پایگاه خبری ستاره ها - آخرين عناوين سینما :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/art/cinema Sat, 23 Sep 2017 17:46:47 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Sat, 23 Sep 2017 17:46:47 GMT سینما 60 دادگاه لس آنجلس به نفع کارگردان ایرانی رای نداد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/111903/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر ، صفی نیا تابستان امسال با ارایه دادخواستی به دادگاه لس آنجلس ادعا کرده بود که او کپی رایت نسخه ۲۰۱۶ فیلمنامه «پرفسور و دیوانه» را در اختیار دارد بنابراین فیلم نباید بدون رضایت وی اکران شود. به نقل از اسکرین دیلی، در فیلم «پروفسور و دیوانه» مل گیبسون و شان پن بازی کرده‌اند و داستان بر حاشیه‌های دیکنشری انگلیسی آکسفورد متمرکز است. صفی نیا که نویسنده و کارگردانی ایرانی مقیم آمریکاست مدعی شده بعد از مخالفت «ولتیج پیکچرز» به افزوده شدن زمان فیلمبرداری از این پروژه سینمایی کنار گذاشته شده، اما این کمپانی ادعای او را رد کرده و اعلام کرده است صفی نیا در استخدام آنها بود و آنها از پیش مالکیت این فیلمنامه را داشتند و نسخه ۲۰۱۶ نیز کاملا تغییر کرده بود. دادگاه هر چند درخواست صفی نیا را رد کرده، اما دستورالعملی صادر نکرده است. این در حالی است که کمپانی «ولتیج پیکچرز» اعلام کرده ممانعت از عرضه فیلم می‌توانست به قیمت ضرر ۲۵ میلیون دلاری برای سرمایه‌گذاران فیلم تمام شود. صفی نیا گفته است تنها دلیل اخراج وی این بوده که درخواست کرده بود تا زمان بیشتری برای فیلمبرداری فیلم داده شود. نیکلاس چارتیه رییس «ولتیج پیکچرز» نیز اعلام کرده افزایش زمان فیلمبرداری ۲.۵ میلیون دلار به هزینه‌های تولید اضافه می‌کرد. در ماه جولای مل گیبسون و «آیکون پروداکشنز» کمپانی‌ای که وی با همکاری بروس دیوی راه انداخته با این درخواست روبه رو شدند. گیبسون امتیاز اقتباس سینمایی از این کتاب را سال‌های پیش خریداری کرده بود و سرانجام قصد داشت ساخت فیلم را عملی کند. ]]> هنری Sat, 23 Sep 2017 13:52:04 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/111903/ دلقکِ قاتل رکورد «جن گیر» را شکست! http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/111901/ خبرگزاری ایسنا: به گزارش ورایتی، فیلم «آن» اقتباس سینمایی از رمان نوشته «استفن کینگ» که پیش از این با فروش ۱۱۷.۲ میلیون دلاری رکورد فروش آغازین فیلم‌های ترسناک را در آمریکا به نام خود ثبت کرده بود با رساندن فروش خود به بیش از ۲۳۶ میلیون دلار عنوان موفق‌ترین فیم ترسناک تاریخ سینمای آمریکا در گیشه را از «جن گیر» ساخته کلاسیک «ویلیام فردکین» گرفت. فیلم «جن‌گیر» در سال ۱۹۷۳ به فروش ۲۳۲ میلیون دلاری در سینماهای آمریکا دست یافته بود و البته این فیلم هنوز با ۴۴۱ میلیون از فروش ۴۰۴ میلیون دلار «آن» در گیشه بین‌المللی پیش است. البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که فروش فیلم «جن‌گیر» بدون احتساب تورم محاسبه شده است و همچنین این فیلم پس از اکران اولیه، دو بار دیگر نیز اکران شد.  فیلم «آن» به کارگردانی «آندرس موچیتی» درباره یک دلقک ترسناک است و بر اساس رمانی با همین نام از معروف‌ترین آثار «استفن کینگ» ساخته شده است و داستان آن درباره هفت کودک است که در شهر کوچکی با یک قدرت ماورالطبیعه شیطانی رو به رو می‌شوند که در قالب یک دلقک ترسناک به نام «پنی وایز» ظاهر شده است. ]]> هنری Sat, 23 Sep 2017 13:38:55 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/111901/ «درباره الی» اصغر فرهادی در ترکیه اکران می‌شود http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/111867/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر ، این هفته ۶ فیلم جدید در سینماهای ترکیه روی پرده‌های نقره‌ای می‌روند که «درباره الی» ساخته اصغر فرهادی یکی از آنهاست. به نقل از دیلی صباح،  «درباره الی» نوشته و کارگردانی اصغر فرهادی برنده جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در سال ۲۰۰۹، داستان ناپدید شدن مرموز یک پرستار بچه را در سفری به شمال ایران روایت می‌کند. «کینگزمن: چرخه طلایی» ساخته متیو وون که ادامه‌ای بر قسمت نخست این فیلم است با بازی تارون اگرتون، پدرو پاسکال، چنینگ تیتوم، جولین مور و کالین فرت از سینمای بریتانیا، «اتاق فرار» نوشته و کارگردانی پیتر دوکس با بازی اسکت اولریش و شان یانگ از سینمای روسیه، «رد پا» ساخته آگنیسکا هالد و کیسیا آدمیک از سینمای لهستان، «زمین» ساخته کمیل آقاچیک‌اوغلو  از سینمای ترکیه با بازی سرکان ارکان و ایلغاز کوکاتروک، «محمد کچل از آتچا» ساخته هاکان شاهین با بازی گوخان کیسر و جمال هونال از سینمای ترکیه دیگر فیلم‌هایی هستند که این هفته در ترکیه راهی سینماها می‌شوند. فیلم «درباره الی» سال ۲۰۱۵ در آمریکا به نمایش در آمد و در فهرست ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۵ میلادی توسط جک کویل منتقد سینمایی خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار گرفت. ]]> هنری Sat, 23 Sep 2017 10:32:26 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/111867/ عکس دیده نشده از کودکی محمدرضا گلزار /عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/111858/  محمدرضا گلزار با انتشار این عکس در اینستاگرامش نوشت: صبح همگی بخیر. این چنینی بوده ام.   ]]> هنری Sat, 23 Sep 2017 09:40:39 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/111858/ بازیگر «فرندز» و «جیمز باند» در فیلم جدید عطشانی http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/111854/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری ایسنا: این بازیگر از 31 شهریورماه در استودیوی خبری در مرکز لس آنجلس جلوی دوربین فیلم «اولین تولد» رفته است و فیلمبرداری فیلم همچنان ادامه دارد.   کمدی «اولین تولد» با حضور بازیگرانی از سینمای هالیوود داستان زوجی ایرانی ـ آمریکایی را روایت می‌کند که پدر هر کدام از آن‌ها تندروی سیاسی مخالف کشور مقابل‌شان هستند. کریستین با بازی دنیز ریچاردز خبرنگار یکی از شبکه‌های خبری معروف دنیا است که با سناتورهای تندرو ، مناظره می‌کند. پیش از این نیز بازیگرانی همچون ول کیلمر، تایلور کل ، رابرت نیپر ، تام برنجر ، ویلیام بالدوین، جی عبدو، رضا صفایی، نینا نایبی، استیو وایلدر، کن دویتیان هم جلوی دوربین رفته‌اند. فیلمبرداری این فیلم که اولین تولید مشترک ایران و هالیوود است و گفته می‌شود در ٤٠ جلسه ( استودیویی و میدانی ) انجام خواهد شد. عوامل تولید این فیلم عبارتند از: کارگردان: علی عطشانی/ طراح فیلمنامه: علی عطشانی/ نویسنده: مهدی علی میرزایی، سم خوزه ، تارک زهدی/ مدیر فیلمبرداری: نعیم صیرفی/ صدابردار: کیل جاکوبسن/ طراح صحنه: راین هنمن/ دستیار اول کارگردان: تیم گاگلیاردو / اجرای صحنه: جو اشتویزن / طراح چهره‌پردازی: فرزانه زردشت، ریبا ورا / طراح هنری: صنم شیروانی/ مدیر تولید: مایکا برندت / طراح لباس: کریستی لم/ دستیار تهیه‌کننده : انوش صادق/ گروه کارگردانی: وینسنت ون هانته، کیان کاووسی/ منشی صحنه: آنیلا نوگمانوا/ عکاس: الیزابت صادق، استفانیا روزینی/ مدیر روابط عمومی: جنیفر سالیناس، تد همیلتون/ تهیه‌کننده: سام خوزه، ادوین آوانس/ جانشین تهیه‌کننده: پوریا ناصر بخت/هماهنگی تولید ایران: حسام آقابابایی‌پور/تهیه شده در کمپانی "ال ای ایندیپندت آمریکا"/محصول مشترک بیتا فیلم تهران و ال ای ایندیپندنت هالیوود. ]]> هنری Sat, 23 Sep 2017 09:22:16 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/111854/ اکران رگ خواب به نفع کمپین یوزپلنگ ایرانی با حضور گسترده چهره های مشهور http://www.setarehnews.ir/fa/doc/gallery/111829/3/ رگ خواب فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حمید نعمت‌الله و نویسندگی معصومه بیات محصول سال ۱۳۹۴ است. خلاصه فیلم داستان «رگ خواب» دربارهٔ یک زن است و در واقع اضمحلال زنی را در زندگی اش به تصویر می‌کشد؛ و لیلا حاتمی برای بازی در این فیلم سیمرغ بهترین بازیگر زن را دریافت کرد بازیگران لیلا حاتمی کوروش تهامی الهام کردا لیلا موسوی حمیدرضا آذرنگ طناز طباطبایی طناز طباطبایی چهره ها در اکران فیلم رگ خواب به نفع کمپین یوزپلنگ ایرانی اکران فیلم رگ خواب به نفع کمپین یوزپلنگ ایرانی مژده لواسانی هنرمندان در اکران فیلم رگ خواب به نفع کمپین یوزپلنگ ایرانی مهران غفوریان لیلا حاتمی لیلا حاتمی در کنار طناز طباطبایی و هدیه تهرانی هدیه تهرانی لیلا حاتمی طناز طباطبایی و لیلا حاتمی و هدیه تهرانی لیلا حاتمی سیامک انصاری هدیه تهرانی ]]> هنری Sat, 23 Sep 2017 07:17:08 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/gallery/111829/3/ اسامی ۲۵ بازیگر زن برتر قرن ۲۱/ لیلا حاتمی در فهرست قرار گرفت http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/111816/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر ، منتقد سایت سینمایی ایندی وایر با تاکید بر این که در دو دهه اخیر شماری از بهترین ‌فیلم‌های جهان با بازی بازیگران زن شکل گرفته، به این امر اشاره دارد که گرچه کارگردان یا نویسنده فیلمنامه این شخصیت‌ها را شکل داده‌اند، اما این بازی بازیگران بوده که به آنها جان بخشیده‌ است.   به نقل از ایندی وایر، در این فهرست در حالی که لیلا حاتمی برای بازی در فیلم «جدایی» ساخته اصغر فرهادی به عنوان یکی از بهترین بازیگران قرن بیست و یکم شناخته شده است، در عین حال ژولیت بینوش برای بازی در فیلم «کپی برابر اصل» عباس کیارستمی یکی از بهترین‌ها خوانده شده است. درباره بازی لیلا حاتمی منتقد این سایت ضمن اشاره به شرایط جدایی یک زوج و تاثیری که ممکن است بر فرزند آنها داشته باشد، می گوید گرچه فرهادی اسکار را دریافت کرد، اما حاتمی نیز شایسته دریافت این جایزه بود. زمانی که همسر او به حرکت ادامه نمی‌دهد او تصمیم می‌گیرد حرکت کند و پیچیدگی‌های خانوداگی در سطحی کاملا جدید راه او را سد می‌کند. او سرانجام از ناامیدی بیرون می‌آید اما راه را بر هر نوع افراط در ارایه این حس می‌بندد و انعطاف پذیری او بعد درخشانی برای ارایه این شخصیت فرهادی ایجاد می‌کند. درباره فیلم «کپی برابر اصل» نیز بر این تاکید شده که یکی از مواردی که به طرزی باورنشدنی در فیلم‌های کیارستمی استاد فقید ایرانی مشاهده می‌شود این است که وی می‌تواند ذرات حسی را از موقعیت‌های خاص بگیرد و آن را چنان ارایه کند که انگار اولویت ذهن بر دل مورد نظر است و کیارستمی مهارتی باورنکردنی برای درک این که کدام بازیگر می‌تواند این حس را بهتر از همه منتقل کند، دارد و این فیلم او مانند فیلمی چون «پیش از طلوع» طبیعت ناب رابطه را به شکلی درخشان ارایه می‌کند.        بهترین نقش‌آفرینی‌های زنان در قرن بیست و یکم  شامل این فیلم‌ها بوده است: لیلا حاتمی برای «جدایی» ساخته اصغر فرهادی ایزابل هوپر برای بازی در فیلم «او» ساخته پل ورهوفن اوما تورمن برای «بیل را بکش» ساخته کوئنتین تارانتینو ساندرا هولر برای «تونی اردمن» ساخته مارن آده پائولینا گارسیا برای «گلوریا» ساخته سباستین للیو جئون دو-یئون برای «آفتاب مخفی» ساخته لی چانگ-دونگ وایولا دیویس برای «حصارها» ساخته دنزل واشنگتن دانیلا وگا برای «یک زن شگفت‌انگیز» ساخته سباستین للیو نائومی واتس برای «جاده مالهالند» ساخته دیوید لینچ الن برستاین برای «فاتحه‌ای برای یک رویا» ساخته دارن آرنوفسکی لورا لینی برای «می توانی روی من حساب کنی» ساخته کنت لونرگان امانوئله ریوا برای «عشق» ساخته میشاییل هانکه ماریون کوتیار برای «زندگی چون یک گل سرخ» ساخته اولیویه داها اسکارلت جوهانسون برای «زیر پوست» ساخته جاناتان گلیزر شارلیز ترون برای «هیولا» ساخته پتی جنکینز کریستین دانست در «مالیخولیا» ساخته لارس فون تریه بری لارسن در « ۱۲ موقتی» ساخته دستین دنیل کریتون هالی بری برای «مهمانی هیولا» ساخته مارک فورستر آنی مارسن برای «دختر راه می‌رود/ همه روز» ساخته جیکوب کروپنیک کوونزنی والیس برای «جانوران حیات وحش جنوب» ساخته بن زایتلین کاتالینا ساودرا برای «پیشخدمت» ساخته سباستین سیلوا ژولیت بینوش برای «کپی برابر اصل» ساخته عباس کیارستمی کیم هیا-جا برای «مادر» ساخته بون جون-هو ناتالی پورتمن برای «جکی» ساخته پابلو لارین بیورک برای «رقصنده در تاریکی» ساخته لارس فون تریه ]]> هنری Sat, 23 Sep 2017 06:13:20 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/111816/ اولین واکنش کارگردان زن معرفی‌شده به اسکار/«نفس» در ستایش صلح است http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/111752/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر؛ نرگس آبیار کارگردان فیلم سینمایی «نفس» که به عنوان نماینده سینمای ایران به نودمین دوره جایزه اسکار معرفی شده است  گفت: از این موضوع بسیار خوشحال هستم البته اگر این اتفاق برای هر کارگردان دیگر کشورم هم رخ می داد خوشحال می شدم.   وی با اشاره به اینکه معمولا جوایز و اتفاقاتی از این دست برای یک هنرمند بسیار ارزشمند و خوشحال کننده است، بیان کرد: من هم از این موضوع مستثنی نیستم و از این اتفاق خوشحالم. از سوی دیگر امسال فیلم یک کارگردان زن به اسکار معرفی شده و این اتفاق مبارکی است بنابراین فکر می کنم به زنان اعتماد بیشتری شده، البته مشارکت زنان در حوزه های مختلف هم افزایش پیدا کرده است. وی با اشاره به فیلم «نفس» و ظرفیت های موضوعی آن برای حضور در رقابت های جهانی به مهر گفت: این فیلم در ستایش تخیل و صلح است، همه ما در برهه ای از زندگی خود رویاها و تخیلاتی داشته ایم از همین رو ما در این فیلم رویاهای یک کودک را پی می گیریم که ۲ اتفاق بزرگ اجتماعی و سیاسی را در زندگی خود می بیند و نگاه بی طرفانه و بدون قضاوتی به این موضوع دارد که ما با با او در این فیلم جلو می رویم، اما به یکباره در پی وقوع جنگ آرزوهای کودک به خاکستر تبدیل می شود؛ کودکی که می توانست مهره مهمی برای زندگی خود و کشورش باشد اما به ناگهان آرزوهای او زیر آوارها می ماند بنابراین «نفس» در ستایش صلح است. آبیار در پایان صحبت هایش درباره امکان موفقیت «نفس» در اسکار عنوان کرد: با توجه به اینکه «فروشنده» آقای اصغر فرهادی سال گذشته جایزه اسکار را کسب کرد و اینکه رقابت در این عرصه کار سختی است امیدوارم بتوانیم موفق باشیم، اما بردن چنین جایزه ای تنها در گرو ساخت یک فیلم خوب نیست و اتفاقات دیگری هم برای آن لازم است برای مثال اکران های خارجی و داشتن کمپانی خوب خارجی هم نیاز است هر چند پخش بین المللی ما بر عهده آقای اطبایی و او یکی از بهترین های این حوزه است. «نفس» متعلق به تمام سینمای ایران است محمدحسین قاسمی تهیه کننده فیلم «نفس» نیز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انتخاب این اثر گفت: از این اتفاق بسیار خوشحال هستم و «نفس» را خروجی آموزه های سینمای ایران می دانم. این فیلم به متعلق به یک فرد، تهیه کننده و کارگردان نیست بلکه متعلق به تمام سینمای ما است. وی افزود: از سوی دیگر خوشحالم که این بار فیلم یک کارگردان زن به عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی شد این را به خاطر اینکه نرگس آبیار همسر من است نمی گویم بلکه معتقدم زنان پتانسیل زیادی در جامعه ما دارند که باید این پتانسیل به دنیا نشان داده شود. قاسمی بیان کرد: «نفس» نماینده سینمای نوین ایران است؛ سینمایی که به شاعرانگی توجه دارد. از همین رو سعی کرده است رنج ملت ایران را در زمانی که جنگ به آنها تحمیل شد به تصویر بکشد و صلح عزتمندانه را ستایش کند. امیدوارم اعضای آکادمی اسکار این نگاه را درک کنند و صلح طلبی ما را ببینند. این تهیه کننده اظهار کرد: از سوی دیگر «نفس» سعی کرده تاریخ اجتماعی ایران را از دریچه نگاه یک کودک ببیند و جهان را به این شکل ترسیم کند. چنین نگاهی همواره لطیف و بی طرفانه است، حس خوبی دارد و می تواند روی افراد تاثیر بگذارد. قاسمی در پایان گفت: «نفس» تاکنون موفق به حضور در بیش از ۳۰ جشنواره خارجی شده است و هیات داوران این جشنواره ها همواره این نگاه را در این فیلم دیده اند، امیدوارم بار دیگر این نگاه مورد اقبال قرار بگیرد. ]]> هنری Wed, 20 Sep 2017 11:25:40 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/111752/ تیپ سحر قریشی در مراسم اکران فیلم من و شارمین / عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/111750/ در خلاصه داستان «من و شارمین» آمده است: همه ما یه نیمه گمشده داریم اما فقط یک نفر تو دنیا هست که نیمه گمشده اش شارمین اصل کوپال است. ویشکا آسایش، سحر قریشی، پژمان بازغی، نیما شاهرخ شاهی، گوهر خیراندیش و مجید صالحی بازیگران این فیلم هستند. «من و شارمین» به کارگردانی بیژن شیرمرز و تهیه کنندگی یوسف صمدزاده است. ]]> هنری Wed, 20 Sep 2017 11:15:10 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/111750/ اظهارات رضا کیانیان در پی انتخاب «نفس» http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/111711/ به گزارش ستاره ها؛ این بازیگر سینما که عضو هیأت انتخاب سینمای ایران برای معرفی اثری به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی (اسکار) بوده است، درباره انتخاب فیلم «نفس» در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: در معرفی فیلم به اسکار باید اثری انتخاب می‌شد که بتواند مورد توجه اعضای اکادمی قرار بگیرد و در رقابت با فیلم‌های خارجی شانس بیشتری داشته باشد پس  باید ذائقه آکادمی را بشناسیم و بررسی می‌کردیم که در این سال‌ها انتخاب آن‌ها بر اساس چه اساسی بوده و چه فیلم‌هایی را برگزیده‌اند. او با بیان اینکه "انتخاب یک فیلم برای شرکت در جشنواره‌های اروپایی قواعد خاص خود را دارد و  هر کدام از این رویدادهای سینمایی با اسکار تفاوت دارند،" ادامه داد:اگر قرار بود برای یک جشنواره اروپایی فیلم انتخاب کنیم، به ضوابط دیگری توجه می‌کردیم. ما باید از میان بیش از ۱۰۰ فیلم ساخته شده و اکران شده انتخاب می‌کردیم. برخی از آن‌ها اصلاً شرایط حضور در چنین رویدادی را  براساس قواعد و ضوابط اسکار نداشتند و در نهایت پس از بررسی‌ به فهرستی از 10 فیلم و سپس چهار فیلم  «رگ خواب»، «ویلایی‌ها»، «نفس» و «مالاریا» رسیدیم که در انتخاب آن‌ها، نگاه جشنواره‌های جهانی به این فیلم‌ها، استقبال‌شان و نقدهای مثبت و منفی برون مرزی و درون مرزی و جوایز جهانی که برده بودند هم در کنار ویژگی‌های فنی و هنری دیده شدند. کیانیان با تاکید براینکه برای بررسی هر اثر فقط به رای‌گیری اکتفا نشده و بحث‌های اقناعی در جلسات صورت گرفته است و نیز با اشاره به استقبال بین‌المللی از فیلم «نفس» نرگس آبیار گفت: این فیلم به نظر ما روایت جذاب و خوبی داشت و در بین دیگر فیلم‌ها از امتیازاتی برخوردار است که می‌تواند برای آمریکایی‌ها نیز جذاب باشد. البته فیلم «مالاریا» هم که در کنار «نفس» جزو دو گزینه نهایی بود، جذابیت‌های خاص خود را دارد و کارگردان با سه نوع حرکت و دو نوع دوربین توانسته به شیوه روایتی منحصر به فرد دست یابد و آنچه را می‌خواهد به خوبی بازگو کند ولی در آخر نظرات مثبت‌تری که نسبت به «نفس» وجود داشت، باعث شد اکثریت آرا «نفس» را انتخاب کنند. وی درباره دو فیلم دیگر هم اضافه کرد:  فیلم «ویلایی‌ها» که اولین ساخته خانم قیدی است، فیلم دوست داشتنی و خوبی شده ولی در بحث‌های اقناعی نتوانست رای کافی بیاورد. فیلم «رگ خواب»  هم به دلیل آنکه سه ورژن دیگر آن با همین قصه قبلا در دنیا ساخته شده است، با وجود جذابیت‌هایی که برای تماشاگر إیرانی دارد، رای لازم را نیاورد. او در ادامه یادآور شد که آنچه معرفی شده نظر این هیات انتخاب بوده و ممکن است اگر گروه دیگری به جای ما می‌بود، اثر دیگری انتخاب می‌شد. این عضو هیأت انتخاب معرفی فیلم به اسکار در عین حال تاکید کرد:‌ وقتی برای اولین‌بار در هیئت انتخاب فیلم برای معرفی به اسکار قرار گرفتم، مثل دیگر أعضاء اعلام کردم که هرگونه اعمال سلیقه‌ای از طرف مدیران دولتی صورت بگیرد کنار خواهم کشید و این مسئله را هم اعلام می‌کنم چون قرار نیست وقتی برای این هیات انتخاب شده‌ام کسی نظرش را به من تحمیل کند، هرچند گاهی دیده‌ایم چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد و بر انتخاب‌ها اعمال‌نظر می‌شود، اما در این هیات هیچ اعمال نظری از سمت بالا نشد و ما هرگز به لحاظ سیاسی فیلمی را نسنجیدیم بلکه بر اساس شاخصه‌های فنی، تکنیکی، هنری، استقبال بین‌المللی و نیز ذائقه اسکار فیلم‌ها را بررسی کردیم. کیانیان در پایان با یاداوری سالی که مدیران دولتی سینما، اسکار را تحریم کردند، گفت: یک بار مدیران دولتی اسکار را تحریم کردند. اما باید بدانیم آن‌ها چیزی را از دست نمی‌دهند بلکه این ما هستیم که یک امتیاز و موقعیت ویژه را برای معرفی ایران به جهان از دست می‌دهیم. نباید فراموش کنیم در شرایطی که تلاش‌های زیادی می‌شود تا ایران به انزوای جهانی برود، نامزدی فیلم «بچه‌های آسمان» در لیست پنج فیلم برگزیده خارجی و کسب دو جایزه اسکار باعث شد چند میلیون کلمه مثبت درباره ایران نوشته، گفته و بازگو شود و بارها و بارها از ایران و سینمای‌اش به بزرگی نام برده شود. ]]> هنری Wed, 20 Sep 2017 08:13:35 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/111711/