پایگاه خبری ستاره ها - آخرين عناوين سینما :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/art/cinema Wed, 17 Oct 2018 18:49:18 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Wed, 17 Oct 2018 18:49:18 GMT سینما 60 بازار سینما با ناشناس‌ها بهم ریخت/دورهمی برای خرج پولهای بادآورده http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144277/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر؛ سیدامیر پروین حسینی تهیه کننده سینما درباره ورود پول های سرگردان و مشکوک به شبکه نمایش خانگی و سینما و افزایش دستمزد بازیگران در پی این امر گفت: من نمی دانم منبع این پول ها چیست از همین رو باید کسانی که از این پول ها استفاده می کنند درباره آن توضیح بدهند، اما به طور کلی وقتی افرادی که خاک یک حرفه را نخورده و تجربه آن کار را ندارند وارد آن شوند نظم بازار به هم می ریزد. وی با انتقاد از ورود بی قاعده سازمان ها و نهادها به سرمایه گذاری در سینما بیان کرد: وقتی ارگان ها هم با بی قاعدگی به این عرصه ورود می کنند همین اتفاق می افتد و دستمزد بازیگران را افزایش می دهند. از آنجا که هر هنرپیشه ای با این نهادها کار نمی کند به همین دلیل آنها دستمزدها را بالا می‌برند تا از این طریق جذابیت کار را بالا ببرند. تهیه کننده فیلم «زاپاس» افزود: ورود پول های بی قاعده تنها مشکل ما نیست بلکه اینکه آدم های شایسته در سِمت های مختلف برای استفاده درست از بودجه قرار نمی گیرند هم مشکل ما است. وی با بیان اینکه این روند فقط در شبکه نمایش خانگی جریان نداشته بلکه در سینما هم وجود داشته است، اظهار کرد: باید به پول های بزرگ دولتی و ارگانی هم انتقاد کرد و پرسید که آیا همه این پول ها توسط افراد حرفه ای مدیریت می شوند؟ وقتی چنین ارگان هایی دستمزدهای بزرگ به بازیگران می دهند آنها نیز این دستمزدها را معیاری برای حضور خود در دیگر پروژه ها قرار می دهند و دیگر نمی شود با چنین بازیگرانی کار کرد زیرا توان مالی ما این اجازه را نمی دهد. یک بازیگر برای حضور در هر پروژه ای باید انگیزه هنری داشته باشد نه اینکه به طمع پول بیشتر یک نقش را بازی کند و این مساله هم درباره پول های بادآورده و هم پول های ارگانی صدق می کند. تهیه کننده «خجالت نکش» اضافه کرد: بازیگرانی که دستمزد دو سه برابری از ارگان ها و یا از صاحبان پول های سرگردان دریافت می کنند وقتی سراغ تهیه کنندگان حرفه ای می آیند نمی توانند همان مبالغ را طلب کنند زیرا می دانند در چرخه واقعی سینما از این خبرها نیست. من خودم تا امروز به چنین مشکلی برنخورده ام و بازیگران با من طبق عرف قرارداد بسته اند هرچند می دانم که برخی از آنها پیش از این قراردادهای چندبرابری بسته اند. به گفته وی، دفاتر تولید حرفه ای کمتر با این مشکل رو به رو می شوند ولی تعداد این دفترها زیاد نیست. پروین حسینی عنوان کرد: به نظرم اگر برای استفاده از هر بودجه ای آدم مناسب و باتجربه سر کار بیاید این مشکلات به وجود نمی آید و بودجه ها درست مصرف می شود ولی اشکال اینجاست که در چنین پروژه هایی افراد فقط انگیزه مالی دارند و انگیزه های فرهنگی در آنها پایین است. آنها بیشتر دنبال این هستند که این پول های بادآورده را به صورت دورهمی خرج کنند که این موضوع برای هیچ حرفه ای خوب نیست. تهیه کننده «من سالوادور نیستم» با اعلام اینکه ورود این پول ها بیشتر به سینمای مستقل ضربه می زند، اظهار کرد: در حال حاضر تعریف واژه ها هم دچار مشکل شده است برای مثال می بینیم که فیلم یک نفر سه ماه با ۲۰۰ سالن اکران شده است اما همان فرد در مصاحبه هایش می گوید سر فیلم ما را بریده اند و یا در حالی که از چند ارگان پول گرفته اند ادعا دارند که در بخش خصوصی کار می کنند. تعریف ها به هم ریخته است و مشخص نیست چه کسی به طور واقعی در بخش خصوصی کار می کند. عده ای با اینکه سفارش و بودجه را از ارگان ها می گیرند می گویند ما فیلمساز مستقل هستیم. وی با اشاره به اینکه سینما به آثار تجاری نیاز دارد، اضافه کرد: اگر نگاهی به فیلم های ساخته و اکران شده بیندازید متوجه می شوید از این صد فیلمی که اکران شده ۸۰ فیلم نتوانسته به فروش خوبی دست پیدا کند بنابراین باید ببینیم چه کسی حاضر به سرمایه گذاری برای این آثار شده است؟ در چنین شرایطی باید انتظار داشته باشیم که آن ۱۰ فیلم تجاری هم ساخته نشود؟ در این صورت سینمادار چگونه باید هزینه های خود را تامین کند؟ ما نمی توانیم فیلمی برای خودمان بسازیم و بگوییم بقیه پول آن را بدهند. من داور چند جشنواره بوده ام که باید آثار تولید شده در یک سال گذشته را ارزیابی می کردیم همانجا متوجه شدم که ۷۰ درصد از این فیلم ها آثار شخصی بوده اند و اصلا نباید در سینما اکران می شدند. پروین حسینی در پایان گفت: در انجمن شرکت های نمایش ویدیویی آنلاین شورای بررسی مجوز تهیه کنندگی در شبکه نمایش خانگی وجود دارد و یکی از شروط آن برای عضویت تهیه کنندگان تازه‌کار داشتن مشاور تهیه کننده است. این روند به نظرم بسیار خوب است و حضور چنین فردی در هر پروژه ای، مناسبات آن پروژه را تنظیم می کند. چه اشکالی دارد در سینما هم این اتفاق رخ دهد؟ مشکل این است که ما آدم ها را منزوی کرده ایم و در حالی که تهیه کننده های باسابقه داریم اما می بینیم که آنها فعالیتی ندارند البته این تهیه کنندگان در این بازار بده بستان نمی توانند کار کنند ولی اگر به آنها فرصت بروز و ظهور بدهند می توانند به تعادل این وضعیت کمک کنند. ]]> هنری Wed, 17 Oct 2018 14:59:53 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144277/ ترانه علیدوستی: با فوتبال دیدن تحریک می‌شویم! http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144260/   ]]> هنری Wed, 17 Oct 2018 13:20:55 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144260/ چه سرنوشتی در انتظار «ممنوعه» است؟/وزیر ارشاد پاسخ داد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144246/ به گزارش ستاره ها؛ عباس صالحی در گفت‌وگو با ایسنا درباره حواشی اخیری که در توزیع مجموعه "ممنوعه" در شبکه نمایش خانگی ایجاد شده است، اظهار کرد: درباره محصولات شبکه نمایش خانگی روال کار اینگونه است که به علت آنکه سرمایه‌گذار و کارگردان می‌خواهد بازخوردهای کار خود را بگیرد، مانند سینما به صورت یک‌جا مجوز لازم برای عرضه محصول خود را از وزارت ارشاد نمی‌گیرد بلکه مجوز هر قسمت و بخش را به صورت مورد به مورد اخذ می‌کند. وی گفت: درباره مجموعه "ممنوعه" نیز به دلیل پاره‌ای از تردیداتی که وجود داشت، قرار شد که قسمت‌های بیشتری از این مجموعه تولید شود تا با این کار امکان تداوم و تضمین بیشتر و قطعی تری برای توزیع پیدا شود؛ بنابراین بر اساس قراری که گذاشته شده چند قسمت بعدی این مجموعه پس از تولید در اختیار وزارت ارشاد قرار می‌گیرد و مراحل بعدی به صورت یک‌جا طی می‌شود. به گزارش ایسنا، انتقاد به محتوای سریال ممنوعه از سوی برخی رسانه‌ها، باعث شد که ۲۶ شهریور ماه اعلام شود این مجموعه شبکه نمایشی فعلا اجازه نشر ندارد.   «ممنوعه» یک سریال شبکه خانگی با برچسب ۱۶+ است که به گفته سازندگانش سعی در تقبیح رفتار و عملکرد افرادی دارد که سبک زندگی غربی را چه در ظاهر و چه در محتوا برگزیده‌اند. بازیگران «ممنوعه» به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: امیرحسین آرمان، علی استادی، خاطره اسدی، بهاره افشاری، محمد امین، پژمان بازغی، آتیلا پسیانی، امیر جعفری، هادی حجازی‌فر، الهه حصاری، سوگل خالقی، آناهیتا درگاهی، نیلوفر رجایی‌فر، لیلا زارع، نیما شعبانژاد، شهرام قائدی، مصطفی قدیری، نیکی کریمی، میلاد کی مرام، فاطمه گودرزی، مجید مظفری،نسرین نکیسا و شیدا یوسفی. سریال «ممنوعه» به کارگردانی امیر پورکیان داستان سه نسل را به صورت همزمان و پیوسته روایت می‌کند و به دغدغه های امروز جوانان و آسیب مسائل روز خانوادگی و اجتماعی می‌پردازد. ]]> هنری Wed, 17 Oct 2018 12:12:09 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144246/ آشنایی با هنرمندی که بر زندگی سینمایی اورسن ولز تاثیر گذاشت http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144230/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر؛ سی و سه سال (۱۰ اکتبر ۱۹۸۵) از درگذشت خالق شاهکار «همشهری کین» می گذرد. اورسن ولز کارگردان افسانه ای آمریکا که امسال با اکران فیلم ناتمامش «روی دیگر باد» در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره ونیز  نامش نزدیک به سه دهه پس از مرگ دوباره بر سر زبان ها افتاده است در سال های پایانی عمر بسیار از مشورت یک بازیگر زن اهل کرواسی بهره می بردبود. این زن باهوش در بسیاری از فیلم های دو دهه پایانی دوران کاری ولز از جمله فیلم های «روی دیگر باد» و «ت مثل تقلب» همراه این هنرمند بود. اویا کودار بازیگر، فیلمنامه نویس و کارگردان اهل کرواسی پیش از آشنایی با ولز در تلویزیون زاگرب کار می کرد ولی عمده شهرت او به دلیل همکاری اش با اورسن ولز در سال های پایانی عمر این فیلمساز نابغه آمریکایی است. اویا کودار با نام اصلی اولگا پالینکاش در سال ۱۹۴۱ در شهر زاگرب در یوگسلاوی سابق از پدری مجاری و مادری کروات بدنیا آمد. نخستین ملاقات بین اولگا پالینکاش و ولز در سال ۱۹۶۱ زمانی که خالق «همشهری کین» در شهر زاگرب در حال فیلمبرداری فیلم «محاکمه» بود صورت گرفت. پنج سال پس از این دیدار، در سال ۱۹۶۶ آن دو در سواحل یوگسلاوی جایی که ولز فیلمبرداری فیلم «عمیق» را انجام می داد دوباره با یکدیگر ملاقات کردند. مشهور است که ولز در دیدار اول در سال ۱۹۶۱ نامه ای برای پالینکاش نوشته بود؛ نامه ای که البته به او نداده و تا سال ۱۹۶۶ و ملاقات دوباره، آن را در جیبش نگه داشته بود. فیلم «عمیق» که از آن به عنوان نخستین همکاری بین ولز و پالینکاش یاد می شود براساس رمان «سکوت قبرستانی» نوشته چارلز ویلیامز با بازی پالینکاش در یکی از نقش های اصلی در کنار ژان مورو و لارنس هاروی  ساخته شد. این فیلم با وجود رویاپردازی های ولز درباره موفقیت در گیشه، سرانجام ناتمام ماند ولی حدود سه ماه پس از مرگ اورسن ولز در اکتبر ۱۹۸۵، پالینکاش حقوق کتاب «سکوت قبرستانی» را به جرج میلر کارگردان استرالیایی مجموعه فیلم های «مکس دیوانه» به قیمت ۱۸۰ هزار دلار فروخت. پس از آن در سال ۱۹۸۹ فیلمی با همین نام براساس این کتاب با بازی نیکول کیدمن و سم نیل به کارگردانی فیلیپ نویس ساخته شد.   پس از شکل گیری همکاری سینمایی میان ولز و پالینکاش در سال های پایانی دهه ۶۰، اورسن ولز برای ایجاد شهرت بیشتر برای اولگا پالینکاش نام هنری اویا کودار را برگزید نامی که ترکیبی از «اویا» اسمی که نینا خواهر اولگا او را با آن خطاب می کرد به همراه کودار به معنی «همچون یک هدیه» در زبان کروات بود. اتفاقی که بی شباهت به اقدام شخصیت چارلز فاستر کین با بازی ولز در قبال سوزان الکساندر در شاهکار «همشهری کین» نبود. در فیلم «همشهری کین» نیز شخصیت ولز به دنبال ایجاد راهی بود که سوزان الکساندر را به ستاره ای بزرگ بدل کند.   هر چند نام کودار در سینما با ولز و پروژه های اغلب ناتمامش گره خورده است اما در این بین فیلم هایی نیز بدون ارتباط با ولز در کارنامه کودار دیده می شود که یکی از این فیلم ها مربوط به سال ۱۹۸۹ است. کودار در این سال نخستین فیلم زندگیش را در مقام کارگردان به نام «وامانده» ساخت. در این فیلم که قسمت هایی از آن در بالکن خانه کودار در لس آنجلس فیلمبرداری شده بود، گری گریور مدیر فیلمبرداری فیلم «ت مثل تقلب» در کنار کودار تهیه فیلم را بر عهده داشت. گریور فیلمبرداری این فیلم را نیز انجام داده است. کودار دومین و آخرین فیلم بلند سینماییش را نیز در سال ۱۹۹۳ با نام «زمان برای» با موضوع جنگ استقلال کرواسی در نیمه اول دهه ۹۰ میلادی ساخت. در سال ۱۹۹۵ کودار به همراه واسیلی سیلوویچ فیلم مستند «اورسن ولز: ارکستر تک نفره» را نویسندگی و کارگردانی کرد. او برای این مستند از فیلم هایی که اورسن ولز در ۲۰ سال آخر دوران فعالیتش گرفته بود استفاده کرد. پس از مرگ ولز طبق توافقی که کودار با پائولا موری همسر ولز بر سر وصیت نامه این کارگردان انجام داد، حقوق آثار اورسن ولز بین آن دو تقسیم شد البته موری ۱۰ ماه پس از مرگ ولز پیش از امضای این توافقنامه بر اثر تصادف رانندگی از دنیا رفت. متعاقب این اتفاق در نوامبر ۱۹۸۶ طبق توافقنامه بین کودار و  بئاتریس ولز (دختر موری و اورسن) حقوق قانونی تمامی آثار ولز بین این دو نفر تقسیم شد. آخرین بار نام کودار در رسانه ها پیش از نمایش فیلم «روی دیگر باد» در جشنواره ونیز امسال به میان آمد. کودار درباره فیلم چنین گفت: مدت ها در این فکر بودم که چقدر خوب است یک مستند بلند درباره مشکلات فیلم «روی دیگر باد» بسازم اما شاید حالا بهتر شده زیرا خود فیلم ساخته شده است، در هر صورت نمی خواهم فیلم را پیش از نمایش مردمی آن ببینم. ]]> هنری Wed, 17 Oct 2018 10:55:22 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144230/ واکنش محمد معتمدی به شکایت ورثه یک شاعر http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144226/   روزنامه ایران نوشت: محمد معتمدی خواننده موسیقی سنتی در پاسخ به شکایتی که از او شده است، گفت: حدود یک سال گذشته ازطرف خانواده مرحوم مجید وفادار از من خواسته شد مجموعه‌ای به نام و به یاد ایشان منتشر شود، بنابراین با ناشر و تهیه کننده «گروه هنری موزاوی موسیقی» قراردادی بسته شد و بنای ما هم براین بود که این کار ضبط و منتشر شود. محمد معتمدی در این باره گفت:‌ البته آن طور که تصور تهیه کننده بود، این کار فروش بالایی نداشت و تا به امروز هم تهیه کننده با من تصفیه حساب نکرده است. او افزود: برخلاف تصوری که وجود دارد، اجرای آثار قدما و بزرگان موسیقی انرژی بسیاری از ما می‌گیرد و این کارها را انجام می‌دهیم که این آثار ارزشمند حفظ شود و مخاطبان موسیقی ایرانی آنها را فراموش نکنند؛ این در صورتی است که کارهای خودمان بازخورد به مراتب بیشتری دارد. اگر نخواهیم کارهای قدیمی را انجام بدهیم، یک انقطاع بوجود می‌آید و وقتی هم که تن به اجرای آنها می‌دهیم، چنین مشکلاتی گریبانگیرمان می‌شود. این خواننده ادامه داد: این در حالی است که اجرای این کارها برای ما چندان انتفاع مالی ندارد. از سوی دیگر، بنده درمقام تهیه کننده کار نیستم. از من خواهش شده است که این کار را بخوانم و من هم که درواقع به همه خانواده موسیقی سنتی اعم ازشاعر و ترانه سرا ارادت دارم، مبادرت به این کار می‌کنم. خواننده آلبوم «بگو کجایی» خاطرنشان کرد: معینی کرمانشاهی نام بزرگی است و نمی‌توان انکار کرد ولی این انتظار را داشتم پیش از شکایت یا رسانه‌ای شدن آن، با خود ما تماس می‌گرفتند. به لحاظ قانون ناشرین و مؤلفین من مجری کار هستم و صاحب اثر نیستم و امتیاز مادی و معنوی کار برای من نیست و ذی نفع نیستم؛ نه در سود آن شریک هستم و نه در ضرر آن. ]]> هنری Wed, 17 Oct 2018 10:36:32 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144226/ «دلبند» ایرانی به هلند می‌رود http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144223/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری فارس، مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی و به تهیه‌کنندگی الهه نوبخت، از تولیدات مشترک مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و الی ایمیج به عنوان نماینده سینمای مستند ایران در بخش مسابقه جشنواره مستند ایدفا -١٤ تا ٢٤ نوامبر - به نمایش در می‌آید. جشنواره جهانی فیلم مستند آمستردام یا ایدفا IDFA  یک از معتبرترین جشنواره‌های فیلم مستند در جهان است که انتخاب آثار خلاقانه و دارای جذابیت را از اولویت‌های خود برای انتخاب فیلم‌ها در نظر دارد. مستند «دلبند» قصه زندگی دشوار اما به دلخواه یک مادر ۸۲ ساله و تنها به نام فیروزه است، که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوه‌های البرز دارد. این فیلم همچنین در بخش مسابقه اصلی ( برترین مستندهای جهان) در شصت‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم لایپزیک آلمان هم پذیرفته شده بوده که به که بدلیل همزمانی تقریبی هر دو فستیوال و شرط نمایش اول جهانی، ایدفا انتخاب نهایی گروه شد. «دلبند» با مدت زمان ۶۳ دقیقه، در بخش مسابقه فیلم‌های میان مدت با ۱۱ مستند از کشورهای آمریکا، لهستان، روسیه، نروژ، لهستان، اسپانیا، فرانسه، اروگوئه و صربستان برای دریافت جایزه به رقابت می‌پردازد. ]]> هنری Wed, 17 Oct 2018 10:20:37 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144223/ اکران «کاناپه» کیانوش عیاری منتفی شد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144217/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر، کیانوش عیاری فیلم سینمایی «کاناپه» را در حالی در سال ۹۵ مقابل دوربین برد که هنوز حواشی اکران نشدن فیلم قبلی او یعنی «خانه پدری» در جریان بود و همین حساسیت‌ها روی پروژه تازه این فیلمساز را بالا برده بود. این حساسیت‌ها زمانی بیشتر شد که خبر رسید کیانوش عیاری در اقدامی نامتعارف در مختصات سینمای ایران، با استفاده از کلاه گیس از حضور بازیگران خانم بدون حجاب در فیلم استفاده کرده است. این ایده عیاری بازتاب‌های بسیاری هم‌زمان با ارایه فیلم به دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره ملی فیلم فجر در همان سال تولید، در محافل سینمایی و رسانه‌ای به‌دنبال داشت و همان‌طور که انتظار می‌رفت با رد فیلم از سوی هیات انتخاب، پرونده آن روی میز معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سنیمایی قرار گرفت تا درباره اصلاحات لازم برای انطباق نسخه نهایی فیلم با قواعد و قوانین اکران اعلام نظر شود. هم‌زمان با پیگیری رسانه‌ها، خبرهای غیررسمی از منتفی بودن امکان اصلاح فیلم به لحاظ مشکل حجاب بازیگران زن حکایت داشت و کیانوش عیاری هم در چند اظهارنظر رسانه‌ای اعلام کرد که حاضر به اصلاح این جنبه از فیلم نیست.   حالا و نزدیک به ۲ سال پس از تولید «کاناپه»، در حالی که کیانوش عیاری مشغول کارگردانی سریال «۸۷ متر» برای تلویزیون است و هم‌زمان نسبت به شروط اعلام شده برای اکران «خانه پدری» از سوی سازمان سینمایی معترض است، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی به صورت رسمی از بسته شدن پرونده اکران «کاناپه» خبر می‌دهد. ابراهیم داروغه‌زاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در بخشی از گفتگوی مشروح خود با خبرگزاری مهر، ضمن تاکید مجدد بر امکان اکران «خانه پدری» منوط به «شرایط اعلام شده»، درباره دیگر فیلم کیانوش عیاری گفت: «کاناپه» هم به دلیل مساله حجاب اساساً امکان اکران ندارد و پرونده نمایش آن منتفی است. این مساله به آقای عیاری هم اعلام شده است. کیانوش عیاری در مقام نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان «کاناپه» هنوز درباره سرنوشت این فیلم جنجالی خود واکنشی نشان نداده است. «کاناپه» روایت زندگی دو خانواده است که می‌خواهند با هم وصلت کنند اما در نهایت یک کاناپه باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی آن‌ها می‌شود. در این فیلم بازیگرانی چون فرهاد آییش، فرگل فربخش، ابوالفضل پورعرب، فریبا کامران، بیتا بیگی و بابک حمیدیان ایفای نقش کرده‌اند. ]]> هنری Wed, 17 Oct 2018 09:47:21 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144217/ مجیدی بهترین کارگردان جشنواره سلیمانیه شد/جایزه برای نویدمحمدزاده http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144207/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر، مجید مجیدی جایره بهترین کارگردانی سومین جشنواره بین المللی فیلم سلیمانیه عراق را برای فیلم «آن سوی ابرها »کسب کرد. «آن سوی ابرها» داستان برادری با بازی ایشان خاطر و خواهری با نقش‌آفرینی مالاویکا موهانان را روایت می‌کند که در منطقه زاغه‌نشین هند بزرگ شده‌اند. در مراسم پایانی این مراسم که دیشب ۱۶ اکتبر (۲۴ مهرماه) برگزار شد، جوایز جشنواره میان برندگان تقسیم شد. بر این اساس «سه رخ» ساخته جعفر پناهی جایزه بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کرد و نوید محمدزاده نیز برای بازی در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» اثر وحید جلیلوند جایزه بهترین بازیگر را دریافت کرد. در بخش فیلم کوتاه نیز مرتضی شمس برای فیلم «تاول» جایزه بهترین فیلم این بخش را کسب کرد. جشنواره بین المللی فیلم سلیمانیه در ۴چهار بخش فیلم بلند، فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن از ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه) به مدت یک هفته برگزار شد و سینمای ایران حضوری چشمگیر در آن داشت. از مهمانان ویژه جشنواره می توان به کیانوش عیاری، فاطمه معتمدآریا، حامد بهداد، کامبوزیا پرتوی، محمدرضا اصلانی، رضا کیانیان، هومن بهمنش و محمدمهدی عسگرپور اشاره کرد. ]]> هنری Wed, 17 Oct 2018 08:56:06 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144207/ ادریس البا به موزیکال «گربه‌ها» می‌پیوندد/ ایفای نقش شرور http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144198/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر، ادریس البا در حال مذاکرات نهایی برای پیوستن به جنیفر هادسون، تیلور سوییفت و جیمز کوردن در اقتباس موزیکال موفق «گربه ها» اثر اندرو لوید وبر است. به نقل از رپ، ایان مک کلن، لوری دیویدسن و مت تولی از دیگران بازیگران این فیلم هستند. البا قرار است در این اثر نقش مکاویتی شخصیت شرور داستان را بازی کند. تام هوپر کارگردان فیلم های «سخنرانی پادشاه» و «بینوایان» این فیلم را که اقتباسیست از کتاب «گربه‌های اهل عمل» نوشته تی اس الیوت، کارگردانی می کند. هوپر در کنار کارگردانی، فیلمنامه فیلم را نیز به همراه لی هال نوشته است. تهیه فیلم را نیز هوپر به همراه تیم بیوان و اریک فلنر از کمپانی ورکینگ تایتل فیلمز و دبورا هیوارد برعهده دارند. «گربه ها» را ورکینگ تایتل فیلمز در همکاری با مانیومنتال پیکچرز و ریلی یوزفول گروپز (متعلق به اندرو لوید وبر) تهیه می کنند. همچنین استیون اسپیلبرگ، اندرو لوید وبر و آنجلا موریسون در جایگاه مدیرتولید در این فیلم حضور دارند. موزیکال «گربه ها» به آهنگسازی اندرو لوید وبر که از نظر زمانِ روی صحنه بودن یکی از طولانی ترین اجراها در تاریخ برادوی و وست اِند است، نخستین بار در سال ۱۹۸۱ در لندن روی صحنه رفت. این تئاتر موزیکال که برنده جوایز اولیویه و اونینگ استاندارد بهترین موزیکال شده است، درسال ۱۹۸۳ توانست هفت جایزه تونی از جمله بهترین نمایش موزیکال را بدست آورد. البا هم اکنون در حال بازی در فیلم «هابز و شاو» در کنار دواین جانسون و جیسون استاتهام است و در آینده نیز در مجموعه تلویزیونی «وارد شو چارلی» متعلق به نتفلیکس دیده خواهد شد. در این مجموعه تلویزیونی البا مدیریت تولید آن را نیز خودش برعهده دارد. او همچنین در فصل پنجم مجموعه تلویزیونی «لوتر» محصول بی‌بی‌سی نیز بازی خواهد کرد. ]]> هنری Wed, 17 Oct 2018 08:20:40 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144198/ عکس تامل‌برانگیزی که ده‌نمکی از بنز سوار شدن رزمنده‌ها منتشر کرد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144176/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود ده‌نمکی تصویری از رزمندگان دوران دفاع مقدس در اینستاگرام منتشر کرد و در جمله‌ای قابل تامل نوشت: «رزمنده ها هم بنز سوار می شدند اما از نوع بنز خاور»   ]]> هنری Wed, 17 Oct 2018 06:34:40 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144176/