محققان پی بردند؛
هورمون درمانی در زنان با خطر ناشنوایی همراه است
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۲
 
ناشنوایی
 
ناشنوایی
 
محققان دریافتند شیوه هورمون درمانی در زنان پس از سن یائسگی با ریسک بالای از بین رفتن شنوایی همراه است.
به گزارش ستاره ها به نقل از مهر، مطالعات قبلی نشان داده اند یائسگی ممکن است موجب افزایش ریسک از بین رفتن شنوایی شود که احتمالا ناشی از کاهش میزان جریان استروژن در خون است و هورمون درمانی ممکن است با جایگزینی استروژن، روند کاهش شنوایی را کُند نماید.
محققان بیمارستان زنان بریگهام بوستون ارتباط بین وضعیت یائسگی، هورمون درمانی خوراکی و ریسک میزان از بین رفتن شنوایی را در ۸۰,۹۷۲ زن از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۳ بررسی کردند.
در طول مدت مطالعه، ۲۳ درصد شرکت کنندگان دچار از دست دادن شنوایی شدند. محققان دریافتند هیچ ارتباط قابل توجهی بین وضعیت یائسگی و خطر از دست دادن شنوایی وجود نداشت.
آنها دریافتند استفاده از هورمون درمانی بعد از یائسگی با ریسک بالای ناشنوایی مرتبط بود و این خطر با افزایش طول مدت استفاده از این نوع درمان، افزایش می یابد.
14
کد مطلب: 101985