به خاطر یوهان کرویف این برند را انتخاب کردم
خوش‌تیپی گواردیولا با لباس آلمانی
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۲
 
 
پپ گواردیولا
 
پپ گواردیولا که یکی، دو ماهی می‌شود یکی از سفیران برند پوما شده، چالش زیادی در این مسیر تجربه کرده است.
به گزارش ستاره ها به نقل از خبرورزشی؛ پپ گواردیولا سرمربی این روز‌های سیتی آن‌قدر از حرفه مربیگری‌اش پول درمی‌آورد که شاید دغدغه مالی نداشته باشد. با این حال، دانش بالایش در فوتبال، تمایل زیاد تیم‌های مطرح دنیا به داشتن او و البته خوش‌تیپی اش مزید بر علت شده تا برند‌های مختلفی به سراغ او بروند و تلاش کنند پپ را تبدیل به یکی از سفیران تبلیغاتی‌شان کنند. در این بین، ساده‌ترین مسیر برای کمپانی‌های تولید‌کننده البسه ورزشی این است که اسپانسر پپ گورادیولا شوند؛ مردی که به عقیده بسیاری از رسانه‌های دنیا، بهترین مربی حال حاضر دنیای فوتبال است. داستان اسپانسری گواردیولا با برند‌های مطرح تولید‌کننده پوشاک ورزشی در دنیا البته تازگی ندارد؛ او از زمانی که برای بارسلونا بازی می‌کرد این همکاری را داشته و همچنان به عنوان سرمربی هم به آن ادامه می‌دهد. با این حال، دعوای که بر سر پپ گواردیولا به راه افتاده آن‌قدر جدی و زیاد است که حالا پوشاندن برند مورد نظر بر تن او، تبدیل به یک برد ارزشمند تبلیغاتی می‌شود. بردی که البته بدون جدال به دست نمی‌آید. پپ که یکی، دو ماهی می‌شود یکی از سفیران برند پوما شده، چالش زیادی در این مسیر تجربه کرده است.
گواردیولا و نایکی
تا زمانی‌که بازی می‌کرد با برند نایکی، یکی از کمپانی‌های مطرح آمریکایی در زمینه تهیه و تولید البسه ورزشی همکاری می‌کرد. او کمی بعد از شروع فوتبالش قرارداد شخصی با این برند بست و همیشه موظف بود کفش‌های نایکی را به پا کند. البته بعد از اینکه این کمپانی اسپانسر اصلی باشگاه شد موضوع همکاری این دو راحت‌تر هم شد. بعد از خداحافظی از دنیای فوتبال هم همچنان پپ گواردیولا به همکاری اش با نایکی ادامه داد. او سرمربی تیم ذخیره‌های بارسلونا شده بود و دلیلی برای فسخ قراردادش با این کمپانی آمریکایی وجود نداشت. همان روز‌ها که او تازه پروژه مربیگری اش را شروع کرده بود خبر رسید که قراردادی طولانی‌مدت بین نایکی و گواردیولا منعقد شده است. پپ بعد از تیم ذخیره‌ها، سرمربی تیم اصلی بارسلونا هم شد و از آنجا که نایکی اسپانسر مشترک‌شان بود مشکلی در این زمینه، تا پایان حضور گواردیولا در بارسا به عنوان سرمربی پیش نیامد.
 
جنگ بین نایکی و آدیداس
همه‌چیز برای نایکی از زمانی خراب شد که خبر رسید پپ گواردیولا قرار است هدایت بایرن‌مونیخ را به عهده بگیرد. همین داستان کافی بود تا سال ۲۰۱۳ جدال جدی‌ای بین این دو برند مطرح دنیا صورت بگیرد. پپ بعد از امضای قراردادش با بایرن‌مونیخ خیلی سریع امضایی هم با آدیداس منعقد کرد که نشان می‌داد این مرد اسپانیایی از این به بعد نه سفیر نایکی، بلکه سفیر برند آلمانی آدیداس شده است. نایکی، اما با این بهانه که هنوز قرارداد گواردیولا با آن‌ها اعتبار دارد سعی کرد وارد دعوای حقوقی شود ولی پپ گواردیولا به مسئولان آدیداس خبر داده بود چند ماه قبل از امضای قرارداد با بایرن‌مونیخ، قراردادش با نایکی به اتمام رسیده است. پپ، اما برای اینکه داستان این جدال دیگر تکرار نشود، اعتبار قراردادش با آدیداس را تا پایان حضور در بایرن‌مونیخ اعلام کرد هرچند که بعد‌ها خبری منتشر شد مبنی بر اینکه او با آدیداس قرارداد بلندمدتی به ارزش ۵ سال بسته است
و دوباره نایکی
با جدایی پپ از بایرن‌مونیخ نایکی دوباره سراغ این سرمربی رفت. آن‌ها می‌دانستند که قرار است گواردیولا هدایت منچسترسیتی را به عهده بگیرد. سیتی در آن سال نایکی می‌پوشید و همین موضوع شرایط دوباره همکاری گواردیولا با این برند آمریکایی را هموار کرد. با این حال، گواردیولا که پیش‌تر نشان داده بود مایل به بستن قرارداد با برندی است که با باشگاهش همکاری می‌کند تلاش کرد این موضوع را در قرارداد جدیدش با نایکی قید کند تا دردسر زیادی نکشد.
 
قرارداد شخصی با پوما
طولی نکشید که منچسترسیتی به همکاری اش با نایکی پایان داد و این بار به سراغ برند آلمانی دیگری یعنی پوما رفته است. آن‌ها در این فصل پیراهن‌های این برند را به تن می‌کنند تا وارد فاز تازه‌ای شوند. مسئولان برند پوما هم، اما از این فرصت نهایت استفاده را کرده و با بستن قرارداد شخصی با گواردیولا سعی کرده‌اند به بسط و توسعه بیشتر برندشان کمک کنند. آن‌ها در قرارداد با پپ عنوان کرده‌اند چه کنار زمین و چه خارج از زمین باید از لباس‌های این برند استفاده کند. بعد از آگوئرو و داوید سیلوا، پپ سومین نفری از مجموعه سیتی است که سفیر رسمی برند پوما محسوب می‌شود. البته پوما هم برای پپ سنگ‌تمام گذاشته و با ارائه تیزر تبلیغاتی جذاب، سعی کرده حسابی در معرفی برندش که پپ گواردیولا در کلیپ مذکور حضور دارد، خودنمایی کند. آن‌ها با ارائه یک تیزر جذاب خبر رسمی بستن قرارداد با گواردیولا را اعلام کرده‌اند.
مثل یوهان کرویف
کمی بعد از امضای رسمی قرارداد، گواردیولا هم دلیل جذابی برای همکاری اش با پوما عنوان کرد. او همکاری اش با این برند آلمانی را به یوهان کرویف فقید ربط داد و گفت: «از اینکه با برند پوما همکاری می‌کنم و به جمع آن‌ها پیوسته‌ام بسیار خوشحالم. پوما اسپانسر یوهان کرویف بود، همان مردی که فلسفه فوتبالش تأثیر زیادی روی من گذاشت و باعث شد درک متفاوتی از بازی فوتبال داشته باشم. خوشحالم که می‌توانم ادامه‌رو مسیر او باشم. بی‌صبرانه منتظر ادامه همکاری‌ام با پوما هستم تا بتوانم از این طریق به این برند کمک کنم به این امید که آن‌ها به خواسته‌شان که گسترش بیشتر تجارت‌شان در دنیای فوتبال است برسند.»
14
کد مطلب: 168744