پایگاه خبری ستاره ها - پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/public/science Tue, 17 Sep 2019 20:02:50 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Tue, 17 Sep 2019 20:02:50 GMT دانش و فناوری 60 اپل؛ موبایل‌سازی که دوربین‌ساز شده است! http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/167135/ به گزارش ستاره ها و به نقل از سی‌نت، شرکت اپل هفته گذشته آیفون‌های جدید خود ملقب به آیفون ۱۱ را رونمایی کرد که بیشتر از یک گوشی جدید، یک دوربین جدید بودند! البته که این گوشی‌ها هنوز هم می‌توانند متن ارسال کنند، برنامه بارگیری کنند، تماس ویدیویی برقرار کنند و اصولا هر کاری را که امروزه از یک گوشی هوشمند انتظار می‌رود، انجام دهند، اما گویا اپل تمام زمان و تلاش خود را صرف بازاریابی موبایل‌های جدید خود به عنوان ماشین‌های قدرتمند عکاسی کرده است. این نشانه‌ای از این است که اپل معتقد است فناوری دوربین چیزی است که می‌تواند بیشترین پیشرفت را در آیفون ایجاد کند و این شرکت را از رقبای خود از جمله سامسونگ و هواوی متمایز کند. اپل ۱۳ دقیقه از کنفرانس مطبوعاتی ۱۰۰ دقیقه‌ای خود را صرف صحبت کردن در مورد دوربین رده بالای آیفون ۱۱ پرو کرد، بیش از زمانی که برای معرفی "Apple Arcade"، سرویس پخش آنلاین "Apple TV +" یا آیپد جدید صرف کرد. البته اپل در این رویداد، ۱۶ دقیقه به صحبت در مورد مدل‌های جدید اپل واچ پرداخت. اپل همچنین ۷ دقیقه درمورد دوربین پایین آیفون ۱۱ صحبت کرد. "جریل اونگ" تحلیلگر دویچه بانک در واکنش به برگزاری رویداد اپل گفت: آیفون ۱۱ یک دوربین، دوربین و دوربین جدید است. "نیل سیبارت" یکی دیگر از تحلیلگران محصولات اپل گفت: اپل توقع ما از پیشرفت دادن دوربین را پذیرفته و آن را به عنوان ویژگی متمایز در آیفون قرار می‌دهد. "آنت زیمرمن" یک تحلیلگر دیگر گفت: دوربین‌ها چیزی هستند که مشتریان هنوز هم بیشتر به آنها اهمیت می‌دهند و بیشترین جایی است که انتظار دارند نوآوری در آن اتفاق بیفتد. این یک معیار آسان برای کاربران است، زیرا بررسی و آزمایش آن آسان است. "فیل شیلر" مدیر ارشد بازاریابی اپل به طور خاص دوربین آیفون ۱۱ را به عنوان قسمت مورد علاقه خود اعلام کرد. "تیم کوک" مدیرعامل اپل نیز گفت که ۸۰۰ نفر برای بهبود دوربین آیفون اختصاص داده شده‌اند.  گذشته از معرفی رنگ‌های جدید برای آیفون، بزرگترین تفاوت فیزیکی در آیفون ۱۱، تغییر در تعداد لنزها و شکل فیزیکی قرارگیری دوربین‌های آن است. مدل پایه آیفون ۱۱ دارای دو دوربین است که دوربین اصلی عکس‌های فوق عریض می‌گیرد و می‌تواند اطلاعات بیشتری در عکس نسبت به لنز معمولی جای دهد. دو آیفون دیگر که پسوند Pro را یدک می‌کشند نیز علاوه بر آن دو دوربین، دارای یک لنز زوم هستند که می‌توان بدون نیاز به نزدیک‌تر شدن کاربر به جسم، از آن عکس گرفت. یکی از مهمترین دلایل تمرکز اپل بر بهبود دوربین در سال جاری ساده است: مشتریان به کیفیت دوربین اهمیت می‌دهند و این روزها عکس‌های زیادی با گوشی‌های خود می‌گیرند. براساس تحلیلی که وبسایت فلیکر(Flickr) بر اساس عکس‌های آپلود شده در آن انجام داد، آیفون پرکاربردترین دوربین است. بنابراین مصرف کنندگان برای ارتقای دوربین‌های آیفون‌های جدید مشتاق هستند. اگرچه این چیزی از کم کاری اپل در بهبود سایر ویژگی‌های آیفون کم نمی‌کند. از آنجا که طراحی گوشی‌های امسال مطابق با سال گذشته است، برجسته سازی تغییر فیزیکی دوربین‌ها یکی از معدود روش‌های تشخیص تمایز میان آیفون ۱۱ از آیفون X است. به گفته تحلیلگران، اپل همچنین به فکر رقابت و جا نماندن از رقبایی مانند سامسونگ یا هواوی بوده است که گوشی‌هایی با چند دوربین عرضه کرده‌اند و از فناوری یادگیری ماشینی برای نتایج بهتر در ترکیب عکس‌ها استفاده می‌کنند. می‌توان از حالت شب به عنوان یک ویژگی تقلیدی اپل از دیگر شرکت‌ها نام برد. ویژگی جدیدی که از یادگیری ماشین برای درخشان کردن عکس‌های گرفته شده در نور کم استفاده می‌شود. این ویژگی با نام مشابه "دید در شب"(Night Sight) سال گذشته بخش مهمی از گوشی‌های پیکسل گوگل بود. تحلیلگران همچنین از چگونگی استفاده اپل از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای ایجاد عکس‌هایی حاصل از ترکیب چندین عکس یاد می‌کنند. اپل این ویژگی خود را "Deep Fusion" می‌نامد و اگرچه با آیفون‌های جدید عرضه نمی‌شود، اما در یک به روزرسانی نرم افزاری در آینده اضافه خواهد شد. "شیلر" گفت: این ویژگی ۹ تصویر را همزمان ثبت می‌کند. این ویژگی قبل از فشردن دکمه ۴ تصویر می‌گیرد و وقتی دکمه شاتر را فشار می‌دهید نیز ۵ تصویر دیگر ثبت می‌کند. سپس موتور هوش مصنوعی تنها در یک ثانیه تصاویر را پیکسل به پیکسل تجزیه و تحلیل می‌کند و بهترین انتخاب را در میان ۲۴ میلیون پیکسل برمی‌گزیند. "زیمرمن" می‌گوید: فوت کوزه‌گری اپل بیشتر در نرم افزار آن و چگونگی استفاده آن از هوش مصنوعی برای عکاسی نهفته است. فقط تعداد معدودی از شرکت‌ها می‌توانند از هوش مصنوعی از آغاز تا پایان عکس برداری استفاده کنند. بنابراین اپل اولین شرکتی نیست که از سیستم دوربین سه گانه هوش مصنوعی و سخت افزار رده بالا استفاده می‌کند، بلکه سامسونگ و هواوی هم اکنون سیستم‌های دوربین سه گانه را در بازار دارند. براساس آماری که از انجمن محصولات دوربینی و تصویربرداری به دست آمده، بهبود فوق العاده دوربین‌های گوشی‌های هوشمند منجر به افت شدید در فروش دوربین‌های مستقل شده است. در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۰ میلیون دوربین دیجیتالی فروخته شده است که ۱۲۰ میلیون عدد نسبت به سال ۲۰۰۸ کاهش داشته است. در حالی که اپل در سال مالی ۲۰۱۸ نزدیک به ۲۱۸ میلیون آیفون فروخت. از آنجایی که هر ساله صدها میلیون گوشی به فروش می‌رسد، این امکان برای شرکت‌ها وجود دارد که شرکت‌هایی مانند اپل، گوگل، سامسونگ و هواوی بتوانند میلیاردها دلار برای تحقیق و توسعه و بهبود دوربین‌های خود اختصاص دهند. ]]> عمومی Mon, 16 Sep 2019 21:35:53 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/167135/ رونمایی از خودروی شاهکار پاگانی http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/167055/ خبرآنلاین نوشت: هوایرا از موتوری با حجم ۶.۰ لیتر و ۱۲ سیلندر AMG برخوردار است که می‌تواند توانی برابر با ۸۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۵۰ نیوتون-متر را تولید کند که نسبت به BC کوپه ۳۷ اسب بخار و ۴۹ نیوتون-متر گشتاور بیشتری دارد. تمام این قدرت تولیدی به چرخ‌های عقب به وسیله یک جعبه دنده ۷ سرعته تک کلاچه منتقل می‌شود. سیستم تک کلاچه هوایرا علاوه بر مزیت‌های فراوان آن می‌تواند تا مقدار زیادی موجب کاهش وزن و سبک‌تر شدن خودرو شود آن را به وزنی معادل ۱۲۱۷ کیلوگرم برساند. اما برتری هوایرا رودستر BC فقط در حرکت رو به جلو در یک خط مستقیم تمام نمی‌شود. به گفته پاگانی٬ رودستر می‌تواند حداکثر نیروی جانبی ۱.۹G را در گوشه‌ها ایجاد کند در حالی که بوگاتی شیرون تنها ۱.۵G نیرو وارد می‌کند. همچنین برای چسبندگی بیشتر به سطح جاده لاستیک‌هایی با عنوان Pirelli PZero Trofeo R مخصوص این خودرو طراحی شده است. هنوز اطلاع دقیقی از شتاب ۰-۱۰۰ این خودرو دردست نیست اما این مقدار برای BC کوپه برابر ۲.۵ ثانیه بوده که انتظار می‌رود برای رودستر BC کمتر از این مقدار هم باشد. همچنین گفته می‌شود که تنها ۴۰ نسخه از این سوپر خودرو به بازار ارائه می‌شود. ]]> عمومی Mon, 16 Sep 2019 05:48:41 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/167055/ نیاز خودرو‌های مدرن به سیستم برق ۴۸ ولتی http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/167198/ زومیت نوشت: شاید فناوری سیستم برقی ۴۸ ولتی خیلی مهم به‌نظر نرسد؛ اما احتمالا یکی از هوشمندانه‌ترین نوآوری‌ها به‌شمار می‌رود. قیمت این فناوری نسبتا ارزان است و در معماری خودروهای موجود جای می‌گیرد؛ ولی هنوز در ابتدای کار خود قرار دارد. این سیستم علاوه‌بر هیبریدبودن، می‌تواند کارهایی انجام دهد که پیش‌از‌این، انرژی موردنیازشان را از قوای محرکه تأمین می‌کردند. برای استفاده از سیستم ۴۸ ولت دلایل متقنی وجود دارد. اولین دلیل این است که به‌عنوان سیستم ولتاژ پایین و ایمن طبقه‌بندی می‌شود. هرچیزی بیشتر از ۶۰ ولت در خودرو، سیستمی ولتاژبالا تلقی می‌شود و سیستم ولتاژبالا بسیار گران‌تر از سیستم ولتاژپایین است. سیستم‌های ایمنی و کنترلرهای برق و کابل‌کشی‌های سنگین که در سیستم ولتاژبالا استفاده می‌شود، همگی در افزایش نقش دارند. توان (وات) از ولتاژ و جریان (آمپر) ناشی می‌شود و هرکدام از این دو افزایش یابند، توان نیز افزایش می‌یابد. باوجوداین، افزایش آمپراژ به استفاده از کابل‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تر و گران‌قیمت‌تر برای کاهش مقاومت الکتریکی نیاز دارد؛ در‌حالی‌که استفاده از ولتاژ بیشتر و جریان کمتر این عیب را ندارد. باتری ۴۸ ولت کوچک و نسبتا ارزان است و شیوه‌ی نصب ساده‌ای دارد. HET electric motor / موتور الکتریکی خودروی برقی استفاده از سیستم ۴۸ ولت در حال افزایش است؛ زیرا مصرف برق خودروها به‌دلیل پیچیده‌ترشدن سیستم‌های سرگرمی و اطلاعاتی و اتصال و ناوبری و ده‌ها سیستم کمکی برای راننده بیشتر می‌شود. دوربین‌ها، رادارها، حسگرها و کنترل‌کننده‌ها به‌علاوه‌ی سیستم‌های الکترونیکی برای کنترل آن‌ها، همگی به انرژی بیشتری نیاز دارند. افزون‌براین، سیستم ۴۸ ولت کارهایی انجام می‌دهد که معمولا پیشرانه انجام می‌دهد؛ مانند پمپ‌ آب، کمپرسورهای تهویه‌ی مطبوع، پمپ روغن و گرمایش که برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، از انرژی برق استفاده می‌کنند. جعبه‌دنده‌ی خودکار می‌تواند هنگام خاموش‌شدن پیشرانه، به‌لطف پمپ‌های روغن الکتریکی کار کند. در این حالت، سیستم استاپ/استارت خودرو بهتر کار می‌کند؛ درنتیجه، در مصرف سوخت بیشتر صرفه‌جویی می‌شود. همچنین، بوسترهای برقی موجود در پیشرانه‌های دیزل باعث کاهش تأخیر توربوشارژر می‌شوند. hybrid car بدیهی است محدودیت‌هایی نیز برای این سیستم وجود دارد. تاكنون، حداكثر توان فرض‌شده برای موتور/ژنراتور هيبريدی (برقی) ولتاژپایین حدود ۱۲ كيلووات (۱۶ اسب‌بخار) بوده است. قدرت کم ۱۲ کیلووات سیستم‌های نیم‌هیبریدی را برای افزایش قدرت و بازیابی انرژی محدود می‌کند، به‌جای اینکه مانند سیستم‌های تمام‌هیبریدی (با قدرت زیاد)، حالت تمام‌برقی ارائه دهد. با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد این محدودیت کاهش یافته است. کنتیننتال به‌تازگی اعلام کرده است سیستم محرکه‌ی جدید ۴۸ ولت نیم‌هیبریدی خواهد ساخت که ۳۰ کیلووات (۴۰ اسب‌بخار) قدرت تولید می‌کند. چنین پیشرفتی با افزایش بهره‌وری سیستم کنترل قدرت و طراحی جدید با کارایی درخورتوجه و مجموعه موتور/ژنراتور آب‌خنک ممکن شده است. افزایش قدرت بدین‌معنی است که می‌توان مسافت‌های کوتاه را فقط در حالت الکتریکی مانند خودرویی تمام‌هیبریدی رانندگی کرد. Audi A8 / سدان آئودی A8 آئودی A8 جدید از سیستم تعلیق فعال پیش‌بینی‌کننده برخوردار است که سیستم جدید برقی ۴۸ ولت آن را راه‌اندازی می‌کند. البته چنین چیزی ممکن است با ویژگی ارزان‌بودن سیستم‌های ۴۸ ولتی مغایرت داشته باشد. سیستم یادشده می‌تواند ارتفاع خودرو را تا ۸۵ میلی‌متر در زمان ۰.۵ ثانیه تغییر دهد، با نظارت بر سطح جاده در جلو ازطریق دوربین جلو واکنش نشان دهد، ۴۰ درصد از تکان بدنه را کاهش دهد و به‌طور متوسط بین ​​۱۰ تا ۲۰۰ وات برق مصرف کند. ناگفته نماند در‌صورتی‌که حرکت سیستم تعلیق بیش از حالت معمول باشد، اوج مصرف این سیستم در نهایت به ۶ کیلووات می‌رسد. ]]> عمومی Tue, 17 Sep 2019 10:55:00 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/167198/