پایگاه خبری ستاره ها - آخرين عناوين دانش و فناوری :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/public/science Mon, 24 Apr 2017 12:27:51 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Mon, 24 Apr 2017 12:27:51 GMT دانش و فناوری 60 سامانه رد‌یابی چمدان‌ها http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/101032/ به گزارش ستاره ها به نقل از فرارو؛ پس از بررسی‌های به‌عمل آمده از سوی انجمن بین‌المللی حمل و نقل (یاتا)، شرکت هواپیمایی قطر موفق شد نخستین شرکت‌ هواپیمایی در جهان باشد که با احراز تمامی شرایط مندرج در مصوبه 753 این انجمن، مجوز استفاده از سامانه ردیابی چمدان‌های مسافران را دریافت می‌کند. این فرایند که از مبدا فرودگاه بین‌المللی حمد آغاز خواهد شد، به گونه‌ای طراحی شده است که به وسیله آن، چمدان‌های مسافران از طریق صاحبانشان به طور دقیق در تمامی مراحل سفر، زیر نظر قرار گیرند.       این مجوز به لطف ساختار هوشمند سامانه مدیریت چمدان‌ها به دست آمده که توسط متخصصان فرودگاه بین‌المللی حمد سازماندهی شده و در وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل این فرودگاه نیز توسعه یافته است. در این دو پایگاه، بخشی به نام «چمدانم را ردیابی کن» طراحی شده که به وسیله آن می‌توان از اطلاعات لحظه به لحظه جابه‌جایی چمدان‌ در فرایند سفر آگاه شد و از دریافت بدون دردسر چمدان در پایان سفر اطمینان حاصل کرد. این سامانه، اطلاعات دقیقی را در قالب اعلان‌‌های تلفن‌ همراه (نوتیفیکیشن‌) حاوی اطلاعات موقعیت‌ مکانی چمدان نمایان می‌کند و همچنین امکان بازیابی و بررسی دوباره اطلاعات در مواقع مورد نیاز را نیز به میسر می‌کند. این اطلاعات که به صورت آنلاین به‌روزآوری می‌شود؛ شامل مراحل مختلف حمل چمدان مانند دریافت، انتقال به بار، موقعیت مکانی، رسیدن چمدان به مقصد و همچنین امکان رجوع به اطلاعات مندرج روی برچسب چمدان است و مسافران را در طول سفر و در خصوص وضعیت چمدانش‌هایشان، راهنمایی کرده و آن‌ها را از احتمال هرگونه تاخیر در دریافت چمدان آگاه می‌سازد. سامانه مدیریت چمدان‌ها در فرودگاه حمد، به کارکنان هواپیمایی قطر نیز امکان می‌دهد تا به شکلی پویا، فرایند حمل چمدان‌ها و تاخیر احتمالی را مدیریت کنند. نیک کارین، قائم مقام ارشد امور فرودگاهی، مسافران، باربری و حراست یاتا در این خصوص به خبرنگاران گفت: "تلاش‌های هواپیمایی قطر در طول سال گذشته برای پیروی از این مصوبه و اجرای درست آن، به ثمر نشست. ما به قطر ایرویز برای کسب جایگاه نخستین شرکت هواپیمایی جهان در اجرای درست و کامل این مصوبه تبریک می‌گوییم." اکبر الباکر مدیر اجرایی خطوط هواپیمایی قطر هم در این باره گفت: "توجه دقیقی که ما درتمام مسیر به چمدان‌های مسافرانمان به‌عنوان دارایی‌های ایشان داریم؛ نشانگر اهمیتی است که برای کیفیت تجربه سفر نزد مشتریانمان قائل هستیم. ما تلاش زیادی کرده‌ایم که سامانه مدیریت چمدان را بر اساس استانداردها و نیازهای انجمن جهانی حمل و نقل، تنظیم کنیم؛ بنابراین بسیار خوشحالیم که شرکت هواپیمایی قطر اولین خط هوایی جهان است که مجوز بهره‌برداری از سامانه ردیابی چمدان‌ها را از یاتا دریافت کرده." مصوبه ردیابی چمدان‌ها از سوی انجمن بین‌المللی حمل و نقل (یاتا) و به منظور کاهش خطا در مدیریت درست چمدان‌ها، جلوگیری از سرقت یا مفقود شدن بارهای مسافری، افزایش رضایت مشتریان و افزایش کیفیت مدیریت چمدان‎‌ها طراحی شده است. این مصوبه در سال 2016 منتشر شد و تا سال 2018 برای تمام خطوط هوایی اجباری خواهد شد. ]]> عمومی Sun, 23 Apr 2017 18:34:14 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/101032/ ساخت تلویزیون هوشمند چوبی توسط سامسونگ http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/101014/ به گزارش ستاره ها به نقل از وب سایت کلیک: از دیرباز تولیدات شرکت سامسونگ با نوآوری همراه بوده و گواه آن محصولات این شرکت اعم از تلویزیون، گوشی، یخچال، تبلت و … است که در هر کدام از آنها شاهد نوآوری هایی بوده ایم. در همین راستا، کمپانی سامسونگ به تازگی از یک تلویزیون با فریم چونی رونمایی کرده است.         این تلویزیون می تواند مانند یک تلویزیون عادی برای تماشای فیلم و سریال باشد، اما سامسونگ می‌گوید طراحی آن به گونه‌ای است که با نصب بر روی دیوار همچون یک قاب عکس با فریم چوبی به نظر می‌رسد، که می تواند عکس‌ها و مناظر دلخواه‌تان را نمایش دهد.     سامسونگ مدل‌های متفاوتی از این قاب چوبی را برای خریداران عرضه کرده تا با توجه به دکوراسیون منزل و در نظر گرفتن ترکیب رنگ این وسایل، بهترین و متناسب‌ترین رنگ را انتخاب کنند. این تلویزیون که سامسونگ نام The Frame را برایش در نظر گرفته به زودی به بازار عرضه خواهد شد.     تا کنون اطلاعات دقیقی در ارتباط با قیمت و سایر ویژگی‌های این تلویزیون اعلام نشده، اما با خرید The Frame علاوه بر یک تلویزیون، یک تابلوی هوشمند برای نمایش تصاویر و عکس‌های خود نیز خواهید داشت. ]]> عمومی Sun, 23 Apr 2017 15:15:04 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/101014/ خودرویی که گارانتی مادام العمر و اینترنت نامحدود دارد! /عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/100987/ به گزارش ستاره ها به نقل از جام جم آنلاین؛ در کنار عرضه دو محصول اس یو وی ۰۱ و کانسپت سدان ۰۳ در نمایشگاه شانگهای، خودروساز جدید چینی لینک اند کو برای جلب نظر مشتریان سایر برندها دو پیشنهاد وسوسه کننده ارائه کرده است. همانطور که قبلا گفته شده لینک اند کو یکی از زیرشاخه های شرکت جیلی چین و به منظور عرضه جهانی محصولات می‌باشد که از سال آینده و با ورود ۰۱ به بازار اروپا آغاز خواهد شد.  در یک پیشنهاد ویژه برای رقابت با سایر برندهای برجسته و باسابقه بازار، لینک اند کو اعلام کرده است که سطح بالایی از ارتباطات که شما ترافیک رایگان دیتا در تمام جهان می‌باشد را بر روی سیستم ارتباطی و سرگرمی خودروهایش عرضه خواهد کرد. سرنشینان خودرو قادر هستند در تمام نقاط جهان به اینترنت دسترسی داشته باشند تا شعار این خودروساز چینی مبنی بر ارتباط جهانی محقق شود. از طرف دیگر لینک اند کو یک برند تازه وارد محسوب شده و با وجود اینکه در بسیاری از قطعات با خواهرخوانده خود ولوو، دارای اشتراک می‌باشد؛ اما مشتریان اروپایی هیچ تجربه ای از خرید آن ندارند. به همین دلیل این شرکت در اقدامی جالب برای جلب اعتماد مشتریان بالقوه اعلام کرده است تمام محصولاتش در سراسر بازارهای جهانی شامل گارانتی مادام العمر و امداد جاده ای خواهند بود. جزییات بیشتر در زمان عرضه محصولات لینک اند کو در نمایندگی های چین منتشر خواهد شد. ]]> عمومی Sun, 23 Apr 2017 12:27:00 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/100987/ پوست ژلاتینی برای درمان زخم ساخته شد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/100971/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر:  محققان  آزمایشگاه های فدرال سوییس در علوم مواد و فناوری (Empa)  مدلی مبتنی بر ژلاتین ساخته اند که ویژگی هایی مانند پوست انسان دارد و می تواند آب را جذب کند.       به نقل از نیواطلس، این گروه تصمیم دارد با کنترل رطوبت موجود در ژلاتین  از آن در آزمایش های مربوط به واکنش پوست انسان نسبت به مواد مختلف مانند بانداژ های زخم استفاده کنند.  پوست  ماده ای فعال است که ویژگی های آن براساس محیط اطراف تغییر می کند.   یکی از این ویژگی های محیطی رطوبت است. علاوه برآنکه رطوبت پوست را شفاف  و نرم تر می کند. اما رطوبت زیاد در پوست نوعی اصطکاک  ایجاد می کند که در نتیجه آن تاول، حساسیت و درد هنگام راه رفتن در پاها ایجاد می شود. درهمین راستا دانشمندان به دنبال ساخت ماده ای بود که رطوبت آن قابل کنترل باشد و نیاز به کنترل آن توسط انسان نباشد. در همین راستا آنها  با استفاده از ژلاتین مدلی ساخته اند که  رفتار پوست انسان را تقلید می کند. این ماده مانند پوست معمولی رطوبت را جذب و ویژگی های آن را تغییر می دهد. بنابراین به طور واقعی با پارچه ها و مواد دیگر واکنش نشان می دهد. در این مدل ازژلاتین معمولی استفاده شد که در آب حل می شود. این ماده در فیبرهای پنبه ای قرار داده شد و فرایندهایی شیمیایی روی آن انجام شد. درهمین راستا پلیمرهای پروتئین  پیوندهایی ایجاد کردند که مولکول ها را کنار هم نگه داشتند. در نتیجه تمام این فرایندها ماده حاصل از آب را جذب می کند و مانند پوست نرم تر می شود. به گفته محققان مدل ژلاتینی جایگزینی برای تمام آزمایش های انسانی نیست اما کمک حال دانشمندان است. ]]> عمومی Sun, 23 Apr 2017 10:55:31 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/100971/ لکسوس مخملی در ایران/ عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/100936/ به گزارش ستاره ها به نقل از مشرق، تصویری از خودروی لکسوس مخملی در ایران را مشاهده می کنید: ]]> عمومی Sun, 23 Apr 2017 07:37:56 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/100936/ ۵۳ درصد ایرانیها از اینترنت استفاده می‌کنند http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/100920/ به گزارش ستاره ها به نقل از مهر، مرکز آمار ایران، گزارش تخمینی خود در خصوص مقادیر نشانگرهای مورد استفاده در محاسبه «شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات» را که مربوط به پایان سال ۹۵ می شود، به تازگی اعلام کرد. این گزارش که از سوی پایگاه اطلاع رسانی نظام پایش شاخص های ICT به عنوان زیرمجموعه سازمان فناوری اطلاعات منتشر شده، نشان می دهد که ۶۱.۳۹ درصد خانوار ایرانی یعنی ۱۴ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۱۲۴ خانواده، دارای رایانه و کامپیوتر هستند. آمار ارائه شده تا پایان سال ۹۵ را مورد بررسی قرار داده و مشخص شده که در پایان سال ۹۴، میزان دسترسی خانوار ایرانی به رایانه ۵۷.۴ درصد بوده است و این مقدار، رشد ۷ درصدی را نشان می دهد. در همین حال برمبنای گزارش مرکز آمار ایران که به سازمان فناوری اطلاعات ایران، ارائه شده است، ۶۲.۲۱ درصد خانوار ایرانی به اینترنت دسترسی دارند. به این معنی که اینترنت در خانه ۱۵ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۴۸ ایرانی وجود دارد. این شاخص در سال ۹۴ حدود ۵۵.۵ درصد بود و در این زمینه رشد ۱۲ درصدی حاصل شده است. بر اساس تخمین اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران در انتهای سال ۱۳۹۵، نسبت کاربران اینترنت در کشور نسبت به سال ۱۳۹۴، ۱۷.۵ درصد رشد داشته است. به نحوی که هم اکنون ۵۳.۲۳ درصد ایرانی ها از اینترنت استفاده می کنند و شمار کاربران اینترنت بالای ۶ سال در کشور، ۳۸ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۴۸۰ نفر اعلام شده است. این رقم در سال ۹۴ بالغ بر ۴۵.۳ درصد گزارش شده بود. براساس بررسی صورت گرفته از حیث برخورداری خانوار ایرانی از ابزارهای فناوری اطلاعات، کاربر اینترنت به افرادی اطلاق می شود که حداقل در ۳ ماه گذشته از اینترنت استفاده کرده باشند. پایش شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، برمبنای نشانگرهای مورد تاکید اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU ) صورت گرفته است؛ به نحوی که دو نشانگر «نسبت خانوارهای دارای رایانه» و «نسبت خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت» در محاسبه زیرشاخص «دسترسی به ارتباطات» و نشانگر «نسبت افرادی که از اینترنت استفاده می کنند.» در محاسبه زیرشاخص «استفاده از ابزارهای ارتباطی» مربوط به شاخص جهانی اندازه‌گیری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات (IDI ) دیده می شود. ضریب نفوذ خانوار دارای دسترسی به اینترنت از طریق شبکه های ثابت و سیار و ضریب نفوذ کاربران اینترنت، از جمله سنجه های بنیادین برای ارزیابی میزان پیشرفت کشور به سمت جامعه اطلاعاتی محسوب می شود و هرچه این ضرایب نفوذ بیشتر باشد، مهارتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات و استفاده بیشتر خواهد بود. بنابراین رشد ضریب نفوذ کاربران اینترنت در یک سال، نویدبخش حرکت مثبت کشور به سمت جامعه اطلاعاتی عنوان شده که با افزایش تعداد مشترکین پهن باند سیار در کشور و گسترش کاربردهای متنوع فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه تناسب دارد. از سوی دیگر اندازه گیری در دسترس بودن رایانه در خانوارها، ابزار مهمی برای درک شکاف اجتماعی- اقتصادی است. داشتن رایانه در خانه به معنی افزایش آگاهی و انجام وظایف محاسباتی و توسعه مهارتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در اعضای خانوار تلقی می شود. علاوه بر این، رایانه امکان اتصال به اینترنت و بهره مندی از کاربردهای پیشرفته را به وجود می آورد. این سه نشانگر به همراه ۱۸ نشانگر دیگر در طرح های «آمارگیری برخورداری خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات» توسط مرکز آمار ایران اندازه گیری می شوند. سازمان فناوری اطلاعات ایران به‌عنوان مجری نظام پایش شاخص ­های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر این طرح­ ها نظارت دارد و منابع مالی آن را تأمین می‌کند. مرکز آمار ایران در سالهای ۸۷، ۸۹، ۹۲ و ۹۴ طرح آمارگیری برخورداری خانوارها و افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات را انجام داد و نتایج آن را منتشر کرد. هم اکنون نیز این مرکز و سازمان فناوری اطلاعات ایران در حال برنامه ریزی برای انجام این طرح در سال ۱۳۹۶ هستند. ]]> عمومی Sun, 23 Apr 2017 06:42:43 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/100920/ آئودی RS3؛ خودرویی که هیجان زده تان می کند http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/100921/ به گزارش ستاره ها به نقل از برترین ها : پس از سالها انتظار و ورق زدن مجلات خودرویی مثل تایرز و بونت برای یافتن ماشینی که حس اولین تجربه رانندگی ما در سال 2011 با آئودی را زنده کند، سرانجام مدل رویایی آئودی به نام RS3 رونمایی شد. اما این مدل، آن هاچبک دومحوره ای نبود که آئودی وعده آن را داده بود؛ اما در عوض این ماشین یک سدان با قابلیت های بالا محسوب می شود که بر مبنای طراحی و ساخت مدل A3 طراحی شده است.         حتما می دانید مدل A3 یکی از ماشین های رده بالای آئودی قبل از تغییر پلتفرم MQB محسوب می شود. البته در حال حاضر مدل قوی تری به نام S3 نیز تولید شده است، بنابرین انتظارات ما از این ماشین جدید آئودی چه است؟ به نظر شما یک سیلندر بیشتر و 108 اسب بخار قدرت بیشتر در موتور چه اثراتی در عملکرد این ماشین خواهد گذاشت؟ RS 3 از لحاظ شگوه و زیبایی یک سطح بالاتر از S3 محسوب می شود و این فقط به خاطر رتبه موتور آن نیست. 161.3-HP/LITER احتمالا به یاد دارید که وقتی داج در سال 1992 مدل وایپر خود را با موتور 8 لیتری و 8 سیلندر با 400 اسب بخار قدرت معرفی کرد، چه سر و صدایی به پا شد.در دوره حاضر نیز کوروت ZR-1 با موتور چهارگانه 5.7 لیتری 8 سیلندر قادر است 375 اسب بخار نیرو تولید کند. در واقع می توان گفت، 25 سال پس از انقلاب داج در این زمینه، با تعداد سیلندر کمتر و نصف حجم موتور آن مدل داج، یک خودروساز توانسته خروجی موتوری حدود 400 اسب بخار ایجاد کند. مطمئناً فشرده سازی 10 به 1 و توربوشارژ بودن موتور در فشار 1.35 بار، فشار بر موتور را کمتر می کند و تاثیر شگرف آن را می توان در موتور آئودی RS 3 دید چرا که به ازای هر لیتر قادر است 161 اسب بخار نیرو ایجاد کند؛ اما  موتور 5 سیلندر با بدنه آلومینیومی و ظرفیت 2480 سی سی نسبت به پکیج های آهنی در مدل های قبلی، نقطه اوج این ماشین محسوب می شود.     این قدرت موتور در واقع سطح آئودی RS 3 را بالاتر از موتور توربو دوقلوی نیسان GT-R با 157.9 اسب بخار قدرت قرار می دهد؛ البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که همچنان پایینتر از BMW M4 با 165.5 اسب بخار قدرت قرار می گیرد. محفظه موتور RS 3 واقعا کوچک است در نتیجه از میل لنگ سبک تر، محفظه روغن، تزریق سوخت مستقیم و پورت، سوپاپ متغیر و البته یک توربوشارژر بزرگتر استفاده میکند. ما قبلا این موتور 5 سیلندر توربوی آهنی را در مدل آئودی TT RS مدل 2012  با قدرت 360 اسب بخار تست کرده ایم و در حال حاضر این موتور را در مدل جدید 2017  در یک ماشین مسابقه ای آزمایش کردیم: نام این ماشین تستی، آئودی کوپه Ur-Quattro دو محوره است. گذشته از صدای یونیکی که سیستم اگزوز خاص و اسپورت این ماشین شنیده می شود، به نظر می رسد وقتی پا را بر روی گاز می گذاریم صدای غیرمتعارفی از این ماشین به گوش می رسد.           وقتی از تمام ظرفیت توربوشارژ استفاده میکنیم شاهد تکان هایی در بدنه این ماشین هستیم ؛ حدفاصل دور موتور 1700 تا 5850 شاهد گشتاور 354 پوند فوت هستیم که این تکان ها را در ماشین شاهد هستیم. اگر کمی به سرو صدای این ماشین دقیق شوید شاید یاد ماشین وایپر ده سیلندر بیفتید و این در حالی است که بسیاری از ماشین های 4 سیلندر در بیشینه عملکرد موتور نیز چنین صدایی از خود به بیرون منتقل نمی کنند حتی در دور موتور 7200 ! و این سر و صدا برای موتوری کوچک با حداکثر دور موتور 5850 کمی زیاد به نظر می رسد. از طرفی تغییر حالت بی نظیری در وضعیت اسپورت و رانندگی عادی در این ماشین شاهد هستیم و چابکی و روانی حرکت با این ماشین در حالت عادی فراتر از حد انتظار ارزیابی می شود. با این حال تغییر دنده در حالت دستی کمی با سر و صدای دریچه گاز همراه است که می توان آن را تا حدی نرمال و عادی دانست. امیدوار بودیم آئودی، دقت بیشتری در طراحی فرمان این ماشین می کرد. مسئولین آئودی مدعی هستند که RS 3 قادر است ظرف 4.1 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد که این رکورد در مدل S3 4.4 ثانیه است. البته ذکر این نکته ضروری است که در تستی که با RS 3 ای که در اختیار ما قرار گرفته بود ما توانستیم ظرف 3.8 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت برسیم. مسیرهای پرپیچ و خم در کنار افزایش خروجی موتور از 360 به 400 اسب بخار، یکی دیگر از مزایای این ماشین محفظه آلومینیومی موتور است که به شدت به کاهش وزن این ماشین کمک کرده است چرا که 57 پوند از وزن قسمت جلوی ماشین کم شده است که این اتفاق به واکنش سریع و منطبق تایرها به کوچکترین حرکت فرمان است به طوری که نرخ تطبیق فرمان 14.6 به 1 است؛ به طوری که با تغییر جهت 0.5 اینچی فرمان به سمت راست قادرید ماشین را کاملا به سمت راست برانید.   در تست کوهستان این ماشین که با سرعت های متوسطو  بالا در پیچ ها نیز انجام شد نتایج جالبی به دست آمد چرا که عملکرد فوق العاده  این ماشین در پیچ ها با سرعت بالا واقعا چشمگیر بود چرا که با کمترین حرکت فرمان می توانید از پس این پیچ ها بر آیید. قسمتی از این انعطاف بالا مربوط به عملکرد سریع دریچه گاز است و مورد دیگر مربوط به تنظیم گشتاور توسط ترمزها و عملکرد خوب سیستم تعلیق و فرمان است. وقتی با سرعت پایین در حالت داینامیک به پیچ های تند می رسیم، این ماشین با وقار خاصی از این مراحل به سادگی عبور کرد. سیستم کلاچ هالدکس عمدتا تمرکزش بر روی محور عقب  است و به RS 3 این امکان را می دهد تا در مسیر های لغزنده به آهستگی بایستد.     هیچ چیز لذتبخش تر از این نیست که سوار بر یک سدان دو محوره که برای رانندگی در جاده های لغزنده اماده نشده است، شویم. آنقدر که سواری با این ماشین در جاده های لغزنده راحت بود در جاده های خشک این حس خوشایند به ما دست نداد. گذشته از واکنش های عالی در جاده های لغزنده، شاهد به کار گیری برخی اپشن های الکترونیکی در این ماشین دو محوره بودیم که واقعا رانندگی با آن را راحت می کند. با این ماشین می توان به سادگی دوران طلایی آئودی Quattro را تداعی کنیم. سیستم تعلیق استاندارد این ماشین از کمک فنرهای مغناطیسی در جلو و عقب استفاده می کند. وضعیت کمک فنر ها در حالت های نرمال،داینامیک، آسوده به طور واضحی در حالت های متفاوتی قرار می گیرند. در یکی از آپشن ها در حالت داینامیک از کمک فنرهای  چندگانه سنتی نیز می توان استفاده کرد که در حالت داینامیک پلاس این حالت وجود ندارد. این پکیج به منظور آماده سازی ماشین برای سواری راحت در مسیرهای مسابقه ای در این ماشین قرار داده شده است و در این آپشن از ترمزهای جلو از جنس کربن سرامیک استفاده شده است. آیا این ماشین ارزشش را دارد؟ البته که دارد!ما از سال 2011 که کانسپت این ماشین به جهان معرفی شد منتظر این ماشین بوده ایم و علاقه مندان بسیاری در سراسر جهان نیز بی صبرانه منتظر خرید این ماشین با عملکرد بالا در بازار هستند. مطمئنا وقتی در تابستان امسال،سدان RS 3 عرضه شود، شاهد تقاضای بسیار بالایی برای خرید آن خواهیم بود. البته اینکه چرا ائودی تصمیم گرفته است تا RS 3 را به صورت هاچبک چهار در در بازار شلوع سدان های آمریکا روانه بازار کند، هنوز برای برخی کارشناسان جای سوال است.     در بهترین حالت قیمت پایه این ماشین بین 55000 دلار تا 60000 دلار خواهد بود و بین 5000 تا 10000 دلار نیز احتمالا بابت آپشن های مختلف به آن افزوده شود. این رنج قمیتی مشابه BMW M2  مدل 2017 است که 365 اسب بخار قدرت دارد و از دنده اتوماتیک دو کلاچه و دو درب کمتر استفاده می کند. RS 3 کمی گران تر از مرسدس AMG CLA45 با 375 اسب بخار قدرت موتور خواهد بود. چرا که با افزودن آپشن سیستم تعلیق تطبیقی قیمت این مدل از مرسدس به 51725 دلار می رسد. سواری با RS 3 را تقریبا مشابه با BMW M2 ارزیابی کردیم(البته اگر نگوییم بهتر از آن) در مسیرهای مسابقه ای شاید BMW M2 بهتر باشد اما در  مسیرهای پرپیچ و خم کوهستانی قطعا انتخاب ما RS 3 خواهد بود. از منظر طراحی نیز با نگاه به طراحی RS 3 و مرسدس CLA45 در می یابیم که طراحی آئودی بهتر است و از لحاظ عملکرد نیز این مدل مرسدس تک محور عقب است در حالی که RS 3 از دو محور عقب و جلو بهره می برد که به روانی سواری با آن بسیار کمک کرده است.     سواری با آئودی RS 3 یک تفاوت خاص با دیگر ماشین های این کلاس داشت که به سختی می توان آن را در قالب کلمات بیان کرد به طوری که به جرات می توان گفت در این کلاس، آئودی RS 3 بی نظیر است و همین مسئله باعث می شود که احتمالا به یکی از موفق ترین ماشین های عرضه شده در آمریکا تبدیل شود. این ماشین یکی از ماشین های خوش قیمت با عملکرد بالایی به شمار می رود که علاقه مندان مدت های زیادی منتظر عرضه آن بوده اند. این ماشین زیبا از گلگیرهای جعبه مانند، یک سقف کربنی اسپورت استفاده می کند که وجه تمایز اساسی آن با مدل های A3/S3 محسوب می شود. ماشینی که از یادها رفت  در سال های 2011 تا 2012،  کواترو GmbH  اولین RS 3 هاچ بک اسپورت را راخت که یک هاچ بک چهار در کامپکت محسوب می شد که در دوره خود قادر بود بسیاری از ماشین های اسپورت زمان خود را مغلوب کند و البته قیمت بسیار بالایی نیز داشت. اما نسخه فعلی ارتقا یافته با تفاوت هایی نسبت به مدل پیشین روانه بازار می شود. در این مدل از یک موتور توربوشارژ 5 سیلندر با پیشرانه 2.5 لیتری استفاده شده است که مشابه آن را می توان در TT RS دید. RS3  دو محوره است که از هفت دنده با دو کلاچ استفاده می کند.         موتور این ماشین در نوع خود بی نظیر است. استفاده از 5 سیلندر در یک موتور توربو به نظر عالی است چرا که به قدرت و چابکی این ماشین به طور چشمگیری افزوده شده است به طوری که مجله معتبر خودرو این ماشین را واقعا سریع و چابک نامیده است. پلتفرم این ماشین تقریبا کپی از پلتفرم های گلف فولکس واگن است. مدل های خاص RS 3 با پیشرانه 2.5 لیتری  و 5 سیلندر و محفظه آهنی خروجی 340 اسب بخار با گشتاور 332 پوند فوت می دهند.هر علاقه مند به ماشینی آرزو دارد که این این ماشین را داشته باشد محصوصا دارندگام خودروهای گلف آرزو می کنند کاش ماشین آنها با این مدل از آئودی عوض می شد.استفاده از مواد سبک و جزئیات طراحی خاص باعث شده تا این ماشین ظرف 4.4 ثانیه بتواند به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد. در نهایت باید گفت که علاقه مندان بسیاری منتظر عرضه رسمی این ماشین در تابستان 2017 هستند؛ شاید مسئولین آئودی تصمیم بگیرند این ماشین هارا با نام مدل 2018 روانه بازار کنند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در مرحله اول عرضه این ماشین محدود خواهد بود. مسئولین آئودی معتقدند احتمال اینکه با کمبود عرضه در بازار آمریکا مواجه شوند بالاست. آنها معتقدند که تولید این ماشین تنها به قصد خریداران آمریکایی بوده است و احتمالا استقبال بسیار بالایی از این ماشین خواهد شد و در صورت وقوع این اتفاق تولید این ماشین ادامه پیدا خواهد کرد. بگذارید فکر کنیم مسئولین BMW و مرسدس اینگونه فکر نمی کنند.. ]]> عمومی Sun, 23 Apr 2017 06:00:31 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/100921/ با این عینک فیلمبرداری کنید http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/100875/ به گزارش ستاره ها ه هنقل از خبرگزاری مهر: یک شرکت نوپا عینک آفتابی ساخته که علاوه بر محافظت از چشم فرد در برابر اشعه خورشید، قابلیت فیلمبرداری از مناظر و ثبت صوت را نیز دارد.     به نقل از نیواطلس، طی سال های گذشته عینک های آفتابی متعددی ساخته شدند که هرکدام دارای یک دوربین فیلمبرداری ویدئویی هم بودند.  این طرح جالب است زیرا کاربر می تواند چشم انداز خود را به طور واقعی فیلمبرداری کند و همزمان دستهایش آزاد باشد. در همین راستا شرکت Omni Wearables عینک آفتابی FaceShot را ساخته است. در این عینک نوعی دوربین قرار دارد که از دسته آن بیرون می آید و از مناظر فیلمبرداری می کند. به نظر می رسد استفاده از این عینک هم بسیار ساده باشد. در دسته چپ آن دوربینی با زاویه باز ۱۰۸۰p/۳۰fps قرار دارد.   به طور معمول دوربین خاموش است اما هنگامیکه کاربر بخواهد  فیلمبرداری کند، دوربین را از دسته بیرون می آورد.  این دوربین به طور خودکار روشن شده و فیلمبرداری را آغاز می کند.  مناظر فیلمبرداری شده روی یک کارت micriSD ثبت می شود.   طبق گفته شرکت سازنده  این دوربین دارای باتری داخلی است که با هر بار شارژ کامل باتری می توان یک ساعت و نیم فیلمبرداری کرد.  همچنین میکروفونی برای ثبت صوت وجود دارد و خود عینک نیز قابلیت دفع  ۹۹ تا ۱۰۰ اشعه UV-A و UV-B نور خورشید را دارد. ]]> عمومی Sat, 22 Apr 2017 14:06:09 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/100875/ مرسدس A؛ آغازگر دوره جدیدی از طراحی خودرو http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/100874/ به گزارش ستاره ها به نقل از وب سایت عصر خودرو: این خودرو براساس فلسفه طراحی مرسدس-بنز موسوم به "خلوص حسی"( sensual purity) طراحی شده که هدف آن طراحی خودروهای لوکس و در عین حال مدرن است. طراحان این خودرو تلاش کرده اند که شکل و شمایل اسپرت خودرو را با المان‌هایی همچون گلگیرهای عضلانی و کاپوت کشیده حفظ کنند.         جلوپنجره بزرگ با آرم بزرگ ستاره مرسدس-بنز در وسط، دریچه های هوا و چراغهای کانسپت جلو همگی حس اسپرت بودن را به بیننده القا می‌کنند.         گوردون واگنر رئیس بخش طراحی دایملر گفت: کانسپت ما موسوم به سدان A نشان دهنده اینست که دوره و زمانه خط و خطوط به سر آمده است. این کانسپت با نسبت های عالی و طراحی حسی سطوح به همراه خط و خطوط کمتر، نقطه عطف دیگری از "خلوص حسی" است و این پتانسیل را دارد که آغازگر یک دوره جدید در طراحی خودرو باشد.     مرسدس-بنز از سال 2012 تاکنون بیش از دو میلیون دستگاه خودروهای کامپکت شامل کلاس CLA، GLA، A و B فروخته است. این شرکت امیدوار است این طراحی جدید به حفظ رشد بی سابقه این شرکت در سالهای آتی کمک کند.           ]]> عمومی Sat, 22 Apr 2017 13:58:43 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/100874/ خبر خوش گوگل برای ایرانی‌ها http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/100871/ به گزارش ستاره ها به نقل از وب سایت کلیک: کاربران ایرانی گوشی‌های اندرویدی به همه اپلیکیشن‌های موجود در گوگل پلی دسترسی ندارند. این محدودیت دسترسی شامل بعضی اپلیکیشن‌های شرکت گوگل نیز می‏‌شود. چنین موضوعی باعث شده کاربران به استفاده از مارکت‌های داخلی روی بیاورند یا فایل APK اپ‌ها را از سایت‌های غیرمطمئن دانلود و نصب کنند. روز گذشته گوگل در وبلاگ فارسی خود اعلام کرد از این پس کاربران ایرانی گوشی‌های اندرویدی می‌توانند به ۵ اپ این شرکت دسترسی داشته باشند. این اپ‌ها عبارتند از Google Docs، Google Sheets، Google Slides، Google Keep و Gboard. به گفته گوگل این برنامه‌ها طی چند هفته آینده در دسترس همه کاربران ایرانی قرار خواهند گرفت و ممکن است در حال حاضر هنوز اجازه دانلود آنها برای شما داده نشده باشد. امیدواریم گوگل در ادامه این تصمیم درِ گوگل پلی را کاملا به روی ایرانی‌ها باز کند و کاربران کشور ما بتوانند بدون دردسر اپ‌های موردنیازشان را دانلود نمایند. ]]> عمومی Sat, 22 Apr 2017 13:35:24 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/100871/