پایگاه خبری ستاره ها - آخرين عناوين تلویزیون :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/art/television Mon, 20 Feb 2017 21:30:45 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Mon, 20 Feb 2017 21:30:45 GMT تلویزیون 60 حمید لولایی ۴۱ سال پیش! /عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/97224/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرآنلاین؛ حمید لولایی بازیگر سینما و تلویزیون در اینستاگرام خود عکسی مربوط به سال 1354 منتشر کرد. این بازیگر در توضیح عکس نوشت: «تئاتر «مدرسه» سال 1354، سمت راست تصویر حمید لولایی.» ]]> هنری Mon, 20 Feb 2017 12:40:22 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/97224/ مرجانه گلچین و برادرش / عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/97203/     ]]> هنری Mon, 20 Feb 2017 10:45:16 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/97203/ لیلا اوتادی و توصیه جالب او به مردها! / عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/97191/ به گزارش ستاره ها به نقل از جام جم آنلاین؛ لیلا اوتادی بازیگر سینما و تلویزیون در پست تازه اینستاگرامش متنی درباره زن ها نوشت و به مردان یک توصیه مهم کرد. این بازیگر نوشت: خانوم ها باید شوخ طبع باشند و نشاطشان را حفظ کنند… چون! زن ها قلب خانه اند! اگر شاد باشند قلب خانه می تپد. زن ها اگر درخانه موهایشان را شکل دهند، اگر صورتشان را آرایش کنند، اگر لباس های شاد بپوشند زندگی در خانه جریان پیدا می کند. زن ها اگر کودک درونشان هنوز شیطنت کند، اگر شوخی کنند، بخندند، همه اهل خانه را به زندگی نوید می دهند. اگر روزی زن خانه چشمهایش رنگ غم بدهد، حرفهایش بوی گلایه و کسالت بدهد، اگر ذره ای بی حوصله و ناامید به نظر برسد تمام اهل خانه را به غم کشیده است … آری، زن بودن دشوار است زنان ارمغان آور شادی، گذشت و خنده اند. یادمان نرود قلب خانه باید بتپد، و قلب جامعه باید آراسته و معقول، در جامعه ظاهرشود. آقای محترم مواظب قلب خانه ات باش. ]]> هنری Mon, 20 Feb 2017 09:50:26 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/97191/ ایران بزرگمهری راد، دوبلور و گوینده پیشکسوت درگذشت http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/97182/ به گزارش ستاره ها به نقل از تسنیم، ایران بزرگمهری راد بازیگر پیشکسوت و قدیمی تئاتر و دوبله که چندی  پیش به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شده بود، ساعت سه بامداد امروز دوم اسفند ماه به دلیل عفونت حاد ریوی و نارسایی قلبی در بیمارستان پارسا درگذشت. وی دوبلور جین سیمونز در فیلم‌هایی چون دزیره، المرگنتری، اسپارتاکوس، سرزمین پهناور، این زمین مال من است، خرقه، پا در مه، پایان خوش، گلوله‌ای در انتظار است، این می‌تواند شب موعود باشد، تا زمانی که بادبان ها برفرازند، بس جوان، بازیگر، آدم و الین، قفس طلایی زرد چرک، اندروکلس و شیر بوده است. ]]> هنری Mon, 20 Feb 2017 08:32:18 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/97182/ «دورهمی» و «خندوانه» میهمان نوروزی می‌شوند؟/ عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/97171/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری میزان: در طول سال تعدادی از برنامه های پرمخاطب تلویزیون در فاصله های زمانی مختلف با یک توقف کوتاه مدت در پخش ، تلاش می کنند در فضای برنامه های خود تنوعی به خرج دهند تا مخاطب از روند تکراری آثار آن ها خسته نشود. بدون شک ، تنوع در یک برنامه تلویزیونی بدون بهره گرفتن از ابتکار امکان پذیر نیست و درجه خلاقیت برنامه ساز است که در مواردی می تواند آمار جذب شدن با جذب نشدن مخاطبان به یک برنامه را تعیین کند. در حالی که زمان زیادی تا نوروز سال 1396 باقی مانده ، باید دید دست اندرکاران برنامه های پرمخاطبی همچون "دورهمی" ، "خندوانه" و دیگر برنامه های سیما چه چیزی را برای بینندگان خود در نوروز 1396 تدارک دیده اند. برنامه "دورهمی" برنامه تلویزیونی "دورهمی" که چندی پیش و در یک خبر نادرست از تولید آن برای نوروز 96 سخن گفته شده بود، هم اکنون در شرایطی نامشخص به سر می برد.     هاشم رضایت تهیه کننده برنامه "دورهمی" در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: هنوز مشخص نیست که سری جدید "دورهمی" را چه زمانی جلوی دوربین می بریم. وی ادامه داد: همچنین این که آیا "دورهمی" نوروز 1396 پخش می شود یا خیر، نیز مشخص نشده است. رضایت خاطرنشان کرد: درخصوص حضور بازیگران در سری جدید برنامه "دورهمی" و موارد مربوط به پخش شدن یا پخش نشدن این برنامه نیز تا پایان هفته جاری تصمیم گیری می شود. برنامه "خندوانه" قرار داد برنامه تلویزیونی "خندوانه" با شبکه نسیم تا پایان تابستان 1396 ادامه دارد اما با این حال هنوز مشخص نیست که "خندوانه" در نوروز سال جدید میهمان مخاطبان تلویزیون بشود یا خیر!     "خندوانه" از یکشنبه تا پنجشنبه هر شب ساعت 23:00 با اجرای رامبد جوان روی آنتن شبکه نسیم می رود. این برنامه بخش های مختلفی همچون حضور کمدین ها ، خواندن سرود دسته جمعی و گفت و گو با میهمان دارد و با حضور تعدادی از مردم در محل استودیوی "خندوانه" تولید می شود. مجموعه "محله گل وبلبل" مجموعه تلویزیونی "محله گل و بلبل"  نیز که هر شب ساعت 18:55 میهمان مخاطبان شبکه دو سیما می شود ، برای نوروز تدارک ویژه ای برای بیننده های تلویزیون دیده است. قرار است در سری جدید "محله گل و بلبل" بازیگران میهمان به مجموعه اضافه شوند و در مدت 15 قسمت ویژه نوروز در این اثر  حضور داشته باشند.   در "محله گل و بلبل" داریوش فرضیایی، عمو پوررنگ بچه های ایران زمین نقش اصلی را بر عهده دارد و زندگی او در ارتباط با خانواده، محیط کار و همسایگانش در محله ای با عنوان "گل و بلبل" به تصویر کشیده می شود. برنامه " کودک شو" "کودک شو" عنوان مسابقه ای است که در قابی نو ،‌تعامل بین کودکان و خانواده هایشان را در پروژه ای گسترده به تصویر می کشد.   این برنامه پس از طی کردن تمام مراحل پیش تولید، به زودی با اجرای پژمان بازغی جلوی دوربین شبکه نسیم می رود. این برنامه با حضورکودکان سه تا پنج سال و والدین آن ها ، هنرمندان عرصه موسیقی ، تلویزیون و سینما در 90 قسمت تولید می شود. ]]> هنری Mon, 20 Feb 2017 08:05:18 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/97171/ افسانه بایگان کانون محبت را راه‌ اندازی کرد! http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/97163/ به گزارش ستاره ها به نقل از فیلم نت نیوز؛ افسانه بایگان که به تازگی خیریه ای با نام «کانون محبت» راه اندازی کرده است درباره دلایل این رویکرد خود بیان کرد: اوایل زمستان امسال از طریق یکی از دوستانم که مدیر مدرسه‌ای در یک روستا است در جریان قرار گرفتم که این مدرسه شبانه‌روزی ۸۰ دانش آموز داشته اما به دلیل مشکلات معیشتی و رفت و آمد و یک سری مسائل خانوادگی و شخصی به ۳۰ نفر تقلیل پیدا کرده‌اند و بقیه درس را رها کرده و برای گذران زندگی خود و خانواده‌شان از تحصیل صرف‌نظر کرده و به نوعی مشغول کار هستند.     این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به مشکلاتی که در مدرسه آن روستا با آن مواجه شده بود، گفت: متوجه شدیم که کلاس‌های آموزشی این مدرسه با کمبود گازوییل و مشکلات تجهیزات شوفاژخانه روبه رو است. همچنین سلف سرویسی که باید در آنجا غذا می‌خوردند نیاز به بازسازی داشت. در این مدت توانستم تجهیزات فنی شوفاژخانه را تعمیر و راه‌اندازی کنیم و سیستم غذایی آنها را درست کرده و به یک چرخه مناسبی برسانیم. بایگان با بیان اینکه در میان این بچه‌ها دانش‌آموزانی هستند که معدل بالای ۱۸ و استعدادهای خیلی خاصی دارند، گفت: برخی از آنها دچار مسایل خانوادگی هستند و از نظر معیشتی مشکل دارند. بخشی از دلایل رفتن این بچه‌ها از مدرسه مشکلات شخصی بوده اما سرما و بی‌غذایی و مسافتی که از روستای محل سکونتشان تا مدرسه باید طی کنند، موجب شده به مرور تعداد بسیار زیادی از این دانش‌آموزان مدرسه را ترک کرده‌اند. این بازیگر عنوان داد: در حال حاضر با تامین مقداری گازوییل و تعمیر تجهیزات گرمایشی کلاس‌ها بازگشایی شده، سیستم و برنامه غذایی‌شان را تغییر دادیم و آنچه مناسب نوجوان در سن رشد است و به آن نیاز دارد به برنامه غذایی اضافه کردیم ولی برای ادامه راه احتیاج به حامی داریم؛ کسانی که بیایند و بتوانند این بچه‌ها را حتی تا مقطع دکترا همراهی کنند. بایگان همچنین خبر داد: ما در حال آماده سازی فیلم مستندی از این سفرها هستیم که امیدواریم به زودی بتوانیم آن را به دست حامیان و همراهانمان برسانیم. بازیگر سریال «پریا» در پایان بیان کرد: به غیر از مورد آن روستا ما فعلا در حال شناسایی ۴۰ مورد دیگر در جاده تهران مشهد هستیم که شرایط سخت و عجیبی دارند و به دلایلی مثل بد سرپرستی، اعتیاد والدین، ابتلا به بیماری های سخت و... ممکن است از تحصیل باز بمانند. ما همچنین در سفرهایمان و نزدیک شدن به بچه ها متوجه شدیم که برای ایجاد فضایی سلامت و امن و بی دغدغه نمی توانیم نسبت به مسائلی که خانواده شان دچار آنها هستند بی تفاوت بمانیم لذا در بسیاری موارد به غیر از خودمان از موسسه های ذیربط و کمپین های مختلف کمک گرفته ایم که از همه عزیزان همراه سپاسگزارم. امیدوارم «کانون محبت» که با شعله حیات یک شمع زندگی خود را آغاز کرده با همدلی هموطنان مهربان و اندیشمندم به خورشیدی فروزان بدل شود. ]]> هنری Mon, 20 Feb 2017 07:40:52 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/97163/ شهرام حقیقت دوست با گریمی جالب در نقش سهراب!/ عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/97164/ به گزارش ستاره ها به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ شهرام حقیقت دوست عکسی از گریم متفاوت خود را در سریال "ماه تی تی" در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت:"روزي روزگاري ماه تي تي ...گريم بابك اسكندريعكس محمد بدرلو" شهرام حقیقت دوست در این سریال نقش "سهراب" را ایفا می کند که به عنوان یکی از شخصیت های اصلی در زمان گذشته و حال سریال حضور دارد. گفتنی است؛ روز گذشته هم پیمان معادی دیگر بازیگر این سریال تصویری از گریم خود را در نقش یک سردار ایرانی در این سریال منتشر کرد. ]]> هنری Mon, 20 Feb 2017 06:30:07 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/97164/ گفتگو با «اشکان خطیبی»، یک هنرمند همه چیز بلد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/interview/97144/ به گزارش ستاره ها به نقل از روزنامه شرق؛ اشکان خطیبی در روزهایی در سینما، تلویزیون و تئاتر ما ظاهر شد که عملا کمتر جوانی در این سن‌وسال در آنها حضور داشت و بیشتر بازیگرانی که سن‌وسال‌شان حتی به نقش‌ها نمی‌آمد، نقش می‌گرفتند. اما او و چند نفر دیگر در این روزها آمدند تا میدان را از آنِ خود کنند. اما خطیبی خیلی زودتر از دیگران در حوزه‌های مختلف وارد شد. او به دلیل ریشه‌های تئاتری‌اش و تسلط بالایش بر زبان انگلیسی همین‌طور آشنایی خوبش با موسیقی به‌ویژه نوازندگی و خوانندگی توانست بیش از دیگران و بسیار زودتر نامش را سر زبان‌ها بیندازد. تا آنجا که در اکثر کارهای محمد رحمانیان حضور داشت و نقش‌های کلیدی و جوانانه را عهده‌دار شد.         کمی بعدتر آلبوم موسیقی‌اش «ترافیک» منتشر شد و اعلام عمومی کرد که فعالیت موسیقی برایش جدی‌تر از این حرف‌هاست. با حضور در ترانه‌های محلی رحمانیان در نقش کارگردان و محققی که در جست‌وجوی ترانه‌های گمشده است به باور این مسئله هم تأکید کرد. اما خطیبی همچنان چندوجهی‌بودنش را حفظ کرده. او چندسالی است مدیریت سینماهای پردیس چارسو را هم عهده‌دار است و توانسته کارهای بسیار متفاوتی حتی در مقایسه با دیگر پردیس‌های سینمایی در آن انجام دهد. با وجود این، کنار خطیبی که هستید آن هم در روزهایی که زندگی مشترکش را تازه آغاز کرده این ناآرامی روح را حس می‌کنید. اینکه دلش می‌خواهد به همه‌چیز و همه‌جا سرک بکشد و از قابلیت‌هایش در حوزه‌های مختلف استفاده کند.   خودش درباره کودکی‌اش که نقش پررنگی در شیوه زندگی کنونی‌اش داشته، می‌گوید: «مادرم قبل از به‌دنیا‌آمدن من کارمند بانک بود و بعدتر مدیر روابط‌عمومی کاخ نیاوران شد. البته مادرم بعدها خانه‌دار شد چون ما سه بچه بودیم که طبیعتا بزرگ‌کردن‌مان کار مشکلی بود. فکر می‌کنم تعریف کار مادرم این بود که مربی ما بود. پدرم جزء آن دسته از آدم‌هاست که معتقدند ز گهواره تا گور دانش بجوی و همین الان هم که حدود ٩-٦٨ سال دارد درس می‌خواند. در چند رشته متفاوت تحصیل کرده. در ایران جزء حسابداران خبره بود و یک شرکت راه و ساختمان داشت.   بعدتر تحصیلاتش را خارج از ایران در چند حوزه مختلف دنبال کرد؛ ازجمله روان‌شناسی بالینی و جامعه‌شناسی. من غیر از چهار سال که مجبور بودم، باقی زندگی‌ام را در ایران گذراندم و گاهی حدود شش ماه یا یک سال خارج از ایران به سر می‌بردم. در کالج دوره بازیگری معاصر را گذراندم و همان‌جا هم یک ورک‌شاپ برگزار کردم. چون در ایران دوره کارگردانی تئاتر گذرانده بودم و بدم نمی‌آمد به‌صورت تخصصی دوره بازیگری بگذرانم». با این اوصاف، گفت‌وگوی پیش‌ِروی شما گفت‌وگویی است در یکی از سردترین روزهای زمستان امسال در کافه‌ای گرم در مرکز شهر درباره خطیبی و همه فعالیت‌هایش به‌ویژه موسیقی.   اشکان خطیبی ملغمه‌ای از موسیقی، تئاتر، سینما، سریال، رستوران‌داری، کار اجرائی و... است. تعریفی که از خودتان دارید، چیست؟ تعدادی از اینهایی که اشاره کردید اشتباهاتی بوده که هرگز دوباره تکرار نخواهم کرد؛ مثل رستوران‌داری. این از یک شوریدگی در وجودم می‌آید که هیچ‌گاه نتوانستم جلویش را بگیرم. در زندگی تابه‌حال چند بار از خط خودم خارج شده‌ام تا به دوستانم کمک کنم که همیشه هم خطا بوده. این کار باعث شد از مسیرم پرت شوم؛ هم به‌لحاظ مادی و هم معنوی. بیشتر شبیه آدمی هستید که نمی‌توانید «نه» بگویید. الان دیگر می‌توانم. دوست دارید با کدام یک از این عنوان‌ها از شما یاد شود؟ اصلا مهم نیست چه دوست دارم. در گذر زمان آنچه باعث می‌شود به وسیله آن از من یاد شود خودش را نشان خواهد داد کمااینکه در این ٢٠سالی که به حرفه‌های مختلف هنری وصل شدم خودش را نشان داده است. سلبریتی‌ها و افراد مشهور ایران با بضاعت اندکی که سینما و موسیقی ما دارد در همه فعالیت‌های اجتماعی و هنری شرکت می‌کنند. وقتی آدمی به این سطح می‌رسد که می‌خواهد تجربیاتش را به‌صورت گسترده انجام دهد، ناگهان به چشم می‌آید. شما عامدانه این مسیر را انتخاب کردید یا احساس کردید باید تجربه کنید؟ من همیشه از تکرار بدم می‌آید؛ به‌ویژه درباره خودم. بیشتر از آن، از یک‌جاماندن بدم می‌آید. فکر می‌کنم تنوع و تغییر لازمه زندگی هرکسی است که نفس می‌کشد. در طبیعت هم همه‌چیز در حال تغییر است و چیزی نمی‌تواند ثبات داشته باشد. اما خیلی‌ها این تغییر و تنوع را اکثرا در یک حوزه دنبال می‌کنند. من تربیت شده‌ام تا حرفه‌های مختلفی را براساس آنچه میلم است انتخاب کنم. از پنج‌سالگی تحت تعلیم موسیقی بودم و از ١٤،١٣سالگی شروع کردم به آموختن حرفه‌های نمایشی. وقتی وارد تئاتر شدم انتخاب اولم نبود چون دوست داشتم سینما بخوانم. فکر می‌کنم بستگی به این دارد که به‌لحاظ بالقوه چه چیزهایی در وجودت هست. بلندپروازانه‌اش این است که در همه حرفه‌هایی که بابتش تربیت شدم، بتوانم به بالاترین درجه برسم اما واقعیت این است که امکان‌پذیر نیست، چون هر کدام تمرکز بسیار بالایی می‌خواهد. نه‌فقط روی خودت، بلکه روی آنچه در آن حرفه اتفاق می‌افتد. ما در دهکده بزرگی زندگی می‌کنیم که در کمتر از ١٠ ثانیه می‌توانیم خبردار شویم در هر نقطه از دنیا چه اتفاقی می‌افتد، به همین میزان هم در معرض تولیدات و اتفاقات مختلف هنری هستیم. به‌همین‌دلیل اگر قرار است به سطح بالایی از آن حرفه برسی باید تمرکز زیادی داشته باشی.   هیچ‌وقت برای اول‌شدن نجنگیدم چون اصلا مسئله‌ام نیست. برای همین برایم خنده‌دار است که مثلا در جشنواره‌ای با این ابعاد، مردم سر جایزه به همدیگر چنگ و دندان نشان می‌دهند. از طرف دیگر وقتی توانایی‌هایی را به‌صورت بالقوه در خودت احساس می‌کنی، اگر برون‌ریزی نداشته باشی به‌لحاظ روانی اتفاقات خوبی برایت نمی‌افتد. چندین‌بار سعی کردم جلوی خودم را بگیرم اما مثل نهر کوچکی که از کنار یک سنگ راهش را پیدا می‌کند بروز کرد و بیرون آمد. همیشه هم اتفاقات مهم و درست، به‌لحاظ کم‌بودن میزان خطا، وقت‌هایی رخ داده که ناخودآگاه بوده.       شما درباره کودکی‌تان صحبت کردید که بسیاری از این تجربیات فعلی به آن دوره برمی‌گردد. الان از پدر و مادرتان راضی هستید که شما را در چنین مسیرهایی قرار دادند؟ بله، به نظرم به‌نسبت شرایط و محدودیت‌های آن روز جامعه، هر آنچه در توان داشتند برایم انجام دادند. به‌ویژه مادرم؛ چون هرچه مربوط به دانسته‌هایم درباره زبان‌هایی غیر از زبان مادری و هنرهایی است که مردم من را با آن می‌شناسند، مربوط به پیگیری مادرم است. الان در ٣٨سالگی با توجه به اینکه مردم شما را به‌عنوان بازیگر و موسیقی‌دان می‌شناسند، در ادامه دوست دارید کدام را دنبال کنید؟ من خودم را موسیقی‌دان نمی‌دانم و فکر می‌کنم اگر خودم را با این عنوان خطاب کنم توهین به موسیقی‌دان‌های بزرگ کشورمان است. ولی قطعا از این به بعد کمتر به بازیگری مقابل دوربین خواهم پرداخت. حدود سه سال است فقط روی صحنه بازی کرده‌ام و جلوی دوربین نرفته‌ام. تصور چیزی غیر از بازیگری روی صحنه برایم سخت است. حتی جنس موسیقی‌ای که کار می‌کنم موسیقی نمایشی است. به دلیل زمینه تئاتری‌ام هر کاری که می‌کنم رنگ نمایش به خودش می‌گیرد. هنوز هم خیلی از رنگ‌های موسیقایی دیگری در درون من هست که بیرون کشیده نشده به دلیل اینکه مخاطب خاص‌تری طلب می‌کند و به زبان فارسی اتفاق نخواهد افتاد. روند همکاری شما با محمد رحمانیان برای خود شما تا کجا می‌تواند ادامه پیدا کند؟ الان مدتی است با ایشان همکاری ندارم بعد از نمایش آدامس‌خوانی. فعلا تصمیمم تمرکز روی طرح‌هایی است که مدت‌هاست در ذهنم ‌گیر کرده و اگر به آنها نرسم ممکن است احساس خطا و اشتباه کنم. راک «د پن» خیلی شوخی‌شوخی شروع شد. رضا دادویی برای یکی از برنامه‌های شب‌شنبه‌ها پیشنهاد داد که اجرا داشته باشم. در ٤٨ ساعت طرح راک د پن در ذهنم شکل گرفت و در کمتر از ١٠ روز اجرا شد. طبیعتا همکاران نوازنده و تصویرگری که کنار من ایستادند در سرعت عمل این گروه و اجرا تأثیر داشتند. وقتی طرحی این‌قدر سریع و از هیچ به وجود می‌آید، اینجاست که این تصور به وجود می‌آید طرح‌هایی که پشت ذهنت‌ گیر افتاده‌اند هم می‌توانند طرح‌های خوبی باشند. بنابراین دلم می‌خواهد از این به بعد تمرکزم روی طرح‌های خودم باشد. طرح‌های‌‌ شما بیشتر در چه زمینه و قالبی است؟ به یک‌سری شب‌های موسیقی فکر می‌کنم که قریب‌الوقوع‌ترین‌شان پروژه راک د پن ٢ است که ایده متفاوت‌تری نسبت به قبلی دارد و در تالار وحدت اجرا خواهد شد.       کمی درباره راک د پن توضیح دهید که با چه ایده‌ای اتفاق افتاد. من از سال ٧٧ کنسرت روی صحنه برده‌ام. آنچه از کارنامه موسیقایی من به ذهن متبادر می‌شود این است که گرایشی به سمت موسیقی راک دارم. وقت‌هایی که کم‌رنگ می‌شود زمانی است که آموخته‌هایم از موسیقی قدیمی‌تر پررنگ می‌شود که از پدرم آموخته‌ام. اما آنچه کودکی و جوانی‌‌ام با آن گذشته، موسیقی راک بوده. این در گروه «آپولون» هم مشهود بود که اولین‌بار سعی کردیم یک گروه راک فارسی داشته باشیم اما به سرانجام نرسید.   چون در آن سال‌ها کارکردن در حوزه موسیقی خودش علامت سؤال بود، وای به حال اینکه بخواهی موسیقی خاص‌تری کار کنی. این‌گونه از موسیقی راک که دستاویز طرح و اجرای راک د پن شد دو دلیل داشت؛ اولینش این بود که راحت‌ترین راه ارتباطی با مخاطب موسیقی این است که موسیقی آپ‌بیت کار کنید. چند وقت پیش جمله‌ای از نوازنده گیتار گروه رولینگ استونز شنیدم که به نظرم جالب است.   تمپوی ١٢٠، تمپویی است که جوان‌ها به آن علاقه دارند که این تمپوی ضربان قلب است. به همین دلیل است موسیقی با این تمپو بین جوان‌ها طرفدار دارد. به‌همین‌خاطر همیشه پس ذهنم این بود که روی موسیقی‌های آپ‌بیت راک کار کنم، چون موسیقی راک مخاطب خاص‌تر می‌طلبد. همیشه دنبال این بودم کارم کپی نباشد.   می‌دانستم دوستانی مثل نیما رمضان و آرش سعیدی علاقه عجیبی به این‌گونه موسیقی دارند و پتانسیل زیادی وجود داشت تا بشود از منظر دیگری به این موسیقی نزدیک شد. مشکل اولم حل شد و مشکل دومم گویا فقط مشکل خودم بود. چون با هرکسی درباره‌اش صحبت می‌کردم، می‌گفت اینکه چیزی نیست و کاری ندارد.   مسئله‌ام این بود که چه قالبی پیدا کنم تا از حالت کپی‌کردن صرف خارج شود. بعد از کمی فکرکردن و مشورت با سهیل دانش به این نتیجه رسیدم این موسیقی تأثیری روی مخاطب می‌گذارد که بعد از شنیدنش دیگر آدم قبل از آن موسیقی نیست. همان‌جا به مرحله بعد رسیدیم و به این فکر کردیم این کارها روی هنرمند تجسمی که هم‌زمان روی اثرش کار می‌کند و طرح می‌زند چه تأثیری خواهد داشت. از اینجا این ایده به وجود آمد. بقیه‌اش کلنجاررفتن ما در این مورد بود که روی هر تِرک چگونه و با چه ابزاری کار کنیم و... . از جایی که کمی مدرن‌تر کار می‌کردیم تصمیم گرفتیم ابزار هنرهای تجسمی‌مان هم مدرن باشد تا بتوانیم طرح‌هایمان را گسترش دهیم. راک د پن‌٢ چه تفاوتی دارد؟ هیچ‌کدام دوست نداشتیم تکرارکننده باشیم راحت‌ترین راه این بود که ترک‌های دیگری انتخاب کنیم، این بار با یک کانسپت دیگر و من براساس آن تکه‌های نمایشی بنویسم. از جایی به بعد نوید ملکی به گروه ما اضافه شد که براساس طرح‌های من به انگلیسی تکه‌های نمایشی را می‌نوشت که بخشی از آن زنده اجرا می‌شد و بخشی صداپیشگی بود. اما نپذیرفتیم این کار را بکنیم و دوباره کلنجار رفتیم. از آمیختن یک ایده قدیمی از من و یک ایده جدید از سهیل دانش به یک ایده کاملا منفک از هر دو رسیدیم و قرار است براساس آن جلو برویم. چه زمانی قرار است اجرا شود؟ قرار است برای اردیبهشت‌ماه اجرا داشته باشیم و اجرای مجدد برای اواخر تیرماه. برای شهرستان‌ها چطور؟ راک د پن ١ را در شیراز اجرا داشتیم، اما در رشت و بندرعباس هنوز نتوانسته‌ایم اجرا داشته باشیم که به سال آینده موکول می‌شود. اگر اجرای شهرهای دیگر با استقبال روبه‌رو شود قطعا راک د پن٢ را هم اجرا می‌کنیم. چون رنگ‌وبوی همه‌فهم‌تری دارد و استقبال بیشتری می‌شود. بخش زیادی از آن هم به خاطره اکثر مخاطبان پیوند خورده.       بعد از آلبوم ترافیک برداشت عموم و شنونده‌های جدی موسیقی این بود که اشکان خطیبی آمده تا در بازار موسیقی ماندگار شود. الان چهار سال گذشته و هیچ آلبوم دیگری منتشر نکرده‌اید؛ حتی آن گروه هم از هم پاشیده. بازار موسیقی به نظرم آلبوم نیست، چون بازار چیزی است که سرمایه در آن گردش دارد. اگر ترافیک دو در کار باشد قطعا آلبوم فیزیکال نخواهد بود چون الان همه‌چیز تغییر کرده حقیقتا به بازار نشر در ایران اعتقادی ندارم. غیر از یکی، ‌دو هنرمندی که آنها هم از ابزار دیگری مثل تلویزیون یا سینما بهره می‌برند اصولا معادلات بازار نشر موسیقی ایران معادلات غلطی است. به‌نظرم الان کل پروسه تولید آلبوم که بیش از ٥٠ درصدش مرجوع می‌شود خیلی حرفه‌ای نیست. مگر گروه‌هایی که مخاطب خاص دارند و با تیراژ کمتری کار می‌کنند. درباره گروه هم باید بگویم از هم نپاشیده، من فقط اعضای گروه را تغییر داده‌ام. باید برندی وجود داشته باشد که تحت لوای آن استعدادهای جدید کشف شوند و شروع به کار کنند. اما هم درگیری‌های من زیاد است و هم گروهی کارکردن در ایران کار سختی است. آدم‌ها هنوز خودمحوری را بیشتر از گروه‌محوری دوست دارند. یکی از ویژگی‌هایی که شما دارید و باعث شده بین مردم شناخته‌شده‌تر باشید این است که به زبان انگلیسی آواز می‌خوانید. این می‌تواند مثل یک لبه تیغ عمل کند و دو نوع برخورد متفاوت وجود داشته باشد. این برخوردها چه حسی در شما ایجاد می‌کند و چه تأثیری در ادامه راه‌تان دارد؟ اصولا خودم را موظف نمی‌دانم نسبت به طرفداری‌ها و انتقادها عکس‌العمل نشان دهم. چون وقتی وارد بازار کار حرفه‌ای می‌شویم براساس یک‌سری تقاضا خودمان را عرضه می‌کنیم. یا این عرضه براساس تقاضاها پاسخ داده خواهد شد یا نه. این مبحث کاملا سلیقه‌ای است و هیچ دانشی تأثیر ندارد غیر از دانش فردی طرف نسبت به کالایی که به دستش می‌رسد. متأسفم در قرن ٢١ در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که دانستن یک زبان دیگر که امری الزامی است، می‌تواند برخورد منفی داشته باشد. در زندگی‌ام هیچ‌وقت نظر آدم‌ها برایم مهم نبوده غیر از کسانی که اصحاب آن کارند. در سینما فقط چند نفر هستند که نظرشان برایم مهم است و با آنها مشورت می‌کنم.   در زمینه موسیقی هم فکر می‌کنم دعوت‌شدن از راک د پن به جشنواره موسیقی فجر، استقبال مخاطب و تبدیل‌شدن یک اجرا به هفت اجرا و چیزهایی از این دست، پاسخ آن دسته از دوستان را می‌دهد که من سعی می‌کنم کار باکیفیت ارائه دهم چون به شعور مخاطب و پولی که پرداخت می‌کند احترام می‌گذارم. خداراشکر هیچ‌وقت نه در زمینه موسیقی و نه در زمینه تئاتر کاری نداشتم که با عدم استقبال مواجه شود. مگر کارشناسان آن حوزه که گاهی تنگ‌نظری نشان دادند و با بغض نظر دادند. متأسفانه چنین چیزی باعث می‌شود معیارها و استانداردها از دست برود. محدوده سنی مخاطبی که برای راک د پن تعریف کردید، چیست؟ اصلا محدوده سنی ندارد. وقتی ترافیک را درست کردم گفتم برای مخاطب ١٤ تا ٢٢ سال درست می‌کنم، چون مخاطبی است که در معرض اتفاقات هنری دنیا قرار دارد و می‌تواند آنها را با هم مقایسه کند. اما وقتی راک د پن را کار کردم اصلا به محدودیت سنی مخاطب فکر نکردم. چون کاری است که هم‌زمان از چند مدیوم هنری مختلف برای ایجاد جذابیت استفاده می‌کند؛ اول موسیقی است که بی‌واسطه‌ترین مدیوم هنری است، دوم هنرهای تجسمی است و قوه باصره را درگیر می‌کند، سوم حال‌وهوای نمایشی است که باعث نمی‌شود یک اتفاق خسته‌کننده یا کش‌دار را شاهد باشید. مجموعه اینها باعث جذب گستره بزرگی از مخاطب می‌شود. ]]> هنری Mon, 20 Feb 2017 05:50:38 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/interview/97144/ ایران شاقول گوینده سابق خبر درگذشت http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/97107/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر: ایران شاقول گوینده سابق خبر امروز اول اسفند ساعت ۴ صبح در آمریکا درگذشت.   ایران شاقول از گویندگان سابق عرصه خبر امروز یکشنبه اول اسفند ساعت ۴ صبح بر اثر سرطان درگذشت. وی هم دوره با گویندگانی پیشکسوتی همچون محمدرضا حیاتی بوده است. شایان وجدی خواهرزاده وی بیان کرد که مجلس ترحیم این گوینده که به دلیل سرطان روده فوت کرده است جمعه ششم اسفند برگزار می شود. ]]> هنری Sun, 19 Feb 2017 13:13:33 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/97107/ آشنایی با سریال‌هایی که برای نوروز آماده می‌شوند/ آغاز یک ماراتن http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/97074/ به گزارش ستاره ها به نقل از مهر؛ نوروز یکی از بازه‌های زمانی طلایی برای پخش برنامه‌های تلویزیون است، زمانی که اگرچه مردم در سفر، مهمانی رفتن و یا مهمانی دادن هستند اما باز هم در دورهمی های خود در شب نشینی ها و زمان های گاه و بی گاه چشم انتظار آثار این قاب جادویی می نشینند. این بازه از این حیث طلایی است که پتانسیلی است تا سیما با سریال ها و برنامه های خوب اعتماد مخاطبان را دوباره جذب کرده و آنها را پای این قاب بکشاند و نگه دارد. بخشی از جذبه تلویزیون برای مخاطب سریال های نمایشی است، آثاری که تلویزیون نشان داده گاه چقدر در پرکردن اوقات مخاطب توفیق یافته است و حتی مردم در سفرها هم سعی کرده اند تا سریال مورد علاقه شان را از دست ندهند. آنطور که پیداست نوروز سال ۹۶ قرار است شبکه های سیما با دست پر میزبان مخاطبان شوند؛ نوروزی که این بار در دوره ریاست عبدالعلی علی عسکری رقم می خورد و باید دید چقدر سیما می تواند رضایت مخاطبانش را به دست آورد و چقدر باعث می شود که مردم سمت شبکه های ماهواره ای بروند. این بار تلویزیون با کارهایی از سیروس مقدم، حسین سهیلی زاده، سامان مقدم و مسعود آب پرور میزبان مخاطبان نوروزی خواهد بود که البته از این میان بعضی قطعیت بیشتری دارند و بعضی هنوز به عنوان گمانه زنی مطرح هستند. هنوز حدود یک ماه تا تحویل سال باقی مانده است و مدیران سازمان کمتر نظر قطعی درباره آثار نوروزی می دهند. نوروز سال ۹۵ نیز تا آخرین روزهای باقی مانده تکلیف چند سریال مشخص نشده بود و حتی یک سریال نوروزی از کنداکتور پخش کنار رفت. در این روند هر بار خود مدیران سازمان صداوسیما هم از قطعیت آثار اظهار بی اطلاعی می کنند، با این حال در این گزارش از گزینه های قطعی و احتمالی سریال های نوروزی یاد شده است. شبکه یک با قصه شخصیتی علی البدل سریال «علی البدل» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری زوجی که سال هاست با هم کار می کنند یکی از گزینه هایی بود که از همان ابتدا به عنوان سریال نوروزی شبکه یک از آن یاد شد و پیش تر از هر سریال دیگری تصویربرداری و ضبط شد. فیلمنامه این سریال به قلم محسن تنابنده و خشایار الوند به نگارش درآمد و الوند از همان ابتدا یک کار متفاوت را به مخاطبان کارهای مقدم وعده داد؛ اثری که رئال است و از فضاها و موقعیت های کمدی بهره می گیرد. «علی البدل» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری زوجی که سال هاست با هم کار می کنند یکی از گزینه هایی بود که از همان ابتدا به عنوان سریال نوروزی شبکه یک از آن یاد شدقصه «علی البدل» در روستایی در ناکجاآباد اتفاق می افتد و روایتی طنز دارد که در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: من «علی البدل» هستم. فرعی، رزرو و جانشین عضو اصلی، حرف نزنم می گویند لالی حرف بزنم می گویند حق رای نداری. خلاصه هم هستم، هم نیستم. این مجموعه که بازیگران زیادی هم دارد به گفته خشایار الوند، قرار نیست تنها یک قهرمان داشته باشد بلکه ضدقهرمان های بامزه ای دارد و از بازیگران آن می توان به مهدی هاشمی، مهدی فخیم زاده، احمد مهرانفر، حسین محب اهری، هادی کاظمی، هومن حاجی عبداللهی، محمود جعفری، عزت الله رمضانی فر، بهرام افشاری، فروغ قجابگلی، هدیه آزاده، مهسا باقری، فرشته گلچین، آرزو نبوت، میثم چگینی و محسن تنابنده اشاره کرد. این سریال ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری در اطراف همدان کلید خورد و ابتدای شهریور ماه تصویربرداری به پایان رسید و عوامل به تهران بازگشتند. بعد از آن نیز تدوین و مراحل بعدی پس از تولید سریال انجام شد و اکنون یکی از دو سریال آماده سیما برای پخش در ایام نوروز است. باید دید قصه «علی البدل» با توجه به سوژه و موقعیت های جدید آن چقدر در ربودن گوی طلایی از دیدگاه مخاطبان توفیق دارد. شبکه دو و ماجرای چند جوان بیکار حسین سهیلی زاده که امسال با سریال «پریا» و با شکستن تابوهایی بی اساس درباره ایدز به شبکه سه رفت، با «مرز خوشبختی» به شبکه دو آمد. سهیلی زاده که همچون سیروس مقدم یکی از پرکارترین کارگردانان تلویزیونی است سریال جدیدش را با فضایی نوروزی و مفرح پیش برده است. در این سریال بازیگرانی چون پوریا پورسرخ، امیرحسین آرمان، مهدی سلوکی، شهرزاد کمالزاده و سروش جمشیدی به ایفای نقش می پردازند و در حال طی کردن مراحل نهایی برای پخش از شبکه دو در ۱۵ قسمت است. مهران رسام تهیه کننده و علی خودسیانی نویسندگی این سریال را بر عهده دارد و تاکنون «مرز خوشبختی» تنها سریالی است که به عنوان یک گزینه قطعی از سوی مدیران برای پخش از شبکه دو اعلام شده است. «مرز خوشبختی» به گفته تهیه کننده آن، سه بازیگر اصلی دارد که داستان را پیش می برند؛ سه جوان بیکار که هر بار قصه به مقتضای داستان آنها پیش می رود. در خلاصه داستان این سریال آمده است: به طلا و تلاش و عشق... جوان و گُل و گِل... همه چیز از یک وسوسه شروع می شود و به یک وسوسه ختم می گردد. از رفاقت شروع می شود و به رفاقت می رسد. داستان «مرز خوشبختی» داستان انتخاب هاست. دوراهی ها. زمانی که بر لب مرز ایستاده ای. یک سو شاید خوشبختی است و در سوی دیگر هم شاید خوشبختی. انتخاب با توست. و انتخاب نهایت خوشبختیست. این مجموعه هشتم آبان ماه سال جاری کلید خورد و ۱۵ بهمن ماه نیز ضبط و تصویربرداری در حدود ۸۰ لوکیشن به پایان رسید و باید دید جدیدترین اثر سهیلی زاده چه کششی را برای مخاطبان ایجاد خواهد کرد. شبکه سه؛ نرسیدن «آرمان دو» تا رسیدن «خانه ما» اواسط دی ماه بود که نام سریال «آرمان دو» به کارگردانی احسان عبدی پور به عنوان گزینه نوروزی شبکه سه مطرح شد اما مدتی پیش مشخص شد که این سریال هنوز در تولید مشکلاتی در پیش رو دارد و حتی مشخص نیست چه زمانی کلید بخورد. ایرج محمدی بعد از آن بیان کرد که «آرمان دو» تنها یکی از گزینه های نوروزی بوده و قطعیتی برای رساندن آن به نوروز نبوده است. با این حال از میان آثار تقریبا آماده تری که برای ایام نوروز وجود دارد تنها مجموعه «خانه ما» است که این روزها به کارگردانی سامان مقدم و تهیه کنندگی حمید رحیمی نادی در حال ضبط و تصویربرداری است و تاکنون ۴۰ درصد از تصویربرداری آن نیز انجام شده است. این مجموعه که سرپرستی نویسندگان آن را خشایار الوند بر عهده دارد از ابتدای ساخت به عنوان یکی از مجموعه های نوروزی مطرح شد و تنها اثری است که شاید بتواند برای پخش در شبکه سه جایگزین شود. اسامی بازیگران این مجموعه به ترتیب حروف الفبا عبارتند از فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، یاسمینا باهر، رویا تیموریان، پژمان جمشیدی، گوهر خیراندیش، حسن زارعی، علی شادمان، مجید شهریاری، آزاده صمدی، مهسا طهماسبی، جواد عسگری، شمسی فضل اللهی، رضا ناجی، مهوش وقاری. «خانه ما» که البته ممکن است نامش تغییر یابد مضمونی کمدی دارد و داستان چند خانواده را روایت می کند که به دلایلی مجبور می شوند سه ماه در یک خانه با یکدیگر زندگی کنند. این خانواده ها هیچ آشنایی با یکدیگر ندارند و در یک روز بنا به اتفاقی مجبور می شوند که با هم زندگی کنند... این مجموعه ٦٠ قسمتی به سفارش مرکز امور نمایشی سیما تولید می شود و باتوجه به اینکه در حال حاضر «علی البدل» و «مرز خوشبختی» در کنداکتور شبکه های یک و دو پیش بینی شده است و تنها شبکه سه از کنداکتور مجموعه نوروزی خالی است احتمال دارد این مجموعه از این شبکه روی آنتن برود و باید دید بین دو کار که خشایار الوند در هر دو آنها (علی البدل) نقش داشته است کدام یک بیشتر به دل مخاطب می نشیند. باز شدن پای دوپینگ به شبکه پنج (شبکه تهران) سریال «افسر نمونه» که البته این نام موقت آن است و ممکن است تغییر کند به کارگردانی مسعود آب پرور و تهیه کنندگی مهدی فرجی برای شبکه پنج یا شبکه تهران ساخته می شود و امروز اول اسفند کلید خواهد خورد. «افسر نمونه» که طرح آن از چند ماه پیش به عنوان گزینه نوروزی شبکه تهران به تصویب رسید و فیلمنامه به نگارش درآمد سوژه ای جدید دارد و اگر ساخت آن برای نوروز به قطعیت برسد می تواند یکی از کارهای پرمخاطب سیما برای این ایام باشد. این سریال قرار بوده خیلی زودتر برای پخش نوروزی کلید بخورد اما به خاطر انتخاب نقش اصلی این کار یعنی فرهاد مدتی به تعویق افتاد«افسر نمونه» شاید برای ورزشکاران نام آشناتری به نظر برسد چراکه برخلاف اسمش اصلا ارتباطی با فضای پلیسی و انتظامی ندارد. داستان این سریال در دو خط موازی پیگیری می شود. قصه درباره فرهاد افسر مبارزه با دوپینگ است که درگیر ورزشکاران مختلف می شود. همچنین در قصه دیگری یک بازیکن ایتالیایی به ایران ترانسفر می شود و این دو قصه در کنار هم اتفاقات مختلفی را رقم می زند. محمدرضا شریفی نیا، حسن پورشیرازی، ساغر عزیزی، اتابک نادری، هلیا امامی، زهیر یاری، پیام احمدی نیا، آذین رئوف، حامد آهنگی و... بازیگران اصلی این سریال هستند و همچنین یک فوتبالیست غیر ایرانی نیز برای ایفای نقش در این سریال حضور دارد. ایده اولیه این سریال از امیرحسین قاسمی است و فیلمنامه آن را پیمان عباسی در ۱۵ قسمت به نگارش درآورده است. این سریال قرار بوده خیلی زودتر برای پخش نوروزی کلید بخورد اما به خاطر انتخاب نقش اصلی این کار یعنی فرهاد مدتی به تعویق افتاد. در خلاصه داستان سریال «افسر نمونه» آمده است: بهمن و توفیق دو دوست قدیمی هستند که از برادر به هم نزدیک تر به نظر می رسند، آنها ناف دختر و پسرشان را به نام هم بریده اند اما بچه های آنها که امروز به سن ازدواج رسیده اند، راضی به این امر نیستند، این باعث می شود تمام این دوستی ۳۰ ساله کم کم تحت الشعاع قرار بگیرد. با توجه به اینکه تکلیف سریال های نوروزی همیشه تا آخرین دقایق قرار گرفتن در کنداکتور پخش مشخص نیست باید دید امسال کدام یک از این آثار به پخش نهایی می رسند و از میان آنها کدامیک می توانند رضایت مخاطبان را برآورده سازند. ]]> هنری Sun, 19 Feb 2017 10:18:55 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/97074/