به یکی از ماموریت‌های محبوب اخیرتان اشاره کنید؟ داستان چطور اتفاق افتاد؟ چطور عکاس را انتخاب کردید، چه ارتباطاتی با عکاس در طول فرایند پروژه داشتید و چرا در نهایت یکسری عکس‌های خاص را انتخاب کردید؟ وقتی بحث پوشش پروژه‌های طولانی‌تر پیش می‌آید، تنوع بیشتری برای راه‌های ارائه موضوع در اختیار داریم. اخیرا کریستین سینیبالدی، یکی از عکاسان آزادی که همکاری‌های منظمی با او داشته‌ایم، به همراه خبرنگاری به نام سیمون هتنستون و تصویربرداری به‌نام الک هیلی بر روی موضوع پیچیده‌ای کار کردند تا بتوانند درک درستی از مردمی که در یک برج‌ مسکونی در لندن در همسایگی ی برج گرنفل، جایی که آن حادثه آتش‌سوزی وحشتناک اتفاق افتاد، پیدا کنند. داستان (اشاره به آتش‌سوزی برج گرنفل لندن) نیازمند یک رویکرد محتاطانه بود تا مردم ساکن آنجا حاضر شوند در خانه‌هایشان را به روی تیم رسانه‌ای ما باز کنند. بنابراین، عکاس با توجه به این نیاز و همچنین توانایی‌هایش در پرتره و رپرتاژ انتخاب شد. بنا شد که عکس‌ها در نهایت  در نسخه چاپی مجله آخر هفته ما کار شود، به علاوه ی عکسی برجسته برای روی جلد و یک مجموعه عکس که می‌توانست مکمل تصاویر ویدئویی باشد که قرار بود آنلاین از آنها استفاده کنیم. در طول مدت تکمیل داستان کریستین به طور دائم با من، سیمون، تیم چندرسانه‌ای و تیم مجله در تماس بود. نتیجه نهایی حاصل همکاری، عکاسی و ارائه ظریف و بیان‌کننده‌ی داستان‌ مهم آدم‌هایی بود که در زیر سایه گرنفل زندگی می‌کردند و موقعیت‌های مشابهی را با رنج‌دیدگانِ این فاجعه تجربه می‌کردند.   چگونه از اتفاقات و رویدادهای مرتبط به عکاسی مطلع می‌شوید؟ خبرنامه‌ها؟ اینستاگرام؟ مجلات؟ من نشریه‌های عکاسی را دنبال و از نمایشگاه‌ها بازدید می‌کنم. همچنین به عنوان داور در مسابقات حاضر هستم و عکاسان، سازمان‌های خبری و رقبایمان را در توییتر، فیسبوک و اینستاگرام دنبال می‌کنم. اخیرا اینستاگرام را محل مناسبی برای شناسایی پروژه‌های مشخصی می‌بینم که می‌توانم تحسین‌شان کنم و حتی ریسک انتشارشان را بپذیرم. همچنین اینستاگرام راهکار مناسبی برای عکاسان جهت نمایش روش‌های زیبایی‌شناسانه متفاوتی است که معمولا نمی‌توانند در یک پروژه عکاسی کوتاه‌مدت به نمایش بگذارند، اتفاقی که می‌تواند آن‌ها را از خستگی این پروژه‌ها خارج سازد. حالا که صحبت به اینستاگرام رسید باید بگویم که من هیچ وقت حدس نمی‌زدم که اینستاگرام  بتواند چنین نقشی را در انتشار اخبار در جهان ایفا کند. قدم بعدی چیست؟ پیش‌بینی خاصی از آینده خبر/عکاسی دارید؟ هواپیماهای بدون سرنشین (شات‌های هوایی)؟ واقعیت مجازی؟ من خوش‌شانسم که برای یک سازمان پیش‌ رو در حوزه دیجیتال کار می‌کنم. ما همیشه در حال یافتن راه‌های جدید برای ارائه خبرهایمان هستیم.  پروژه‌های هواپیماهای بدون سرنشین و واقعیت مجازی که دیگر همین الان که من و شما با هم صحبت می‌کنیم جزو ابزار مورد استفاده ما هستند. بسیاری از عکاسان ما همچنین تصویربرداران توانایی نیز هستند. اما در کل حتی اگر در لحظاتی عکاسی بهترین راه ارائه خبری نباشد، هنوز می‌تواند جزو قوی‌ترین‌ و در دسترس‌ترین‌ رسانه‌ها برای داستان‌گویی تصویری باشد. عادت‌های ما در حال تغییر در مسیری است باعث قدرت‌گرفتن عکس خوب شده است؛ به عنوان مثال دریافت و هضم اخبار در اندازه کوچک در موبایل‌هایمان! چه توصیه‌ای برای جوانان عاشق عکسی دارید که قصد دارند راه شما را دنبال کنند؟   فکر می‌کنید دبیران عکس/ مدیران عکاسی نیازمند ویژگی‌های شخصیتی یا مهارت های خاصی هستند تا بتوانند موفق شوند؟ من در طی دو دهه‌ی اخیر رضایت‌بخش‌ترین شغل ممکن را با مشارکت در گزارش اتفاقات تاریخی داشته‌ام. واقعا خوش‌شانسم که کار چالش‌برانگیز، جذاب و شگفت‌آوری را هر روز انجام می‌دهم. این امتیاز را داشتم که با بهترین عکاسان جهان همکاری کنم. هنوز عاشق دیدن عکس‌ها هستم  و همواره  با دیدن یک رویکرد بدیع یا یک لحظه نبوغ‌آمیز از عکاسی خبری شگفت‌زده و خوشحال می‌شوم. لحظه‌ای در پیشنهاد دبیری عکس به دیگران به عنوان یک انتخاب شغلی مناسب تردید نمی‌کنم. با همه اینها، یکسری تمرین خبرنگاری را توصیه می‌کنم زیرا چند اصول مهم است که باید به آن‌ها آگاهی داشت. به عنوان مثال موارد حقوقی و اخلاق خبرنگاری همان‌قدر که شامل دنیای نوشتار می شود به همان اندازه نیز در مورد عکاسی خبری صدق می‌کند.   مطمئن نیستم غریزه لازم برای داشتن نگاهی‌ زیبایی‌شناسانه کاملا یادگرفتنی باشد، اما می‌تواند با یادگیری بهبود یابد. توصیه‌ام به هر دبیر عکس جوانی‌ این است که تلاش کند حواسش به این نکته باشد که اگر تصویری روی او تاثیر می‌گذارد ممکن است آن عکس همان‌قدر هم بتواند با مخاطبین‌اش ارتباط برقرار کند. ایجاد این ارتباط و تعامل جذاب در یک داستان، توانایی یک دبیر عکس خوب است.   به دنبال  اصالت، کیفیت و تایید درستی یک عکس باشید و بالاتر از همه این‌ها  صداقت داشته باشید. به عنوان داور جایزه «اکسپوژر لنز کالچر»، شما به احتمال زیاد با آثاری روبرو می‌شوید که تا بحال آن‌ها را ندیده‌اید. امیدوار هستید چه چیزی را در آثار راه ‌یافته ببینید؟ یک داستان جدید یا یک داستان آشنا که به شیوه‌ای جدید بیان شده است؟ من همیشه به دنبال راه جدید برای ارائه داستان یا یک نگاه جدید در جهان هستم. جوایز عکاسی راه خوبی برای کشف استعدادهای در حال ظهور و پیدا کردن آثار اصیل هستند. مشتاقانه در انتظار فرایند داوری این مسابقه هستم و امیدوار دارم با چند کار شگفت آور مواجه شویم. پی‌نوشت: عکس‌های موجود در این مصاحبه از مقاله اخیر مجله هفتگی گاردین با نام «زندگی در سایه گرنفل: برج همسایه» انتخاب شده‌اند. ]]> هنری Wed, 17 Jan 2018 11:56:07 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/121634/ بدلکار سریال «کبری ۱۱ » در نقش یک مدافع حرم/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/121608/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری میزان: بدلکار سریال "کبری ۱۱" این روز‌ها به ایران آمده و در مقام تهیه کننده و بازیگر ساخت فیلمی با موضوع گروه‌های تکفیری و مشکلات امنیتی منطقه را در دست دارد. علیرضا قره خانی بدلکار بین المللی ایرانی سال‌ها با گروه سریال "کبری ۱۱" فعالیت داشته و آثار سینمایی مطرحی را در کارنامه دارد.   وی یکی از همراهان و هنرجویان "پیمان ابدی" بدلکار فقید سینمای ایران است که پس از فوت ناگهانی این بدلکار مدتی تصمیم به دوری از فضای سینمای ایران شد. البته این دوری دیری نپایید و قره خانی بار دیگر برای بدلکاری در آثار ایرانی حضور یافت. وی که یکی از معتبرترین بدلکاران در سطح جهان محسوب می‌شود مقیم کشور آلمان بوده و این روز‌ها به ایران آمده و در مقام تهیه کننده و بازیگر ساخت فیلمی با موضوع مدافعان حرم و مشکلات امنیتی منطقه را در دست دارد. وی طی روز‌های آتی راهی کشور آلمان خواهد شد تا مراحل پایانی ساخت این فیلم را انجام دهد.     به همین مناسبت علیرضا قره خانی بازیگر و تهیه کننده، ناهید شارزولی تهیه کننده دوم اثر و همچنین نسا اصلانی بازیگر میتینگ شیطان در خبرگزاری میزان حضور یافته و با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درخصوص مراحل ساخت و همچنین مضمون این اثر به گفت و گو نشستند. علیرضا قره‌خانی بدلکار سینما که سابقه حضور در گروه "کبری ۱۱" را داشته در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص اقدام خود برای ساخت فیلمی با موضوع مدافعان حرم گفت: در حال حاضر مشغول فیلمبرداری و ساخت تله فیلم "میتینگ شیطان" با موضوع مدافعان حرم هستیم که قرار است به صورت تله فیلم از تلویزیون پخش شود. وی در همین راستا افزود: میتینگ شیطان سه هفته پیش به تهیه کنندگی خودم و کارگردانی "رضا خادم" کلید خورد. بخش عمده‌ای از فیلمبرداری اثر در ایران به اتمام رسیده و قسمت‌های فیلمبرداری در کشور آلمان باقی مانده که به امید خدا طی روز‌های آینده انجام خواهد شد و به احتمال فراوان پروژه حداکثر تا بیست روز آینده به اتمام خواهد رسید.     بدلکار سریال کبری ۱۱ درخصوص چگونگی شکل گیری این فیلم اذعان کرد: در ابتدا قرار بود فیلم میتینگ شیطان به صورت اثری کوتاه ساخته شود، اما خدا را شکر همه چیز مهیا شد تا این اثر در قالب تله فیلم به تولید برسد. میتینگ شیطان فیلمی کاملاً اکشن با معیار‌های درست این سینماست و من به شخصه به شدت این اثر را دوست دارم. خدا را شکر از همان ابتدا همه چیز در ساخت میتینگ شیطان به خوبی پیش رفت و البته باید از ترانه بهداد به شدت تشکر کنم که بسیاری از لوکیشن‌ها و شرایط اصلی فیلم به دلیل همکاری وی میسر گردید. وی درباره مضمون اصلی فیلم "میتینگ شیطان" تصریح کرد: ایده اولیه و اصلی این فیلم بر اساس اتفاق ترور مجلس شکل گرفت. داستان اصلی درباره شخصیتی به نام حبیب است که بعد از اتفاقات ترور مجلس برای دفاع از حرم به سوریه می‌رود. حبیب شخصیتی کاملاً ایرانی و وطن دوست دوست است که خوشبختانه خودم نقش آن را ایفا می‌کنم. این بدلکار بین‌المللی سینما درخصوص علت گرایش خود به فیلمسازی اضافه کرد: من از همان ابتدا که بدلکاری سینما را انجام می‌دادم دوست داشتم بالاخره یک روز برای خودم فیلم بسازم که خدا را شکر با ساخت دو فیلم در کشور آلمان این اتفاق میسر شد. البته این را هم بگویم به خاطر عشقم به ایران هر دو فیلمم مضمون و داستانی درباره ایران داشت. وی درباره ساخت فیلم "وطن اجباری" با محوریت مشکلات پناهندگی تاکید کرد: فیلم وطن اجباری داستان کسانی است که به سراب خوشبختی به کشور‌های دیگر پناهنده می‌شوند و نمی‌دانند چه مصیبتی در انتظار آن‌ها است. من می‌خواستم با این فیلم واقعیت‌های پناهنده شدن را به تصویر بکشم. علاوه بر فیلم "وطن اجباری" فیلم دیگری نیز با موضوع پناهندگی ساخته ام به نام "کوله" که به سفر برخی پناهندگان به ترکیه و اروپا اشاره دارد. خوشبختانه این دو فیلم در کشور آلمان از شبکه‌های سراسری پخش شد و علاوه بر آن در دانشگاه کرج هم اکران شد و تاثیرات بسیار زیادی را در آگاه سازی جوانان از مقوله پناهندگی به همراه داشت. نسا اصلانی بازیگر نقش فاطمه در فیلم "میتینگ شیطان" درخصوص دلیل حضورش در این فیلم گفت: من شخصاً ارادت و احترام ویژه‌ای برای مدافعان حرم قائل هستم. مدافعان حرم متعلق به تمام کشور ایران هستند و ما باید از این عزیزان حمایت کنیم. من می‌خواستم با بازی در این فیلم دین خود به شهدای مدافع حرم را ادا کنم. وی افزود: من در این فیلم نقش فاطمه همسر حبیب یکی از مدافعان حرم را ایفا کنم. این نقش سختی‌های فراوانی برای من داشت و اکشن بودن میتینگ شیطان بسیار جذاب بود. نگرانی‌های فاطمه به عنوان یک مادر و مدافع حرم برای من خیلی سخت و البته محترم است و به همین خاطر سعی کردم این نقش را به بهترین نحو ممکن ایفا کنم. شارزولی تهیه کننده دوم فیلم میتینگ شیطان  درباره انگیزه خود برای ساخت این اثر گفت: من به مدت چهار سال از سینما دور بودم. بعد از این مدت با علیرضا قره خانی و ایده میتینگ شیطان آشنا شدم و تصمیم گرفتم بدون هیچ معطلی ساخت این اثر را شروع کنم. وی در همین راستا ادامه داد: تماشای کلیپی از کشتار داعش باعث شد من این فیلم را با تمام وجود برای مدافعان حرم بسازم. بعد از دیدن این کلیپ حتی تصمیم داشتم خودم سلاح به دست گرفته شخصاً برای نبرد به سوریه بروم. تهیه کننده فیلم "میتینگ شیطان" ساخت این فیلم را وظیفه خود دانست و خاطرنشان کرد: میتینگ شیطان اعتقاد و ایمان من به راه مدافعان حرم بوده و کاری کاملاً دلی است و امیدوارم این اثر تاثیر خوبی را در مخاطب داشته باشد. میتینگ شیطان فیلمی کاملاً اکشن است که این اثر را با سایر آثار متفاوت می‌کند. این فیلم کاملاً با سرمایه شخصی ساخته شده و هیچ سرمایه گذاری ندارد. ]]> هنری Wed, 17 Jan 2018 09:50:59 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/121608/ سلبریتی‎های خارجی که در زلزله کنارمان بودند /عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/121246/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری فارس: زلزله که آمد، خیلی چیزها را خراب کرد، خانه‌ها، سقف‌ها، دیوارها. خیلی‌ها هم عزیزانشان را از دست دادند، کسب و کار خیلی‌ها هم کساد شد. در میان این همه خرابی، بذر محبت و انسان‌دوستی در هوای سرد کرمانشاه جوانه زد. از فردای 24 آبان شبکه‌های اجتماعی پر شد از پیام‌های تسلیت و ابراز همدردی مردم و سلبریتی‌ها با زلزله‌زدگان. چهره‌های سرشناس و موجه‌تر هم شماره حساب خودشان را برای جمع‌آوری کمک‌ها در صفحات شخصی‌شان منتشر کردند. علی دایی، جوادخیابانی، حسین الله‌کرم و سعید قاسمی از چهره‌هایی بودند که کمک‌ها را با نظارت خودشان به کرمانشاه فرستادند و مردانه در کنار زلزله‌زدگان حضور پیدا کردند. در کنار این حمایت‌های مردم کشورمان، چهره‌های سرشناس خارجی هم در این زلزله در کنار مردم ایران ایستادند و نشان دادند که انسانیت مرز ندارد. دستکش‌های بوکس آنتونی جاشوا در جدیدترین این اقدامات انسان دوستانه، آنتونی جاشوا قهرمان سنگین‌وزن بوکس دنیا، دستکش‌هایش را امضا و برای کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه به علی دایی فرستاد، تا عواید فروشش صرف بازسازی مناطق زلزله‌زده شود. پیراهن ستاره جدید بارسلونا فیلیپ کوتینیوی برزیلی که به تازگی به بارسلونای اسپانیا پیوسته در آخرین روزهای حضورش در باشگاه لیورپول انگلیس، پیراهن امضا شده خودش را به مردم کرمانشاه تقدیم کرد و گفت که امیدوار است این حرکت او کمکی بسیار ناچیز و کوچکی برای مردم زلزله زده باشد.  کمک 50 هزار دلاری یانگوم لی یانگ آئه، بازیگر مشهور سریال‌های کره‌ای که مردم در ایران او را به نام «یانگوم»می‌شناسند علاوه بر ابراز همدردی‌اش با مردم کرمانشاه در صفحه شخصی اش، 50 هزار دلار به زلزله زدگان کرمانشاه کمک کرد. ستاره سابق رئال: مردم ایران قوی باشید میشل سالگادو دفاع راست دوست داشتنی سال‌های نه چندان دور رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا که سابقه سفر به ایران را هم دارد، از طریق یک دوست مشترک پیراهن امضا شده خود در رئال مادرید را به مردم مناطق زلزله‌زده هدیه داد. سالگادو روی پیراهنش خطاب به مردم ایران نوشت: تمام عشق من به مردم ایران، قوی باشید. غول آمریکایی کشتی جهان در کنار مردم کرمانشاه جردن باروز غول کشتی آمریکا هم که مدتی در کرمانشاه کشتی گرفته بود متن احساسی را با طرحی زیبا در اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: تسلیت به شما میگویم و به تمام مردم ایران، من شریک غم شماها هستم. میخوام بدانید که ما همه به فکر شما هستیم و همدرد شما هستیم که دچار زلزله شدید. کرمانشاه شهر پر خاطره ای براى من بود در زمان جام جهانى ٢� ١٧. من خیلى خوشحال بودم که قسمت شد و من به این شهر رفتم، با مردمان خونگرم و کشتى دوست اشنا شدم.من و خانواده ام خیلى ناراحت شدیم وقتى شنیدیم در باره این حادثه.براى شما ها دعا میکنیم که زودتر موقعیت بهتر بشه و دوباره کرمانشاه زیبا را بسازید. امیدوارم که در آینده به ایران سفر کنم. بهترین ارزو برایتان داریم، من و خانواده. اعلام شماره حساب توسط امره جان و نوری شاهین نوری شاهین بازیکن ترکیه‌ای دورتموند آلمان و امره جان بازیکن آلمانی لیورپول نیز در پیام هایی جداگانه با اعلام شماره حسابی از هوادارانشان خواستند تا به زلزله‌زدگان کرمانشاه ایران کمک کنند. یشیل چای بازیگر زن ترکیه ای که به تازگی با فرهاد اصلانی همبازی شده بود هم یکی دیگر از بازیگرانی بود که در استوری اینستاگرامش به حادثه‌دیدگان زلزله در ایران تسلیت گفت و نوشت: ایران در کنارت هستیم. فروش 10 میلیاردی پیراهن ملی‌پوش آلمانی یووه لباس رئال مادرید، سامی خدیرا بازیکن آلمانی حال حاضر یوونتوس ایتالیا هم به لطف یکی از خیرین به مبلغ 10میلیون تومان خریداری شد تا این مبلغ صرف زلزله زدگان شود.  بازیگر سریال معروف هم به میدان آمد میسی ویلیامز بازیگر سریال بازی تاج و تحت هم سلبریتی دیگری بود که به این حادثه‌ی دردناک واکنش نشان داد. او در شبکه‌ی اجتماعی خود پست زیر را به اشتراک گذاشت.   * همدردی انریکه با انتشار پرچم ایران یکی از دیگر از سلبریتی‌هایی که به زلزله‌ی کرمانشاه واکنش نشان داد، انریکه ایگلسیاس،خواننده‌ی مشهور اسپانیایی بود. انریکه با انتشار پرچم ایران و عراق در اینستاگرامش با مردم این دو کشور ابراز همدردی کرد. ]]> عمومی Sun, 14 Jan 2018 11:10:26 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/121246/ ما به رادیو مدیونیم/ حسرتم پیشکسوتانی هستند که دیگر نداریم http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/120998/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر؛ فریبرز گلبن تهیه کننده پیشکسوت رادیو  درباره اینکه رادیو این روزها برای جذب مخاطبش چه می تواند انجام دهد، بیان کرد: رادیو ویژگی های عجیبی دارد که از جمله آنها می توان به پویایی آن اشاره کرد یعنی خودش می تواند خود را پویا کند. وی ادامه داد: به نظر من هنوز هم هیچ رسانه و مدیومی نیست که بتواند با رادیو مقابله کند وگرنه نسل رادیوها باید برچیده می شد. حتی جهان غرب که رسانه های مجازی را ایجاد کرده و توسعه داده است خودش هنوز رسانه رادیو را فعال نگه داشته است. این برنامه ساز که حدود چهار دهه در رادیو فعالیت دارد، بیان کرد: ما هم اینجا باید رادیو را حفظ کنیم و چاره کار این است که آن را به کاربلدها و متخصص ها بسپاریم. خود ما نمی توانیم تا ابدالدهر در رادیو باشیم و باید در زمان های مختلف افراد جدیدتر وارد کار شوند و کار را به جوانان با استعداد بسپاریم و به آنها آموزش دهیم.   گلبن که در این چند دهه هیچ گاه نخواسته است رادیو را ترک کند، یادآور شد: من بیش از ۴ دهه در رادیو فعالیت داریم و جذابیت رادیو در این سال ها از دیگر مدیوم های رسانه ای برایم بیشتر بوده است و به طور مثال هیچ وقت نخواستم وارد تلویزیون شوم. تهیه کننده برنامه های «جمعه من» و «چه فرصتی چه شبی» اضافه کرد: ما به رادیو مدیون هستیم چراکه خیلی زحمت ما را کشیده است، رادیو به ما امید را آموخت و زندگی کردن و تحمل کردن را یاد داد درحالیکه هیچ رسانه دیگری نمی تواند اینها را بیاموزد. اکنون تنها حسرت ما در این سال ها نسبت به دهه های پیش این است که استادان خود را دیگر نداریم و همکارانی که با مهر در کنار یکدیگر بودیم. گلبن با اشاره به اینکه خودش نیز دائم خود را به روز می کند، یادآور شد: اگر ما هم خود را به روز نکنیم باید زودتر از اینها این رسانه را رها می کردیم و می رفتیم. من هنوز هم فکر می کنم می توان آموخت و کتاب می خوانم و حتی از رسانه های مجازی استفاده می کنم. این برنامه ساز پیشکسوت در پایان درباره برنامه «جمعه من» که صبح های جمعه از رادیو جوان پخش می شود، اظهار کرد: من دوست دارم جوانی که صبح جمعه بیدار می شود لبخند بزند و شاد باشد و یک حال خوب برایش ایجاد شود. ]]> هنری Wed, 10 Jan 2018 12:12:54 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/120998/