غذاهایی که حالتان را خوش می‌کنند
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۸
 
اسفناج
 
اسفناج
 
در قسمت اول این مطلب به خواص ضداسترسی شکلات تلخ، بهتر کردن خلق‌وخوی با نارگیل، خوش‌بینی با کلم برگ، خواص ضدافسردگی توت‌ها، خوش‌فکر شدن با عدس و شادتر شدن با ماست یونانی اشاره کردیم. حالا ادامه‌ی مطلب...
به گزارش ستاره ها به نق لاز تبیان؛ در این مطلب هم 6 ماده‌ی غذایی دیگر که حالتان را خوش می‌کنند معرفی کرده ایم، با ما همراه باشید...
۷. اسفناج برای غلبه بر افسردگی
غذایی بهتر از اسفناج وجود دارد؟ اسفناج به خاطر اسید فولیکی که دارد می‌تواند شما را از افسردگی نجات دهد و فیتونوترینت‌های موجود در آن، به شما قدرت و انرژی می‌دهند. انواع ویتامین‌ها و املاح موجود در اسفناج باعث شهرت این سبزی به عنوان سالم‌ترین غذا شده و به دلیل فوق‌العاده مغذی بودن می‌تواند نیرویی قدرتمند به شما بدهد تا خوش‌بین و مثبت اندیش باشید. اسفناج یکی از سبزی‌هایی است که پروتئین قابل توجهی نیز دارد. طعم اسفناج در یک اسموتی سبز که میوه هم به آن افزوده شده، تقریباً ضعیف می‌شود و این برای آن‌هایی که با طعم اسفناج چندان میانه‌ی خوبی ندارند مناسب است.
۸. سالمون برای احساس بهتر داشتن
اگر چغندر معمولاً در لیست خریدتان نیست، دیگر وقت آن است که در این لیست باشد! بتائین موجود در چغندر می‌تواند روحیه را خوب کند و به آرام شدنتان کمک کند، ضمناً یک ضدافسردگی طبیعی نیز هست
امگا ۳ موجود در سالمون، نقش زیادی در محافظت از شما در برابر بیماری‌های قلبی دارد اما با اثری که روی مغزتان می‌گذارد، به شما احساس بهتری می‌دهد. امگا ۳ را به عنوان یکی از درمان‌های ممکن ِ افسردگی بالینی می‌دانند. سالمون یکی از توصیه شده ‌ترین منابع پروتئینی است که می‌توانید به طور مرتب مصرف کنید. همان امگا ۳ ای‌ که به مغز شما کمک می‌کند تا کارش را بهتر انجام بدهد، به قلب شما نیز کمک می‌کند، از التهاب می‌کاهد و حتی می‌تواند از سرطان پیشگیری کند و همه‌ی این‌ها یعنی یک حال ِ خوب. سالمون را می‌توانید همراه با مارچوبه یا اسفناج میل کنید، فقط به کربوهیدرات نیاز دارید تا یک وعده‌ی متعادل داشته باشید و عدس می‌تواند این کار را به خوبی انجام بدهد.
۹. بادام زمینی برای خوش اخلاقی
بادام زمینی که معمولاً آن را جزو مغزها به حساب می‌آوریم در صورتی که از خانواده‌ی بنشن است، چربی‌های سالمی دارد که عملکرد مغزتان را تقویت کرده و کمکتان می‌کند از بداخلاقی و کج خلقی رها شوید، مخصوصاً بداخلاقی ناشی از گرسنگی. یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های بادام زمینی، طعم خوشایند آن است و اگر عاشق طعم تُرد و آجیلی باشید، خیلی بهتر می‌تواند حالتان را خوب کند. بادام زمینی منبع منیزیم و فیبر است بنابراین به شما کمک می‌کند تا سیر بمانید. می‌توانید به عنوان میان وعده، بادام زمینی بخورید اما از بادام زمینی‌های برشته استفاده نکنید چون چربی و نمک اضافه دارند.
بادام زمینی
۱۰. چغندر برای آرامش و غلبه بر افسردگی
اگر چغندر معمولاً در لیست خریدتان نیست، دیگر وقت آن است که در این لیست باشد! بتائین موجود در چغندر می‌تواند روحیه را خوب کند و به آرام شدنتان کمک کند، ضمناً یک ضدافسردگی طبیعی نیز هست. چغندر تازه تهیه کنید و بپزید تا نرم و قابل خوردن شوند. بتالائین موجود در چغندر، آنتی‌اکسیدانی است که در منابع دیگر، کمتر وجود دارد ولی در چغندر به وفور یافت می‌شود. بتالائین سراغ رادیکال‌های آزاد بدن رفته و از آسیبشان به بدن کم می‌کند.
۱۱. گوجه فرنگی برای پیشگیری از افسردگی
سالمون یکی از توصیه شده ‌ترین منابع پروتئینی است که می‌توانید به طور مرتب مصرف کنید. همان امگا ۳ ای‌ که به مغز شما کمک می‌کند تا کارش را بهتر انجام بدهد، به قلب شما نیز کمک می‌کند، از التهاب می‌کاهد و حتی می‌تواند از سرطان پیشگیری کند و همه‌ی این‌ها یعنی یک حال ِ خوب
اگر پیشگیری از سرطان و افزایش سلامت قلب برایتان کافی نیست تا احساس خوب پیدا کنید، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گوجه فرنگی می‌توانند به شما کمک کنند تا از افسردگی دور بمانید و مغزتان هم سالم بماند. گوجه فرنگی را از دست ندهید و آن را بپزید تا لیکوپن بیشتری نصیبتان شود. شاید عادت نداشته باشید وقتی حس و حال خوبی ندارید بنشینید و یک عدد گوجه فرنگی بخورید، اما حتماً آن را در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید تا جلوی حس و حال بد را بگیرید! ضمناً پوست گوجه فرنگی را جدا نکنید چون مرکز تجمع لیکوپن است. گوجه‌های گیلاسی انتخاب بسیار خوبی هستند چون با هر بار خوردن، پوست بیشتری از گوجه را می‌توانید بخورید.
۱۲. سوئیس چارد برای انرژی بیشتر
اگر در جایی زندگی می‌کنید که این سبزی در دسترستان است، نهایت استفاده را از آن ببرید. سوئیس چارد، سبزی مدیترانه‌ای و از خانواده‌ی چغندر است که جزو سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج بوده، می‌تواند سطح انرژی‌تان را بالا ببرد و از حس رخوت و بی‌خیالی نجاتتان بدهد. منیزیم موجود در این سبزی، همان چیزی است که انرژی مورد نیازتان را به شما می‌دهد. ۱۰۰ گرم سوئیس چارد، ۲۰ درصد از نیاز روزانه‌ی شما به منیزیم را تأمین می‌کند. از سوئیس چارد می‌توانید همان‌طوری استفاده کنید که از اسفناج بهره می‌برید؛ در اسموتی‌ها و یا در سالاد.
14
کد مطلب: 107901