پایگاه خبری ستاره ها - پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/public/science Wed, 26 Jul 2017 15:46:11 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Wed, 26 Jul 2017 15:46:11 GMT دانش و فناوری 60 استارتاپ های موفق با امکان اجرا در ایران http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107002/ به گزارش ستاره ها به نقل از روزنامه هفت صبح: ایده راه اندازی یک استارتاپ در ذهن همه ما هست. ایده هایی که با دیدن موفقیت بعضی استارتاپ های امروزی مثل اسنپ و زودفود، بسیاری را وسوسه می کند تا ایده خود را سریعا به پول تبدیل کنند. متاسفانه در ایران هنوز فرهنگ استارتاپی درست جا نیفتاده و افراد زیادی بدون در نظر گرفتن نقشه کسب و کار و فقط با یک دو دوتا چهارتای ساده روی کاغذ به این نتیجه می رسند که می توانند پول زیادی به جیب بزنند. البته الزاما این دو دوتا چهارتاها اشتباه نیستند ولی ریسک زمین خوردن شما را بسیار بالا می برند. از طرفی بسیاری از افراد فکر می کنند باید حتما ایده خاصی داشته باشند یا به سراغ اختراع فناوری عجیب و غریبی بروند تا بتوانند از کسب درآمدشان مطمئن شوند. به همین خاطر سراغ تعدادی از استارتاپ های موفق چند سال اخیر رفته ایم تا هم ایده های ساده و البته جالب آنها را بشناسید و هم متوجه رمز موفقیت این کسب و کارهای نوپا شوید. رمز موفقیتی که ممکن است باعث شود استارتاپ شما هم روزی تبدیل به یکی از موفق ترین کسب و کارها در ایران و یا حتی جهان شود. 1. Comparably؛ مناسب کسب و کارهای تحلیل داده استارتاپ Comparably بر اساس مشکل بسیاری از افراد در سر کار شکل گرفته است، به خصوص کار کارمندی و فرهنگ سازمانی ضعیف که در نهایت موجب کار اضافه در کنار حقوق کم می شود. این سایت با بررسی میزان حقوق افراد در هر منطقه و با توجه به شغل شان، توانسته یک پایگاه اطلاعاتی خوب برای حداقل و حداکثر حقوق برای هر کاری باشد. در اصل اگر برای تان سوال شده که آیا به اندازه کافی حقوق می گیرید یا نه، این سایت به سوال تان جواب خواهد داد.         هدف اصلی این سایت افزایش فرهنگ سازمانی و قانونمداری در شرکت های مختلف است تا هم کارفرما بداند چقدر باید پرداخت کند و هم کارمند راضی به خانه برگردد. این سایت در ابتدا 6.5 میلیون دلار سرمایه جذب کرد و با توجه به پایگاه اطلاعاتی عظیم خود احتمالا به زودی سرمایه گذاری بزرگ دیگری نیز روی آن انجام می شود. دلیل موفقیتش چیست: مسلما ایده اولیه این استارتاپ عامل موفقیت آن بوده است ولی دلیل موفقیت این ایده استفاده از روایت روز جامعه بوده است. روایتی که در آن کارمندان از حقوق و فرهنگ سازمانی خود ناراضی هستند و کارفرما از عدم وجود اطلاعات درست سوء استفاده می کند تا بیشترین کار ممکن را با کمترین حقوق انجام دهند. این مسئله باعث شده تا همه افرادی که با این مشکل روبرو هستند، از این استارتاپ حمایت کرده و آن را قدرتمند کنند.   2. Kaltura؛ مناسب کسب و کارهای کمک آموزشی این استارتاپ یک سایت برای اشتراک گذاری ویدئو به صورت منبع باز است که در آن افراد مختلف ویدئو منتشر کرده و در مورد ویدئوهای یکدیگر نظر می دهند. ممکن است بگویید خب یوتیوب و یا آپارات خودمان هم همین کار را می کنند؛ درست است اما اینجا دقیقا مسیر این استارتاپ از بقیه سرویس های اشتراک گذاری ویدئو جدا می شود.         این سایت با هدف قرار دادن شرکت ها و موسسه های آموزشی، فقط ویدئوهای آموزنده مرتبط با صنعت و آموزش را در سایت خود می گذارد. ویدئوهایی که بیشتر توسط متخصصان هر امر ساخته شده و محیط این سایت را تبدیل به مکانی برای آموزش تئوری و عملی کرده است. این سایت از 300 هزار شرکت و موسسه مختلف برای این کار بهره می گیرد و به تازگی 25 میلیون دلار سرمایه گذاری روی آن انجام شده است. دلیل موفقیتش چیست:   بسیاری از کسب و کارها با هدف قرار دادن چند حوزه کوچک و البته پرطرفدار، یک بخش خاص از آدم ها را جمع کرده و به راحتی پا می گیرند. اگر زورتان به رقابت با یوتیوب نمی رسد به سراغ بخش های کوچک تر آن بروید و بر اساس مخاطبان آن بخش، سرویس دهی کنید.   3. Pandora؛ مناسب کسب و کارهای پلتفرمی ایده اصلی استارتاپ Pandora چیز عجیب و غریبی نیست. این سایت مثل سایت های موفقی مثل Spotify عمل کرده و امکان دسترسی به موزیک را برای طرفدارانش مهیا می کند ولی فرق اساسی این سایت با دیگر رقبایش اهمیت زیاد به مخاطب است. این سایت از همان بدو ورود از شما در مورد سلیقه موسیقی تان می پرسد و از شما در مورد هر آهنگ نظر می خواهد. بر اساس جمع آوری این اطلاعات و الگوریتم خاص Pandora سایت به آنها آهنگ هایی پیشنهاد می دهد.         بیشتر سایت ها با توجه به سلیقه ها یک آلبوم را در اختیار فرد می گذارند ولی این استارتاپ آهنگ هایی پخش می کند که فقط مخصوص شخص انتخاب شده اند. امری که باعث می شود مخاطب احساس مهم بودن بکند. این استارتاپ قرار است با رسیدن به 10 میلیون کاربر از یک سرمایه گذاری 231 میلیون دلاری بهره بگیرد. دلیل موفقیتش چیست:   شخصی سازی یکی از مهم ترین دلایل موفقیت خدمات است. هر چه مخاطب بیشتر احساس نزدیکی با خدمات شما بکند، احساس اهمیت داشتن در او تقویت می شود. امری که در ادامه باعث می شود به برند شما کاملا وفادار بماند و آن را با چیز دیگری عوض نکند. این شخصی سازی ها خاطره هایی ایجاد می کنند که با هر تبلیغاتی از ذهن مخاطب پاک نمی شود و مخاطب پیش شما می ماند.   4. Shoe Dazzle؛ مناسب کسب و کارهای مرتبط با پوشاک استارتاپ Shoe Dazzle بر اساس یک ایده بامزه شکل گرفته است؛ مسئله زمان زیادی که خانم ها برای کفش خریدن صرف می کنند. به خاطر همین این استارتاپ به سراغ یک پلتفرم شخصی سازی شده آنلاین و فروشگاهی رفته است که به زنان کمک می کند کفش دلخواه شان را راحت پیدا کرده و خریداری کنند.         این استارتاپ از زمان تاسیس در سال 2009 پایگاه مشتریانی با بیش از 13 میلیون عضو و 66 میلیون دلار سرمایه کسب کرده است. البته همیشه هم وضعیت به این درخشانی نبوده است. مثلا در سال 2011 این استارتاپ مدل سرویس اشتراک دهی موفق خود را رها کرد. این مدل تجاری الکترونیکی مطمئن که امتحان خود را هم پس داده بود، بعد از کنار گذاشته شدن در آن تاریخ باعث ضرردهی شرکت شد و به خاطر همین مجددا به کار گرفته شد و کمپانی در حال حاضر دوباره رو به رشد است. دلیل موفقیتش چیست:   خارج از ایده جالب و البته فهمیدن نیاز مشتری، این استارتاپ سریع از اشتباه خود درس گرفته و نگذاشته به برندش آسیب زیادی وارد شود. بسیاری از استارتاپ ها در ادامه روند موفقیت خود از اهمیت خدمات شان به درستی آگاه نیستند و با حذف و اضافه بی مورد قبر خود می کَنند. خلاصه اگر همه چیز در استارتاپ شما نشان از پیشرفت دارد، آن را ناگهان تغییر ندهید.   5. 2U؛ مناسب کسب و کارهای آموزشی استارتاپ 2U توسط چند دانشجو که حوصله سر کلاس رفتن را نداشته اند ساخته شده است. البته فرق این دانشجویان با ما در این بوده است که زمان اضافه نرفتن به کلاس را صرف راه اندازی کسب و کار کرده اند تا زیاد متضرر نشوند. این استارتاپ با دانشگاه های برتر برای ارائه مدارک آنلاین همکاری می کند. این شرکت که توانسته از طریق سرمایه گذاری های خطرپذیر 100 میلیون دلار جمع آوری کند، در زمینه دنیای فناوری های آموزشی پیشرو است و زیرساخت ها، بازاریابی و نرم افزارهایی را به عنوان خدمات فناوری به دانشگاه ها ارائه می دهد تا به وسیله آنها بتواند برنامه های خود را تنظیم و دیجیتالی کند.         در قلب موفقیت این استارتاپ، نرم افزارها و رشته ای از ابزارهای پیشرفته مدیریت یادگیری قرار گرفته است که دانشجویان، اساتید و همه فرآیندهای مدیریت دانشگاه و یادگیری را پشتیبانی می کند. استارتاپ 2U، با تمرکز روی تکنولوژی و استخدام بهترین متخصصین فناوری در این حوزه، توانسته خود را از سایرین متمایز کند. دلیل موفقیتش چیست:   بسیارای از استارتاپ ها با همین مدل کسب و کار 2U شکل گرفته اند؛ بسیاری مثل گوگل یا همین دیجی کالای خودمان. ولی در این میان کسی که با استفاده از بهترین ابزارها و به روزترین روش های نرم افزاری و سخت افزاری کار خود را به جلو می برد، موفق می شود. این استارتاپ هم با یادگیری از اشتباهات دیگران و استفاده از متخصص ترین نیروها توانسته خود را متمایز کرده و به نظر موسسات آموزشی بزرگ را جلب کند.   6. Prismatic؛ مناسب کسب و کارهای خبری فکر نکنید استارتاپ باید ایده خیلی خفنی داشته باشد تا کار و بار شما را سکه کند. بسیاری از استارتاپ ها مثل گوگل از روی یک ایده اصلی پا گرفته اند و زمانی وارد بازار شده اند که رقبایی با همان زمینه فعالیت حضور داشته اند. استارتاپ Prismatic هم مانند گوگل با یک ایده ساده شکل گرفته است.         این استارتاپ یک خبرخوان است که از الگوریتم های خاص برای ساخت یک صفحه خبری اختصاصی مبتنی بر علایق هر فرد استفاده می کند. بر اساس عادت های خواندن هر فرد و محتوایی که او دوست داشته است. این پلتفرم خبرهای مرتبط دیگر را به او پیشنهاد می دهد. هر هفته 25 هزار نفر از این استارتاپ استفاده می کنند و در حال حاضر این شرکت 16.5 میلیون دلار سرمایه دارد. دلیل موفقیتش چیست:   بزرگ ترین عامل موفقیت استارتاپ محیط کاری ویژه ای است که در آن همکاری تنگاتنگی در سطح بالا میان مهندسان، طراحان، محققان و به طور کلی بین تمامی اعضای تیم وجود دارد. به عنوان نمونه بردفورد کراس، مدیر ارشد Prismatic ریزه کاری های طراحی را هم یاد گرفته است تا بتواند برای همکاری تنگاتنگ به طور فعال در تیم حضور داشته باشد. ]]> عمومی Tue, 25 Jul 2017 07:15:23 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107002/ اولین اطلاعات از گلکسی A7 سال 2018 لو رفت http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107080/ به گزارش ستاره ها به نقل از مجله دیجی کالا : براساس اطلاعات منتشر شده مدل ۲۰۱۸ گوشی گلکسی A7 با شماره مدل SM-A730x در حال ساخت است. این گوشی به تراشه‌ای مجهز شده که یک پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس ۲٫۲۱ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G71 را در خودش قرار داده است.      ۴ گیگابایت رم هم برای این تلفن همراه هوشمند در نظر گرفته شده. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که گلکسی A7 سال ۲۰۱۷ تنها ۳ گیگابایت رم داشت. در بخش دیگری از اطلاعات لو رفته به این موضوع اشاره شده که گوشی جدید شرکت سامسونگ به صفحه نمایشی با کیفیت Full HD مجهز شده است. هنوز درباره اندازه صفحه نمایش چیزی نمی‌دانیم. براساس اطلاعات منتشر شده یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین جلوی ۱۶ مگاپیکسلی برای آن در نظر گرفته شده است. براساس اطلاعات منتشر شده اندروید ۷٫۱٫۱ هم روی آن نصب شده. البته بعید نیست در زمان عرضه این گوشی شاهد نصب اندروید جدیدتر روی این گوشی باشیم.     ]]> عمومی Tue, 25 Jul 2017 15:35:22 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107080/ منحصر به فرد‌ترین سبک‌های بازشدن درِ خودرو http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/106979/ به گزارش ستاره ها به نقل از هفته نامه خودرو امروز: طراحان خودرو همیشه در پی نوآوری و خلق ایده های جدید بوده اند و همین تلاش ها باعث ایجاد طرح های جالب و ماندگار شده است. یکی از بخش هایی که همیشه مورد توجه طراحان بوده و همیشه سعی در نوآوری و خلاقیت در آن بوده است، نحوه باز شدن درهای خودرو است. هدف طراحان از این تغییرات، نه تنها زیبایی در طراحی خودرو و سهولت در سوار و پیاده شدن، بلکه دادن هویتی منحصر به فرد به خودرو نیز بوده است. در این نوشتار سعی داریم بهترین و جالب ترین سبک بازشو درها در طول تاریخ را معرفی کنیم. گالوینگ و مرسدس خواه ناخواه درهای گالوینگ با نام مرسدس بنز گره خورده است. سال 1951 مرسدس بنز مدل افسانه ای 300SL را با کد W194 معرفی کرد؛ خودرویی که معرفی شد تا شکوه گذشته مرسدس در درون پیست را بازگرداند؛ خودرویی بسیار زیبا با بدنه ای آلومینیومی. اما نکته خیره کننده در این خودرو، نوع بازشدن درهای موسوم به گالوینگ بود که در هنگام بازبودن، شکل بال مرغ های دریایی را تداعی می کردند. علت استفاده از این نوع درها، سهولت در سوار و پیاده شدن رانندگان مسابقه بود.     پیشرانه این خودرو یک واحد 6 سیلندر به حجم 3.0 لیتر بود که توانایی تولید 215 اسب بخار قدرت را داشت. پس از موفقیت های فراوان مرسدس به پیشنهاد مکس هافمن که واردات خودروهای مرسدس به آمریکا را برعهده داشت، نمونه شهری از 300SL را با کد اتاق W198 در سال 1954 معرفی و روانه بازار کرد. پس از پایان تولید 300SL مرسدس دیگر از درهای گالوینگ در مدل های تولیدی خود استفاده نکرد تا در نهایت در سال 2010 و با معرفی SLS AMG خاطرات خوش گذشته را تکرار کرد. البته درهای گالوینگ ازسوی دیگر کمپانی ها نیز مورد استفاده قرار گرفت که از آن جمله می توان به مدل های پاگانی هوایرا، گامپرت آپولو، Delorean DMC-12، تسلای مدل X (در ترکیب با درهای جلو مرسوم) و بسیاری از کانسپت ها و نمونه های تحقیقاتی اشاره کرد.   مشخصه اصلی گاوهای وحشی یکی از مشخصه های قوی ترین مدل ها یا به اصطلاح، پرچمداران لامبورگینی، های 12 سیلندر سنت آگاتا تبدیل شده است. درهای قیچی شکل برای اولین بار در تاریخ خودروسازی توسط طراح مطرح ایتالیایی، مارچلو گاندینی و با مدل کونتاش در سال 1974 معرفی شد؛ خودرویی با ظاهری خشن و با خطوط شکسته به هم پیوسته و مهم تر از همه، درهایی با بازشو عجیب!       سبک بازشو قیچی شکل که اولین بار با کونتاش معرفی شد، امروز مشخصه اصلی پرچمداران لامبورگینی است.  این خودرو در نمونه های اولیه از موتور 12 سیلندر 4.0 لیتری بهره می برد اما طی به روزرسانی ها، حجم موتور آن به 5.2 لیتر نیز افزایش یافت. لامبورگینی سنت در های قیچی شکل را در مدل های 12 سیلندر خود تا به امروز حفظ کرده است و مدل های بعد از کونتاش مانند دیابلو، مورسیه لاگو، ریوینتون، اونتادور و وننو نیز با درهای قیچی شکل عرضه شدند. در این سال ها کمپانی های زیادی در مدل های تولیدی خود از این سبک بازشو درها استفاده کرده اند اما درهای قیچی شکل، تا ابد با نام لامبورگینی گره خورده است.   شبیه به بال های قو سبک بازشو درهایی که کمپانی استون مارتین در محصولات خود استفاده می کند، در نوع خود جالب توجه است. بازشو این درها نه ساده است و نه پیچیده، اما زیبایی خاصی هنگام بازشدن به خودرو می دهد. این نوع درها که به درهای بال قو معروف هستند، با کمی زاویه روبه بالا باز می شوند. استون برای اولین با در مدل های ونتیج و DB9 از این نوع درها استفاده کرد و در حال حاضر، در تمامی مدل های آن شاهد این نوع بازشو مهیج و در عین حال، شکیل درها هستیم.       بازشو درها در ساخته های استون مارتین، از باز شدن بال های قو الهام شده است   نوآوری به سبک سوئدی یکی از خاص ترین سبک بازشدن درها به کمپانی سوپراسپرت ساز کونیخزگ اختصاص دارد که اولین بار، توسط همین کمپانی و با مدل CC8S طراحی و اجرا شده است. سبک باز شدن این درها بسیار عجیب و جالب است. به این شکل که در ابتدا درها به صورت افقی از جای خود بیرون آمده و سپس حول یک محور به صورت 90 درجه چرخیده، در حال عمودی قرار می گیرند. مزیت اصلی نیز سهولت بیشتر ورود و خروج راننده و سرنشین در فضاهای پارک باریک است هر چند هنگام پارک در خیابان هایی که دارای جدول کشی های بلند در طرفین هستند، مشکل آفرین خواهدبود. کونیخزگ در تمام مدل های تولیدی خود از این سبک بازشدن درها استفاده کرده و جالب اینکه تاکنون هیچ کمپانی دیگری از این سبک بازشو تقلید نکرده است.         مزیت اصلی بازشو منحصر به فرد درها در ساخته های کونیخزگ، سهولت بیشتر ورود و خروج در فضاهای پارک باریک است هرچند هنگام پارک در خیابان هایی که دارای جدول کشی های بلند در طرفین هستند مشکل آفرین خواهدبود.   هنر ایرانی دومین محصول کمپانی رضوانی یک شاهکار به تمام معناست. Beast Alpha شاید در نگاه اول مدل مسقف Beast به نظر برسد ولی تغییرات زیادی در آن اعمال شده و برخلاف مدل Beast، به جای شاسی اریل اتم، روی شاسی لوله ای لوتوس سوار است. در ضمن، رضوانی همچون کمپانی کونیخزگ درهای خاص و اختصاصی خود را برای این مدل در نظر گرفته است. نحوه بازشدن در به این صورت است که درها توسط یک اهرم هیدرولیک از جای خود بیرون آمده، به صورت افقی و با زاویه به سمت جلو حرکت کرده، در کنار چرخ های جلو قرار می گیرند.       رضوانی هم مانند کونیخزگ بازشو درهای خاص و اختصاصی خود را در تازه ترین ساخته اش، یعنی Beast Alpha در نظر گرفته است.  پیشرانه مورد استفاده در این خودرو، به جای واحد 2.4 لیتری توربو Beast، از نوع 2.5 لیتری کازورث بوده که به سوپرشارژر مجهز است که در مدل 2018، قدرتی معادل 400 اسب بخار تولید می کند. Alpha Beast با این پیشرانه می تواند صفر تا 100 را در کمتر از 4 ثانیه طی کند.   درهای مخفی شونده! در سال 1987 در نمایشگاه فرانکفورت BMW از یک رودستر اسپرت و کوچک با نام Z1 رونمایی کرد. همه چیز در این خودرو مطابق استانداردها بود غیر از یک چیز؛ آن هم درهایی که در بدنه مخفی می شوند. در این خودرو درها به صورت کشویی و در حالت عمومی در بدنه خودرو فرو رفته و مخفی می شوند. این کار برای سهولت در سوار و پیاده شدن در خودرو انجام رفته بود اما برخلاف تصور ب ام و، عکس ان اتفاق افتاد زیرا رکاب خودرو بسیار بلندتر از خودروهای معمولی بود و فرآیند پیاده و یا سوارشدن را سخت تر می کرد. البته قابلیت باز (یا به عبارت بهتر، مخفی ماندن) درها در هنگام رانندگی، جلوه ای کاملا خاص به خودرو می بخشید.       BMWZ1 با درهای مخفی شونده   درهای پروانه ای سبک بازو موسم به پروانه ای برای اولین بار توسط آلفا رومئو و با مدل بی نظیر 33 Stradale در سال 1967 مورد استفاده قرار گرفت. شکل جالب این درها و راحتی در سوار و پیاده شدن از خودرو باعث مورد توجه قرار گرفتن این درها شد. در بازشو پروانه ای، بخشی از سقف و ستون جلو نیز همراه با درها باز می شود. این مدل درها بیشتر در خودروهای مسابقه ای مورد استفاده قرار می گیرند اما مک لارن از پیشگامان استفاده از این مدل درهاست به شکلی که در تمامی مدل های جادهای تولیدشده توسط این کمپانی مورد استفاده قرار گرفته است. البته کمپانی های مشهور نیز در برخی مدل های خود نظیر BENZ CLK GTR, Porsche 911 GT1، محصولات کمپانی SSC و فراری انزو و لافراری از این سبک کرده اند.       مک لارن از پیشگامان استفاده از درهای پروانه ای است اما خودروسازان دیگر نیز از این سبک بازشو درها در ساخته های خود استفاده کرده اند مثل فراری، باانزو و لافراری     اصالت به سبک رولزرویس رولزرویس در تمامی مدل های مدرن خود از درهای با لولای معکوس که لولای آن به جای جلو، در عقب درب نصب می شود، استفاده می کند؛ درهایی که در گذشته به Suicide Doors یا درهای خودکشی معروف بودند (به دلیل اینکه اگر درب کامل بسته نمی شد، با زیاد شدن سرعت، باز شده و یا حتی از جای خود کنده می شد) اما رولز رویس نام Coach Doors یا همان درهای کالسکه ای را روی درهای خودروهای خود گذاشته است.     این سبک بازشو درها قبل از اختراع خودرو و در کالسکه مورد استفاده قرار می گرفت و با آمدن خودرو نیز همچنان شرکت ها از همان سبک باز شدن پیروی می کردند. اما به مرور زمان و با پیشرفت صنعت خودرو، این مدل درها منسوخ شد تا اینکه در قرن 21، رولزرویس دوباره آن را احیا کرد و در پی این کار رولزرویس، دیگر خودروسازان نیز در مدل های تولیدی و کانسپت خود از این مدل درها استفاده کردند.   خاص تر و نامتعارف تر انواع دیگری از بازشوهای خاص نیز وجود دارند که معمولا در کانسپت ها مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل پیچیده و غیرمتعارف بودن، عملیاتی نمی شوند. مثل بازشو canopy که در آن، درها همراه با سقف به سمت جلو باز می شوند (مانند لامبورگینی Raptor و رنو Trezor).       2016 Renault TREZOR Electric Coupe Concept در سال 2010 آلفاروموئو کانسپتی را با نام Pandion معرفی کرد که لولای درهای قیچی مانند آن در عقب بوده، همراه با گلگیر عقب باز می شد. از دیگر درهای عجیب می توان به درهای کانسپت رنو دزایر اشاره کرد که در آن، درهای سمت راننده و سرنشین کناری، خلاف جهت یکدیگر باز می شدند. یا کانسپت لامبورگینی ایگو ایستا که فاقد درب بوده، مانند هواپیماهای جنگنده، برای دسترسی به کابین فقط شیشه آن بالا می آید. ]]> عمومی Tue, 25 Jul 2017 04:55:57 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/106979/ افتتاح اولین فروشگاه آنلاین DNA http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107052/ به گزارش ستاره ها به نقل از وب سایت سایبربان: یک استارت‌آپ آمریکایی بستری را به عنوان فروشگاهی آنلاین راه‌اندازی کرد که نرم‌افزارهای مختلفی را برای انجام آزمایش‌های ژنتیکی و ذخیره داده‌های آن ارائه می‌دهد.   استارآپ آمریکایی هلیکس (Helix) در دره‌ی سیلیکون در سال 2015 با سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری شرکت ایلومینا1 (Illumina) تأسیس شد. هدف هلیکس راه‌اندازی یک مرکز آنلاین است که به مردم اجازه می‌دهد از طریق آن برنامه‌های مختلفی را برای رایانه یا تلفن هوشمند خود دانلود کرده و به صورت دیجیتالی کدهای ژنتیکی خود را بررسی کنند. می‌توان دستاورد این شرکت را نوعی فروشگاه آنلاین دی.ان.ای در نظر گرفت. مقامات هلیکس اعتقاد دارند نه تنها مردم می‌خواهند درباره‌ی دی.ان.ای خود اطلاعات کسب کنند؛ بلکه حاضر هستند برای ارتباط داشتن و دریافت این اطلاعات پول پرداخت کنند. اطلاعات ژنتیکی شخصی شده تبدیل به کالایی مصرفی با هزینه‌ی مناسب شده است. موفقیت اولیه‌ی رهبران این بازار مانند شرکت‌های «23andMe» و «AncestryDNA» که ابزارهای آزمایش دی.ان.ای را به قیمت 200 دلار یا کمتر به فروش می‌رسانند، سبب شد موجی از شرکت‌های جدیدی در این زمینه شکل‌گرفته و آزمایش‌های مختلفی را در زمینه‌ی دی.ان.ای ارائه بدهند. بیشتر ابزارهای یاد شده یک بار مصرف هستند. ابتدا بزاق دهان به داخل لوله انداخته شده و برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه ارسال می‌گردد، سپس چندین هفته طول خواهد کشید تا گزارش ژنتیکی درخواست کننده آماده بشوند. رابین ثرتتون (Robin Thurston) مدیرعامل هلیکس معتقد است همه‌ی اطلاعات ارائه شده دلهره هستند و همین موضوع باعث می‌شود تا بیشتر مردم از مراجعه‌ی مجدد خودداری کنند؛ اما فناوری آن‌ها به مردم اجازه می‌دهد تا موضوعی را که می‌خواهند در مورد ژنتیک خود یاد بگیرند را انتخاب کنند. این شرکت با دریافت 80 دلار مهم‌ترین بخش از توالی ژنتیک که اکسوم (exome) نام دارد را مورد بررسی قرار می‌دهد. اطلاعات به دست آمده از آزمایش مردم به صورت دیجیتالی ذخیره شده و بخشی از آن را در اختیار شرکت‌هایی قرار می‌دهد که برنامه‌های تولید شده‌ی خود را توسط هلیکس به فروش می‌رسانند. ثرتتون گفت: «هدف ما این است که مردم با داده‌هایی دی.ان.ای خود ارتباطی مادام‌العمر داشته باشند.»     شرکت‌هایی مانند «23andMe» و «AncestryDNA» از نوعی فناوری به نام ژنوتاپینگ2 (Genotyping) برای تجزیه و تحلیل ژنون مصرف‌کننده استفاده می‌کنند. در مقابل هلیکس از روش دقیق‌تری به نام توالی دی.ان.ای (DNA sequencing) است بهره می‌برد که 100 برابر جزئیات بیشتری را نمایان می‌سازد. تا این لحظه بیشتر مردم چند هزار دلار را برای آزمایش توالی اکسوم پرداخت می‌کردند تا شاید بتوانند اطلاعات بیشتری در زمینه‌ی بیماری نادر خود به دست آورند و این آزمایش برای افراد سالم بازاری ناشناخته بود. در فناوری ایجاد شده توسط هلکیس مردم تنها یک‌بار باید آزمایش توالی دی.ان.ای بدهند، سپس از بین برنامه‌های مختلفی که در دسته‌بندی‌های متفاوتی مانند اصل و نسب، تناسب‌اندام، سلامتی، تغذیه و پرداخت قرار گرفته‌اند به دلخواه یکی را انتخاب کنند تا در آن زمینه اطلاعات به دست آورند. هم‌اکنون چندین شرکت مختلف برنامه‌های کاربردی خود را از طریق هلیکس ارائه می‌دهند و هر کدام از این بسترها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اطلاعات مختلفی را در مورد ژنوم کاربران ارائه بدهند. تعدادی از برنامه‌های یاد شده از لحاظ پزشکی بسیار حائز اهمیت هستند. برای نمونه بعضی از آن‌ها میزان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و کلسترول خون را تخمین می‌زند. همچنین آزمایش حساسیت غذایی و بررسی اینکه آیا می‌توان کودک را در معرض شرایط ژنتیکی خاص قرار داد یا خیر، اشاره کرد. البته مقامات هلیکس ادعا می‌کنند امنیت داده‌های ژنتیکی مردم حفظ خواهد شد و تنها برنامه‌هایی که مردم خریداری کرده و روی ابزارهای خود نصب می‌کنند به آن‌ها دسترسی دارند. اکسپلوریژن (Exploragen)، یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی برنامه‌های یاد شده، برنامه‌ای ارائه می‌دهد که با بررسی دی.ان.ای الگوی خواب کاربران را به آن‌ها توضیح داده و برای مثال می‌گوید آن‌ها در چه زمانی از روز فعال‌تر هستند. دات وان (Dot One) نیز بخشی کوچک از ژنتیک مشتری را که وی را با دیگران متمایز می‌کند تجزیه و تحلیل کرده و کدی منحصر به فرد از آن را روی یک پارچه‌ی سفارشی چاپ می‌کند. شرکت سوم اینسیتوم (Insitome)، نام داشته و بررسی می‌کند چند درصد از دی.ان.ای افراد از نئاندرتال‌ها گرفته شده و چه ویژگی‌هایی را از آن‌ها به ارث برده‌اند. اسپنسر ولز (Spencer Wells) مدیر عامل اینسیتوم اعلام کرد، هزینه دریافت برنامه ی آنها 30 دلار است. ولز در گذشته رهبری پروژه‌ی ژنوگرافیک نشنال جئوگرافیک (National Geographic Society’s Genographic Project) را بر عهده داشت که با تجزیه و تحلیل دی.ان.ای انسان، نقشه‌ی مهاجرت انسان‌ها در طول تاریخ را رسم می‌کرد. وی معتقد است که شرکت‌ها می‌توانند از طریق بستر هلیکس برنامه‌های جدیدی را برای اکتشاف‌های جدیدی علمی در مورد ژنوم انسان، تولید کنند.  هلیکس موفق شده است نظر مؤسسات درمانی بزرگی مانند کلینیک مایو (Mayo Clinic) و مانت سینیا (Mount Sinai Health System) را جذب کنند تا برای فروشگاه آن‌ها برنامه تولید بکنند. ثرتتون می‌خواهد صدها برنامه در فروشگاه هلیکس قرار بگیرد، به گونه‌ای که هر کاربر به صورت میانگین 3 تا 5 برنامه‌ی آن را خریداری کند. دنیل مک‌آرتور (Daniel MacArthur)، یکی از دانشمندان بیمارستان عمومی ماساچوست (Massachusetts General Hospital) و دانشکده‌ی پزشکی هاروارد معتقد است به نمی‌رسد دسترسی به همه‌ی برنامه‌ی دی.ان.ای برای مشتری‌ها مناسب باشد؛ زیرا خطر ایجاد اختلال در آزمایش‌های مهم پزشکی به وجود می‌آید. برای نمونه آزمایش‌های سلامتی، تغذیه و ناقل بودن بیماری وجود دارند که از پشتوانه‌ی ی علمی مناسبی برخوردار نیستند. وی گفت: «ترویج آزمایش‌هایی که از پشتوانه‌ی ی علمی کافی برخوردار نیستند؛ زیرا خطر افزایش سطح انتظارات مشتری به وجود آمده و در نهایت اعتماد آن‌ها را نسبت به آزمایش‌های بالانی کاملاً مفید و کاربردی از بین می‌برد.» استفان مونتگومری (Stephen Montgomery)، متخصص ژنتیک دانشگاه استنفورد ابراز نگرانی کرد نیز معتقد است، بستر هلیکس، فرصتی بزرگ را برای شرکت‌هایی فراهم می‌کند که محصولات آن‌ها ارزش بالایی را به مردم ارائه نمی‌دهد. وی با ابراز نگرانی گفت: «مقامات هلیکس باید با دقت بسیار بالایی در مورد برنامه‌هایی که اجازه‌ی انتشار پیدا می‌کنند، تصمیم‌گیری کند.» ___________________________________ 1- ایلومینا نام یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه‌ی ژنتیک است که برای تجزیه و تحلیل تنوع ژنتیکی و عملکرد آن‌ها، از فناوری‌های نوآورانه و روش‌های آزمایش تازه استفاده می‌کند. 2- تعیین ساختار ژنتیکی، ژنوتاپینگ، فرایندی است که در طی آن تفاوت‌ها در ژنوتیپ یک فرد مشخص می‌شود. ]]> عمومی Tue, 25 Jul 2017 11:46:12 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107052/ ایران بالگرد غیرنظامی می‌سازد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107006/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ ابوالفضل کیانی بختیاری – معاون برنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) –  با اعلام این که ایدرو قراردادی را با شرکت Russian Helicopters در زمینه‌ی تولید بالگرد غیرنظامی امضا کرده است، اظهار کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قصد دارد به صورت مشترک با همکاری این شرکت روسی در عرصه ساخت و تولید بالگرد ورود کند. وی ادامه داد: شرکت مورد نظر در تهران ایجاد شده و قاعدتا با راه اندازی سایت به تدریج توسعه طرح انجام خواهد شد. ما به عرصه صنعت هوایی که قبلا جزو صنایع مورد نظر نبود ورود کرده‌ایم و ابعاد طرح از جمله میزان نیاز کشور، نوع و کلاس وزنی بالگرد، ظرفیت تولید طرح و برنامه ساخت داخل تولید بالگردها نیز پیش‌بینی شده است. معاون برنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در پاسخ به این که آیا هدف از این اقدام تنها تامین نیاز داخلی است یا صادرات در اولویت‌های تعریف شده قرار دارد، بیان کرد: ابتدا باید بدانیم که تامین نیاز داخلی در اولویت قرار دارد و طی چند ساله ابتدایی این مساله مدنظر قرار می‌گیرد و به احتمال بسیار زیاد پس از تامین نیاز داخل به مقوله صادرات نیز توجه خواهیم کرد. کیانی با اشاره به این که روس‌ها در زمینه‌ ساخت و تولید بالگرد صاحب تکنولوژی و دانش فنی هستند، خاطر نشان کرد: قرار است روس‌ها با سرمایه‌ گذاری مشترک در این زمینه ورود کنند و در نهایت براساس آورده ایدرو و آورده شرکت روسی به تولید دست خواهیم یافت. وی افزود: این مساله نیاز به نیروی انسانی توانمند و متخصص دارد و باید زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود. پیش بینی کرده‌ایم تا از توان متخصصان داخلی استفاده کنیم و با راه‌ اندازی شرکت مشترک تیم سازی لازم صورت می‌گیرد. معاون ایدرو با بیان این که جمع بندی  لازم در خصوص ساخت بالگرد غیرنظامی صورت گرفته است، عنوان کرد: در صنعت هوایی به این نتیجه رسیدیم که کشور نیاز به بالگرد دارد و می‌بینید که در حوادثی که رخ می‌دهد تا چه میزان خلا این وسیله احساس می‌شود، بنابراین تصمیم بر این شد پروژه‌ای به صورت تولید مشترک توسط ایدرو و یکی از شرکت‌های معتبرخارجی و بین المللی این صنعت مدنظر قرار گیرد. در این سرمایه‌گذاری مشترک تاکید ویژه‌ای بر استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی شده است تا با همکاری شرکت‌های معتبر جهانی این صنعت،‌ ضمن انتقال و توسعه تکنولوژی زمینه توسعه ساخت داخلی نیز فراهم شود. ]]> عمومی Tue, 25 Jul 2017 07:35:56 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107006/ امکان عرضه گوشی ZenFone 4 با دوربین دوگانه http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107075/ به گزارش ستاره ها به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروزه دوربین های دوگانه گوشی های هوشمند، موضوع عجیبی به شمار نمی ‌رود. بر اساس هدفی که کارخانه سازنده برای این دوربین ها وضع کرده است، دوربین‌های فوق  به کاربر کمک کنند تا عکس هایی با کیفیت بهتر بگیرد. طبق آخرین اخبار قرار است شرکت «ایسوس» از دوربین دوگانه در جدیدترین محصول خود یعنی «ZenFone 4» استفاده کند. این خبر زمانی منتشر شد که شرکت ایسوس تصاویر تبلیغاتی این گوشی را به نمایش گذاشت. در این تصاویر یک متن تبلیغاتی با این عنوان «وقت آن رسیده است که بیش از یکی باشیم » به ثبت رسیده است. در کنار این متن دو شکل حقله ای قابل مشاهده است که به احتمال زیاد لنزهای دوربین است. هنوز خبر قطعی منتشر نشده است که آیا منظور ایسوس از این شعار تبلیغاتی، استفاده از دوربین‌های دوگانه در گوشی «ZenFone 4» بوده است یا خیر اما خبرهای تکمیلی که تاکنون منتشر شده، این احتمال را تقویت می‌کنند. ]]> عمومی Tue, 25 Jul 2017 14:40:09 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107075/ هواوی در جمع 100 شرکت پر درآمد جهان http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107066/ به گزارش ستاره ها به نقل از مجله سخت افزار:  لیست Fortune 500 همواره به عنوان منبعی قابل اعتماد با ارزیابی شرکت های بزرگ دنیا، 500 شرکت برتر را در مجله Fortune به صورت سالانه معرفی می نماید. رتبه‌بندی فورچون 500 بر اساس شاخص هایی مهم، شرکت‌های مشهور را بر اساس نقاط قوت، اندازه و رقابت بین المللی و شاخص هایی از اقتصاد جهانی که فراتر از مرزها، ملیت‌ها و تفاوت‌های فرهنگی است، مورد ارزیابی قرار می‌دهد.         ارزش نام تجاری هواوی توسط سازمان های معتبر دیگری هم به رسمیت شناخته شده و در لیست‌های ارزشمند و معتبر بین المللی جهان قرار گرفته است. به عنوان نمونه هواوی تنها شرکت چینی به شمار می‌رود که در فهرست برندهای ارزشمند جهان توسط فوربس در سال 2017 قرار گرفت. هواوی همچنین رتبه‌ 49 را در میان 100 برند برتر جهان در لیست BrandZ  به خود اختصاص داد. به علاوه این شرکت در رتبه بندی 2017 Global 500 جایگاه ۴۰ را در میان برندهای با ارزش جهان کسب کرد که در مقایسه با سال قبل از آن، 7 پله صعود کرده است. براساس گزارش موسسات تحقیقاتی IDC، SA و Trendforce، هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند در سال 2017 جایگاه شماره ۳ را در جهان و در چین جایگاه شماره یک را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است گوشی های پرچمدار سری P و Mate هواوی قلب مشتریان زیادی را در جهان تسخیر کرده است و توانسته بستر مناسبی برای توسعه بازار هواوی در بازار گوشی های میان رده و بالا رده بازار برای این شرکت ایجاد نماید. ]]> عمومی Tue, 25 Jul 2017 13:43:46 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107066/ پایان پشتیبانی مایکروسافت از نرم‌افزار Paint http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107005/  به گزارش ستاره ها به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت مایکروسافت قرار است پاییز امسال با انتشار نسخه جدید ویندوز 10، قابلیت‌های جدیدی را به خود اضافه کند. یکی از تغییراتی که مایکروسافت  اعمال خواهد کرد حذف نرم‌افزار Paint از ویندوز است، به این ترتیب Paint دیگر از سوی مایکروسافت پشتیبانی نخواهد شد. نرم افزار Paint  برای برخی کاربران تبدیل به یک نوستالژی شده است و حذف  آن شاید خبر بدی برای آنها باشد. نرم افزار Paint از سال 1985 با اولین نسخه ویندوز یعنی 1.0 به صورت رایگان عرضه شد و امروز (2017) پس از حدود 32 سال عمر آن به پایان رو به پایان است. Paint در آن زمان به عنوان اولین برنامه گرافیکی و ویرایش عرضه شد، با گذشت زمان و با حضور نرم‌افزارهای دیگری مانند فتوشاپ که امکانات بسیار بیشتری ارائه می دهند، نقش Paint در ویندوز کمرنگ‌تر شد و دیگر نیاز کاربران را برطرف نمی کرد؛ چرا که مایکروسافت آن را به روز نمی کرد. حال شرکت مایکروسافت اعلام کرده که در نسخه جدید ویندوز 10 که با نام Creator Update منتشر می شود؛ با حذف نرم افزار Paint، برنامه دیگری را با نام Paint 3D جایگزین می کند. همانطور که در زیر مشاهده می کنید، به نظر می رسد مایکروسافت قصد دارد تا با دادن امکانات بیشتر و بروز کردن برنامه های خود، از رقبایش عقب نماند. ]]> عمومی Tue, 25 Jul 2017 07:28:07 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107005/ ترامپ دست حمایت اوباما را از سر دانشجویان برمی‌دارد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107047/ به گزارش ستاره ها به نقل از ایسنا، به نوشته دنیل داگلاس گابریل، خبرنگار واشنگتن پست؛ دولت ترامپ گام به گام در حال بازنگری و اصلاح سیاست‌ها و قوانین آموزش عالی است که اوباما پایه‌گذار آن بوده است. قوانین و سیاست‌هایی که برای پشتیبانی و حمایت از دانشجویانی بنا نهاده شده که برای ادامه تحصیل‌شان وابسته به بودجه دولت هستند. به نقل از یو.دبلیو نیوز، حامیان دولت می‌گویند وزارت آموزش زیر نظر رییس جمهور دونالد ترامپ در حال بازگرداندن تعادل به سیستم آموزشی کشور است. سیستمی که در دوران اوباما با بیش از حد گسترده شدن خود منجر به تصویب مقررات تنبیهی و ورود پلیس ضد شورش به دانشگاه‌ها شد که تهدیدی برای ثبات دانشگاه‌ها و شرکت‌های وام دهنده به دانشجویان شد. اما مخالفان نگرانند که ترامپ نتیجه سالها کار مفید دولت اوباما در این راستا را تنها برای اطمینان از به سود رسیدن وام‌های دانشجویی بر باد دهد. در حالی که وزیر آموزش ترامپ، بتسی دواس در همین 6 ماه اخیر بسیاری از برنامه‌های اوباما را از دستور کار خارج و لغو کرده، تعدادی را به تعویق انداخته و تعدادی دیگر را معلق کرده است. وی همچنین برنامه‌هایی را برای اصلاح و بازنگری بیش از نیمی از مصوبات دولت اوباما از جمله میزان کمک به دانشجویان، ارائه کرده است. ]]> عمومی Tue, 25 Jul 2017 12:28:47 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107047/ جذب 3 گرنت تحقیقاتی برای "یوسرن"/امضای 30 تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های معتبر دنیا http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/106967/ به گزارش ستاره ها؛ دکتر نیما رضایی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی "یوسرن" یک سال و نیم پیش و با هدف علم بدون مرز تشکیل شد. این دانشمند یک درصد برتر جهان افزود: در واقع ما به دنبال این هستیم که بتوانیم در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی بدون توجه به مرزهای جغرافیایی، فعالیت در علوم مختلف را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم و از طرفی بتوانیم ارتباط بهتری بین محققان پیشکسوت و جوان برقرار کنیم. وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 240 نفر از دانشمندان یک درصد برتر دنیا شامل 13 نفر دارنده جایزه "نوبل" و "آبل" با عنوان بُعد مشاورین، با این شبکه جهانی مشارکت می‌کنند. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیش از 5 هزار نفر از 65 کشور از علوم مختلف عضو این شبکه هستند. همچنین حدود 60 گروه آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی در علوم مختلف در این شبکه تشکیل شده است. دکتر رضایی با اشاره به برخی از فعالیت‌های این شبکه، اظهار کرد: 30 تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های معتبر دنیا امضا کرده‌ایم و 27  دفتر نیز به نام "یوسرن" در شهرهای مختلف ایران و کشورهای فرانسه، آلمان، آمریکا، تاجیکستان و اوکراین نام‌گذاری شده است. وی با بیان اینکه نخستین کنگره جهانی آموزش و پژوهش یوسرن را با حمایت کمیسیون ملی یونسکو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 18 تا 20 آبان 95 (8 تا 10 نوامبر 2017) در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار کردیم، گفت: امسال دومین همایش یوسرن در کشور اوکراین به میزبانی 5 دانشگاه این کشور برگزار خواهد شد. رئیس شبکه یوسرن ادامه داد: خوشبختانه 5500 نفر برای جایزه "یوسرن" نامزد شدند که در دو نوبت داوری شده و به لیست 10 نفره در 5 گروه رسیدیم که داوری برای معرفی نفرات برتر همچنان در حال انجام است. رضایی گفت: این کنگره سال آینده در کشور ایتالیا و پس از آن در اسلونی و مجدد در ایران برگزار خواهد شد. معاون پژوهشی مرکز تحقیقات نقص ایمنی در کشور همچنین با بیان اینکه تاکنون بیش از 200 مقاله با افیلیشن یوسرن در علوم مختلف به چاپ رسیده است، گفت: با در نظر گرفتن شاخص‌های پژوهشی و آموزشی کارگاه‌های مختلف برگزار می‌کنیم که افراد می‌توانند با تعریف شاخص آموزشی درخت آموزشی برای خود تشکیل دهند. از طرفی قصد داریم که افراد با انجام فعالیت‌های علمی و بین‌المللی تحقیقاتی بتوانند این فعالیت‌ها را به سرانجام برسانند. وی همچنین اظهار کرد: شبکه یوسرن از طرق رایزنی با موسسات مختلف توانسته گرنت‌های مختلفی را جذب کند که در این راستا می‌توان به 10 گرنت 40 میلیون تومانی ستاد نانو، 10 گرنت 5 میلیون تومانی مرکز پژوهشی دانشجویی و گرنت 3 هزار دلاری در حوزه چشم پزشکی اشاره کرد. ]]> عمومی Tue, 25 Jul 2017 03:50:39 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/106967/