پایگاه خبری ستاره ها - پربيننده ترين عناوين هنری :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/art Mon, 18 Feb 2019 01:14:58 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Mon, 18 Feb 2019 01:14:58 GMT هنری 60 کریستیانو رونالدو کنار پریناز ایزدیار روی پوستر یک فیلم/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154183/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، پوستر جدید فیلم سینمایی «هت تریک» به کارگردانی رامتین لوافی که این روزها در سینماهای کشور در حال اکران است منتشر شد. روی این پوستر تصویری از امیر جدیدی کنار پریناز ایزدیار و کریستیانو رونالدو دیده می‌شود.   ]]> هنری Sun, 17 Feb 2019 09:43:27 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154183/ چهره‌ها در شبکه‌های اجتماعی؛ از ولنتاین تا ولنتاین! http://www.setarehnews.ir/fa/doc/gallery/154156/3/ به گزارش ستاره ها به نقل از برترین ها: در این مطلب با گزیده ای از فعالیت و عکس های چهره های ایرانی در شبکه های اجتماعی در خدمتتان هستیم. از این که ما را انتخاب کرده اید بسیار سپاسگزاریم. سلام خدمت تک تک خانوم ها و آقایون، اول هفته تون پرانرژی باشه. میریم سراغ چهره های امروز که غالبا حول ولنتاین میچرخه که اساسا به ما هیچ جوره ربط نداره و بیشتر بده بستون خرس و شکلاته. سام درخشانی تبریک روزعشق رو تقدیم دخترش برکه کرده که از لحاظ تِخاست چهره کاملا شبیه پدرشه. وقتی الناز با این یال و کوپالش سینگل باشه، دیگه چه انتظاری از ما میره:)) بیا النازجان دیگه چی میخوای؟؟اینم از طرف یه عدد یار! یه کلمه بگین عشق منی دیگه؛ این همه قصه گفتن چیه؟؟مدیونین فکرکنین حسودیم شده. بی شک این تصویر زیباترین و خاص ترین عاشقانه دو رفیق قدیمی و ناب در روز عشقه، سرتون سلامت. اینجوری قبول نیست، آخه یه خرسی چیزی! کلاکت دادی دست بنده خدا؟؟ از بهترین و بی ریاترین زوج هایی که تاالان دیدم،عشقتون ابدی. ساناز جان یعنی با پا بهتر درست میکنی؟؟ کورش تهامی هم با تاکیدِ موکد بر هشتگ کورش تهامی ولنتاین رو به همسرش تبریک گفت. عکس ولنتاینی ماهچهره خلیلی با اندکی یه کم بیشتر فتوشاپ. یعنی تا هفتادسال دیگه باید عکسِ من بمیرم برات تو بمیری برامِ شمارو لایک کنیم؟؟ ایشالا هشتادمین ولنتاینتون. اینجاست که باید گفت تو نباشی، دوستام هستن. همین خوشی ها و مشکلاته که عشق واقعی رو میسازه، پایدار باشه. باور کن فهمیدیم الناز عزیز، اینجوری هی پست و استوری میذاری ما فکر میکنیم داری فراخوان میزنی. خلاصه اینکه یه یار هست درحد نو دست یه خانوم دکتر بوده، یه ندا بده فقط‌. به امید سلامتی همه عشاقان و معشوقان. سلفی خرس در بغل بنیامین و همسرش شایلی که به تازگی هم صاحب سومین فرزندشون شدن. خاطره حاتمی حاضر در اکران خصوصی «پارادایس» به کارگردانی علی عطشانی‌. محمودرضا قدیریان و همسرش فرشته آلوسی در اکران همین فیلم. دیگه کارت راحت شد حبیب آقا، بعد از گرفتن سیمرغ راااحت بهت زن میدن. میکاپ فانتزی ویدا جوان که اگه عکس رو جای دیگه ای غیر از صفحه شخصیش میدیدیم اصلا قابل تشخیص نبود که خودشه. فقیهه سلطانی و آقا صدرالدین حجازی با گریمی که مربوط به آخرین اجرای تیاترشونه. تبریک تولد لیلا رجبی با عکس افترشِیو پیمان‌ رجبی؛ مبارک باشه. گروپ سلفیِ آقای کارگردان با بازیگران فیلم جدیدش که «دل» نام دارد. تبریک‌ میگیم مادر شوهر شدن فاطمه‌ گودرزی رو؛ دریا مرادی دشت‌ بازیگر و‌ پویان گنجی همسرِ بازیگر. مثل اینکه فقط خرس و‌ شکلات کادو نمیدن، از فردا شاهد‌ گوش های‌ لاو آویزان در اقصی نقاط شهر هستیم. اصول کادربندی در عکاسی رو میتونین از عکسهای مائده طهماسبی یاد بگیرین. مرجانه خانم گلچین خوشحال از به دنیا اومدن فرزند دخترخاله اش. عکس تلخی که این دو روز صفحات مجازی رو تحت تاثیر خودش قرار داد، انتظار همسر و فرزند یکی از شهدای حادثه تروریستی خاش، طلب صبر داریم برای تک تک خانواده های شهدا. مهدی سلطانی با عکسی از دوران سربازی اش با مرزبانان و خانواده هایشان همدردی کرد. «ایرانین گت تلنت» جدیدترین برنامه احسان علیخانی که از شنبه شب روی آنتن رفت. بعد از کلی تبریک تکراری و گاها لوس ولنتاین، این پست مهراب قاسمخانی چسبید :)) پریا همسر بابک جهانبخش که با شعر مورد علاقه بابک روز عشق رو تبریک گفته. گریم ویشکا آسایش در سریال جدید فریدون جیرانی که با ممیزی های وارد شده در هر قسمت، به جای ۶۰ دقیقه، ۳۰ دقیقه از فیلم نمایش داده میشه. مصداق بارز زیبایی در سادگیست. علی صادقی هم با این عکس فیس تو فیس با دلفین روز عشق رو تبریک گفت. عکس نیواستایل بهاره افشاری. ما گفتیم حتما توام جز عقاب های تنهایی سردارجان ولی مثل اینکه اشتباه میکردیم. سیما تیرانداز که با هر بار دیدنش یاد فیلم حلقه سبزش میفتیم در اکران فیلم پارادایس. مردم شما رو همچنان نه بخاطر فوتبالت که برای خودت دوست دارن؛ تولدت مبارک شهریار. البته به شرط اینکه کچل نشن. عکس قدیمی شبنم قلیخانی در کنار مادرش؛ فوکول اُشینی و اِپُل چی میگه؟! سلفی آینه ای رامبد و نگار به همراه دیگر بازیگران که اجرای تیاتر «نامبرده» رو برای جشنواره تیاتر فجر رو اجرا داشتند. تینا پاکروان و علی اسدزاده همسرش در گالری نقاشی محمد هراتی. مادران هنرمند به همراه دخترانشون در همین گالری. پوریا شکیبایی در نمایشگاه نقاشی های آذرخش فراهانی. ]]> هنری Sun, 17 Feb 2019 05:44:27 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/gallery/154156/3/ حقایق تلخ زندگی «لیدی گاگا» http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154160/ برترین ها: در حال حاضر لیدی گاگا یکی از مشهورترین ستاره های جهان است اما او این شهرت و قدرت را به سادگی به دست نیاورد. قبل از این که شما او را به عنوان یک ستاره بشناسید، او در حال دست و پا زدن در مشکلاتی چون فیبرومیالژیا، اختلالات روانی، آزار جنسی و غیره بود. اگر دوست دارید با تراژدی های زندگی این ستاره هالیوودی آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مان باشید. او آزار جنسی اش را سالیان سال پنهان کرد لیدی گاگا در سال 2014 اعتراف کرد که در دوران نوجوانی توسط یک آهنگساز مورد آزار جنسی قرار گرفت: «من این موضوع را تا 7 سال به هیچکس نگفتم. من اصلا نمی دانستم که چگونه باید به این موضوع فکر کنم یا این که چگونه با آن کنار بیایم. من نمی دانستم که مقصر هستم یا نه، من مدام خودم را سرزنش می کردم. این اتفاق کل زندگی مرا تحت تاثیر قرار داد و مرا تبدیل به آدم دیگری کرد» لیدی گاگا حتی یک آهنگ با نام «Til It Happens To You» هم در همین مورد منتشر کرد. او می گوید که هر زمان به این آهنگ گوش می دهد، گریه اش می گیرد. او دچار اختلالات روانی بود لیدی گاگا پس از این که مورد آزار جنسی قرار گرفت، دچار اختلالات روانی شد. او در سال 2016 در مصاحبه ای گفت که از اختلال استرسی پس از آسیب روانی رنج می برد: «من کم کم متوجه شدم که رفتارهای غیر طبیعی از خودم نشان می دهم. به عنوان مثال برای چند دقیقه به نقطه ای خیره می شدم و تصاویر آن اتفاق شوم در مقابل چشمانم ظاهر می شد. صدایی در ذهنم می گفت که این خاطره تا ابد با من باقی خواهد ماند. من به تدریج به دردهای مزمن فیزیکی، فیبرومیالژیا، حملات عصبی و رفتارهای مازوکیستی دچار شدم و حتی چندین بار به فکر خودکشی نیز افتادم.» لیدی گاگا در مراسم گرمی 2019 از این اختلالات روانی اش صحبت کرد. او از بیماری فیبرومیالژیا رنج می برد فیبرومیالژیا یک سندرم درد اسکلتی-عضلانی مزمن است که با درد در سطح گسترده، نقاط حساس، خستگی و اختلال خواب مشخص می ‌شود و علت ‌شناسی آن ناشناخته است. ویژگی ‌های اصلی فیبرومیالژی درد منتشر در بافت نرم است که معمولاً با سوزش و خارش همراه است. درد ممکن است در گردن، پشت، سینه، بازوها و پاها حس شود. به ‌علاوه بیماران ممکن است از خشکی صبحگاهی، خستگی، اختلالات خواب یا سردرد شاکی باشند. لیدی گاگا می گوید: «من از مردمی که این بیماری را درک نمی کنم، واقعا عصبانی می شوم. بیماری فیبرومیالژیا شوخی نیست. این بیماری موجب عصبی شدن و افسردگی می شود. این که شب موقع خواب نمی دانی که فردا با چه حالتی از خواب بیدار خواهی شد، غیر قابل تحمل است.» خوشبختانه لیدی گاگا این روزها به کمک پزشکان خود توانسته تا حدودی با این بیمار دست و پنجه نرم کند. موفقیت او به قیمت شکست عشقی اش تمام شد اگر چه لیدی گاگا برای فیلم «Five Foot Two» موفقیت های زیادی را به دست آورد، اما در ازای آن بهای زیادی پرداخت. فیلم «پنج فوت دو» یک فیلم مستند درباره لیدی گاگاست که در سال 2017 منتشر شد. او 10 میلیون نسخه از این فیلم را به فروش رساند اما به ازای آن، نامزدش تیلور کینی را از دست داد. دلیل اصلی بر هم خوردن نامزدی آنها مشغله زیاد لیدی گاگا بود. لیدی گاگا نه تنها تیلور، بلکه مردهای دیگر زندگی اش را هم به دلیل مشغله های کاری اش از دست داد. لوس کارل در این باره می گوید: «من مردی نبودم که بنشینم روی صندلی و رفت و آمدهای طرف مقابلم را تماشا کنم. ارتباط با فردی که هر لحظه در یک کشور است، کار ساده ای نیست. او قدرت و ثروت را می پسندید، در حالی که برای من عشق مهمتر از هر دویشان بود.» البته زیاد برای شکست عشقی های لیدی گاگا نگران نباشید زیرا او به تازگی با کریستیان کارینو نامزد کرده است. او اعتیاد شدید داشت در نتیجه اختلالات روانی که لیدی گاگا از آن رنج می برد، او به سمت مواد مخدر کشیده شد. او در مصاحبه ای با یاهو اعتراف کرد: «من بدن درد زیادی داشتم، افسرده شده بودم و نمی دانستم که دقیقا علت آن چیست، از این رو به مصرف مواد مخدر روی آوردم. من در روز 15 تا 20 نخ ماری جوآنا می کشیدم به طوری که انگار در سیاره دیگری زندگی می کردم. به غیر از ماری جوآنا من به کوکائین هم معتاد شده بودم. من تنهایی در خانه ام می نشستم، مواد می زدم و آهنگ می نوشتم. حال که به عقب نگاه می کنم، از آهنگ هایی که در آن زمان نوشته ام، نفرت دارم.» او احساس تنهایی می کرد علارغم این که لیدی گاگا در سراسر جهان هواداران زیادی دارد، اما او به شدت احساس تنهایی می کرد. پس از انتشار فیلم «Five Foot Two»، او حتی متنی در مورد افسردگی ناشی از حس تنهایی اش نوشت. «این احساس برای من عجیب بود چون که من باید با دیگران ارتباط برقرار می کردم و برای آنها به روی سن می رفتم اما در اوج مشغله کاری، احساس می کردم که هیچکس را ندارم. زندگی من به گونه ای بود که روزها با هزاران نفر در ارتباط بودم و شب ها در تنهایی خود غرق می شدم.» او دچار پرخوری عصبی بود لیدی گاگا از سن 15 سالگی به پرخوری عصبی مبتلا بود. به گفته او: «من در دوران دبیرستان دوست داشتم که یک بالرین لاغر باشم اما پدرم هر شب با مقدار زیادی گوشت به خانه می آمد.» این پرخوری نه تنها برای اندام او، بلکه برای تارهای صوتی اش هم مضر بود. بعضی اوقات که اسید معده به مری و گلو او باز ‌می گشت، موجب احساس بر آمدگی در گلوی او می شد. از این رو، لیدی گاگا تصمیم گرفت که این موضوع را با عکسی از اندامش در شبکه های اجتماعی منتشر کند و در مورد آن با هوادارانش حرف بزند. خوشبختانه هوادارانش با او همدردی کردند به طوری که لیدی گاگا در جواب آنها نوشت: «هیچ چیزی تا به حال درد مرا درمان نکرد جز همدردی شما هوادارانم.» اجرای لیدی گگاگا در «ستاره ‌ای متولد شده ‌است» واقعیت داشت اجرای با احساس لیدی گاگا در «ستاره ‌ای متولد شده ‌است» تا حدودی واقعیت داشت. او در آن زمان در یکی از بدترین دوران زندگی خود به سر می برد. یکی از دوستان صمیمی او با نام سونجا دورهام پس از سالها مبارزه با سرطان در مه 2017، یعنی زمانی که لیدی گاگا در حال فیلمبرداری این فیلم بود، در گذشت. او خودش اعتراف کرده که بازی در این فیلم به دلیل غمی که او برای از دست دادن دوست اش در دل داشت، بسیار سخت بود. «یک روز دوستم با من تماس گرفت و به من گفت که حالش خوب نیست. من تنها صدای ناله های او را می شنیدم. من در آن لحظه سر فیلمبرداری بودم اما بدون این که به کسی بگویم آنجا را ترک کردم اما متاسفانه 10 دقیقه پس از مرگ دوستم بالا سرش رسیدم. پس از آن زمان من حتی سر فیلمبرداری هم نتوانستم غم او را فراموش کنم.» بیماری لوپوس در خانواده آنها ارثی ست لیدی گاگا در سال 2010 گفت که سابقه بیماری لوپوس در خانواده آنها وجود دارد. لوپوس یک بیماری مزمن خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن بیش فعال شده و به بافت های سالم و نرمال حمله می کند که نتیجه آن علائمی نظیر تورم، التهاب، آسیب به مفاصل، پوست، کلیه ها، خون، قلب و شش ها است. علرغم این که لیدیی گاگا تاکنون نشانه ای از این بیماری را مشاهده نکرده اما گفته که این بیماری ارثی ست و ممکن است که در آینده ای نزدیک به او نیز سرایت کند. ]]> هنری Sun, 17 Feb 2019 06:14:33 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154160/ احسان علیخانی «گات تلنت ایرانی» را رونمایی کرد/ جذاب «مثل خارج»؟ http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154164/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر، شب گذشته و بعد از مدت‌ها تبلیغات و پخش تیزر، برنامه «عصر جدید» احسان علیخانی که برای نخستین‌بار نوید تولید آن را علی فروغی مدیر جوان شبکه سه سیما حدود ۴ ماه پیش در برنامه زنده «حالا خورشید» داده بود، بالاخره روی آنتن این شبکه رفت. برنامه‌ای که از همان ابتدا گفته شد قرار است یک «تلنت شو» (برنامه استعدادیابی) ایرانی باشد و در همین راستا هم فراخوان آن برای دریافت ویدئو از متقاضیان منتشر شده بود. شب گذشته شنبه ۲۷ دی ماه، اولین قسمت از این برنامه روی آنتن شبکه سه رفت و احسان علیخانی در ابتدای این قسمت درباره رویکرد این مسابقه سخن گفت. وی با بیان اینکه برنامه «عصر جدید» قرار نیست دنیا را تغییر دهد، اظهار کرد که در این برنامه صرفا می‌خواهند «ذره بین» به دست افراد بدهند. علیخانی همچنین بیان کرد که صحنه «عصر جدید» برای کسانی است که با تردید به خودشان نگاه می‌کنند و مردد هستند که آیا واقعا استعدادی دارند و یا گرفتار توهم استعدادند. وی سپس به توضیحاتی درباره قوانین حضور در این مسابقه استعدادیابی پرداخت و بیان کرد که در پایان فصل اول این مسابقه که ۲۶ قسمت خواهد بود ۶۰ نفر انتخاب خواهند شد. سکوت درباره یک کپی‌برداری محمدرضا گلزار مجری مسابقه تلویزیونی «برنده باش» قبل از تولید و حتی آغاز پخش این برنامه با حضور در «ماه عسل» با اجرای احسان علیخانی با صراحت به برند جهانی «برنده باش» اشاره کرد و تأکید کرد در کشورهای مختلفی این مسابقه با همین قالب در حال اجراست و حالا او علاقه دارد همین مسابقه را در ایران هم اجرا کند، این توضیحی بود که طبیعتا باب هرگونه شائبه درباره کپی‌برداری با مدعای نوآوری را بست.   شاید با همین پس‌زمینه انتظار می‌رفت که علیخانی هم در قسمت اول برنامه «عصرجدید» به کپی بودن «عین‌به‌عین» برنامه‌اش و شباهت آن با برنامه مشهور «گات تلنت‌ آمریکایی» اشاره کند و در مقایسه‌ای از ویژگی‌های احتمالاً متفاوت نسخه ایرانی این برنامه بگوید؛ علیخانی اما ترجیح داد در این زمینه حرفی نزند! استعدادیابی از میان چهره‌ها؟ از فرم و ساختار کپی‌شده «عصر جدید» که در داوری، دکور، ‌ اجرا، کارگردانی و همه اجزای این برنامه مشهود بود که بگذریم، اولین قسمت از این مسابقه، شگفتی خود را با «استعدادیابی» از برخی چهره‌ها به نمایش گذاشت که سال‌هاست مسیر زندگی خود را انتخاب کرده و حتی با رشته‌های موردنظرشان شناخته شده‌اند! از جمله این افراد احسان موسوی‌نژاد قهرمان فوتبال نمایشی است که خود را در رشته‌ای که می‌خواست استعدادش را به نمایش بگذارد نفر اول آسیا و نفر پنجم جهان معرفی کرد! فردی که به‌عنوان یک قهرمان از او یاد می‌شود حالا در یک مسابقه تلویزیونی به‌عنوان استعداد تازه معرفی می‌شود. جالب اینکه موسوی‌نژاد پیش‌تر مصاحبه‌هایی با رسانه‌ها درباره تخصص‌اش داشته و حتی در شبکه تلویزیونی «شما» به‌عنوان مهمان حضور یافته است.   شگفتی دیگر و البته «برگزیده فینال» این مسابقه اما سعید فتحی‌روشن بود که او هم پیش از این در شبکه‌ها و برنامه‌های مختلف تلویزیونی از جمله برنامه‌های پرمخاطبی با اجرای علی ضیا حضور یافته و مخاطب عادی با یک سرچ ساده می‌تواند به این نتیجه برسد که او هم استعداد تازه‌ای نیست و سال‌هاست در حرفه خود به‌عنوان یک «چهره» شناخته شده است. باید دید احسان علیخانی در قسمت‌های بعد به رویکرد این مسابقه و سوالاتی که در ذهن مخاطبان به‌وجود آمده است پاسخ خواهد داد؟ به‌خصوص اینکه آیا قرار است این مسابقه به‌معنای واقعی به معرفی استعدادهای تازه اختصاص پیدا کند و یا مانند دیگر «جُنگ»های تلویزیونی به اجرای «جذاب» شرکت‌کنندگان بسنده کند؟ به‌خصوص که درباره برخی دیگر از شرکت‌کننده‌های همین قسمت نخست نیز این ابهام قابل طرح است که اساساً این افراد از بین چند هزار نفر چگونه به این مسابقه راه یافته‌اند مثل گروهی که با استفاده از حرکات آکروباتیک و نمایشی آن هم به ساده‌ترین شکل ممکن در این مسابقه حضور یافته بودند و اساسا ورودشان به مسابقه نیز محل سوال بود. یک برگ‌برنده؛ هیأت داروان در اولین قسمت از برنامه «عصر جدید» می‌توان به داوری رویا نونهالی، امین حیایی، آریا عظیمی‌نژاد و سید بشیر حسینی به عنوان یک ویژگی مثبت اشاره کرد. داورانی که تلاش داشتند بدون دل‌رحمی‌ها و تعارفات مرسوم مسابقات تلویزیونی و البته با رعایت ادب و ذکر دلیل شرکت‌کننده را حذف کنند.   طرح این سوال از شرکت‌کننده‌ها که این استعداد چه نفعی برایت دارد و یا سوالاتی که نشان می‌داد استعداد باید اتفاقی تازه و یا هدفمند باشد از همین اولین قسمت سیاستگذاری درست اتاق فکر برنامه در زمینه داوری‌ها را نشان داد. راه سخت عبور از یک ابهام فارغ از همه این نکات منفی و مثبت درباره قسمت نخست «عصر جدید» مهمترین پرسش کماکان درباره این برنامه تببین لزوم این حجم از «کپی‌برداری» در تولید یک برنامه «استعدادیابی» است. به خصوص که تلویزیون سال‌هاست در این زمینه دست به آزمون و خطا زده و تلاش‌های متعددی در زمینه تولید برنامه‌های استعدادیابی (با کپی‌برداری‌های تاحدودی نامحسوس!) در حوزه‌های مختلف داشته و امروز احتمالا انتظار توضیح و استدلال برای رسیدن به این «نسخه‌برداری عین به عین» چندان بیراه نیست. استفاده از پلتفرم‌های استاندارد و تا حدودی مشترک در برنامه‌سازی اتفاقی مرسوم در صنعت «سرگرمی» و تولیدات تلویزیونی در جهان است اما عطش برنامه‌سازی «مثل خارج»(!) که مدتی است در شبکه‌های مختلف تلویزیون به راه افتاده و احتمالا بی‌ارتباط با معضل «افت مخاطب» نیست، فراتر از استفاده از قالب‌ها و به‌نوعی تن دادن به قالب‌ها است. نمونه موفق برنامه‌هایی مانند «حالا خورشید» و «خندوانه» به‌خوبی موید این واقعیت است که می‌توان در قالب‌های استانداردجهانی یک «برنامه خلاقانه ایرانی» تولید کرد و این طبیعتا متفاوت از بازسازی یک برنامه کاملا خارجی صرفا «به زبان فارسی» است! جذب مخاطب از این مسیر و تسلیم کامل دربرابر قالب‌های آزموده و پاسخ داده در «غرب» آیا به‌معنای ‌بی‌توجهی محض به اندوخته‌های ۴۰ ساله برنامه‌سازان داخلی نیست؟ برای عبور از این ابهامات و اثبات دستاوردهای مثبت «عصر جدید» احسان علیخانی مسیر بسیار دشواری پیش روی خود دارد؛ برنامه‌سازی که آنقدر تجربه دارد که خود اعتراف می‌کند این «سخت‌ترین» کارش در تلویزیون تا به امروز بوده است. ]]> هنری Sun, 17 Feb 2019 06:45:59 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154164/ آل پاچینو، نقش اول سریال «شکار» شد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154180/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری صبا: آمازون گروه بازیگری سریال «شکار» را با بازی آل پاچینو در نقش اصلی تایید کرد.   سریال «شکار» را جوردن پیل کارگردان و فیلمنامه نویس برنده جایزه اسکار در فیلم «برو بیرون» تهیه خواهد کرد. آل پاچینو، لوگان لرمن و جریکا هینتون به همراه لِنا اولین، کارول کین، ساول رابینک، تیفانی بون، لوییز اوزاوا، چانگچین، گرگ اوستین و دیلان بیکر بازیگرانی هستند که قرارداد خود را برای بازی در این سریال امضا کرده اند. «شکار» داستان یک گروه متفاوت شکارچیان نازی است که در سال ۱۹۷۷ در شهر نیویورک زندگی می کنند. این شکارچیان پی برده اند که گروهی از افسران رده بالای نازی در میان مردم زندگی می‌کنند و در حال توطئه هستند تا رایش چهارم را در آمریکا به وجود بیاورند. این گروه شکارچیان به دنبال آن هستند تا نازی ها را به دست قانون بسپارند. پاچینو در این سریال در نقش مِیر اوفرمن رییس مرموز و قدرتمند گروه شکارچیان بازی می کند. استودیو مانکی‌پاو پروداکشنز متعلق به جوردن پیل و سونار انترتینمنت تهیه این سریال را برعهده دارند. دیوید ویل نویسنده و مدیر تولید این سریال است. «شکار» اولین سریال بلند آل پاچینو در طول بیش از نیم قرن فعالیت هنری وی است. آل پاچینو پیش از این در سریال کوتاه تلویزیونی «فرشتگان در آمریکا» به کارگردانی مایک نیکلولز و فیلم های تلویزیونی «تو جک را نمی شناسی»، «فیل اسپکتور» و «پاترنو» حضور یافته است. ]]> هنری Sun, 17 Feb 2019 09:01:56 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154180/ واکنش تهمینه میلانی به اظهار نظر جدید بهروز افخمی: جدی نگیرید/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154198/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، بهروز افخمی اخیرا در گفتگویی ویدئویی از تهمینه میلانی با عنوان «ضعیف‌ترین فیلمساز زن» یاد کرده است. برای دانستن جواب میلانی درباره اظهارنظر جنجالی افخمی قرار نیست راه درازی برویم چرا که ماجرا در اینستاگرام تهمینه میلانی هم بازتاب داشت.  زیر یکی از پست‌های اینستاگرامی میلانی، فردی از او درباره حرف‌های افخمی پرسیده بود. جواب میلانی در نوع خود جالب توجه است: «جدی نگیرید.»   ]]> هنری Sun, 17 Feb 2019 11:18:52 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154198/ پوشیدن لباس کوکلاس کلان‌ها سخت است/ چالش‌های یک فیلم نژادپرستانه http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154191/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر ، آدام درایور به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم «کوکلاس کلان سیاهپوست» یا  «BlacKkKlansman»  ساخته اسپایک لی نخستین نامزدی دریافت جایزه اسکار خود را به دست آورده است. به نقل از هالیوود ریپورتر، در این فیلم او نقش فلیپ زیمرمن را بازی می‌کند؛ افسر پلیسی که به ران استال‌ورت کارآگاه سیاه‌پوست با نقش‌آفرینی جان دیوید واشنگتن کمک می‌کند به گروه کوکلاکس کلان در کلرادو نفوذ کند. درایور ۳۵ ساله که حالا مشغول کار کردن روی فیلم بعدی‌اش یعنی «جنگ ستارگان: اپیزود ۹» جی‌جی آبرامز است، درباره سبک کارگردانی لی و نخستین باری که کلاه KKK را بر سر گذاشت با هالیوود ریپورتر صحبت کرد. در این گفتگو می خوانید: بعد از خواندن فیلمنامه برای نخستین بار چه حسی داشتید؟ - یادم می‌آید این حس را داشتم که این داستانی باورنکردنی است. به محض اینکه شروع به خواندن چیزی می‌کنی، تا حدی ناخودآگاه شروع به کار کردن روی آن هم می‌کنی. از خودم پرسیدم که «می‌تونی حریف این بشی؟» سفر شخصیت و ایده هویت او برایم واضح شد. او باید ایدئولوژی کاری خود را حفظ می‌کرد چون باید از خودش محافظت می‌کرد. بعد با کسی مواجه می‌شود که این ایده را به چالش می‌کشد و نشان می‌دهد که اگر قضیه را شخصی برداشت کند، ممکن است به کارش هم کمک کند. لحظه‌ای سر صحنه فیلمبرداری داشتید که از همه به یاد ماندنی‌تر باشد؟ - به نظرم آن لحظه‌ای بود که شخصیت‌ها داشتند برای ضرب و شتم در ملاء‌ عام شادی می‌کردند. همه گروه، حسی از ناراحتی برای این صحنه نژادپرستانه داشتند اما این حس در حین کار کردن در صحنه گم می‌شد. داری روی شخصیتت کار می‌کنی، بنابراین نمی‌توانی فکر کنی چه حسی دارد. کار شما این نیست که چیزی حس کنی،‌ کارت این است که داستان را تعریف کنی. وقتی روپوش و کلاه KKK را می‌بینی، حس می‌کنی درک می‌کنی معنی‌اش چیست اما وقتی آن را می‌پوشی آنقدر از تمام چیزهایی که باور دارم دور است که حس درستی از آن نمی‌توانم بیان کنم. سبک کارگردانی اسپایک لی را چطور توصیف می‌کنید؟ - او دوست دارد سریع کار کند و به حس لحظه اعتقاد دارد. در دو هفته‌ای که برای تمرین در نظر می‌گیرد، ما تمام چیزهایی که باید بگوییم را می‌گوییم و روز فیلمبرداری فقط می‌خواهد کارش را بکند. می‌خواهد سریع کار کند، بنابراین اگر غریزه‌ای داری، او از شما می‌خواهد به آن توجه کنی حتی اگر منطقی نباشد. همین را در فیلم‌هایش خیلی دوست دارم که آن‌ها به همین دلیل خیلی غیرقابل پیش‌بینی هستند. تا اینجا لحظه محبوب شما با مخاطبان فیلم در کجا بوده است؟ - فستیوال کن خیلی خاص بود. مخاطبان غیرآمریکایی بودند. بسیاری از بازیگران حتی نمی‌دانستند آن لحظه‌های آخر فیلم قرار است چطور باشد، بنابراین وقتی چنان تاثیر سختی روی آنها داشت کاملا قابل لمس بود. در حالی که آدام درایور برای «کوکلاکس کلان سیاه‌پوست» نامزد کسب اسکار نقش مکمل مرد شده است، ماهرشالا علی برای «کتاب سبز»، سام الیوت برای «ستاره‌ای متولد می‌شود»، ریچارد ای. گرانت برای «می‌توانی مرا ببخشی؟» و سام راک‌ول برای «معاون» رقبای او در این بخش هستند. ]]> هنری Sun, 17 Feb 2019 10:28:15 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154191/ ده‌نمکی: دستمزد بازیگران آن‌قدر بالا رفته که بدون پول کثیف نمی‌شود فیلم ساخت http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154204/ به گزارش ستاره ها به نقل ازخبرآنلاین؛ پول‌های کثیف در سینما، این شده اساس پرسش‌ها از سینماگران در جشنواره فیلم فجر. تقریبا با پایان هر فیلمی چند خبرنگار آماده نشسته‌اند برای طرح این پرسش از صاحب فیلم و حتی از بازیگران. از میرکریمی تا تنابنده و آبیار. ارزشی و فیلمساز جشنواره‌ای هم ندارد. همه با این سئوال مواجه می‌شوند. در مقابل این پرسش، حسین انتظامی نخستین سیاستش را بر اجرای طرح شفافیت در سینما گذاشته است. کاری که مشخص می کند چه کسی و با کدام سرمایه پشت فیلم‌هاست.  اما آیا این راهکار کمکی به حل این چالش در سینمای ایران می‌کند؟ مسعود ده‌نمکی فعال سیاسی سابق که حالا بیش از یک‌دهه است بخشی از فیلمسازی سینمای بدنه ایران شده است، می‌گوید با روندی که هزینه فیلمسازی در ایران پیدا کرده، دیگر چاره‌ای برای فیلمسازان نمی‌ماند غیر از اینکه هر پولی را اعم از تمیز یا کثیف جذب کنند. او که امسال «زندانی‌ها»یش را به جشنواره نفرستاده در ابتدا در این رابطه می‌گوید: «واقعا حسم این بود که جشنواره جای مناسبی برای فیلم‌های طنز نیست.» در همین جشنواره اما «زهرمار» رضویان متهم شده به کپی از «رسوایی»؛ ده‌نمکی می‌گوید این فیلم را ندیده و با خنده می‌گوید قبلا هم نمونه کپی از «اخراجی‌ها» ساخته شده. با او درباره آن اظهارنظر قبل از جشنواره که خود را جلوتر از سینمای ایران دانسته بود گپ می‌زنیم که با خنده و شوخی می‌گوید: «خب فکر کنید من پیشگو هستم. قبلا هم زلزله تهران را در فیلمم پیش‌بینی کردم!» در شرایط فعلی ۷۰ درصد فیلم‌های ما ضررده هستند این‌ها مقدمه‌ای غیررسمی بود برای طرح یک پرسش جدی. آیا شفاف‌سازی به سینما کمک می‌کند تا از اتهام ورود پول‌های کثیف رهایی پیدا کند؟ پرسشی که ده نمکی آن را با یک پرسش کلیدی‌تر پاسخ می‌دهد. او می‌گوید: «واقعا فکر می‌کنید با این هزینه سرسام‌آور فیلم‌سازی و قیمت‌ نجومی دستمزد بازیگران آیا اصلا کسی می‌تواند به عنوان فیلمساز مستقل فیلمی بسازد؟ الان اگر یک فیلم عادی کم‌هزینه کم بازیگر آپارتمانی بخواهی بسازی می‌شود دو میلیارد تومان هزینه. فیلمی که دو میلیارد هزینه دارد برای رسیدن به سوددهی باید روی گیشه اقلا هشت میلیارد تومان بفروشد. این یعنی تقریبا ۷۰درصد فیلم‌های ما ضررده می‌شوند. چند فیلم خواهیم داشت که بتواند هزینه‌اش را برگرداند؟» او با این استدلال اعتقاد دارد چاره‌ای غیر از این برای سینما نمی‌ماند که برود سراغ پول‌های با منشا نامعلوم؛ این کارگردان در این باره بیان می‌کند: «اسمش را هرچه بخواهید بگذارید، ولی در این شرایط هر کارگردانی که بخواهد فیلم با بازیگر بسازد باید هر پولی از هر جایی توانست را جذب کند. ما یک دوره‌ای همه چیز را ول کردیم و این شد حاصلش. مسئولان تصمیم‌گیر در سینما فراموش کردند و تشکل‌ها هم همین طور. حالا دیگر واقعا سینما به این شکل صرفه ندارد. دیگر سخت است سینمای مستقل روی پا بماند و فیلم‌های کم بودجه باید بروند سمت غیربازیگر ها، غیرحرفه‌ای ها و لوکیشن‌های محدود. آثار تاریخی و کارهای فاخر بدون کمک دولتی‌ها و شبه دولتی‌ها و پول‌های نامعلوم اصلا قابلیت ساخت نخواهند داشت.» او ادامه‌ می‌دهد: «الان این بحث‌هایی که درباره پول تمیز یا کثیف می‌شود برسر بدی این پول‌ها نیست. گیر یکسری این است که چرا پول‌ها به خودشان نرسیده است و به بقیه این فرصت‌ها رسیده است.» گرانی دستمزدها قبل از گرانی دلار رخ داد این گرانی آیا حاصل دستمزدها و هزینه دلاری بخشی از بازیگران شاخص سینمای ایران است؟ ده‌نمکی اعتقادی به این مسئله ندارد و می‌گوید: «گرانی دستمزدها قبل از گرانی دلار رخ داد. یک بخشی به شبکه نمایش خانگی مربوط می‌شد و پول‌های پرداخت شده و بخش دیگر هم عدم نظارت و کنترل بود.» اما با کنترل چطور می‌شد مانع از گرانی دستمزدها شد؟ مگر سقف قراردادها نقشی در کاهش دستمزد بازیکنان فوتبال داشت؟ ده‌نمکی در پاسخ به این پرسش توضیح می‌دهد: «خودتان می دانید که اتفاقا همین پول‌های مشکوک چه بلایی سر فوتبال آورد و گرانی‌اش باعث شد چه کسانی به فوتبال بیایند و پول‌های ناپاک با فوتبال چه کرد؟» حالا اما بحث شفاف‌سازی آیا می‌تواند کمک کند به پاکسازی سینما از پول‌های مشکوک؟ ده‌نمکی می‌گوید: «راستش را بخواهید امیدوارم منجر به عوام‌فریبی نشود چون راهکار قصه تنها شفاف‌سازی نیست. شفاف‌سازی گام اول است. محاسنی دارد مثلا اینکه سرمایه‌های دولتی و بعضی افراد مشخص می‌شود. حسن دیگرش این است که دیگر دوستان هنرمند نمی‌توانند پول‌های بازنشستگان فلان ارگان را بگیرند، فیلم بسازند و بعد در اینستاگرام‌های‌شان از حق مردم بگویند و ژست هموطن دوستی بگیرند ولی برای حل این چالش بزرگ نیاز به برخوردهای جدی‌تری در کنار شفاف‌سازی هست.» ]]> هنری Sun, 17 Feb 2019 12:04:00 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154204/ حاشیه‌های چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154149/ به گزارش ستاره ها به نقل از ایسنا، طبق جدول اولیه‌ و خبری که ستاد برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر به رسانه‌ها ارسال کرده بود، گروه آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو می‌بایست اجرای خود را در چهارمین شب جشنواره (۲۷ بهمن‌ماه) ساعت ۱۸:۳۰ در تالار رودکی روی صحنه می‌برد اما سامانه بلیت‌فروشی و جدولی که روی سایت جشنواره قرار داشت خبر از این می‌داد که این اجرا در پنجمین شب جشنواره (۲۸ بهمن) روی صحنه می‌رود و هنرجویان دانشگاه هنر ۲۷ بهمن اجرا خواهند کرد. این جا به جایی بدون اطلاع‌رسانی به رسانه‌ها انجام شده بود و دست‌اندرکاران جشنواره از این پیشامد و عدم اطلاع‌رسانی به رسانه‌ها ابراز تاسف و عذرخواهی کردند. در تالار رودکی پس از اجرای هنرجویان دانشگاه هنر که حین اجرای آن رفت‌وآمد جسته و گریخته برخی از حضار در حین اجرا همانند شب‌های گذشته در تالار رودکی به چشم می‌خورد، رافائل میناسکانیان بدون هیچ سخن و حاشیه‌ای پیانو نواخت. این موزیسین در دو بخش قطعاتی از باخ، شوپن و بتهوون را اجرا کرد. همچنین در این شب در تالار وحدت کتاب سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر بین اهالی رسانه توزیع شد؛ هرچند توزیع این کتاب در روز چهارم جشنواره کمی دیر به نظر می‌رسد. این کتاب شامل معرفی نسبتا کامل دست‌اندرکاران جشنواره، معرفی گروه‌ها و اجراها و ... است. از جمله مواردی که در این کتاب به آن اشاره شده است، معرفی شوراهای مختلف این رویداد است. اجراهای تالار وحدت به ارکستر «رتوریک» و گروه «پایور» اختصاص داشت. نصیر حیدریان که رهبری ارکستر رتوریک را بر عهده داشت در این کنسرت سردیسی از خود را به عنوان هدیه دریافت کرد. در چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر پس از علیرضا طلیسچی، گروه پازل به خوانندگی علی رهبری‌ به اجرای برنامه در سالن کاملا پر میلاد پرداختند. در ابتدای این کنسرت پاپ که با نیم‌ساعت تاخیر حدود ساعت ۲۲ آغاز شد علی رهبری توضیح داد که امشب قرار است بیش از آنکه حرف بزند از طریق موسیقی با مخاطبانش ارتباط برقرار کند. او به پیشنهاد خودش قطعه  مغرور عاشق را دو بار اجرا و آرزو کرد روزی برسد که کنسرت‌های پاپ فقط به واسطه اجرای «آهنگ‌های شیش و هشتی» شلوغ نشوند. در بخشی از مراسم شنبه‌شب، این خواننده با اشاره به شهادت تعدادی از نیروهای سپاه، حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت. از طرفی گروه موسیقی «خنیاگران مهر» با حضور علی ترابی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد و رئیس جشنواره در تالار ایوان شمس به اجرا پرداختند. در بخشی از این اجرا صدای سالن با مشکل روبه رو شد که از سوی حضار بلند تذکر داده شد و درخواست داشتند صدا را درست کنند. پس از اتمام این قطعه بهزاد عبدی آهنگساز گروه ضمن عذرخواهی برای مشکل پیش‌آمده گفت: این اتفاق ممکن است در تمام کنسرت‌های دنیا پیش بیایید. او همچنین اشاره‌ای به سختی کار موسیقی برای بانوان در کشور داشت و گفت: با تمام این سختی‌ها که شما در جریان هستید این بانوان برای شما به اجرا پرداختند و از تمام این بزرگواران تشکر می‌کنم. «ارکستر سازهای ایرانی فارابی» و گروه موسیقی «سماع قزوین» در چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر در یک سانس مشترک به اجرای قطعات معروف با اشعاری از شعرای نامی پرداختند.تعدادی از حاضران پس از پایان بخش اول، سالن را ترک کردند. این در حالی است که مسئولان سالن اعلام کردند که گروهی دیگر در بخش بعدی اجرا خواهند داشت. فرهنگسرای نیاوران هم در سانس اول اجرای خود میزبان برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان بود. بیشتر تماشاچیان این کنسرت از آشنایان و خانواده‌های نوازندگان بودند و تعداد زیادی از صندلی‌های سالن نیز خالی بود. در این کنسرت نیز همانند سایر اجراهای این دوره از جشنواره رفت و آمد مکرر تماشاچیان و فیلمبرداری آنها از اجراها باعث بر هم خوردن تمرکز سایرین می‌شد و هیچ نظارتی بر این روند وجود نداشت. در ادامه، اجرای دونوازی دودوک و کمانچه حسام اینانلو و رضا عسگرزاده در این سالن روی صحنه رفت. چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر در ۷ سالن کنسرت و یک سالن سینما برگزار شد. ]]> هنری Sun, 17 Feb 2019 04:52:20 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154149/ جای خالی «کلاه قرمزی» در نوروز ۹۸ http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154210/ به گزارش ستاره ها به نقل از فارس: اگر در دهه شصت متولد شده و زندگی کرده باشید، قطعا با روزهای گرم تابستان و سرگرمی‌هایی که عملا تنها دلخوشی هر کودک خردسالی است آشنا هستید. نوشتن تکلیف‌های مدرسه و بعد بازی‌های دسته جمعی با بچه‌های محله در کوچه، نشستن در حیاط خانه مادربزرگ و استشمام بوی خاک آب خورده و خوردن کاهو و سکنجبین به عنوان عصرانه‌، همه و همه از سرگرمی‌هایی بودند که در دهه ۷۰ کودکان را با خود همراه می‌کردند. آن زمان‌ها علاوه بر اینها تلویزیون یکی از سرگرم‌کننده‌ترین ابزاری بود که والدین برای فرزاندانشان در نظر می‌گرفتند و در صدر آنها برنامه‌های کودک بودند که تعداد محدودی هم داشتند. این گزارش حضور مجموعه «کلاه قرمزی» در آن سالها و پخش نشدن آن در نوروز ۹۸ را بررسی می‌کند. عروسکی با چکمه‌های قرمز بچه‌های الان یادشان نمی‌آید اما کودکان دیروز و دهه شصتی‌ها خوب یادشان هست که عروسکی کوچک، ساده و اسفنجی با بلوزی بافتنی راه راه‌های افقی آبی و سفید، چشمانی با رنگ‌هایی تا به تا، کلاه و چکمه‌ای قرمز درست زمانی که از ادامه تحصیل نا امید شده بود، با حرف‌های آقای مجری آنهم از پشت قاب تلویزیونی در ویترین مغازه، پا به خیال و فانتزی کودکان دهه شصتی گذاشت. «کلاه قرمزی» شاید به خاطر سادگی شاید هم به این دلیل که به واقعیت کودکان و دنیای آنها نزدیک بود، از همان سال ۷۰ به یکی از ماندگارترین عروسک‌ها بدل شد. مورچه‌ای که نمی‌دانستند پسربچه می‌شود بهتر است بدانید اولین بار که عروسکی به نام کلاه قرمزی در قاب تلویزیون دیده شد، هیچکس نمی‌دانست که این مورچه عروسکی با فیزیکی کوچک که قدش به نیم‌ متر هم نمی‌رسید روزی به تمام نوستالژی کودکان یک نسل تبدیل شود. این عروسک در سال ۶۰ در برنامهٔ «سقائک و شانه‌به‌سر دانا» به کارگردانی ایرج طهماسب حضور داشت. بعد از آن در مجموعه‌ای تلویزیونی به نام جغجغه و فرفره در سال ۱۳۷۰ و سپس در سه فیلم سینمایی «کلاه‌قرمزی و پسرخاله»، «کلاه‌قرمزی و سروناز» و «کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه» بازی کرد. در این فاصله کلاه قرمزی در یک مجموعه ۴ اپیزودی با نام کلاه قرمزی در فرنگ به شبکه نمایش خانگی رفت. عروسکی اسفنجی با دو هویت و دو داستان متفاوت کلاه قرمزی در سینما یک قصه دارد و در تلویزیون یک قصه و شاید این تفاوت در این دو ژانر باعث شده تا او هنوز که هنوز است برای مخاطب تازگی داشته باشد. او در نسخه تلویزیونی شاگرد کفاشی بود که کفش‌های آقای مجری را واکس زده در یکی از قسمت‌های برنامه به‌ عنوان مهمان حضور پیدا کرد و کفش‌های آقای مجری را که واکس زده بود برای وی آورده‌ بود. او همان ابتدا پسری بازیگوش، پُرشروشور اما خوش‌قلب بود که نمی‌توانست درست حرف بزند و با صدایی عجیب و با تلفظ اشتباه کلمات، مدام آب دهانش را روی صورت آقای مُرجی می‌ریخت. این عروسک با سماجتی که داشت، در برنامه و کنار آقای مجری ماند. اما داستان او در سینما فرق می‌کرد، کلاه‌قرمزی در سینما پسربچه‌ای بود که در شهرستان زندگی می‌کرد، او از مدرسه اخراج شد و به همین دلیل نتوانست ادامه تحصیل دهد. یکروز همانطور که در کنار یک مغازه نشسته با دیدن اتفاقی آقای مجری در تلویزیون داخل ویترین یک مغازه و شنیدن حرف‌های محبت‌آمیز او کوله بار می‌بندد و راهی تهران می‌شود. به فکر کودکانه‌اش گویی می‌تواند همکار مجری شود. اما آقای مجری او را جدی نمی‌گیرد و طردش می‌کند. او ساعت‌ها و روزها در خیابان‌ها سرگردان می‌شود تا در نهایت با سماجت دل آقای مجری را نرم می‌کند و همکار مجری می‌شود و همین داستان سر خط ماجرای سینمایی برای این عروسک بود. عروسک‌هایی که هیچ‌گاه بزرگ نمی‌شوند درست است که کلاه قرمزی در آستانه ۳۰ سالگی است اما از آنجایی که عروسک‌ها هیچ‌گاه رشد نمی‌کنند و بزرگ نمی‌شوند این عروسک هم در این سالها نه تغییری در چهره‌اش و نه در قد و قامتش رخ داده است. اما اگر ظاهر کلاه قرمزی را با عروسکی که دهه ۷۰ در تلویزیون ظاهر شد در کنار هم قرار دهید، تفاوت‌های جزئی از جمله رنگ چشمان، تغییر نوع عروسک در نسخه سینمایی و تلویزیونی و ... به چشم می‌آید. عروسک‌هایی روی میله! از آخرین باری که کلاه قرمزی به همراه حدود ۲۰ عروسک دیگر در دستان عروسک‌گردان‌هایشان بازی داده شده‌اند دو سالی می‌گذرد و در این مدت عروسک‌ها روی میله آهنی که برای همه عروسک‌ها تعبیه می‌شود، قرار داده شدند و با پلاستیک مشکی پوشیده شده‌اند. با تصور چنین فضایی شاید شما هم ناراحت شوید اما باید گفت تمام این کارها برای سالم ماندن این عروسک‌ها و جلوگیری از خورده شدن اسفنج آنها است. حاشیه‌های یک کار بی‌حاشیه! مجموعه تلویزیونی کلاه قرمزی از سال ۸۸ به ترتیب یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های نوروزی شبکه دو سیما بود، اما در این بین به دلایلی در برخی از سالها روانه آنتن نوروزی نشد که اتفاقا پخش نشدن این مجموعه تلویزیونی در نوروز سال ۹۶ حواشی بسیاری را به همراه داشت که مهمترین آنها اختلاف بین مدیران شبکه و تهیه کننده این مجموعه بود.اعلام رقم خارج از عرف برای دستمزد ساخت این مجموعه مهم‌ترین دلیل تلویزیونی‌ها برای کنار نیامدن با تولید کلاه‌قرمزی بود و از سوی دیگر تهیه کننده تصمیم گرفت تا کلاه قرمزی ۹۶ را به شبکه نمایش خانگی ببرد، اما از آنجایی که امتیاز اصلی کلاه قرمزی برای تلویزیون بود این اتفاق نیفتاد و مدیران شبکه دو نیز تصمیم به پخش آن در نوروز ۹۷ گرفتند. فوت مادر کلاه قرمزی و تنهایی ادامه‌دار این عروسک درست چند روز مانده به تمرین‌های کلاه قرمزی ۹۶ و روزهای پایانی سال ۹۵ دنیا فنی زاده که عروسک‌گردان ثابت این عروسک بود، بعد از سالها مبارزه با بیماری سرطان در روز ۸ دی ماه درگذشت و از آن روز به بعد شیما بخشنده طبق وصیت فنی‌زاده به عنوان مادر دوم این عروسک وظیفه عروسک‌گردانی آن را عهده‌دار شد. گروه کلاه قرمزی و عروسک‌های این مجموعه در اولین برنامه بعد از فوت فنی‌زاده ناراحتی خود را از این ضایعه تلخ ابراز کردند و همگی به پاس سالها تلاش و زحمتی که این عروسک‌گردان با جان و دل برای کلاه قرمزی کشیده بود و در این روزهای آخر تنها با دست چپ که دست اصلی‌اش نبود، عروسک‌گردانی می‌کرد، با بالا آوردن دست راست خود ادای دینی به این هنرمند کردند. همچنین در تمام آیتم‌های قسمت اول بعد از این اتفاق کلاه قرمزی که پسری همیشه پُر جنب و جوش بود، بسیار آرام ظاهر شد و از این طریق ناراحتی خود را برای از دست دادن مادرش ابراز کرد. جای خالی کلاه قرمزی در نوروز ۹۸ با تمامی این تفاسیر در شرایطی که این روزها شبکه‌های تلویزیونی در تدارک برنامه‌های نوروزی خود هستند، خبری از تولید و پخش مجموعه کلاه قرمزی نیست و حتی در گفت‌وگویی که با چند عروسک‌گردان و صداپیشه این مجموعه تلویزیونی داشتیم همگی از عدم تولید و پخش این مجموعه در نوروز ۹۸ خبر دادند. در هر حال امیدواریم تلویزیون با وضعیت موجود و خلاء برنامه‌های پرمخاطب خود نوروز ویژه‌ای را رقم بزند. ]]> هنری Sun, 17 Feb 2019 12:51:56 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154210/