پایگاه خبری ستاره ها - آخرين عناوين سینما :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/art/cinema Mon, 23 Jan 2017 09:56:06 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Mon, 23 Jan 2017 09:56:06 GMT سینما 60 هشتمین جیمز باند تاریخ سینما؛ یکی از این 10 نفر http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/94559/ به گزارش ستاره ها به نقل از ماهنامه دیار؛ کمی بیش از یک سال از اکران بیست و ششمین و آخرین فیلم جیمبز باند در سینماهای جهان می گذرد و با توجه به بی میلی دنیل کریگ برای ایفای دوباره این نقش، تقربیا تمام دوستداران سینما در پی یافتن ستاره ای تازه در قامت مامور مخفی 007 هستند؛ برخی می خواهند یک بازیگر سیاه پوست برای نخستین بار جیمز باند شود، عده ای دیگر دنبال یک جیمز باند زن می گردند و گروهی هم حس طنزشان گل کرده و رییس جمهور تازه آمریکا را مناسب ترین فرد برای این نقش می دانند! هر چه باشد، بعید است آمریکایی ها، سیاه پوستان و زن ها در بیست و هفتمین فیلم جیمز باندی نقش اصلی را ایفا کنند. به احتمال فراوان سنت تمام 55 ساله گذشته، باز هم یک بریتانیایی سفیدپوست جیمز باند می شود و حمایت هره ای چون استیون اسپیلبرگ از ادریس البا هم شاید نتواند بخت او را برای گرفتن این نقش تاریخی باز کند. حتی ممکن است کریگ از خر شیطان پیاده شود و خودش دوباره سوار بر آن خودروی آستون مارتین معروف، همه آدم های بد را به درک واصل کند! آنچه پیش رو دارید، مروری است بر تمام گزینه هایی که امکان دارد نقش جیمز باند را از بازیگر مشهور لندنی تحویل بگیرند و هشتمین باند تاریخ سینما پس از شان کانر، دیوید نیون، جورج لازنبی، راجر مور، تیموتی دالتن، پیرس برازنان و دنیل کریگ شوند. ایدن ترنر       بازیگر نوظهور سریال محبوب «پولدارک» یکی از تازه ترین گزینه های ایفای نقش جیمز باند است. گفته می شود راجر مور هم که از محبوب ترین جیمز باندهای تاریخ است، بر هنر و توانایی او مُهر تایید زده و همین شاید روی تصمیم تهیه کنندگان فیلم بعدی تاثیر بگذارد. بازیگر 33 ساله ایرلندی کمتر از یک دهه پیش به شکل رسمی با «آژیر» وارد سینما شد و از 2012 تا 2014 نقش کیلی را در سه گانه «هابیت» ایفا کرد. آنچه بیش از همه نام ترنر را سر زبان ها انداخت، مجموعه تلویزیونی «پولدارک» است که فصل اول آن سال 2015 روی آنتن شبکه BBC رفت و فصل دوم تابستان امسال به نمایش درآمد. موفقیت این سریال باعث شد تولید فصل سوم آن در دستور کار قرار بگیرد و اگر ترنر درگیر جیمز باند بشود، شاید آینده «پولدارک» هم به خطر بیفتد. رسم است بازیگران نقش مامور مخفی 007 در دوران حضور در این نقش چندان به فکر نقش های دیگر نیستند و اگر ترنر در رقابت برای کسب این نقش موفق شود، باید قید دیگر پروژه های سینما و تلویزیون را بزند.   هیو جکمن       بازیگر 48 ساله استرالیایی که بیش از همه با نقش مرد گرگ نما یا ولورین در مجموعه فیلم های «مردان ایکس» شناخته می شود، سال ها پیش یک بار پیشنهاد ایفای نقش جیمز باند را رد کرده و این شاید بزرگ ترین حسرت زندگی او تا پایان عمر باشد. پس از آنکه کریگ اعلام کرد قصد برای حضور در پنجمین فیلم جیمز باندی کارنامه خود ندارد، جکمن یکی از انبوه بازیگرانی بود که کلاه خود را به نشانه داوطلبی به میانه میدان پرت کرد. هرچند بعید است ستاره بخت و اقبال در آستانه 50 سالگی روی شانه او بنشیند. کریگ در 48 سالگی دارد از این نقش جدا می شود و شاید انتخاب یک بازیگر دیگر در همین سن و سالن چندان عاقلانه نباشد. در هر حال، جکمن به زودی بانقوش ولورین خداحافظی می کند و می تواند برای یک مرتبه هم که شده با نقشی کاملا متفاوت هوداران خود را به سینماها بکشاند. این بازیگر برنده جوایز تونی و امی که یک بار هم در هشتاد و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار مجری بوده، فعلا یکی از گزینه های جانشینی کریگ است.   ادریس البا       از وقتی بحث انتخاب یک بازیگر سیاه پوسیت یا رنگین پوست برای ایفای نقش جیمز باند مطرح شد، این ستاره 44 ساله اصلی ترین گزینه در میان انبوه بازیگران آفریقایی تبار بود. البا که حمایت مستقیم استیون اسپیلبرگ را هم با خود دارد، همین تابستان گذشته از همه طرفداران خود و جیمز باند خواست به شایعه ها دامن نزنند و اجازه بدهد بازیگر این نقش در شرایطی کاملا طبیعی انتخاب شود. او البته به سخنان توهین آمیز و تا حدودی نژادپرستانه آنتونی هورویتس، که البا را بازیگری «خیابانی» توصیف کرده بود، بعدها از این توهین مستقیم عذرخواهی کرد. گفته می شود اگر مدیران استودیو سونی به عنوان صاحبان جیمز باند بخواهند یک بازیگر سیاه پوست را برای این نقش در نظر بگیرند، او کسی نخواهد بود جز البا؛ چهره ای که تا چند روز دیگر برای نخستین بار روی صندلی کارگردانی می نشیند و گرچه هنوز نامزد و برنده اسکار نشده اما سال گذشته هنرنمایی اش در «جانوران بدون سرزمین» از سوی بسیاری کارشناسان، شایسته نامزدی معتبرترین جایزه بازیگری دانسته شد.   تام هاردی       تا پاییز سال گذشته، او یکی از جدی ترین بخت های جانشینی کریگ در نقش جیمز باند بود. ستاره 39 ساله متولد و مقیم لندن در هشتاد و هشتمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار برای بازی در «از گور برگشته» نامزد کسب اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل بود و حضورش در «مکس دیوانه: جاده خشم» را هم می توان یکی از عوامل اصلی موفقیت های خیره کننده فیلم جورج میلر دانست. حدود 15 سال از ورود هاردی به دنیای بازیگری می گذرد و او در این سال ها تقریبا افتخارهای ممکن را تجربه کرده است؛ از همکاری با بزرگانی چون ریدلی اسکات «در سقوط بلک هاوک»، سوفیا کوپولا در «ماری آنتوانت»، «افسانه» برایان هلگلند و کریستوفر نولان در «دانکرک:»، «شوالیه تاریکی بر می خیزد» و «تلقین» تا تحسین شدن در محافل و جشنواره های سینمایی. البته نبردن اسکار و گلدن را می توان جزو معدود نقاط تاریک پرونده حرفه ای این ستاره جوان در نظر گرفت. نکته اینکه هاردی در نظرسنجی های اینترنتی حتی بر کریگ هم پیشی گرفته و به این ترتیب پشتیبانی عامه مردم را هم با خود دارد. تام هیدلستن       درخشش در سریال تحسین شده «مدیر شب» کافی بود تا نام این بازیگر 35 ساله اهل لندن خیلی زود به یکی از گزینه های اصلی بازی در نقش جیمز باند تبدیل شود. هیدلستن که دقیقا یک دهه پیش وارد سینما شده بود، پنج سال طول کشید تا با بازی در «ثور» کنت برانا، توانایی هایش را به رخ بکشد. «نیمه شب در پاریس» وودی آلن، «اسب جنگی» استیون اسپیلبرگ، «دریای آبی عمیقی» ترنس دیویس و «انتقام جویان» جاس ودن بخش هایی از هنر بازیگر جوان را به منصه ظهور رساند.   ضمن اینکه او خودش را به عنوان یکی از بازیگران اصلی مجموعه فیلم های «ثور» تثیبیت کرد و شاید همین حضور موثر و موفق در پروژه های ابرقهرمانی، هیدلستن را به گزینه پرامید ایفای نقش جیمز باند تبدیل کرده باشد. اگر سوزان بیر از روی صندلی کارگردانی «مدیر شب» بلند شود و جای سم مندس را در پروژه جیمز باند بگیرد، هیچ بعید نیست ستاره این سریال موفق را همراه خود ببرد و به این ترتیب، پرده از راز بیست و پنجمین جیمز باند تاریخ سینما بردارد؛ آرزویی که به نظر می رسید هیدلستن در شرف برآورده کردن آن باشد.   جک هیوستن       تازه ترین چهره از یک خانواده کاملا سینمایی که همین اواخر با فیلم سینمایی «بن حور» به کارگرداین تیمور بکمامبتوف روی پرده سینماهای جهان بود؛ جدّ بزرگ جک هیوستون یعنی والتر هیوستون برای بازی در «گنج های سی یرا مادره» در کنار هامفری بوگارت جایزه اسکار گخرفت. این فیلم را پسرش جک هیوستن ساخته بود که پدربزرگ جک است. ضمن اینکه آنجلینا هیوستون، بازیگر سرشناس آمریکایی عمه اوست. عضو جوان خاندن هیوستن یک امتیاز بزرگ هم دارد و آن انگلیسی آمریکایی بودن است؛ نکته ای که می تواند رضایت هواداران جیمز بایند را در هر دو سوی اقیانوس جلب کند. جک هیوستن 33 ساله که از 20 سالگی وارد عرصه بازیگری شده، نخستین بار در نسخه ای تلویزیونی از «اسپارتاکوس» مقابل دوربین رفت و با حضور در فیلم تحسین شده «حقه بازی آمریکایی» به کارگردانی «دیوید اُ. راسل» در 2013 نامی برای خود دست و پا رکرد. «طولانی ترین سواری» جورج تیلمن و «درود بر سزار!» به کارگردانی جوئل و ایتن کوئن دیگر فیلم های مهم او در سال های اخیر است. هرچند بازی در نقش اصلی «بن حور» به واسطه شکست مطلق تجاری فیلم امتیازی برای هیوستن جوان نیست اما نام او را در ردیف نامزدهای جدی بازی در نقش جیمز باند بعدی سینما ثبت کرده است.   جیمز نورتن     آیا دنیا برای استقبال از دومین جیمز بایند بلوند تاریخ سینما آماده است؟ مهمترین ویژگی بازیگر 31 ساله بریتانیایی را باید شباهت زیاد او به جیمز باند فعلی یعنی کریگ دانست. جیمز نورتن کمتر از هفت سال پیش وارد سینما شد و اگر «فلات لاینرز» سال آینده میلادی را هم حساب کنیم، در مجموعه 8 فیلم در کارنامه دارد؛ یک فیلم در هر سال! «آقای ترنر» مایک لی شاید مهم ترین فیلمی است که او تا امروز بازی کرده و البته در آن نقش اصلی هم نداشته است. نورتن در تلویزیون فعال تر از سینما بوده و از 2014 تا امروز سرگرم ایفای نقش در سریال های «دره شاد» و «گرنچستر» است. او با بازی در «دره شاد» یک جایزه از مراسم تریلرهای جنایی گرفته و نامزد دریافت جایزه از آکادمی تلویزیون بریتانیا بوده است. نورتن جوان پاییز 2011 تا ژانویه 2012 مشغول بازی در نمایش «شیر در زمستان» در لندن بود و در سریال شش قسمتی «جنگ و صلح» براساس رمان ماندگار لئو تولستوی حضوری موثر داشت. با این حال، شاید خیلی زود باشد که او را گزینه جانشینی جیمز باند بدانیم.   هنری کاویل       او شاید جزو معدود بازیگرانی باشد که سال 2005 همراه با کریگ برای بازی در نقش جیمز باند مورد آزمون قرار گرفت اما مدیران استودیو و مالکان جاسوس مخفی بریتانیا جوانی را بهانه کردند و جیمز باند فعلی را گزینه ای مناسب تر دانستند. بیش از 10 سال از آن روزها گذشته و همین که هنری کاویل امسال هم بخت گرفتن مهم ترین نقش تاریخ سینما را دارد، یعنی باید او را جدی بگیریم. بازیگر 33 ساله حالا هم سن مناسب دارد، هم چهره اش خیلی ها را یاد جیمز باند می اندازد. گفته می شود کاویل و هاردی تا سال گذشته به یک اندازه بخت برای حضور در نقش مامور مخفی 007 داشتند. او پیش از این نقش یک مامور مخفی را در «مردی از U.N.C.L.E» به کارگردانی گای ریچی ایفا کرده و با اینکه فیلم چندان مورد توجه قرار نگرفت اما هنرنمایی کاویل تحسین شد. حضور در دو فیلم سوپرمنی یعنی «مرد پولادین» و «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» و تکرار آن در «لیگ عدالت» که سال آینده به بازار می آید، نشان داد بازیگر جوان بریتانیایی شایسته نقش هایی مهم در سینماست و می تواند از عهده آن برآید.   مایکل فاسبندر       بازیگر ایرلندی تبار که در آلمان غربی به دنیا آمده و به همین واسطه می توان او را میشاییل هم نامید. فاسبندر 49 ساله از 2001 وارد عرصه بازیگری شد و تا امروز با بسیاری از بزرگان سینما همکاری کرده است. «گرسنگی» و «12 سال بردگی» استیو مک کویین، «تنگ ماهی» آندریا آرنولد، «حرامزاده های لعنتی» کوئنتین تارانتینو، «جونا هکس» جیمی هیوارد، «مکبث» جاستین کورتسل و «استیو جابز» دنی بویل گزینه فیلم شناسی کارنامه فاسبندر است که سال آینده با «بیگانه: پیمان» ریدلی اسکات دوباره به پرده سینماها باز می گردد. او امسال هم «نوری در میان اقیانوس ها» را در فصل جوایز دارد که در آن با آلیسیا ویکاندر و ریچل ویتس همبازی است؛ فیلمی که نخستین بار در بخش مسابقه جشنواره ونیز به نمایش درآمد و گفته می شود از جدی ترین رقبای اسکار هشتاد و نهم در بخش های مختلف از جمله بازیگری است. با این کارنامه پر و پیمان که شامل دو نامزدی اسکار و سه نامزدی گلدن گلوب در کنار ده ها جایزه و نامزدی دیگر هم می شود، شاید فاسبندر بتواند وجهی تازه و هنری به نقش جیمز باند ببخشد. طرفداران هم همیشه از این بازیگر حمایت کرده اند تا او در می ان 10 گزینه جایگزینی کریگ باشد.   دیگران       «دیمین لوییس» بازیگر موقرمز و 45 ساله انگلیسی جزو گزینه هایی است که شاید روزی بتواند جیزم باند شود اما سن او به گونه ای است که اگر امسال یا سال آینده جانشین کریگ نشود، بعید است دیگر بخت به او رو کند. از دیگر گزینه ها که چندان جدی نیستند و بیشتر به شوخی وارد این فهرست شوده اند، می توان به جان تراولتا اشاره کرد که گفته می شود بخت او در نظرسنجی ها یک به دوهزار است. دونالد ترامپ رییس جمهور تازه آمریکا را هم نباید فراموش کرد که گرچه با بخت یک به هزار بالاتر از تراولتان ایستاده اما با حضور در کاخ سفید، باید دور بازیگری را حداقل برای چهار سال آینده خط بکشد! ]]> هنری Mon, 23 Jan 2017 06:17:14 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/94559/ آنچه در رونمایی از پوستر جشنواره فیلم فجر گذشت http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/94542/ به گزارش ستاره ها به نقل از ایسنا، شامگاه سوم بهمن ماه مراسم رونمایی از پوستر جشنواره فیلم فجر با حضور جمعی از سینماگران و هنرمندانی که در فیلم‌های علی حاتمی حضور داشته‌اند و نیز خانواده این کارگردان فقید سینما در موزه سینما برگزار شد. در ابتدای این مراسم که اجرای آن را امید روحانی برعهده داشت فیلمی از عزیز ساعتی برگرفته از آثار علی حاتمی به نمایش درآمد. پس از آن محمدمهدی دادگو در سخنانی با اشاره به اینکه از بردن افعال ماضی درباره رفیق قدیمی خود پرهیز می‌کند، به برخی همکاران این هنرمند از جمله پرویز یشایایی اشاره کرد و گفت: محمد حیدری (دبیر جشنواره فجر) از دوره قبل سنت پسندیده‌ای را با ثبت تصاویر هنرمندان قدیمی بر روی پوستر آغاز کرده است که سال گذشته مربوط به خسرو شکیبایی بود و امسال به علی حاتمی رسیده است. او گفت: به اهالی سینما و دوست‌داران آثار علی حاتمی مژده می‌دهم که تمام آثار علی حاتمی که به دو دوره تقسیم می‌شود (حسن کچل تا سوته دلان و هزاردستان تا دلشدگان ـ فیلم نیمه تمام جهان پهلوان تختی) و قرار بر این بود که امسال فقط دوره دوم عرضه شود اما با پیشنهادی که مطرح کردم و موافقت دوستان، قرار بر این است که تمام آثار سینمایی حاتمی به دیجیتال تبدیل شود و این فرصتی است برای اینکه آثار او با شیوه جدید احیا شوند تا پایدار بمانند. وی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان سینمایی موافقت کرده است که تمام این آثار از سال 57 تا جهان پهلوان تختی به نسخه دیجیتال تبدیل شوند ضمن اینکه مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها و آثار منتشرنشده علی حاتمی هم به همراه اسنادی که از او باقی مانده توسط موسسه رسانه‌های تصویری آماده می‌شود. دادگو در ادامه گفت: بازیگران بزرگی از سینمای ایران در فیلم‌های علی حاتمی حضور داشته‌اند که برای دعوت از آنها خدمتشان رسیدیم اما فقط محمدعلی کشاورز در اینجا حضور دارد و علی نصیریان با توجه به تغییر روز برنامه امکان حضور پیدا نکرد. همچنین جمشید مشایخی و عزت‌الله انتظامی هم با توجه به شرایط جسمانی و شرایط جوی امکان حضور نداشتند. در ادامه این مراسم از زهرا حاتمی (همسر علی حاتمی)، لیلا (دختر حاتمی)  مانی و عسل (نوه‌های حاتمی) دعوت شد تا در جایگاه حضور پیدا کنند که در این بخش محمدعلی کشاورز با اشاره به اینکه در بین صحبت‌هایی که درباره علی حاتمی شد یک مسئله ناگفته مانده است گفت: علی حاتمی کار خود را از تئاتر شروع کرد نه از سینما و اولین کارهای تئاتری‌اش را که می‌نوشت ما در دانشکده با او کار می‌کردیم. بعد از آن به سینما رفت و بزرگ سینمای مملکت شد. او افزود: می‌خواهم این مسئله را بگویم که اگر کسی میخواهد در سینما کار کند باید اول در صحنه تئاتر باشد. مال مردم باشد و تئاتر را بشناسد. من خودم از تئاتر برخاسته‌ام و افتخار می‌کنم که در این سالها برای مردم کار کرده‌ام. محمدعلی کشاورز با آرزو برای اینکه نام ایران عزیز همیشه در طول تاریخ بدرخشد، شهادت آتش نشانان حادثه پلاسکو را تسلیت گفت و تأکید کرد که ای ها برای مردم جانفشانی کرده‌اند و ما در غم آن‌ها سهیم هستیم. در این بخش همچنین از داوود رشیدی یاد شد و از احترام برومند هم دعوت به عمل آمد تا برای عکس یادگاری به همراه خانواده حاتمی در جایگاه حضور داشته باشد. سپس پوستر جشنواره با حضور محمد حیدری و عسل مانی نوه‌های علی حاتمی رونمایی شد. در بخش انتهایی این مراسم هم با حضور محمد حیدری و منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما) از تهیه کنندگان و کارگردانان فیلم‌های برگزیده مردمی جشنواره فیلم فجر تقدیر شد که در این بین خسرو سینایی، کمال تبریزی، پوران درخشنده، مصطفی کیایی، ابوالحسن داوودی، مهدی کریمی، منوچهر محمدی، محسن علی اکبری، محمدحسین قاسمی، ابوذر پورمحمدی و محمود رضوی در مراسم حضور داشتند. علاوه بر این‌ها اسامی هنرمندان دیگری که فیلم‌هایشان در طول دوره‌های برگزاری جشنواره فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم مردمی را دریافت کرده بود از جمله بهرام بیضایی، اصغر فرهادی، داریوش مهرجویی، مسعود ده نمکی، حمید نعمت‌الله، پیمان معادی، مازیار میری و نرگس آبیار هم خوانده شد. در این مراسم هنرمندان دیگری همچون علی مصفا، حمید فرخ‌نژاد، بهرام رادان، محمود کلاری، سعید سهیلی، علیرضا داوودنژاد، رضا داودنژاد،هادی مقدم دوست، عزیز ساعتی، منصور لشگری قوچانی و بیتا منصوری هم حضور داشتند. ]]> هنری Mon, 23 Jan 2017 05:22:23 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/94542/ طلاق عاطفی مریلا زارعی و فرهاد اصلانی http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/94538/ به گزارش ستاره ها به نقل از رکنا؛درخشنده یکی از کارگردانان دغدغه‌مند سینمای ایران است که همواره در فیلم‌هایش به معضلات اجتماعی پرداخته است. او سرگرم آخرین مراحل فنی تولید «زیر سقف دودی » است. این فیلم با بازی فرهاد اصلانی و مریلا زارعی به بخش مسابقه سی پنجمین جشنواره فجر راه یافته است و باید دید که این فیلم از نظر داوران چه جایگاهی خواهد داشت. درخشنده درباره موضوع این فیلم گفت: «عموما فیلم‌هایی که می‌سازم، به معضلات جامعه و موضوعاتی که برایم تا حد زیادی ملموس است اشاره دارد. به همین دلیل و با توجه به قصه‌ای که در این فیلم روایت می‌شود، سراغ فرهاد اصلانی و مریلا زارعی رفتم. این دو در طول فیلم بازی خوبی از خود نشان دادند. اصلانی و زارعی زمان زیادی صرف کردند و زحمات قابل توجهی را نیز متحمل شدند. شب و روز روی فیلمنامه و چگونگی بازی دوستان کار کردیم. برایمان نزدیکی بازیگر به نقشی که پذیرفته بود مهم بود. این زوج توانستند این نقش را به خوبی بازی کنند.» وی افزود: «آقای اصلانی در این چند وقت اخیر نقش‌های زیادی را بازی کرده است. نقشی که در «زیر سقف دودی» دارند نیز شبیه به نقش‌های قبلی ایشان است، اما این نقش ویژگی‌هایی دارد که به هیچ عنوان در گذشته در بازی‌های آقای اصلانی دیده نشده است.» کارگردان فیلم «هیس دخترها فریاد نمی زنند» گفت: «بحث طلاق عاطفی در جامعه ما موضوع مهم و ویژه‌ای است که باید با نگاهی عمیق به آن بپردازیم. البته به نظر من ما خیلی عقب هستیم و برای پرداخت به آسیب‌های اجتماعی وقت زیادی را از دست داده ایم. جامعه ما در حال منفجر شدن است.» درخشنده درباره جشنواره و شرایط آن گفت: «به هیچ عنوان به جایزه فکر نمی‌کنم، زیرا افرادی هستند که درباره این موضوع تصمیم می‌گیرند. ما نمی‌توانیم به افراد بگوییم که فیلم‌ها را چگونه ببینند. آنها کسانی هستند که سلیقه‌های متفاوتی دارند و اصلا امکان دارد که از بهترین فیلم‌ها خوششان نیاید یا برعکس.» این کارگردان سخنان خود را چنین افزود: «من سینما را زمانی مطلوب می‌بینم که در خدمت جامعه باشد. سینما باید روایتی از دردها، خوشی‌ها و ناخوشی‌های جامعه باشد. زمانی که جامعه ناراحت باشد من نمی‌توانم فیلمی بسازم که در آن همه خوشحال هستند. اگر چنین کاری کنم یعنی جامعه‌ام را نمی‌بینم. زمانی که این جامعه را با دقت نگاه کنید، می‌بینید که همه جا درد وجود دارد. این درد مختص به یک گروه خاص نیست، بلکه همه با درد و مشکلات جامعه در ارتباط هستند.» درخشنده گفت: «قطعا جشنواره برای من مهم است. اما جامعه سینمایی ما باید بیش از گذشته با هم مهربان باشند.اگر حواسمان نباشد انسان‌هایی که نزدیک ما هستند کم‌کم از دست می‌روند و ما دیگر آنها را نخواهیم داشت. تا این لحظه هیچ فیلمی را ندیده‌ام و نمی‌توانم درباره آن‌ها قضاوت کنم. درباره فیلم خودم هم صحبت نکرده‌ام و صبر می‌کنم تا نظر مخاطبان را درباره آن جویا شوم.» درخشنده درباره جای خالی بعضی از فیلمسازان در جشنواره گفت: «قطعا حاضر نبودن کیانوش عیاری در جشنواره حس خواهد شد. عیاری یکی از بهترین فیلمسازان ایران است. تهمینه میلانی نیز یکی از فیلمسازان دغدغه‌مند ما است که او هم حضور نخواهد داشت. جای خالی درایت و انرژی این دوستان در جشنواره حس خواهد شد.» ]]> هنری Sun, 22 Jan 2017 17:39:48 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/94538/ مراسم رونمایی از پوستر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آغاز شد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/94532/   به گزارش ستاره ها به نقل از تسنیم؛ ، مراسم رونمایی از پوستر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و همچنین رونمایی از آثار مردمی امشب (یکشنبه سوم بهمن ماه) با حضور جمع کثیری از هنرمندان از جمله محمدعلی کشاورز و محمد حیدری دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در موزه سینما آغاز شد.  در ابتدای این مراسم حضار به خاطر حادثه پلاسکو یک دقیقه سکوت کردند. سپس کلیپی از علی حاتمی که تصویر وی بر روی پوستر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر است به نمایش در آمد. ]]> هنری Sun, 22 Jan 2017 15:29:37 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/94532/ اعتقادی به جشنواره فیلم فجر ندارم http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/94519/ به گزارش ستاره ها به نقل از میزان؛امین زندگانی در خصوص فعالیت های خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی بازی در فیلمی به کارگردانی احمد معظمی را به پایان رسانده ام که از شبکه خانگی پخش خواهد شد. در حال حاضر برای بازی در سریال پرستاران به کارگردانی شهرام شاه حسینی جلوی دوربین رفته ام و همچنان فیلمبرداری این اثر ادامه دارد.  به امید خدا سال آینده بازی در نمایشی به کارگردانی هادی مرزبان را تجربه خواهم کرد. امسال بازی در سه فیلم سینمایی را پشت سر گذاشتم که خوشبختانه هیچکدام از آنها در جشنواره فیلم فجر پذیرفته نشدند. من کلاً به جشنواره فیلم فجر اعتقادی ندارم چون این جشنواره اتفاقی تقدیری نیست. جشنواره فیلم فجر اتفاقی کاملاً تشویقی است و در آن دوستانی که بارقه ای استعداد دارند تشویق می شوند تا بتوانند به فعالیتشان در سینما ادامه دهند. هیچ علاقه ای برای حضور در فجر ندارم زیرا من تشویق هایم را شده ام و نیازی به تشویق امثال جشنواره فیلم فجر ندارم و نخواهم داشت.  امین زندگانی با تاکید بر عدم رضایت هنرمندان پس از کسب جوایز خاطرنشان کرد: نکته جالب توجه در مورد جشنواره این است که هیچ وقت نشده جوایز اهدا شود و بالای 50 درصد از شرکت کنندگان از رضایتمندی برخودار باشند. ]]> هنری Sun, 22 Jan 2017 14:27:37 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/94519/ اسکارلت جوهانسون در تظاهرات ضد ترامپ/ میکروفن قطع شد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/94475/ به گزارش ستاره ها به نقل از مهر؛ اسکارلت جوهانسون با حضور در راهپیمایی زنان که جمعیت آن بیش از نیم میلیون نفر برآورد شده در سخنرانی خود از شرکت کنندگان خواست تا حمایت خود را از تسهیلات حمایتی از زنان دریغ نکنند. به نقل از واشنگتن پست، او تنها فرصت یافت ۷ دقیقه صحبت کند و میکروفون او ناگهان قطع شد، اما این بازیگر ۳۲ ساله پس از چند دقیقه دوباره به صحبت‌هایش ادامه داد. وی از ترامپ خواست تا به حقوق دختر او نیز فکر کند و همان امکاناتی را در اختیارش قرار دهد که در اختیار ایوانکا ترامپ دختر ترامپ در زمان رشدش بود. جوهانسون گفت: از دخترم حمایت کن؛ چون او ممکن است در نتیجه تصمیمات تو در کشوری بزرگ شود که که به عقب کشیده می‌شود نه به جلو. وی گفت: پرزیدنت ترامپ، من به شما رای ندادم اما به شما احترام می‌گذارم چون رییس جمهوری این مملکت هستید و دلم می‌خواهد بتوانم از شما حمایت کنم. اما اول از شما می‌خواهم تا شما از من حمایت کنید. اشلی جاد، مدونا، آلیشیا کیز، آمریکا فرارا، مایکل مور و جانل موآنا از دیگر حاضران در این تظاهرات بودند. ]]> هنری Sun, 22 Jan 2017 10:50:20 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/94475/ بهمن فرمان‌آرا: سیاست‌مدار نیستم اما نمیتوانم بی تفاوت باشم http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/94470/ به گزارش ستاره ها ؛ روزنامه شرق در ادامه نوشت: فرمان‌آرا پس از تجربه چهل‌ونه سال زندگی مشترک با همسرش فلور لبافی‌نژاد، با داشتن سه فرزند و دو نوه، اذعان دارد که منتهای خوشبختی را تجربه کرده است.           او پس از کارگردانی فیلم‌هایی همچون «شازده‌احتجاب»، «بوی کافور، عطر یاس»، «خانه‌ای روی آب»، «یک بوس کوچولو» و... و تهیه‌کنندگی بسیاری از فیلم‌ها از جمله «گزارش» عباس کیارستمی، درحالی‌که هنوز فیلم هشتمش «دلم می‌خواد» به نمایش درنیامده، این روزها «دل دیوانه» را می‌سازد..فیلمی که خودش نقش اصلی آن را بازی می‌کند. با بهمن فرمان‌آرا در آستانه سال تازه عمرش از امروز و دیروز و فردا گفتیم که حاصلش را می‌خوانید. ‌‌هفتادو‌پنج‌سالگی برای بهمن فرمان‌آرا چه حال‌وهوایی دارد؟ چه فرقی با بقیه سال‌ها دارد؟ فرقی با بقیه سال‌ها ندارد. فقط خوشحالم که زنده‌ام. سال‌ها از پی هم می‌گذرند. خوشحالم که امسال نوه دومم آیریس به دنیا آمده و نهمین فیلمم را دارم می‌سازم. تفاوت سال‌ها در سنین ما به همین شادمانی‌هاست. وگرنه کیفیت زندگی من از پارسال به امسال فرقی نکرده و فقط عدد سنم تغییر کرده. ‌اهل جشن‌تولدگرفتن هستید؟ هر پنج سال یک‌بار. البته این به دلیل تواضعم نیست! می‌خواهم توجه عزرائیل را جلب نکنم. (با خنده) مبنای گذر زمان برای من کارکردن است، نه اضافه‌شدن یک عدد به سال‌های سنم! چند سال پیش با داریوش شایگان یک مصاحبه‌ای کردیم و صحبت از مرگ و زندگی بود، همان‌طور که آن‌موقع هم گفتم باید اعتراف کنم هر زمان مرگ بیاید، حتی همین حالا، آماده‌ام!       ‌چطور این‌قدر آماده‌اید و حتی آن را اعلام می‌کنید؟ صرفا به‌خاطر اینکه آدم خوشبختی بودم. پدر و مادر واقعا خوبی داشتم. خوب زندگی کردم. در زندگی‌ام کارهایی که دوست داشتم انجام دادم. هنوز از کارم لذت می‌برم. مملکتم را خیلی دوست دارم. مرگ هم که بالاخره می‌رسد! هرموقع برسد، چون از زندگی راضی‌ام، به مرگ هم راضی‌ام. ‌یعنی در این هفتاد‌وپنج سال هیچ حسرتی نداشتید؟ وقتی به گذشته نگاه می‌کنید اتفاقی نیست که بگویید اگر به عقب برمی‌گشتم این کار را می‌کردم، یا آن کار را نمی‌کردم؟ ابدا آرزوی بازگشت به جوانی و گذشته را ندارم. یکی از دلایل راضی‌بودنم از همه‌چیز، همین است که حسادت ندارم. حسرت ندارم، چون حسادت ندارم. از هر چیزی به وقت خودش لذت برده‌ام. هرگز به موفقیت و خوشحالی کسی حسادت نکردم، برای همین هم خوشبختم. اگر شرایط در یک زمانی برای کارکردن سخت بوده، این سختی مختص من نبوده، تقریبا شرایط برای همه سخت بوده. غیر از ده‌سالی که نگذاشتند کار کنم، در بقیه سال‌ها مشکلاتی فراگیر و عمومی وجود داشت که مال همه بود. جایی برای حسرت نمی‌ماند چون من با آثارم، گفت‌وگویی با مردم مملکتم دارم، برای همین هیچ‌وقت به فکر جایزه و جاه و مقام نبوده‌ام.   اینکه فرصت پیدا کردم کاری که دوست دارم را انجام دهم، یعنی با مردم مملکتم به‌واسطه سینما گفت‌وگو کنم و آنها هم از این استقبال کردند، این برایم کافی بوده و امروز با خودم فکر می‌کنم چی بهتر از این؟ لحظه‌ای به این فکر نکردم که کاش فلان جایزه مال من بود، یا فلان جایزه حق من بود و حق‌کشی کردند! من حتی داوطلبانه سیمرغ‌هایم را پس دادم. واقعیت این است که خوشحالم امکاناتی داشتم برای آنکه هفتادوپنج سال همان‌طور که می‌خواهم و دوست دارم زندگی و کار کنم، این شانس کمی نیست! نودوهفت درصد مردم جهان چنین اقبالی ندارند. ‌این حس رضایت که یک‌جور شکرگزاری و اطمینان نیز در آن مستتر است، چطور شکل گرفته؟ حاصل سلوکی شخصی است یا تربیت خانوادگی؟ پدر من همیشه یک حرفی را برای ما تکرار می‌کردند. می‌گفتند اگر قرار بود خدا همه نعمت‌هایش را بین کل بندگانش به طور مساوی تقسیم کند به ما خیلی بیشتر از سهممان داده. بنابراین هم باید شاکر باشیم، هم سعی کنیم این خوش‌شانسی را با دیگران تقسیم کنیم. به‌همین‌دلیل هم کارخانه راه انداختند، چون می‌گفتند عده‌ای باید سر سفره ما نان بخورند. همیشه مخالف زمین‌خریدن و پس‌اندازکردن بودند. من هم این منش را از پدرم آموختم و فهمیدم که دلیلی برای نارضایتی و بدرفتاری با کسی نیست. شکرگزارم که هیچ‌وقت حسادت در درونم نبوده که حسرت بخورم چرا فلان اتفاق نیفتاد، یا چرا من مثل فلانی نشدم و... .       ‌پسر بزرگ خانواده بودید؟ من پسر دوم خانواده بودم و از اول می‌دانستم که راهم را از بقیه جدا می‌کنم و شغلی غیر از شغل خانوادگی‌مان خواهم داشت. خوشبختانه پدرم نیز حامی من شد و اجازه داد سینما را دنبال کنم. ‌یعنی هیچ مخالفتی با ورودتان به سینما نشد؟ دیگران مخالفت می‌کردند اما پدرم حامی من بود و از اول تا آخر می‌گفت ولش کنید، بگذارید کارش را بکند، زندگی خودش به خودش مربوط است. فقط در یک مورد پدرم مخالفت کردند. در شانزده‌سالگی که به انگلستان رفتم، هنوز مدرسه سینمایی راه نیفتاده بود، در نتیجه رفتم مدرسه هنرپیشگی. وقتی پدرم بعد از یک سال آمد به من گفت قرارمان کارگردانی بود، نه هنرپیشگی. و مرا ظرف ده روز فرستاد آمریکا. شانس من این بود که پسرخاله مادرم داشت در دانشگاه یو‌اس‌سی دکترا می‌گرفت که یکی از بهترین دانشگاه‌های آمریکا در حوزه سینماست و من آنجا رفتم و نسلی با من هم‌دوره بودند که هم‌کلاس‌شدن با آنها هم خودش یک اتفاق بود. هم‌کلاسی‌های من امثال جورج لوکاس و جان میلیس بودند.   از این نظر هم شانس آوردم؛ اما شانس بزرگ‌ترم همین بود که پدرم از من حمایت کرد. یک ‌بار هم وقتی برادرم مریض شد، به من گفت برو ایران و کمک کن. وسط تهیه یک فیلم بودم در کانادا که ول کردم و به ایران آمدم، فکر می‌کردم یکی، دو سال طول می‌کشد؛ اما حالا بیست‌وچهار، پنج سال طول کشیده. در همان مدت مدیرعامل کارخانه نساجی هم شدم و این کار را هم یاد گرفتم. خوشبختانه مصادف شد با زمانی که موانعی برای کار‌کردنم به وجود آمده بود و سر من هم به نساجی و اداره‌کردن کارخانه گرم شد. ‌شما سال‌ها خارج از ایران زندگی کردید؛ اما دوباره به وطن بازگشتید. چه چیز شما را در ایران نگه می‌دارد و حتی بعد از دوره‌ای مهاجرت شما را به وطن باز می‌گرداند؟ سال پنجاه‌ونه که از ایران رفتم، درست زمانی بود که «سایه‌های بلند باد» که زمان پهلوی توقیف شده بود، بعد از انقلاب پروانه نمایش گرفت؛ اما در این دوره هم بعد از سه روز توقیف شد. بعد از این اتفاق، حس کردم اختلاف‌نظری بین گروه تازه بر سر کار آمده وجود دارد که حل‌شدنش زمان‌بر است. ضمنا سه تا بچه داشتم که باید فکر آینده‌شان بودم، لاریسا دخترم ١١‌ساله بود، نیما پسرم پنج‌ساله و مانی پسر دیگرم چهارساله. حس کردم تا این اختلافات حل شود، بروم و شانسی به فرزندانم بدهم که اگر روزگاری خواستند جای دیگری هم زندگی کنند، امکانش را داشته باشند؛ اما موقعی که آنها به دانشگاه رفتند و دیگر به من نیازی نداشتند، سال ٦٩ برگشتم و کماکان هم ایران مانده‌ام. علت اینکه ایران مانده‌ام و با وجود اینکه امکاناتش را دارم؛ ولی فکر زندگی در جای دیگری را هم نمی‌کنم، همین است که اینجا مال ما هم هست.   من ترجیح می‌دهم اگر قرار است تدریس کنم، برای فرزندان ایران تدریس کنم. اگر قرار است کاری کنم، در کشورم مؤثر باشم. وقتی به این فصل زندگی می‌رسی، حتی خیلی‌ها زودتر از این سنین هم، پایشان را دراز می‌کنند رو به آفتاب و می‌خوابند. من به چنین چیزی اعتقاد ندارم. مرگ، حتمی است و حتما می‌آید، چه بهتر که حین کار‌کردن بیاید، آن‌هم وقتی که مشغول به کاری هستی که عاشقانه دوستش داری. امروزه وقتی بعضا دولتی‌ها لقب می‌دهند و می‌گویند شما کارگردان بزرگی هستی، ابایی ندارم که بگویم این بزرگی را فقط مردم انتخاب می‌کنند.       ‌شما همیشه هم در آثارتان و هم در رفتار اجتماعی و سیاسی‌تان بر سر مواضع‌تان پافشاری کرده‌اید. هرجا نقدی داشتید، با صدای بلند نقدتان را اعلام کردید. مثلا وقتی در دولت قبل به بسته‌شدن خانه سینما معترض بودید، جوایزتان را به سازمان سینمایی وقت پس دادید. پیرو این دست از کنش‌های شما و بی‌تفاوت‌‌نبودنتان نسبت به اتفاقات روز، مایلم بدانم برای هنر و برای خودتان به‌عنوان هنرمند رسالتی خاص قائلید؟ من نه از نظر فیزیکی و نه از نظر ذهنی، هرگز چریک نبودم؛ ولی معتقد بودم یک زندگی بیشتر ندارم و اگر به چیزی باور دارم که باید بر سر آن بایستم. یک عده‌ای هم ممکن است از تو خوششان نیاید! خب من هم از خیلی‌ها خوشم نمی‌آید! فقط سعی کردم با مردمم صادق باشم. هرگز خودم را مبارز ندانستم؛ اما تلاشم این بود که نسبت به وضع مردمم بی‌تفاوت نباشم. همیشه هم استقلالم را حفظ کردم؛ چون هرگز نه در دوره قبل و نه بعد از انقلاب، دنبال هیچ پست و مقامی نبودم. برای هنرمند، حفظ استقلال واجب است. اگر منِ هنرمند، پستی را قبول کنم، حتما برایم عواقبی دارد. یادم هست قبل از انقلاب آقای قطبی که رئیس تلویزیون بودند، به من پیشنهاد ریاست تلویزیون شیراز را دادند؛ اما من نپذیرفتم‌. ‌در تمام این سال‌ها، هیچ‌وقت هنر دیگری شما را جلب نکرد که بخواهید آن را تجربه کنید؟ نه، من هنر دیگری ندارم که بخواهم تجربه کنم. فقط تئاتر را دوست داشتم که فرصتش دست داد و «مردی برای تمام فصول» را روی صحنه بردم. سینما را از این نظر دوست‌تر دارم که ماندنی است. با اینکه از تئاتر هم فیلم بر‌می‌دارند؛ اما به‌هرحال تئاتر هنری است که زنده‌‌بودنش معنا دارد. تئاتر و سینما هنرهای مورد علاقه‌ام بودند که سینما سهم خیلی بیشتری هم داشت. ‌تئاتر را دوباره تجربه می‌کنید؟ اگر جوان‌تر بودم حتما دوباره تجربه می‌کردم. علت اینکه می‌گویم اگر جوان‌تر بودم به این خاطر است که تئاتر مدتی طولانی برای تمرین لازم دارد. چند ماه تمرین می‌کنید و یکی، دو ماه روی صحنه هستید. آن دوران تمرین حالا برایم دشوار است. این پروسه برای حوصله من در این سن، طولانی است؛ اما در کل مشتاقم «آمادئوس» را روی صحنه ببرم. تا چه پیش‌ آید.       ‌تولد هفتادوپنج‌سالگی شما مصادف شده با ساخت فیلم جدیدتان در رامسر با عنوان «دل دیوانه». فیلمی که بسیاری از بازیگران شاخص سینما مانند فاطمه معتمدآریا، علی نصیریان، لیلا حاتمی، علی مصفا و... در آن به ایفای نقش می‌پردازند. درباره این فیلم کمی توضیح می‌دهید؟ «دل دیوانه» روایت ناکامی‌های نسل ماست. آرزوهایی داشتیم و کارهایی می‌خواستیم بکنیم که در بعضی ناکام بودیم. اوضاع و حوادث و اتفاقاتی که دارد می‌افتد گاهی باعث می‌شود آدمی به کنج تخیلات و توهماتش پناه ببرد. این فیلم هم راجع به آدمی است با همین موقعیت. نویسنده‌ای که زوال یک نسل را مرور می‌کند و اتفاقاتی که برای نسلش افتاده باب میلش نیست. ‌شما شخصیتی بذله‌گو و شاد دارید اما فیلم‌هایتان همیشه فضایی تلخ دارند. این تلخی از کجا می‌آید؟ شمایی که همیشه در زندگی شوخ و شنگید، این تلخی پس از کجا می‌آید؟ ما در فضایی زندگی می‌کنیم که اجازه نداریم ناراحتی‌ها، عصبانیت‌ها و غم‌ها را در زندگی روزمره بروز دهیم. برای اینکه آدم‌هایی اطراف ما هستند که در برابرشان مسئولیم. من تلاش کردم به واسطه فیلم‌هایم احساسی که به فضای موجود دارم، از جمله نقدهایم به ملوک‌الطوایفی موجود در فضای فرهنگ (که برایم آزرنده است) و... را بروز دهم. یک دوره چهارساله در دولت قبل کار نکردم چون شرایط و مدیران را قبول نداشتم. توی خانه ماندم و در خانه کار کردم اما الان وقتی امکان ساخت یک فیلم هست، حتما فرصت را غنیمت می‌دانم. من نویسنده نیستم. یک فکری توی ذهنم می‌آید و به‌تدریج رشد می‌کند. بارها بازنویسی می‌شود و نهایتا فرصتی پیش می‌آید و فیلم می‌شود. بنابراین آنچه در فیلم‌هایم روایت می‌کنم، همان چیزی است که برای همه مردمم اتفاق افتاده. با فیلم‌هایم تجربه جمعی را به اشتراک می‌گذارم، چون نمی‌توانم نسبت به اوضاع بی‌تفاوت باشم. من سیاست‌مدار نیستم و نمی‌خواهم هم کاری به سیاست داشته باشم اما نمی‌توانم بی‌تفاوت از کنار خیلی چیزها بگذرم. ‌اصولا توی زندگی چه‌طور با رنج‌ها و اضطراب‌های شخصی کنار می‌آیید؟ حقیقتی هست که تابه‌حال راجع به آن حرف نزدم و اولین‌بار است از آن صحبت می‌کنم، من دقیقا چهل و پنج سال است که قرص ضدافسردگی می‌خورم. بعضی وقت‌ها در چاه افسردگی می‌افتم که مثل چاه ویل می‌ماند اما نهایتا خودم را از آن بیرون می‌کشم و کسی که خیلی در این مواقع کمکم می‌کند، همسرم فلور است که چهل و نه سال است که با هم زندگی می‌کنیم. فرزندانم که عاشقانه دوستشان دارم نیز کمکم می‌کنند تا از چاه تاریک افسردگی بیرون بیایم و درواقع مرا از آن بیرون می‌کشند.   اما اینکه من در ظاهر شوخ و شنگم، یک مقداری هم به اصلیت اصفهانی من بر می‌گردد. در اصفهان به دنیا نیامدم اما پدر و مادرم اصفهانی بودند و من خودم را اصالتا اصفهانی می‌دانم. به طور کلی فکر می‌کنم لزومی ندارد ما رنج‌هایمان را بروز دهیم و آدم تلخی باشیم چون مردم به اندازه کافی گرفتاری‌هایی دارند و لازم نیست من بار خودم را روی شانه آنها بیندازم. بنابراین ظاهر من ظاهر بگوبخندی است اما درونم تفاوت دارد.       ‌چه شد که تصمیم گرفتید در «دل دیوانه» خودتان جلوی دوربین بیایید و علاوه بر کارگردانی، بازیگری هم کنید؟ یک‌بار دیگر هم در «بوی کافور، عطر یاس» چنین تجربه‌ای داشتید... . یک دوست خیلی خیلی عزیزی داشتم که امسال از دستش دادم؛ عباس کیارستمی. بعد از «بوی کافور، عطر یاس» عباس تنها کسی بود که مدام به من می‌گفت دیالوگ‌هایی که می‌نویسی را باید خودت بگویی و باید خودت در فیلم‌هایت بازی کنی منتها در این سال‌ها به دلایل مختلف این کار را نکردم. آخرین بار که در منزلش، یک هفته قبل از سفرش به فرانسه، با او صحبت می‌کردم، بنا به عادت همیشگی‌مان که از کارهای هم می‌پرسیدیم، وقتی از من پرسید چه می‌کنی به او گفتم که دارم روی سناریویی کار می‌کنم و می‌خواهم این بار خودم توی فیلمم بازی کنم. به من گفت: «من که همیشه به تو گفته بودم خودت باید بازی کنی. خیلی خوشحالم کردی که می‌خواهی خودت توی فیلمت بازی کنی». بازی در «دل دیوانه» یک جورهایی عمل به وصیت دوستم عباس کیارستمی است. ‌با مرگ عزیزان و دوستانتان مثل آقای کیارستمی یا پدر و مادرتان چطور مواجه شدید و چطور از سوگ آنها بیرون آمدید؟ مرگ دوستان و عزیزان خیلی سخت است. فکرش را بکنید هوشنگ گلشیری هفده سال است که فوت کرده. برادرخانمم که دوست عزیزم بود –شهید لبافی‌نژاد- بیش از چهل سال است که رفته... جای خالی این عزیزان همیشه هست چون رفاقت عمیقی بین ما بوده. اما چطور با فقدان عزیزان کنار می‌آییم؟ فکر نمی‌کنم هیچ وقت کنار بیاییم. فقط سعی می‌کنیم کارهایی که برای آنها دلپذیر بوده را انجام دهیم. مثلا مرگ پدر و مادر ابدا اتفاقی فراموش‌شدنی نیست. قبلا هم گفتم وقتی پدر می‌میرد مثل این می‌ماند که دنده‌ای از پشتت برداشته‌اند. جای خالی‌اش همیشه حس می‌شود. اما وقتی مادر فوت می‌کند مثل این است که قسمتی از روحت را با خودش می‌برد. پدر و مادر من هم به فاصله چهار ماه از هم رفتند... یک اتفاق‌هایی در زندگی فراموش‌شدنی نیستند اما ناچاریم به خاطر عزیزانی که زنده‌اند و به خاطر ادامه زندگی از سوگ بیرون بیاییم. ]]> هنری Sun, 22 Jan 2017 10:32:25 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/94470/ کریستن استوارت درباره «تکنیک پیشگامانه فیلم» مقاله نوشت http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/94441/ به گزارش ستاره ها به نقل از مهر؛ کریستن استوارت بازیگر «گرگ و میش» و «خریدار شخصی» یک مقاله تحقیقی درباره روش «انتقال سبک عصبی» (neural style transfer) نوشته است. این روش یک تکنیک کمتر شناخته شده است که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا یک تصویر را به سبک یک تصویر دیگر، دوباره پیکربندی کند. به نقل از گاردین، مقاله استوارت که با همراهی بائوتیک جیجوشی یکی از مهندسان کمپانی ادوبی و دیوید شاپیرو تهیه کننده نوشته شده است، به تلاش‌های او در ساختن نخستین تجربه کارگردانی‌اش یعنی فیلم کوتاه «بیا شنا کن» مرتبط است. این فیلم روز پنجشنبه پیش‌نمایش جهانی خود را در فستیوال فیلم ساندنس داشت. این مقاله که «زنده کردن امپرسیونیسم با انتقال سبک عصبی در فیلم بیا شنا کن» نام دارد، روز چهارشنبه در وبسایت دسترسی آزاد arXiv.org متعلق به دانشگاه کورنل قرار گرفت که جایگاه جمع‌آوری آنلاین برای مقالات تحقیقی علمی است. این مقاله فیلم ۱۷ دقیقه‌ای «بیا شنا کن» را به عنوان «یک نمایش شاعرانه و امپرسیونیستی از مردی دل شکسته زیر آب» توصیف می‌کند که «در یک نقاشی (که خود استوارت آن را کشیده) از مردی که از خواب برمی‌خیزد ریشه دارد» و «افکاری را که یک فرد در نخستین لحظات بیدار شدن تجربه می‌کند به نمایش می‌گذارد.» با استناد به این مقاله، از انتقال سبک عصبی در صحنه‌های ابتدایی و پایانی فیلم استفاده شد تا این سبک از نقاشی را به تصاویر فیلمبرداری شده منتقل کند. در ادامه، متودولوژی و پروسه این فرم پیشگامانه از جلوه‌های بصری با جزییات کامل در سه صفحه توضیح داده می‌شود و بیشتر روی سختی‌های به دست آوردن یک تصویر متحرک کیفیت بالا تمرکز می‌کند. استوارت در گذشته هم نشان داده که از استفاده کردن از تکنیک‌های خلاقانه غیرسنتی ترسی ندارد. در سال ۲۰۱۴، او مصاحبه‌ای با وبسایت مری کلر انجام داد و در آن شعری نو را با سبکی منقطع که به تازگی نوشته بود خواند. ]]> هنری Sun, 22 Jan 2017 07:52:24 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/94441/ پوستر «ماجرای نیمروز» رونمایی شد/ عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/94427/ به گزارش ستاره ها به نقل از تسنیم؛ «ماجرای نیمروز» هم اکنون در آخرین مراحل فنی قرار دارد تا برای حضور در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمن جشنواره فیلم فجر آماده نمایش شود. در آستانه برگزاری این رویداد، پوستر «ماجرای نیمروز» که توسط کارگاه طراحی سه در چهار طراحی شده است، رونمایی شد. پیش از این طراحی پوسترهای فیلم «سیانور» را هم سه در چهار انجام داده بود.        در این فیلم مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی فر، مهدی زمین پرداز، حسین مهری، محیا دهقانی، لیندا کیانی، امیراحمد قزوینی، امیرحسین هاشمی و جواد عزتی با حضور مهدی پاکدل به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است:در محله‌های پر آشوب تهران، در پیچاپیچ خیایان‌ها و کوچه‌ها و در پستوی خانه‌ها سرگردان و حیران. آیا این جست‌وجو را فرجامی هست؟ مهدویان سال گذشته با فیلم موفق «ایستاده در غبار» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و توانست جوایز متعددی را از آن خود کند. این فیلم در اکران عمومی هم با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. «ماجرای نیمروز» با فیلم قبلی این کارگردان به جهت قصه‌گو بودن و فضاسازی بسیار متفاوت است و تمام فیلمبرداری آن در تهران و اطراف شهر انجام شده است. از عوامل تولید «ماجرای نیمروز» می‌توان به فیلمنامه:محمد حسین مهدویان و ابراهیم امینی، مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز، طراح گریم: محسن دارسنج، طراح صحنه و لباس: بهزاد جعفری، تدوین: سجاد پهلوان‌زاده، صدابردار: هادی ساعد محکم، صدا گذار: مهرشاد ملکوتی، موسیقی: حبیب خزایی‌فر، مدیر تولید: سعید شرفی کیا، جلوه‌های ویژه: محسن روزبهانی، برنامه‌ریز: وحید کاشی، دستیار اول کارگردان: عبدالرحیم صاحب الفصول، انتخاب بازیگر و بازیگردان: ابراهیم امینی، عکاس: سحاب زری‌باف، مشاور رسانه ای: بیتا موسوی، فضای مجازی: آریان امیرخان، مجری طرح: کامران حجازی و تهیه‌کننده: سیدمحمود رضوی اشاره کرد. ]]> هنری Sun, 22 Jan 2017 07:14:49 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/94427/ جانبازان اعصاب و روان تئاتر فجر را مزین می‌کنند/ اجرایی ۱۰ نفره http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/94423/ به گزارش ستاره ها به نقل از مهر؛ علیرضا دهقانی درباره اجرای اثری نمایشی با حضور جانبازان اعصاب و روان بیمارستان نیایش در سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: قصد داریم نمایشی را بر اساس داستان «دعای موش کوچولو» نوشته کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی مقیم ایران که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ شده، با عنوان «حواست کجا بود؟» با حضور تعدادی از جانبازان اعصاب و روان بیمارستان نیایش به صحنه ببریم. وی ادامه داد: این اثر به عنوان یکی از برنامه های تئاتر درمانی است که با جانبازان اعصاب و روان انجام می دهیم و این جانبازان عزیز از صفر تا صد امور مورد نیاز تولید و اجرای نمایش اعم از ساخت عروسک و دکور را زیر نظر مشاوران و کارشناسان انجام داده اند. این کارگردان و بازیگر تئاتر یادآور شد: حدود ۱۰ رزمنده دیروز جبهه های جنگ و جانبازان امروز، در صحنه نمایش «حواست کجا بود؟» به ایفای نقش می پردازند و حدود ۶ تن از این عزیزان هم در کارگاه طراحی و ساخت عروسک و دکور نمایش فعالیت می کنند. دهقانی افزود: میزان جانبازی جانبازان اعصاب و روان حاضر در نمایش «حواست کجا بود؟» از ۲۵ تا ۸۰ درصد است. وی درباره دلایل اجرای نمایش «حواست کجا بود؟» با حضور جانبازان اعصاب و روان بیمارستان نیایش، تأکید کرد: این عزیزان دوست دارند که در اینگونه فعالیت‌ها حضور پیدا کنند و حس خوبی در آنها ایجاد می کند. تئاتر درمانی باعث ایجاد شور و هیجان در جانبازان اعصاب و روان می شود. ما به این عزیزان اعلام کردیم که خانواده های شان هم می توانند به تماشای نمایش «حواست کجا بود؟» بنشینند و این موضوع انگیزه بسیار بالایی به آنها داده است. دهقانی ادامه داد: فعالیت های تئاتر درمانی زندگی جانبازان اعصاب و روان را از یکنواختی در می آورد. کارگردان نمایش «حواست کجا بود؟» درباره زمان و مکان اجرای این اثر نمایشی در سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، گفت: قرار است این نمایش را در روزهای ۵، ۶ و ۷ بهمن ماه، در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰، در سالن مشایخی به صحنه ببریم. وی در پایان درباره تداوم همکاری خود با جانبازان اعصاب و روان بیمارستان نیایش اظهار کرد: هر هفته، روزهای چهارشنبه کارگاه تئاتر درمانی را با حضور این جانبازان عزیز برگزار می کنیم. نمایش «حواست کجا بود؟» به نویسندگی ماندانا عبقری و با حضور رضاقدس، ولی اله خلیلی، حسین کاکاوند، عباس رحمانی، احمد رفیعی، خداوردی مرادی، یونس حسن زاده، ناصر معصومی، حمیدرضا فرجام پور، مجید قندهاری، محمد خاکبازان، علیرضا رحمتی، جعفر ریحانی و محسن پورهمدانی از جانبازان اعصاب و روان بیمارستان نیایش اجرا می شود. عوامل دیگر این اثر نمایشی عبارتند از طراح عروسک: مژده ذکریاپور، خواننده: حمیدرضا حسینعلی، مجری طرح: سعید زین العابدین و مدیر هنری: حمیدرضا کریمی صارمی. ]]> هنری Sun, 22 Jan 2017 06:15:57 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/94423/