پایگاه خبری ستاره ها - آخرين عناوين سینما :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/art/cinema Tue, 24 Apr 2018 19:38:59 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Tue, 24 Apr 2018 19:38:59 GMT سینما 60 کارگردان فیلم مصادره در شهرک سینمایی شهر شانگهای/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128592/   ]]> هنری Tue, 24 Apr 2018 14:18:18 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128592/ مینا ساداتی پس از دریافت جایزه از جشنواره فیلم پکن/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128585/ ]]> هنری Tue, 24 Apr 2018 13:39:20 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128585/ سریال انیمیشن «سریع و خشمگین» ساخته می‌شود http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128584/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر، دریم ورکز یک مجموعه انیمیشنی را بر مبنای مجموعه فیلم‌های پرفروش «سریع و خشمگین» متعلق به کمپانی یونیورسال می‌سازد. به نقل از آسوشیتدپرس، نتفلیکس قصد دارد رابطه‌اش را با دریم‌ورکز انیمیشن و یونیورسال پیکچرز گسترش دهد. این سریال انیمیشن از سوی نتفلیکس به صورت آنلاین در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. انیمیشن «سریع و خشمگین» بر مبنای قراردادی پنج ساله بین دریم ورکز و نتفلیکس ساخته شده و یکی از ۱۴ سریال آینده نتفلیکس خواهد بود که شامل سریال‌های دیگری چون «شکارچیان ترول» گی‌یرمو دل تورو نیز می‌شود.   نتفلیکس نسبت به ساخت این مجموعه ابراز امیدواری کرد و گفت با توجه به محبوبیت «سریع و خشمگین» در سطح جهان، انتظار برای رسیدن این انیمیشن سخت خواهد بود. گفته شده این سریال ترکیبی از اکشن و طنز است. شخصیت اصلی این سریال انیمیشن تونی تورتو است که دنبال پسرعمویش دام می‌گردد در حالی که او و دوستانش از سوی یک سازمان دولتی استخدام می‌شوند در لیگ اتومبیل‌رانی نفوذ کنند تا جبهه‌ای را برای نفود در جرم و جنایتی سازمان یافته باز کنند. تهیه کنندگان اجرایی این سریال وین دیزل، نیل موریتس و کریس مورگان خواهند بود که به عنوان تهیه کنندگان فیلم‌های اصلی نیز حضور داشتند. یونیورسال از این مجموعه ۸ فیلم ساخت که بیش از ۵ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرد. قسمت نهم و دهم این مجموعه آوریل ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ راهی سینماها می‌شود.   ]]> هنری Tue, 24 Apr 2018 13:35:21 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128584/ دیرمتوجه شدن بازیگر مشهور از حادثه جنجالی گشت ارشاد/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128576/   ]]> هنری Tue, 24 Apr 2018 12:40:56 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128576/ واکنش مهمان خارجی فجر جهانی به «لوور» در تهران http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128571/ به گزارش ستاره ها به نقل از ایسنا ، مهمان های خارجی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر دوشنبه 3 اردیبهشت در پنجمین روز از این جشنواره با همراهی شادمهر راستین مدیر باشگاه جشنواره جهانی فیلم فجر، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران، احمد محیط طباطبایی رییس ایکوم ایران، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از موزه ملی ایران و همچنین نمایشگاه «لوور در تهران» این موزه و عکس های عباس کیارستمی از موزه لوور دیدن کردند. بخش مورد توجه مهمانان خارجی در این بازدید، عکس های زنده‌یاد عباس کیارستمی کارگردان ایرانی از موزه لوور بود. چچیلیا مانیینی یکی از چهره‌های تاریخ سینمای ایتالیا و هنرمند پیشگام در عکاسی و سینمای مستند که با پیر پائولو پازولینی کارگردان ایتالیایی همکاری داشته است درباره این بخش از نمایشگاه گفت: زمانی که به دیدن موزه لوور رفتم شگفت زده شدم و امروز نیز با دیدن عکس های عباس کیارستمی از موزه لوور دوباره شگفت زده شدم. این عکاس قدیمی سینمای ایتالیا که با فدریکو فلینی فیلمنامه نویس و کارگردان ایتالیایی همکاری داشته است درباره زنده یاد عباس کیارستمی عنوان کرد: کیارستمی نه تنها یک فیلمساز بزرگ بود که هنرمند عکاسی با زاویه دیدی تازه نسبت به هر واقعیتی بود، تا جایی که میتوانم بگویم از دریچه عکسهای او موزه لوور را با نگاهی متفاوت دیدم. احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران هم بازدید فیلمسازان خارجی از موزه ملی در حاشیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر را اتفاقی ارزشمند دانست.  وی افزود: برای من بسیار عجیب بود که چرا این فیلمسازان خارجی که تعداد زیادی از آنها احتمالا موزه لوور را دیدهاند، بازهم علاقه‌مند به دیدن بخش منتخب آثار موزه لوور در ایران هستند، که همراهی با آنها من را متوجه این موضوع کرد که آنها بیش از همه مشتاق دیدن عکسهای «عباس کیارستمی» بودند. این عضو شورای شهر تهران درباره اهمیت برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر عنوان کرد: جشنوارهها فضای مناسبی برای ارتباط فرهنگی بین سینماگرها برای به دست آوردن زبان مشترک در حوزههای انسان دوستی است. با به وجود آوردن چنین بسترهایی، سینماگرها میتوانند از طریق فرهنگ هایشان با همدیگر ارتباط برقرار کنند. احمد محیط طباطبایی رییس ایکوم ایران هم با بیان اینکه برنامهریزی برای بازدیدهای شبانه از موزه موجب میشود تا به موزههای زنده که چشم انداز ایکوم در جهان است دست پیدا کنیم، اظهار امیدواری کرد چنین بازدیدهایی ادامه پیدا کند. ]]> عمومی Tue, 24 Apr 2018 12:20:36 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128571/ انسی ۱۰ انیمیشن بخش رقابتی ۲۰۱۸ را شناخت/ یک انیمیشن از ایران http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128560/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر، سازمان‌دهندگان جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی اسامی فیلم‌های بلند حاضر در بخش رقابتی و غیررقابتی سال ۲۰۱۸ را اعلام کرد. به نقل از ای‌.دبلیو.‌ان، ۱۰ انیمیشن بلند در بخش رقابتی و ۱۳ انیمیشن بلند که یکی از آنها از ایران است، در بخش خارج از رقابتی این دوره نمایش داده می‌شوند. در بخش غیررقابتی این دوره «آخرین داستان» ساخته اشکان رهگذر در کنار فیلم‌هایی از چین، سوییس، روسیه، فرانسه، نروژ، ژاپن و ... برای نمایش انتخاب شده است. فهرست کامل انیمیشن‌های بخش رقابتی عبارت است از: «ویروس گرمسیری» ساخته سانتیاگو کاسیدو از کلمبیا؛ درباره دختری نوجوان که بین اکوادور و کلمبیا رشد می‌کند و باید خودش را با شرایط متفاوت تطبیق دهد. «خانه گرگ» ساخته کریستوبلا لئون و خواکین کاسینو از شیلی؛ درباره دختری که  پس از سفری به آلمان و بازگشت به شیلی با یک پناهنده در خانه‌اش روبه رو می‌شود. «دیوار» ساخته کام کریستینسن از کانادا؛ درباره رام‌اله و نابلس و دیوار جدا کننده فلسطینی‌ها از آن سوی دیوار. «SEDER MASOCHISM» ساخته نینا پیلی از آمریکا، داستانی درباره هجرت حضرت موسی (ع)، فرشته مرگ و عیسای پیامبر و تلاش برای رویارویی با قدرت‌های پدرسالارانه. «میرایی» ساخته مامورو هوسودا از ژاپن؛ درباره حسادت ‌یک پچه ۴ ساله به وارد شدن خواهر نوزادش به زندگی آنها. «نان‌آْور» ساخته نورا تومی از کانادا، ایرلند و لوکزامبورگ؛ درباره دختری جوان از افعانستان که خودش را به عنوان یک پسر جا می‌زند تا کار کند و به خانواده‌اش کمک کند. «سیندرلای گربه» ساخته آلساندرو پاک، ایرن کاپیلو، مارینو گوارنیری و داریو سانسون از ایتالیا؛ دختر نوجوانی به نام میا تلاش دارد تا از دست نامادری و ۶ ناخواهری‌اش و نیز رییس مافیا سالواتور لو گیوستو فرار کند. همه آنها نزیک یک کشتی در بندر ناپل زندگی می‌کنند.   «فونان» ساخته دنیس دو از بلژیک، کامبوج، فرانسه و لوکزامبورگ؛ درباره دختر جوانی که باید یاد بگیرد تا در دوران خمرهای سرخ در کامبوج روی پای خودش بایستد. «تیتو و پرندگان» ساخته گوستاوو استاینبرگ، گابریل ماتیولی و آندری کاتوتو دیاز از برزیل؛ درباره پسری ۱۰ ساله که ماموریتش نجات جهان از یک بیماری همه‌گیر است. «مسافرخانه اوکو» ساخته کیتارو کوساکا از ژاپن؛ درباره اوکو که با از دست دادن والدینش در یک تصادف، در حومه شهر با مادربزرگش زندگی می‌کند که یک مهمانخانه سنتی ژاپنی را اداره می‌کند. انسی ۲۰۱۸ از ۱۱ تا ۱۶ ژوئن برگزار خواهد شد. ]]> هنری Tue, 24 Apr 2018 11:25:26 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128560/ بازیگر سینما: اعصاب کارگردانی را ندارم! http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128543/ به گزارش ستاره ها به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد متوسلانی بازیگر سینما  با اشاره به روند شکل گیری فضای بازیگری دهه‌های اخیر کشورمان اظهار کرد: سطح بازیگری ما ارتقا پیدا کرده، اما متاسفانه فیلم‌هایی که ساخته می‌شوند امکان کمتری به بازیگر می‌دهند و قالب‌هایی که فضا و جایی را برای بازی بهتر بازیگر دارند، کمتر وجود دارد، زیرا با مروری بر روند بازیگری متوجه می‌شویم که جوانان بازیگری را به اندازه‌ای جدی گرفته اند که کلاس‌های بازیگری تشکیل می‌شوند و رقابت زیاد هست در نتیجه از نظر کیفیت افراد مستعد و توانایی هستند که بازی‌های خوبی ارائه می‌دهند، اما تعداد این بازی‌های خوب تک و توک است و زیاد نشده است. هر چقدر که سینما از نظر کیفی رشد کند می‌تواند فضای مناسب را برای رشد کیفی هر چه بیشتر کار بازیگر فراهم کند. وی افزود:امروز حرمت بازیگران پیشکسوت سینمای ایران نگه داشته نمی‌شود البته حرکات نمایشی صورت می‌گیرد و بزرگداشتی برای بازیگرانی که سن آن‌ها بالا است و مریض احوال هستند، برگزار می‌شود، ولی در کل انسان حس می‌کند که توجه لازم نمی‌شود و زمینه لازم برای نگه داشتن حرمت بازیگران پیشکسوت فراهم نمی‌شود. بازیگری که عاشقانه وارد عرصه بازیگری شده هر روزی که کار نمی‌کند را یک روز بر باد رفته می‌داند و امروز می‌بینیم که بازیگران زیادی هستند که به دلیل مسائل ممنوعیتی یا هر چیز دیگری کار نمی‌کنند. متوسلانی ادامه داد:از دلایل دیگر بازی نکردن برخی از بازیگران می‌توان به اینکه حساس هستند کار را درست انجام دهند و حاضر نیستند هر کاری را انجام دهند، اشاره کرد، این افراد صدمه می‌بینند، زیرا درست است که انتخاب خود بازیگر است که هر کاری را نکند، ولی آرزو دارد که کار خوبی باشد و بتواند در آن ایفای نقش کند و اینکه در حالی که حس می‌کند انرژی دارد، اما روزهایش بدون کار یکی پس از دیگری می‌گذرند، دچار افسردگی می‌شوند و این خیلی سخت است. متوسلانی گفت:به نظر من رسالت بازیگر این است که با خودش و مخاطبش صادق باشد و بداند چه کاری را می‌خواهد انجام بدهد. برخی از افراد به خاطر شهرت و پول بازیگری وارد عرصه بازیگری می‌شوند، اما وقتی وارد این عرصه می‌شوند افکارش عوض می‌شود و حالا بازیگری برای وی یک کار مقدس است و کاری است که فکر می‌کند با آن می‌تواند به جامعه اش کمک کند ضمنا می‌تواند برای خودش جایگاه مناسبی پیدا کند، زیرا بازیگری که واقعا به مرحله‌ای می‌رسد که خودش انتخاب می‌کند در چه فیلمی بازی کند توجه کمتری به مسائل شهرت و پول دارد و رضایت درونی خودش را در نظر می‌گیرد که آیا کاری که من می‌کنم، کار مثبتی است و با مخاطبش صادق است یا اهداف دیگری را دنبال می‌کند؟ این بازیگر با کار‌های نامناسب همکاری نمی‌کند. وی ادامه داد:کشورهایی، چون آمریکا از اول سازمان مناسبی را برای پرداختن به فیلمنامه‌ها درست کرده اند و استودیو‌ها اصولا افراد فیلمنامه نویس را استخدام می‌کردند و به آن‌ها حقوق می‌دادند و اجازه می‌دادند افرادی که می‌توانند با هم به صورت گروهی کار بکنند با مشارکت یکدیگر یک فیلمنامه کیفی را ارائه بدهند دراصل فیلمنامه نویس می‌دانست که می‌تواند از راه نگارش فیلمنامه زندگی اش را تامین کند و افکارش راحت است و می‌داند که اگر فیلمنامه‌ای را ارائه دهد که تبدیل به فیلم شود، پاداش اضافه‌ای را دریافت می‌کند. متوسلانی گفت:استودیو‌های آمریکایی کار‌های تخصصی کردند و دیالوگ نویس استخدام می‌کنند، زیرا کار فیلمنامه نویس و دیالوگ نویس متفاوت است و، چون هزینه زیادی پرداخت می‌کردند، نویسندگان بزرگ تصورشان این است که آثارشان را با نگاه تصویری بنویسند تا بتوان آن را تبدیل به فیلم کرد. در آمریکا همه دانشجویان می‌توانند ایده‌های خود را برای تولید فیلم ارائه بدهند و ایده هایشان دزدیده نمی‌شود و در ازای ارائه ایده دستمزد می‌گیرند پس این امر باعث گسترش زمینه نگارش فیلمنامه‌های کیفی می‌شود، اما در کشور ما کمترین اهمیت به فیلمنامه داده می‌شود و باید توجه بیشتری به این امر شود، زیرا اصولا کاری که قبل از تولید فیلم می‌شود، اهمیت بیشتری دارد، زیرا در پیش تولید همه چیز پیش بینی می‌شود و همه چیز در مراحل مختلف تولید آماده می‌شود. در اصل سینمای ما علی رغم تولیدات متعدد هنوز به اندازه کافی حرفه‌ای نشده است. متوسلانی:نباید برای پر کردن گیشه در عرصه سینما فعالیت کنیم این بازیگر تصریح کرد:ما نباید صرفا برای پر کردن گیشه در عرصه سینما فعالیت کنیم، زیرا در یک سینمای درست تقریبا تکلیف‌ها مشخص است یعنی مشخص است که افراد تاجر مسلک باید استاندارد‌ها را رعایت کنند، زیرا اگر این استاندارد‌ها را رعایت نکنند فیلمشان دیده نمی‌شود یعنی کارشان باید دارای ارزش‌های فکری و فرهنگی و هنری باشد. متوسلانی خاطرنشان کرد:هم اکنون به فکر کارگردانی هستم، اما در شرایط فعلی در این عرصه کار نمی‌کنم، زیرا کار سنگینی است و من هم اعصاب چندانی ندارم و فکر می‌کنم اگر وارد چنین کاری شوم نمی‌توانم تحمل کنم. ]]> هنری Tue, 24 Apr 2018 10:06:55 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128543/ اعتراض الیور استون به سینمای خسته کننده ایران http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128537/ مشرق نوشت: الیور استون با حضور در جشنواره جهانی فجر با وجود ممنوعیت ملاقات با خبرنگاران، در اظهار نظر کوچکی که از او منتشر شد، درباره سینمای ایران گفت: باید کسانی را انتخاب کنید ببینده از دیدن آن‌ها لذت ببرد نه اینکه یک مرد و زن به دردنخور و کسل کننده بگذارید، چون در زندگی روزمره داریم اینگونه افراد را می‌بینیم. من درک نمی‌کنم چگونه فیلم‌های ایرانی و هندی تا این حد خسته کننده می‌شوند و در آخر هم در بعضی جشنواره‌ها جایزه می‌برند. ]]> هنری Tue, 24 Apr 2018 09:37:19 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128537/ آکادمی اسکار زمان‌ برگزاری دوره نود و یکم را اعلام کرد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128506/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر ، آکادمی اسکار دیروز اعلام کرد نود و یکمین دوره آن ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ برگزار می‌شود. به این ترتیب روز برگزاری مراسم اسکار به زمان سنتی خودش بازگشت. به نقل از هالیوود ریپورتر، مراسم اهدای جوایز اسکار امسال در نخستین یکشنبه مارس برگزار شد تا با مراسم اختتامیه المپیک زمستانی در ماه فوریه تلاقی پیدا نکند اما برای سال بعد تقویم اسکار به زمان همیشگی خودش بازگشته است. اسکار همچنین روز ۱۸ نوامبر را برای اعلام جوایز گاورنورز تعیین کرد. رای گیری برای انتخاب نامزدها از دوشنبه ۷ ژانویه شروع می‌شود و یک هفته بعد در ۱۴ ژانویه پایان می‌گیرد. اسامی نامزدها سه شنبه ۲۲ ژانویه اعلام می‌شود در حالی که امسال ۲۳ ژانویه نامزدها معرفی شده بودند. اما زمان رای‌گیری نهایی در مقایسه با دوره ۹۰، یک هفته زودتر شروع می‌شود. سه‌شنبه ۱۲ فوریه رای‌گیری نهایی شروع و ۱۹ فوریه به پایان می‌رسد. روز نهار دسته‌جمعی نامزدهای اسکار ۲۰۱۹، دوشنبه ۴ فوریه خواهد بود و جوایز علمی و تکنیکی ۹ فوریه برندگانش را خواهد شناخت. ]]> هنری Tue, 24 Apr 2018 07:15:30 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128506/ یک «داستان عامه پسند» دیگر در راه است/ حضور دی کاپریو و پیت http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128499/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر ، کوئنتین تارانتینو و لئوناردو دی کاپریو دیشب با حضور در لاس وگاس، روی صحنه حاضر شدند و درباره فیلم جدید مشترکشان که در دهه ۱۹۶۹ می‌گذرد صحبت کردند. به نقل از هالیوود ریپورتر، تارانتینو با ارجاعی به فیلم به یادماندنی‌اش «داستان عامه‌پسند» که سال ۱۹۹۴ ساخت، قول داد که فیلم بعدی او احتمالا نزدیک‌ترین فیلمش به آن فیلم باشد.    وی با اشاره به دی کاپریو و برد پیت که بازیگران این فیلم هستند گفت: سونی و من، با هیجان‌انگیزترین جفت ستارگان هالیوود، پس از پل نیومن و رابرت ردفورد به سینماها بازمی‌گردیم. تارانتینو افزود: این یک راز بزرگ است اما می‌توانم بگویم «روزی روزگاری در هالیوود» در سال ۱۹۶۹ می‌گذرد و فرهنگ مردم، انقلاب هپیی‌گری و اوج هالیوود جدید را روایت می‌کند. خیابان به خیابان، بلوک به بلوک، ما در لس‌آنجلس و هالیوود ۱۹۶۹ عبور می‌کنیم. دی کاپریو هم گفت: درباره فیلمی که هنوز نساخته‌ایم حرف زدن سخت است اما من واقعا هیجان‌زده‌ام ... چون قرار است با برد پیت همکاری کنم و فکر می‌کنم او مارا به جلو می‌برد. من یکی از طرفداران جدی «آواز زیر باران» و فیلم‌هایی هستم که درباره هالیوود  هستند و به عنوان یک شهروند لس‌آنجلس، با خواندن فیلمنامه، می‌توانم بگویم یکی از جالب‌ترین فیلمنامه‌هاست. همه تلاش مان را می‌کنیم تا آن را عالی دربیاوریم. رییس سونی نیز که در این نشست حضور داشت تایید کرد فیلمنامه فیلم جدید تارانتینو بهترین فیلمنامه‌ای است که تابه حال خوانده است. تارانتینو در عین حال یادآور شد که عاشق سینما وعاشق فیلم‌هایی است که درباره سینما هستند. ]]> هنری Tue, 24 Apr 2018 06:41:49 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/128499/