پایگاه خبری ستاره ها - آخرين عناوين سینما :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/art/cinema Sun, 17 Feb 2019 22:49:52 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Sun, 17 Feb 2019 22:49:52 GMT سینما 60 دیدار رامبد جوان با وزیر آموزش و پرورش/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154229/ ]]> هنری Sun, 17 Feb 2019 15:33:37 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154229/ حضور جنجالی «رضا یزدانی» و عقابش در اکران مردمی! http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154225/ به گزارش ستاره ها به نقل از ایلنا: اکران مردمی فیلم سینمایی ماموریت غیرممکن به کارگردانی یعقوب غفاری و تهیه‌کنندگی محمود فلاح با حضور رضا یزدانی، علی اوجی، پادینا رهنما و عسل قرایی در پردیس سینمایی مگامال در حالی برگزار شد که رضا یزدانی همراه خود یک عقاب به سینما آورده بود. هرچند این عقاب در فیلم نیز حضور دارد اما آورده شدن آن توسط رضا یزدانی به اکران مردمی، واکنش‌هایی را به دنبال داشت. غلامرضا فرجی (سخنگوی کارگروه اکران) در واکنش به حضور یک عقاب در ا کران مردمی فیلم ماموریت غیرممکن توسط رضا یزدانی گفت: این اکران مردمی در سینما مگامال انجام شده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال بررسی موضوع است. وی ادامه داد: تمامی سالن‌های سینما در برگزاری اکران‌های مردمی و مراسم‌های ویژه تابع مقررات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی هستند و سینمادار مکلف است طبق آیین‌نامه در چارچوب به وظایف خود عمل کند. فرجی افزود: اکران‌های مردمی امری مرسوم در زمان اکران فیلم‌های سینمایی است اما اجرای برنامه‌ها و مراسم‌هایی علاوه بر اکران فیلم‌ و نمایش آن که اصطلاحا به فوق برنامه معروف است، نیاز به اخذ مجوز جداگانه دارد و سینمادار موظف است که مجوز جداگانه‌ای را برای آنها اخذ کند. وی ادامه داد: سینماداران باید در اجرای برنامه‌ها تمام موارد بهداشتی و امنیتی را رعایت کنند و موضوع حضور یک عقاب در اکران مردمی فیلم ماموریت غیرممکن قطعا توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی شده و نتایج آن اعلام می‌شود. ]]> هنری Sun, 17 Feb 2019 14:57:22 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154225/ از جا به جایی یک برنامه تا کنسرت استاد رافائل در تالار رودکی http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154223/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر، در حالی که طبق برنامه ارائه شده به رسانه ها قرار بود گروه کر آوازی تهران به سرپرستی میلادعمرانلو روز شنبه ۲۸ بهمن ماه در چهارمین روز از برگزاری جشنواره موسیقی فجر میزبان علاقه مندان در تالار رودکی تهران باشد اما این ارکستر دانشگاه هنر به سرپرستی علی باستانی نژاد بود که اجرای نوبت اول کنسرت های تالار رودکی را تشکیل می داد. البته جابه جایی برنامه ارکستر دانشگاه هنر با کنسرت گروه آوازی تهران پیش از این به سامانه های فروش اینترنتی بلیت جشنواره اطلاع رسانی شده بود، اما چون رسانه ها در جریان این جا به جایی قرار نگرفته بودند، این گمان وجود داشت که طبق برنامه قبلی کنسرت گروه کر آوازی تهران اجرای خود را به مخاطبان ارائه دهد، اما طبق آخرین اعلام جدول این ارکستر دانشگاه هنر بود که در کنسرت شب گذشته میزبان علاقه مندان بود. در بخش اول کنسرت که به اجرای آنسامبل موسیقی کلاسیک دانشکده موسیقی دانشگاه هنر «فرناد» اختصاص داشت به اجرای قطعاتی از موتزارت، محمد سعید شریفیان، هایدن و تعدادی دیگر از آهنگسازان موسیقی کلاسیک پرداخت. در این اجرا علی باستانی نژاد سرپرست گروه فلوت، پرستو شیرانی، حمید رضایت نوازندگان فلوت، غزل صادق الوعد نوازنده ویولن، کیوان دباغی نوازنده ویولا، المیرا نعمت زاده و سپیده سجادی نوازندگان ویولن سل ، کرامت منصوری، کیمیا فخاری نیا و آیناردرگاهی نوازندگان پیانو گروه اجرایی را تشکیل می دادند. این در حالی است که در بخش دوم کنسرن میز بهزاد جعفریان نوازنده ویولن و پدرام غفاری نوازنده پیانو به اجرای یک دوئت پرداختند. گروه سازهای ایرانی دانشگاه هنر به رهبری محمدرضا فیاض نیز پس از اجرای آنسامبل موسیقی کلاسیک این دانشگاه با مدیریت هنری احسان ذبیحی فر قطعاتی از احمد پژمان آهنگساز صاحب نام موسیقی کشورمان را برای مخاطبان اجرا کردند که از آن جمله می توان به «عیاران»، «سیاناو»، «اَرنگان»، «شونان»، «دلگان» ، «زرمیتان» اشاره کرد. این قطعات به ترتیب نام روستاهایی در استان های کردستان، گیلان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری است که هر قطعه دربرگیرنده تم هایی از موسیقی هر استان بود.   تک نوازی پیانو مرد جنتلمن نوازندگی پیانو و موسیقی کلاسیک اجرای دوم چهارمین روز از برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر اختصاص به تک نوازی پیانو استاد رافائل میناسکانیان اختصاص داشت  که وی در این کنسرت آثاری از یوهان سباستین باخ و شوپن را برای مخاطبان اجرا کرد. این هنرمند صاحب سبک و بی حاشیه موسیقی کشورمان که همچون همیشه با ظاهری آراسته  روی صحنه حاضر شد پس از اجرای برنامه خود از متین لادانی شاگردش خواست تا قطعاتی را برای مخاطبان اجرا کند. وی پس از اجرای لادانی خطاب به تماشاگران گفت: استاد خوب همان است که شاگردی بهتر از خودش را تعلیم بدهد و من امشب بسیار خوشحالم که متین لادانی برنامه بسیار ارزشمندی را به شما عزیزان ارائه داد. ]]> هنری Sun, 17 Feb 2019 14:39:52 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154223/ «مهراب قاسمخانی» راهی بیمارستان شد/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154219/ ]]> هنری Sun, 17 Feb 2019 14:05:23 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154219/ جای خالی «کلاه قرمزی» در نوروز ۹۸ http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154210/ به گزارش ستاره ها به نقل از فارس: اگر در دهه شصت متولد شده و زندگی کرده باشید، قطعا با روزهای گرم تابستان و سرگرمی‌هایی که عملا تنها دلخوشی هر کودک خردسالی است آشنا هستید. نوشتن تکلیف‌های مدرسه و بعد بازی‌های دسته جمعی با بچه‌های محله در کوچه، نشستن در حیاط خانه مادربزرگ و استشمام بوی خاک آب خورده و خوردن کاهو و سکنجبین به عنوان عصرانه‌، همه و همه از سرگرمی‌هایی بودند که در دهه ۷۰ کودکان را با خود همراه می‌کردند. آن زمان‌ها علاوه بر اینها تلویزیون یکی از سرگرم‌کننده‌ترین ابزاری بود که والدین برای فرزاندانشان در نظر می‌گرفتند و در صدر آنها برنامه‌های کودک بودند که تعداد محدودی هم داشتند. این گزارش حضور مجموعه «کلاه قرمزی» در آن سالها و پخش نشدن آن در نوروز ۹۸ را بررسی می‌کند. عروسکی با چکمه‌های قرمز بچه‌های الان یادشان نمی‌آید اما کودکان دیروز و دهه شصتی‌ها خوب یادشان هست که عروسکی کوچک، ساده و اسفنجی با بلوزی بافتنی راه راه‌های افقی آبی و سفید، چشمانی با رنگ‌هایی تا به تا، کلاه و چکمه‌ای قرمز درست زمانی که از ادامه تحصیل نا امید شده بود، با حرف‌های آقای مجری آنهم از پشت قاب تلویزیونی در ویترین مغازه، پا به خیال و فانتزی کودکان دهه شصتی گذاشت. «کلاه قرمزی» شاید به خاطر سادگی شاید هم به این دلیل که به واقعیت کودکان و دنیای آنها نزدیک بود، از همان سال ۷۰ به یکی از ماندگارترین عروسک‌ها بدل شد. مورچه‌ای که نمی‌دانستند پسربچه می‌شود بهتر است بدانید اولین بار که عروسکی به نام کلاه قرمزی در قاب تلویزیون دیده شد، هیچکس نمی‌دانست که این مورچه عروسکی با فیزیکی کوچک که قدش به نیم‌ متر هم نمی‌رسید روزی به تمام نوستالژی کودکان یک نسل تبدیل شود. این عروسک در سال ۶۰ در برنامهٔ «سقائک و شانه‌به‌سر دانا» به کارگردانی ایرج طهماسب حضور داشت. بعد از آن در مجموعه‌ای تلویزیونی به نام جغجغه و فرفره در سال ۱۳۷۰ و سپس در سه فیلم سینمایی «کلاه‌قرمزی و پسرخاله»، «کلاه‌قرمزی و سروناز» و «کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه» بازی کرد. در این فاصله کلاه قرمزی در یک مجموعه ۴ اپیزودی با نام کلاه قرمزی در فرنگ به شبکه نمایش خانگی رفت. عروسکی اسفنجی با دو هویت و دو داستان متفاوت کلاه قرمزی در سینما یک قصه دارد و در تلویزیون یک قصه و شاید این تفاوت در این دو ژانر باعث شده تا او هنوز که هنوز است برای مخاطب تازگی داشته باشد. او در نسخه تلویزیونی شاگرد کفاشی بود که کفش‌های آقای مجری را واکس زده در یکی از قسمت‌های برنامه به‌ عنوان مهمان حضور پیدا کرد و کفش‌های آقای مجری را که واکس زده بود برای وی آورده‌ بود. او همان ابتدا پسری بازیگوش، پُرشروشور اما خوش‌قلب بود که نمی‌توانست درست حرف بزند و با صدایی عجیب و با تلفظ اشتباه کلمات، مدام آب دهانش را روی صورت آقای مُرجی می‌ریخت. این عروسک با سماجتی که داشت، در برنامه و کنار آقای مجری ماند. اما داستان او در سینما فرق می‌کرد، کلاه‌قرمزی در سینما پسربچه‌ای بود که در شهرستان زندگی می‌کرد، او از مدرسه اخراج شد و به همین دلیل نتوانست ادامه تحصیل دهد. یکروز همانطور که در کنار یک مغازه نشسته با دیدن اتفاقی آقای مجری در تلویزیون داخل ویترین یک مغازه و شنیدن حرف‌های محبت‌آمیز او کوله بار می‌بندد و راهی تهران می‌شود. به فکر کودکانه‌اش گویی می‌تواند همکار مجری شود. اما آقای مجری او را جدی نمی‌گیرد و طردش می‌کند. او ساعت‌ها و روزها در خیابان‌ها سرگردان می‌شود تا در نهایت با سماجت دل آقای مجری را نرم می‌کند و همکار مجری می‌شود و همین داستان سر خط ماجرای سینمایی برای این عروسک بود. عروسک‌هایی که هیچ‌گاه بزرگ نمی‌شوند درست است که کلاه قرمزی در آستانه ۳۰ سالگی است اما از آنجایی که عروسک‌ها هیچ‌گاه رشد نمی‌کنند و بزرگ نمی‌شوند این عروسک هم در این سالها نه تغییری در چهره‌اش و نه در قد و قامتش رخ داده است. اما اگر ظاهر کلاه قرمزی را با عروسکی که دهه ۷۰ در تلویزیون ظاهر شد در کنار هم قرار دهید، تفاوت‌های جزئی از جمله رنگ چشمان، تغییر نوع عروسک در نسخه سینمایی و تلویزیونی و ... به چشم می‌آید. عروسک‌هایی روی میله! از آخرین باری که کلاه قرمزی به همراه حدود ۲۰ عروسک دیگر در دستان عروسک‌گردان‌هایشان بازی داده شده‌اند دو سالی می‌گذرد و در این مدت عروسک‌ها روی میله آهنی که برای همه عروسک‌ها تعبیه می‌شود، قرار داده شدند و با پلاستیک مشکی پوشیده شده‌اند. با تصور چنین فضایی شاید شما هم ناراحت شوید اما باید گفت تمام این کارها برای سالم ماندن این عروسک‌ها و جلوگیری از خورده شدن اسفنج آنها است. حاشیه‌های یک کار بی‌حاشیه! مجموعه تلویزیونی کلاه قرمزی از سال ۸۸ به ترتیب یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های نوروزی شبکه دو سیما بود، اما در این بین به دلایلی در برخی از سالها روانه آنتن نوروزی نشد که اتفاقا پخش نشدن این مجموعه تلویزیونی در نوروز سال ۹۶ حواشی بسیاری را به همراه داشت که مهمترین آنها اختلاف بین مدیران شبکه و تهیه کننده این مجموعه بود.اعلام رقم خارج از عرف برای دستمزد ساخت این مجموعه مهم‌ترین دلیل تلویزیونی‌ها برای کنار نیامدن با تولید کلاه‌قرمزی بود و از سوی دیگر تهیه کننده تصمیم گرفت تا کلاه قرمزی ۹۶ را به شبکه نمایش خانگی ببرد، اما از آنجایی که امتیاز اصلی کلاه قرمزی برای تلویزیون بود این اتفاق نیفتاد و مدیران شبکه دو نیز تصمیم به پخش آن در نوروز ۹۷ گرفتند. فوت مادر کلاه قرمزی و تنهایی ادامه‌دار این عروسک درست چند روز مانده به تمرین‌های کلاه قرمزی ۹۶ و روزهای پایانی سال ۹۵ دنیا فنی زاده که عروسک‌گردان ثابت این عروسک بود، بعد از سالها مبارزه با بیماری سرطان در روز ۸ دی ماه درگذشت و از آن روز به بعد شیما بخشنده طبق وصیت فنی‌زاده به عنوان مادر دوم این عروسک وظیفه عروسک‌گردانی آن را عهده‌دار شد. گروه کلاه قرمزی و عروسک‌های این مجموعه در اولین برنامه بعد از فوت فنی‌زاده ناراحتی خود را از این ضایعه تلخ ابراز کردند و همگی به پاس سالها تلاش و زحمتی که این عروسک‌گردان با جان و دل برای کلاه قرمزی کشیده بود و در این روزهای آخر تنها با دست چپ که دست اصلی‌اش نبود، عروسک‌گردانی می‌کرد، با بالا آوردن دست راست خود ادای دینی به این هنرمند کردند. همچنین در تمام آیتم‌های قسمت اول بعد از این اتفاق کلاه قرمزی که پسری همیشه پُر جنب و جوش بود، بسیار آرام ظاهر شد و از این طریق ناراحتی خود را برای از دست دادن مادرش ابراز کرد. جای خالی کلاه قرمزی در نوروز ۹۸ با تمامی این تفاسیر در شرایطی که این روزها شبکه‌های تلویزیونی در تدارک برنامه‌های نوروزی خود هستند، خبری از تولید و پخش مجموعه کلاه قرمزی نیست و حتی در گفت‌وگویی که با چند عروسک‌گردان و صداپیشه این مجموعه تلویزیونی داشتیم همگی از عدم تولید و پخش این مجموعه در نوروز ۹۸ خبر دادند. در هر حال امیدواریم تلویزیون با وضعیت موجود و خلاء برنامه‌های پرمخاطب خود نوروز ویژه‌ای را رقم بزند. ]]> هنری Sun, 17 Feb 2019 12:51:56 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154210/ ده‌نمکی: دستمزد بازیگران آن‌قدر بالا رفته که بدون پول کثیف نمی‌شود فیلم ساخت http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154204/ به گزارش ستاره ها به نقل ازخبرآنلاین؛ پول‌های کثیف در سینما، این شده اساس پرسش‌ها از سینماگران در جشنواره فیلم فجر. تقریبا با پایان هر فیلمی چند خبرنگار آماده نشسته‌اند برای طرح این پرسش از صاحب فیلم و حتی از بازیگران. از میرکریمی تا تنابنده و آبیار. ارزشی و فیلمساز جشنواره‌ای هم ندارد. همه با این سئوال مواجه می‌شوند. در مقابل این پرسش، حسین انتظامی نخستین سیاستش را بر اجرای طرح شفافیت در سینما گذاشته است. کاری که مشخص می کند چه کسی و با کدام سرمایه پشت فیلم‌هاست.  اما آیا این راهکار کمکی به حل این چالش در سینمای ایران می‌کند؟ مسعود ده‌نمکی فعال سیاسی سابق که حالا بیش از یک‌دهه است بخشی از فیلمسازی سینمای بدنه ایران شده است، می‌گوید با روندی که هزینه فیلمسازی در ایران پیدا کرده، دیگر چاره‌ای برای فیلمسازان نمی‌ماند غیر از اینکه هر پولی را اعم از تمیز یا کثیف جذب کنند. او که امسال «زندانی‌ها»یش را به جشنواره نفرستاده در ابتدا در این رابطه می‌گوید: «واقعا حسم این بود که جشنواره جای مناسبی برای فیلم‌های طنز نیست.» در همین جشنواره اما «زهرمار» رضویان متهم شده به کپی از «رسوایی»؛ ده‌نمکی می‌گوید این فیلم را ندیده و با خنده می‌گوید قبلا هم نمونه کپی از «اخراجی‌ها» ساخته شده. با او درباره آن اظهارنظر قبل از جشنواره که خود را جلوتر از سینمای ایران دانسته بود گپ می‌زنیم که با خنده و شوخی می‌گوید: «خب فکر کنید من پیشگو هستم. قبلا هم زلزله تهران را در فیلمم پیش‌بینی کردم!» در شرایط فعلی ۷۰ درصد فیلم‌های ما ضررده هستند این‌ها مقدمه‌ای غیررسمی بود برای طرح یک پرسش جدی. آیا شفاف‌سازی به سینما کمک می‌کند تا از اتهام ورود پول‌های کثیف رهایی پیدا کند؟ پرسشی که ده نمکی آن را با یک پرسش کلیدی‌تر پاسخ می‌دهد. او می‌گوید: «واقعا فکر می‌کنید با این هزینه سرسام‌آور فیلم‌سازی و قیمت‌ نجومی دستمزد بازیگران آیا اصلا کسی می‌تواند به عنوان فیلمساز مستقل فیلمی بسازد؟ الان اگر یک فیلم عادی کم‌هزینه کم بازیگر آپارتمانی بخواهی بسازی می‌شود دو میلیارد تومان هزینه. فیلمی که دو میلیارد هزینه دارد برای رسیدن به سوددهی باید روی گیشه اقلا هشت میلیارد تومان بفروشد. این یعنی تقریبا ۷۰درصد فیلم‌های ما ضررده می‌شوند. چند فیلم خواهیم داشت که بتواند هزینه‌اش را برگرداند؟» او با این استدلال اعتقاد دارد چاره‌ای غیر از این برای سینما نمی‌ماند که برود سراغ پول‌های با منشا نامعلوم؛ این کارگردان در این باره بیان می‌کند: «اسمش را هرچه بخواهید بگذارید، ولی در این شرایط هر کارگردانی که بخواهد فیلم با بازیگر بسازد باید هر پولی از هر جایی توانست را جذب کند. ما یک دوره‌ای همه چیز را ول کردیم و این شد حاصلش. مسئولان تصمیم‌گیر در سینما فراموش کردند و تشکل‌ها هم همین طور. حالا دیگر واقعا سینما به این شکل صرفه ندارد. دیگر سخت است سینمای مستقل روی پا بماند و فیلم‌های کم بودجه باید بروند سمت غیربازیگر ها، غیرحرفه‌ای ها و لوکیشن‌های محدود. آثار تاریخی و کارهای فاخر بدون کمک دولتی‌ها و شبه دولتی‌ها و پول‌های نامعلوم اصلا قابلیت ساخت نخواهند داشت.» او ادامه‌ می‌دهد: «الان این بحث‌هایی که درباره پول تمیز یا کثیف می‌شود برسر بدی این پول‌ها نیست. گیر یکسری این است که چرا پول‌ها به خودشان نرسیده است و به بقیه این فرصت‌ها رسیده است.» گرانی دستمزدها قبل از گرانی دلار رخ داد این گرانی آیا حاصل دستمزدها و هزینه دلاری بخشی از بازیگران شاخص سینمای ایران است؟ ده‌نمکی اعتقادی به این مسئله ندارد و می‌گوید: «گرانی دستمزدها قبل از گرانی دلار رخ داد. یک بخشی به شبکه نمایش خانگی مربوط می‌شد و پول‌های پرداخت شده و بخش دیگر هم عدم نظارت و کنترل بود.» اما با کنترل چطور می‌شد مانع از گرانی دستمزدها شد؟ مگر سقف قراردادها نقشی در کاهش دستمزد بازیکنان فوتبال داشت؟ ده‌نمکی در پاسخ به این پرسش توضیح می‌دهد: «خودتان می دانید که اتفاقا همین پول‌های مشکوک چه بلایی سر فوتبال آورد و گرانی‌اش باعث شد چه کسانی به فوتبال بیایند و پول‌های ناپاک با فوتبال چه کرد؟» حالا اما بحث شفاف‌سازی آیا می‌تواند کمک کند به پاکسازی سینما از پول‌های مشکوک؟ ده‌نمکی می‌گوید: «راستش را بخواهید امیدوارم منجر به عوام‌فریبی نشود چون راهکار قصه تنها شفاف‌سازی نیست. شفاف‌سازی گام اول است. محاسنی دارد مثلا اینکه سرمایه‌های دولتی و بعضی افراد مشخص می‌شود. حسن دیگرش این است که دیگر دوستان هنرمند نمی‌توانند پول‌های بازنشستگان فلان ارگان را بگیرند، فیلم بسازند و بعد در اینستاگرام‌های‌شان از حق مردم بگویند و ژست هموطن دوستی بگیرند ولی برای حل این چالش بزرگ نیاز به برخوردهای جدی‌تری در کنار شفاف‌سازی هست.» ]]> هنری Sun, 17 Feb 2019 12:04:00 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154204/ واکنش تهمینه میلانی به اظهار نظر جدید بهروز افخمی: جدی نگیرید/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154198/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، بهروز افخمی اخیرا در گفتگویی ویدئویی از تهمینه میلانی با عنوان «ضعیف‌ترین فیلمساز زن» یاد کرده است. برای دانستن جواب میلانی درباره اظهارنظر جنجالی افخمی قرار نیست راه درازی برویم چرا که ماجرا در اینستاگرام تهمینه میلانی هم بازتاب داشت.  زیر یکی از پست‌های اینستاگرامی میلانی، فردی از او درباره حرف‌های افخمی پرسیده بود. جواب میلانی در نوع خود جالب توجه است: «جدی نگیرید.»   ]]> هنری Sun, 17 Feb 2019 11:18:52 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154198/ پوشیدن لباس کوکلاس کلان‌ها سخت است/ چالش‌های یک فیلم نژادپرستانه http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154191/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر ، آدام درایور به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم «کوکلاس کلان سیاهپوست» یا  «BlacKkKlansman»  ساخته اسپایک لی نخستین نامزدی دریافت جایزه اسکار خود را به دست آورده است. به نقل از هالیوود ریپورتر، در این فیلم او نقش فلیپ زیمرمن را بازی می‌کند؛ افسر پلیسی که به ران استال‌ورت کارآگاه سیاه‌پوست با نقش‌آفرینی جان دیوید واشنگتن کمک می‌کند به گروه کوکلاکس کلان در کلرادو نفوذ کند. درایور ۳۵ ساله که حالا مشغول کار کردن روی فیلم بعدی‌اش یعنی «جنگ ستارگان: اپیزود ۹» جی‌جی آبرامز است، درباره سبک کارگردانی لی و نخستین باری که کلاه KKK را بر سر گذاشت با هالیوود ریپورتر صحبت کرد. در این گفتگو می خوانید: بعد از خواندن فیلمنامه برای نخستین بار چه حسی داشتید؟ - یادم می‌آید این حس را داشتم که این داستانی باورنکردنی است. به محض اینکه شروع به خواندن چیزی می‌کنی، تا حدی ناخودآگاه شروع به کار کردن روی آن هم می‌کنی. از خودم پرسیدم که «می‌تونی حریف این بشی؟» سفر شخصیت و ایده هویت او برایم واضح شد. او باید ایدئولوژی کاری خود را حفظ می‌کرد چون باید از خودش محافظت می‌کرد. بعد با کسی مواجه می‌شود که این ایده را به چالش می‌کشد و نشان می‌دهد که اگر قضیه را شخصی برداشت کند، ممکن است به کارش هم کمک کند. لحظه‌ای سر صحنه فیلمبرداری داشتید که از همه به یاد ماندنی‌تر باشد؟ - به نظرم آن لحظه‌ای بود که شخصیت‌ها داشتند برای ضرب و شتم در ملاء‌ عام شادی می‌کردند. همه گروه، حسی از ناراحتی برای این صحنه نژادپرستانه داشتند اما این حس در حین کار کردن در صحنه گم می‌شد. داری روی شخصیتت کار می‌کنی، بنابراین نمی‌توانی فکر کنی چه حسی دارد. کار شما این نیست که چیزی حس کنی،‌ کارت این است که داستان را تعریف کنی. وقتی روپوش و کلاه KKK را می‌بینی، حس می‌کنی درک می‌کنی معنی‌اش چیست اما وقتی آن را می‌پوشی آنقدر از تمام چیزهایی که باور دارم دور است که حس درستی از آن نمی‌توانم بیان کنم. سبک کارگردانی اسپایک لی را چطور توصیف می‌کنید؟ - او دوست دارد سریع کار کند و به حس لحظه اعتقاد دارد. در دو هفته‌ای که برای تمرین در نظر می‌گیرد، ما تمام چیزهایی که باید بگوییم را می‌گوییم و روز فیلمبرداری فقط می‌خواهد کارش را بکند. می‌خواهد سریع کار کند، بنابراین اگر غریزه‌ای داری، او از شما می‌خواهد به آن توجه کنی حتی اگر منطقی نباشد. همین را در فیلم‌هایش خیلی دوست دارم که آن‌ها به همین دلیل خیلی غیرقابل پیش‌بینی هستند. تا اینجا لحظه محبوب شما با مخاطبان فیلم در کجا بوده است؟ - فستیوال کن خیلی خاص بود. مخاطبان غیرآمریکایی بودند. بسیاری از بازیگران حتی نمی‌دانستند آن لحظه‌های آخر فیلم قرار است چطور باشد، بنابراین وقتی چنان تاثیر سختی روی آنها داشت کاملا قابل لمس بود. در حالی که آدام درایور برای «کوکلاکس کلان سیاه‌پوست» نامزد کسب اسکار نقش مکمل مرد شده است، ماهرشالا علی برای «کتاب سبز»، سام الیوت برای «ستاره‌ای متولد می‌شود»، ریچارد ای. گرانت برای «می‌توانی مرا ببخشی؟» و سام راک‌ول برای «معاون» رقبای او در این بخش هستند. ]]> هنری Sun, 17 Feb 2019 10:28:15 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154191/ کریستیانو رونالدو کنار پریناز ایزدیار روی پوستر یک فیلم/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154183/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، پوستر جدید فیلم سینمایی «هت تریک» به کارگردانی رامتین لوافی که این روزها در سینماهای کشور در حال اکران است منتشر شد. روی این پوستر تصویری از امیر جدیدی کنار پریناز ایزدیار و کریستیانو رونالدو دیده می‌شود.   ]]> هنری Sun, 17 Feb 2019 09:43:27 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154183/ آل پاچینو، نقش اول سریال «شکار» شد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154180/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری صبا: آمازون گروه بازیگری سریال «شکار» را با بازی آل پاچینو در نقش اصلی تایید کرد.   سریال «شکار» را جوردن پیل کارگردان و فیلمنامه نویس برنده جایزه اسکار در فیلم «برو بیرون» تهیه خواهد کرد. آل پاچینو، لوگان لرمن و جریکا هینتون به همراه لِنا اولین، کارول کین، ساول رابینک، تیفانی بون، لوییز اوزاوا، چانگچین، گرگ اوستین و دیلان بیکر بازیگرانی هستند که قرارداد خود را برای بازی در این سریال امضا کرده اند. «شکار» داستان یک گروه متفاوت شکارچیان نازی است که در سال ۱۹۷۷ در شهر نیویورک زندگی می کنند. این شکارچیان پی برده اند که گروهی از افسران رده بالای نازی در میان مردم زندگی می‌کنند و در حال توطئه هستند تا رایش چهارم را در آمریکا به وجود بیاورند. این گروه شکارچیان به دنبال آن هستند تا نازی ها را به دست قانون بسپارند. پاچینو در این سریال در نقش مِیر اوفرمن رییس مرموز و قدرتمند گروه شکارچیان بازی می کند. استودیو مانکی‌پاو پروداکشنز متعلق به جوردن پیل و سونار انترتینمنت تهیه این سریال را برعهده دارند. دیوید ویل نویسنده و مدیر تولید این سریال است. «شکار» اولین سریال بلند آل پاچینو در طول بیش از نیم قرن فعالیت هنری وی است. آل پاچینو پیش از این در سریال کوتاه تلویزیونی «فرشتگان در آمریکا» به کارگردانی مایک نیکلولز و فیلم های تلویزیونی «تو جک را نمی شناسی»، «فیل اسپکتور» و «پاترنو» حضور یافته است. ]]> هنری Sun, 17 Feb 2019 09:01:56 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154180/