پایگاه خبری ستاره ها - آخرين عناوين اقتصادی :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/public/economy Tue, 18 Dec 2018 18:33:13 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Tue, 18 Dec 2018 18:33:13 GMT اقتصادی 60 احتمال افزایش قیمت بلیت قطار http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149870/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر، محمد اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل در جمع فعالان حمل و نقل ریلی با بیان اینکه مسیر ما را در توسعه بخش حمل و نقل به خصوص حمل و نقل ریلی برنامه ششم، تعیین کرده است، گفت: با این حال در برخی حوزه ها همچنان عقب هستیم که برای جبران این عقب ماندگی باید از سرمایه گذاری بخش خصوصی استقبال کنیم. به همین منظور باید کاری کنیم تا بخش خصوصی به سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی ترغیب شود. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: معتقدم مردم باید از سطح سرویس بالاتری در بخش ریلی برخوردار شوند. از همین رو به مدیرعامل شرکت راه آهن اعلام کردم باید این شرکت از خرید انواع واگن باری و مسافری توسط بخش خصوصی از تولیدکننده داخلی حمایت کند. وی در بخش دیگری از اظهارات خود به ارتقای جایگاه معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اشاره و تصریح کرد: در نظر داریم تا این معاونت را به عنوان نهاد بالادستی بخش راه و حمل و نقل ارتقاء دهیم تا به موضوعات مورد لازم در این حوزه پرداخته و پس از انجام تحقیقات به رفع نیازمندی های اساسی در بخش حمل و نقل بپردازد. وزیر راه با اشاره به ظرفیت بالای ایران در بخش ترانزیت گفت: اگرچه استکبار جهانی به دنبال حذف ما از ترانزیت بین المللی است و گام های بلندی هم در این بخش برداشته است، اما خودمان هم نباید پیش از این ظرفیت های موجود را از دست بدهیم. وی با تاکید بر حمایت وزارت راه و شهرسازی از بخش خصوصی گفت: ما پشت سر بخش خصوصی هستیم و معتقدم در همه فرآیندهای هم بخش حمل و نقل و هم بخش ساختمان، بخش خصوصی باید حضور داشته باشد. به مدیرعامل راه آهن نیز دستور داده ام در جلسات ماهانه فعالان بخش خصوصی صنعت ریلی حضور داشته باشد. اسلامی در حاشیه این نشست نیز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه باید سهم ریل از بخش حمل و نقل در کشور ارتقاء یابد، گفت: پروژه های ریلی استان گیلان و آذربایجان شرقی نیز در دست احداث هستند و به زودی افتتاح خواهند شد. به گفته وزیر راه و شهرسازی، این وزارتخانه به دنبال افزایش سهم بار در ریل موجود بوده و قرار است بر اساس مطالعات انجام شده، سهم بار در ریل از ۵۰ میلیون تن به ۱۰۰ میلیون تن در سال افزایش یابد. وی با تاکید بر اهمیت تزانزیت ریلی گفت: وزارت راه و شهرسازی شبکه ریلی کشور را به شبکه ریلی کشورهای همسایه متصل خواهد کرد. تشکیل کارگروه بررسی قیمت بلیت قطار در دولت وی یکی دیگر از اقدامات این وزارتخانه را در بخش حمل و نقل ریلی متصل کردن شبکه ریلی به چشمه های بار و مجتمع های بزرگ تولیدی در کشور عنوان کرد و افزود: تعداد قطارهای حومه ای را نیز افزایش خواهیم داد. وی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی از محل منابع پیش بینی شده جهت خرید واگن از سوی شرکت های خصوصی ریلی از تولیدکنندگان داخلی یارانه خواهد داد. اسلامی با بیان اینکه درآمد و هزینه های شرکت های ریلی مسافری با هم منطبق نیست، گفت: به همین منظور برای بررسی قیمت بلیت، کارگروه تخصصی در هیئت دولت تشکیل شده است. به گفته اسلامی: شرکت راه آهن برای تامین ریل از تولیدکنندگان داخلی، علاوه بر تمدید قراردادهای موجود با تولیدکنندگان داخلی ریل، قراردادهای جدید هم امضاء خواهد کرد. ]]> عمومی Tue, 18 Dec 2018 14:07:12 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149870/ قیمت سکه ۸۰ هزار تومان ریخت/ ریزش قیمت ادامه دارد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149852/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرآنلاین، امروز در بازار سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به قیمت ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.   همچنین هر قطعه نیم سکه بهار آزادی یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و ۲۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۳۰ هزار تومان داد و ستد می شود. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۴۸.۲ دلار معامله شد و در بازار داخلی نیز  هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۰۲ هزار  تومان قیمت گذاری شده که نسبت به دیروز ۵۵۰۰تومان ارزان تر شده است.  گفتنی است روز گذشته سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳میلیون و ۳۵۰ هزار؛ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳میلیون و ۴۸۰ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۷۷۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۰ هزار تومان و سکه های یک گرمی نیز ۶۳۰ هزار تومان معامله شد. وی ادامه داد: هر مثقال طلا به عنوان مبنای قیمت گذاری یک میلیون و ۳۳۲ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز ۳۰۷ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد شد .  ]]> عمومی Tue, 18 Dec 2018 12:40:17 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149852/ فعلا گوشی مجهز به شبکه ۵G نخرید! http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149847/ به گزارش ستار ها به نقل از خبرگزاری ایسنا: با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت‌ شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگی میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل از اینترنت ۵G را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود. اما حالا به تازگی کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری و ارتباطات خطاب به کاربرانشان اعلام کرده اند با وجود اینکه شرکت های تولیدکننده موبایل این روزها به شدت بر روی تولید و عرضه گوشی های هوشمند مجهز به فناوری شبکه اینترنت ۵G تمرکز کرده اند، کاربران فعلا برای خریداری این محصولات دست نگه دارند و بالافاصله بعد از رونمایی نخستین گوشی هوشمند مجهز به این فناوری به خریداری و تهیه آن اقدام نکنند. آنها در تشریح علت این توصیه چنین خاطرنشان کردند که زیرساخت های لازم برای توسعه و برقراری فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت ( ۵G ) هنوز به صورت کامل در تمامی کشورها راه اندازی و توسعه داده نشده است و در صورتی که کاربران گوشی هوشمند مجهز به این فناوری را تهیه و خریداری کنند، قادر نخواهند بود در کشور محل سکونت خود از قابلیت های آن بهره مند شوند. یکی دیگر از دلایلی که به طور کلی بر روی پروژه برقراری اینترنت ۵G سایه شک و تردید انداخته است، احتمال تاثیرات منفی آن بر روی وضعیت سلامت جسمی بشر، حیوانات و محیط زیست است که دانشمندان و پژوهشگران فعال در این حوزه از آنها سخن گفته و از دولت های پیشگام در جهان درخواست کرده اند که به مقابله با تلاش اپراتورها و شرکت های مخابراتی برای برقراری اینترنت ۵Gبپردازند. در این گزارش و درخواست بلندبالا آنها عنوان کرده بودند که توسعه نسل پنجم اینترنت همراه می تواند خطراتی همچون افزایش رشد و تکثیر سلولی، افزایش احتمال ابتلا به سرطان، آسیب های ژنتیکی، تغییرات منفی در سیستم تولیدمثل، اختلالات یادگیری و مشکلات ذهنی، اختلالات عصبی و مغزی و همچنین تاثیرات منفی بر محیط زیست ایجاد کند. بر اساس گزارش وب سایت android Authority، همچنین کارشناسان دیگری نیز پیشتر گفته بودند که هنوز به نظر می رسد که زیرساخت های لازم برای برقراری همگانی و عرضه عمومی آن در بسیاری از کشورهای جهان با کندی روبرو شده است و روند پرسرعت و صعودی نخواهد داشت. پیش بینی کرده اند که با توجه به روند پیشرفت راه اندازی و برقراری زیرساخت‌های لازم برای توسعه اینترنت ۵G در جهان، به نظر نمی رسد که نسل پنجم اینترنت همراه به این زودی در دسترس کاربران قرار بگیرد. آنها همچنین برآورد کرده‌اند که حتی در صورت معرفی زودهنگام گوشی‌های مجهز به پشتیبانی از فناوری نسل پنجم اینترنت، این گوشی‌ها تا زمانی که زیرساخت های لازم برای اتصال به شبکه مذکور در کشورهای محل سکونت کاربران فراهم و آماده سازی نشوند، قابل استفاده نخواهد بود. اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند. شورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند. بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود. ]]> عمومی Tue, 18 Dec 2018 12:16:32 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149847/ قد یلدا به قیمت‌ها نمی‌رسد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149832/ به گزارش ستاره ها به نقل از ایسنا، مردم در آبان ماه امسال شاهد رشد ۱۶۰ درصدی قیمت انگور، رشد ۱۵۲ درصدی موز، رشد ۱۴۰ درصدی انار، رشد ۱۲۴ درصدی سیب درختی، رشد ۱۰۷ درصدی نارنگی و رشد ۱۰۰ درصدی گلابی بودند. همچنین به گفته رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد قیمت‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته است. هرچند که در هفته‌های اخیر تب دلار پایین آمد اما انگار قرار است فرمان بازار به زودی‌ به سمت کاهش قیمت‌ها نچرخد، البته چندی پیش هم معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف مشهد اعلام کرد تأثیر کاهش قیمت دلار در بازار زمان‌بر است‌. اما در این بلندای قیمت‌ها در شب یلدا یک خانواده 4 نفره باید حدودا چه قدر هزینه کنند؟ در حال حاضر با چرخی میان میوه‌فروشی‌های بالا و پایین شهر و همین طور به نسبت کیفیت میوه‌ها، قیمت پرتقال در بازار مشهد بین 3800 تا 11 هزار تومان، سیب 5000 تا 10 هزار تومان، انار 5000 تا 10 هزار تومان، نارنگی 3500 تا 6700 تومان، هندوانه 2600 تا 3500 تومان و لبو 3500 تومان دیده می‌شود. اما وضعیت در بازار آجیل به گونه دیگری است، هم اکنون قیمت آجیل معمولی هر کیلو 53 هزار تومان، آجیل ممتاز 98 هزار تومان، آجیل سفارشی 120 هزار تومان، مغزخام 159 هزار تومان، مغز سنتی 176 هزار تومان، هفت مغز 125 هزار تومان، مغز سفارشی 156 هزار تومان، آجیل شیرین 95 هزار تومان و پنج مغز نیز 140 هزار تومان است. علاوه بر این هر کیلو کیک در قنادی‌های مشهد 20 هزار تومان، شرینی تر 15 تا 21 هزار تومان، باقلوا 30 تا 45 هزار تومان، دانمارکی 15 هزار تومان، ناپلئونی 18 هزار تومان و شیرینی یزدی 15 هزار تومان است.  در همین رابطه، محمد فرزانی رییس اتحادیه شیرینی و بستنی مشهد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برنامه‌های این اتحادیه برای جلوگیری از گران‌فروشی در شب یلدا، اظهار کرد: همکاری مشترک ما با سازمان صمت و اصناف برای نظارت بر واحدهای تولیدی در روزهای نزدیک به شب یلدا آغاز شده و نظارت خود را برای کنترل بازار و قیمت‌ها اعمال خواهیم کرد. وی ادامه داد: در بین نظارت‌های خود سلامت شیرینی را اولویت اصلی خود قرار داده‌ایم تا بتوانیم امنیت غذایی همشهریان خود را فراهم آوریم. رییس اتحادیه شیرینی و بستنی مشهد تاکید کرد: در حال حاضر برای تامین شیرینی هیچگونه کمبودی نداریم اما با توجه به شرایط اقتصادی با گرانی مغزهایی که در برخی شیرینی ها به کار می‌رود مواجهیم و البته کمبودهایی در زمینه روغن‌های کره‌ای نیز داریم. افزایش 40 درصدی شیرینی نسبت به سال گذشته فرزانی با بیان اینکه در حال حاضر ما تعیین قیمت کرده‌ایم و منتظر آن هستیم که مصوب شود، عنوان کرد: ما به دنبال آن هستیم که بر اساس مقررات و قانون مقداری افزایش قیمت داشته باشیم. وی خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت به تبع گرانی سایر اقلام صورت خواهد گرفت، زیرا ما شاهد افزایش قیمت حدود 30 تا 40 درصدی مواد اولیه نسبت به سال گذشته بودیم و برخی اقلام ما نیز تا 80 درصد گران شده است.  رییس اتحادیه شیرینی و بستنی مشهد تاکید کرد: برای شب یلدا، شیرینی‌های خود را به درجه یک، دو و سه تقسیم نخواهیم کرد؛ زیرا برای ما کیفیت بسیار حائز اهمیت است و سلامت مردم را نیز اولویت خود قرار داده‌ایم. کاهش قیمت در آجیل مردم را به سمت خرید سوق داده است در چند هفته گذشته هرچه قیمت آجیل رو به آسمان در حال پرواز بود زمزمه‌های مردم برای تحریم خرید آجیل در شب یلدا جدی‌تر می‌شد، اما علیرضا ارزانی‌ممقانی رییس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: کاهش قیمتی که درچند روز گذشته شاهد بودیم، مردم را به سمت خرید سوق داده و خریدها نیز تقریبا آغاز شده است. مردم آجیل بسته‌بندی نخرند ارزانی ممقانی گفت: باتوجه به اینکه درآمدهای عمومی کاهش پیدا کرده و مردم توان خرید همچون سالهای قبل را ندارند، اما کاهش قیمت‌هایی که در این مدت کوتاه رخ داده تاثیرگذار بوده و مردم با رغبت بیشتری رو به خرید آورده‌اند.  وی تاکید کرد: ما توصیه می‌کنیم مردم از خرید آجیل به صورت بسته‌بندی خودداری کنند و نسبت به خرید فله‌ای اقدام کنند. احتمال کمبود آجیل برای عید نوروز رییس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد با بیان اینکه در 10 روزه گذشته شاهد کاهش 25 درصدی قیمت آجیل بودیم، اضافه کرد: مردم هم از این مساله استقبال خوبی کردند. ارزانی ممقانی بیان کرد: در حال حاضر هیچگونه کمبودی نداریم، اما با توجه به اینکه تکلیف واردات در برخی اقلام مشخص نیست؛ احتمال کمبود آجیل در عید نوروز وجود دارد.  وی ادامه داد: قیمت آجیل و خشکبار نسبت به شب یلدای سال گذشته بسیار گران‌تر شده و می‌توان گفت که در این بخش شاهد افزایش 100 درصدی قیمت آجیل بودیم. در ادامه، محمود بنانژاد رییس اتاق اصناف مشهد در خصوص وضعیت قیمت‌گذاری شیرینی و آجیل برای شب یلدا، اظهار کرد: در 5 تا 6 قلم شیرینی قیمت‌گذاری وجود دارد و مابقی بر اساس سود قانونی که برای آن‌ها مشخص شده باید انجام شود، یعنی بر اساس عرضه و تقاضا و قیمت‎گذاری توزیع‌کننده قیمت نهایی فروش مشخص می‌شود. وی تاکید کرد: در شیرینی زبان، دانمارکی، تر، برنجی و یزدی قیمت همان قیمت قبلی است و قیمت جدیدی وجود ندارد، تا زمانی که قیمت جدید اعلام و مصوب نشده باشد همان قیمت قبلی به جای خود هست و باید همان را استفاده کنند. رییس اتاق اصناف مشهد اضافه کرد: آجیل قیمت مصوب ندارد و بر اساس درصد سود محاسبه می‌شود، برای بسیاری از صنوف که به صورت توزیعی است درصد سود مشخص کردند و بر اساس فاکتور خرید باید سود را به آن اضافه کنند و به فروش برسانند.  بنانژاد عنوان کرد: همچنین در مکان‌هایی که کم برخوردارتر بوده، ممکن است نخود و تخمه در آجیل بیشتر و پسته کمتر باشد و به طور مثال آجیل کیلویی 50 هزار تومان شود اما در برخی دیگر از مکان‌ها مغز هم با آجیل مخلوط کنند و ممکن است قیمت هر کیلو آجیل به 200 هزار تومان هم برسد، قیمت‌ها بر اساس محتویات داخل آجیل تعیین می‌شود. وی تاکید کرد: بر اساس طرحی که برای نظارت شب یلدا داریم، بر قیمت‌هایی که در واحدهای صنفی ارائه می‌شود، نظارت می‌کنیم و قیمتی را که اعلام کردند بر اساس محتویات داخل آجیل و فاکتور خرید بررسی می‌کنیم. رونق بازار طلا در آستانه شب یلدا  اما حرکت رو به کاهش قیمت طلا آن هم تنها نسبت به ماه‌های گذشته شاید تنها خبر خوب یلدایی بازار در این روزهای اخیر باشد. باقر معبودی‌نژاد، رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر مشهد در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه در آستانه یلدا، خاطرنشان کرد: در این روزها با کاهش قیمت طلا تمایل خریداران نسبت به خرید طلا بیشتر شده است. وی بیان کرد: در آستانه یلدا نیز بازار خرید و فروش طلا از حالت رکود خارج شده و رونق پیدا کرده و همکاران ما از شرایط بازار راضی هستند. رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر مشهد درخصوص امکان افزایش دوباره قیمت‌ طلا خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم در چند روز اخیر شاهد افزایش دوباره قیمت‌ها شویم. معبودی‌نژاد با بیان اینکه قیمت سکه و طلا براساس اونس جهانی تعیین می‌شود، گفت: اگر بانک مرکزی نیز ارز بیشتری را در بازار تزریق کند و نیاز بازار را برطرف کند، تب و تاب خرید سکه، طلا و ارز در بین مردم کاهش خواهد یافت. ]]> عمومی Tue, 18 Dec 2018 10:56:10 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149832/ قیمت طلا افزایش یافت http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149808/ به گزارش ستاره هابه نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافتند و به ۱۲۴۸.۱۴ دلار رسید. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۵۲.۲ دلار رسید. انتظار می‌رود کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا در نشست دو روزه خود نرخ‌های بهره را افزایش دهد، اما بازار به دورنمای سیاست پولی آمریکا در سال ۲۰۱۹ متمرکز شده است. به گفته برایان لان، مدیرکل شرکت گلدسیلور سنترال در سنگاپور، سرمایه‌ گذاران امیدوار هستند قیمت طلا پس از این نشست افزایش بیشتری پیدا کند و ۱۲۵۱ دلار سطح بعدی خواهد بود که طلا احتمالا به آن صعود خواهد کرد. در این بین، شاخص دلار آمریکا پس از کاهش ۰.۴ درصدی در روز دوشنبه افت بیشتری پیدا کرد. این کاهش به دنبال گمانه‌زنی‌های فزاینده درباره احتمال توقف تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در مواجه با تشدید ریسک کندی اقتصاد جهانی روی داد. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه نگهداری طلا که سوددهی ندارد را کمتر کرده و به دلار ضربه می‌زند. به گفته لو، دلار آمریکا عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در شرایط فعلی مانده است. با این حال پتانسیل صعود طلا در گروی روند حرکت دلار بوده و ابهامات اقتصادی به منزله فرصتی برای دارایی‌های مطمئن در سال آینده است. بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که قیمت طلا را تقویت کرد افت بازارهای سهام آسیا بود که عقب‌گرد سهام وال استریت را دنبال کردند. به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به محدوده ۱۲۵۳ تا ۱۲۵۸ دلار صعود کند. در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۴.۶۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۷۹۱.۱۰ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۵۵.۹۵ دلار رسید. این فلز روز گذشته تا رکورد ۱۲۶۹.۵ دلار صعود کرده بود. ]]> عمومی Tue, 18 Dec 2018 08:52:47 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149808/ نیروهای جهاد دانشگاهی، روحیه "ما نمی توانیم" را شکست دادند http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149794/ به گزارش ستاره ها به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری در آیین رونمایی ١٠ محصول فناورانه جهاددانشگاهی ضمن مهم دانستن طرح‌های رونمایی شده امروز گفت: آنچه که مهم است این است که دانش پایه اصلی اقتدار هر کشوری است و برای ما با این سابقه تمدنی همواره این موضوع به عنوان مساله‌ای مهم بوده و نزدیک‌ترین مسیر برای توسعه همه جانبه توسعه علمی است. لذا باید پیش نیازها و ملزومات توسعه علمی را فراهم کنیم و مطمئن شویم جهت‌گیری‌های اصلی از صدر نظام شکل بگیرد تا کشور توسعه علمی را طی کند و این توسعه حتی در بدنه علمی کشور محقق شود. وی افزود: یقینا در مبانی این توسعه باید تلاش کنیم و یکی از ضرورت‌ها همان حمایت است که بصورت یکپارچه هرکدام باید دیگری را حمایت کنیم. نقش فناوری در دهه‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و نقش توسعه فناوری در دهه‌های اخیر مهم شده و دستاورد آن فناوری‌های جدید و همه‌گیر است که نقش محوری در توسعه به عهده گرفته و تحول اساسی به وجود آورده و جای خیلی از سرمایه‌ها تغییر کرده است. معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: زمانی منابع طبیعی مهمترین عامل پیشرفت بود الان منابع انسانی جای آن را گرفته یا دانش نیروهای متخصص نقش مهمتری دارد و قادر است ابزارهای پیچیده را به کار بگیرد و مدیریت دانش بر سایر مدیریت‌ها ارجحیت پیدا کرده است. ما در شرایط عادی هم باید این مسیر توسعه را پیش بگیریم به ویژه امروز که در شرایط سختی هستیم. وی خاطرنشان کرد: من از همین جا فکر می‌کنم نهادهایی که در دوره‌هایی فرصت‌ساز بودند الان بیشتر می‌توانند مفید باشند. جهاددانشگاهی یکی از این نهادها است. نیروهای جوان جهاددانشگاهی چه در دوره جنگ چه سازندگی برای خود نقشی قائل بودند و می‌گفتند خیلی از کارها را می‌توانیم انجام دهیم. دوران جنگ دوران شکوفایی در این کشور بود و فرصت‌هایی درست شد که استثنایی بود. جهانگیری با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در این بخش می‌درخشد، گفت: الان هم در چنین دوره‌ای هستیم که بخش‌های مهم کشور تحت تهاجم قرار گرفته است. جنگ نظامی نیست اما جنگ اقتصادی که آمریکایی‌ها راه انداختند، مراکز حساس اقتصادی ایران را هدفگیری کرده است تا مردم در تنگنا قرار بگیرند. وی با بیان اینکه نفت و گاز به عنوان اصلی‌ترین منبع درآمدی در تنگنا قرار گرفته است، گفت: رسالتی بر دوش بخش نفت و گاز قرار گرفته است. وقتی صنعت خودروسازی با مشکل مواجه می‌شود و قطعات وارد نمی‌شود صنعتی که چندین هزار شاغل دارد، نیروهای انسانی کار خود را از دست می‌دهد. در بخش فولاد که اصلی‌ترین صنعت ما است و صدها واحد صنعتی به آن وابسته است، آنها بخش‌هایی را شناسایی کردند و برای آسیب زدن به اقتصاد ما روی صنایع حساس ما دست گذاشته‌اند. معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: من خدمت شما می‌گویم توانمندی که شکل گرفته بزرگ است. ایران در جایی نیست که نتواند راهکار پیدا کند. آمریکا هم به همین دلیل گرفتار شده که سخت‌ترین تحریم‌ها را وضع کرده است. اینکه چند کارخانه هم دچار مشکل شود طبیعی است. وی با تاکید بر اینکه جوانان این کشور قادر هستند کشور را از پیچ‌های سخت عبور دهند، یادآور شد: معتقدم صنعت پتروشیمی و فولاد هیچ مشکلی نخواهد داشت. صنعت خودروسازی اگر نیازش را با جامعه دانشگاهی درمیان بگذارد با این طرفیت در زمان کوتاه می‌توان این‌ها را تولید کرد. شرایط سخت را باید به فرصت تبدیل کنیم تا توسعه کشور سرعت پیدا کند. جهانگیری ادامه داد: جنگ ویرانی زیادی داشت اما فرصت‌های زیادی نیز شکل گرفت مثل همین جهاددانشگاهی. این شرایط سخت حتما می‌تواند ما را به این مسیر بکشاند. امروز گزارش خوبی داده شد و معلوم است هدفگذاری جهاددانشگاهی هم روی صنعت نفت و گاز گذاشته شده است. معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز در کشور دکل حفاری وارد فاز عملیاتی شده است. نیاز به کارهای جدی‌تری داریم مخصوصا در حوزه دانش بنیان شاید نتوانیم بازار را از واردات قطع کنیم و هزار و یک دلیل دارد در این شرایط این توجیه‌ها هم کمرنگ‌تر می‌شود. وی با بیان اینکه تغییرات نرخ ارز مضر است و ما مهمترین تلاش‌مان کاهش ناآرامی بود که به ثبات تبدیل شود، گفت: امروز آثار برگشت ثبات را می‌بینیم. اما همین افزایش نرخ ارز به نفع صادرات عمل می‌کند. این دغدغه که دوستان راجع به حمایت دولت داشتند در دستور کار ما قرار خواهد گرفت تا از کالاهای داخلی حمایت شود. بازارهای خارج را هم باید کمک کنیم تا در اختیار محصولات ما قرار بگیرد و حتما در بودجه سال ٩٨ هم براساس دستور مقام معظم رهبری پیام بودجه پیام غیرعادی بودن شرایط خواهد بود که در حال بحث هستیم. جهانگیری تاکید کرد: بودجه دولت تبدیل به گوشت قربانی شده و هرکسی می‌خواسته کاری انجام دهد به رییس‌جمهور و مجلس گفته کاری را شروع کردیم شما هم بودجه بدهید قرار نبوده از دولت بودجه بگیرند در حالیکه اراده دولت نبوده کاری انجام شود. خیلی شوراها درست شد و اول فکر می‌کردند محدود است و الان بودجه‌های بالا می‌گیرند و برخی برای نظارت بودجه‌های بالا می‌گیرند با اصلاح ساختار می‌خواهیم این‌ها را حذف کنیم. ما ده‌ها دستگاه موازی داریم که همه بودجه‌بگیر هستند. بودجه امروز ما بسیار بزرگ است. لذا از این شرایط سخت می‌توان برای پژوهشگران و بخشی هم برای دولت فرصت استخراج کرد تا اصلاح ساختار صورت بگیرد. ]]> عمومی Tue, 18 Dec 2018 07:40:21 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149794/ احتمال افزایش قیمت مرغ به ۱۴ هزار تومان http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149789/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری تسنیم: حمید ورناصری اظهار کرد: قیمت مصوب مرغ برای مصرف کننده در ستاد تنظیم بازار 9800 تومان اعلام شد؛ قیمت عرضه مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دارم نیز 8900 تومان است. وی افزود:با توجه به اینکه قیمت عرضه مرغ منجمد توسط شرکت پشتبانی کمتر از نرخ بازار است امیداوریم تاثیرات مثبتی بر بازار این محصول در کشور داشته باشد. مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: مرغ منجمد به صورت نا محدود در کل کشور و متناسب بر اساس میزان تقاضایی که وجود دارد توزیع خواهد شد. وی همچنین در واکنش به قیمت روز اعلامی هر کیلوگرم 13000 تومان اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران برای روز گذشته، گفت: واقعیت قیمت مرغ در بازار حدود 12000 تومان است اما این به آن معنی نیست که این محصول به قیمتهای بالاتر و حتی 14000 تومان نیز در برخی از نقاط به فروش نرسد، اما باید توجه داشت که این قیمت ها ملاک قیمت گذاری در بازار نیست. ورناصری گفت: روند قیمت مرغ در سال جاری بسیار مناسب بوده، اما در یک هفته گذشته قیمت این محصول در بازار افزایش یافته است که دلیل آن نیز عدم هماهنگی منحنیهای عرضه و تقاضا است. این مقام مسئول افزود: به همین منظور ما اکنون به این بازار ورود کرده ایم و با عرضه گوشت منجمد در تهران و سراسر کشور امیداریم که بازار این محصول دوباره به حالت ابتدایی خود باز گردد. وی با بیان اینکه برآوردی که ستاد تنظیم بازار برای قیمت مرغ دارد 9800 تومان با 5 درصد تغییرات است، گفت فروش تا قیمت هر کیلوگرم 10400 تومان یا 10500 تومان و کمتر از 11000 تومان سقف قیمتی است که این محصول می تواند افزایش نرخ داشته باشد. مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام درباره صادرات این محصول نیز گفت: برای صادارت این محصول ممنوعیتی وجود ندارد فعلا به مسیر خود ادامه می دهد. وی اظهار داشت: مرغ منجمد هر کیلوگرم 9800 در میادین میوه و تره بار و فروشگاهها عرضه می شود و خود شرکت پشتیبانی امور دام نیز خود با کامیونهای سیار این محصول را به قیمت یاد شده عرضه می کند. ]]> عمومی Tue, 18 Dec 2018 07:14:41 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149789/ قیمت احتمالی خودرو‌های پرتیراژ داخلی http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149786/ دنیای اقتصاد نوشت: بر این اساس، قیمت‌گذاری خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان به نوعی آزاد بوده و خودروسازان می‌توانند خود نسبت به تعیین قیمت این دسته از محصولات اقدام کنند. در مورد خودروهای کمتر از ۴۵ میلیونی نیز مقرر شده سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار نسبت به کشف قیمت و ابلاغ نرخ‌های جدید اقدام کنند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد سازمان حمایت، خودروسازان و قطعه‌سازان در نهایت بر سر افزایش میانگین ۷۰درصدی قیمت خودروها توافق کرده‌اند. این در شرایطی است که هنوز خوان آخر یعنی موافقت ستاد تنظیم بازار با قیمت‌های جدید، باقی مانده و باید منتظر ماند و دید این ستاد نرخ‌های جدید را می‌پذیرد یا لیست مربوطه را بابت اصلاح، به سازمان حمایت عودت خواهد داد. با فرض اینکه ستاد تنظیم بازار نیز فرمول جدید قیمت‌گذاری را بپذیرد و قیمت خودروها بین ۵۰ تا ۱۳۰ درصد (میانگین ۷۰ درصد) بالا برود، کف قیمت در کارخانه به حدود ۳۵ میلیون تومان خواهد رسید. بنابر گفته قطعه‌سازان، سازمان حمایت رشد ۱۵۱ درصدی هزینه تولید قطعات (ناشی از صعود نرخ ارز و رشد قیمت مواد اولیه) را پذیرفته است. با در نظر گرفتن رقم ۱۵۱ درصد و اینکه سهم قطعات در یک خودرو حدود ۸۰ درصد لحاظ می‌شود، می‌توان به قیمت‌های احتمالی خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان نزدیک شد. به‌عنوان مثال، پراید ۱۳۱ که در حال حاضر قیمتی حدود ۲۳ میلیون تومان در کارخانه دارد، احتمالا مشمول افزایش قیمت ۵۰ درصدی خواهد شد و این یعنی قیمت آن به ۳۴ میلیون ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد. در حال حاضر قیمت پراید ۱۳۱ در بازار حدود ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و بنابراین افزایش ۵۰ درصدی، فاصله قیمت کارخانه و بازار آن را از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فعلی به یک میلیون تومان کاهش می‌دهد. به جز پراید اما دیگر خودرویی که احتمالا مشمول حداقل افزایش قیمت خواهد شد، پژو ۴۰۵ است که در حال حاضر حدود ۳۳ میلیون تومان در کارخانه و ۵۷ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. بنابراین با فرض افزایش ۵۰درصدی، قیمت پژو ۴۰۵ در کارخانه به ۴۹میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد رسید و فاصله قیمت کارخانه و بازار آن روی عدد ۷ میلیون و ۵۰۰هزار تومان خواهد ایستاد. در بین دیگر خودروهای زیر ۴۵ میلیونی، پژو ۲۰۶ به احتمال فراوان بیش از ۵۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت. اگر همان عدد میانگین ۷۰درصدی را برای ۲۰۶ لحاظ کنیم، قیمت تیپ ۲ این محصول در کارخانه به بیش از ۶۱ میلیون تومان خواهد رسید. همچنین تیپ ۵ پژو ۲۰۶ نیز پس از اعمال افزایش قیمت ۷۰ درصدی احتمالی، قیمتی برابر با ۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در کارخانه خواهد داشت؛ در نتیجه، فاصله قیمت کارخانه و بازار پژو ۲۰۶ بسیار کاهش خواهد یافت. از سوی دیگر، تیبا نیز احتمالا با افزایش قیمتی بالاتر از نرخ حداقل، مواجه می‌شود. این محصول در مدل معمولی خود ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (در کارخانه) قیمت دارد و اگر فرض کنیم عددی بین نرخ حداقل و نرخ میانگین به قیمت آن اضافه شود (مثلا ۶۰ درصد)، این خودرو تبدیل به محصولی ۴۴ میلیون تومانی خواهد شد. تیبا ۲ هم که در حال حاضر حدود ۳۱ میلیون تومان قیمت دارد، با فرض افزایش ۶۰ درصدی، قیمت آن در کارخانه به حدود ۵۰ میلیون تومان خواهد رسید. اما در مورد پژو پارس معمولی نیز به‌عنوان خودرویی زیر ۴۵ میلیون تومان، احتمالا افزایش قیمتی بیش از ۵۰ درصد (شاید میانگین ۷۰درصدی) لحاظ خواهد شد، بنابراین این محصول قیمتی حدود ۶۹ میلیون تومان در کارخانه خواهد داشت. در مورد سمند نیز اگر فرض را بر افزایش ۷۰ درصدی بگذاریم، قیمت این محصول در مدل EF۷ به بیش از ۵۷ میلیون و ۵۰۰هزار تومان خواهد رسید. شرایط قیمت‌گذاری اما در مورد تندر-۹۰ به احتمال فراوان با سایر زیر ۴۵ میلیونی‌ها تفاوت خواهد داشت، زیرا این محصول از قطعات خارجی بیشتری بهره می‌برد و ارزبری آن بالاتر است. با این حال اگر فرض را بالاتر از عدد میانگین (مثلا رشد ۸۰ درصدی) قرار دهیم، با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود قیمت تندر E۲ در کارخانه به حدود ۸۰ میلیون تومان خواهد رسید. داستان در مورد دیگر اعضای خانواده ال۹۰ متفاوت است، چه آنکه آنها با توجه به قیمت بالای ۴۵ میلیون تومان‌شان، توسط خودروسازان و احتمالا در حاشیه بازار قیمت‌گذاری خواهند شد. ]]> عمومی Tue, 18 Dec 2018 06:58:54 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149786/ بهترین خودروهای ژاپنی که هر راننده‌‌ای آرزوی آن‌ها را دارد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149770/ به گزارش ستاره ها به نقل از برترین ها : صنعت خودروسازی ژاپن افتخارهای زیادی را در دنیا کسب کرده و طرفداران زیادی هستند که از گوشه و دنیا چشم‌شان به خودروهای جذاب و باکیفیت ژاپنی خیره شده است. این صنعت در ایران نیز از قدیم مشتریان خوبی داشته و برندهای خودروساز ژاپنی نام‌های آشنا و شناخته‌ شده‌ای برای رانندگان ایرانی هستند. در این بین همان‌گونه که می‌دانید صنعت خودروسازی از آن دسته صنعت‌های پویا و روبه‌جلویی است که تغییرات زیادی را در آن شاهد هستیم و همیشه به سمت بهینه‌شدن پیش‌ می‌رود. خودروسازان ژاپنی نیز برای سال ۲۰۱۸ خودروهای جدید و جذابی عرضه کرده‌اند که چشم هر علاقه‌مندی را خیره می کند. با در نظر داشتن این نکته که طرفداران این خودروها در ایران نیز کم نیستند در ادامه با هم به بهترین خودروهای ژاپنی نگاهی خواهیم داشت که هر راننده‌ای آرزوی آن‌ها را دارد. 1. نیسان مورانو مدل ۲۰۱۸ جالب است بدانید این کراس‌اور ژاپنی نام خودش را از شهر مورانو در ایتالیا به امانت گرفته و با یک کراس‌اور متوسط طرف هستیم که به نسبت قیمتی که دارد از امکانات خوبی برخوردار است. بسیاری از مراجع کارشناسی خودرو، نیسان مورانو را بهترین گزینه برای خانواده‌ها می‌شناسند، این خودرو مصرف‌ بسیار بهینه‌ای نسبت به رقبای خود دارد و این امر را مدیون پیشرانه ۳.۵ لیتری از نوع V6 است. این پیشرانه چیزی حدود ۲۶۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد و انصافاً باید گفت شتاب خوبی هم دارد. نیسان مورانو در گروه خودروهای لاکچری قرار نمی‌گیرد اما باز هم نیسان برای این خودرو خوش‌سلیقگی به‌ خرج‌ داده و با تجهیزات خوب و باکیفیتی در داخل خودرو طرف هستیم. نیسان مورانو مدل ۲۰۱۸ به لحاظ رانندگی نیز تجربه بسیار شیرین و دلچسبی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. 2. تویوتا سیه‌نا مدل ۲۰۱۸ تویوتا این خودرو را از سال ۱۹۹۷ تاکنون تولید کرده است و با خودرویی طرف هستیم که در طول بیست سال حضور خود در جاده‌ها به بلوغ کامل رسیده است. تویوتا سیه‌نا از بیشتر آزمایش‌ها و بررسی‌های خودرو سربلند بیرون آمده و پیشرانه ۳.۵ لیتری از نوع V6 که در این خودرو تعبیه شده میزان ۲۹۶ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این مقدار نیرو به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود و در داخل تویوتا سیه‌نا نیز با خودرویی راحت و جادار طرف هستیم که به راحتی ۸ سرنشین را در خود جای می‌دهد. مدل‌های پایه سیه‌نا ۲۰۱۸ تجهیزات داخلی معمولی دارند اما نسخه‌های بالاتر این خودرو به شیک‌ترین تجهیزات داخلی مجهز هستند. 3. تویوتا پریوس پرایم مدل ۲۰۱۸ تجربه نشان داده این خودرو همیشه مشتری‌های خاص خودش را داشته است و امتیازهای بسیار خوبی در زمینه حفظ امنیت سرنشین دارد تا به خودرویی مناسب برای خانواده‌ها تبدیل شود. البته انصافاً باید اعتراف کرد پریوس پرایم مدل ۲۰۱۸ نسبت به قیمتی که دارد عمل‌کرد خوبی ندارد اما از آنجایی که با یک خودروی هیبریدی طرف هستیم به گزینه‌ای کم‌مصرف تبدیل شده است که توجیه خرید دارد. یک پیشرانه چهار سیلندر با ظرفیت ۱.۸ لیتر در تویوتا پریوس پرایم تعبیه شده و دو موتور الکتریکی را در این خودرو شاهد هستیم تا میزان ۱۲۱ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار دهد. 4. تویوتا کورولا مدل ۲۰۱۸ تویوتا کورولا مثال واقعی یک خودروی کارآمد و جذاب است و به‌رغم اینکه در کلاس خودروهای کامپکت شاهد رقابت زیادی هستیم، مدل‌های مختلف تویوتا کورولا همیشه توانسته‌اند از خجالت رقبا در بیایند. در مدل ۲۰۱۸ این خودرو شاهد حضور یک پیشرانه چهار سیلندری با ظرفیت ۱.۸ لیتر هستیم. این پیشرانه مصرف بسیار کمی دارد و تویوتا برای مدل جدید کورولا فناوری‌های جدید زیادی را به خدمت گرفته است تا این خودرو در کنار امنیت، تجربه دلنشینی از رانندگی را در اختیار راننده قرار دهد. 5. مزدا CX-9 مدل ۲۰۱۹ این شاسی‌بلند مزدا در تمامی فهرست‌های بررسی خودروهای ژاپنی درمقام‌های بالا جا خوش کرده است و با یک شاسی‌بلند متوسط طرف هستیم که رانندگی چابک و سریعی دارد و با آن به راحتی می‌توان در خیابان‌ها جولان داد. مزدا برای خودروی CX-9 مدل ۲۰۱۹ خود از یک پیشرانه چهارسیلندری با ظرفیت۲.۵ لیتر بهره گرفته که میزان ۲۲۷ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد. این شاسی‌بلند زیبای مزدا به لحاظ تجهیزات داخلی نیز چیزی کم و کسر ندارد و سازندگان در طراحی آن حسابی خوش‌سلیقگی‌ به خرج داده‌اند. مزدا CX-9 به راحتی ۷ سرنشین را در خود جای می‌دهد و بالاترین مدل این خودرو به تجهیزات شیک و اشرافی مزین شده است و امکانات پیشرفته‌ای نیز دارد. 6. هوندا پایلوت مدل ۲۰۱۹ این خودرو برای خانواده‌های پرجمعیت که به لحاظ اندازه نیز افراد بلندقامتی دارند گزینه مناسبی است. هوندا پایلوت ممکن است چالاکی سایر خودروهای همرده خود را نداشته باشد اما انصافاً باید گفت رانندگی دلنشینی دارد و در جاده‌های پر پیچ و خم مانور خوبی عرضه می‌کند. یک پیشرانه ۳.۵ لیتری از نوع V6 را در مدل ۲۰۱۹ هوندا پایلوت شاهد هستیم که میزان ۲۸۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد. این خودرو به لحاظ قیمتی نیز قابل حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر رقبا دارد و از بهترین امکانات روز دنیا برای حفظ سلامت جان راننده و سرنشین‌ها بهره گرفته است. 7. نیسان ماکسیما مدل ۲۰۱۸ تجربه نشان داده است ماکسیما یکی از امن‌ترین خودروهای آسیایی است و مدل ۲۰۱۸ این خودرو نیز امتیازهای بسیار خوبی را از آزمایش‌های امنیتی کسب کرده. در این خودرو با یک پیشرانه V6 طرف هستیم که ظرفیتی برابر با ۳.۵ لیتر دارد و میزان ۳۰۰ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این پیشرانه در کنار قدرت زیادی که دارد از مصرف بسیار کمی برخوردار است و شتاب و سرعت چشمگیری دارد. این موارد دست به دست هم داده است تا بسیاری از صاحب‌نظران صنعت خودرو، نیسان ماکسیما را به عنوان یکی از بهترین خودروهای ژاپنی بشناسند. تجهیزات داخلی این سدان بزرگ نیز بسیار کامل و پیشرفته است و کاملاً مشخص است نیسان در حق مدل ۲۰۱۸ ماکسیما چیزی کم و کسر نگذاشته. 8. سوبارو اسنت مدل ۲۰۱۹ این خودرو یکی از بزرگترین شاسی‌بلند‌های متوسط بازار است و ۳ ردیف صندلی دارد. سوبارو اسنت از آزمایش‌های امنیتی سربلند بیرون آمده و به راحتی هفت تا هشت سرنشین را در خود جای می‌دهد. یک پیشرانه توربوشارژ چهارسیلندری را در این خودرو شاهد هستیم که ۲۶۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد و از‌ آنجایی که کاملاً مشخص است سوبارو اهمیت زیادی به فضای زیاد داخل این خودرو و صندوق عقب آن داده، با یک خوروی بسیار جادار و بزرگ طرف هستیم که تمامی نیازهای خانواده‌های پرجمعیت را برآورده می‌کند. 9. سوبارو فارستر مدل ۲۰۱۸ چیزی حدود ۲ دهه است که سوبارو این خودرو را تولید می‌کند و به لحاظ کارآمدی و عمل‌کرد با یک شاسی‌بلند کامپکت تمام‌عیار طرف هستیم که یار و یاور راننده‌ها در خیابان‌ها است. در فارستر به لحاظ فضای داخلی نیز شاهد تعبیه شدن فضای زیاد و جاداری برای سرنشین و صندوق عقب هستیم. این خودرو ممکن است به لحاظ کیفیت تجهیزات داخلی ضعف‌هایی داشته باشد اما قیمت مناسب آن در مقایسه با رقبا این ضعف را جبران می‌کند. یک پیشرانه کم‌مصرف ۲.۵ لیتری با چهار سیلندر در سوبارو فارستر تعبیه شده است که میزان ۱۷۰ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد و نیروی این پیشرانه به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. 10. مزدا ۶ مدل ۲۰۱۸ حتماً طرفدار خودروهای ژاپنی نباشید باز هم به احتمال زیاد تعریف‌های مزدا ۶ را شنیده‌اید، این خودرو نسبت به رقبا قیمت مناسبی دارد و رانندگی بسیار دلنشین و لذت‌بخشی را برای راننده عرضه می‌کند. تجهیزات داخلی مزدا ۶ نیز بسیار شیک و راحت طراحی شده و در مدل پایه این خودرو با ویژگی‌ها و امکانات خوبی روبرو هستیم. مدل پایه مزدا ۶ مدل ۲۰۱۸ به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری با چهار سیلندر سر و کار داریم که ۱۸۷ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این موارد مزدا ۶ را به خودروی مناسبی برای حمل و نقل درون شهری و استفاده‌های خیابانی تبدیل کرده است. 11. مزدا ۳ مدل ۲۰۱۸ همان‌گونه که حتماً می‌دانید این خودرو در ایران طرفداران زیادی دارد و با خودروی ژاپنی طرف هستیم که به راحتی توانسته رقبا را کنار بزند و از آنجایی که در دو مدل سدان و هاچ‌بک عرضه شده نظر طرفداران هر دو مدل خودرو را جلب کرده است. کسی را سراغ نداریم که سوار مزدا ۳ شده باشد و از رانندگی با این خودرو شکایت داشته باشد. یک پیشرانه با چهار سیلندر و ظرفیت ۲.۰ لیتر میزان ۱۵۵ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده مزدا ۳ قرار می‌دهد و مدل‌های بالاتر این خودرو به پیشرانه‌های پرظرفیت‌تری با قدرت بیشتر نیز مجهز شده‌اند. 12. تویوتا هایلندر مدل ۲۰۱۸ اگر نگاهی به بازارهای جهانی شاسی‌بلند‌های متوسط داشته باشید متوجه خواهید که خودروسازان ژاپنی همیشه حرف‌های زیادی در این گروه دارند و تویوتا هایلندر یکی از بهترین شاسی‌بلند‌های متوسط بازار شناخته می‌شود. امنیت این خودرو از سطح استانداردهای جهانی بیشتر است و کابین بسیار شیک و راحتی دارد. تویوتا هایلندر به راحتی ۸ سرنشین را در خود جای می‌دهد و دستاورد جدیدی در دنیای فناوری خودروها نیست که در این خودرو شاهد آن نباشیم. در این بین باید به این نکته نیز اشاره کرد که مدل پایه تویوتا هایلندر ۲۰۱۸ پیشرانه‌ای چهار سلیندری با ۱۸۵ اسب‌بخار نیرو دارد که این پیشرانه برای این خودروی قدرتمند کفایت نمی‌کند. 13. مزدا CX-5 مدل ۲۰۱۸ اگر به برند مزدا علاقه داشته باشید حتماً به خوبی می‌دانید که این برند در کنار کیفیت بالا، سعی در متعادل‌نگه داشتن قیمت دارد و مزدا CX-5 به عنوان یکی از بهترین شاسی‌بلند‌های متوسط بازار شناخته می‌شود که قیمت آن کاملاً قابل رقابت با رقبا است. در مدل پایه این خودرو یک پیشرانه با ظرفیت ۲.۵ لیتر تعبیه شده که ۱۸۷ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این پیشرانه در کنار قدرت، مصرف بسیار پایینی دارد و سیستم تعلیق مزدا CX-5 نقطه قوت این خودرو به‌حساب می‌آید. به لطف این امکانات، مزدا CX-5 در جاده‌های خیابان و مسیر‌های بیرون از شهر مانور بسیار خوبی دارد و کابین بزرگ این خودرو آن را به گزینه‌‌ای مناسب برای علاقه‌‌مندان به خودروهای ژاپنی تبدیل کرده است. 14. هوندا CR-V مدل ۲۰۱۸ این خودرو شاسی‌بلند کامپکتی است که تجربه رانندگی بسیار شیرین و دلنشینی دارد و به لحاظ قیمتی نیز از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار است. هوندا CR-V نه تنها در خیابان‌های شهری خودروی خوش‌فرمانی است بلکه در جاده‌های بیرون از شهر نیز مانور خوبی دارد. داخل این خودرو از چیزی که انتظارش را دارید بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و در قسمت صندوق عقب نیز فضای زیادی برای بار دارد. مدل پایه هوندا CR-V به یک پیشرانه ۲.۴ لیتری با چهار سیلندر مجهز است و ۱۸۴ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد که مصرف بسیار کمی نیز دارد. 15. هوندا سیویک مدل ۲۰۱۸ همان‌گونه که اشاره شد تجربه ثابت کرده است ژاپنی‌ها ید طولایی در ساخت خودروهای خوش‌قیمت و سدان‌های کوچک دارند. در این زمینه می‌توان به هوندا سیویک مدل ۲۰۱۸ اشاره کرد که در مدل‌های سدان، کوپه و هاچ‌بک عرضه شده است تا علاقه‌مندان به این خودرو بسته به سلیقه خود، بهترین مدل را انتخاب کنند. هوندا سیویک به لحاظ رانندگی نیز تجربه شیرین و لذت‌بخشی دارد و مدل پایه آن به یک پیشرانه ۲.۰ لیتری با چهار سیلندر مجهز است که ‍۱۵۸ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد. این خودرو در مدل‌های بالاتر با موتورهای قوی‌تر برای رانندگانی که به دنبال قدرت خودرو هستند نیز عرضه شده است. 16. تویوتا آوالون مدل ۲۰۱۹ این خودرو بزرگترین سدان تویوتا به‌حساب می‌آید و در نسخه ۲۰۱۹ تویوتا حسابی دستی به سر آوالون کشید تا با یک سدان تمام‌عیار و لاکچری طرف باشیم. در این بین به این نکته نیز باید اعتراف کرد که تویوتا آوالون در مقام مقایسه با همرده‌های آسیایی خود ممکن است قیمت بیشتری داشته باشد اما تویوتا امکانات زیادی را به مدل ۲۰۱۹ این خودرو اضافه کرده تا ارزش خرید این خودرو افزوده شود. به لحاظ داخلی نیز همان‌گونه که انتظار می‌رود تویوتا چیزی برای آوالون ۲۰۱۹ کم نگذاشته است و فضای بسیار زیاد و راحتی را در داخل این خودرو شاهد هستیم. تویوتا آوالون رانندگی دلنشین و راحتی دارد و یک پیشرانه ۳.۵ لیتری از نوع V6 در مدل پایه این خودرو تعبیه شده تا ۳۰۱ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار دهد. 17. هوندا فیت ۲۰۱۹ این خودروی ساب‌کامپکت هوندا طرفداران بسیاری در تمامی نقاط دنیا دارد و بسیاری از مراجع بررسی خودرو، هوندا فیت را به عنوان یکی از بهترین خودورها در گروه خود می‌دانند. جالب است بدانید هوندا فیت به عنوان خودرویی جوان‌پسند و امروزی شناخته می‌شود که راننده‌های جوان زیادی را پشت‌ فرمان خود دارد. این خودور به لحاظ ظاهری از چیزی که به نظر می‌رسد بزرگ‌تر است و فضای زیادی را برای سرنشینان و قرار دادن لوازم در هوندا فیت ۲۰۱۹ شاهد هستیم. یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با چهار سیلندر میزان ۱۳۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده هوندا فیت قرار می‌دهد و در مدل‌ پایه این خودرو ممکن است با فناوری‌های جدیدی روبرو نباشیم اما مدل‌های بالاتر هوندا فیت ۲۰۱۹ از فناوری‌های روز دنیا برای امنیت سرنشینان چیزی کم و کسر ندارند. در کنار این موارد هوندا فیت ۲۰۱۹ مصرف بسیار پایینی نیز دارد و به عنوان‌ یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای ساخت دست هوندا شناخته می‌شود. 18. مزدا MX-5 میاتا مدل ۲۰۱۹ سبد کالای مزدا در زمینه‌های مختلف پر است و در کنار سدان‌ها و شاسی‌بلند‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم این برند خوشنام ژاپنی مزدا MX-5 میاتا را به عنوان یک خودروی اسپرت در سبد کالای خود دارد. مزدا MX-5 میاتا به‌خوبی انتظاراتی که از یک خودروی اسپرت می‌رود را بر آورده کرده است و پیشرانه این خودرو ۱۸۱ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد تا رانندگی چابک و سریع را در خیابان‌ها ارائه دهد. در کنار این موارد مزدا سیستم‌ تعلیق مزدای MX- میاتا را بهینه‌سازی کرده تا با خودروی اسپرتی طرف باشیم که رانندگی بسیار مهیجی دارد. این موارد باعث شده تا بسیاری از کارشناسان خودرو، مزدا MX-5 میاتا را یکی از بهترین خودروهای اسپرت آسیایی قلمداد کنند. 19. هوندا آکورد ۲۰۱۸ خودروی آکورد سالیان سال است که در میان راننده‌ها محبوبیت دارد و هوندا در مدل ۲۰۱۸ آکورد حسابی دستی به سر و روی این خودرو کشید تا با خودروی ژاپنی کامل و بی‌عیب‌ و نقصی برای خانواده‌‌ها طرف باشیم. این خودرو در کنار امکانات و راحتی، قیمت مناسبی نیز دارد و تجهیزات داخل آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. هوندا در مدل ۲۰۱۸ آکورد به لحاظ فناوری‌های جدید نیز امکانات ویژه‌ای را تعبیه کرده تا جان سرنشینان این خودرو بیشتر از گذشته در امان باشد. هوندا یک پیشرانه کم‌مصرف با چهار سیلندر در مدل پایه ۲۰۱۸ آکورد تعبیه کرده که میزان ۱۹۲ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد که این مقدار نیرو برای خودرویی در ابعاد هوندا آکورد کاملاً مناسب به‌نظر می‌رسد. 20. تویوتا کمری مدل ۲۰۱۸ آخرین خودرو از فهرست بهترین خودروهای ژاپنی به محصولی اختصاص گرفت که طرفداران بیشماری در ایران دارد و در دیگر کشورهای دنیا نیز از محبوبیت بسیار برخوردار است. تویوتا برای پاسخ به علاقه مشتریان به این خودرو در مدل ۲۰۱۸ دستی به سر و روی تویوتا کمتری کشید تا این خودرو از هر لحاظ به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای ژاپنی شناخته شود. در مدل ۲۰۱۸ این خودرو شاهد ارتقا سیستم‌های جدید امنیتی برای حفظ جان مسافر هستیم و در آزمایش‌ها نیز تویوتا کمری مدل ۲۰۱۸ بهترین امتیازها را برای امنیت از آن خود کرده است. در طراحی بیرونی مدل ۲۰۱۸ تویوتا کمری نیز به لحاظ زیباشناختی شاهد تغییرات چشم‌نوازی هستیم که زیبایی این خودرو را بیشتر کرده است. مدل پایه تویوتا کمری ۲۰۱۸ به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری با چهار سیلندر مجهز است و ۲۰۳ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این موارد باعث شده تا کمری ۲۰۱۸ به گزینه‌ای مناسب برای مشتریانی که به دنبال سدان‌های متوسط هستند تبدیل شود. در این قسمت به پایان فهرست بهترین خودروهای ژاپنی رسیدیم، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از علاقه‌مندان صنعت خودروسازی ژاپن هستید و محصول خاصی در نظر دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را با این خودروها آشنا کنید. ]]> عمومی Tue, 18 Dec 2018 05:35:29 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149770/ صادرات ۱۷ قلم مواد غذایی از اول دی ممنوع شد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149756/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر: علی اکبر شامانی مدیرکل دفتر صادرات در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی موضوع ممنوعیت صادرات کره، انواع حبوبات و برخی کالاها کالاهای کشاورزی از اول دی ماه ۹۷ و رفع ممنوعیت صادرات کیسه پلی پروپلین را ابلاغ کرد. بر اساس بخشنامه گمرک و ابلاغ آن به گمرکات اجرایی سراسر کشور، با توجه به لزوم تامین و تنظیم بازار کره و حبوبات از تاریخ اول دیماه سال جاری صادرات انواع کره، نخود فرنگی، نخود رسمی (لپه)، سایر نخودهای رسمی، لوبیا، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، سایر لوبیاهای رسمی از جمله لوبیا سفید، بامبارا (نوعی لوبیای چشم بلبلی)، لوبیای چشم بلبلی، سایرانواع لوبیا، عدس، باقالا، نخود کفتری، سایر محصولات نباتی و مواد نباتی و تفاله‌های نباتی، آخال و سایر محصولات فرعی نباتی ممنوع شد. ]]> عمومی Tue, 18 Dec 2018 04:23:19 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/149756/