پایگاه خبری ستاره ها - آخرين عناوين تئاتر :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/art/theater Wed, 17 Oct 2018 09:22:41 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Wed, 17 Oct 2018 09:22:41 GMT تئاتر 60 قربانی اسیدپاشی بازیگر شد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144140/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری ایسنا: معصومه عطایی از معروف ترین قربانیان اسیدپاشی کشورمان است که در سال 89 از سوی پدرشوهر سابقش مورد اسیدپاشی قرار گرفت، او مدتی بعد عامل اسیدپاشی را بخشید اما پس از آن به دلیل فعالیت های هنری و انسان دوستانه خود بارها نامش در رسانه‌ها مطرح شد، معصومه که پس از حادثه اسیدپاشی از دوچشم نابینا شد، تا کنون در رشته‌های هنری همچون سفال گری، سلفژ، گروه کُر، نواختن سه تار و ... فعالیت کرد و حتی این اواخر نیز نمایشگاه آثار هنری اش برگزار شد. معصومه که عضو هیات مدیره انجمن حمایت از قربانیان اسید پاشی است، در آخرین تجربه خود به سراغ بازیگری تئاتر رفته است و این شب‌ها در خانه نمایش با 11 بازیگر نابینای دیگر در تئاتری به نام «شاباش خوان» روی صحنه رفته است. معصومه عطایی در گفت وگویی، درباره تجربه اش از بازیگری می گوید: هیچوقت دوست نداشتم بعد از اسیدپاشی خانه نشین شوم و علیرغم آنکه بینایی‌ام را از دست دادم به سراغ رشته‌های مختلف هنری رفتم، در تاسیس انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی نیز مشارکت کردم و دوست دارم که در ساخت جهانی بهتر برای خودم و دیگر ساکنان زمین نقش داشته باشم. او از تجربه بازی در تئاتر نیز گفت و ادامه داد: پیش از این بازیگرانی بوده‌اند که در نقش یک قربانی اسیدپاشی ایفای نقش کنند، اما تاجایی که من می‌دانم تاکنون سابقه نداشته که یک قربانی اسیدپاشی اقدام به نقش آفرینی کند که اتفاقا در نقش قربانی اسیدپاشی هم نباشد که خوشبختانه با کمک کارگردان و تیم بازیگری تئاتر این فرصت برای من فراهم شد. معصومه که حدود 11 ماه برای اجرای این تئاتر در کنار دیگر بازیگران که همگی نابیینا هستند، تمرین داشته است، درباره چالش های پیش روی خود گفت: برای خواندن نمایشنامه و حفظ کردن آن مشکلاتی داشتم که با تمرین بسیار و دورخوانی موفق به حفظ کردن آن شدم. او درباره حرکت در صحنه تئاتر نیز گفت: اتفاقا در این اجرا همه ما حرکت می کنیم و طراحی صحنه ما طوری است که ما با تمرکز و قدرت لامسه پاهای خود می‌توانیم مسیر یابی کرده و در صحنه جابجا شویم؛ البته بیش از یکساعت تمرکز کردن و حضور در صحنه تئاتر واقعا سخت است که خوشبختانه ما از پس آن برآمدیم. این قربانی اسیدپاشی تجربه ایفای نقش در تئاتر را تجربه ای متفاوت از دیگر هنرها توصیف کرد و افزود: در تئاتر احساس می‌کنم هر روز در معرض دید مردم قرار می گیرم و از این حیث تجربه خوبی برای من بود، به ویژه آنکه این کار سبب استقلال بیشتر من و همچنین افزایش اعتماد به نفس من و دیگر بازیگران که همگی نابینا یا کم بینا هستند هم شده است. معصومه عطایی ادامه داد: من درد اسید را کشیده‌ام و به همین دلیل می‌خواهم از دیگر قربانیان اسیدپاشی نیز بخواهم هیچوقت خانه نشین نشوند، آنها باید توانایی های دیگرشان را هم کشف کنند و از آنها استفاده کنند. به همین دلیل امیدوارم که من بتوانم به دیگر قربانیان اسیدپاشی و نابینایان هم این پیام را منتقل کنم. او درباره بازیگر شدنش نیز اظهارکرد: این اولین تجربه کاری من است اما امیدوارم که پیشنهادهای دیگر هم به من و دیگر افراد دارای معلولیت مطرح شود تا بتوانیم نشان دهیم که این شرایط نتوانسته ما را به زانو دربیاورد. این قربانی اسیدپاشی در پایان از عدم همکاری سازمان‌ها و نهادهای مربوطه برای اجرای این تئاتر گلایه کرد و گفت: انتظار این بود که حمایت بیشتری از ما شود، دیروز روز جهانی عصای سفید بود اما کمترین حمایتی از گروه تئاتری ما انجام نشد و در این میان تنها مردم دلگرمی ما بودند و امیدوارم بتوانیم با کمک این مردم در دیگر شهرها و سالن های بزرگتر تئاتر نیز اجرا داشته باشیم. ]]> هنری Tue, 16 Oct 2018 16:26:07 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144140/ تهیه‌کننده نمایش موزیکال «بینوایان» تذکر گرفت http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/143922/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر: شورای مرکزی ارزشیابی و نظارت در جلسه روز یکشنبه ۲۲ مهر به تخلف تبلیغاتی صورت گرفته در نمایش موزیکال «بینوایان» رسیدگی کرده و به تهیه کننده این اثر تذکر مکتوب داد. شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نتیجه برگزاری جلسه شورای مرکزی ارزشیابی و نظارت در روز یکشنبه ۲۲ مهر و بررسی تخلف تبلیغاتی صورت گرفته در نمایش موزیکال «بینوایان» گفت: جلسه شورای مرکزی ارزشیابی و نظارت با حضور اکثریت اعضا و بنده برگزار و موضوع تخلف تبلیغاتی نمایش مورد نظر مطرح و مقرر شد به تهیه کننده اثر در این زمینه تذکر مکتوب داده شود. وی در پایان اظهار کرد: ضمن تاکید بر قوانین و آیین نامه های مصوب و به منظور صیانت از حقوق هنرمندان تئاتر، شورای ارزشیابی و نظارت انتظار دارد گروه های نمایشی به این مهم توجه بیشتری داشته باشند. شورای ارزشیابی و نظارت که وظیفه نظارت و ارزشیابی بر آثار نمایشی را بر عهده دارد، در برخورد با تخلفاتی که از سوی یک گروه نمایشی صورت می گیرد در مرتبه اول به دادن تذکر به تهیه کننده یا کارگردان اثر بسنده می کند و بعد از تکرار تخلف، نسبت به ابطال مجوز اجرای نمایش اقدام می کند لذا در مورد اخیر تنها در صورتی که محمد قدس و میثم احمدی تهیه کنندگان نمایش موزیکال «بینوایان» بار دیگر بخواهند در عرصه تئاتر فعالیت کنند و مجددا مرتکب تخلفی شوند، مجوز اجرای اثر باطل خواهد شد. این شکل از برخورد با تخلفات نشان دهنده خلاء قانونی برای رسیدگی به تخلفاتی است که برخی تهیه کنندگان و کارگردان های تئاتر در عرصه تبلیغات و تولید آثار نمایشی مرتکب می شوند. ]]> هنری Mon, 15 Oct 2018 08:58:00 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/143922/ وقتی بینوایانِ هوگو در تهران مایه‌دار می‌شوند! http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/143887/ روزنامه اعتماد در این باره نوشت:  می‌توان بر این نکته اشاره داشت که چرا حسین پارسایی از تولید نمایش‌های آیینی و مذهبی فاصله گرفته و به سمت الیور توییست و بینوایان رفت. اجرا‌هایی که با خلق فضایی شیک و فقرزدایی شده، نوع خاصی از زیباشناسی را عرضه می‌کنند که قرار است باب طبع فرادستان جامعه باشد. بازنمایی باشکوه و نکبت‌زدایی شده جهان دیکنز و هوگو. این البته کار هنر است که بدیلی باشد برای ملال زندگی روزمره، اما تقلیل دادن مناسبات درونی بینوایان به روایت خنثی، سترون و موزیکال تقلیل ماجراست تا جوابگوی ذائقه و سلیقه ثروتمندانی باشد که در به وجود آوردن تضاد‌های شدت یافته طبقاتی، بی‌تقصیر نبوده‌اند. وضعیتی که نشان از بحرانی شدن مناسبات مادی تولید تئاتر دارد و طبقاتی‌تر شدن امکان تماشای آن. شب تئاتر می‌تواند نوری بتاباند بر پیکره مجروح تئاتری که دیر زمانی است میان مردمی بودن و کالایی شدن، دست و پا می‌زند و گویا در غیاب حمایت مادی دولت، تمشیت امور به سرمایه و بازار سپرده شده است. «شب تئاتر» باید همچون «شب کارگران»، «شب محذوفان»، «شب ما» باشد. روزنامه جوان با حسین پارسایی کارگردان نمایش گفتگویی کرده که بخش هایی از آن را در ادامه می خوانیم: به نظر خود شما قیمت بلیت این نمایش برای عموم مردم قابل تهیه است؟ واقعیت این است که هزینه بلیت تمام شده‌ی بینوایان بیش از آن چیزی است که امروز برای فروش قیمت گذاری شده است. اگر بینوایان که ما از آن آشنایی داریم، اثری مردمی نیست، پس چه اثری میتواند اثری مردمی باشد؟ اگر در واقع ما نتوانیم این مفاهیم را که برای همه دوره‌ها و ملت هاست در قالب‌های نمایشی اجرا کنیم پس چه نمایشی را باید اجرا کرد؟ بینوایان هیچ بودجه و هیچ سرمایه دولتی را تحت تاثیر قرار نمیدهد. نمایشی مستقل است مثل نمایش‌های دیگری که از بخش خصوصی ارتزاق میکند. امیدوارم کمی صادقانه‌تر و منصف‌تر نظر دهیم و اجازه دهیم هرکس در فضای ذهنی خودش تنفس کند و در جایگاه خودش فعالیت کند. وزیر ارشاد هم به نقد‌ها واکنش نشان داده و گفته‌اند که ما جلوی تئاتر لاکچری می‌ایستیم آیا از نظر شما بینوایان یک نمایش لاکچری یا یک نمایش تجاری است؟ من از صحبت وزیر محترم هیچ کنایه یا برداشت دیگری نمیکنم و همراه و همسو با فرمایش ایشان هستم. «اولیورتوئیست» و انشاءالله «بینوایان» از نمایش‌هایی است که مورد توجه مردم قرار گرفته و مردم علاقمند به نمایش‌های متفاوت هستند که موزیکال بودن آن نیز بخش دیگری از علاقه‌ی مردم میتواند باشد. من فکر میکنم ما موظف هستیم تولید کنیم و مردم با سلیقه‌های مختلف می‌آیند می‌بینند؛ که مردم نه تنها آن‌ها را لاکچری نمی‌دانند بلکه آن را از جنس خود و حرفی از جنس زمان میدانند و از آن حمایت میکنند روزنامه صبح نو نیز نوشت:  اشراف نفتی در پیوند با ورشکسته‌های عرصه هنر، پرونده‌های تلنبار شده‌شان در دادگاه‌ها را پشت شاهکارهای «دیکنز» و «هوگو» پنهان می‌کنند. در دوران سلطه «نت‌فیلیکس» و بازی‌های رایانه‌ای، اهالی تئاتر فرصت زیادی برای اثبات مفید بودن خود ندارند. تئاتر باید به ریشه‌های تاریخی و آیینی خود بازگردد. تئاتر ما می‌تواند با رجوع به انبان فرهنگی تاریخی خود دست به ابداع بزند و سبکی تازه پیدا کند. تئاتر ما باید از رجوع نوستالژیک به تعزیه و روحوضی دست بردارد و بندهای فرمالیسم جعلی را از دستان خود باز کند. تئاتر ایرانی اگر سودای تاثیرگذاری دارد باید از پول مفت درآوردن انصراف دهد و غارتگران بیت‌المال را از پشت صحنه اخراج کند. ]]> هنری Mon, 15 Oct 2018 05:56:28 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/143887/ امیر دانایی و فریبا متخصص «روی شیروانی داغ» http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/143862/ به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گروه: فریبا متخصص و امیرعلی دانایی در نمایش «شیروانی داغ» به کارگردانی ایوب آقاخانی به ایفای نقش می‌پردازند. نمایش «شیروانی داغ» که با اقتباس و دراماتورژی ایوب آقاخانی و رضا بهاروند از روی نمایشنامه معروف تنسی ویلیامز آمریکایی برای تمرین آماده‌ شده است از اول آذر در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود. این اثر نمایشی به‌ عنوان جدیدترین کار گروه تئاتر «پوشه» و محصول موسسه «پوشه هنر پارس» برای نخستین بار در ایران روی صحنه خواهد رفت. ]]> هنری Sun, 14 Oct 2018 15:10:33 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/143862/ لوگوی «تروما» رونمایی شد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/143859/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر، همزمان با رونمایی از لوگوتایپ نمایش جدید افسانه ماهیان نام تازه ترین اثر گروه تئاتر «شیوه» مشخص شد. «تروما» یک تجربه دردناک و پریشان کننده ناگهانی است که ذهن و روح و بدن انسان را با خود و اجتماع به چالش می کشد. افسانه ماهیان پیش از این کارگردانی آثاری چون «هم هوایی»، «سه جلسه تراپی»، «از زیرزمین تا پشت بام» و «کوکوی کبوتران حرم» را برعهده داشته است. «تروما» از ۵ آبان ساعت ۱۸:۳۰ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت. بازیگران این اثر همزمان با آغاز بلیت فروشی نمایش اعلام خواهند شد. ]]> هنری Sun, 14 Oct 2018 14:51:17 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/143859/ «شاه لیر» دلقک خود را انتخاب کرد/ بهای بلیت زیر ۱۰۰ هزار تومان http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/143275/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر؛ مسعود دلخواه کارگردان نمایش «شاه لیر» که این روزها تمرین های خود را برای اجرای عمومی از نیمه دوم آبان در سالن اصلی سپری می کند، درباره بازیگران جدیدی که به این گروه پیوستند، گفت: در این اثر نمایشی قرار است ناصر عاشوری در نقش «دلقک» شاه لیر به ایفای نقش بپردازد. عاشوری پیش از این و در سال ۹۵ در نمایش «بیگانه» که در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به صحنه بردم در نقش وکیل مدافع مورسو با بازی رحیم نوروزی، خوش درخشید. وی ادامه داد: همچنین قرار است حمیدرضا هدایتی در نقش امیر کورنوال، همسر دختر دوم لیر و محبوبه تفضلی هم در نقش «کردلیا» بازی می کند. حمیدرضا هدایتی در نمایش های «جولیوس سزار» و «بیگانه» حضور داشت و عضو با سابقه گروه تئاتر «تجربی تهران» است و محبوبه تفضلی هم سال گذشته یکی از نقش های محوری نمایش «مفیستو» را بر عهده داشت. دلخواه درباره احتمال تغییر زمان آغاز اجرای عمومی نمایش «شاه لیر» گفت: قرار شد که ما یک هفته زودتر از زمان تعیین شده قبلی که روزهای پایانی آبان بود، اجرای عمومی نمایش «شاه لیر» را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز خواهیم کرد. کارگردان نمایش «شاه لیر» در پایان درباره وضعیت تعیین بهای بلیت این اثر نمایشی اظهار کرد: ما با توجه به هزینه های تولید نمایش بهای بلیت «شاه لیر» را تعیین می کنیم و تردیدی نیست که قیمت بلیت ما منطقی و متناسب با بزرگ بودن پروژه است ولی قطعا زیر ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود. برای دانشجویان هم روزهای خاصی در هفته در نظر گرفته می شود که بلیت نمایش را به صورت نیم بها تهیه کنند. ]]> هنری Sun, 07 Oct 2018 12:03:08 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/143275/ "میترا حجار" هم بازی تئاتری "سام قریبیان" شد /عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/143273/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبر آنلاین؛ میترا حجار، محمد حاتمی، سام قریبیان با حضور فریبا کوثری و حبیب اسماعیلی و بازیگر نوجوان سروش میرزایی در تازه ترین اثر هادی مرزبان با نام «آهسته با گل سرخ» ایفای نقش می‌کنند.  نمایش «آهسته با گل سرخ» به کارگردانی هادی مرزبان این روزها تمرینات خود را در سنگلج پشت سر می گذارد   هادی مرزبان که سابقه خوبی در اجرای نمایشنامه های اکبر رادی دارد قرار است اینبار نیز «آهسته با گل سرخ» به قلم اکبر رادی را روی صحنه ببرد. «آهسته با گل سرخ» از اول آبان ماه هر شب در سالن سنگلج روی صحنه خواهد رفت و به زودی پیش فروش بلیت های این نمایش آغاز خواهد شد. مرزبان پیش از این بر اساس نمایشنامه های اکبر رادی آثار موفقی چون «تانگوی تخم مرغ داغ»، «ملودی شهر بارانی»، « هاملت با سالاد فصل» و... به روی صحنه برده بود. ]]> هنری Sun, 07 Oct 2018 11:52:08 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/143273/ گزارش تصویری از نمایش «شاباش خوان» http://www.setarehnews.ir/fa/doc/gallery/143048/3/     ]]> هنری Wed, 03 Oct 2018 16:03:32 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/gallery/143048/3/ بهاره رهنما و مهدی سلطانی در «شاه لیر» http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/142897/ به گزارش ستاره ها به نقل از برترین‌ها: بهاره رهنما تصاویری از تمرین نمایش "شاه لیر" به کارگردانی مسعود دلخواه را در اینستاگرام منتشر کرد. مهدی سلطانی و الهام پاوه نژاد دیگر بازیگران این اثر نمایشی هستند که در تمرین حضور داشتند. رهنما در توضیح این تصاویر نوشت: "شاه لیر در دل پاییز به صحنه اصلی تیاتر شهر ما می رود. باوجود اینکه این را جزو نعمات و برکات کارم میدانم که پنج سال متوالی است پر کار ترین بازیگر زن نمایش در ایران بوده ام اما این روز ها چنان سرشارم و پر از شور عجیب کلمات شکسپیر و کارگردانی خاص دکتر مسعود دلخواه که اگرچه سال هاست دو اجرای همزمان رو قبول نمی‌کنم اما الان حتی توانایی بودن سر تمرین نمایش دیگر را ندارم و برای همین باید کارهای مختلف و البته خوبی رو نپذیرم و پیشاپیش از همکاران خوبم عذرخواهم، و حتی کارگردانی نمایش خودم «پای به جاده زدن» رو به سال بعد موکول کردم! گانریل دختر اول شاه لیر و ملکه آلبانی است، زنی قدرتمند و زبان باز که شروع کننده این تراژدی بر علیه پدر است، نقشی است که به دلیل تفاوت های اصلی در سرشت روحیش با خودم و تضادش با روابط شخصیم با پدرم بسیار به تمرکز و انرژی نیاز داره (با توجه به اینکه اغلب روش بازی من ریختن خودم در نقش است نه نقش در خودم) این روز ها حتی به راحتی نمیتونم به دیدن نمایش دیگری بروم ،انقدر که تا ساعت ها ذهنم سرشار است از انگیزه های پیچیده شرارت های او،و بی شک زخم هایش در نهان و خلاصه اینکه گانریل چنان تمامیت خواه است که من را شش دانگ مال خودش کرده. خوشحالم که یا مهدی سلطانی، الهام پاوه نژاد و بازیگران برجسته تیاتر ایران که نامشان متعاقبا اعلام خواهد شد هم بازی هستم و یک افتخار و شانس بزرگ همراهی استاد نادر مشایخی برای رهبری گروه کر و موسیقی صد نفره این اثر و ساخت قطعات مفصل موسیقایی این کار است که بسیار برایم تازه جذاب و اموزنده است." ]]> هنری Tue, 02 Oct 2018 15:27:47 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/142897/ تئاتر را اشرافی کردند/ قیمت بلیت به ۲۰۰ هزار تومان رسید http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/142516/ به گزارش ستاره ها به نقل از مهر؛ این روزها تئاتر ایران شاهد شکل گیری جریانی است که چرخه تولید و اجرا را به سمت و سوی تجاری صرف سوق داده است؛ جریانی که نشأت گرفته از رشد بی مهابای تولید آثار تجاری با حضور بازیگران چهره و یا به اصطلاح «سلبریتی ها» است. هنوز مدت زمان زیادی از حواشی مطرح شده درباره احتمال تعیین بهای بلیت ۲۵۰ هزار تومانی برای نمایش موزیکال «بینوایان» حسین پارسایی و تکذیب وی، نگذشته است که سایت فروش بلیت، بهای بلیت نمایش «می سی سی پی نشسته می میرد» به کارگردانی همایون غنی زاده را تا سقف ۲۰۰ هزار تومان تعیین کرده است. طبق اعلام سایت ایران کنسرت، بهای بلیت های این اثر نمایشی که قرار است در تالار وحدت روی صحنه برود، به ترتیب از بالکن ۳ تالار تا طبقه همکف و ردیف های جلو ۷۰، ۹۰، ۱۲۰، ۱۸۰، ۱۹۰ و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است. این در حالی است که نمایش «می سی سی پی نشسته می میرد» در مهر تا آذر سال ۹۵ با بهای بلیت ۲۵ تا ۷۰ هزار تومان در همین تالار وحدت روی صحنه رفته بود که در همان سال هم تعیین این بهای بلیت غیرمتعارف بود. سال گذشته نیز نمایش موزیکال «الیور توئیست» به کارگردانی حسین پارسایی با بهای بلیت ۴۰ تا ۹۵ هزار تومان در تالار وحدت روی صحنه رفت و حتی بحث بازار سیاه بلیت نیز برای این نمایش شکل گرفت. نکته قابل تأمل درباره نحوه تعیین بهای بلیت تئاتر این است که ساز و کار قانونی و مشخصی از سوی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی تئاتر وجود ندارد و برخی گروه های نمایشی بنا به محاسبات و توجیهات خود بهای بلیت را تعیین می کنند. تالار وحدت به عنوان یکی از مهمترین مکان های فرهنگی و هنری ایران طی سال های اخیر با روندی که پیش رو قرار داده علاوه بر میزبانی برنامه های تبلیغاتی فروش خودرو و لواز آرایشی، تبدیل به مکانی برای اجرای نمایش های تجاری با بهای بلیت بالا شده و مدیران این مجموعه که از زیرمجموعه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است نیز از این روند راضی هستند. اینکه در شرایط سخت اقتصادی موجود، کارگردان های برخی آثار نمایشی مدعی بالا بودن هزینه ها و دستمزد بازیگران می شوند بحثی است که تنها در قالب یک توجیه باقی می ماند زیرا با شفاف سازی میزان هزینه تولید این آثار و فروشی که نصیب شان می شود، می توان به سودی که نصیب کارگردان، سالن میزبان و همچنین سایت فروش می شود، پی برد. در شرایط سخت اقتصادی که اقشار مختلف جامعه درگیر آن هستند و در حالی که فعالیت های فرهنگی و هنری می تواند روحیه جامعه را ترمیم کند، تصمیم گیری سلیقه ای برخی هنرمندان و سالن های تئاتری و از سوی دیگر منفعل بودن مدیریت و متولی تئاتر باعث شده تا تئاتر تبدیل به کالایی اشرافی آن هم در یکی از سخت ترین شرایط مالی جامعه طی سال های اخیر شود. این رفتار در حالی اتفاق می افتد که برخی هنرمندان و گروه های موسیقی برای همراهی هر چه بیشتر با اقشار مختلف جامعه تصمیم به پایین آوردن بهای بلیت خود کرده اند و در عرصه سینما نیز برخی سینماداران و یا صاحبان فیلم ها تصمیم به پایین آوردن قیمت بلیت هایشان کرده اند تا مردم ناگزیر به حذف هنر از سبد خانوار خود نشوند. ]]> هنری Sun, 30 Sep 2018 06:54:26 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/142516/