پایگاه خبری ستاره ها - پربيننده ترين عناوين هنری :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/art Wed, 17 Oct 2018 19:03:13 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Wed, 17 Oct 2018 19:03:13 GMT هنری 60 سلفی بازیگر معروف با بستنی/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144105/   ]]> هنری Tue, 16 Oct 2018 12:34:08 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144105/ سلفی بدون آرایش مهناز افشار /عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144114/ ]]> هنری Tue, 16 Oct 2018 13:05:10 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144114/ توصیه مهراب قاسمخانی برای دیدن فیلم خوب/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144124/   ]]> هنری Tue, 16 Oct 2018 14:05:11 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144124/ باران کوثری‌؛ دائم‌الممنوع‌التصویر! http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144110/ نهال موسوی در عصر ایران‌ نوشت؛  این روزها باران کوثری فیلم "عرق سرد" را بر پردۀ سینما دارد و بازهم تبلیغ این فیلم در تلویزیون به دلیل بازی باران کوثری با حاشیه‌هایی همراه شده است. سهیل بیرقی (کارگردان فیلم عرق سرد) اظهار کرده: «صداوسیما به ما اعلام کرده که تیزری را باید در اختیار آنها قرار بدهیم که هیچ صحنه‌ای از بازی باران کوثری در آن استفاده نشده باشد و از آنجا که با توجه به ساختار فیلم امکان ساخت چنین تیزری وجود ندارد، از تبلیغات تلویزیونی محروم هستیم.» زمستان سال گذشته نیز شرایط عجیب تلویزیون برای پخش تصویر این بازیگر در تیزرهای فیلم «شنل» خبرساز شد. پخش‌کننده «شنل» اعلام کرد پس از ارسال تیزرها به تلویزیون، مدیران صداوسیما به او گفته‌اند که در این تیزرها باید تنها یک پلان از باران کوثری وجود داشته باشد. در تبلیغ فیلم «عصبانی نیستم» نیز همین ماجرا تکرار شد. سوال مهم این است که چرا و به چه دلیلی این بازیگر ممنوع التصویر است؟ آن هم برای بازیگری که سابقه بازی در یکی از تحسین‌شده‌ترین سریال‌های دینی تلویزیون یعنی "صاحبدلان" را در کارنامه دارد. هیچ گاه جواب واضح و روشنی به این پرسش داده نمی شود و هیچ قانون یا آئین نامه مدونی هم برای مشخص کردن چهارچوب و سیستم وجود ندارد که بفهمیم تا چه حد این ممنوع التصویری‌ها به‌حق یا ناحق بوده است، یا حداقل از همان اول تکلیف صاحب‌فیلم روشن باشد. معمولا فقط در جلسات خصوصی به عوامل فیلم این نکته اعلام می گردد که دلیل پخش نشدن تیزر فیلم شما فلان است یا بهمان! باران کوثری بازیگری است که در فیلمی با مجوز وزارت ارشاد نقش آفرینی کرده است و باز با مجوز وزارت ارشاد این فیلم اجازه اکران پیدا کرده است، پس هیچ عمل غیر قانونی از این بازیگر سرنزده است که دلیل بایکوت تیزرهای فیلم مذکور را باران کوثری دانست. اگر استدلال این ممنوع التصویری‌ها گرایش های سیاسی باران کوثری باشد هم باز باید یادآوری کرد فعالیت‌های سیاسی باران کوثری عمدتا در زمان انتخابات ریاست جمهوری بروز بیشتری یافته است که آن هم حمایت از کاندیدای مد نظر خودش بوده است، آنهم در چارچوب انتخاباتی که در کشور مجاز بوده و حمایت از نامزد انتخاباتی که او هم از فیلترهای لازمه عبور کرده و کاندید ریاست جمهوری شده است، آیا طرفداری قانونی از یک کاندیدای رسمی ریاست جمهوری جرم یا عملی خلاف است؟این که یک بازیگر احساس مسؤولیت اجتماعی داشته باشد و نرخ مشارکت را بالا ببرد جرم است؟ بهرحال باران کوثری بازیگری است که در چارچوب قانون کشور جمهوری اسلامی ایران زندگی و فعالیت داشته است و هیچ‌گاه پا را از این محدوده خارج نگذاشته است. این را که به چه دلیلی رسانه ملی او را ممنوع التصویر می‌کند ما نمی دانیم اما یک نکته واضح است: باید به مدیران مربوطه صدا و سیما یادآوری کرد: فیلم سینمایی محصول سرمایه، زحمت و هنر مجموعه‌ای متنوع از فعالان حوزه سینماست که از سرمایه‌گذاران، هنرمندان و حتی عواملی چون مسؤول پذیرایی، حمل و نقل و ... را شامل می شود. تیزر تلویزیونی یکی از بهترین و مهمترین مواد تبلیغی یک فیلم سینمایی است و با هیچ معیاری نمی‌توان پذیرفت که امکان بیشتر دیده شدن آن را دریغ کنند به دلیل حضور یک بازیگر(هر کسی باشد فرقی نمی کند). زمانی که امکان دیده شدن یک فیلم گرفته می‌شود (تفاوتی نمی کند هر فیلمی که در چارچوب قانون تولید شده باشد) در واقع جلوگیری از نمایش نتیجه عملکرد و زحمات تمام آن اعضا تولید فیلم است. آیا این عادلانه است؟ اساسا این ممنوع التصویر بازی چه دست‌آوردی داشته است غیر از بی اعتمادی مخاطب؟ آیا با نشان ندادن کسی که در میان مردم جایگاهی دارد دل مردم را بدست آورده‌ایم یا دل چند مدیر که به هر دلیلی دستور ممنوع التصویری را صادر کرده‌اند و هیچ شفافیتی هم برای حکم‌شان صورت نگرفته است! از منظری دیگر و ساده‌تر باید گفت در سالی که حمایت از کالای ایرانی اولویت امور است آیا این اقدام صدا و سیما در تضاد با حمایت از یک کالای فرهنگی ایرانی محسوب نمی‌شود؟ بعد تحریر : سعی شد که در 2 نوع ممنوعیت دیگر این فیلم (!) ورود نکنیم (لغو کردن نمایش مردمی مشهد و تحریم سینماهای متعلق به حوزه هنری) والا این نوشته بسیار به درازا می کشید و مثنوی هفتاد من می‌شد. ]]> هنری Tue, 16 Oct 2018 13:09:08 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144110/ پرویز پرستویی به تماشای تمرین کشتی نشست/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144118/   ]]> هنری Tue, 16 Oct 2018 13:31:34 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144118/ حذف نام آهنگساز معروف از آلبوم روزبه بمانی http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144125/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری ایلنا: آلبوم موسیقی «کجا باید برم» به خوانندگی و ترانه‌سرایی روزبه بمانی، امروز سه‌شنبه ۲۴ مهر ۹۷ توسط موسسه آوای هنر منتشر شد. این آلبوم شامل ۱۳ قطعه است و چند قطعه آن پیش‌تر به صورت تک آهنگ در فضای مجازی منتشر شده است.   تمامی ترانه‌های این آلبوم سروده روزبه بمانی است و در تنظیم قطعات آن، سعید زمانی، هومن نامداری، معین راهبر، اشکان آبرون، مهرداد احمدزاده و شجاعت شفایی همکاری داشته‌اند. روزبه بمانی هم زمان با انتشار این اثر از ناچاری برای حذف نام علیرضا افکاری (آهنگساز و تنظیم‌کننده) خبر داد و در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «سلام به دوستان نازنینم بالاخره امروز آلبوم «کجا باید برم» منتشر شد. آلبومی که برای انتشارش بسیارانی زحمت کشیدن که نامشون در آلبوم هست و از صمیم قلب ازشون سپاس‌گزارم که بهتریناشون رو در این آلبوم ارائه دادن. باید تشکر صمیمانه‌ای کنم از علیرضا افکاری برای زحمات بی‌دریغی که در این مجموعه کشید و نشد نامی ازش برده شه و همچنین از محمد جلیلپور که برادرانه کنارم بود و این آلبوم رو تهیه کرد و در آخر از شما همراهان همیشه‌م که در طول این سالها پشتیبانم بودید و تنهام نذاشتید. با تمام وجودم به داشتنتون افتخار می‌کنم. امیدوارم این آلبوم پاسخی باشه به ذره‌ای از اعتماد و مهری که در طول این سالیان به من داشتید.» این مجموعه موسیقی، اولین آلبوم روزبه بمانی بعد از خواندن چند تک آهنگ منتشر شده («کجا باید برم»، «خودم خواستم»، «چالوس»، «من حافظم» و ...) و همین طور اجرای تیتراژ فیلم‌های سینمایی «ربوده شده»، «بدون تاریخ بدون امضا»، «لاتاری»، «اسرافیل» و ... و چند تیتراژ و برنامه تلویزیونی است. پیش‌تر علیرضا افکاری در گفت‌وگویی به بهانه حضور در موسیقی- نمایش «لیلا و چند مسافر» اثر محمد رحمانیان، گفته بود: وزارت فرهنگ و ارشاد به کار کردن من مشروعیت نمی‌دهد و من کماکان ممنوع‌الکار هستم. او در جواب اینکه برای این قضیه به جایی مراجعه کرده است هم افزوده بود: چرا اتفاقا رفته‌ام اما جوابی نگرفته‌ام. چون مربوط به آدم‌هایی که در وزارتخانه‌اند نیست؛ در واقع نمی‌دانم از کجاست. اتفاقا خیلی‌هایشان دوست و دوستدار کارهای ما هستند اما پیگیری‌ها موثر نبوده است. وقتی آلبومی برای دریافت مجوز به ارشاد می‌رود، از حراست استعلام می‌گیرند که مشخصه برخی افراد در آن هست مثل نام من. مثلا در آلبوم آقای عصار که من آهنگسازش بودم یا بسیاری از کارهای دیگرم نام من درج نشده است. ]]> هنری Tue, 16 Oct 2018 14:10:44 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144125/ مزدک میرزایی به شبکه دو می‌آید http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144132/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری ایسنا: مجتبی احمدی تهیه کننده و سردبیر این برنامه تلویزیونی از حضور مزدک میرزایی در برنامه «از فراز الوند» خبر داد و در این زمینه توضیح داد: قرار است مزدک میرزایی که سابقه اجرا و کارگردانی مستندهای ورزشی را در کارنامه دارد با نگاهی تخصصی به این ژانر در فیلمسازی بپردازد.   احمدی افزود: مزدک میرزایی با شناخت و تبحری که در حوزه تولیدات ورزشی و آثار مستند در این گونه از فیلمسازی دارد قرار است به چند و چون ساختار و فرم در ساخت آثار ورزشی بپردازد. او در پایان یادآور شد: مزدک میرزایی روز چهارشنبه مهمان بخش سینما و تئاتر «از فراز الوند» خواهد بود و با ما از نگاهی متفاوت به ورزش رسانه ایی خواهد پرداخت. ورزش و سلامتی موضوع این هفته برنامه «از فراز الوند» بوده که با ستار همدانی (پیشکسوت فوتبال)، مریم کاظمی (دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان) و... روی آنتن رفته است. مجله صبحگاهی فراز الوند به تهیه کنندگی حمیدرضا معدنچی و مجتبی احمدی از شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۷:۳۰ با اجرای محمودرضا قدیریان و محیا اسناوندی و محمدرضا یزدان پرست(کارشناس_مجری حوزه اخبار) از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود. محمد مبین (کارشناس حوزه اجتماعی و اقتصادی)، مهدی هژبری (ورزشی)، غزاله پورخاکی (فرهنگ و ادب)، عباس غفاری (تئاتر و سینما) و مینا پورنیا کارشناسان بخش های مختلف این برنامه تلویزیونی هستند. ]]> هنری Tue, 16 Oct 2018 14:52:11 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144132/ ناگفته‌های "شجاعی" از «تنگه ابوقریب» / «متاسفانه جنگ را تجلیل می‌کنیم» http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144108/ به گزارش ستاره ها به نقل از ایسنا؛ محمدرضا شجاعی با اشاره به اینکه "حدود ۶ماه قبل از حمله به «تنگه ابوقریب» در جبهه بوده و سابقه حضور در جنگ را دارد"در گفت‌وگویی با ایسنا درباره تاثیر این حضور بر طراحی صحنه و لباس این فیلم بیان کرد: سابقه حضور من در جبهه و جنگ باعث شده بیشتر کارهایی که برای طراحی صحنه و لباس انجام می‌دهم از سر تجربه باشد، به همین دلیل شاید فعالیت در این زمینه برای من راحت‌تر از دیگرانی است که این تجربه را نداشته‌اند. او ادامه داد: در ایامی که در جبهه حضور داشتم فقط شاهد بخش کوچکی از اتفاقات و رویدادهای دفاع مقدس بودم و قطعا خیلی از مطالب را نمی‌دانم و لایه‌های مجهول زیادی برایم وجود دارد، به همین دلیل وارد هر پروژه‌ای که می‌شوم تحقیقات گسترده‌ای انجام می‌دهم و چون می‌خواهم واقع‌نگری در کارهایم داشته باشم، تلاش دارم تا جایی که امکان دارد با مطالعه و تحلیل‌های دقیق و درست وارد کار شوم.   این طراح صحنه و لباس که تاکنون تجربه کار در پروژهای متعددی در ژانر دفاع مقدس را برعهده داشته، در پاسخ به برخی انتقاداتی که درباره دور شدن از واقعیت در بیان این داستان مطرح شده است، توضیح داد: اینکه چقدر این فیلم منطبق با واقعیت است یا نه، یک مطلب حاشیه‌ای است. اصلی‌ترین نکته این است که ما چقدر یک مفهوم، قصه یا واقعیت باارزش را برای مردم تعریف می‌کنیم و انعکاس چه بخش ارزشمندی از جنگ را ارایه می‌کنیم. در این میان باید بگویم که کلیت این فیلم مطلوب خود من نبوده که بخواهم از آن دفاع کنم بلکه این کاری است از دستمان برمی‌آمد زیرا اگر دستمان باز بود، شاید چیزهای دیگری را هم بیان می‌کردیم. وی با تاکید بر اینکه "بعد از گذشت این همه سال امروز زمان آن است که یک تحلیل واقع‌بینانه نسبت به اتفاقات روزهای پایانی جنگ ارائه دهیم"، افزود: برای روایت اتفاق ابوقریب باید وارد ستاد فرماندهان و تحلیلگران جنگ می‌شدیم. اینکه چه شد در روزهای پایانی جنگ عراق توانست فتوحات عظیمی داشته باشد و شکست‌های زیادی را به ما بزند سوال مهمی است. در این روز ما حدود ده هزار اسیر دادیم. ما که در جنگ موقعیت خوبی داشتیم، پس چه شد که در تنگه ابوقریب با چنین چیزی مواجه شدیم؟   شجاعی اضافه کرد: تاحدی که در توانمان بود و اجازه داشتیم سعی شد در ساخت این اثر واقع‌بینانه عمل کنیم. اما اگر می‌خواستیم از منظر تحلیلگران جنگ وارد این داستان شویم و واقعیت‌ها را بگوییم، نباید اصلا فیلمی ساخته می‌شد یا آنکه مجوز ساختش داده نمی‌شد. بنابراین مجبور شدیم در سطح قرار بگیریم و از منظر یک نوجوانی که تازه وارد جنگ شده و فرمانبر است به جنگ نگاه کنیم تا فرماندهان آن. اما این حق مردم است که بدانند در اتاق‌های فرماندهی چه اتفاقی افتاده و نه آنکه در گردان‌ها چه گذشته است. درست است که این داستان همه واقعیت‌ نبوده یا نکته چندان ارزشمندی برای مخاطب امروز نداشته اما با این وجود باید این حرف‌ها زده شود تا اگر کوتاهی‌ای هم وجود داشته دوباره تکرار نشود. شاید بتوان گفت در حال حاضر تجلیل از رزمندگان به تنهایی کاربردی ندارد، این برای زمانی بود که می‌خواستیم در جوانان انگیزه ایجاد کنیم نه الان. طراح صحنه و لباس «تنگه ابوقریب» یادآور شد: انگیزه و ایده اولیه ساخت این فیلم از طرف آقای ملکان بود ومدتها روی آن تحقیق کرده بودند. اما پرداختن به این جزئیات در حقیقت عبور از خطوط قرمز و چیزهایی بود که قبلاً امکان بیان آن وجود نداشت. با این وجود پرداختن به این ریزه‌کاری‌ها و دقت در آنها برایم کار سختی نبود زیرا در شرایطی کار سخت خواهد شد که من به عنوان طراح کارم را بلد نباشم یا برای انجام کارم ابزار و امکانات لازم را در اختیار ندارم و یا در حالت سوم با تیمی کار کنیم که ضعیف و کار نابلد هستند اما هیچ کدام از این موارد برای ساخت این فیلم وجود نداشت. ابزار و امکانات در حد مطلوبی در اختیار ما بود، همه در کارشان مهارت داشتند و در نهایت می‌توانم بگویم کار بزرگی انجام دادیم نه سخت. شجاعی همچنین گفت: در ساخت این اثر، کارهای ساخت و سازی و دکور سنگین نداشتیم و بیشتر تاکیدمان بر چیدمان بود. سخت‌ترین لحظه در ساخت این اثر هم ساخت سکانس_پلانی بود که ۵ دقیقه به طول انجامید و نیاز به هماهنگی بسیار زیادی داشت.   این طراح صحنه و لباس فیلم‌های «بادیگارد»، «آرایش غلیظ» و «اخراجی‌ها» اضافه کرد: از دو منظر می‌توان به این کار نگاه کرد. اول از منظر کسانی که این کار را ساختند و دیگری از زاویه دید مخاطب. اگر از منظر مخاطب به این کار نگاه کنیم، این فیلم اثر چندان ارزشمندی نبوده چون باید حقایق دقیق و مطالب مهم‌تری به مخاطب داده می‌شد. شاید به این خاطر این اتفاق نیفتاد که ما خودمان به عنوان فیلمساز مهارتش را نداریم و بخشی دیگر به این خاطر است که هنوز ظرفیت آن وجود ندارد که برخی حقایق گفته شود. وی در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه «تنگه ابوقریب» گیشه‌ی خوبی داشت اما اگر بخواهیم بطور کلی بررسی کنیم، علت استقبال نکردن مردم از فیلم‌هایی در ژانر دفاع مقدس چیست؟ گفت: مردم ما غالبا توجهی به فیلم دفاع مقدس ندارند و اهمیت زیادی به آن نمی‌دهند زیرا هربار با مضامینی تکراری مواجه می‌شوند و حرف جدیدی را نمی‌شنوند. من منتقد این جریان فیلمسازی هستم اما علت اینکه من همچنان در این حوزه فعالیت می‌کنم این است که معتقدم تا همین حد هم که می‌توان درباره جنگ صحبت کرد ارزشمند است و چون نمی‌توانیم همه حقیقت را بگوییم نباید خودمان را سانسور کنیم. متاسفانه اکنون بیشتر از آنکه در پی تحلیل جنگ باشیم، در فکر تجلیل از جنگ هستیم. شجاعی درباره تاثیر حضور موسسه فرهنگی هنری اوج در ساخت این اثر هم توضیح داد:حضور سازمان اوج کمکی به تهیه کننده فیلم بود زیرا ساخت چنین آثاری از دست بخش خصوصی بر نمی‌آید با این اوصاف توانستیم با امکاناتی که در اختیارمان قرار گرفت در این اثر نوآوری‌هایی در فرم داشته باشیم. این طراح ادامه داد: هر کدام از ما به عنوان عوامل این فیلم افق و جهان‌بینی خاص خودمان را داشتیم اما برای ساخت یک اثر باید یک مطالبه‌ دقیق و عمیق از طرف دو قطب اصلی پروژه یعنی تهیه کننده و کارگردان وجود داشته باشد. ما در خیلی از پروژه‌ها وارد می‌شویم و می‌خواهیم کارهای بیشتری انجام دهیم اما استانداردهای مطالبه‌گری تهیه‌کننده و کارگردان خیلی پایین‌تر است و یا هنوز ظرفیت آن از طرف متولیان جنگ وجود ندارد. در «تنگه ابوقریب» آقای ملکان به عنوان یک تهیه‌کننده بسیار با سواد،‌ حرفه‌ای، دقیق و با جرات عمل کرد. بارها پیش می‌آمد که حضور آقای ملکان و آقای توکلی و مطالباتی که از ما داشتند، باعث می‌شد ما هم سر ذوق بیاییم.   به گزارش ایسنا، «تنگه ابوقریب» از سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر، ۶ سیمرغ دریافت کرد و این چنین رکورددار دریافت بیشترین جایزه از این جشنواره شد. در این اثر جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، مهدی پاکدل، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی نقش آفرینی کرده‌اند و از دیگر عوامل آن می‌توان به مدیر فیلمبرداری: حمید خضوعی ابیانه/ مدیر تولید: محمدرضا منصوری/ تدوین : میثم مولایی/ طراح چهره پردازی و جلوه های ویژه چهره پردازی : سعید ملکان/ طراحی صحنه و لباس : محمدرضا شجاعی/ طراحی و ترکیب صدا : امیرحسین قاسمی/صدابردار : رشید دانشمند/ موسیقی : حامد ثابت/ جلوه های بصری : جواد مطوری، حسن ایزدی، محسن خیرآبادی، محمد برادران/ جلوه های ویژه میدانی : محسن روزبهانی/ عکاس : محمد بدرلو/ محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه ای اوج اشاره کرد. ]]> هنری Tue, 16 Oct 2018 12:47:03 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144108/ فریاد من برای نفع شخصی نیست http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144103/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری ایسنا:‌ در پی اعلام نتیجه بررسی اعتراض‌های منیژه حکمت نسبت به وضعیت اکران «جاده قدیم» مبنی براینکه تخلفی صورت نگرفته است، منیژه حکمت در یادداشتی با عنوان «تخلف یا خیانت» خاطرنشان کرده است، آنچه نسبت به آن اعتراض دارد فقط برای فیلم خودش که این روزها بر پرده سینماها نمایش داده می‌شود نیست و مسئله‌ اصلی‌اش ظهور یک روند معیوب است. این کارگردان و تهیه‌کننده سینما در یادداشت خود نوشته است: « شورای اکران بعد از بررسی و درخواست مدرک و سند از من به خاطر تخلف در اکران فیلم «جاده قدیم» رای به عدم تخلف در این مورد داد. مسئله فیلم من نیست اصلا یک فیلم و یک سالن و یک سانس نیست. مسئله ظهور یک روند معیوب و فسادآور است که باعث شده فیلم‌های جدی ما در محاق قرار بگیرند. این شما را به فکر نمی‌اندازد؟ نمی‌خواهید فکری به حال این موضوع بکنید؟ از من می‌خواهید مدرک ارائه کنم. چه مدرکی؟ که چه چیزی را بر شما ثابت کند؟ روابط ناسالم پخش و اکران را؟ شما تبعات تصمیم‌های این شوراها را نمی‌بینید؟ عوارض این نابرابری و به حاشیه راندن سینمای جدی را مشاهده نمی‌کنید؟ فرض کنید من مدرکی بیاورم که نشان دهد سالنی را ناروا از من گرفته‌اند یا فیلم مرا در سانس‌های مرده نمایش داده‌اند، آن وقت شما چه می‌کنید؟ یک نمایش در یک سینمای خوب به من صدقه می‌دهید؟ این طور عدالت برقرار می‌شود؟ این نمایش مضحک ارائه مدارک و اسناد را تمام کنید. پول فاسد سینما را فراگرفته، آیا شما مدرکی دارید؟ سینما به نفع یک جریان انحصارطلب مصادره شده است. آیا سندی وجود دارد؟ اگر همچنان برای بهبود اوضاع منتظر سند ومدرک هستید، به شما بگویم بیهوده به انتظار نشسته‌اید. سندی وجود ندارد و اگر هم باشد، قطعا دست امثال من به آن نمی‌رسد. ولی این نشانه تبرئه شما نیست، خود بهتر می‌دانید که چه بر سر سینما آورده‌اید و فرجام کار کاملا روشن است، اگر نخواهیم کتمان کنیم. سازوکاری بنیاد نهاده‌اید که فساد می‌زاید و سینما را نابود می‌کند. در این شرایط طلب مدرک و سند بیشتر به شوخی می‌ماند. شما می‌توانید حکم برائت خود و دوستانتان را صادر کنید و از این عدالت‌پروری خوش باشید. اگر امثال من فریادی می‌زنند برای نفع شخصی نیست بلکه از آن روست که شاید تلنگری باشد برای شما قبل از اینکه همه چیز از دست برود، البته اگر هنوز اراده‌ای برای اصلاح باقی مانده باشد. فقط بدانید لاپوشانی ناکارآمدی و فساد تخلف نیست بلکه خیانت است.» منیژه حکمت اخیرا در نامه‌ای سرگشاده خطاب به محمدمهدی حیدریان ـ رییس سازمان سینمایی ـ مدعی شد «سینمای نجیب ایران در این دوره به مسلخ برده شده است.» به دنبال این اعتراض‌ها، ابراهیم داروغه‌زاده ـ معاون نظارت و ارزشیابی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری و رئیس شورای عالی اکران ـ طی دستوری به مدیرکل سینمای حرفه‌ای و رئیس کمیته انضباطی خواهان بررسی فوری و اعلام گزارش شد. این بررسی‌ها در نهایت به اینجا رسید که روز گذشته سخنگوی کارگروه اکران اعلام کرد: موضوع فیلم «جاده قدیم» در این کارگروه بررسی شده و تخلفی صورت نگرفته است. ]]> هنری Tue, 16 Oct 2018 12:20:03 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144103/ درخشنده: رئیس جدید باید تمام معایب و مشکلات سینما را بداند http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144120/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری صبا؛ پوران درخشنده؛ کارگردان و تهیه‌کننده سینما در ارتباط با تغییر رئیس سازمان سینمایی و ویژگی فرد جدید در این سمت، عنوان کرد: رئیس جدید سازمان سینمایی باید با تمام ریزه کاری‌های سینما در طول تولید و پخش آشنا باشد و فیلمسازان و اهالی این هنر را بشناسد و تمام معایب و مشکلات سینما را از تولید تا پخش جستجو کرده و بداند. وی در ادامه افزود: سینما در یک شرایط بحرانی به سر می برد، شرایطی که خیلی از فیلم سازان را دلسرد کرده و اعتراض همگانی را در پی دارد، این فیلم سازان مطالباتی دارند که مدت هاست به آن پاسخ داده نمی شود. به نظرم شخص جدید باید با صنوف ارتباط تنگاتنگی داشته و کسی باشد که تمام جزئیات کار را بداند و با سینما و شرایط جامعه و درد مردم آشنا باشد، همچنین به این موضوع توجه کند که در این شرایط، تعیین کننده فقط پول نیست که به هر طریقی وارد سینما شود. درخشنده همچنین به دلسرد شدن کارگردانان اجتماعی در تولید فیلم ها اشاره کرد و گفت: فرد جدید باید به فیلمسازان توجه کند و سعی در رفع دلسردی آن‌ها داشته باشد، فیلم سازی که با عشق فیلم اجتماعی می سازد چرا باید مجبور به ساخت فیلم های کمدی شود؟ این برای ما درد است. چرا باید فیلم سازان سینمای کودک ما در این ژانر دلسرد شوند و کجا هستند طالبی ها و کسانی که برای این سینما تلاش کردند؟ حرف من این است که فیلم سازان این سینما برای ادامه مسیر خود انگیزه پیدا کنند، نه اینکه پس از ساخت فیلم در چرخه پخش هم با مشکل مواجه شوند. کارگردان فیلم «هیس پسرها فریاد نمی‌زنند» به ایجاد ساز و کار درست در سینما اشاره کرد و گفت: از ابتدا تا انتها باید برای این سینما ساز و کار تعریف شود، در حال حاضر در کشور ما چه میزان به بحث vod پرداخته می شود؟ هر گوشه ای را که نگاه می کنیم با مشکلات عدیده‌ای روبه رو هستیم و من نگران از دست رفتن انگیزه کسانی هستم که با عشق مسیر این سینما را طی کرده‌ و تلاش کرده اند تا به دغدغه های درونی خود پاسخ دهند. او در خصوص جوان بودن فرد جدید نیز عنوان کرد: جوان بودن با شناخت داشتن متفاوت است، این فرد جوان باشد یا نباشد باید با بدنه سینما در تعامل باشد. مشکلات اصلی ما این است که فقط به گروه خاصی بها داده می‌شود و بقیه افراد را نادیده می‌گیریم. ما در همه بخش‌ها اعم از بخش بین‌الملل و بخش داخلی مشکلات زیادی داریم و باید در همه عرصه‌ها یک بازنگری اساسی داشته باشیم. کانون کارگردانان خیلی حرف برای گفتن دارد و باید ببینیم که گوش‌های شنوا کجاست؟ درخشنده در پایان افزود: همه مدیرانی که آمدند و رفتند و هستند دلسوزند، ولی باید به این نکته توجه کرد که دلسوزی مطلق کافی نیست و باید به تخصص کلان نگر کارآمد توجه کرد. همه مسائل ما در مبنای گذشته پیش می رود و باید به مواردی که در کارآمد کردن و بسترسازی مسائلی که با آن ها درگیریم وجود دارد، توجه داشته باشیم. ]]> هنری Tue, 16 Oct 2018 13:41:13 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/144120/