بازگشت رضا رشیدپور با برنامه صبحگاهی
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۵
 
رضا رشیدپور
 
رضا رشیدپور
 
مدیر گروه اجتماعی شبکه سه از بازگشت رضا رشیدپور در سال ۹۶ با اجرای برنامه جدید خبر داد.
به گزارش ستاره ها به نقل از روزنامه بانی فیلم: ناصر کریمان درباره تعطیلی برنامه «حالا خورشید» و بازگشت مجدد رضا رشیدپور گفت: رضا رشیدپور بعد از اتفاقی که برایشان افتاد و منجربه تعطیلی برنامه «حالا خورشید» شد، بعد از دوره نقاهتشان برنامه دیگری را در همین شبکه اجرا کردند و پخش شد و مورد توجه هم قرار گرفت. اما در سال جدید و در برهه زمانی دیگری قرار است که از حضور وی در برنامه متنوع دیگری بهره بگیریم و قطعا اجرای برنامه جدیدی را برعهده خواهد گرفت. ضمن اینکه در سال جدید برنامه صبحگاهی جدیدی را با رویکرد جدیدتر خواهیم داشت.

وی همچنین در ادامه درباره تکراری بودن رویکرد و اجرا و محتوای برنامه ای چون «ماه عسل» افزود: من معتقدم که هر مدیری در تلویزیون سعی می کند از سرمایه های ایجاد شده استفاده کند و آن را تداوم و ارتقاء بخشد. از این رو سرمایه هایی که مخاطب دارند، هیچ گاه به کلیشه تبدیل نمی شوند. بلکه در نتیجه ذائقه سازی برای مخاطبان ایجاد شده اند. به عنوان مثال برنامه «نود» یکی از برنامه هایی است که اتفاقی که برایش افتاد باعث شد ۱۸ سال روی آنتن باشد و یا «ماه عسل» که ۱۰ سال است پخش می شود. تعداد برنامه هایی که در تلویزیون به برند تبدیل شده اند، شاید بیش از انگشتان یک دست نباشد. ما نمی توانیم چنین برنامه هایی را از دست بدهیم. البته درباره برنامه پرمخاطب «ماه عسل» هم ما سعی کردیم تغییراتی در فرم و محتوای آن در سال ۹۵ ایجاد کنیم.
 
برای مثال سال گذشته روایت و قصه گویی را به صورت سوررئال به میان مردم بردیم و وقتی این اتفاق با اقبال خوبی مواجه شد، شیوه قصه گویی را تغییر دادیم. ضمن این که هر سال تنوعی در ساختار این برنامه ایجاد کرده ایم. وی همچنین ادامه داد: در همه جای دنیا ممکن است یک برنامه سال ها تداوم پیدا کند و همچنان پرمخاطب باقی بماند.
 
زیرا سرمایه اصلی یک رسانه، مخاطبان آن هستند و این جنس برنامه ها آن ها را جذب می کند. اساسا در مدیوم تلویزیون، برنامه ها از ۴ قالب مخاطب محوری، موضوع محوری، مهمان محوری و مجری محوری خارج نیستند. برای مثال برنامه هایی با اجرای لری کینگ، مجری محور است و این مجری است که تبدیل به یک برند برای جذب مخاطبان می شود و یا یک برنامه خبری ممکن است به دلیل ماهیت موضوعی اش مخاطب را به خود جذب کند. همین اصل برنامه سازی نیز در تلویزیون مورد توجه است. در رسانه های مکتوب هم این اتفاق می افتد.
 
گاهی در یک رسانه از فرد مصاحبه شونده به عنوان یک سلبریتی بهره می گیرید و جذب مخاطب می کنید و گاهی هم ممکن است بر اساس موضوع و اتفاق مهمی که رخ داده، باعث همراهی مخاطبان شوید. وی در پایان نیز درباره برنامه «سه ستاره» یادآور شد: ما باید تلاش کنیم تا برنامه هایی از این دست که جذب مخاطب می کنند و به یک برند تبدیل می شوند را حفظ کنیم. برنامه «سه ستاره» برنامه نوپایی است که به نوعی تبدیل به یک جشنواره کوچک تلویزیونی شده است تا مدیران از بین برنامه ها و سریال های پخش شده و طبق نظرسنجی مخاطبان بتوانند
14
کد مطلب: 99241