پایگاه خبری ستاره ها - آخرين عناوين تلویزیون :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/art/television Wed, 13 Feb 2019 16:35:49 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Wed, 13 Feb 2019 16:35:49 GMT تلویزیون 60 تدارک «پنج ستاره» برای نوروز ۹۸/ مردم متقاضی حضور چهره‌ها هستند http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154018/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر؛ میرمحمدحسین رضوی تهیه‌کننده درباره مسابقه «پنج ستاره» با اجرای حمید گودرزی که به تازگی فصل جدید آن از شبکه پنج آغاز شده است، بیان کرد: برای نوروز ۹۸ حدود ۱۵ شب ویژه برنامه نوروزی داریم که برنامه با همان شمایل کنونی اجرا می شود و البته اتفاقات تازه‌ای هم قرار است در آن رخ دهد.   وی درباره حضور سلبریتی‌ها در این برنامه اظهار کرد: در این ویژه‌برنامه چهره‌ها حضور دارند و این واقعا خواست بینندگان بود که چهره‌ها در برنامه حضور داشته باشند، مردم با ۱۶۲ تماس می‌گیرند و حتی نام می‌برند که مثلا فلان چهره ها به برنامه بیایند. برنامه «پنج ستاره» با اجرای حمید گودرزی و تهیه‌کنندگی میرمحمدحسین رضوی دو شب در هفته روی انتن می‌رود. مسابقه تلویزیونی «پنج ستاره» محصول موسسه فرهنگی و هنری «هشت ‌اقلیم» و کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که پنج شنبه و جمعه هر هفته ساعت ٢١ از این شبکه پخش خواهد شد. ]]> هنری Wed, 13 Feb 2019 12:46:45 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154018/ خیراندیش: دخترم به خاطر «معمای شاه» از سینما طرد شد/ تمجید از «قصر شیرین» http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/153641/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری فارس، شامگاه دوشنبه پانزدهم بهمن ماه، بعد از پایان ششمین روز سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، هفتمین  قسمت از سری جدید برنامه تلویزیونی هفت با حضور مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره و نیز گوهر خیراندیش بازیگر «مردی بدون سایه» روی آنتن شبکه سه سیما رفت. بنا بر این گزارش، برنامه تلویزیونی «هفت» ویژه سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر با اجرای محمدحسین لطیفی، شامگاه دوشنبه پانزدهم بهمن ماه ضمن بررسی سه فیلم اکران شده در سالن رسانه ها، میزبان مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی و جشنواره سی و هفتم، گوهر خیراندیش بازیگر سینما بود. سینماگران از سالن برج میلاد ناراضی بودند مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره ملی فیلم فجر و سازمان سینمایی، درباره چرایی انتخاب پردیس سینمایی ملت به عنوان کاخ رسانه‌ها گفت: از آنجا که سال گذشته پردیس سینمایی ملت از بهترین کیفیت صوت و تصویر برخوردار بود، تصمیم بر این شد که این پردیس سینمایی برای سالن رسانه‌ها انتخاب شود. البته انتقاداتی به سالن برج میلاد وارد بود؛ سینماگران از شیوه پخش فیلم هایشان در سالن برج میلاد گلایه داشتند. وی افزود: پردیس ملت قابلیت های زیادی داشت و ظرفیت های این مجموعه ما را بر آن داشت که پردیس سینمایی ملت را انتخاب کنیم. نجفی درباره بی نظمی‌های رخ داده در روز اول جشنواره هم گفت: غیر از جابجایی فیلم های سینمایی معکوس و تختی که در روز اول جشنواره داشتیم، از روز دوم تمام فیلم ها، طبق برنامه و سر زمان‌ مقرر اکران شدند و نشست خبری فیلم ها نیز بدون مشکل انجام شد. ثبت مکانیزه آرای تماشاگران تا آخرین روز علی آشتیانی پور مسئول بخش رای گیری آرای مردمی نیز درباره فیلم های منتخب بخش مردمی گفت: ما ترتیبی برای اعلام اسامی فیلم های برتر آرا مردمی در نظر نگرفتیم؛ بدون ترتیب اسامی فیلم‌ها اعلام می‌شود تا در نهایت ۵ فیلم دو روز آخر جشنواره اعلام می شود تا یکی برگزیده سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شود. تمام فیلم ها تا آخرین سانس، امکان استفاده از آرای مردمی را دارند. وی ادامه داد: تمام فیلم‌ها به صورت مساوی اکران داشته اند و تناسب سانس ها به صورت عادلانه بوده است. با توجه به جدول اکران، تا آخرین روز امکان دارد که یک فیلم جدید به این لیست اضافه شود. اکران ویژه ناشنوایان و نابینایان؛ اتفاق ویژه جشنواره سی و هفتم مسعود نجفی در مورد کیفیت سوالات خبرنگاران در نشست های خبری هم گفت: مبنای اصلی ما برای صدور کارت اهالی رسانه معرفی نامه رسمی از طرف رسانه و برای انجمن منتقدان، ارسال آثار بود. تغییری که امسال در نشست های خبری داشتیم این بود در جشنواره امسال سوالات به صورت مکتوب مطرح می شوند تا سوالات سطح پایین و تکراری نداشته باشیم. نجفی همچنین در پایان گفت: یکی از نکاتی که امسال برای اولین بار در جشنواره اتفاق افتاد و کمتر مورد توجه قرار گرفت، اکران ویژه نابینایان و ناشنوایان بود که حتی در جشنواره های جهانی هم سابقه نداشت. در سینما بهمن برای نابینایان و در پردیس سینمایی کوروش نمایش ۹ فیلم با زیرنویس و زبان اشاره را ویژه ناشنوایان خواهیم داشت. تمجید گوهر خیراندیش از فیلم قصرشیرین بعد از پخش گزارشی از اهالی رسانه درباره دو فیلم یلدا ساخته مسعود بخشی و جمشیدیه ساخته یلدا جبلی که هر دو در مورد قصاص بودند و همچنین بعد از پخش آیتم نظر سینماگران مطرح کشور درباره گوهر خیراندیش، این بازیگر مطرح سینما با حضور در استودیوی برنامه تلویزیونی هفت در پردیس سینمایی ملت به گفت‌وگو با محمدحسین لطیفی پرداخت. گوهر خیراندیش در ابتدای صحبت های خود با اشاره به حضور خود در سریال هیولا ساخته مهران مدیری گفت: من توکیو،بدون توقف و دایره زنگی را کنار مهران مدیری کار کرده‌ام اما به عنوان کارگردان با ایشان همکاری نکرده بودم. چند روز گذشته درگیر این سریال بودم به همین دلیل کمتر در جشنواره فیلم دیدم. این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: دیشب موفق شدم در سینما آستارا فیلم سینمایی قصرشیرین را ببینیم، و بسیار از این فیلم لذت بردم. از تریبون برنامه شما می‌خواهم به رضا میرکریمی و تمام عوامل فیلم سینمایی قصر شیرین که توانستند فیلمی به این زیبایی خلق کنند، تشکر کنم. هم بازی حامد بهداد و هم سایر بازیگران این فیلم عالی بود و خوشحالم که سینماگران ما در شأن مخاطبان فیلم می سازند. دخترم را به خاطر سریال معمای شاه از سینما طرد کردند خیراندیش همچنین درباره تعداد بازی‌های خود در سینمای ایران گفت: من در سال هایی که در سینما بودم، ۱۱۸ فیلم بازی کرده ام. همچنین حدود پنجاه سریال و ۵۸ تئاتر هم کار کرده‌ام. بازیگر فیلم مردی بدون سایه ساخته علیرضا رییسیان گفت: در این فیلم آزاده (دخترم) هم بازی کرده است. متاسفانه بعد از سریال معمای شاه، دخترم را در سینما طرد کرده اند و برای هر پروژه سینمایی که پیشنهاد می شود، می گویند همان دختری که در معمای شاه هم بازی کرده بود؟ و به او بازی نمی‌دهند. گوهر خیراندیش درباره تنوع نقش‌های خود گفت: به اندازه تمام آدم های روی زمین کاراکتر و تیپ وجود دارد؛ اگر بخواهم نقش دیوانه یا زن مرفه را بازی کنم، در فیلم های مختلف کاملاً جدا از هم بازی خواهم کرد. به عنوان مثال من هم در سریال میوه ممنوعه نقش زن حاجی را بازی کردم و هم در فیلم دنیا؛ اما این دو نقش کاملاً متفاوت بوده و نمی توان گفت نقش هایم تکراری است. میزگرد جنجالی با موضوع محتوای فیلم‌های جشنواره سی و هفتم بخش بعدی این قسمت از برنامه با حضور محسن دریا لعل و خسرو نقیبی با موضوع شش روز اول جشنواره سی و هفتم برگزار شد. در این بخش محسن دریا لعل با اشاره به اینکه امسال شاهد بدترین جشنواره سال های اخیر هستیم گفت: از ۱۸ فیلمی که تا کنون در سالن رسانه ها، در مورد خیلی از آنها نمی توان صحبتی داشت؛ هیچ فیلم شاخصی در جشنواره نداشتیم و تحمل جشنواره امسال خیلی سخت بوده است. این حجم از فیلم های ضعیف و بد عجیب است و نمی دانم هیئت انتخاب چه می کرده است؟ اگر ۲۰ فیلم خوب هم در سینمایمان نداریم، چه اصراری داریم سی فیلم در جشنواره داشته باشیم؟ می توانیم با ۱۰ فیلم خوب جشنواره را برگزار کنیم. وقتی خود سازنده فیلم از کارش راضی نیست، و مخاطب هم از فیلم چیزی متوجه نمی شود، چه نیازی به حضور فیلم در جشنواره است؟ جشنواره‌ای با تنوع ژانری و جاه طلبی‌های سینمایی خسرو نقیبی هم در این بخش گفت: بعد از سال ها، شاهد یکی از بهترین جشنواره های دهه اخیر هستیم. در این دوره بعد از چهار سال، تنوع شگفت انگیزی از ژانر و داستان داریم؛ جاه طلبی های فرمی، محتوایی، ساختاری و ژانری داریم. برخلاف اوایل دهه نود که اغلب فیلم های ما آپارتمانی بود، خوشحالم که امسال تنوع ژانر را شاهد هستیم. هم فیلم بیوگرافی، هم تریلر سیاسی، هم فیلم های اجتماعی خارج از تهران و حتی فیلم نوآر داریم. این منتقد سینما ادامه داد: فیلم محبوب من در جشنواره امسال غلامرضا تختی است که در سطح جهانی قابل اعتنا است. همچنین به نظرم فیلم شبی که ماه کامل شد فیلم مهمی است و فیلم هایی داریم که ابعاد و اندازه سینمای ما را بالا می برند. فیلم طلا را پسندیدم که بهترین کار پرویز شهبازی حتی بهتر از دربند بود. همچنین قصرشیرین را هم دوست داشتم که بهترین فیلم میرکریمی حتی بهتر از خیلی دور خیلی نزدیک بود. محسن دریا لعل نیز درباره فیلم‌های جشنواره گفت: فیلم یلدا که در حد برنامه‌های اینترنتی است که انگار ماه عسل را روی پرده سینما می‌بینیم! خون خدا که فقط مضمون بود؛ ناگهان درخت که جز موسیقی هیچ نداشت. به نظر من جشنواره فیلم فجر جای فیلمی شبیه مسخره باز است که کاملاً تکنیکی ساخته شده و تجربه دارد. محمدحسین لطیفی در این بخش از برنامه با انتقاد از مضمون فیلم‌ها گفت: این میزان از پرداخت به موضوعی مانند «خیانت» در فیلم‌ها ما را به این نتیجه می‌رساند که گویا همکاران ما تحت تاثیر شبکه های ماهواره هستند. میز نقد برنامه هفت؛ تعریف فراستی از متری شیش و نیم مسعود فراستی در بخش ثابت میز نقد برنامه هفت همراه با محمدتقی فهیم و سعید قطبی زاده به نقد فیلم‌های سینمایی جشنواره سی و هفتم پرداخت. در ابتدای این بخش فراستی با اشاره به اینکه سومین فیلم خوب جشنواره را دیده، گفت: «متری شیش و نیم را دیدم. با بازی خوبِ نوید محمدزاده! این بازیگر در هر دو فیلمی که در جشنواره دارد، خوب بازی کرده.» این جمله با واکنش قطبی زاده مواجه شد و این منتقد سینما هم گفت «در فیلم جدید سعید روستایی، برای اولین بار با پلیس واقعی روبرو هستیم.» همچنین محمدتقی فهیم در ابتدای صحبت های خود با اشاره به پیام رییس جمهور به جشنواره فیلم فجر گفت امیدوارم رییس جمهور فیلم های جشنواره را ببیند. طلا؛ فیلمی با فیلمنامه ضعیف و روی هوا! «طلا» ساخته پرویز شهبازی نخستین فیلم میز نقد شب ششم بود؛ قطبی زاده در واکنش به این فیلم گفت: به نظرم فیلم خوبی نیست؛ اگر فیلم اول یک کارگردان بود، می گفتم فیلم خوبی است. اما برای کسی که دربند و عیار۱۴ و نفس عمیق ساخته، خوب نیست. البته از مالاریا بهتر است. فیلم های شهبازی همیشه چشم نواز است؛ نماها و اندازه و لنزها درست است، محمدتقی فهیم هم درباره جدیدترین ساخته پرویز شهبازی گفت: فیلم طلا اساساً روی هواست! فیلمنامه مبنای پژوهشی ندارد، روی فیلمنامه کار نشده؛ برای حفره‌های فیلم فکر نشده... فیلمنامه مثل ساختمانی است که اگر یک ردیف آجر را برداریم، تمام ساختمان فرو می ریزد. اما در طلا خیلی از خرده داستان ها هست که اگر حذف شود، هیچ اتفاقی در فیلم نمی افتد. وی افزود: در فیلم پدربزرگی داریم که قابل اعتماد نیست. بانکی داریم که از راه دور امضا می کند و وام می دهد! فروشنده دلاری داریم که چهارصد هزار دلار را در کوله گذاشته و می رود. به نظرم فیلمنامه حفره های زیادی دارد و نمی تواند محتوایی ارائه کند. یک فیلم کوچکِ متوسطِ قابل اعتنا فراستی هم در مورد طلا گفت: این فیلم کوچکِ متوسطِ قابل اعتنایی است و از دربند و مالاریا جلوتر است. شهبازی دوربین به شدت نرم و به اندازه دارد؛ همه چیز در خدمت اثر است و اثر هم جزو معدود فیلم هایی است که به ما نزدیک است و نه کاراکترهای اگزوتیک دارد و نه میلیاردهایی که نمی شناسیمشان. چند جوان طبقه متوسط واقعی آورده که کاملا نزدیک به ما هستند. این منتقد ادامه داد: یکی از مباحثی هم که در مورد فیلم طلا مطرح بود، بحث ازدواج سفید است که به نظرم چنین چیزی نیست. قطبی زاده هم در تکمیل صحبت های فراستی گفت: من از فیلم طلا خوشم‌ نیامد و فیلم خوبی نیست. من عادت دارم با استانداردهای فیلمساز بسنجم و توقعم از او بیشتر است. بازیگران مکمل برخلاف بازیگران اصلی به شدت قوی بودند ولی داستان گنگ و موازی و روابط مشخص نیست. پایان داستان کاملا اضافی است و توقع من از پرویز شهبازی بیشتر بود. شخصیت اصلی حس مسئولیت‌پذیری دارد ولی همین شخصیت در رابطه با نامزد خود کاملا منفعل است. مسعود فراستی گفت: به نظر من طلا بهترین کار پرویز شهبازی است و حرکت دوربین نرم است و جز معدود فیلمهای نزدیک به ماست. مسئله من‌مفهوم نیست و بازیگران را حس‌ می‌کنم ولی رابطه دو شخصیت اصلی کم است. در مساله فیلمنامه برخی حفره‌ها وارد است ولی می‌شود با وجود این حفره ها بازیگران حس شوند. به نظر میرسد دو تیپ و دو شخصیت وارد یک مساله ای میشوند که ناچار هستند. مساله من رابطه است. قطبی‌زاده اضافه کرد: لحن در فیلم طلا انسجام ندارد. بازیگر در شرایط بحرانی حالت کمدی دارد. وقتی قصه به سر بالایی حادثه افتاده است. یلدا یک «ماه عسل» سینمایی است سعید قطبی زاده درباره ساخته مسعود بخشی گفت:یلدا یک ‌برنامه آموزشی برای کارمندان صدا و سیماست. من حیرت می‌کنم که در این فیلم بازیگران‌ چگونه هدایت شده است! مسعود فراستی: یلدا شبیه برنامه ماه عسل است و اصلا بویی از سینما نبرده است و کارگردان به دنبال برائت جویی از گذشته است. و در نهایت فقط می‌تواند اشک مخاطب در بیاورد. محمد تقی فهیم درباره این فیلم گفت: ااین فیلم صد درصد یک ماه عسل است و طراحی برای کار نداشته است. کارگردان وارد حوزه ای شده که ابدا اطلاعی نداشته است‌. قطبی زاده در پایان گفت: با توجه به تهیه‌کننده فرانسوی فیلم، اصلا بعید نیست که این فیلم در جشنواره‌های خارجی جوایز متعدد بگیرد با این که هیچ جانمایه‌ای ندارد. کمبود داستان مشکل اصلی «جمشیدیه» سعید قطبی‌زاده در بخش نقد فیلم «جمشیدیه» گفت: این فیلم سعی می‌کند که مشکلات را از اساس پیدا کند. تلاش و ایده محترم است ولی مشکل فیلم قصه است. محمدتقی فهیم هم درباره این فیلم گفت: دست مایه فیلمساز خیلی ضعیف است. ما در این فیلم زنی منفعل و ترسو را داریم .همین زن در زندان تبدیل به ژاندارک می‌شود. مسعود فراستی هم درباره این فیلم گفت: مشکل جمشیدیه اغراق، کمبود داستان است و فیلم فقط به دنبال اشک گرفتن است. برنامه تلویزیونی «هفت» ویژه سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر هر شب ساعت ۲۳ به تهیه کنندگی مجتبی امینی و با اجرای محمدحسین لطیفی به صورت زنده از محل پردیس سینمایی ملت از شبکه سه سیما پخش می‌شود. ]]> هنری Tue, 05 Feb 2019 11:06:50 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/153641/ نظیر «آرایشگاه زیبا» دیگر ساخته نمی‌شود/ «قصر شیرین» فیلم خوبی است http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/153638/ به گزارش ستاره ها؛ «رضا بابک» گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» و دلیل پذیرفتن بازی در این اثر گفت: داستان این فیلم، داستان زندگی است. فیلم بسیار ساده و کاملاً انسانی است. بر مهرورزی تأکید ویژه‌ای دارد و به خدمت انسانی به انسان دیگر می‌پردازد. وی ادامه داد: این فیلم معنایی از ایثار کردن و گذشت را در خود دارد که به نظر من بسیار ارزشمند است و مهربانی و عشق در آن اولویت دارد. وقتی فیلمنامه آن را خواندم، آن را دوست داشتم و ارتباط خوبی با نقش برقرار کردم. همین مهم‌ترین دلیل برای من بود تا بازی در این نقش را بپذیرم. وی در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید مخاطبان و مردم بیشتر شما را با آثار تلویزیونی می‌شناسند؟ تصریح کرد: حالا که من نیستم افراد دیگری هستند که زحمت می‌کشند، کار می‌کنند و حتی جور ما را هم می‌کشند. سریال‌هایی نظیر «آرایشگاه زیبا» متعلق به دوره‌ای بود که دیگر نمی‌توان نظیر آنها را ساخت و تکرار نمی‌شود. آن زمان شرایط دیگری بود و آدم‌های دیگری در تلویزیون بودند که طرح‌ها را تصویب می‌کردند و ما هم با آنها کار می‌کردیم. البته آنها هم به حرف‌های ما گوش می‌کردند، اما امروز تصمیم‌ها همه در جاهای دیگری گرفته می‌شود و بیشتر این تصمیمات تحمیلی است که من ترجیح می‌دهم در آنها نباشم.بابک همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا مدتی است حضورش در تلویزیون کمتر از قبل شده نیز عنوان داشت: من مدتی است که دیگر با تلویزیون کار نمی‌کنم و سال‌هاست نقشی را در صدا و سیما نمی‌پذیرم که البته دلایل مختلفی دارد و به همین دلیل در سینما ترجیح دادم که این فیلم را بازی کنم. وی درباره آثار دیگری که در جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش در آمده‌اند نیز گفت: امسال فقط توانستم فیلم «قصر شیرین» به کارگردانی آقای رضا کریمی را ببینم که آن را خیلی دوست داشتم و قطعاً باید چند بار دیگر نیز به تماشای آن بنشینم.  ]]> هنری Tue, 05 Feb 2019 10:43:22 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/153638/ تیپ ساده «متین ستوده» در پردیس چارسو/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/153622/   ]]> هنری Tue, 05 Feb 2019 08:54:13 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/153622/ مراسم اولین تولد فرزند محسن تنابنده/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/153606/ ]]> هنری Tue, 05 Feb 2019 06:55:40 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/153606/ بازیگر «لیسانسه‌ها»: دوست داریم هوتن را خفه کنیم! http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/153599/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرآنلاین؛ هوتن شکیبا که شاید اکثر مخاطبان او را به سریال «لیسانسه‌ها» و در قامت یک کمدین بشناسند در فیلم «شبی که ماه کامل شد» نقش متفاوتی ارائه داد که بسیاری از سخت‌گیرترین منتقدان هم آن را تحسین کردند. ایفای نقش جدی کاراکتر عبدالحمید ریگی، با لهجه و گویش بلوچی اتفاقی بود که عده ای هوتن شکیبا را برای آن مستحق جایزه می دانند. امیر کاظمی همبازی شکیبا در سریال «لیسانسه‌ها» یکی از افرادی بود که یکشنبه شب برای تماشای نقش آفرینی شکیبا در این فیلم به پردیس سینمایی ملت آمده بود. او که تا پایان نشست پرسش و پاسخ این فیلم هم در کاخ جشنواره حضور داشت درباره هوتن شکیبا گفت: «هوتن همیشه من را شگفت زده کرده و بعضی وقت ها دلم می خواهد از شدت هیجان خفه اش کنم. این شگفت زده شدن برایم تبدیل به عادت شده و نمی دانم کی به بازی او عادت می کنم که دیگر از بازی هوتن شگفت‌زده نشوم. در الیور تویست بی نظیر بود، در «لیسانسه ها» هم همینطور و در این فیلم هم.» بازیگر «لیسانسه‌ها» در ادامه با ابراز امیدواری برای اینکه هوتن شکیبا برای این نقش جایزه بگیرد گفت: «من همه فیلم ها را ندیدم ولی امیدوارم بازی هوتن در این فیلم دیده شود و جایزه فجر را بگیرد.» امیر کاظمی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا خودش هم دوست دارد در چنین نقشی بازی کند گفت: «من اگر بودم هیچوقت این نقش را قبول نمی کردم چون نمی توانستم این لهجه را دربیاورم. اگر هوتن هم توانسته برای این است که خیلی از من بااستعدادتر است و این را باید قبول کنم.» کاظمی و شکیبا با هم به مردم برای یک کار کمدی شناسانده شدند. این بازیگر اما می گوید تمام پیشنهادهایی که این اواخر داشته جدی بوده اند و از این بابت متعجب است: «همه کارهایی که امسال به من پیشنهاد شد جدی بود و نمی دانم چرا اصلا کار کمدی به من پیشنهاد نمی شود. این یکی از مشکلاتم است که کار کمدی از من پخش می شود ولی کار جدی به من پیشنهاد می شود.» به کاظمی می گویم برای این گفت‌وگو تیتر می زنم «دلم می خواهد هوتن را خفه کنم» و او در پاسخ می گوید: «صددرصد! اصلا به نظرم تیتر بزنید دوست داریم هوتن را خفه کنیم، چون حس همسرم هم بعد از دیدن فیلم نسبت به هوتن همین بود.» ]]> هنری Tue, 05 Feb 2019 06:11:58 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/153599/ چرا علی نصیریان تا به امروز سیمرغ نبرده است؟ http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/153591/ روزنامه جام‌جم نوشت: این جشنواره همان‌قدر كه جایزه درست اعطا كرده و نامزدی‌های شایسته در بخش‌های مختلف داشته، تقریبا به همان اندازه هم بی‌مهری‌ها و بی‌اعتنایی‌های عجیب و غریب كرده كه یكی از مهم‌ترین جفاهای آن در حق نصیریان است. كم نبودند، نابازیگرانی كه با اولین حضور خود جلوی دوربین، سیمرغ بلورین و دیپلم افتخار به خانه بردند كه نوش‌جانشان، اما نصیریان كه یكی از استادان مسلم بازیگری در ایران است و بارها در نقش‌های مختلف، جلوه‌گری كرده، دست خالی 36 دوره جشنواره فیلم فجر را پشت سربگذارد؛ این یعنی یك جای چنین جشنواره‌ای می‌لنگد. در این گزارش به بهانه تولد 84 سالگی استاد (نصیریان متولد 15 بهمن 1313 است) و بازی درخشان او در فیلم «مسخره باز» (همایون غنی زاده) كه این روزها در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده است، به‌طور آماری سراغ این بی اعتنایی تاریخی رفته ایم. همچنین نگاهی مروری و از سر خاطره‌بازی داریم به برخی نقش‌های شاخص نصیریان در سینما و تلویزیون. اما نیك می‌دانیم كه نخستین جایگاه درخشش این استاد بازیگری و نمایشنامه‌نویسی در تئاتر بوده و بسیاری از نقش‌آفرینی‌های خوب او روی صحنه صورت گرفته است. حتما می‌دانید كه استاد، به‌تازگی به سوگِ همسرشان نشسته است. ضمن عرض تسلیت به ایشان و آرزوی صبر و شكیبایی و تاب این اندوه بزرگ، تبریكات خود به مناسبت زادروز فرخنده‌شان را نیز از ایشان دریغ نمی‌كنیم، اما دوست می‌داشتیم كه این شادباش، تقریبا مقارن با آن اتفاق تلخ، نمی‌شد و از هر غمی تهی بود. با این حال به نظر می‌رسد، جشنواره فیلم فجر در دوره سی و هفتم برگزاری خود، این بخت را یافته تا دست‌كم درباره نصیریان، جبران‌مافات كند و تا از این دیرتر نشده، با افتخار یكی از سیمرغ‌های بلورین ناقابل خود را نثار بزرگ آقای بازیگری كند؛ آن هم نه به قصد تعارف و ادای احترام، بلكه به‌دلیل حقانیت و شایستگی یك بازی درست، به اندازه و تماشایی. آنهایی كه نقش كاظم‌خان در مسخره‌باز را دیده‌اند، می‌دانند چه می‌گویم و آنهایی هم كه ندیده‌اند، خوش است كه از حالا مشتاق تماشا باشند. پس امیدواریم جشنواره فیلم فجر، «مسخره باز»ی را كنار بگذارد و از حالا سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مكمل مرد (نقش اول مرد مسخره باز را صابر ابر بازی می‌كند) را برای نصیریان كنار بگذارد. با این كار، تابلوی افتخارات جشنواره فیلم فجر تكمیل تر خواهد شد. دو نامزدی و دیگر هیچ علی نصیریان در طول 36 دوره برگزاری جشنواره فیلم فجر، فقط دو بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است و بس. در دوره پنجم جشنواره فیلم فجر و در سال 1365، علی نصیریان برای بازی خوبش به نقش علی یار در فیلم شیرسنگی (مسعود جعفری جوزانی)، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد بود؛ در این بخش دو بازیگر شاخص دیگر هم با دو بازی درخشان نامزد دریافت جایزه بودند؛ یكی عزت‌ا... انتظامی برای بازی در نقش عباس آقاسوپرگوشت در فیلم اجاره‌نشین‌ها (داریوش مهرجویی) و دیگری هم داریوش ارجمند برای بازی در نقش ناخدا خورشید در فیلم ناخدا خورشید (ناصر تقوایی). سه نقش‌آفرینی درخشان و همسنگ كه واقعا همگی شایسته دریافت جایزه بودند و انتخاب یكی از میان آنها كار دشواری بود، با این حال درنهایت جایزه به ارجمند برای ناخدا خورشید رسید و نصیریان و انتظامی سیمرغ را در آن سال از دست دادند. محمد خزاعی، منوچهر عسگری نسب، محمدباقر كریمیان، عطاءا... مهاجرانی و منوچهر محمدی، داوران این دوره بودند. دبیری جشنواره را هم سیدمحمد بهشتی به عهده داشت. دو دوره بعد یعنی دوره هفتم و در سال 67 باز هم دو رفیق و همكار قدیمی یعنی علی نصیریان و عزت‌ا... انتظامی، در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد، رقیب هم بودند، اما این بار هم نصیریان دست خالی ماند و این انتظامی بود كه اولین سیمرغ بلورینش را به خانه برد. نصیریان در این سال برای بازی در سال‌های خاكستر (مهدی صباغ‌زاده)، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد بود كه با این بازیگران رقابت می‌كرد: هادی اسلامی (سرب)، جهانگیر الماسی (نارونی)، مهرداد سلیمانی (دیده‌بان) و عزت‌ا... انتظامی (گراند سینما) كه در نهایت جایزه به آقای بازیگر رسید و جهانگیر الماسی هم دیپلم افتخار دریافت كرد، اما باز هم بازی نصیریان را شایسته دریافت جایزه ندانستند. عبدا... اسفندیاری، محمدعلی حسین‌نژاد، محمدحسین حقیقی و علیرضا شجاع نوری داوران این دوره بودند و این‌بار هم مثل دوره پنجم كه نصیریان نامزد دریافت سیمرغ بود، دبیری جشنواره را سیدمحمد بهشتی به‌عهده داشت. بوی مشکوک داوری! درست است كه علی نصیریان، تنها در دو دوره نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد، اما برخی نقش‌های خوب و شاخص دیگر او باوجود شایستگی، حتی نامزد دریافت جایزه هم نشدند. عجیب‌ترین مورد و مصداق در این زمینه مربوط به چهاردهمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 1374 است كه بازی درخشان نصیریان در «بوی پیراهن یوسف» (ابراهیم حاتمی‌كیا) به‌طرز غریب و مشكوكی تماما نادیده گرفته شد و حتی نام او در میان نامزدهای بازیگری هم قرار نگرفت. آن هم در حالی كه بازی نصیریان به نقش دایی غفور، همان زمان تماشاگران و حتی منتقدان را تحت تاثیر قرار داد و با خود همراه كرد، حتی این بازی به‌ویژه با آن سكانس تك‌گویی همدلی برانگیز بر مزار نمادین پسرش یوسف، هنوز هم پس از بارها تماشا تازه و باطراوت است و بغض‌نوازی می‌كند. نكته عجیب‌تر ماجرا، نامزد شدن حمیدرضا تاج دولتی (كه در برخی منابع به اشتباه حمیدرضا تاج دوستی ذكر شده)، بازیگر نقش یوسف در بخش بهترین بازیگر نقش مكمل مرد است كه تنها حضور كوتاهی در بخش‌های پایانی فیلم داشت! یعنی هیات داوران این بازی را دیدند، اما چشمشان را روی آن همه جلوه گری درست و تاثیرگذار نصیریان بستند. این سوال دیرهنگامی از تیم داوری آن دوره است: واقعا بازی نصیریان در بوی پیراهن یوسف، اهمیتی كمتر از این بازیگران داشت كه نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در دوره چهاردهم بودند؟ جهانگیر الماسی (بانی چاو)، حمید جبلی (مرد آفتابی)، محمد كاسبی (پدر) و پرویز پرستویی (لیلی با من است). نهایتا سیمرغ این بخش به كاسبی رسید و پرستویی هم یك دیپلم افتخار گرفت. در این شخم‌زنی جشنواره‌ای همچنین پی بردیم كه بوی پیراهن یوسف به جز نامزدی در یكی دو بخش فنی مثل فیلمبردای و صدابرداری، تقریبا به‌طور كامل نادیده گرفته شد و این بی‌اعتنایی تنها مربوط به بازی نصیریان نبود. فیلم در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین كارگردانی و بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی، درنظر گرفته نشد. جالب است كه موسیقی، یكی از مهم‌ترین امتیازات بوی پیراهن یوسف است كه هنوز هم شنونده را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بلافاصله هم شما را یاد فیلم می‌اندازد، اما در آن دوره، این موسیقی شایسته دریافت جایزه كه هیچ، مستحق نامزدی هم شناخته نشد و مجید انتظامی برای ساخت موسیقی فیلم دیگری (نون و گلدون) نامزد دریافت جایزه شد. دیگر نامزدهای این بخش هم سعید انصاری (بانی‌چاو)، ناصر چشم‌آذر (خواهران غریب) و حسین علیزاده (گبه) بودند كه سیمرغ به علیزاده رسید. بد نیست یادی كنیم از داورانی كه در آن سال تقریبا با بی‌اعتنایی كامل از فیلم بوی پیراهن یوسف و ابراهیم حاتمی‌كیا گذشتند: مسعود جعفری‌جوزانی، خسرو سینایی، جواد شمقدری، محمد رجبی و نادر طالب‌زاده! در این میان شاید درباره دیده شدن بازی نصیریان می‌شد بیش از بقیه، روی جعفری جوزانی حساب باز كرد كه پیشتر دو همكاری خوب با هم در جاده‌های سرد و شیر سنگی داشتند. اما چنین نشد و جعفری‌جوزانی خودش یكی از كسانی بود كه چشم‌هایش را بر بازی خوب نصیریان بست یا این‌كه زور و رای‌اش به باقی همكاران در گروه داوری نرسید! آشیانه سیمرغ آقای هالو: بازی نصیریان به نقش مش اسلام در «گاو» و در نخستین حضور سینمایی اش، تحت تاثیر بازی درخشان انتظامی در نقش مش حسن بود، اما نصیریان در همكاری دوم خود با داریوش مهرجویی، خوش درخشید و جاپای خود را در سینمای هنری و متفاوت، محكم كرد. آقای هالو كه براساس نمایشنامه‌ای از نصیریان تبدیل به فیلمنامه و فیلم شد، قصه مرد شهرستانی به تهران آمده‌ای را روایت می‌كرد و نصیریان موفق شد با بله بله و عجب گفتن‌ها، سادگی محض و دردناك این شخصیت را عینیت ببخشد. جالب است بی‌اعتنایی به بازی‌های خوب نصیریان فقط مختص به جشنواره فیلم فجر هم نبود و در سومین دوره جشنواره سپاس هم نقش آفرینی این بازیگر در آقای هالو را ندیدند و جایزه بازیگری نقش اول مرد را به‌طور مشترك به بهروز وثوقی و ناصر ملك‌مطیعی دادند. اما داوران مراتب سپاس خود را نسبت به قلم و هنر نویسندگی نصیریان ابراز داشتند و جایزه بهترین فیلمنامه را به او و مهرجویی برای فیلمنامه آقای هالو اهدا كردند. ستارخان: هرچند این فیلم علی حاتمی به‌دلیل تغییراتی در قصه زندگی و سرنوشت ستارخان، با نقد و مخالفت‌های زیادی مواجه شد، اما نصیریان با آن نگاه نافذ و خرج به‌موقع احساسات مختلف، سعی كرد تصویری انسانی و باورپذیر از سردار ملی ارائه دهد. پستچی: شخصیت خوار و زبون و تحقیر شده تقی پستچی در فیلم پستچی (داریوش مهرجویی) به مدد بازی نصیریان ماندگار می‌شود. آن بهت و چشمان از حدقه بیرون زده در پس آن عینك، همان آدمی است كه قصه می‌طلبد. سربداران: نصیریان با نقش قاضی شارع(یا شارح) در سریال سربداران(محمدعلی نجفی) نشان می‌دهد یك بازیگر توانمند، چقدر می‌تواند از مشخصات و مختصات ثابت صورتش، متفاوت استفاده كند و بسته به نقش، وجوه دیگری از احساسات را به نمایش بگذارد. زیركی او در نقش قاضی، ابدا نسبتی با آقای هالو ندارد و به نرمی و با سخنوری، مردم را در مقابل ظلم مغولان، به سكوت مجاب می‌كرد! هزاردستان: بازی مقتدرانه نصیریان به نقش ابوالفتح صحاف یكی از نقاط قوت هزاردستان (علی حاتمی) است. هر درد و خشم و عتاب و عملی اگر در این شخصیت مشروطه‌خواه وطن پرست هست، به‌خوبی در بازی نصیریان دیده می‌شود. كفش‌های میرزانوروز: نصیریان چندان نقش كمدی در كارنامه ندارد، اما یكی از نمونه‌های معدود در این زمینه، كفش‌های میرزانوروز (محمد متوسلانی) است. البته نصیریان در نقش یك عطار به نام میرزانوروز كه به اصرار دیگران می‌خواهد از شر كفش‌های كهنه‌اش خلاص شود، برای خنداندن تماشاگر دست به كار عجیب و غریبی نمی‌زند و بیشتر او را در موقعیت‌های كمیك می‌بینیم. ناخدا خورشید: این فیلم ناصر تقوایی، روی كاكل داریوش ارجمند بازیگر نقش ناخدا خورشید و شخصیت او می‌چرخد، در وهله دوم هم شاهد جلوه‌گری‌های سعید پورصمیمی و فتحعلی اویسی در نقش‌های مكمل هستیم. اما بازی نصیریان به نقش فرحان را هم نمی‌توان نادیده گرفت. اوست كه با آن سبیل و كلاه و عینك تیره از راه می‌رسد و با سفارش فراری دادن چند آدم سیاسی به ناخدا خورشید، گره اصلی فیلم را می‌زند. شیر سنگی: نصیریان در شیر سنگی (مسعود جعفری‌جوزانی)، نقش یك مبارز بختیاری را مقابل قشون دولتی تحت امر انگلیسی‌ها بازی می‌كند؛ علی یار، به مدد بازی تاثیرگذار و صلابت نصیریان، یك قهرمان سینمایی تمام عیار است. بوی پیراهن یوسف: ایمان دایی غفور به بازگشت پسرش یوسف، چشم انتظاری او را بیمه می‌كند، آن هم باوجود حرف دیگران و نشانه ظاهرا متقنی چون یك سنگ قبر در مزار شهدا. نصیریان به‌قدری این انتظار و ایمان را درخشان بازی كرده كه تصور بازیگر دیگری به جای او در این نقش بعید است. میوه ممنوعه: حاج یونس فتوحی، بازرگان خوشنام و متدین و پابه سن گذاشته، با دیدن دختر جوانی به نام هستی، دست و دلش می‌لرزد و ورد زبان مردم می‌شود. نصیریان با بازی در این نقش، تكخال دیگری رو می‌كند و نشان می‌دهد اگر برای بازیگران خوب میانسال و كهنسال نقش‌های خوبی نوشته شود، چه نتایج زیبای نمایشی همراه خواهد داشت. شكارچی شنبه: نصیریان در شكارچی شنبه (پرویز شیخ‌طادی)، نقش یكی از سران جریان فكری صهیونیسم را به زیبایی بازی می‌كند؛ او با آن چشمان درشت خیره و شمایل خاص، به خوبی نمایانگر موجود ترسناك و بی‌رحمی است كه می‌تواند برای رسیدن به هدفش، حتی فطرت پاك یك كودك را هم هدف قرار دهد. شهرزاد: این‌كه می‌گویند دود از كنده بلند می‌شود، به خوبی درباره بازیگری چون نصیریان صدق می‌كند. نمونه بارزش سریال شهرزاد (حسن فتحی) و نقش پدرخوانده‌وار بزرگ آقای دیوانسالار كه در لحظه‌ای می‌تواند سنگدل و بی‌رحم باشد و جواز قتل و كشتار صادر كند و در لحظه‌ای دیگر می‌تواند قربان صدقه دخترش برود و مهر بورزد. اهمیت نقش آفرینی نصیریان به حدی بود كه غیبت او در فصل‌های دوم و سوم این مجموعه كاملا به چشم آمد و تقریبا هرگز به جذابیت فصل اول و صحنه‌های حضور نصیریان نرسید. مسخره باز: صابر ابر در نشست رسانه‌ای مسخره باز (همایون غنی‌زاده) در همین جشنواره در حال برگزاری فیلم فجر گفت: «ذهن علی نصیریان به‌قدری به روز است كه گاهی اوقات این جنس از همراه شدن‌ها ترسناك و باور نكردنی است. در هیچ پروژه‌ای بازیگری در این سن و سال ندیدم كه این‌قدر دقیق بداند با چه فیلمی مواجه است.» این نقل قول تا حد زیادی، تكلیف ما را درباره این‌كه با چه استادی در بازیگری روبه‌رو هستیم، مشخص می‌كند. نصیریان در فیلم نقش یك سلمونی قدیمی به نام كاظم خان را بازی می‌كند كه پر است از ویژگی‌های عجیب و غریب و بامزه؛ او عاشق فیلم كازابلانكا و تراشیدن سبیل مشتری‌های بینواست با دستانی لرزان. نصیریان با این نقش‌آفرینی نشان داد تمام نشدنی است و همچنان می‌توان برای بازی در نقش‌هایی متفاوت و جذاب، روی او حساب كرد. ]]> هنری Tue, 05 Feb 2019 05:10:12 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/153591/ خانم بازیگر همراه همسرش در جشنواره فجر http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/153579/ ]]> هنری Mon, 04 Feb 2019 15:09:05 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/153579/ تبریک «جواد رضویان» برای بابا شدن رفیق فابریکش http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/153576/ ]]> هنری Mon, 04 Feb 2019 14:46:18 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/153576/ فصل دوم «بانوی عمارت» ساخته می‌شود http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/153556/ باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مجید مولایی تهیه‌کننده مجموعه «بانوی عمارت» با اعلام خبر شروع نگارش فصل دوم این مجموعه گفت: احسان جوانمرد نویسنده فصل یک «بانوی عمارت» مشغول نگارش فصل دوم این مجموعه است، اما به دلیل سرعت در کار نگارش، شاید لازم باشد تا تعدادی نویسنده دیگر نیز در زمینه نگارش این فصل به او کمک کنند تا متن زودتر آماده شود. وی تاکید کرد: نگارش فصل اول این مجموعه یک سال و نیم طول کشید و اکنون با استقبال مخاطبان از پخش فصل اول این سریال و خواست مدیران سیما برای زودتر ساخته‌شدن فصل دوم این مجموعه، باید بخش دوم را با سرعتی بیشتر آماده کنیم و ممکن است ناگزیر باشیم از یک تیم نویسنده استفاده کنیم. این تهیه‌کننده داستان فصل دوم «بانوی عمارت» را در ادامه قصه فصل اول دانست و افزود: از ابتدا قرار بود این مجموعه در دو فصل ساخته شود، اما ساخت فصل دوم را موکول به پخش فصل نخست کردیم. تاکنون یک قسمت از فیلم‌نامه فصل دوم «بانوی عمارت» نگارش شده و به‌محض اینکه خط کلی داستان مشخص شود، تصویربرداری کار را شروع می‌کنیم. مولایی زمان شروع پیش‌تولید فصل دوم «بانوی عمارت» را در سال ۹۸ اعلام کرد و گفت: کیفیت در مرحله نگارش برای ما حائز اهمیت است و باید در فصل دوم نیز متن به‌ خوبی پیش رود تا کار را شروع کنیم. ساخت فصل دوم یک مجموعه به دلیل این که مخاطب باشخصیت‌ها و اثر ارتباط برقرار کرده، خوب است اما ازاین‌ جهت که مخاطب نمونه‌ای برای مقایسه دارد کار را سخت و پیچیده‌تر می‌کند. فصل دوم مجموعه «بانوی عمارت» در ۳۵-۴۰ قسمت به سفارش مرکز سیما فیلم نوشته و ساخته می‌شود. ]]> هنری Mon, 04 Feb 2019 12:16:06 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/153556/