پایگاه خبری ستاره ها - آخرين عناوين عمومی :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/public Tue, 19 Jun 2018 09:01:56 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Tue, 19 Jun 2018 09:01:56 GMT عمومی 60 حرفهای دختر 17 ساله ماهشهری که جسد پسر خردسال را آتش زد/ او زنده بود،ساک را روی صورتش گذاشتم و... http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/132983/ ایران نوشت: دختر نوجوان که پس از تصادف با پسر بچه ماهشهری از ترس لو رفتن، جسد را به خرمشهر برده و سوزانده بود برای معاینات روانی به پزشکی قانونی منتقل شد. وی در بازجویی‌ها به تصادف با امیرعلی و آتش زدن جسد او اعتراف کرد. وی که در کلاس سوم دبیرستان تحصیل می‌کند بزودی به بازسازی صحنه تصادف و جنایت می‌پردازد. اعترافات متهم سمیرا، 17 ساله ساکن بندر امام خمینی استان خوزستان است. او در گفت‌و‌گویی از روز حادثه و انگیزه‌اش برای آتش زدن جسد پسر 7 ساله می‌گوید. اختلافات‌تان با خانواده امیر علی سر چه بود؟ مسائل معمولی که همسایه‌ها باهم دارند. امیر علی 6 خواهر داشت و ماهم دو دختر بودیم و از بچگی باهم بزرگ شده بودیم. اختلاف پیش می‌آمد بین همسایه‌ها و این اختلافات در این حد نبود که بخواهیم کسی را به قتل برسانیم. روز حادثه چه اتفاقی افتاد؟ مادرم با ماشین 405 مسافرکشی می‌کند. روز حادثه از من خواست تا ماشین را از پارکینگ بیرون بیاورم و در کنار خیابان در سایه پارک کنم. با آنکه گواهینامه ندارم اما معمولاً پشت فرمان خودروی مادرم می‌نشینم. آن روز هم همین کار را کردم و زمانی که دنده عقب گرفتم تا از پارکینگ بیرون بیایم حس کردم که با چیزی برخورد کردم. ماشین را که پارک کردم با بدن نیمه جان امیرعلی مواجه شدم. وحشت زده بودم و استرس زیادی گرفتم. ساعت 5 بعد از ظهر بود برای همین کسی آن زمان در خیابان نبود تا شاهد ماجرا باشد. به کسی این ماجرا را نگفتی؟ به مادرم گفتم و او گفت بیچاره شدیم. ما با خانواده امیرعلی اختلاف داشتیم و مادرم گفت خانواده‌اش باورشان نمی‌شود که یک حادثه بوده است. بچه را از روی زمین بلند کردم و روی صندلی عقب گذاشتم. بچه آن زمان زنده بود؟ بله، نفس می‌کشید. اول می‌خواستم بچه را در گوشه خیابان یکی از شهرستان‌های اطراف رها کنم اما ترسیدیم که لو برویم. نمی‌دانستم با بچه چکار باید بکنم و برای همین تصمیم گرفتم که جسد را آتش بزنم. پیشنهاد آتش زدن جسد را تو دادی؟ بله. به سمت آبادان حرکت کردیم. اصلاً حال خوبی نداشتم. در گوشه‌ای توقف کردم و مادرم پشت فرمان نشست و من روی صندلی عقب کنار امیرعلی نشستم. داخل ماشین ساکی بود که وسایلمان را داخل آن قرار می‌دادیم. امیرعلی آن زمان نفس می‌کشید، ساک را روی صورت او گذاشتم اما بعد از چند لحظه متوجه شدم امیرعلی دیگر نفس نمی‌کشد و صورتش سیاه شده است. چاره‌ای جز سر به نیست کردن جسد امیرعلی نداشتیم. جسد را از داخل ماشین بیرون آوردم و با بنزین آن را آتش زدم. چشمم به جسد شعله ور که افتاد پشیمان شدم و خواستم آتش را خاموش کنم اما دیدم مردم جمع شده‌اند و ترسیدم که لو برویم. فکر می‌کردی دستگیر شوی؟ بعداز رها کردن جسد و هنگامی که در آبادان بودیم و داشتیم به خانه برمی گشتیم خواهرم زنگ زد و گفت پلیس در رابطه با ناپدید شدن امیرعلی به ما شک کرده و خانه را بازرسی کرده است. با این حساب چرا خودت را معرفی نکردی؟ با خودم گفتم صبر می‌کنم تا مرا دستگیر کنند. از مجازات می‌ترسیدم. عذاب وجدان داشتی؟ یک لحظه هم آرام ندارم. نمی‌دانم آن لحظه چطور این تصمیم اشتباه را گرفتم. ]]> عمومی Tue, 19 Jun 2018 03:45:05 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/132983/ جزییات تصرف 25 ساله یک ویلای 10000 متری در لواسان توسط یک مسئول http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/132982/ روزنامه آرمان نوشت: هشتم آذرماه سال 96، جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، پیگیری ویلای لواسان که در اختیار سرلشکر فیروزآبادی است، را در دستور کار قرار داد. این اتحادیه، در تاریخ مذکور نامه‌ای چند بندی را به ریاست ستاد اجرایی ارسال کرد و در این نامه خواستار پاسخگویی به ابهامات شد. پس از ارسال نامه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای پاسخ به سؤالات جلسه‌ای را با اعضای شورای مرکزی جنبش عدالتخواه برگزار کرد. در این جلسه ، ریاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، با پاسخگویی به سؤالات نامه مذکور، بیان کرد که موضوع تخلیه ویلای مزبور از گذشته پیگیری می‌شده است تا آنجا که رهبری سال 92 حکم به تخلیه آن داده‌اند. بعد از نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به ستاد اجرایی، نامه جنبش را همراه با نامه‌ای از ستاد به مقام معظم رهبری ارسال کردند و دوباره رهبر معظم انقلاب بر روی نامه ستاد پارافی مبنی بر تخلیه ویلای مزبور می‌نویسند. بعد از آن آقای فیروزآبادی اعلام می‌دارد که تا آخر اردیبهشت‌ماه 97 ملک مذکور را تخلیه خواهد کرد. صبح دیروز جنبش عدالتخواهی تاکید کرد که نامه این جنبش به دادستانی را رسانه‌ای خواهد کرد اما این نامه روز یکشنبه در سایت رجانیوز منتشر شده بود که محتوای آن چنین است: «جناب آقای سرلشگر فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح حدود ۲۵ سال است (از سال ۱۳۷۲) که یکی از ویلاهای مصادره‌ای مسئولان رژیم سابق در شهر لواسان به مساحت ۱۰هزار مترمربع را به‌طور رایگان در اختیار گرفته است و علیرغم تذکرات و پیگیری‌های فراوان حاضر به تخلیه ویلای مزبور نیست. از نحوه در اختیارگیری ویلای مزبور توسط وی و سؤالات فراوان پیرامون آن‌که بگذریم این ویلا در حال حاضر در مالکیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بوده و طبق اطلاع ما تاکنون دو بار نیز مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دستور تخلیه ویلای فوق را داده‌اند و اقدامات حقوقی و حکم تخلیه نیز توسط ستاد اجرایی از محاکم قضایی اخذ شده است. اما متأسفانه نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط قضایی تاکنون اقدام به اجرای این حکم و تخلیه ملک مذکور، نکرده است! لذا انتظار است در اسرع وقت نسبت به رسیدگی به پرونده فوق و الزام شخص مذکور به تخلیه ویلای لواسان، دستورات لازم را صادر فرمایید. لازم است ذکر شود جنبش عدالتخواه دانشجویی در صورت ادامه تعلل دستگاه‌های مربوطه در تخلیه ملک بیت‌المال، حق اقدامات انقلابی را برای اجبار فرد نامبرده به تخلیه ویلای لواسان، برای خود محفوظ می‌داند». ]]> عمومی Tue, 19 Jun 2018 03:39:16 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/132982/ هیلاری کلینتون: ترامپ دروغ می‌گوید http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/132978/ خبرگزاری ایلنا: به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا امروز-دوشنبه- با چشمانی گریان از سیاست‌های مهاجرتی واشنگتن انتقاد کرد. کلینتون تاکید کرد «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا درباره قانونی بودن جدا کردن فرزندان پناهجویان از والدینشان در مرز مکزیک، دروغ می‌گوید. وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت: «این مساله-جدا کردن خانواده‌های پناهجویان- به دلیل قوانین مصوب دموکرات‌ها نیست. جدا کردن خانواده‌های مهاجران غیرقانونی توسط قانون مجاز شمرده نشده است. این یک دروغ آشکار است.» ترامپ پیشتر دموکرات‌ها را مسئول جدا شدن خانواده‌های پناهجویان معرفی کرده بود. ]]> عمومی Tue, 19 Jun 2018 03:10:14 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/132978/ ترامپ: اجازه نمی‌دهم آمریکا به کمپ مهاجران تبدیل شود http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/132969/ به گزارش ستاره ها به نقل از تسنیم، رییس جمهور آمریکا در سخنان بعدازظهر دوشنبه خود در کاخ سفید، پس از آنکه اکثر ساعات صبح را مشغول ارسال پیام های توییتری در سرزنش دموکرات ها و دفاع از سیاست های مهاجرتی دولتش بود، اعلام کرد که اعضای حزب دموکرات، مقصر اصلی مسأله مهاجران بوده و آن ها را به کارشکنی در این موضوع متهم کرد. وی تأکید کرد: «آمریکا یک کمپ مهاجران یا محلی برای اسکان پناهجویان نخواهد بود، هرگز اینگونه نخواهد بود.» رییس جمهور آمریکا که با اعلام سیاست جدید مهاجرتی خود مبنی بر جدا کردن کودکان از والدین پناهجوی خود، جنجال زیادی در آمریکا و در مجامع بین المللی به راه انداخته، به دموکرات ها توصیه کرد تا به جای کارشکنی پای میز مذاکرات نشسته و به راه حلی سریع برای سامان دادن به این موضوع برسند. به گزارش سی بی اس، ترامپ گفت: «اگر آن ها (دموکرات ها) به جای سیاست بازی، پای میز بشنینند، می توانیم به سرعت این کار را انجام دهیم.» او همچنین افزود که هیچ کشوری در دنیا قوانین مهاجرتی به "اسفناکی، بدی، و در بسیاری موارد وحشتناکی و خشنی" آمریکا را ندارد. با اعمال سیاست جدید مهاجرتی آمریکا، در طول شش هفته برخورد با مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک، حدود 2 هزار کودک از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند. طبق اعلام دادستان آمریکا، اجرای سیاست جدید "مدارای صفر" موجب خواهد شد تا وزارت امنیت داخلی، همه پرونده‌های مهاجرت غیرقانونی را به واحد تعقیب جنایی ارسال کند. مطابق قوانین ایالات متحده، بازداشت کودکان به همراه والدین آن ها ممنوع است، به همین دلیل از زمان شروع طرح جدید ترامپ، جداسازی کودکان از آغوش‌ پدرومادرهایشان بارها و بارها رخ داده است که باعث اعتراضات گسترده از سوی سازمان ملل و گروه های حامی حقوق کودکان شده است. ]]> عمومی Mon, 18 Jun 2018 19:10:14 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/132969/ عفو ایرانیان خارج نشین در صورت بازگشت به کشور http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/132966/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری ایرنا: محمد کاظمی روز دوشنبه در توضیح طرح دو فوریتی برای عفو مجرمان و محکومان امنیتی- سیاسی، با بیان این مطلب افزود: ایرانیانی که در کشور یا خارج از کشور مرتکب جرم کیفری یا سیاسی- امنیتی شده باشند مشمول عفو عمومی قرار نخواهند گرفت، افراد خارج از کشور ممکن است در گذشته پرونده کیفری یا غیره داشته باشند که باید رسیدگی شود. نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شورای نگهبان نیز عفو عمومی برای افرادی که در مظان اتهام باشند را نخواهد پذیرفت، در عین حال افراد بی‌گناهی در خارج کشور پناهنده شده یا اقامت گزیدند که نگران بازگشت به کشور هستند. کاظمی ادامه داد: مجرمی که مرتکب قتل شده و از کشور فرار کرده را نمی‌توان مشمول عفو عمومی قرار داد، اما برخی افراد بدون مجوز قانونی از کشور خارج شده‌اند که طبق این طرح می‌توان این افراد را مورد عفو عمومی قرار داد. نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است: در این طرح مجرمانی که علیه نظام جمهوری اسلامی جرایمی را مرتکب شده و مجرمان سیاسی متواری از عفو عمومی مستثنی شده‌اند. نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور ایرانیان خارج از کشور فی نفسه جرم نیست مگر آنکه این افراد جرایم خاص و مشخصی را مرتکب شده باشند، بنابراین طرح نمایندگان مجلس به دنبال بازگشت افراد، نخبگان و سرمایه‌دارانی است که به لحاظ روانی نگران بازگشت به کشور بوده و جرمی مرتکب نشده‌اند. ]]> عمومی Mon, 18 Jun 2018 18:35:13 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/132966/ 1660 دانش آموز و دانشجو در زندانهای تهران امتحان می دهند http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/132970/ به گزارش ستاره ها به نقل از ایرنا، مصطفی محبی افزود: از هزار و 660 داوطلب تحصیل تعداد 10 نفر از مددجویان دانشجو در بازداشگاه اوین، مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ و زندان رجایی شهر در مراکز دانشگاه پیام نور تحصیل می کنند. وی افزود: 400 نفر از مددجویان دانشجو در بازداشتگاه اوین، ندامتگاه قزلحصار و زندان رجایی شهر در مراکز آموزش عالی دانشگاه علمی کاربردی بعثت 1 و 2و 3 و تعداد هزار و 250 نفر از مددجویان دانش آموز در مدارس دایر در کانون اصلاح و تربیت، ندامتگاه شهرری، مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ، بازداشتگاه اوین، ندامتگاه قزلحصار و زندان رجایی شهر همزمان با مراکز آموزشی سراسر کشور در امتحانات نیمسال دوم سال تحصیلی 97-96 شرکت کردند. وی یکی از اصلی ترین برکات و دستاوردهای نظام زندانبانی اسلامی کشور را ایجاد فرصت برای ادامه تحصیل مددجویان در زندانها دانست و خاطر نشان کرد: علی رغم هجمه های دروغین معاندین نظام، مسئولان ذی ربط در دستگاه قضا تمام سعی خویش را در هر سنگری برای اصلاح و تربیت مددجویان زندانها به کار می گیرند و وجود این تعداد از مددجویان دانش آموز و دانشجو موید این حقیقت و واقعیت است. ]]> عمومی Mon, 18 Jun 2018 16:31:40 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/132970/ سکه از مرز 2.5 میلیون تومان گذشت / جدول http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/132962/ ایلنا نوشت: در بازار امروز دوشنبه ۲۸ خرداد بهای سکه از مرز ۲.۵ میلیون تومان گذشت و به قیمت 2 میلیون و 516 هزار تومان معامله شد.   انواع سکه آخرین نرخ تغییر لحظه ای سکه بهار آزادی 23,960,000 850,000 (3.55%) سکه امامی 25,160,000 950,000 (3.78%) نیم سکه 12,310,000 300,000 (2.44%) ربع سکه 6,960,000 50,000 (0.72%) سکه یک گرمی 3,960,000 50,000 (1.26%) طلای خام آخرین نرخ تغییر لحظه ای مثقال طلا (مظنه) 9,215,000 130,000 (1.41%) گرم طلای 18 2,127,300 30,000 (1.41%) انس طلا (دلار) 1,282.60 3 (0.23%) ]]> عمومی Mon, 18 Jun 2018 14:20:45 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/132962/ تاثیر «نام» افراد بر سرنوشت اجتماعی و روابط عاطفی آنان http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/132958/ به گزارش ستاره ها به نقل از برترین ها: تصور این که موجودی نام نداشته باشد بسیار دشوار است. مبادله "نام" میان آدمیان گام نخست برای ایجاد یک رابطه انسانی یا گسترش هر گونه پیوند اجتماعی است. کما اینکه چه در آغاز پیوند عاشقانه و چه برای داوطلب شدن برای انجام کاری باید "نام"ی را بر کسی یا کاری گره زد و "نامزد" شد. به گزارش دویچه وله: نام عنصری است که فراگیر شدنش موجب شهرت است و بیش از حد محدود شدنش باعث گمنامی. قضاوت نیک مردمان درباره آن را "خوش‌نامی" و نقطه مقابلش را "بدنامی" می‌خوانند. اگر چه سعدی پیوند عشق و نیک‌نامی را جور دیگر می‌بیند: دگر بخفته نمی‌بایدم شراب و سماع که نیک‌نامی در دین عاشقان ننگست نه فقط انسانها بلکه هر موجودی بدون داشتن یک نام معین، در یافتن یک هویت مستقل ناکام می‌ماند؛ هویتی که باعث شناخت می‌شود. نام هر فردی به مرور زمان و در پیوند با دیگر افراد جامعه، علاوه بر تداعی یک هویت ظاهری، حامل یک هویت عمیق غیرظاهری برای مخاطبان است که در پی تداوم روابط، به مرور شکل کامل‌تری به خود می‌گیرد. بنابر این هر "نام" به مرور زمان مجموعه‌ای از خاطرات و تاثیرات را در ذهن و ضمیر دیگران به جا می‌گذارد که خاستگاه اصلی بسیاری از قضاوت‌ها یا تمایلات متقابل افراد به یکدیگر تلقی می‌شود؛ عشق و صمیمیت، خشم و نفرت یا هر نوع واکنش رفتاری دیگر. این نوع تصورات و بازتاب‌های آن که با شنیدن نام دیگران در ضمیر افراد تداعی می‌شود، علاوه بر آنکه عنصر اصلی تمایز افراد از یکدیگر است، تا جایی ادامه می‌یابد که نقش کارکردی آن در روابط اجتماعی به مرور از شکل ظاهری فرد هم فراتر رفته و تاثیرات پایدارتری به جا می‌گذارد. تصوراتی که کلیدواژه ورود به آن "نام" افراد است. نام، ابزاری فراتر از شناخت ظاهری دکتر ناصر فکوهی، انسان‌شناس، در مقاله "نام‌ها و فرهنگ" می‌نویسد: «نام‌ها یکی از پراهمیت‌ترین ابزارهایی هستند که ما برای تحلیل فرهنگ‌ها در دست داریم. فاصله میان مفهوم ایدئولوژیک، هژمونیک و تعریف عمومی یک نام در یک نظام اجتماعی، همگی از مواردی هستند که باید به آنها توجه کرد. هر چند نام‌ها (بنا بر نظریه‌هایی که بیشترین اجماع درباره آنها وجود دارد) صرفا ابزارهای قراردادی در زبان‌ها هستند تا بتوان دستگاه نمادساز زبان را کارا کرد، اما در عمل به دلیل درونی شدن در نظام ذهنی، بسیار فراتر از این قرارداد رفته‌اند.» هر نامی علاوه بر داشتن معنای معین یک کلمه، بار معنایی خاصی را در ارتباط با یک شخص بخصوص با خود حمل می‌کند. یعنی نام علاوه بر اطلاق به یک فرد، در طول زمان معرف شخصیت همان فرد هم تلقی می‌شود که واکنش‌های متفاوتی را در ذهن طرف مقابل ایجاد می‌کند. از این رو می‌توان "اسامی" را کلماتی فرض کرد که مجموعه‌ای از خاطرات و تصورات را با خود جابجا می‌کنند. اسامی دخترانه، تابوها و تبعیض‌ها نوع کاربرد اسامی در یک جامعه تا حدودی معرف شخصیت فرهنگ عمومی همان جامعه است، یعنی آینه تمایلات فکری و مناسبات اجتماعی دستکم بخشی از لایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. "آقا محسن! من بیرون کنار ماشین منتظرم، زود بیا..." این جمله توام با فریاد مردی است که با همسر و فرزند دو ساله‌اش به یک جشن عروسی دعوت شده‌اند. او می‌خواهد به همسرش که در "قسمت زنانه تالار پذیرایی" مشغول شادی است یادآوری کند که وقت رفتن است و او در خیابان منتظرش است! وقتی با تعجب از او می‌پرسم چرا به همسرش می‌گوید "آقا محسن" پاسخ می‌دهد: "محسن اسم پسر منه، عیال هم می‌دونه که منظورم چیه"! چرا برخی از مردان در فضاهای عمومی حاضر به بردن نام همسران‌شان نیستند و از آنها با عناوینی مانند عیال، خانواده، منزل یا هر لقب غیرمستقل دیگری یاد می‌کنند؟ بسیاری از کارشناسان علت این رفتار را، مالکانه و "ناموسی" دانستن تمام هویت زنانه همسر (دختر یا مادر و خواهران) از سوی برخی مردان سنتی - مذهبی می‌دانند. در فرهنگ‌های لغت، "ناموس" از مفاهیم و ارزش‌های مردسالارانه در نظام اخلاقی کشورهای اسلامی از جمله ایران به شمار می‌رود که در ردیف کلماتی مانند شرف و عصمت و آبرو قرار می‌گیرد. باور داشتن به "ناموس" در بین برخی گروه‌های اجتماعی، مردان را وا می‌دارد که مسئله حریم خانوادگی خود را تا آنجا تعمیم دهند که نام بردن از همسرشان در فضای عمومی را نوعی شکستن حریم خانوادگی تلقی کنند. رفتاری که همزمان محدودیت‌های فراوان دیگری بر زنان تحمیل می‌کند و گاهی تخطی یک مرد از این راه و رسم، می‌تواند سرزنش سایر مردان همان طبقه اجتماعی را در پی داشته باشد. البته تبعیض‌های جنسیتی محدود به "ناموسی" دیدن حقوق زنان نیست، زیرا گرچه با توسعه نسبی شرایط اجتماعی از شدت ناگوار بودن "دختردار" شدن به جای آوردن "پسر کاکل زری" که بتواند نام نیاکان خود را زنده نگه دارد کاسته شده، اما همچنان در برخی از مناطق جهان، از جمله ایران، ترجیح بعضی والدین به داشتن فرزند پسر را نمی‌توان نادیده گرفت. تا آنجا که همچنان شاهد نام‌گذاری‌هایی مانند "بسی"، "دختر بس" یا معادل آن مثل "قزبس" و "گل بس" و "کفایت" برای دخترانی هستیم که خانواده از تولد آنها ناخرسند است. جزئی از تابلوی آفرینش اثر میکل آنژ: چندی پیش درمنطقه ساتارا در شهر ماهاراشترا در هند ۲۸۵ دختر جوان اجازه یافتند اسامی مورد علاقه خود را برگزینند و شناسنامه‌های جدیدی دریافت کنند. این دختران همه "ناکوزا" یا "ناکوشی" نامیده می‌شدند که به زبان هندی "ناخواسته" معنی می‌دهد. در این جشن "رهایی از نام‌های تحقیرآمیز" تعدادی از این دختران اسامی هنرپیشه‌های معروف "بالی‌وود" را برای خود برگزیدند و برخی دیگر اسامی سنتی و زیبای هندی مانند "وایشالی" که مترادف زیبا، خوب یا متمول است را انتخاب کردند. طی سالهای اخیر جنبش دختران هندی برای رهایی از اسامی تحقیرآمیز و تحمیلی که تاثیر مستقیمی بر موقعیت اجتماعی آنان می‌گذارد، رشد یافته است. تاثیر نام بر روابط عاطفی و عاشقانه همانگونه که پیشتر اشاره شد "نام" هر فرد کلیدواژه‌ای است که علاوه بر اشاره به یک فرد خاص، هویت و شخصیت فرد را نشان می‌دهد و ناخواسته ما را به آرشیوی از اطلاعات انباشته شده و تحلیل و قضاوت‌های ما درباره آن شخص هدایت می‌کند. در حقیقت تمامی تصورات ما از یک فرد آشنا بلافاصله پس از شنیدن نام او در ضمیرمان تجلی می‌یابد بی‌آنکه نیازی به دیدن او داشته باشیم. همچنین به دلیل تاثیر مستقیم حس‌ها و تصورات انسان بر فعل و انفعالات شیمیایی بدن و نیز واکنش‌های ارادی و غیرارادی رفتاری، "نام" جایگاه مهمی را در چگونگی مبدل ساختن این تصورات به انواع واکنش‌های رفتاری به خود اختصاص می‌دهد. هرگاه نامی را می‌شنویم اما نسبت به صاحب آن شناختی نداریم، ذهن به طور خودکار مناسبترین واکنش را پیدا می‌کند؛ واکنشی که سوابق ذهنی و کاراکتر فرد شنونده در شکل‌گیری آن نقش به سزایی دارد. تحقیقات پژوهشگران دانشگاه نورث وسترن نشان می‌د‌هد که انتخاب اسم بسیار مهم‌تر از آن چیزی است که تاکنون تصور می‌شد و شاید به همین دلیل است که "کتاب‌های اسم" نزد مردم از محبوبیت بالایی برخوردارند. به گفته این محققان، داشتن یک اسم زیبا و خوش‌آهنگ نه تنها احساس اطمینان فرد به خودش را افزایش می‌دهد بلکه موجب می‌شود دیگران به طور مثبت‌تری به فرد نگاه کنند. سرپرست این تیم پژوهشی می‌گوید: «این که افراد چه کار می‌کنند و به چه فکر می‌کنند اهمیت چندانی ندارد. در واقع مغز انسان به محض شنیدن اسمی که تلفظ می‌شود پالسهایی را ارسال و دریافت کرده و با توجه به اسم فرد درباره وی قضاوت می‌کند. زیرا نامی که ما را با آن صدا می‌زنند یک نماد و یک آینه است. در واقع اسم همچون یک کارت ویزیت عمل می‌کند که معرف و بیانگر شخصیت درونی ما است. آوا و معنایی که یک اسم دارد می‌تواند به طور مستقیم روی رفتار و قضاوت دیگران نسبت به ما اثر بگذارد. آهنگ و معنای اسم فرد حتی روی تولید هورمون‌های اکسیتوسین، دوپامین و اندورفین نیز اثر می‌گذارد.» جالب توجه این که هورمون‌های مورد اشاره در این پژوهش علمی رابطه مستقیمی با فعالیت‌های جسمی و جنسی دارند. "اکسیتوسین" که از آن به عنوان "هورمون عشق" هم نام می‌برند، توسط غده هیپوفیز ترشح می‌شود و به طور کلی در رشد رفتارهای اجتماعی و واکنش‌های فردی و کنترل اضطراب نقش کلیدی دارد. تقویت اعتماد به نفس، جلب اطمینان، فداکاری، خطرپذیری، مهربانی و تقویت روابط عاطفی و عاشقانه و تمایلات جنسی از جمله مزیت‌های ترشح این هورمون است. جالب آن که شنیدن نام یا صدای فرد مورد علاقه، یادآوری خاطرات شیرین و حتی یک نگاه مهربان از راههای ترشح این هورمون در بدن هستند. ]]> عمومی Mon, 18 Jun 2018 14:00:37 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/132958/ رنگی‌ترین کلیساهای جهان در روسیه http://www.setarehnews.ir/fa/doc/gallery/132954/3/ گفته می‌شود ایوان مخوف، چنان تحت تأثیر معماری این کلیسا قرار گرفت که دستور داد تا چشم‌های معمار آن، پوستنیک یاکلووف را کور کنند تا دیگر نتواند بنایی به این زیبایی طراحی کند، تا روزی رقیب این سازه نگردد.   ]]> عمومی Mon, 18 Jun 2018 13:30:21 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/gallery/132954/3/ پای سفره دل دستفروشان؛ از مصایب زن 40 ساله تا کمری که زیر بار هزینه‌های زندگی خم شده http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/132950/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، با توجه به وضعیت اقتصادی مردم و جامعه، امروز دست‌فروشی به یک شغل تبدیل شده است، اما اگر این پدیده را همچنان یک معضل بدانیم، ریشه این معضل را باید در بیکاری و محدودیت موجود در فرصت‌های شغلی دنبال کرد، چراکه قطعاً با رفع معضل بیکاری، بخش قابل‌توجهی از این عارضه نیز از بین می‌رود. در پدیده دستفروشی از یک سو فردی نیاز به کار و درآمد دارد تا بتواند به آن وسیله ارتزاق کند و از سوی دیگر قوانین اجازه سد معبر به او را نمی‌دهد. نزدیکی‌های ظهر مسیر میدان آزادی به سمت انقلاب را در پیش می‌گیریم، مسیری که یک طرف آن را دست‌فروشان و طرف دیگر را مغازه‌داران با بساط اجناس مختلف، مسیر عبور و مرور عابرین را تنگ کرده‌اند.   یکی پیراهن ارزان‌قیمت می‌فروشد و آن دیگر بساط گردو و خشکبارش را تا وسط پیاده‌رو پهن کرده است مغازه‌دار جلوی مغازه را ملک شخصی خود می‌داند و می‌گوید که شهرداری باید بساط این دستفروشان را جمع کند که نان ما را آجر کرده‌اند. تا زمانی که بازار در تصرف دست‌فروشان باشد ما هم چاره‌ای جز بساط کردن دم در مغازه نداریم، مردم کردستان به لحاظ اقتصادی بنیه ضعیفی دارند، خرید از دست‌فروشان را بی‌توجه به کیفیت به نفع سبد خانوار خود می‌دانند و می‌گویند که چون دست‌فروشان اجاره‌بهای مغازه، مالیات و...نمی‌دهند جنسشان را ارزان‌تر از مغازه‌ها به مشتری عرضه می‌کنند! این بدبختی دنیای امروز کاسب‌کارانی است که باید از سویی فشارهای ناشی از تحریم‌ها را تحمل کنند و از سوی دیگر با فشار دولت برای پرداخت مالیات و ... هم مواجه باشند و حال در این بازار داغ مشکلات اقتصادی با دستفروشانی که معلوم نیست این اجناس بنجل را از کجا می‌آورند سر و کله بزنند.   اینها درددل‌های آقا محمد است که جلوی مغازه جگرکی‌اش بساط بامیه و زولبیافروشی پهن کرده تا ساعت ظهر و صبح ماه رمضان را با فروش بامیه و زولبیا پر کنند تا حداقل کرایه این ماه را در بیاورد.... می‌گوید نمی‌شود هر روز با اینها دست به یقه شد، اینکه زن و بچه، خواهر و مادر آنها هم نان می‌خواهند شکی نیست، مشکل اینجاست که شغلی به جز دستفروشی و مسافرکشی در شهر ما پیدا نمی‌شود. کا سعید 56 ساله در گوشه پیاده رو با سرعت مشغول چیدن کیف‌هایش به امید کاسبی امروز است، سلام‌مان را به خیال اینکه اولین مشتری‌های امروزش هستیم به گرمی پاسخ می‌دهد. قبلاً می‌گفتیم کارگری؛ الان کارگری هم پیدا نمی‌شود، ساخت و سازی نیست تا کارگر دستش بند شود، این است که آنهایی که شندرغاز پول دارند یک پیکان دسته هزارم می‌خرند و مسافرکش می‌شوند و یا باید دستفروش شوند. خودش هم از اینکه مسیر عبور را بر عابرین تنگ کرده، راضی نیست، اما می‌گوید در این بازار بیکاری و گرانی چاره چیست؟ خودمان را که معرفی می‌کنیم کمی یکه می‌خورد، حاضر به پاسخگویی به سؤالاتمان نمی‌شود، اما وقتی از در مشکلاتش وارد می‌شویم لبخند رضایت بر لبانش نقش می‌بندد و همین لبخند فتح بابی برای رسیدن ما به هدف می‌شود. زن و فرزند نان می‌خواهند و پدر باید نان‌آور خانه باشد، دست‌فروشی شغل نیست، اما از بیکاری بهتر است. می‌گوید بعضی روزها حتی یک ریال هم دشت نمی‌کند و با بدبختی نان شبشان را درمی‌آورد. برای سود بیشتر هر ماه دو تا سه بار هم مسیر سنندج به تهران را با هزاران امید طی می‌کند تا بتواند مخارج دانشگاه دو فرزند دانشجویش را تأمین کند.   خانواده‌ای 6 نفری که به قول خودش 2 فرزندش در حال حاضر در تهران و اهواز دانشجو هستند و برای تأمین مخارج دانشگاه‌ آنها حاضر است که خودش را به آب و آتش بزند! اینکه افراد تحصیلکرده را می‌بیند که در کنارش بساط دستفروشی پهن می‌کنند بدترین تصوری است که گاها برای فرزندانش می‌بیند، اما با تمام اینها ادامه تحصیل را بهترین راهکار برای آینده روشن‌تر فرزندانش می‌بیند. شاهو فرهادی هم از مغازه‌دارهای همین مسیر است که بساطش را وسط مسیر پهن کرده است، دیدگاهش را که در مورد سد معبر می‌پرسیم؟ می‌گوید: چون مغازه من جزء ورودی کوچه محسوب می‌شود، پهن کردن بساط به این شیوه منع قانونی ندارد، هرچند معتقدم که این کار کاملاً ضایع کردن حق عابرین پیاده است، اما چاره‌ای نداریم، چراکه تا زمانی که اجناس برای مردم قابل رؤیت نباشد فروشی وجود نخواهد داشت. مغازه‌ای که من بابت آن ماهیانه 5 میلیون تومان اجاره پرداخت می‌کنم، اگر این دم در را برای عرضه اجناس به مردم نداشت، ارزش این میزان پرداخت اجاره را در این بازار و گرانی و کسادی فروش برای من فروشنده ندارد. شاهو از سابقه 15 ساله دستفروشی کردنش هم می‌گوید و معتقد است ضربه‌ای که دست فروشان به پیاده رو و حق عابرین پیاده می‌زنند یک مغازه‌دار هیچ وقت نمی‌زند.   می‌گوید: همه ما خوب می‌دانیم مسئله دست‌فروشی و ضایع کردن حق عبور و مرور مردم در پیاده‌روها چیزی نیست که به آسانی قابل حل باشد، بحث دستفروشی و مهم‌تر از آن سد معبر باید به صورت ریشه‌ای حل شود. مسئله دست‌فروشی و سد معبر زائیده مباحث مختلف است که مهم‌ترین آن تلاش برای امرار معاش است، همانگونه که زن و فرزند من مغازه‌دار و دست‌فروشی که در کنار مغازه من بساط پهن می‌کند همه برای ادامه حیات نان می‌خواهند و تا زمانی که جایگزینی برای نان درآوردن این دست‌فروش از سوی متولیان امر ارائه نشود این مشکل پابرجا باقی می‌ماند و قابل حل نخواهد بود! مسؤولان و متولیان امر باید دغدغه‌مند به این موضوع نگاه کنند و با دیدن تمام زوایای قضیه راه‌کارهای اساسی برای ریشه‌کنی کردن این مشکل پیدا کنند. طرح‌های مقطعی مانند ایجاد جمعه بازار آن هم با تبلیغات اندک نمی‌تواند جایگزین خوبی باشد، این گونه برنامه‌ها شاید در برخی استان‌ها جواب دهد، اما ایجاد شب‌بازار نیاز به یک برنامه‌ریزی و کار دقیق در استان ما دارد. آقای فرهادی با اشاره به تجربه‌اش در سن 15 سالگی زمانی که در بندر عباس دستفروشی می‌کرد، گفت: دستفروشی در آن مقطع یکی از مشکلات جدی در بندرعباس بود، مسؤولان وقت در بندرعباس برای ریشه‌کنی این مشکل در یک اقدام اساسی مکانی را برای ساماندهی دست فروشان تعریف و با این کار این معضل را برای همیشه رفع کردند. فرهادی درآمد دست‌فروشی را بیشتر از مغازه‌داری ارزیابی می‌کند و معتقد است، این تصور که دست فروشان ارزان‌تر از مغازه‌داران اجناس خود را عرضه می‌کنند در بین مردم موجب افزایش درآمد دست‌فروشان نسبت به مغازه‌داران شده است. نسبت به چنین دیدگاهی منتقد است و از ظلم و فشاری که به واسطه پرداخت عوارض مالیات، اجاره‌بهای مغازه و ... باید افرادی چون او متحمل شوند گله‌مند بوده و می‌گوید: دست فروشان نه عوارض نه مالیات و نه پول آب و برق می‌دهند و اگر من مغازه دار به حضورشان دم در مغازه‌ام اعتراض کنم، دیدگاه دفاعی و حمایتی مردم بیشتر به سمت آنها خواهد بود، این در حالی است که من مغازه‌دار بابت اجاره ماهیانه همین مغازه مجبور هستم ماهیانه 5 میلیون تومان پول پرداخت کنم! هیچکس جوابگو نیست اگر مغازه مال خود فروشنده باشد قطعاً دخل و خرجش کاملاً با هم می‌خواند و سودی که عایدش می‌شود به صرف خواهد بود، اما بیشترین درصد این مغازه‌دارها در همین راسته ماهیانه میلیون‌ها تومان اجاره پرداخت می‌کنند. مشکل دستفروشی در شهر سنندج و دیگر شهرهای کردستان ناشی از عدم صنعتی شدن این استان است، چراکه مردم شغلی برای کسب درآمد ندارند. اگر در استان ما هم کارخانه‌ها و واحدهای بزرگی بود که حداقل دست این جوان‌ها را بند می‌کرد بسیاری از مشکلات حل و فصل می‌شد، اما این اگرها هیچ وقت به نتیجه نمی‌رسد، چراکه گام‌های محکمی در این مسیر از سوی مسؤولان و حتی سرمایه‌گذارانی که می‌توانند برای این مردم کاری بکنند برداشته نمی‌شود. کمال پیش‌بین تقریباً جوان‌ترین دست‌فروش همین مسیر است، بلوزهای رنگارنگ را روی چند کارتن پهن و بخشی را هم با طنابی به درخت پیاده رو وصل کرده است. چندین مشتری دورش را گرفته‌ و سر قیمت چانه می‌زنند. به قول خودش چندین سال است که مشغول به کار است و کاملاً قلق کار دستش آمده است، جنس‌ها را از واحدهای تولیدی در تهران خریداری و در ساعت تعیین شده در همین نقطه به مشتریانش عرضه می‌کند. مخالف جدی فروش جنس بی‌کیفیت چینی است و می‌گوید؛ حاضر نیستم حتی یک تکه جنس چینی را به مشتری عرضه کنم.   معتقد است، یکی از مهم‌ترین مسائل در بازار تقاضا است و تا زمانی که تقاضا وجود نداشته باشد عرضه‌ای هم صورت نمی‌گیرد، الان ساعت فعالیت دست‌فروشان در هر خیابانی مشخص است و حق نداریم به جز در این ساعت بساط پهن کنیم. استقبال مردم در خرید اجناس از دست‌فروشان اگر بیشتر از مغازه‌داران نباشد کمتر نیست، درصد قابل توجهی از مردم ساعت حضور خود در بازار را با ساعات فعالیت دست‌فروشان هماهنگ می‌کنند و این نشان می‌دهد که عرضه کالا به این شیوه نیز به نوعی خواست مردم هم هست. من دست‌فروش جنسی را که می‌آورم به دلیل اینکه بسیاری از هزینه‌ها را ندارم با کمترین سود به مشتری عرضه می‌کنم و همین مسئله موجب می‌شود در بین طیف‌های مختلف مشتری داشته باشم. اصلاً موافق سد معبر نیستم، همانطور که فلان مسؤول و فلان کارمند روزی می‌خواهند من جوان تحصیلکرده بیکار هم باید مخارج زندگی‌ام را تأمین کنم. دستگاه‌های متولی به جای اینکه به فکر دست و پاکردن مکان دور افتاده برای ساماندهی دست فروشان باشند که قطعا چنین ساز و کاری جواب نمی‌دهد می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب ایجاد شب‌ بازارها و البته اجرای برنامه‌هایی برای ترغیب مردم به حضور در این شب‌بازارها بحث دست‌فروشی را که امروز به عنوان یکی از موانع سد معبر مشکلاتی را در محیط شهری همچون ترافیک و غیره ایجاد کرده سامان ببخشند. آرش هم لیسانسش را سال 92 گرفته است، 2 سال هم به قول خودش هر دری را برای پیدا کردن کار با توجه به رشته تحصیلی و حتی غیر مرتبط با آنچه تحصیل کرده کوبیده است، اما برخلاف ضرب‌المثل مشهور که می‌گویند جوینده یابنده است، بخت با او یار نبوده و الان 2 سالی است که در کنار پل فردوسی شهر سنندج مشغول دستفروشی است.   اینکه مسیر مردم را برای کسب روزی سد کند کار ناپسندی می‌داند و می‌گوید: اینکه در گرمای تابستان و سرمای زمستان در کنار پیاده‌رو بساط پهن کنی شاید از دیدگاه خیلی‌ها فقط سد معبر و بی‌توجهی به حقوق شهروندان دیگر باشد، اما از نظر من تلاش برای کسب روزی حلال است! اجناسی که عرضه می‌کنم کلاً ایرانی است «به حمایت از کالای داخلی اعتقاد دارد» چراکه حمایت از کالای ایرانی را حمایت از اشتغال موجود می‌دانم، افرادی که مانند من با مشکلات جدی در بحث بیکاری مواجه هستند بهتر از هر کس قدر اشتغال موجود در کشور را می‌دانند. به نظر من همه باید از اجناس داخلی حمایت کنند تا واحدهای تولیدی بتوانند به حیات خود ادامه دهند و بستر توسعه آنها برای افزایش شغل و رفع بیکاری در کشور فراهم شود. شهرهای جنوب کشور بازار شب دارند و جواب داده است، اما استقبال در چنین طرحی در استان ما تا قبل از اینکه فرهنگ‌سازی نشود نمی‌تواند خروجی مثبتی داشته باشد. ما نیاز به درآمد داریم اکثر کسانی که در این راسته دست فروشی‌ می‌کنند جوان و تحصیلکرده هستند، وقتی شغلی وجود ندارد چاره‌ای جز این کار نداریم! اینکه درآمد دستفروشان بیشتر از مغازه‌داران است را به هیچ وجه قبول ندارد و می‌گوید« مگر می‌شود دستفروشی با سه تا چهار ساعت حق کار درآمدش از مغازه‌دار بیشتر باشد؟!» ما خیلی از هزینه‌هایی را که مغازه‌داران به ویژه افرادی که مغازه را اجاره کرده‌اند نداریم، اما آنها تمام وقت کار می‌کنند. برخی مغازه‌داران خودشان وسایلشان را تا وسط پیاده‌رو می‌آورند و این کار را حق خود می‌دانند حتی شنیده‌ام که به راحتی جلوی مغازه خود را به صورت توافقی به افراد اجاره می‌دهند، این در حالی است که این کار غیرقانونی است. آمنه خانم تنها زن دست‌فروش این راسته است که در بین حجم بالای دست‌فروشان مردم چند سالی است که در زیرسایه بانک رفاه کارگران بساطش را نزدیکی‌های ظهر پهن می‌کند.   اینکه مجبور است در بین این همه مرد آن هم در گوشه خیابان روزی‌اش را بیرون بکشد رنج زیاد می‌برد، اما چاره‌ای جز این آمدن و رفتن‌های هر روزی ندارند! شوهر و یکی از فرزندانش مریض هستند و آمنه خانم 40 و چند ساله مجبور است به تنهایی بار زندگی 5 نفره را به دوش بکشد. در سرمای زمستان و گرمای تابستان هر روز بغچه بزرگ از پارچه‌های لباس کردی را به دوش می‌کشد تا درصد فروش آنها را به عنوان روزی به خانه ببرد و سرمایه اولیه را به صاحب مغازه بازگرداند. او هم از سد کردن مسیر عبور و مرور مردم سخت ناراحت است و می‌گوید: همانگونه که من دوست ندارم کسی اذیتم کند، خودم هم راضی به اذیت مردم نیستم و قطعاً اگر منبع درآمدی داشتم یا همسرم قادر به کار کردن بود، حاضر به دست فروشی نمی‌شدم. خیلی‌ وقت‌ها هم از سوی بانک و شهرداری و ... گیر می‌دهند که بساطم را جمع کنم، واقعاً حق با آنها و سایر مردم است که من و امثال ما راهشان را سد کرده‌ایم، اما وقتی کار دیگری برای امرار معاش خود و خانواده‌ام ندارم چاره‌ای جز ادامه این کار نمی‌بینم. 6 سال است در این محل کار می‌کنم تا قبل از آن در دیدگاه سنندج بودیم، روزهای جمعه هرکس در گوشه‌ای وسایل و اجناس خود را به مردم عرضه می‌کرد درآمد یک روزه آنجا بیشتر از کل روزهایی است که در اینجا باید بایستم و مسیر عبور و مرور مردم را سد کنم. اگر دوباره همان رویه قدیم را اجرا کنند و به ما اجازه دهند در دیدگاه اقدام به عرضه اجناسمان کنیم فکر می‌کنم بهترین اقدام را در ساماندهی دست‌فروشان انجام داده‌اند. پارچه‌هایم را از مریوان و کامیاران می‌آورم، البته من تنها فروشنده هستم و بابت هر قواره پارچه مبلغی 2 تا 3 هزار تومانی می‌گیرم. می‌گویم جمعه‌ها چرا بساطت را در جمعه بازار بانوان پهن نمی‌کنی، می‌گوید تا دیروز خبر نداشتم، یکی از کارمندهای همین بانک خبر ایجاد این جمعه بازار را به من داد، شرایطش را نمی‌دانم تبلیغات چندانی در مورد آن صورت نگرفته است، وگرنه به نظرم اقدام خوبی است که امیدواریم با گستردگی بیشتری ادامه داشته باشد... از آمنه خانم در حالی که با مشتری سر و کله می‌زند خداحافظی و مسیرمان را به سمت میدان انقلاب ادامه می‌دهیم، نرسیده به میدان پیرمرد ریزنقش که زیر بار وسایلی که با صندوقی به گردن بسته و کمرش تا شده است نظرم را به خود جلب می‌کند، خودش هم نمی‌داند چند سال دارد اما می‌گوید شاهنشاهی رضاشاه خائن را به یاد دارد.   سهمش از زندگی چندین دهه‌اش دست خالی با 8 سر عائله است، سفره دلش را برایمان باز می‌کند و از روزهایی سختی که بر او و خانواده‌اش گذشته آنقدر می‌گوید تا خسته می‌شود. می‌پرسم چرا وسایلت را با این همه سختی به گردن بسته‌ای، می‌گوید: هرکس باید بارش را خودش بکشد بچه‌هایم به سراغ زندگیشان رفته‌اند، اما خوب من و همسرم هم تا زنده‌ایم نان می‌خواهیم. می‌پرسم، چرا وسایلت را در گوشه‌ای پهن نمی‌کنی، اینها همه ملک مغازه‌داران و دست‌فروشان است، جایی برای ما وجود ندارد نمی‌شود که وسط پیاده‌رو را هم از مردم گرفت. حق من گردن خودم هست و بس، خدا اگر بخواهد روزی برساند می‌رساند نباید برای مردم آزار و اذیت شد، وقتی مسیر را بر مردم سد کنیم در رفت و آمد با مشکل مواجه می‌شوند و حقشان را ضایع کرده‌ایم فردای قیامت نمی‌توانم پاسخگوی این همه مردم باشم دنیا را نداشتیم حداقل قیامت را هم فدا نکنم! و سخن آخر.. البته پدیده دست‌فروشی تنها مختص به ایران و کشورهای در حال توسعه نبوده و گستره این پدیده در برخی از کشورهای اروپایی همچون فرانسه نیز دیده می‌شود، تا جایی که براساس اطلاعات و آمار نفوذ دست فروشی در جامعه بین المللی هم وجود داشته، اما با اتخاذ تدابیر مقتضی، تلاش شده این پدیده اقتصادی و اجتماعی به یک هنجار تبدیل شود.  ندادن مالیات و ایجاد سد معبر همواره موضوعی است که موجب انتقاد از دستفروشان می‌شود در صورتی که اگر دستفروشان ساماندهی بشوند و مکان‌های مشخصی به آنان اختصاص داده شود این دو معضل نیز حل خواهد شد. مسؤولان ما باید قبول داشته باشند حل این مشکل در استانی با این آمار بالای بیکاری و دست به عصا رفتن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به سهولت انجام نخواهد گرفت و باید با تدوین برنامه‌های قوی در راستای رفع این مشکل که روند رو به رشدی را در حال طی کردن است گام‌های اساسی بردارند. ]]> عمومی Mon, 18 Jun 2018 13:10:08 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/132950/