پایگاه خبری ستاره ها - آخرين عناوين اجتماعی :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/public/society Wed, 26 Jul 2017 20:53:37 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Wed, 26 Jul 2017 20:53:37 GMT اجتماعی 60 روایت همسفر «مریم میرزاخانی‌» از یک اتفاق http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107198/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری ایسنا:  معصومه صادقی در خصوص آشنایی مریم میرزاخانی و برادرش رضا صادقی، گفت: این روزها سوگ از دست دادن مریم میرزاخانی، این نخبه ارزشمند ایرانی، مرا به یاد سال‌ها پیش که برادرم رضا، هم‌دوره‌ای مریم میرزاخانی بود می‌اندازد؛ هر دو آنان موفق به کسب مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی شدند، اما متاسفانه رضا جزو قربانیان سقوط اتوبوس نخبگان دانشگاه صنعتی شریف به دره شد و شاید اگر امروز زنده بود می‌توانست یک مریم میرزاخانی دیگر در جهان باشد.     وی ادامه داد: زمانی که رضا برای تحصیل به دبیرستان تیزهوشان مشهد آمد و در سال دوم در هر چهار درس مربوط به ریاضی نمره کامل را کسب کرد، در یک همایش ریاضی با مریم میرزاخانی آشنا شد. تفاوت مریم و رضا در محل تحصیل و امکانات آموزش بود؛ مریم دانش‌آموز مدرسه فرزانگان تهران بود اما رضا در روستا تحصیل می‌کرد.     صادقی تصریح کرد: هر دو آنان علاقه‌مند به شرکت مجدد در المپیاد جهانی ریاضی بودند.  هر دو علاوه بر تحصیل به تدریس به شرکت‌کنندگان المپیاد می‌پرداختند.   وی با بیان اینکه رضا و مریم هرکدام در مسائل علمی خاصی نبوغ داشتند و اساتید آنان این موضوع را تایید می‌کردند، اضافه کرد: در تیرماه سال 73 این دو نفر به مسابقات جهانی که در هنگ‌کنگ برگزار می‌شد اعزام شدند و از بین 63 کشور شرکت‌کننده، رضا موفق به کسب مدال نقره و مریم میرزاخانی موفق به کسب مدال طلا شدند و در نهایت در دوره‌ای که در کانادا برگزار می‌شد هر دو موفق به کسب مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی شدند.     وی گفت:  پس از بازگشت مریم میرزاخانی و رضا صادقی به ایران و کسب مدرک دیپلم، هر دو برای ادامه تحصیل به دانشگاه صنعتی شریف رفتند؛ در سال 76 رضا به دلیل نمرات بالا به‌ عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه انتخاب شد.   وی اضافه کرد: صبح روز 22 اسفند سال 76 بود که دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف که مقالاتی را به همایش ریاضیات در اهواز ارائه کرده بودند با اتوبوس دانشگاه برای شرکت در این همایش راهی اهواز شدند و پس از پایان همایش در شامگاه 25 اسفند در راه بازگشت به تهران بودند، اما دست سرنوشت آینده خاموشی برای آن هفت نابغه رقم زد.    خواهر هم‌دوره‌ای مریم میرزاخانی، ادامه داد: مریم میرزاخانی با وجود مصدومیت از چند ناحیه از این حادثه تلخ نجات یافت، ولی متاسفانه برادر من و 6 نفر دیگر از دانشجویان قربانی شدند.   صادقی تاکید کرد: عدم آشنایی راننده با جاده و عدم مناسب‌سازی اتوبوس دانشگاه با جاده طولانی هفت تن از نخبگان علمی کشور را که هرکدام می‌توانستند میرزاخانی دیگری باشند و برای کشور افتخار بیافرینند را از ما گرفت.   وی با ابراز تاسف از حادثه تلخی که برای برادرش، رضا و هم‌دوره‌ای‌های او رخ داد، اظهار کرد: من خودم معلم هستم. ما زمانی که دانش آموزان را برای اردوی خارج از مدرسه حتی به نقاط نزدیک شهر می‌بریم به‌شدت از آنان مراقبت و نکات ایمنی را رعایت می‌کنیم اما یک بی‌مبالاتی مسئولین هفت نفر از کسانی که شاید هرکدام امروز می‌توانستند، گره‌ای از کار کشور باز کنند را به ته دره برد.   خواهر مرحوم رضا صادقی خاطرنشان کرد: مریم میرزاخانی قول داده بود، راه رضا را ادامه دهد.   وی در پایان با ابراز تاسف از فوت مریم میرزاخانی، نابغه ایرانی یادآور شد: امیدواریم از این پس شاهد توجه و حمایت بیشتری از نخبگان باشیم؛ رضا در روزهای آخر، صحبت از مرگ می‌کرد و در اشعارش نیز به این نکته اشاره کرده بود. ]]> عمومی Wed, 26 Jul 2017 15:38:42 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107198/ آخرین جزئیات از حادثه در کارخانه سیمان رامهرمز http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107197/ به گزارش ستاره ها؛ بیژن پناهی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت حادثه ظهر امروز در کارخانه سیمان رامهرز توضیح داد: چیزی که تا الان مشخص شده این است که این کارخانه در دست تعمیر است و به نظر می‌رسد در حین تعمیرات نقصی در عملکرد کوره‌ها به وجود آمده که باعث فوران مواد مذاب از درون کوره‌ها شد. وی ادامه داد: همان طور که در خبرها آمده است در این حادثه هشت نفر دچار سوختگی شدید شدند که در بیمارستان رامهرمز قابل درمان نبود و به اهواز انتقال یافتند. همچنین یک نفر نیز به علت سقوط از ارتفاع دچار ضربه مغزی شد. رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان با بیان این که وضعیت کارخانه هم اکنون تحت کنترل است، اظهار کرد: این کارخانه یکی از واحدهای فعال سیمان خوزستان بود که بعد از سال‌ها فعالیت امروز دچار حادثه شده است. در حالی که کارخانجات سیمان جانمایی مناسبی در استان خوزستان دارند و دسترسی آن به کریدورهای صادراتی نیز از مناطق دیگر نیز مهیاتر است، پناهی زاده درباره‌ی وضعیت سیمان این استان، گفت: در حال حاضر تولید در واحدهای استان در سطح مناسبی صورت می‌گیرد، اما پیش از این در سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ افرادی به صورت دلالی وارد این حوزه شدند و اقدام به فروش سیمان کردند که به بازار سیمان این کشور ضربه وارد کرد، ولی با توجه به وضعیت کنونی و احتمال برگشت بازار عراق در آینده نزدیک می‌توان امید داشت که در این حوزه شاهد اتفاقات مثبتی باشیم. ]]> عمومی Wed, 26 Jul 2017 15:05:34 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107197/ منزل بنیتا پس از کشف جسدش http://www.setarehnews.ir/fa/doc/gallery/107192/3/ به گزارش ستاره ها به نقل از تسنیم: جسد بنیتا دختر ۸ ماهه ‌ای که ۲۹ تیرماه از مقابل منزلشان ربوده شده بود در شرق پایتخت کشف شد.براساس این گزارش، جسد این کودک ۸ ماهه چند روز در داخل خودرو به جا مانده بود و بامداد امروز کشف شد. این کودک به هنگام سرقت خودرو در داخل خودرو بود. ]]> عمومی Wed, 26 Jul 2017 14:25:26 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/gallery/107192/3/ افزایش مرگ ناشی از آسم در ایرانیان بالای ۵۰ سال http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107189/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر ، مریم نادری مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در سال های اخیر دانشمندان ثابت کرده اند که آلودگی هوای ناشی از ماشین ها و کارخانه ها، دلیل عمده شروع حملات آسم است. ۳۰ درصد از آسم های کودکان به دلیل آلودگی هوای شهری شروع می شود. مطالعات نشان می دهد آلودگی هوا باعث ایجاد بیماری آسم در افراد سالم می شود. نادری تصریح کرد: تمام گروه­های سنی، اعم از زن و مرد در جهان بر اثر بیماری آسم جان خود را از دست داده اند و هیچ گروهی از این بیماری در امان نیست. پیک  ابتلا به آسم طی دهه های اخیر در ایران در سال ۱۳۹۲ اتفاق افتاده که بیش ۴۷۰هزار نفر بودند. از سال ۱۳۹۰ تاکنون نیز مرگ بر اثر آسم در ایران رو به افزایش است. از سویی تعداد مرگ و میر در مردان بیشتر از زنان بوده است. همچنین از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۴ شاهد افزایش مرگ و میر در آقایان و کاهش مرگ و میر در میان زنان هستیم. به علاوه تعداد مرگ و میر در اثر بیماری آسم در میان افراد پیر و بالای ۷۰ سال بیشتر از رده های سنی دیگر است. به گفته این کارشناس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آسم یک بیماری مزمن است که در بیشتر موارد درمان قطعی ندارد. این بیماری باعث مشکلاتی برای سلامت کودکان و بزرگسالان می شود. در جهان بزرگسالان سالانه ۱۴ میلیون فرصت شغلی خود را به خاطر این بیماری از دست می دهند. این بیماری سالانه ۲ میلیون نفر را به طور اورژانسی روانه بیمارستان می کند. به گفته نادری، عواملی که باعث شروع آسم در ایران می شوند شامل این موارد می‌شوند:‌ ذرات ریز معلق برخی از ذرات ریز می توانند در ریه ها تجمع کرده و باعث شروع آسم شوند. مطالعات نشان می دهد بین تعداد افراد بستری در بیمارستان ها به خاطر حملات آسم و این ذرات معلق رابطه‌ای مستقیم وجود دارد یعنی در مناطقی که این ذرات بیشتر شده اند تعداد این بیماران هم بیشتر شده است. به عنوان مثال نیروگاه‌های برقی که از سوخت زغال سنگ استفاده می کنند، کارخانه و خودروهای دیزل منبع اصلی تولید این ذرات معلق هستند.  ازن سطح زمین ازن باعث شروع حملات آسم شده و آن را بدتر و شدیدتر می سازد. همچنین می تواند باعث گسترش و تشدید آسم در کودکان شود. ازن معمولا زمانی تشکیل می شود که آلاینده های ماشین ها، کارخانه ها و واحدهای صنعتی با اکسیژن و نور خورشید واکنش می دهند. ازن سطح زمین یکی از مشکلات جدی در شهرهای پرترافیک است. سولفور دی اکسید (SO۲) یک محرک تنفسی در شروع آسم سولفور  ‌دی اکسید است. این ماده هنگام سوختن زغال سنگ و نفت خام تولید می شود. نیروگاه هایی که از زغال سنگ به عنوان سوخت استفاده می کنند بدترین منبع تولید سولفور دی اکسید هستند. پالایشگاه های نفتی و موتورهای دیزلی خودروهای سنگین مانند اتوبوس ها نیز مقدار زیادی سولفور دی اکسید وارد هوا می کنند. ]]> عمومی Wed, 26 Jul 2017 14:13:40 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107189/ نوشته‌هایی با طعم مرگ! http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107178/ به گزارش ستاره ها به نقل از ایسنا، برخی راننده‌ها دل‌نوشته یا طرز فکر و رفتار و منش، تجربه و باور دنیای خود را پشت ماشین‌هایشان حک می‌کنند.  به عقیده‌ی برخی جامعه‌شناسان هر قشری از جامعه برای ارتباط با دیگران، از نمادی استفاده می‌کنند که پشت‌نویسی ماشین‌ها نیز یکی دیگر از این نمادها بشمار می‌رود. ماشین‌نویسی بیشتر در میان رانندگان خودروهای سنگین رایج است، با این‌که این نوشته‌ها برای هر خواننده‌ای جذاب و خواندنی است، اما به همان میزان خطرناک و تهدید کننده‌ی جان رانندگان و مسافرن در جاده‌ها است.  بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی نصب هر گونه نوشته، علائم، نقوش تبلیغاتی و عکس روی شیشه پشت و کنار و اطراف خودرو بر خلاف مقررات است، چون با نصب نوشته‌ها، رانندگان تمرکز خود را از دست می‌دهند و به‌علت حواس پرتی موجب تصادفات در جاده‌ها می‌شوند.  رامین 34 ساله لیسانس حسابداری که چندین سال است به‌عنوان راننده‌ی تریلی در یک شرکت باربری مشغول به کار است، اظهار می‌کند: معمولاً این نوشته‌ها از اشعار عاشقانه، نمادها، تصاویر، نقاشی‌هایی با مضامین طنز و مذهبی تشکیل می‌شود. برخی دیگر از این کامیون‌ها که استیجاری هستند، صاحب شرکت از درج این نوع نوشته‌ها بر روی کامیون شرکت ممانعت می‌کند.  وی ادامه می‌دهد: به اعتقاد بنده کامیون‌های باری مدل پائین برعکس کامیون‌های لوکس بیشتر تمایل به درج چنین نوشته‌ها و تصاویری بر پشت  کامیون دارند. نسل‌های جدید بیشتر علاقمندند کامیون‌های مدل بالا داشته باشند. وی با بیان این‌که مردم مناطق دور از شهرهای بزرگ یا محیط کوچک بیشتر به چنین کاری تمایل دارند، تأکید می‌کند: شاید نوعی بحران هویت عامل دیگر این کار باشد. به نوعی دیگر این افراد سعی در نشان دادن برتری یا خاص بودن خود به دیگران را ندارند، بلکه خواهان پیدا کردن جایگاه خود در جامعه هستند، شاید به‌عنوان افرادی خاص و متفاوت‌تر از دیگران و نه برتر از آنان! خواسته‌ی غیر مستقیم رانندگان این است که جامعه باید نگرش خود را نسبت به طبقه‌ی رانندگان تغییر دهد.  وی ادامه می‌دهد: هم‌چنین با توجه به این‌که کامیون‌های لوکس قیمت زیادی دارند، کم‌تر کسی نقاشی کردن ماشین گران قیمتش را خواستار است و بر همین اساس نسل جدید قیمت و جایگاه اجتماعی کامیون خود را بالا می‌پندارد و دیگر نیازی به جلب توجه و زرق و برق انداختن کامیون خود نمی‌بیند.   سرهنگ «ناصر میکائیلی»، رئیس پلیس راهور آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص پشت‌نویسی ماشین‌ها اظهار می‌کند: به طور کلی این نوع نوشته دو نوع هستند، نوع اول نوشته‌هایی که رانندگان در قالب شعر یا شعار بیان می‌کنند و نوع دوم نصب بنر تبلیغاتی شرکت یا کارخانه‌ای بر روی کامیون است. اگر شرکت یا کارخانه‌ای بنر تبلیغاتی روی کامیون‌ها نصب کند باید درخواست خود را به راهنمایی و رانندگی اعلام کرده و پس از اخذ مجوز این کار را انجام دهد.  وی با بیان این‌که نصب نوشته‌های پشت ماشین موجب حواس‌پرتی رانندگان در جاده‌ها می‌شود، اعلام می‌کند: برخی رانندگان با حس کنجکاوی در حین رانندگی مشغول خواندن این نوشته‌های پشت ماشین‌ها می‌شوند که در نتیجه موجب غفلت رانندگان از رعایت فاصله‌ی قانونی میان خودرو شده و این موجب وقوع تصادفات می‌شود.  رئیس پلیس راهور آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که درج نوشته پشت ماشین‌ها، موجب ایجاد خلل در عبور و مرور شده و امنیت رانندگان را به خطر می‌اندازد، یادآور می‌شود: طبق قوانین راهنمایی و رانندگی نصب هر نوع علائم یا نوشته، تصاویر و آگهی به بدنه‌ی خارجی وسایل نقلیه و قسمت درونی مسایل نقلیه‌ی عمومی مسافربری بدون داشتن مجوز لازم، ممنوع است.   وی ادامه می‌دهد: طبق کد تخلفی 2069، مبلغ جریمه برای تخلفات پشت‌نویسی ماشین در کلان‌شهرها و استان‌ها به مبلغ 30 هزار تومان، شهرستان‌ها و جاده‌های روستایی به مبلغ 20 هزار تومان برای رانندگان متخلف، تعلق می‌گیرد.  یک روانشناس در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رانندگانی که پشت‌نویسی ماشین را انجام می‌دهند، اظهار می‌کند: افرادی که این نوشته‌ها را پشت کامیون‌ها درج می‌کنند، رانندگانی هستند که چندین سال با این شغل سر و کار داشته و در جاده‌ها سفر می‌کنند. نمی‌توان گفت که فرد دچار مشکل شخصیتی است بلکه حالتی از توجه‌طلبی، اعتراض، انتقام یا حرف درونی و احساسات را با درج نوشته یا شعری پشت ماشین بیان می‌کنند.  قلی‌پور ادامه می‌دهد: با توجه به فشار کاری و اجتماعی شغل رانندگان کامیون، شخصیت فرد نیز با این شغل تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد و بیشتر رانندگان سعی بر پنهان کردن تنهایی خود در جاده‌ها هستند و نوعی بر تنهایی خود غلبه می‌کنند.  وی با اشاره به این‌که افرادی که در این شغل مشغول به کار هستند معمولاً افرادی دارای منش و رفتار لوطی‌گری و جوانمردی هستند، یادآور می‌شود: از همین‌رو درج این نوشته به‌عنوان یک نوع فرهنگ در میان رانندگان رایج شده است.  وی با بیان این‌که افراد با درج این نوشته‌ها تجربیات خود را در معرض دید عمومی قرار می‌دهند، اعلام می‌کند: برخی رانندگان خودروهای سواری نیز به درج چنین نوشته‌هایی می‌پردازند که این کار در مقایسه با رانندگان کامیون نرمال به نظر نمی‌رسد. به طور کلی افرادی که از لحاظ روانشناختی، توجه طلب و خودشیفته نیست دست به چنین اقدامی نمی‌زند.  رانندگان دفترچه‌ای برای خود خریداری کرده تا نوشته‌ها و درد دل‌های خود را به جای پشت خودروها، در دفترچه یادداشت کنند و برای این‌که جان آدمی در خطر نباشد نوشته‌ها را پاک کنید. ]]> عمومی Wed, 26 Jul 2017 13:35:45 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107178/ ۷ توصیه که برای ایمنی کودکان در خودرو باید رعایت کرد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107188/ به گزارش ستاره ها به  نقل از فردانیوز؛ از صبح امروز خبر مرگ بنیتای هشت ماهه‌‌ که در چند روز گذشته، آگهی گم شدن او دست به دست می‌چرخید، باعث تاثر زیادی در فضای مجازی و واقعی شد و مادران زیادی را دلنگران سلامت کودکانشان کرد. اما مطمئنا این مسئله تنها با دلنگرانی و ایجاد محدودیت برای کودکان حل نمی‌شود، بلکه باید شیوه‌های اصولی بیرون رفتن با کودکان را هم یاد بگیریم. به همین بهانه، در این یادداشت به شما نکات ایمنی سلامت کودکان در خودرو را آموزش می‌دهیم. امیدواریم که دیگر شاهد چنین خبرهای تلخ و ناگواری نباشیم.           برای نوزادتان صندلی مخصوص خودرو بخرید     یادتان باشد که همه کودکان زیر سیزده سال باید در صندلی عقب خودرو بنشینند. برای کودکان کمتر از یک سال باید از صندلی نوزاد استفاده کنید. چون ستون فقرات این کودکان بسیار آسیب پذیر است. به همین دلیل و برای ایمنی بیشتر، صندلی نوزاد را رو به عقب در خودرو نصب کنید.     برای  کودکان بالای یک سال صندلی کودک تهیه کنید     صندلی کودک برای کودکان بالای یک سال توصیه می‌شود. این صندلی‌ها با توجه به قد و وزن کودک در مدل‌های مختلف در بازار موجود هستند. این صندلی‌ها رو به جلو یا رو به عقب با توجه به وزن و چثه کودک نصب می‌شوند.           در خودرو نوزادتان را در آغوش نگیرید     در آغوش نگه داشتن نوزاد در خودرو به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. چرا که با جزئی‌ترین تصادف ممکن است به کودک آسیب وارد شود. حتی اگر تصادف کوچکی هم رخ دهد، ممکن است خود شما به نوزاد آسیب برساند.     صندلی دست دوم نخرید     همان طور که گفتیم برای خرید صندلی مناسب باید به قد، وزن و چثه کودک دقت کنید. یکی از باورهای غلط در جامعه،، استفاده از صندلی‌های دست دوم برای کودکان است. اما واقعیت این است که این صندلی‌ها داری تاریخ مصرف هستند و با به پایان رسیدن تاریخ مصرف، این صندلی‌ها دیگر قابل استفاده نیستند. علاوه بر این ممکن است صندلی دست دوم در یک تصادف آسیب دیده باشد و از ایمنی کافی برخوردار نباشد. اما اگر اصرار داردید صندلی دست دوم بخرید، حتما به تاریخ مصرف صندلی دقت کنید.           سقف خودروهای روباز اسباب بازی کودکان نیست!     از پدیده‌های خطرناکی که این روزها بیش از پیش شاهد آن هستیم، کودکانی هستند که سرشان را از سقف روباز خودرو یا همان سانروف‌ بیرون می‌آورند. این کار عواقب وحشتناکی در پی دارد که متاسفانه بسیاری از والدین به آن توجهی نمی‌کنند. کافی است یک بار با سرعت ۶۰ کیلومتر به صورت اتفاقی دستتان با شاخه نازک درخت برخورد کند، تا متوجه شوید که این کار چه بلایی سر پوست لطیف کودکتان می‌آورد. البته خطر تصادفات جاده‌ای در این موارد جای خود را دارند. وقتی کودک شما کمربند ایمنی نبسته و سر و گردنش هم از سقف روباز خودرو بیرون است، هنگام تصادف چطور ممکن است آسیبی به وی نرسد؟ گذشته از این برخورد شاخه، سنگ و حشرات در این مواقع سلامتی کودک شما را تهدید می‌کند. فقط کافی است با یک جستجوی ساده به گزارش‌هایی درباره اتفاقات پیش آمده در این باره برسید. ترمز ناگهانی و ضربه شدید به سر، گردن و سینه در این مواقع سلامت کودک شما را تهدید می‌کند. در هر حال به یاد داشته باشید که کودک شما حتی در خودروهایی با سقف‌های روباز هم باید در صندلی مخصوص به خودش بنشیند.     نکات ایمنی در استفاده از صندلی کودک     دقت کنید در هنگام بستن کمربند ایمنی به کودک فشار نیاورید. اگر صندلی کودک شما داری وسایل جانبی همچون میز بود توجه داشته باشید که آنها در مقابل سر و گردن او نباشند. اگر خودرو شما مجهز به کیسه هوای سمت شاگرد است، هرگز صندلی کودک را به روش تکیه به کیسه هوا نصب نکنید، این کار شما می‌تواند در هنگام فعال شدن کیسه هوا باعث پرتاب صندلی کودک به عقب و مرگ وی شود.           تابستان‌ها کودک را در خودرو تنها نگذارید     به یاد داشته باشید که در تابستان‌ها هرگز نباید کودک خود را در خودرو تنها بگذارید، چرا که درجه حرارت بدن کودک شما سه تا پنج برابر بیشتر از شماست و هنگامی که دما در یک ماشین به ۷۰ درجه فارنهایت برسد، این وضعیت می‌تواند برای کودک شما بسیار خطرناک باشد. تنها ماندن کودک شما در خودرو و در گرمای شدید، می‌تواند باعث سکته ناشی از گرما و مرگ وی شود. همیشه قبل از پیاده شدن از خودرو از نبودن کودک در ماشین اطمینان پیدا کرده و بعد درب ماشین را قفل کنید. البته پیشنهاد ما به شما این است که در هیچ فصلی کودک خود را تنها در ماشین رها نکنید. ]]> عمومی Wed, 26 Jul 2017 13:25:40 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107188/ نجات معجزه آسای مرد جوشکار از چاهک آسانسور http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107187/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی ساعت ۱۰:۰۸ صبح دیروز در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر سقوط یک مرد جوا ن از ارتفاع ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۱۰۸ و گروه امداد و نجات ۱۳ را به محل حادثه در خیابان ولیعصر، خیابان آبشار اعزام کرد. ابوتراب قیاسی افسر آماده منطقه دو عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت: با رسیدن به محل حادثه یک پروژه ساختمانی نیمه تمام مشاهده شد که به گفته ی کارگران حاضر در محل، این فرد درحال جوشکاری در طبقه سوم بود که ناگهان به طبقه منفی پنج سقوط نمود. وی ادامه داد؛ در این حادثه آتش نشانان بلافاصله با استفاده از وسایل و تجهیزات آتش نشانی به طبقه منفی پنج رفته و کارگر مصدوم را با برانکارد مخصوص به بیرون از این مکان منتقل و تحویل عوامل اورژانس دادند. ]]> عمومی Wed, 26 Jul 2017 13:14:59 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107187/ پل‌های لرزان پایتخت http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107181/ به گزارش ستاره ها، روزنامه شهروند نوشت: هفت پل معروف تهران كه اين روزها جزو پرترددترين‌ها محسوب می‌شوند، در دهه٥٠ براي ورود كاروان بازي‌هايي آسيايي ١٩٧٤ در تهران ساخته شد، به همين دليل هيچ كدام طراحي لرزه‌ای نداشتند. البته حالا مسئولان معاونت عمراني شهرداري چند وقتي است كه كار تحقيق و بررسي در اين زمينه را شروع كرده‌اند و نتيجه اينكه «پل گيشا با آن همه خاطره بايد به زيرگذر تبديل شود و احتمالا تا آخر‌ سال براي هميشه در عكس‌ها و فيلم‌ها دفن خواهد شد.» در تمام سال‌هايي كه تن اين هفت پل پذيراي سنگيني‌بار بود، هيچ مراقبتي از آنها نشد، درحالي كه حتي بارهاي تحميل‌شده به آنها هم تناسبي با ظرفيت‌شان نداشت، به همين دليل هم حالا فرسوده شده‌اند. در سال‌هاي نخست دهه٥٠ زماني كه بلژيكي‌ها كار ساخت بعضي اين پل‌ها را شروع كردند، شايد هيچ‌وقت تصور عبور و توقف اين همه خودرو از روي آن نبود و البته حالا اتوبوس‌هاي شهري و كاميون با بار غيرمجاز هم به آن اضافه شده‌اند. هفتمین دوره بازی‌های آسیایی از دهم تا بیست‌وپنجم شهریور ‌سال ١٣٥٣ براي نخستین‌بار در خاورميانه و تهران برگزار شد. شهرداري تهران كه در رأس آن غلامرضا نیک‌پی، شهردار اعدامی سال‌ها بعد بود، براي كنترل ترافيك در مسير هتل‌هاي معروف تهران تا ورزشگاه، ساخت پل‌ها را در دستوركار قرار داد و بعد هم يك شركت بلژيكي مسئوليت ساخت اين پل‌ها را به عهده گرفت. اين پل‌ها تماما فلزي ساخته شده و تنها بر لايه رويي آن آسفالت ريخته شده است. پل اكباتان هم البته يكي از همين پل بود كه در‌ سال ١٣٨٣ به دليل وجود نداشتن نياز به آن برچيده شد. پل‌هاي معروف تهران از همان زمان تا همين سال‌ها خاطرات زيادي از برگزاري بازي‌هاي آسيايي تا تظاهرات و راهپيمايي‌هاي مختلف را به خود ديده است. پل گيشا و آزمايش پل گيشا كه قبلا با نام نصرت شناخته می‌شد، یکی از پل‌هایی است كه در بالاي محله اميرآباد تهران درحال برچيده‌شدن است. پلي كه از خيلي وقت قبل فرسوده شده اما مسئولان شهري معتقدند؛ هزينه مرمت و بهسازي لرزه‌اي آن خيلي بيشتر از ساخت جايگزين براي آن است. عليرضا جاويد، معاون عمراني شهرداري تهران هم گفته است كه در نيمه دوم امسال به جاي آن، زيرگذري در آن‌جا ساخته می‌شود: «شاهد پیشرفت ٣٥‌درصدی این پروژه هستیم.» اين پل فلزي با طول ٦٢٠متر است كه به دليل كم‌عرض‌بودن هرروزه ترافيك زيادي در هر دو سو دارد، چون طراحي آن به صورت دو لاين عبوري است. حالا البته زيرگذر درحال احداث ١١٢٠متر است که ٣٥٠متر آن به صورت مسقف و بقیه به صورت رمپ‌های ورودی و خروجی ساخته می‌شود و تمامي خاطرات آن به فراموشي سپرده می‌شود. «طهمز احمدپور»، مديرعامل سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران به «شهروند» می‌گويد كه براي اين پل بهسازي به‌صرفه نبود، چون نياز به تعريض هم داشت، بنابراين زيرگذر جايگزين شد.» پل آزمايش هم يكي ديگر از اين پل‌ها از سمت شرق به غرب و بعد از پل گيشا در تهران است كه نیازمند مرمت روکش پل و تقویت بهسازی لرزه‌ای است. پل‌هاي سه‌گانه حافظ پل‌های حافظ روي خيابان جمهوري و طالقاني (حافظ- طالقانی، حافظ- انقلاب و حافظ- جمهوری) قرار دارد و در اطراف آن هم مراكز معروف زيادي هست؛ مثل ساختمان بورس تهران، پاساژ علاءالدین، مجتمع چارسو، بازار موبایل ایران برای خرید موبایل و لوازم جانبی، سفارت فرانسه و ایتالیا، بیمارستان نجمیه، ساختمان آلومينيوم و پاساژ امجد (بورس قطعات تخصصی الکترونیک). اين پل كه در قسمت مركزي تهران است، خاطرات زيادي از مراسم مذهبي، جشن‌هاي پيروزي يا انتخاباتي، تظاهرات و راهپيمايي‌هاي مردم تهران را به خود ديده است و بالاي آن هم، هميشه مأمن خوبي براي عكاسان خبري بوده تا بهترين عكس‌ها را ثبت كنند. البته هنوز بررسي‌هاي كارشناسي درباره آينده اين پل‌هاي موقت و فرسوده تهران تمام نشده است و آنطور كه طهمز احمدپور، مديرعامل سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران می‌گوید، صرفا قرار نيست كه اين پل‌ها تخريب يا تبديل به تونل شوند اما در بيشتر موارد، هزينه تعميرات و بهسازي لرزه‌ای آن بسيار بيشتر از هزينه بازسازي آن است: «البته در تمام دنيا در خيابان‌هاي پرتردد ارجحيت با نگهداري و تعميرات نيست.» پل کریم‌خان زند پل کریم‌خان زند در تقاطع خیابان کریم‌خان زند و خیابان شهید سپهبد قرنی است كه خيابان سنايي، ميرزاي شيرازي و ايرانشهر را هم پوشش می‌دهد و از سال‌هاي گذشته به دليل كتابفروشي‌هايی چون نشرچشمه، مثلت و يساولي معروف شده است. اين پل هم براي تأمين دسترسي به ورزشگاه آزادي در همان زمان ساخته شده و حالا البته براي تبديل آن از فلز به كامپوزيتي كارگاه تجهيز شده است و هزينه اتمام آن حدود ٩ميليارد تومان برآورد می‌شود. طهمز احمدپور، مديرعامل سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران هم دراين‌باره می‌گويد كه طرح بهسازي لرزه‌ای پل كريم‌خان تمام شده و شركت يادمان سازه با قرار دادي يك‌ساله اجراي آن را آغاز كرده است: «عرشه اين تونل با بتن مرتب می‌شود و همزمان هم بهسازي لرزه‌ای آن صورت می‌گيرد.» پل چوبی پل چوبي تقريبا در مركز شهر تهران است و شايد به دليل همجواري با منطقه بازار تهران در خيابان‌هاي اطراف آن فروشگاه‌های عرضه‌ پارچه مبلی، پارچه پرده‌ای، چوب و الوار قرار دارد. از سال‌هاي دور هم به‌عنوان بورس بازار چوب‌فروش‌ها و پهنه نجاري‌ها شناخته می‌شد، اما در سال‌هاي اخير بيشتر كارگاه‌ها به حاشيه جنوب شرقي در جاده خاوران منتقل شدند. پل چوبي در تقاطع خيابان انقلاب و خيابان سپاه است كه دسترسي به ميدان بهارستان را ممكن می‌كند. پل چوبي در گذشته، تهران قديم را به تهران مدرن امروزي ارتباط می‌داد و درواقع معبري بر خندق شمالي مابين دارالخلافه ناصري و ييلاقات شميران بود كه در زمان ناصرالدين‌شاه ساخته شد و از همان زمان هم به همين نام شناخته می‌شود. پل چوبي با وجود اينكه قدمت زيادي دارد، اما مسئولان شهرداري تهران در بررسي‌ها به مشكلي برنخورده‌اند بنابراين هيچ‌گونه اقدامي براي آن انجام نمي‌شود. جاويد، معاون عمراني شهرداري تهران هم در اين‌باره گفته است: «اگر در مطالعات مشکلاتی دیده شود، اقدام به چاره‌اندیشی می‌کنیم.» برخي از پل‌ها ارزش تاريخي دارد البته مسئولان شهري معتقدند كه هفت پل معروف تهران به‌طور موقت ساخته شده است و به همين دليل حالا نياز به بازسازي و بهسازي لرزه‌ای دارد، اما كارشناسان اعتقاد ديگري دارند. «مهدي روانشادنيا»، عضو سازمان نظام مهندسي و استاد دانشگاه معتقد است در صورت پياده كردن سيستم مديريت پل‌ها می‌توان عمر فيزيكي آن را افزايش داد. او در اين‌باره به «شهروند» می‌گويد: «در سال‌هاي گذشته همواره تمركز بر حوزه ساخت در سطح شبكه معابر و بزرگراهي تهران بوده است و به تازگي توجه دستگاه‌ها به بحث نگهداري تأسيسات شهري، پل‌ها و ساختمان‌ها جلب شده است كه به‌مراتب موضوعات مهمتري نسبت به ساخت‌وساز است. هيچ‌وقت سيستم مديريت پل‌ها را پياده نكرده‌ايم در حالي كه باعث افزايش عمر فيزيكي پل‌ها می‌شود.» روانشادنيا معتقد است كه در استراتژي‌هاي نگهداري، بدترين نوع استراتژي واكنشي و مبتني بر ترميم است درحالي‌كه در دنيا به جاي راهكارهاي پيشگيرانه، مديريت جامع نگهداري پيش‌بينانه مطرح است: «در دو، سه دهه اخير در دنيا ميزان قابليت اعتماد اين پل‌ها مطرح شده است؛ يعني آنها عمر مفيد يك سازه را پيش‌بيني می‌كنند و با روش‌هايي آن را افزايش می‌دهند. ديدگاه ما اما نسبت به اين مسائل سخت‌افزاري است و وقتي هم كه مشكل پيش می‌آيد آن را جمع‌آوري می‌كنيم.» اين استاد دانشگاه در ادامه به وضعيت مالي شهرداري تهران اشاره كرد كه در سال‌هاي گذشته خيلي هم مناسب نيست: «ما در اين شرايط بايد به سمت اقدامات نرم‌افزاري برويم ضمن اين‌كه ممكن است بعضي از اين زيرساخت‌ها مثل پل رومي، چوبي يا حتي حافظ ارزش تاريخي پيدا كرده باشد، در حالي كه می‌توان طوري برنامه‌ريزي كرد كه كار به تخريب نكشد. البته به‌طور قطع منظور اين نيست كه هيچ‌گاه وارد فاز مرمت و بازسازي نشويم اما بايد پيش‌بيني‌هاي لازم انجام شود.» او معتقد است كه اقدامات خوبي ازجمله براي ترميم پل تقاطع ملاصدرا و چمران انجام شده است اما هنوز هم كفايت نمي‌كند. توجه به مديريت تردد و اولويت‌گذاري در ترميم مسأله‌ای كه در زمينه پل‌ها مطرح است به مديريت تردد و بارگذاري و اولويت‌گذاري در ترميم برمی‌گردد كه اين استاد دانشگاه هم به آن اشاره دارد: «بعضي از اين پل‌ها براي آنچه حالا مورد استفاده قرار می‌گيرد، بارگذاري نشده‌اند و باري نامتعارف و خارج از حد برنامه‌ريزي، بيشتر از آنچه مورد انتظار است را تحمل می‌كنند. از سوي ديگر بايد براي تعمير، نگهداري و حتي بازسازي پل‌ها اولويت‌گذاري شود و هركدام كه بار ترافيكي بيشتري دارند در اولويت قرار بگيرند.» مهدي روانشادنيا درباره استاندارد زيرساخت‌هاي شهري هم می‌گوید: «در كشورهاي مختلف بسته به شرايطي كه پل‌ها دارند، استاندارد آنها ٥٠ تا ٤٠٠‌سال در نظر گرفته می‌شود اما بعضي وقت‌ها هم به دليل شبكه ترافيك و نيازهاي متفاوت تخريب می‌شود. البته ما هم در ايران استاندارد ملي و آيين‌نامه بارگذاري پل‌ها را داريم اما كمتر مورد توجه قرار می‌گيرد.» ٤٧ مورد از پل‌هاي تهران در برابر زلزله مقاومت ندارند آلودگي صوتي ناشي از عبور و مرور خودروها، سطح فرسوده آسفالت و در نتيجه تغییر مسیر ناگهانی راننده‌ها و ارتعاش بيش از حد ازجمله مواردي است كه به‌عنوان معايب پل‌ها مطرح شده است. در شرايطي كه بعضی پل‌ها ازجمله هفت پل معروف تهران كه در اين گزارش به آن اشاره شد هم در برابر زلزله مقاومت لازم را ندارند. مسئولان شهرداري تهران البته اعلام كرده‌اند كه به دنبال رفع اين معايب هستند. طهمز احمدپور، مدير عامل سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران هم می‌گويد كه ٤٧ مورد از پل‌هاي تهران نيازمند بهسازي لرزه‌ای است: «از ميان اين تعداد حدود ٢٨ مورد طراحي لرزه‌ای شده است و ١٤ مورد هم در دست اجراست و البته ٧ مورد را هم در اولويت بررسي قرار داده‌ايم.» او معتقد است كه درحال حاضر هيچ پلي در تهران وجود ندارد كه شهرداري نگران پايداري آن باشد: «بهسازي لرزه‌ای براساس آيين‌نامه موجود براي زلزله‌هاي قابل پيش‌بيني انجام شده است يعني بر مبناي زلزله‌هايي كه هر ٤٧٥‌سال يك‌بار اتفاق می‌افتد، مقاوم‌سازي انجام شده است.» آن‌طور كه اين مقام مسئول در شهرداري تهران می‌گويد تا پايان خرداد‌ سال آينده طراحي بهسازي لرزه‌ای اين پل‌ها تمام می‌شود چرا كه تهران شهري زلزله‌خيز است: «بودجه مورد نياز براي بهسازي ٤٠ پل تهران حدود ٥٠٠ ميليارد تومان است كه اميدواريم با اختصاص منابع تا ٥‌سال آينده بهسازي لرزه‌ای اين پل‌ها به اتمام برسد.» تهران درحال حاضر ٧٠٠ پل دارد كه عمر حدود ١٠٥ مورد آنها بالاي ٢٠‌سال است و هنگام ساخت، طراحي لرزه‌ای نداشته‌اند بنابراين نيازمند بهسازي لرزه‌ای هستند. قديمي‌ترين پل‌هاي تهران در محدوده جواديه و روي خطوط راه‌آهن تهران ساخته شده كه البته در سال‌هاي گذشته تعدادي از آنها جمع‌آوري شده است.   ]]> عمومی Wed, 26 Jul 2017 12:24:52 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107181/ اینجا اصفهان است اما چهارباغ نیست! http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107176/ به گزارش ستاره ها به نقل از  ایسنا، این دیار کهن که نگین انگشتری‌اش می‌خوانند فقط چهارباغ یا میدان نقش جهان نیست. در یکی از شرقی‌ترین نقاط کلان‌شهر اصفهان انتهای یک بن بست، سوله‌ای است ساده که با همه کمترین‌هایش مامنی است برای مردانی که شاید به جبر روزگار در این شهر رها شده‌اند و از سوز سرما و از داغی گرما اینجا را امن‌ترین جای دنیا می‌خوانند. "گرمخانه انجمن پایان کارتن خوابی امید" اگرچه تنها مانده و هیچکس برایش آستین یاری بالا نمی‌زند اما سرپناه و امید کارتن خوابان این شهر است؛. گرمخانه امید، اصفهان است اما چهارباغ نیست؛‌ بسیاری از مدیران از تریبون‌های رسمی فریاد می‌زنند "اصفهان فقط چهارباغ نیست" اما امروز هیچ‌ کدام به دعوت انجمن پایان کارتن خوابی امید پاسخ ندادند تا روی دیگر اصفهان را ببینند! و در زرق و برق چهارباغ آن یادگار دوران طلایی صفویه گم شده‌اند. شاید به گفته استاندار اصفهان، این شهر پایتخت آسیب‌های اجتماعی نباشد، اما حجم گلایه‌ها در گرمخانه امید چنان زیاد بود که در این سوله از یاد رفته که روی دیگر اصفهان است، سکوت و سکوت تنها کاری بود که  مسئولان حاضر انجام دادند.   "بابا انصاری" و "مامان علوی" ورد زبان کارتن خواب‌های مرکز امید است، محسن انصاری مدیرعامل و موسس گرمخانه امید، یک روز زمستانی وقتی یکی دو مدیر را به بیابان‌های اطراف اصفهان می‌برد تا به آنها کارتن خواب‌ها را نشان بدهد که چه طور از سوز سرما تلف می‌شوند، به جای کارتن خواب با جنازه‌های آن‌ها مواجه می‌شود. خودش می‌گوید" کار به جایی ‌کشید که مسئولان اصفهان شوکه شدند و حتی باورشان نمی‌شود که اینجا همین اصفهان است!" کنار گرمخانه تعداد زیادی مرد دراز کشیده‌اند، تعدادی راه می‌روند، عده‌ای منتظر دریافت متادون هستند و عده‌ای دیگر آماده می‌شوند که سرکار بروند، گرمخانه اگرچه فراموش شده اما زنده است، این سوله برای این افراد مانند یک قصر ارزش دارد. "سید" مردی جا افتاده است و سر حرف را باز می‌کند، بی هیچ حاشیه‌ای می‌رود سر اصل مطلب؛ طوری حرف می‌زند که شک می‌کنید معتاد است و منتظر متادون؛ "من شش سال در جبهه غرب جنگیدم، زندگی کردم، اما امروز 8 سال است که کارتن خوابی می‌کنم." "می‌دانید 8 سال یعنی چی؟ می‌دانید 8 سال سوز سرما استخوان بسوزاند و داغی آسفالت کف پاها رو تاول تاول کند یعنی چه؟ من وقتی به این گرمخانه آمدم بعد از 8 سال تلویزیون دیدم؛ بعد 8 سال واقعا بدنم گرما را احساس کرد." "ما همه مَردیم؛ مرد کاری هستیم، ولی کار نیست. شناسنامه و کارت ملی نداریم. می‌دانید چرا؟ چون شما نمی‌دانید در این شهر چه می‌گذرد؛‌ چون فقط مرکز اصفهان را می‌بینید؛ آزران را دیده‌اید؟ حصه را چطور؟ می‌دانید حتی نیروی انتظامی هم نمی تواند به برخی از این مناطق برود؟ من فقط به شما توصیه می‌کنم که جامعه را درست ببینید؛ آدم‌هایی که اینجا هستند می‌توانند یک شهر را به هم بریزند، اما ما اهل خلاف نیستیم چون دوست داریم مثل بقیه در جامعه زندگی کنیم اما جامعه ما را نمی‌خواهد." حرف‌های "سید" که تمام می‌شود؛ قاسم شروع به صحبت می کند. "من قاسم هستم یک معتاد" و کل گرمخانه  جواب می‌دهند "سلام قاسم" از "بابا انصاری" اجازه می‌گیرد و شروع می‌کند به حرف زدن. "من دختر شوهر دادم به مدیران انرژی اتمی، من برادرهام مدیران بزرگ کشوری‌اند" اسم چند نفر را می‌برد و مسئولان با سر تایید می‌کنند، "ورشکسته که شدم در تهران کارتن خواب شدم؛ بعد به امید کار به اصفهان آمدم اما اینجا رفتارها بدتر شد. ماموران...  به ما حمله کردند و کپرهایمان را سوزاندند." به گفته محسن انصاری، مدیرعامل انجمن کارتن خوابی مهر 100 نفر شبانه روز در این گرمخانه می‌خوابند و گذران زندگی می‌کنند، 100 نفر مرد بالغ پرورش یافته در همین جامعه، اما درگیر با اعتیاد،HIV و هپاتیت؛ 100 نفری که مشکلات همین جامعه آن‌ها را به حاشیه خیابان و اتوبان‌های شهر رانده و هر از چندگاهی شهرداری اصفهان تعدادی از آن‌ها را به زور به این مجموعه می‌آورد، اما خودش حاضر نیست متولی گرمخانه باشد یا یک سرپناه برای این افراد بسازد. در همین گرمخانه است که کوروش محمدی،‌ منتخب شورای پنجم اصفهان و آسیب شناس اجتماعی از "هزینه‌های عجیب و غریب فرهنگی شهرداری اصفهان" صحبت می‌کند؛ ارقامی که به گفته او "باید اصفهان را مدینه فاضله کند!" اما این شهر کجا و مدینه فاضله کجا و هزینه‌های فرهنگی کجا؟ هر هفته چند افتتاح؟ کاش به جای صف شهردار و رئیس شورای شهر و مدیران شهری برای افتتاح یک پل عابر پیاده، یکبار بازدید از گرمخانه‌ای صورت می‌گرفت که ساخت آن بر اساس قانون وظیفه شهرداری است. وقتی انصاری از تعداد زیاد تماس‌ها برای کارتن خوابان زن می‌گوید؛ ناخودآگاه به یاد جمله یکی از مسئولان می‌افتم که در پاسخ به این سوال به صراحت گفته بود "در اصفهان یک زن کارتن خواب نداریم" اما حقیقت دیگری در این گرمخانه جریان دارد، واقعیتی که برای شماری از مدیران مانند زاینده رود خشک شده است. هیچ چیز پنهانی نیست، اینجا اصفهان است؛ چه ببینیم و انکار کنیم و چه چشم‌هایمان را ببندیم و بگذریم... لطفا کمی از چهارباغ با خودرو، بدون خودرو یا با دوچرخه فاصله بگیرید؛‌ کمی پایین تر از سی و سه پل، زیر پل آذر؛ بعد از نواهای خواجو، زیر پل فردوسی... ]]> عمومی Wed, 26 Jul 2017 11:54:19 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107176/ واکنش‌ کاربران فضای مجازی به مرگ بنیتای 8 ماهه http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107168/ به گزارش ستاره ها به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ این دختربچه هشت ماهه که بنیتا نام دارد در روز پنجشنبه ۲۹ تیر ۹۶ ساعت 11:30 دقیقه صبح ربوده شد. ماجرا از این قرار بود که پدر بنیتا همراه دختر ۸ ماهه اش  سوار بر خودروی پراید از داخل پارکینگ خانه شان در منطقه مشیریه خارج شدند. پدر دخترکوچولو در حالیکه خودرویش روشن بود پس از خارج شدن برای بستن در پارکینگ خانه از پراید پیاده شد و هنوز لحظاتی نگذشته بود که مرد جوانی برای سرقت خودروی پراید وارد عمل شد. سارق جوان به سرعت پشت فرمان خودروی پراید نشست و پس از حرکت به صورت دنده عقب وقتی وارد خیابان شد شروع به حرکت به سمت جلو کرد. پدر بنیتا کوچولو که با دیدن این صحنه شوکه شده بود خود را به جلوی خودرویش انداخت و سعی داشت مانع سرقت خودرو و ربوده شدن کودک ۸ ماهه اش شود اما بی فایده بود و سارق جوان به سرعت پا به فرار گذاشت و پدر دختربچه روی زمین افتاد و  سارق ویراژ داد و با دختر 8 ماهه‌ این مرد از محل گریخت.  گزارش‌ها حاکی از آن است که سارق خودروی سرقت کرده را در کنار خیابانی در پاکدشت رها کرده بود و این کودک تا زمان کشف در آن خودرو بوده و همانجا فوت کرده است. در همین راستا جمعی از چهره های مشهور با انتشار پست هایی جداگانه نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند.     ]]> عمومی Wed, 26 Jul 2017 11:32:19 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107168/