پایگاه خبری ستاره ها - آخرين عناوين سینما :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/art/cinema Wed, 19 Dec 2018 00:40:04 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Wed, 19 Dec 2018 00:40:04 GMT سینما 60 شکایت از نتفلیکس به دلیل تحریف حقایق http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149859/ فارس نوشت: یک کارآگاه بازنشسته کلانتری ویسکانسین از «نت‌فلیکس» بابت تهمت زدن و بدنام کردن وی در سریال «ساختن یک قاتل» شکایت کرد. اندرو کالبورن شکایتی در دادگاه منطقه مانیتووک کاونتی ویسکانسین نوشته که در آن بخاطر پخش سریال مستند «ساختن یک قاتل» به بدنام شدنش و اینکه در سطح جهانی مورد تمسخر واقع شده از نت‌فلیکس سازنده این سریال که براساس واقعیت ساخته شده، شکایت کرده است. مایکل گریزبچ وکیل کالبورن در این مورد گفت: «شهرت این کارآگاه در شهر مانیتووک کاونتی به شدت تخریب شده و او برای اعاده حیثیت و آبروی خود این شکایت را تنظیم کرده است.» نت‌فلیکس هنوز در این مورد واکنشی نشان نداده و پاسخی منتشر نکرده است. در این شکایت آمده که فیلمساز رویدادها را تحریف کرده و حقایق کلیدی را حذف کرده به این منظور که کالبورن و دیگران، «استیون اَوِری» و «برندان دَسی» را قاتل تصور کنند. در این شکایت فیلمساز به ساختن فیلم به شیوه و روندی که بیننده و مخاطب را به نتیجه‌گیری اشتباه هدایت می‌کند، متهم شده است. معمولا در چنین پرونده‌هایی چنانچه شاکی موفق شود، می‌تواند رقم‌های میلیون دلاری برای حق آبرو از این غول رسانه‌ای مطالبه کند. ]]> هنری Tue, 18 Dec 2018 13:09:33 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149859/ نیمرخ تو حسِ «یکتا ناصر»/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149850/ من بسیار گریسته ام هنگامى که آسمان ابرى است مرا نیت آن است که از خانه بدون چتر بیرون باشم من بسیار زیسته ام اما اکنون مراد من است که از این پنجره براى بارى جهان را آغشته به شکوفه هاى گیلاس بى هراس بى محابا ببینم#احمد رضا احمدى ]]> هنری Tue, 18 Dec 2018 12:31:54 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149850/ واکنش فرمان‌آرا به مشکلات کارگران هفت تپه، رابطه شاملو با گلشیری و کیارستمی http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149828/ به گزارش ستاره ها به نقل از ایلنا، بهمن فرمان‌آرا شب گذشته (دوشنبه 26 آذر) بعد از نمایش فیلم «سایه‌های بلند باد» در خانه هنرمندان گفت: «سایه‌های بلند باد» هیچ‌گاه پیش از انقلاب نمایش داده نشد؛ آنونسی برای فیلم تهیه کرده بودیم که در آن سرودهای اوستا با سکانس‌های مختلف فیلم ترکیب شده بود و همین آنونس باعث شد که بیایند و نگاتیوهای فیلم را ببرند. اما دوستانی در لابراتوار داشتیم و شبانه یک نگاتیو از فیلم کپی کردیم که به مدت ۱۱ سال زیر تخت مادر یکی از دوستانم پنهان شد و نگهداری در چنین شرایطی باعث شد بسیاری از رنگ‌های فیلم را از دست بدهیم. هزینه کردم تا یک کپی از «سایه‌های بلند باد» باقی بماند، اما الان نمی‌دانم نگاتیوهای «شازده احتجاب» که در اختیار صداوسیماست در چه شرایطی نگهداری شده است. وی ادامه داد: حفظ کردن هر کدام از این فیلم‌ها به هر قیمتی که باشد، فارغ از اینکه فیلم من باشد یا نباشد، از نظر تاریخ سینما اهمیت دارد. به هر حال فیلم در آن زمان نمایش داده نشد. بعد از انقلاب و در زمان مسئولیت محمدعلی نجفی در ارشاد، به فیلم پروانه الف دادند و قرار بر نمایش فیلم شد. سینما عصر جدید، صحرا و مرکزی فیلم را نمایش دادند اما بعد از سه روز به من زنگ زدند و گفتند دستور داده شده که فیلم از پرده پایین آورده شود. کارگردان «خانه‌ای روی آب» اضافه کرد: بعد از «شازده احتجاب» تصمیم گرفتم فیلم قاجاری و مستقیماً سیاسی نسازم. داستان ۴ صفحه‌ای گلشیری ارجاعات زیادی به اتفاقات رخ داده دارد، اما کوتاه و یک خطی‌اند. در آن زمان هوشنگ به تهران آمده بود و در خیابان خوش زندگی می‌کرد و هم‌زمان روی متن کار می‌کردیم. شانس من این بود که ما اختلاف نظر آنچنانی نداشتیم و برای من گستردگی و زیبایی ده مثل یک اجتماع بدوی که در حال شکل گرفتن است، اهمیت داشت. در این مکالمه که ۲ سال طول کشید، هسته اصلی داستان را گسترش دادیم تا به متنی رسیدیم که ابتدا و میانه و آخر داشت و بعد در سناریوی ۸۵ صفحه‌ای چند چیز را به آن اضافه کردم. ضمن اینکه سعی کردیم وجه سمبلیک فیلم را حفظ کنیم. هر زمان که نمی‌توانیم مستقیم صحبت کنیم، سراغ استعاره می‌رویم. کار من به‌عنوان فیلمساز ایسنت که سنگی در آب بیندازم و موج ایجاد کنم؛ اینکه این امواج دایره‌ای تا کجا می‌روند در اختیار من نیست. کار من نهایتاً ایجاد پرسش است. فرمان آرا ادامه داد: شانس آوردم که در این فیلم با افراد حرفه‌ای همراه بودم. زمانی که با افراد حرفه‌ای کار می‌کنید باید اجازه دهید خودشان کار را انجام دهند. من در بهترین شرایط یک رهبر ارکسترم. اگر قرار است امشب سمفونی شماره ۵ بتهوون را اجرا کنیم، من باید نت‌ها را حفظ باشم و اگر کسی نتی را اشتباه نواخت اشتباهش را گوشزد کنم. این همان مکالمه کارگردان با طراح صحنه، فیلمبردار، مونتاژکار، بازیگران و.. است. گاهی شما شانس هم می‌آورید، و در مملکت ما و در حین انجام کار جمعی عنصر شانس مهم است. وی درباره کم‌رنگ شدن ارتباط ادبیات و سینما گفت: نسل ما با کتاب بزرگ شد چون تلویزیون وجود نداشت و رادیو نیز ساعات محدودی پخش داشت؛ دریچه‌ای به جهان دیگر، از طریق کتاب و شعر گشوده می‌شد. من اقتباس‌های دیگری نیز داشته‌ام که به‌دلیل شرایط موجود امکان تبدیل شدن به فیلم را پیدا نکرده است. ما نویسندگان و داستان‌های خوبی داریم ولی وقتی سراغ تهیه‌کننده می‌رویم و خواستار خرید حقوق نویسنده می‌شویم، متوجه تفاوت میان نویسندگی و اقتباس در فیلمنامه‌نویسی نمی‌شوند. نویسنده برای تک خوانندگان کتاب می‌نویسد، یعنی هر جلد کتاب را در آن واحد یک نفر مطالعه می‌کند. ولی ما در سینما برای ۵۰۰ نفر فیلم می‌سازیم. نویسنده‌ای هم که به حذف دو جمله کتابش در فیلمنامه ایراد می‌گیرد، اساساً مدیوم سینما را درک نمی‌کند. فرمان‌آرا افزود: بعضی تهیه‌کنندگان به ما پیشنهاد می‌دهند انتهای داستان را تغییر دهیم و معتقدند نویسنده اگر شکایت کند و تا فرآیند دادگاه را طی کند، ما فیلم را ساخته‌ایم و تمام شده است. پس تهیه‌کننده درست و حسابی نداریم. دلال پول داریم، خیلی زیاد هم هستند، اما تهیه‌کننده با دانش سینمایی نداریم که ارزش اثر ادبی را درک کند و حاضر باشد برای آن پول خرج کند. کار تهیه‌کنندگی در واقع این است که تهیه‌کننده داستانی را انتخاب و بعد برای آن سناریست و کارگردان پیدا می‌کند. هر زمان تهیه‌کننده بوده‌ام به این موضوع فکر کرده‌ام که اسم من هم روی فیلم است. بزرگ‌ترین دلیلی که ادبیات وارد سینمای ایران نمی‌شود این است که تهیه‌کننده‌ها تن به این ماجرا نمی‌دهند که بالاخره برای نوشتن رمان وقت صرف شده است و نویسنده حق دارد پول مناسبی بابت تبدیل آن به فیلم دریافت کند. اکثر تهیه‌کنندگان با این موضوع مخالفند. در هر صورت من اینجا زندگی می‌کنم و همین‌جا فیلم می‌سازم. هیچ جای دیگری نیز نمی‌روم چون مملکتم را دوست دارم و فکر می‌کنم اگر چیزی بلد باشم باید صرف آموزش جوانان ایران شود تا اینکه مثلا به زبان انگلیسی به دیگران آموخته شود. کارگردان «خاک آشنا» درباره رابطه شاملو و گلشیری گفت: این روزها خاطره‌نویسی مد شده است. یادداشتی در یکی از مجلات چاپ شد که در آن گفته شده بود عباس کیارستمی فلان حرف را در مورد احمد شاملو زده است. در حالی‌که در تمام این سال‌هایی که عباس را می‌شناختم، حتی یکبار کلمه‌ای علیه شاملو به زبان نیاورد. زمانی که به مدیر آن مجله زنگ زدم و نسبت به انتشار چنین مطلبی اعتراض کردم، گفت ما این مطلب را صرفاً نقل قول کرده‌ایم و نمی‌توانید به ما اعتراض کنید. مگر آدم هر چیزی را نقل قول می‌کند؟ آنهم در مجله‌ای که عنوانش می‌گوید مبلغ اندیشه نو است. دیگر نه این مجله را می‌خوانم و نه با آنها مصاحبه می‌کنم. شاملو و گلشیری با هم در یک بیمارستان بودند و شاملو زمانی که گلشیری را در آن وضعیت بیماری دید بسیار ناراحت شد. شاملو شعر تقدیمی به گلشیری دارد. اما این روزها با هجمه‌ای از خاطرات قلابی مواجهیم که می‌خواهند بین افراد با همدیگر را به هم بزند. البته که همواره اختلاف نظرها وجود داشته است، اما هیچ‌وقت کسی از اینها نرفت آن یکی را لو بدهد یا حرف بدی پشت سرش بزند. کسانی که این دروغ‌ها را تکرار می‌کنند، مرتکب گناه کبیره می‌شوند چون این افراد دیگر در میان ما نیستند که بتوانند از خود دفاع کنند. فرمان‌آرا در پاسخ به سوالی درباره مرگ‌اندیشی در آثارش گفت: دوستان منتقد ما برای ارتباط ساده‌تر با خوانندگان خود، یکسری دسته‌بندی‌ها درست می‌کنند؛ مثلاً می‌گویند این سه اثر فرمان‌آرا به مرگ می‌پردازد و آن سه تا به زندگی. اما واقعیتش این است که وقتی مشغول نوشتن می‌شوم، چیزی که بر من غلبه می‌کند یک افسردگی کلی است که رهایم نمی‌کند. من ناامید نیستم، اما حساسیت‌هایی شخصی نسبت به فضا دارم. ما چیزی جز آزادی بیان نمی‌خواهیم. هیچ زمانی دنبال پست و مقام نبوده‌ام و شغل دولتی هم قبول نمی‌کنم چون مسئولیت‌ها و الزامات خاص خود را به همراه دارد که من تمایلی به انجام آنها ندارم. اما من از جهان بیرون ایزوله نیستم. اگر شما کارگر هفت تپه هستید و پنج ماه حقوق نگرفته‌اید، چطور زندگی می‌کنید؟ آنهم در شرایطی که اگر دستمزد هم بگیرید تا پایان ماه داوم نمی‌آورد. ما در عمرمان سیب زمینی کیلویی هشت هزار تومان نخریده بودیم. وی  افزود: کار من فیلمساز این است که تا جایی که اجازه دارم به این مسائل اشاره کنم. هر برچسبی هم بخواهند به من بزنند. من به مردم بدهکارم که با آنها صادق باشم. در نهایت هم تشخیص با خود مردم است. من در پی سیاه‌نمایی نیستم، آن چیزی را که می‌بینم تصویر می‌کنم، اگر چیز شادی به من نشان دهید آن‌را هم می‌سازم. من هم مثل تمام مردم ایران از پیروزی تیم فوتبال شادمان می‌شوم. به هر حال کار سختی داریم، آنهم در این شرایط اقتصادی. «بوی کافور عطر یاس» را با ۷۲ میلیون ساختم، «خانه‌ای روی آّب» را با ۱۲۰ میلیون و «یک بوس کوچولو» را با ۲۲۰ میلیون ساختم. اما فیلم آخرم که فیلم گرانی هم نیست یک و نیم میلیارد هزینه داشته است. به هر حال باید کار کنیم و علاج درد ما کار کردن و تشویق دیگران به کار کردن است.  فیلم سایه‌های بلند در سیصد و هشتاد و پنجمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران و در دوازدهمین برنامه «بازی بزرگان» در سالن استاد ناصری با شادمهر راستین و کیوان کثیریان برگزار شد. ]]> هنری Tue, 18 Dec 2018 10:34:48 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149828/ ناکام‌های اولیه‌ی اسکار ۲۰۱۹ http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149818/ به گزارش ستاره ها به نقل از ایسنا، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار به تازگی فهرست اولیه نامزدهای ۹ بخش از نود و یکمین دوره این جوایز سینمایی را اعلام کرد و برخی فیلم‌ها و چهره‌های مطرح که شانس زیادی برای آنها متصور بودند از قلم افتادند.  «مایکل مور» کارگردان برنده اسکار آمریکایی با مستند جدید سیاسی‌ و انتقادی‌اش «فارنهایت ۱۱/۹» نتوانست به فهرست کوتاه شاخه بهترین مستد بلند اسکار ۲۰۱۹ راه یابد تا یکی از بزرگ‌ترین حذف‌شوندگان در این مرحله باشد.  این مستند اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم تورنتو تجربه کرد و با بازخوردهای خوبی از سوی منتقدان رو به رو شد، گرچه تنها با فروش ۶ میلیون دلاری، یکی از ناموفق‌ترین آثار «مور» در گیشه آمریکا نام گرفت.  «مایکل مور» در سال ۲۰۰۴ با ساخت مستند «فارنهایت ۹/۱۱» موفق به کسب جایزه نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن شد و اولین کارگردانی نام گرفت که توانست با یک اثر مستند، پس از سال ۱۹۵۶ جایزه اول جشنواره کن را دریافت کند. همچنین مستند «کوئینسی» محصول کمپانی نتفلیکس که درباره «کوئینسی جونز» موسیقیدان آمریکایی و توسط دخترش «راشیدا جونز» و «آلن هک» ساخته شده نیز بر خلاف انتظارها از گردونه رقابت اسکار مستند بیرون رفت.  در شاخه بهترین فیلم خارجی طبق پیش‌بینی فیلم‌هایی چون «جنگ سرد» (لهستان)، «روما» (مکزیک) و «دزدان فروشگاه» (ژاپن) با راه یافتن به جمع ۹ نامزد اولیه از شانس‌های اصلی این شاخه محسوب می‌شوند اما فیلم «مرز» ساخته علی عباسی کارگردان ایرانی که به نمایندگی از کشور سوئد به آکادمی معرفی شده بود و در اغلب پیش‌بینی‌ها یکی از گزینه‌های اصلی این شاخه محسوب می‌شد نتوانست به فهرست کوتاه شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی راه یابد و حذف شد تا همچنان تنها اسکار خارجی سینمای سوئد متعلق به «اینگمار برگمن» کارگردان اسطوره‌ای سینمای جهان با فیلم «چشمه باکره» در سال ۱۹۶۰ باشد. البته «مرز» در شاخه بهترین چهره پردازی اسکار ۲۰۱۹ به فهرست کوتاه نامزدها راه یافت.    فیلم مرز فیلم «مرز» در جشنواره کن امسال موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بخش نوعی نگاه کن شد و تحسین منتقدین را برانگیخت. ساخته این کارگردان ایرانی درباره دو موجود عجیب ومتفاوت با مشکلات کروموزومی است که یکی از آنها به سوی خیر و یکی به سوی شر تمایل دارد.  فیلم در واقع درباره مشکلات افراد متفاوت در جامعه است.  از دیگر ناکامان شاخه اسکار خارجی می‌توان به فیلم «داگمن» ساخته «متئو گارونه» نماینده سینمای ایتالیا، پرافتخارترین کشور در عرصه اسکار خارجی اشاره کرد که پیش از این برنده جایزه بهترین بازیگر مرد (مارسلو فونته) جشنواره کن شده بود. فیلم «دختر» به کارگردانی «لوکاس دونت» از بلژیک که در بخش نوعی نگاه کن برنده جایزه شده بود دیگر حذف شده مهم این شاخه از جوایز اسکار ۲۰۱۹ است.  فهرست نامزدهای نهایی جوایز اسکار در شاخه‌های مختلف روز ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) اعلام و مراسم اعطای جوایز نود و یکمین دوره‌ی اسکار روز ۲۴ فوریه (۵ اسفند) در لس آنجلس برگزار می‌شود.  ]]> هنری Tue, 18 Dec 2018 09:40:04 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149818/ افشاگری بزرگ از رابطه با وودی آلن http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149813/ دنیای تصویرآنلاین نوشت: این خانم که مدل است در مصاحبه‌ای طولانی با هالیوود ریپرتر اعلام کرد هشت سال با وودی آلن رابطه داشته اما از این رابطه متاسف نیست.او حتی احساس یک قربانی را هم ندارد.کریستینا انگلهارت که حالا ۵۹ ساله است می‌گوید:« حرف‌هایم برای بی‌اعتبار کردن وودی آلن نیست بلکه بازگویی داستان عاشقانه ی من ست.این رابطه عاشقانه من را ساخت.تاسفی ندارم.» انگلهارت می‌گوید در این هشت سال وودی آلن به او وفادار نبود و با میا فارو نیز دوستی داشت.این خانم بازیگر و مدل الهام بخش وودی آلن برای نوشتن شخصیت نوجوان ماریل همینگوی است که در «منهتن»(۱۹۷۹) به تصویر کشید. این نخستین باری نیست که زنی مدعی ارتباط دوستی با وودی آلن می‌شود،استیسی نلکین-بازیگر- نیز مدعی داشتن رابطه در سن هفده سالگی با وودی آلن شده بود. وودی آلن و میا فارو به ادعای کریستینا انگلهارت واکنشی نشان نداده اند. ]]> هنری Tue, 18 Dec 2018 09:17:48 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149813/ «آپاچی» معیریان در سراشیبی پایانی http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149798/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری صبا: فیلم سینمایی «آپاچی» به کارگردانی آرش معیریان و تهیه کنندگی حسین زندباف با طی مراحل فنی پایانی اعم از صداگذاری، ساخت موسیقی و ساخت تیتراژ در حال اتمام است.   هم اکنون ساخت تیتراژ این فیلم به پایان رسیده و نیمی از صداگذاری آن نیز توسط حسین ابوالصدق انجام شده و ساخت موسیقی متن نیز توسط محمد فرشته نژاد نیز رو به اتمام است. همچنین مذاکراتی برای اکران «آپاچی» در حال انجام است و ممکن است یکی از گزینه های اکران در نوروز ۹۸ باشد. گفتنی است، رضا شفیعی جم، سحر قریشی، یوسف تیموری، رضا ناجی، حمید لولایی، مهتاج نجومی، شهره لرستانی، نعیمه نظام دوست، مریم معصومی، آزاده اسماعیل خانی، مینا جعفرزاده، شهین تسلیمی، عزت رمضانی فر، گیتی معینی، علیرضا رییسی و میثم رستگاری از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند. درخلاصه داستان «آپاچی» آمده است: همیشه باید برای تاخت و تاز آپاچی ها چاره اندیشی کرد. مگر آنکه ...! عوامل این فیلم عبارتند از : نویسنده: اصغر نعیمی، تدوین : آرش معیریان، مدیر فیلمبرداری: فرشاد خالقی، طراح گریم: شهرام خلج، طراح صحنه : فاضل ژیان، طراح لباس : مهنوش عباسی، صدابردار : مرتضی اصلان زاده، صداگذار : حسین ابوالصدق ، موسیقی : محمد فرشته نژاد، دستیار اول کارگردان : فواد چاومه ، برنامه ریز: سامان تفرشی. ]]> هنری Tue, 18 Dec 2018 08:03:53 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149798/ جف بریجز جایزه «سیسیل بی. دمیل» گلدن گلوب ۲۰۱۹ را دریافت می کند http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149785/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود روز دوشنبه ۱۷ دسامبر اعلام کرد که جف بریجز جایزه افتخاری «سیسیل بی. دمیل» هفتاد و ششمین دوره گلدن گلوب را در روز ۶ ژانویه ۲۰۱۹ دریافت خواهد کرد. به نقل از ورایتی، جف بریجز سابقه بازی در فیلم‌های «لبوفسکی بزرگ»، «دل دیوانه»، «شهامت واقعی» و «بیکرهای شگفت انگیز» را در پرونده کاری دارد. او برای فیلم «دل دیوانه» جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را بدست آورده است. ماهر تانتا رییس انجمن مطبوعات خارجی هالیوود در بیانیه ای اعلام کرد: انجمن مطبوعات خارجی هالیوود بسیار خوشحال است که جایزه سیسیل بی. دمیل سال ۲۰۱۹ را به جف بریجز اهدا می کند، ما مشتاقانه منتظر تجلیل او هستیم. بریجز اولین بار در سال ۱۹۸۴ برای بازی در فیلم «استارمن» نامزد جایزه گلدن گلوب شد. از دریافت کنندگان پیشین این جایزه می توان به جورج کلونی، رابرت دنیرو، آدری هپبورن، هریسون فورد، جودی فاستر، سوفیا لورن، مارتین اسکورسیزی و استیون اسپیلبرگ اشاره کرد. هفتاد و ششمین دوره مراسم گلدن گلوب روز یکشنبه ۶ ژانویه ۲۰۱۹ در هتل بورلی هیلتون کالیفرنیا برگزار می شود. ]]> هنری Tue, 18 Dec 2018 06:53:40 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149785/ فیلم ایرانی از اسکار نود و یکم جا ماند http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149776/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر: آکادمی علوم و هنرهای سینمایی درحالی فهرست کوتاه نامزدهای ماقبل نهایی ۹ بخش جوایز اسکار امسال را اعلام کرد که نامی از نماینده ایران در میان بهترین فیلم‌های غیرانگلیسی زبان دیده نمی‌شود.   به نقل از ورایتی، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی شامگاه ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) فهرست کوتاه نامزدهای بخش‌های بهترین ترانه، بهترین موسیقی متن، بهترین مستند کوتاه، بهترین فیلم کوتاه، بهترین انیمیشن کوتاه، بهترین چهره‌پردازی و آرایش مو، بهترین جلوه های تصویری، بهترین مستند بلند و بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان نود و یکمین دوره جوایز اسکار را اعلام کرد. امسال ۸۷ کشور نمایندگان خود را برای رقابت در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان به اسکار معرفی کرده‌ بودند، از کشور ما نیز فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند راهی این رقابت ها شده بود که البته نتوانست به فهرست کوتاه آکادمی راه پیدا کند، در این بخش نمایندگان کشورهای کلمبیا، دانمارک، آلمان، ژاپن، قزاقستان، لبنان، مکزیک، لهستان و کره جنوبی توانستند به فهرست کوتاه آکادمی راه پیدا کنند. قرار است نامزدهای نهایی نود و یکمین دوره اسکار روز سه شنبه ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ اعلام شود. نامزدهای بهترین مستند بلند: «شهر جادو»، «اشتراک»، «جنایت+مکافات»، «پول مخفی»، «صدای دور سگ‌ها»، «فری‌سولو»، «هالی کانتی امروز صبح، امشب»، «مراقب فاصله بودن»، «از پدران و پسران»، «آربی‌جی»، «طفره‌روها»، «سکوت دیگران»، «سه غریبه همسان» و «همسایه من نخواهی شد؟» نامزدهای بهترین مستند کوتاه: «گوسفند سیاه»، «پایان بازی»، «قایق نجات»، «دستورات»، «نوارهای مستهجن پدر مرحومم»، «یک شب در باغ»، «عصر. پایان حکم»، «۶۳ بایکوت»، «زنان گولاگ» و «صهیون» نامزدهای بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان: «پرندگان مهاجر» از کلمبیا، «گناهکار» از دانمارک، «هرگز رو برنگردان» از آلمان، «دزدان فروشگاه» از ژاپن، «آیکا» از قزاقستان، «کفرناحوم» از لبنان، «رُما» از مکزیک، «جنگ سرد» از لهستان و «سوختن» از کره جنوبی نامزدهای بهترین چهره‌پردازی و آرایش مو​: «پلنگ سیاه»، «بوهمین راپسودی»، «مرز»، «مری ملکه اسکاتلندی‌ها»، «استن و اُلی»، «سوسپیریا» و «معاون» نامزدهای بهترین موسیقی متن: «نابودی»، «انتقام جویان: جنگ ابدیت»، «تصنیف باستر اسکراگز»، «پلنگ سیاه»، «بلک‌ک‌کلنزمن»، «آسایی های خرپول»، «مرگ استالین»، «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد»، «نخستین انسان»، «اگر خیابان بیل زبان داشت»، «جزیره سگها»، «بازگشت مری پاپینز»، «یک مکان ساکت»، «شماره یک آماده»، «معاون» نامزدهای بهترین ترانه: ترانه «وقتی یک کابوی مهمیزهایش را با بالها معامله می کند» از فیلم «تصنیف باستر اسکراگز»، ترانه «گنج» از فیلم «پسر زیبا»، ترانه «همه ستاره‌ها» از فیلم «پلنگ سیاه»، ترانه «مکاشفه» از فیلم «پسر پاک شد»، ترانه «دختر در سینما» از فیلم «دامپلین»، ترانه «ما حرکت نخواهیم کرد» از فیلم «نفرتی که تو می کاری»، ترانه «The Place Where Lost Things Go» از فیلم «بازگشت مری پاپینز»، ترانه «Trip A Little Light Fantastic» از فیلم «بازگشت مری پاپینز»، ترانه «Keep Reachin» از فیلم «کویینسی»، ترانه «مبارزه خواهم کرد» از فیلم «آربی‌جی»، ترانه «A Place Called Slaughter Race» از فیلم «رالف اینترنت را خراب می کند»، ترانه «OYAHYTT» از فیلم «ببخشید مزاحم شدم»، ترانه «سطحی» از فیلم «ستاره ای متولد می شود»، ترانه «سوسپیریوم» از فیلم «سوسپیریا»، ترانه «ناشناس بزرگ» از فیلم «بیوه‌ها» نامزدهای بهترین انیمیشن کوتاه: «عصر دریانوردی»، «رفتار حیوان»، «بائو»، «بیلبی»، «پرنده کارما»، «آخر بعداز ظهر»، «گمشده و پیداشده»، «گامی کوچک»، «بابابزرگ والروس» و «پایان هفته ها» نامزدهای بهترین فیلم کوتاه: «کارولین»، «Chuchotage»، «بازداشت»، «Fauve»، «ایکار»، «مارگریت»، «روز کارگر»، «مادر»، «پوست» و «Wale» نامزدهای بهترین جلوه های تصویری: «مرد مورچه‌ای و زنبورک»، «انتقام جویان: جنگ ابدیت»، «پلنگ سیاه»، «کریستوفر رابین»، «نخستین انسان»، «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی»، «بازگشت مری پاپینز»، «شماره یک آماده»، «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» و «به مارون خوش آمدید» ]]> هنری Tue, 18 Dec 2018 06:27:13 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149776/ سرگرمی مهناز افشار با دخترش http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149771/ مهناز افشار، تصویری از خود و دخترش را در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت: «سرگرمی مادری دختری و چه باحاله این برنامه مژه و...» ]]> هنری Tue, 18 Dec 2018 05:38:25 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149771/ اولین تصویر از سریال جدید نتفلیکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149768/ به گزارش ستاره ها به نقل از سینما گیمفا: سریال Traitors در فضای پس از جنگ جهانی دوم دنبال می‌شود، جایی که بریتانیا قصد دارد جایگاه خودش را در نظم نوین جهانی پیدا کند. در این سریال مایکل استولبارگ (Michael Stuhlbarg)، مت لوریا (Matt Lauria)، کیلی هاوس (Keeley Hawes)، اما اپلتون (Emma Appleton) و لوک تردئوی (Luke Treadaway) حضور دارند. اپلتون نقش فیف سیموندز، یک زن بیست و چند ساله‌ی شجاع و جاه‌طلب را بازی می‌کند که در سال ۱۹۴۵ به خدمات شهری می‌پیوندد، در حالی که لوریا نقش پیتر معشوق آمریکایی او و استولبارگ نقش رو، جاسوس آمریکایی را بازی می‌کند. فیف می‌پذیرد جاسوسی دولت خودش را برای آمریکایی‌ها بکند، که می‌خواهند مطمئن شوند جاه‌طلبی‌های اجتماعی پرشور انگلیس به نفع عوامل شوروی تمام نشود. فیف برای فهمیدن اینکه هدفش چیست و چه قابلیت‌هایی دارد، باید یاد بگیرد اوضاع را به نفع خودش کرده و قوانین خودش را وضع کند، آن هم در دورانی که دانش به معنای قدرت است و به هیچکس نمی‌توان اعتماد کرد. هاوس نقش رییس سخت‌گیر فیف در خدمات شهری، و تردئوی نقش عضو جدید حزب کارگر را بازی می‌کند. نویسندگی این سریال شش قسمتی برعهده‌ی بش دوران (Bash Doran) است و درولا والش (Dearbhla Walsh) و الکس وینکلر (Alex Winckler) آن را کارگردانی می‌کنند. شرکت‌های ۴۲ و Twenty Twenty Television متعلق به برادران وارنر تهیه‌کنندگان این سریال هستند. روری آیتکن (Rory Aitken)، النور موران (Eleanor Moran)، اما ویلیس (Emma Willis)، تیم کارتر (Tim Carter)، جاش وارنی (Josh Varney) و بن پیو (Ben Pugh) تهیه‌کنندگان اجرایی سریال هستند. سریال Traitors در اوایل سال ۲۰۱۹ از Channel 4 و نتفلیکس پخش خواهد شد. ]]> هنری Tue, 18 Dec 2018 05:24:14 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149768/